Правителството търси начин да прехвърли проблемния заем за БДЖ на НКЖИ

Правителството търси начин да прехвърли проблемния заем за БДЖ на НКЖИ

© Анелия Николова



Юристите на БДЖ и на министерството на финансите в следващите дни ще излязат с решение на проблема със спрените заради необслужван заем към Световната банка държавни субсидии за железницата. Те търсят начин да прехвърлят задължението на БДЖ към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Това обяви днес транспортният министър Ивайло Московски след заседанието на кабинета.


Цялата държавна субсидия за железопътния превозвач - близо 13 млн. лева на месец, е спряна от този месец занапред, каза министърът. Причината е необслужваният заем от 131.5 млн. долара, отпуснат от банката на БДЖ през 1995 г. Тогава обаче двете компании – собственикът на релсите (НКЖИ) и превозвачът (БДЖ) все още не бяха разделени.


В момента НКЖИ не обслужва заема, но за сметка на това приспада от дълговете на БДЖ за инфраструктурни такси (за ползване на релсите). При тези "вътрешни прихващания" между двете реални пари към банката не влизат, така че се търси начин НКЖИ реално да започне да внася, обясни Московски.




На въпрос ще продаде ли държавата "БДЖ-Товарни превози" на офшорна компания с 10 лв. капитал, министърът отвърна: "Нямам представа точно какво ме питате. Но при положение, че има кандидат, който отговаря на условията, ще се проведе процедурата".


Вчера стана ясно, че единственият кандидат, който ще се класира в търга за приватизация на "Товарни превози" е регистрираната едва преди 2 седмици "Дует реълуей България" с капитал 10 лева. Фирмата е дъщерна на регистрираната в Кипър офшорка "Дует реълуей лимитед". Изискванията на конкурса не допускаха офшорна компания. Собственик на офшорката е британският инвестиционен фонд Duet Group, твърди управителят на българската компания Даниел Дамянов.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Ами направете го, те в Брюксел само това чакат, такава хубава глоба ще ни ударят, че няма да ни трябват влакове.

  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Ох, уморих се вече! То не беше преструктуриране, то не беше вземане на заеми уж за това, пък отиваха за онова, в края на краищата БДЖ ТП си изгони почти всички клиенти и висна на МДТВ само, а новите мотриси на БДЖ ПП им разкатаха майката още с пускането им, и така да се стигне едва ли не до бракуването им 6-7г след пускането им, а същите мотриси работят и в други държави с не чак толкова големи проблеми. Ходи, че разбери кой крив и кой прав.
    Абе хайде подарявайте ги на поредната куха фирма на някой другар, да реже и да продава, за да има да лапате още малко, ама то и на това ще му дойде края, и тогава да ви видя какво ще крадете нещастници мръсни. Или може би тогава ще вземате кредити за купуване на уж нови вагони, парите ще ги лапкате, пък новите вагони ще почакат, до тогава докато ви изплатиме дълга, който вие откраднахте.....
    Майната ви!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Все едно аз да не мога да си плащам лизинга по колата и да прехвърля задъжението си на АПИ - то да ми плаща, вместо аз на него винетка.
    Нали световно известната одиторска фирма КПМГ в която са се намърдали синекурни хорица правиха одит именно на този заем - преди и след него. Питайте ги тях кой колко е взел и дали БДЖ е плащал такси и преди разделянето и след. Има си доклад - писано е.
    А дали офшорка трябва да може да приватизира, очевидно е че криутериите за приватизация са изработени по престъпен начин така че да бъдат заобиколени нормалните процедури за това. Защото ако работят - товарни превози, печатницата за пари никога няма да работи в полза на управляващите.
    Сега според министъра ние трябва да вярваме на някакъв си човечец кой е собственика.
    Абе г-н министър, дечко, не знам кой и за какво те е сложил на тоя пост, ама не си дорасъл явно на обща култура за да знаеш че офшорка се регистрира именно само и единствено за да бъдат заобиколени законови норми относно яснотата по въпроса кой е реалния собственик.
    А той е Боце! Какво ни взимаш за канарчета? Ти ако ядеш доматите с колците - ние не.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 871 Весело

    [quote#3:"Десен"]Все едно аз да не мога да си плащам лизинга по колата и да прехвърля задъжението си на АПИ [/quote]

    Работата е друга - по скоро да спреш да плащаш лизинга на БМВ-то на синковеца ти, което до сега си го плащал, вместо той сам да си го плаща. А иначе синковеца да ти дава да правиш някое друго кръгче, все пак нали плащаш

  5. 5 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 583 Неутрално

    .. те НКЖИ цъфнали и вързали та да поемат чужди задължения.. доста им е напечено под дупето на юристите на БДЖ, същинско лято ги е погнало..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  6. 6 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#3] от "Десен":

    Браво за коментара!++++++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  7. 7 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Защо след като в условията на конкурса пише, че не трябва да е офшорка, се допуска такава компания? Защо министъра се прави на луд? Не разбра ли, че по този начин само трупа негативи? Справка - Трайчо Трайков, Мирослав Найденов, Диана Ковачева.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  8. 8 Профил на Evidence
    Evidence
    Рейтинг: 374 Любопитно

    До коментар [#7] от "Gopeто":

    Сигурно големите ЖП компании имат пари, но доста им свиди, пък е сигурно, че не им се работи качествено чак толкова много. Вие бихте ли се бъхтили за някое евро повече, ако можете и да не го правите поне на този етап за период 5-6 години?! Минимум усилия - максимум резултат.
    Така е, затова не ги блазним, щото яко трябва да се напънат, за да си възвърнат инвестициите. Какво ни топли нас българите мъгливата офшорка? Само парите й, за да си погасим заемите. Но пък като се раздвижат пазарите и търговията след някоя друга година: пътят на коприната, могат и да започнат да падат пари... за нея, не е сигурно, обаче за България. Кой може да прогнозира какво ще измислят мъдрите мозъци?

  9. 9 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#3] от "Десен":

    Не си прав - идеята на заема е, че той е бил за инфраструктура - бизнесът, който остава в НКЖИ.

  10. 10 Профил на €arthquak€
    €arthquak€
    Рейтинг: 606 Неутрално

    НКЖИ ако започне за внася, ще започне да си търси инфраструктурните такси от БДЖ. Превозвачът обаче няма откъде да вземе тези пари, съответно няма да плаща и ще започне да трупа дълг към НКЖИ със съответните неблагоприятни последици. Така, вместо едно ще имаме две предприятия пред фалит.
    Поредната глупава идея на ГЕРБ!
    Вместо да прекратят кражбите и да оптимизират персонала, ще търсят начин да налеят още пари в бездънната каца БДЖ.
    Изобщо разделянето на някогашното БДЖ на няколко дружества беше най- глупавото нещо, правено през над 100 годишната история на тази компания.
    Вместо планираното намаляване на разходите, се получи единствено мултиплициране на администрацията и ефекта беше точно обратния на търсеният. Всичко това заради някаква евродиректива за либерализиране на ЖП транспорта, неприложима в нашите условия!

    ☭= ☠
  11. 11 Профил на pinokio11
    pinokio11
    Рейтинг: 419 Неутрално

    никой нищо няма да купи.и НКЖИ и БДЖ са свързани,всичко е една много сложна верига,цялото ЖП сега е едно блато,една пълна разсипия и с локомотиви и с вагони.кой ли го докара до това му състояние????сещайте се кой.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK