Нови 174 камери за скорост ще бъдат поставени по пътищата

Преди да се реши къде да бъдат поставени камерите, е бил направен анализ на местата с най-много катастрофи

© Георги Кожухаров

Преди да се реши къде да бъдат поставени камерите, е бил направен анализ на местата с най-много катастрофи



Нови 174 камери за регистриране на превишената скорост и други нарушения на пътя ще бъдат монтирани в страната. Предстои изграждането на център за обработка на нарушенията. Тези решения одобри правителството на днешното си заседание.


Устройствата за фиксиране на скоростта ще бъдат поставени в участъци с концентрация на катастрофи. Според анализите на пътната полиция, превишената скорост е причина за близо половината пътни инциденти с жертви по шосетата.


Министърът на вътрешните работи получи задачата от колегите си до края 2013 г. да създаде организация за проектиране и изграждане на Система от стационарни и стационарно-преносими установки за контрол на скоростните режими и на единен център за скорост. Проектирането и изграждането на системата и на центъра ще стане чрез процедура за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и ще се финансира от Фонда за безопасност на движението.




България си е поставила за цел броят на загиналите при катастрофи през 2020 г. да намалее двойно спрямо 2010 г. В резултат на поставените през последните три години контролни камери е налице сериозен спад на загиналите. През миналата година жертвите на катастрофи са 568 души, което е съпоставимо с нивото от 1963 г. За сравнение, през 2008 г. загиналите на пътя са 1061.


Практиката в държавите от Европейския съюз с водещи показатели по безопасността на движението показва, че за постигане на сигурност по пътищата е необходима ефективна централизирана система за правоприлагане и контрол на скоростните режими, се казва в съобщението на МС. За целта трябва да се осигури трансфер на данни от камерите, обработка със специализиран софтуер за разчитане на регистрационните номера, генериране на документ с глоба, разпечатване и изпращане на глобата до нарушителя, автоматизирано отразяване на плащането чрез връзка с банкова институция, архивиране и контрол на процесите.


Към момента е налице помещение за разполагане на операторите за обработка на нарушенията, остава да се развият хардуерната част и комуникацията с крайните устройства, се посочва още в съобщението. По пътищата на страната предстои да се монтират и камери, които да отчитат нарушения чрез засичане на средната скорост в даден пътен участък.


Пробната работа на подобни устройства на магистрала "Люлин" през май регистрира 100 нарушения само за три часа. Към момента обаче нормативната база не дава възможност засечените по този начин провинили се шофьори да бъдат глобени и се обмислят промени.


Постепенно старите радари ще бъдат подменени с камери. Към момента пътните полицаи разполагат с 370 архаични уреда за фиксиране на скоростта. Около 140 радара вече са бракувани. България е единствената страна в ЕС, която все още използва старите устройства за фиксиране на скоростта. От КАТ планират в бъдеще засечените с превишена скорост да могат да видят снимките от нарушенията си в интернет, а не да се пращат по пощата, което ще намали разходите.


Към момента по пътищата на страната има монтирани 20 стационарни камери. Ползват се и 110 мобилни, които се поставят на различни места, каза в интервю за "Дневник" през май началникът на пътната полиция комисар Алекси Стратиев.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 804 Неутрално

    ей, че хора, ще уморят катаджиите от глад :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Добре, сега да увеличат и наказанията, щото сегашните са смешни.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  3. 3 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да им качат местата, където ще ги поставят, че да се знае. То имаше някакъв сайт, в който добре бяха информирани читателите му - на кои пътища и къде точно има камери.

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  4. 4 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Колкото повече, толкова по-добре или може направо да започнем като руснаците да караме с постоянно включена камера да няма недоразумания.

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    Силно съм изненадат. Когато сложиха предишните камери бяха общо 15 камери, с 30 кожуха - крайно недостатъчно количество. Тогава се обясни, че цената им е толкова висока, че не можем да си позволим повече, та дори тези 15 ще бъдат местени из 30те кожуха, щото няма пари за друг вариант. Сега изведнъж се слага 10 пъти по-голямо количество. Приветствам напълно идеята, но ми е чудно защо нямаше пари предишния път?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 524 Гневно

    Кипна ми от комунистически номера, май ще си продам ферарито

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  7. 7 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 462 Гневно

    а нещо да се подобри контрола върху ДАИ, относно изкарването на книжка за управление на МПС ? Сещам се преди няколко години един журналист как си изкара книжка за автобус без дори да се е качвал на такъв...

  8. 8 Профил на p_s
    p_s
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тони!":

    Вероятно значително им се увеличиха постъпленията. Нормално..

  9. 9 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 754 Неутрално

    В МВР положителните неща се случват без Цецко.

    А ако той случайно е свършил някаква работа, значи е било принудително, например защото е осъден от ВАС.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  10. 10 Профил на koba
    koba
    Рейтинг: 210 Неутрално
  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Интересно как това ще повлияе на родните джигити и дали само по себе си е достатъчно условие. Важно е, както казва колегата Реконструктор, какви са глобите и как се събират - защото последните са водещи при респекта от закона. Иначе, разбира се, че е добре, че се свежда до минимум субективния фактор и се елиминира възможността за оспорване на нарушението. Едно към едно, черно на бяло.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  12. 12 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 462 Гневно

    УБИЙЦИТЕ НА ПЪТЯ НЕ СЕ НАМАЛЯВАТ С КАМЕРИ!!!

  13. 13 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    [quote#2:"Реконструктор"]Добре, сега да увеличат и наказанията, щото сегашните са смешни.[/quote]
    И кое им е смешното?!?
    Глобите в България са едни от най-високите като процент от средната заплата и сравнено по стандарт на живот.

    Предпоставка за намаляване на ПТП-тата са най-вече хубавите пътища. Пооправиха малко пътищата, пуснаха още малко магистрала - ето ти по-малко жертви на пътя.
    Догодина като пуснат цялата Тракия и се спре трафика през най-смъртоносния участък Сливен-Петолъчката-Карнобат - ще се отчете още един спад в жертвите на пътя.

    Защо в центровете на градовете или по булевардите в жилищните комплекси няма камери? Защо ги залагат на места, където човек е подтикнат да позасили? Като например в пуста промишлена зона с широк 4 ленти булевард. Жива душа няма там от години, но патрулка с камера има... Кому е нужно там да се кара с 50?!?
    А по гъмжащите с деца и пешеходци градски булеварди - никой.
    А точно там гъзетата се правят на рейсъри... Във всеки град го има това... Значи камерите не са за намаляване на ПТП-тата, а за пълнене на хазната.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  14. 14 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#10] от "koba":

    Благодарско! )

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  15. 15 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#5] от "Тони!":

    Първите 15 камери си изплатиха инвестицията и донесоха приходи от глоби за новите ( ама ти щото по принцип си критикар - не задаваш правилния въпрос - защо никой от предишните кабинети включ. любимият ти вуйчо Ваньов не ограничи корупцията сред КАТ-аджиите и заложи на техниката засичаща нарушителите а не на човешкият фактор ) !!!

    Иначе ми е много гот дисциплиниращият ефект на камерите сред джигитите !

  16. 16 Профил на _
    _
    Рейтинг: 411 Разстроено

    А докога ще пишат актове "несъобразена скорост" като удариш дупка и ще вземат точки?

  17. 17 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    До коментар [#13] от "Athanatos":

    Прав си. Има много мощни автомобили, чиито собственици вярват, че са ненаказуеми и дават воля на адреналина си в градски условия, което често е опасно за пешеходци например. Би следвало контролът да е пропорционален - извънградски и градски.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  18. 18 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#12] от "10mm AUTO":

    Не само с камери, но те имат съществен принос, понеже елиминират катаджията.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    До коментар [#16] от "_":

    Навярно докато има дупки. А последните са отговорни на друга институция и както знаеш, у нас обичат да не си омешват отговорностите.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  20. 20 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#13:"Athanatos"]Кому е нужно там да се кара с 50?!?[/quote]
    Проблема е пътя, по тия вълни с нова кола и добри амортисьори и окачване може да се мине спокойно със 130. Със стара кола с вдървили се тампони и изпуснали амортисьори и 60 е много.
    Преди седеше 50 заради моста над жп линията който няма нужната товарносимост. Това е и причината на него да е забранено и изпреварването.
    Мисля че не Боцето това му е доста далече в приоритетите. Сега основното е да свърже Икеа със Фуаве запад през Горубляне и Герман.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#15] от "SS":

    Всъщност, за наше нещастие, корупцията дори след камерите не се променя. Разликата е, че двайсетолевката я даваш в стаичката видеоконтрол в КАТ, а не на място на пътя. Ма то това сигурно щото съм критикар. С което отпада опита ти за жлъч, ама нейсе. Всъщност, първите 15 камери бяха сложени 2005та или 2006та, та заслугата на тия, дето се опитваш да им я припишеш е нулева.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Тия камери ги плащат по желание - само които искат.
    Имам познати които всичко пристигащо от кат го хвърлят в кофата.
    Без да се повиши събираемостта тия камери са напълно излишни, защото не изпълняват основната си функция - санкциониране на най-наглите нарушители. Вържи му глобите с данъка и техническия преглед, а от там и с ГО-то, вкарай му бонус-малус системата и ще видиш как всички стават на пчелички, а София ще е в перманентно задръстване

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  23. 23 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#13] от "Athanatos":

    Подкрепям написаното от Вас и добавям, ЦЕЛИЯТ транзит на камиони преминаващ през страната трябва да бъде качен на влакове. Така хем пътищата ще се запазят читави за по дълъг период хем ще се облекчи трафика.

  24. 24 Профил на Пепо
    Пепо
    Рейтинг: 976 Неутрално

    То не е само до камери и култура на шофира трябва!

    http://peterblogs.de
  25. 25 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 774 Любопитно

    "Министърът на вътрешните работи получи задачата от колегите си до края 2013 г. да създаде организация за проектиране и изграждане на Система от стационарни и стационарно-преносими установки за контрол на скоростните режими и на единен център за скорост."

    Като знам колко са загрижени управляващите за хората, струва ми се че този "единен център за скорост" ще е всъщност единен център за следене. Особено с добавката измерване на средна скорост между две камери - значи номерът на колата ще влезе в някаква база данни, където ще се анализира и ще остава запис. И това ще е в един централен "единен център", командван от ЦвЦв...

  26. 26 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    А ако просто минималната скорост в града е 90 би било толкова по-добре... Неподдържаните бангии ще отпаднат, колкото и да са големи колоните ще се движат с 90, а не с 30, пешеходците ще внимават като пресичат... Не скоростта убива, убива невниманието и кифленските прояви тип "гримирам се в 8.20 на светофара"...

    Accelerates Under Demonic Influence
  27. 27 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 624 Неутрално

    А какво ще снимат камерите когато завали дъжд и колите се овългарят в калта по пътищата.На всеки метър можеш да си накаляш номера и после газ дим да те няма.

  28. 28 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#21] от "Тони!":

    Прекалено опростенчески отговор ! И си преиначаваш фактите както ти изнася !!! Значи като си в населеното място Х а са та снели на другия край на страната няма да си платиш глобата по банков път в държавната сметка , а ще ходиш при катадджиите да им снасяш на ръка част от парите (щото глобата естествено е многократно по голяма) за да ги корумпираш и рискуваш да те арестуват за рушвет ( щот' не знаеш на какъв ще попаднеш - или презумцията ти е ,че всички ченгета са корумпирани ?) !!!
    Муааха ха хааа - расмя ме ша знаиш !

  29. 29 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 820 Весело

    Вярно е че мерките взети от МВР и КАТ в последните 6-8 години почнаха да дават резултати.....
    Камерите допълнително ще "успокоят" джигитите и ще намалят произшествията....
    И сега покрай камерите на Тракия всички минават като на парад с до 140 км/час....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  30. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#23:"442"]ЦЕЛИЯТ транзит на камиони преминаващ през страната трябва да бъде качен на влакове. [/quote]
    В Австрия е така. като свършат разрешителните всички се качват на влакове. Само дето нашите тунели и жп инфраструктура не позволява това сега.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  31. 31 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А боконий ще клъцне разпарчетосан още един трикольор на местата, нали ?

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 820 Весело

    До коментар [#24] от "Пепо":
    [quote#24:"Пепо"]То не е само до камери и култура на шофира трябва! [/quote]
    Като се бръкнеш за два месеца с 600-800 лева глоби жената ти сама ще ти налее всякаква култура през всичките дупки, дето имаш....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на troika
    troika
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Хубаво, ще направят център, ама знаете ли още колко неща ме дразнят? Спират ме и ми искат талонче, че съм минал преглед. Ако нямам - глоба Искат ми и да имам гражданска отговорност. Ако не я носа - глоба. Искат и книжка да покажа. Ако нямам - глоба А не можеше ли да има мобилна система и да гледат в движение има ли колата ГО, имам ли шофьорски права, технически преглед има ли колата? Има ли винетка? Системата не е направена за удобство на шофьорите, а на контролните органи.

    забавление и приключение
  34. 34 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 467 Неутрално

    [quote#25:"Tai Lung"] струва ми се че този "единен център за скорост" ще е всъщност единен център за следене.[/quote]

    От следене и подслушване се страхуват само престъпниците. Аз лично нямам никакви възражения да бъда следен и подслушван, ако с това се подпомогне разкриването и задържането на някой престъпник. Интересното е, че от подобни мерки се притесняват предимно скучаещи домакини и нискообразовани селяни, обитаващи панелки в евтините квартали на София и по-големите градове. Очевидно намират, че обсъждането на загорялата мусака или неприлично разголените пликчета на съседката, съхнещи на простора представляват особен интерес за спецслужбите.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  35. 35 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Това с камерите е много хубаво, но първо да оправят пътищата. И да премахнат всички ненужни ограничения. По цялата северната част на Хаинбоаз след Килифарево има ограничение 50 заради ремонтни дейности, а всъщност нищо не се прави. А и какво да се прави, след като тази отсечка бе затворена за ремонт и разширение и пусната преди 3 години. Само че, поради ред причини пътя и досега няма акт 16 и така с ограничение 50 си решават проблема.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    През миналата година жертвите на катастрофи са 568 души, което е съпоставимо с нивото от 1963 г. За сравнение, през 2008 г. загиналите на пътя са 1061.

    А през 1978 (май) са били над 2000! Айде ревете сега срещу магистралите и скоростните шосета с разделителна мантинела по средата!

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1042 Весело

    [quote#9:"Dorian Gray"]В МВР положителните неща се случват без Цецко. [/quote]
    Тожва го знаят вътрешоните хора. Технологичната прожмяна в пътния контрол и пъэтната полиция я зцапочнаха хора специалисти още по времето на Румен Петков.Оня в34рно беше3 нагъл и брутален, но наКАТ не се мееше.

    Да не вземе някой да ме обади на Туй, че да копригипра грешката си и да почне да нарежда как как камерите праввилно да записват скоростта? Щото освмен адвокати, журнеалисти, протестраощи плюс Иван Костов, има и други престъпници, които заплашват камерите на нашата полиция. Напризмер има хоряа, които протесятират сега за съдийката и ги ви5ждамп защото товма, което имаме налице е, че те непркъснато протеистират. Виждеал съм ги. На записа от нашите камери ясно им се вижда физиономията на тия престъпници.
    И леко с приказките по мой адрес, щото айпитата на всички, които в тоу форум злостно изкривяват правилната информация, отдавна сме ги записали.
    С оглед на това, което имаме като такова --)

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  38. 38 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Преди да се реши къде да бъдат поставени камерите, е бил направен анализ на местата с най-много катастрофи
    -------------------
    Да бе да, както камерата между Ст.Загора и магистралата - намира се СЛЕД разклона, за който е сложено ограничението, на 20м от знака за край на всички ограничения, та да снима колите които са на една линия със знака.. СМЯХ !!

  39. 39 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    До коментар [#20] от "Десен": На кой мост е разрешено изпреварване , че не се сещам?

  40. 40 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Очаквам новината за съкратени поне 300 катаджии + намаляне на състава на патрулки поне с 50 броя!

  41. 41 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#39] от "shileto":
    Купи си кола, покарай из София, България и Европата и ще започнеш да се сещаш. Моста има ширината на 4 ленти в две платна, но е забранено изпреварването.
    Искаш ли да ти го нарисувам?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  42. 42 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#22:"Десен"]Тия камери ги плащат по желание - само които искат.
    Имам познати които всичко пристигащо от кат го хвърлят в кофата. [/quote]

    много силно се изказваш. Доколкото аз знам след определен период от време, тия снимчици се пращат към НАП.
    НАП-аджиите в момента имат заповед да вкарват възможно най-много приходи в хазната, не мисля, че ще оставят без последствия.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  43. 43 Профил на funny_jazzy
    funny_jazzy
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Добра новина, но е по-добре да бъдат увеличени мобилните екипи, които заснемат нарушения. И също магистрална полиция да започне да практикува заснемане от движещи се патрули по магистралата. Успех!

  44. 44 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#3] от "robbie_williams":

    Не е необходима такава статистика.... Просто трябва да съобразят камерите с някои изисквания на закона и ще е супер:

    1во - Никой няма право да ме снима без мое съгласие - това автоматично води до едни ей такива големи знаци, че има камера и ако не ми харесва, мога да не минавам с превишена скорост.
    2ро - Камерите трябва да са доказано калибрирани и това да може да се докаже в съда. Една маркировка от тип скАла перфектно доказва, че камерата е засекла правилно. Допълнителен ефект е, че такава маркировка предупреждава шофьора.....

    Разбира се такива неща са немислими в милиционерската държава. Камерите се слагат с цел печалба, а предотвратяването на ПТП е страничен и понякога нежелан от милицията ефект.

    3то (бонус) - Незнам това ще мине ли в български съд, но на пътя трябва всички да сме равни. Поради тая причина, ако ви снимат отпред, можете да твърдите, че не спазват това елементарно право. Не го спазват, защото мотоциклетите нямат предни номера. Без преден номера, няма как да докажат, чие точно МПС е нарушило правилата, следователно това е дискриминация спрямо водачите на МПС с предни номера...... ох, май твърде много искам от физкултурна државност......

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#28] от "SS":

    Твоето мнение означава, че в КАТ няма корупция. Което е фундаментално откритие - но щом казваш - това е хубава новина. Щастлив съм.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    [quote#44:"nassaux"]1во - Никой няма право да ме снима без мое съгласие[/quote]


    Няма такова положение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Чудесно,Биг Брадър ще бъде навсякъде!

  48. 48 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1049 Весело

    [quote#22:"Десен"]вкарай му бонус-малус системата и ще видиш как всички стават на пчелички[/quote]
    Ти и в момента имаш бонус. Преди две седмици получих снимка. Хванали са ме в гръб с 28 км над ограничението. Глобата е 100 лв, но при заплащане в двуседмичен срок от получаването имаш 30% отстъпка. Познай дали не я платих навреме?

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  49. 49 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#48:"DrAvalanche"]Глобата е 100 лв, но при заплащане в двуседмичен срок от получаването имаш 30% отстъпка. Познай дали не я платих навреме? [/quote]

    как я плати?
    Има ли банкова сметка по която да преведеш, или кибичиш на опашки?
    Питам, защото аз никога не съм получавал със снимка...но е неминуемо един ден та да съм си подгтвен...

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  50. 50 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Един куп минуси, нацъкани ей така по инерция, щото някой говори за висока скорост. Замислете се кога блеете и кога внимавате какво става на пътя - дали когато карате с 30 или с 110 ?
    Тия ограничения от 50 км/ч са тотална простотия. За една добре поддържана, ако ще и 20 годишна кола, не е никакъв проблем да се движи с 80 - 90. Ама дай да наблъскаме камери ей така щото има едни пари за взимане. И да се влачим като родопска народна песен.

    Accelerates Under Demonic Influence
  51. 51 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Весело

    [quote#50:"lo_ridah"]Тия ограничения от 50 км/ч са тотална простотия.[/quote]

    Селски... тия ограничения ги има в цяла Европа... гледай у Германия изввън магистралите... хубав прав път, ама 60 ... Ама ти кога си у германия пърдиш пред волана и мигаш на парцали пред полицая нали, а иначе тука се ежиш...

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  52. 52 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#50:"lo_ridah"]Тия ограничения от 50 км/ч са тотална простотия.[/quote]

    освен това...цифрите показват ясно...много по-малко от 2008 г. Не, че защитавам Цвъки, ама тоя народ разира явно само от едно - гьостерица през голия гъз.

    И ти си толен пример за това, моето момче.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  53. 53 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    В резултат на поставените през последните три години контролни камери е налице сериозен спад на загиналите. През миналата година жертвите на катастрофи са 568 души, което е съпоставимо с нивото от 1963 г.
    ______
    Тука трябва да се каже едно голямо браво на хората които помогнаха това да бъде постигнато!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  54. 54 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#45] от "Тони!":

    Силно се радвам на щастието ти !
    Ама с типигьоз не се спори ( пък ти продължавай да преиначаваш ) !!! Я ми докажи къде съм казал ,че в Кат няма корупция ? Аз просто излагам простотиите ти на показ (
    [quote#21:"Тони!"]т, първите 15 камери бяха сложени 2005та или 2006та, та заслугата на тия, дето се опитваш да им я припишеш е нулева.
    [/quote]) Къде казвам ,че всички камери са от това правителство? В коментара си казах , че сега се залага на техниката - за пръв път се прави опит за ограничаване на корупцията ( нали ти се жалваше ,че първоначално имало прекалено малко камери ?) !

  55. 55 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    [quote#49:"lonely_ninja"]...но е неминуемо един ден та да съм си подгтвен... [/quote]
    Що да е неминуемо ? ВИкаш въпрос навреме е да те хванат

    [quote#52:"lonely_ninja"]И ти си толен пример за това, моето момче. [/quote]
    Аз ли ?

    До коментар [#51] от "lonely_minja":

    На полицаите не им мигам, щото нямам нарушения. Всичко на всичко две глоби за изтекла синя зона имам. Това че спазвам ограниченията не значи, че съм съгласен с тях. Нито ги прави актуални спрямо ТТ характеристиките на колите в момента.
    Проблема не е в скороста, а във високия процент бездарници с книжки.

    Accelerates Under Demonic Influence
  56. 56 Профил на hunin
    hunin
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Нямам нищо против, но да са поставени с цел опазване на живота и здравето на хората. На много места са поставени единствено с цел да се прибера глобата.

  57. 57 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1049 Весело

    [quote#49:"lonely_ninja"]как я плати?
    Има ли банкова сметка по която да преведеш, или кибичиш на опашки? [/quote] Има банкова сметка в БНБ. Мисля, че бе на фонда за безопасност на движението или нещо подобно. Платих я по банков път, при плащането трябва да посочиш в нареждането номер на клипа и номер на радара. На разпечатката, която аз получих имаше отбелязана карта с място на събитието от едната страна на листа, а от другата 4 снимки: 1. 0.5 сек преди, 2. в момента на засичането, 3 0.5 сек след, 4. Увеличен автомобила да се вижда хубаво номера

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  58. 58 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#55:"lo_ridah"]Проблема не е в скороста, а във високия процент бездарници с книжки. [/quote]

    и в едното и в другото.
    дефиницията за бездарен шофьор е обтекаема, Сена беше перфектен шофьор... Погледни фактите - от 2008 г. са намалели значително жертвите по пътя. Как си го обяснваш ? Сериозно те питам, за мене няма друго обяснение освен камерите, едва ли сме станали големите европейци за 4 години.

    Камери трябва, това е положението.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#51] от "lonely_ninja":

    Глупости, точно па в Германия и Австрия ограниченията съвсем никакви на немагистралните пътища, дори съм се чудил - планински път, караш по него, един знак в началото за ограничение 90 и натам се оправяй както можеш, а завои като осморки, на които тук има по хиляда знака.

    И жертвите намаляха, щото хората нямат пари и не си карат колите. Сметката - жертви на година не носи пълната картинка - ако направим жертва на продадено количество гориво тогава ще стане ясно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на funny_jazzy
    funny_jazzy
    Рейтинг: 210 Неутрално

    [quote#50:"lo_ridah"]Тия ограничения от 50 км/ч са тотална простотия. За една добре поддържана, ако ще и 20 годишна кола, не е никакъв проблем да се движи с 80 - 90. [/quote]

    Ако говориш за градско - ама ХИЧ, ХИЧ не си прав.
    Ако говориш за извънградско, ето ти повод за размисъл:
    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=685548

    "Според авто-техническата експертиза по делото причина за тежката катастрофа е високата скорост, с която се е движил турският автобус,105 км/ч, при ограничение 50 км."

  61. 61 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Камерите може би са едното, другото е нямането на пари. Нямането на пари за гориво => по-бавно/икономично каране. Например.
    Няма чак толкова много камери, пък и масово хората намалят като наближат камера и след това се натиска пак. Няма пари за глоба просто.

    Accelerates Under Demonic Influence
  62. 62 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Любопитно

    [quote#59:"Тони!"]Глупости, точно па в Германия и Австрия ограниченията съвсем никакви на немагистралните пътища[/quote]

    ами и аз съм карал и моето мнение е съвсем различно от твоето, има по 90 , има и по 60 км. час.
    А при положение, че и тук по немагистралните пътища ограничението е същото, което ти си посочил в Германия - КЪДЕ ТОчНО ТЕ СЪРБИ НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ?

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  63. 63 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#61:"lo_ridah"]Няма пари за глоба просто. [/quote]

    еми... ?
    явно действа.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  64. 64 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    ще действа също толкова ако е закачен лимита на 180 или на 90

    Accelerates Under Demonic Influence
  65. 65 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#60] от "funny_jazzy":

    не четеш внимателно - К О Л А съм писал

    Accelerates Under Demonic Influence
  66. 66 Профил на funny_jazzy
    funny_jazzy
    Рейтинг: 210 Весело

    До коментар [#65] от "lo_ridah":

    При 90км/ч, с каквото и да си, ще бъде трудно да спреш при такава ситуация. За да не ме обвиниш, че съм лаик и незаинтересован - НАЛАГА ми се да карам по 30хил. км/годишно - никой не иска да губи време по пътищата, но какво са спестените минутки, ако рискуваш да ти се случат подобни ситуации.
    Примерно, понеже често пътувам по магистралите, има колеги, които излизайки от бензиностанции се включват направо в лентата за движение...така че, УМНАТА, за да се прибираме ЖИВИ и ЗДРАВИ по къщята, па ако ще и с някоя минута закъснение.

  67. 67 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Ключовият момент тук е: "за регистриране на превишената скорост и други нарушения на пътя" - това са две коренно различни неща - под предлог за борба за безопасност на пътя се готви тотално полицейско следене на всяка кола. Едно е да следиш за скорост, а друго е да следиш за това кой си е платил рекета Гражданска отговорност например.

  68. 68 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Сегашната милиционерска власт смята тоталното следене на това кой как къде и кога се придвижва, дали си е платил рекета, за нещо положително, и се опитва да го прокара под предлог за борба за безопасност. Който дава свобода за сигурност обаче, губи и двете.

  69. 69 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 565 Весело

    [quote#64:"lo_ridah"]ще действа също толкова ако е закачен лимита на 180 или на 90 [/quote]

    много си упорти и твърдоглав.
    И в Германия рядко ще видиш на немагистрален път 120 км. час. Има около 90, колкото е тук. Верно на магистралите там няма ограничения, но в други ЕС държави - на магистралите има 130-140 км/час колкото е при нас.

    Къде ти е проблема точно?

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  70. 70 Профил на Mr. D
    Mr. D
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Всички коментирате, никой не видях да е коментирал статистиката (дори автора на статията).
    Та който се интересува: http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm

  71. 71 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#13] от "Athanatos":

    Абсолютно си прав,мръсниците само парите ги интересува и затова са толкова много "служителите" разбирай рекетьорите в кат и дай

  72. 72 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 514 Неутрално

    [quote#2:"Реконструктор"]Добре, сега да увеличат и наказанията, щото сегашните са смешни. [/quote]

    сегашните са си добре, само че не се прилагат.

    Моралът не е порок!
  73. 73 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Добре, ние мучовците ще спазваме ограниченията, ако ни снимат ще си платим глобите. Но как ще глобят фирмените автомобили, или на правоимащите. Кой ще ограничи колите на НСО да не ни хвърлат в канавките? Как ще глобят колата на Боби Михайлов, или на Прокурора Пенгезов?
    Катаджиите като нас ще заживеят с едната заплата, ще свикнат.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    Одобрявам този подход,защото това е един много добър метод/чрез наблюдение и финансови наказания/срещу безумията по нашите пътища!

  76. 76 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#41] от "Десен": Правиш ли разлика между магистрала с виадукт и мост Недей се прави на разбирач защото в София карам от 30 години от времето когато си мечтал за се качиш на магарешката каручка на баща си , а това ми е четвърта кола

  77. 77 Профил на ivalina_shu
    ivalina_shu
    Рейтинг: 213 Неутрално

    нека да има и имуществена санкциия за собствениците - юридически лица

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    [quote#23:"442"]Подкрепям написаното от Вас и добавям, ЦЕЛИЯТ транзит на камиони преминаващ през страната трябва да бъде качен на влакове. Така хем пътищата ще се запазят читави за по дълъг период хем ще се облекчи трафика.[/quote]
    Тази идея за ро-ро влаковете съм я лансирал преди години още тук ,в този форум.
    НО няма кой да направи необходимото.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  80. 80 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 367 Неутрално

    На Запад започват да ги изключват пък ние започваме да ги качваме. Доказаха го хората в много изследвания че камерите разсейват шофьорите тъй като гледат прекалено много таблото в колата отколкото какво става на пътя.

    С образование и култура се намаляват жертвите по пътищата а не камери.
    Време е държавата да започне да учи хората как се кара автомобил а не само как се взема книжка





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK