Шофирането на къси светлини ще е задължително през цялата година

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (321)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Аз колкело с жилетка НЯМА да карам!

  2. 2
    paliiyy
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  3. 3 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Целогодишно шофирам на дневни светлини. И като гледам не съм само аз.

    Интересно, че преди време глобяваха за неправомерно използване на светлините през деня. Сега трябва да върнат парите на всички глобени.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  4. 4
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  5. 5 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Излишно.
    Просто трябваше да напишат - без липса на директна слънчева сетлина - на фарове.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  6. 6 Профил на duciel
    duciel
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#1] от "grigoo":

    сложи си каска ......поне!

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  7. 7 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Поредният лобистки закон, този път очевАдно в полза на Златев.

  8. 8 Профил на paliiyy
    paliiyy
    Рейтинг: 395 Неутрално

    и за инфо: живея в Дания, и това че винаги са с включени светлини не е вярно!

  9. 9 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Който в ясен слънчев ден не може да види кола без запалени фарове на сто метра, той няма да я види и със запалени фарове. Проблемът не е в колата, в него е.

    Ами, да въведем и каране с постоянно натиснат клаксон, за да се и чува по-добре приближаващата кола.

  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#4:"tel_112"]Не лошо и да забранят ксеноновите фарове.[/quote]
    Напълно си прав. Ксеноните не фокусират във точката на фокус на самите отражатели на оригиналните фарове и така заслепяват твърде много. С такива ксенони в повечето страни от ЕС, да не кажа всички - технически преглед не можеш да минеш.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11
    svetovit
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  12. 12 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Много добро решение - има автомобили с цвят подобен на цвета на пътната настилка и при изпреварване може да стане драма ако не го забележиш навреме.

  13. 13 Профил на DonAngel
    DonAngel
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    [quote#6:"vlad"]сложи си каска ......поне![/quote]
    Той с каска НЯМА да кара! Такова нещо на него НЕ МОЖЕ да се случи. Той знаци с ръце НЯМА да дава. Защото е *български* ВЕЛОСИПЕДИСТ, най-безстрашния велосипедист на света!

    Какво разбираш ти...

    Аз също шофирам с включени фарове непрекъснато, навик ми е станал. Решението, като цяло, е добро!

    [quote#8:"paliiyy"]живея в Дания, и това че винаги са с включени светлини не е вярно![/quote]
    Откровена лъжа (или заблуда), прекарал съм 3+ години в Дания, шофирането с включени светлини е *абсолютно* задължително.

    -- Дончо https://doncho.net
  14. 14 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Изцяло подкрепям карането на къси през цялата време и го практикувам отдавна. Със сигурност подобрява видимостта. Не разбирам защо някой ще гласува против.

  15. 15
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  16. 16 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Браво! Чудесно решение!
    Аз съм моторист и непрекъснато имам едни невидими бяло-сиво-черни автомобили в насрещното, които си пазят фаровете да не им изгорят крушките... Всички, които карат на 2 гуми знаят какво им донесе задължителният фар... остава сега и главните виновници за катастрофите също да "светнат"!

  17. 17 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Така или иначе винаги карам на светлини, затова не е новост за мен. Проблемът остават сините и лошо настроени фарчета на яките бегачки и бараки.

    Само на мен ли ми прави впечатление, че промяната е гласувана от 109 депутати при 240 в парламента?

  18. 18 Профил на _
    _
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Не разбирам как някой вярва, че карането на фарове вдига разхода.

    Ето малко математика - с включени фарове имаме работещи 2 крушки по 55 вата (къси), 2 по 5 вата (габарити) и още 2 по 21 вата (стопове) - общо 162 вата.

    За сравнение - средната мощност на климатик, който знаем че увеличава разхода с около литър на 100 км, е между 3,500 и 4,000 вата.

    Следователно карането на фарове увеличава разхода с разоряващите 0.036 литра (36 милилитра - по-малко от една малка ракия).

  19. 19 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Следващия закон-шедьовър на българските депутати трябва да е:
    1. всички пешеходци със светлоотразителни жилетки и каски и брони - целогодишно.
    2. Във всяка кола да има електромер за отчитане и заплащане на тока, изразходван през светлата част от деня поради разхищение на енергия!

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Оно такова слънце свети,че ще окьоравееш,те искат запалени фарове?!

  21. 21 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 838 Весело

    "Намираме се в Изтoчна Европа. В държави от Западна Европа, където има сумрак за около 3-4 часа е нормално да се изисква режим за късите светлини. При нас няма сумрак"

    Правилно, Чукарски - на Запад е сумрак, а на Изток е светло!

  22. 22 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Нали и тези дето правят акумулатори трябва да ядат нещо

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  23. 23 Профил на super2
    super2
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#8] от "paliiyy":
    но е закон аз като бях там и бях забравил няколко пъти фаровете и всички ми присветваха

  24. 24 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Лобират за Е-он. Бабината ви трънкина. Автомобил с включени фарове се забелязва по-лесно и е предпоставка за по-малко катастрофи. Щели сте да изгорите 1 литър на 1000 км.повече и ще обеднеете. Не виждате, че бараките, които карате, гълтат гориво като лами.

    ATX
  25. 25 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#12] от "emil.boev":

    Е как така се случва, че аз винаги забелязвам навреме всякакви автомобили, независимо от цвета им?

    Не съм изобщо човек със свръх-зрение, но и сред познатите ми няма такива, които да се затрудняват с различаването на колите и пътната настилка.

    Какво още трябва да правим по колите си, за да обслужим още по-добре телесните несъвършенства на хора, които и без това нямат място по пътищата?

  26. 26 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#14] от "Yoda":

    Като не виждаш иди и си карай каруцата а не колата

  27. 27 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Целогодишното каране на светлини е съвсем лесна и много ефективна мярка. Доказано е, че намалява с 10 на сто катастрофите и жертвите там, където се прилага.

  28. 28 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#9] от "Вишински":

    Не е точно така.
    Често ми се случва да започна изпреварване и да се прибера веднага, защото отсреща идва МПС с цвят Хасфалт. Без пуснати светлини се приближават като нинджи.

  29. 29 Профил на super2
    super2
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#17] от "The Stig":

    И на мен това ми прави впечатление от последните статии на Дневник за НС... ваканционно го карат ...

  30. 30 Профил на СашкоСашев
    СашкоСашев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    по извънградските пътища може да си със светлини , но за градски условия е безмислено - акумулатора неможе да ми зареди при условие , че минавам по 6-7 км. в София , при всяко палене на колата . Искат и акумулатора да сменям по два пъти годишно като гумите.

  31. 31 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1391 Весело

    Тоя проблем е изцяло над възможностите на българските политици.

    Примерно Костов днеска във фейсбук беше писал, че това щяло да струва 700 милиона лева годишно.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  32. 32 Профил на goro66
    goro66
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Според мен карането на светлини през цялото време е мярка, която подпомага сигурността. Аз нямам перфектно зрение, но определено мога да видя, кола идваща срещу мен със запалени светлини от километър. Ако е без запалени светлини (и в зависимост от цвета й, и светещото слънце) мога да я видя, когато е много по близо.

    През живота ми съм карал няколко СААБ-а и всички "по дефолт" бяха със запалени къси след като запалиш колата (всъщност ако не извадиш бушона, късите не можеха да бъдат изключени - позицията беше - къси - габарити - къси/дълги. Единият от тези СААБ-и беше модел 1985 г. - когато нямаше ксенони, дневни светлини и т.н. (и отново не можеха да му се изключват късите) След като шведите са преценили така - предполагам е правилно - те са маниаци на тема активна и пасивна сигурност.

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Поредния жалък лобизъм, маскиран като благородна идея. 13 от 27 страни са го въвели, останалите не. Тези 13 са почти без изключение страни в северната част на континента. Някои страни като Австрия се отказаха. Данни от Австрия, Полша и САЩ говорят, че карането на фарове през деня повишава ПТП с пешеходци, велосипедисти и мотористи.

    Лобизъм до дупка, Златев потрива доволно ръце.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на super2
    super2
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#25:"Вишински"]Е как така се случва, че аз винаги забелязвам навреме всякакви автомобили, независимо от цвета им? [/quote]
    Веднъж няма да видиш някой мръсен, сив таралясник и ще станеш част от статистиката....

    п.с. Не разбирам защо се дърпате толкова против този закон, който не ви ущетява а има за цел да помага... Странни хора...

  35. 35 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Българският шофьор по правило е много примитивно същество! Щял да си изтърка спирачките, като спирал на пешеходна. Сега пък щял да си хаби акумулатора, горивото и крушките. Ами тези лумпени да си вземат по едно електромерче в колата, за да си изчисляват огромните загуби...Невежеството е сила!

  36. 36 Профил на noctifer
    noctifer
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Нещо не мога да вдяна... На кого му светят в очите фаровете през деня?!? Хайде да не си говорим глупости! Който не може да си включва фаровете на междуградски път, да си седи на село и да си лъска фарчето... ама и крушката...

  37. 37 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#8:"paliiyy"]и за инфо: живея в Дания, и това че винаги са с включени светлини не е вярно![/quote]
    Никъде в Европа няма задължение за каране на светлини през целия ден, незвисимо от времето.

    Поредните глупости на хора извън ВСЯКАКВА реалност.
    Кой автомобил технически може да издържи на 24 часа запалени светлини? и докога? По принцип светлините на никоя кола не са проектирани за 24 часова/ 7 дена/ месец/12 месеца работа.

  38. 38 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Разгеле!
    Разминавал съм се с учебни коли в МЪГЛА, които карат без включени светлини. Дано с тази мярка почнат да следят всеки тарикат, дето кара с изключени фарове щото му се дигал разхода с 2 литра (примерно).

  39. 39 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 774 Любопитно

    А от кога влиза в сила тази промяна в закона?

  40. 40 Профил на odysseus
    odysseus
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#4] от "tel_112":

    Виждам, че сте спец. Моля кажете с колко ще се вдигне разхода на гориво ??? ОПССС да не забравя дневните светлени са доста по-различни от тези дето си светим по пътя нощем. Та чакам конкретни цифри ???

  41. 41 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тони!":що заблуждаващ с лъжите си публиката бе, айланкоолу?! Навсякъде се отчита минимум 10 на сто намаление на произшествията при каране на фарове! Защо лъжеш по толкова примитивен начин?

  42. 42 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тони!":

    Бате, говориш за световната конспирация. Явно не си карал по тесен криволичещ път осеян със сенки от дървета.

  43. 43 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Текстът беше подкрепен от 80 народни представители, "против" – 12, "въздържал се" – 17.

    Демек 107 гласували... Егати пор..графията, при положение че кворума е 121 депутата се оказва че с 1/3 (80/240) се прави "законотворчество"...
    Има ли учудени че БГ е на това дередже?

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  44. 44 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ок, нека да е задължително, ама дълбоко се съмнявам, че това ще има някакъв положителен ефект в часовете, когато слънцето грее силно.

  45. 45 Профил на goro66
    goro66
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#37] от "panzerino":

    Имаш цялото ми уважение - но говориш абсолютни глупости:

    1. В Швеция съм сигурен, че задължително е карането на къси през цялото денонощие.
    2. Виж поста ми - номер 32 относно Сааб-ите - през цялото време са били с включени къси светлини и никога не съм имал проблеми.

  46. 46 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#30] от "skolio":

    аз карам през цялото време на включени светлини. същото съм наредил на всички във фирмата. няма никакви проблеми с акумулаторите. по-скоро виж дали нямаш "теч на ток" някъде

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  47. 47 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 506 Неутрално

    В часовете рано сутрин или в късната част на деня има много по-ниска видимост и тогава стават основна част от катастрофите и то най-тежките – с челен удар, с необратим край.
    Значи в тия часове трябва да е задължително, а не в 12 часа наобяд

  48. 48 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тук е пиубликувано изследване на Ирландското правителство върху ефекта от целодневно използване на светлините - ефект в/у безопасността, разхода на гориво в кои страни се прилага.
    http://www.rsa.ie/Documents/Vehicle%20Std%20Leg/Consultations/Daytime%20Running%20Lights%20Consultation.pdf
    Ето и решението на Великобритания

    http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20111005141056/http://www.dft.gov.uk/pgr/roads/vehicles/vssafety/info-runninglights.pdf

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  49. 49 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#37] от "panzerino":

    първата страна, където се сещам, е унгария - още на границата те посреща инфо, че 24 ч тр да си светнал късите.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  50. 50 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#30] от "skolio":Карам на дневни постоянно - поне пет години не съм сменял никакъв акумулатор, крушките сменям на година - година и половина. За какви загуби говориш? А в състояние ли си да изчислиш колко време и нерви губиш дори при минимален сблъсък, да не говорим за сага в Пирогов и със застрахователите?? Можеш ли да съпоставиш несъпоставими суми и разбита психика?

  51. 51 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Аз и сега си карам така. Колите наистина се виждат по-отдалече със вклчени светлини, даже и по пладне.

  52. 52 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Аз си карам с включени фарнове, защото колите с фарове ги виждам от мнооооого по-далече и от много по-рано ги регистрирам и съответно съм подготвен.

    Затова искам и мен да ме виждат.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  53. 53 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 616 Гневно

    Умниците депутати оправиха нещата и вече опряха до светлината на колата през деня.
    Абе мало....., да .... и прочие многоточие.

  54. 54 Профил на ike_mgg
    ike_mgg
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#18] от "_":

    162Вт х 1000000 = 162МВт (колкото енергоблок в ТЕЦ)

    За такава мощност имащ ли представа колко емисии се изхвърлят в атмосферата?

    Сляп карти не играе ( шофира)

  55. 55 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Само да отбележа че за използването на светлини през целия ден се препоръчва да се инсталират специални светлини, а не да се използват къси. За това има и директива забраняваща продажба на нови коли след 2011 г. които нямат такива инсталирани

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  56. 56 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Абе аз казвам, които НЯМА лепенка на ЛУК или на ИПОН - на предното стъкло- срещу заплащане , разбира се , ИЗОБЩО да няма ПРАВО да се мерка по шосетата...))
    А след две години - всички коли да са с образа на Боко- на предния капак :))) Само ТЕ да се допускат по магисталите:))

    Такъв закон искам :)))

    BIG AL
  57. 57 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#30] от "skolio":

    Съгласен съм че ползите предимо при извънградското каране.

  58. 58 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Това е правилно решение. Безопасността е на първо място, а икономиите са глупост. Колата винаги си е разход и ако някой иска да икономисва, да кара велосипед. Автомобилите без фарове през деня на междуградски пътища трудно се забелязват и трябва да се кара (поне) на дневни светлини, дори да не е задължително.

  59. 59 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Абе вие , ЛУДИ ли сте , бе ????""
    Ние да не сме с 6 месечни арктични нощи ??
    При това слънце - в София - няма да ме виждали :))
    Ами слагаш си очила :))

    BIG AL
  60. 60 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#31] от "jubal harshaw":

    Естествено Костов е прав. Крушките не светят просто така, като телефон. Нека някой да опише целия процес и всичко което прави възможно това и тогава смятай колко струва.
    До сега бяха налагани какви ли не ненужни изисквания. Колани, жилетки, маски за обдишване, бинтове, аптечки, триъгълници, пожарогасители, какво ли не. Това реши ли проблема с жертвите?

  61. 61 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#18] от "_":Няма как повече консумация да не доведе до повече разход.Особено за стари автомобили,каквито са повечето в България.И друго-тук лятно време денят е над 13-14 часа.Не може да се сравнява видимостта тук,в България със тази в Швеция или Норвегия,където деня трае наполовина.Когато дойде сумракът в България също включвам фаровете,дори и да е 7 часа лятно време.Но да караш със включени фарове в 2 следобед,август месец,в нечовешко слънце,е напълно безмислено и не се отразява на движението.Поне в България.За Швеция или Норвегия,където сигурно вече започва да се смрачава-да, полезно е.Какво значение има колата,която се движи срещу тебе в 2-3 часа следобед със 150 км/ч има запалени фарове или няма.Та сега валидните правила за движение не се спазват,та искате още да усложните.Резултатът ще бъда само повече глобени шофьори.Механичното пренасяне на закони и правила от други географски ширини няма да донесе до нищо положително.

  62. 62 Профил на paliiyy
    paliiyy
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#13] от "DonAngel":

    Като си живял в Дания сигурно говориш датски. Ето ти малко инфо от закона за движение по пътиащта т. нар. Færdselsloven

    § 33. Ved kørsel i lygtetændingstiden skal de påbudte lygter holdes tændt. På flere sammenkoblede køretøjer er det kun nødvendigt at holde baglygter tændt bagest på vogntoget og nummerpladebelysningen tændt ved vogntogets bageste nummerplade.

    Stk. 2. Fjernlys (langt lys) skal anvendes, når førerens synsvidde under hensyn til køretøjets hastighed ellers er utilstrækkelig til sikker kørsel.

    Stk. 3. Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes:

    1) på strækning, hvor vejen er tilstrækkeligt oplyst,

    2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand fra dette, at føreren kan blændes,

    3) ved møde med tog, som fremføres langs med vejen, hvis der kan opstå risiko for blænding ved anvendelse af fjernlys, eller

    4) ved kørsel bag efter et andet køretøj, såfremt den forankørende kan blændes af fjernlyset og anvendelse af nærlys under hensyn til køretøjets hastighed og lysforholdene i øvrigt giver føreren tilstrækkelig synsvidde til sikker kørsel.

    Stk. 4. Såfremt fjernlys (langt lys) efter stk. 2 ikke findes påkrævet, kan nærlys (kort lys) anvendes. Hvis fjernlys (langt lys) i medfør af stk. 3 ikke må anvendes, skal nærlys (kort lys) anvendes.

    Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.

    Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.

    Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt.

  63. 63 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    С какви ли не глупости се занимават търтеите в НС. Дават за пример Скандинавия. Там въведоха това правило преди няколко години защото през по-голямат част от годината е сумрак. Дори и през лятото, ако е облачно и дъждовно, е сумрак. България е доста на юг от Скандинавия и трябва да се гледа не от тях а от Испания или Франция.

  64. 64 Профил на odysseus
    odysseus
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#59] от "BIG AL":

    Малък Джон дрънкате пълни глупости, но то е май до акъл


    http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

    Дано не сте забравили да четете. А на английски е speak-вате ли го ???. Щото тогава работата става хептем дебела

  65. 65 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    До коментар [#37] от "panzerino":

    Стига дрънкали глупости. Баре уики четете.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

    Интересно ми е, че по-малко от половината депутати са гласували.
    Иначе идеята е добра.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  66. 66 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Дори и в Германия, страна, чиято територия се намира изцяло на север от 50-ия градус северна географска ширина го няма това правило...

    Не знам за новите коли как е, но при старите автомобили (от 1990-те години) разходът наистина се качва. Просто тогава не се е мислело за енергийна ефективност и динамо-устройствата, които са вграждани гълтат много голям от мощността на двигателя и съответно колата "дърпа" повече гориво за да върти динамото, дори и когато колата е спряла (кръстовище, задръстване). Около 0,5 до 1 л. се качва разхода при градско шофиране на фарове. При извънградско е по-малко.

    Та поне да го направят задължително само извън населени места през деня. В града така или иначе не се кара толкова бързо, че да има смисъл от включени фарове денем...

  67. 67 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Хора, не се излагайте..
    Прочетете и понаучете малко за ДВГ и екстрите около него.
    Нито акумулаторът се износва повече (ако не се пали при вече пуснати фарове) нито разходът на гориво се вдига.

    Това коеето е притеснително е че в случая искаме "да сме повече католици от папата", а примерно техническите прегледи на автомобилите са прекалено често пълна бутафория. Поне 1/3 от таралясниците в Бг не покриват никакви стандарти на отработени газове, гуми, спирачки и какво ли не - от това гинат повече хора, вЕрвайте ми!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  68. 68 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 506 Неутрално

    ако това ЩЕ намали злополуките на пътя - аз съм ЗА

  69. 69 Профил на stefaniqk
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  70. 70 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 561 Любопитно

    До коментар [#18] от "_":

    Фаровете (включени на къси светлини) увеличават разхода на бензин с около 0,5 л. на 100 км. Ако беше толкова малък разхода, колкото ти твърдиш, защо ел. колите хабят толкова бързо батериите, когато се карат на светлини?

    А на депутатите и катаджиите бих предложил следното - защо не забранят движението по пътищата изобщо, така инцидентите ще намалеят до НУЛА на година?

  71. 71 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#1] от "grigoo":

    и аз така, достатъчно фарове и светлоотразяващи ленти имам, за да се виждам и без да съм облечен в екип на уличен чистач. Като направят нормални вело алеи, тогава да имат претенции как се промъкваме из градския трафик..

  72. 72 Профил на goro66
    goro66
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#61] от "yanne":

    Яне, ти имаш ли представа, колко са дълги дните през лятото в Швеция и Норвегия? Или просто си плещиш?

  73. 73 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#38] от "herbaltea":


    [quote#38:"herbaltea"]Разминавал съм се с учебни коли в МЪГЛА, които карат без включени светлини.[/quote] Ами то и сега е задължително в мъгла да се карат автомобилите с включени фарове.Защо си мислиш че след този закон ще карат със включени фарове,след като и сега не спазват закона?!

  74. 74 Профил на odysseus
    odysseus
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#67] от "B52":
    Не се хаби бе човек. 90% от пишещите по темата не знаят какво е това алтернатор и какво функция изпълнява в колата

  75. 75 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1702 Любопитно

    [quote#67:"B52"]Хора, не се излагайте.. [/quote]
    Като ти напишат два-три последователни акта, тогава ще те питам кой се излага.

  76. 76 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Аз пък като гледам е пълно с идиоти, които не само карат на светлини, но карат и на дълги. Е виждаме ги всички. И после нищо не виждаме за две минути.

    Terminal 2: thinking man's choice.
  77. 77 Профил на odysseus
    odysseus
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#70] от "_dan_":

    А вие въобще виждали ли сте въобще кола и какво има под капака на колата и най-важното от де иде токът за фаровете ???

  78. 78 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 642 Неутрално

    голяма глупост е това решение, според мен трябва само извънградско да е задължително с фарове целогодишно

  79. 79 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И в момента голяма част от шофьорите карат със запалени фарове без да са задължени. Смятам, че всеки сам може да си преценява дали да пести от крушки и гориво или не. Когато всички започнат да карат на светлини без да са задължени, значи сте оправили икономиката. А когато всички нови коли автоматично си включват светлините, когато са запалени, проблемът се решава автоматично и няма нужда от закони.

    Включих точката за премахване, когато ДОИП дойде на власт.
    Засега ефектът ще се изразява само в глоби и нищо друго. Същото важи и за жилетките за велосипедистите.

  80. 80 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Само така трябва, задължително и непрекъснато, често се разминавам с разни шофьори, за които явно нощта започва, когато не могат да си видят ръката от една педя, а дъждът и облачното време не са никаква причина за включване на светлините.

  81. 81 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#41] от "richardnixon":


    [quote#41:"richardnixon"]Навсякъе се отчита минимум 10 на сто намаление на произшествията при каране на фарове! Защо лъжеш по толкова примитивен начин? [/quote] Така е,защото този закон е въведен в северни страни,където има смисъл.Това е безспорно.Според тебе дали в Малта или Гърция има такъв закон?!

  82. 82 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Гневно

    До коментар [#2] от "paliiyy":

    Те че са глупаци е ясно ама защо още ги търпим е проблема .

  83. 83 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#13] от "DonAngel":
    Ето защо НЯМА да си сложа нито каска нито жилетка генийче!
    http://www.velomania-bg.com/index.php/bg/news/3-newsflash/244-2012-05-31-03-57-13

  84. 84 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#55] от "plamen1967":
    Да но някой трябва да го прочете ++++++++
    Даже всички по - нови модели коли, бусове, камиони имат зумер който те предупреждава ако ги забравиш включени.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  85. 85 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Според мен промените са положителни, но ако в закона е записано изрично "къси светлини" е тъпо, защото за милиционерите буквоядци така отпадат т.нар. дневни светлини. През зимния период вече имаше случаи, в които катаджиите се заяждат (разбирай рекетират) защото не работели късите, както било казано. Що се отнася до повишения разход на гориво, имаше такъв експеримент, проведен преди четири-пет години от някое от престижните западни автомобилни списания. Не помня конкретни цифри, но бяха цитирали общото допълнително количество за един сезон, май за Германия, и то беше впечатляващо.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  86. 86 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#48] от "plamen1967": благодаря за фактологията, много се надявам някой в парламента да е прочел някое такова изследване преди да е гласувал 'за' и 'против'. Изказванията за сумрака на запад и светлината на изток показват абсолютна географска неграмотност, горкия депутат бърка посоките на света..
    Иначе за сведение и аз карам винаги с пуснати фарове. 7 години живот в Северна Германия и Дания ме научиха, че ползва има, по-лесно виждам насрещния трафик, реагирам по-бързо при рязка поява на автомобил отникъде. Проблем си остават тези факти, че се намалява вниманието на шофьорите към движещи се обекти без фарове обаче - пешеходци най-вече. Просто мозъкът ни автоматично филтрира информацията и ние забеляваме само обекти с фарове, другите ги игнорираме.. не знам доколко е реален проблем това, но щом в някои страни са отменили тази мярка, би следвало да се помисли малко...


  87. 87 Профил на simpler
    simpler
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#18] от "_":

    ++++++

  88. 88 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 880 Любопитно

    "Текстът беше подкрепен от 80 народни представители, "против" – 12, "въздържал се" – 17."

    Колко депутати трябва да има в залата, за да се проведе едно гласуване? Скоро може да видим "текстът беше гласуван с 9 - "за", 2 - "против" и 1 - "въздържал се".

  89. 89 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Мирише ми на поредната лобистка поправка-някои като др.Златев ще направи парички.И при вдигане на скоростта и при пускане на фаровете се получава едно-вдига се разхода на гориво и оттам печалбите на монополиста лукойл.И отново ни го сервират като "грижа за хората"Вярно ама на кои хора-Златевите хора.Аман да ни правят на глупаци.

  90. 90 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Същата е и депутатската логика, когато задължиха всички таксита да бъдат жълти. Пълна глупост - по моя информация във Франция няма такова изискване. Чудят се как да натоварят джоба на хората, същото е и с глобите, които от депутатското място и заплата винаги изглеждат ниски.

  91. 91 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    До коментар [#72] от "goro66":Ами според теб просто си плещя,нали?!Колко са дълги-кажи ми ти?! И каква част от от тези дни грее слънце,а не е сумрак(знам,че имаш предвид полярните дни и нощи,и аз като повечето имам по някой познат в СкандинавияШвеция,конкрето.) .Пак казвам-климатичните условия,и осветяването от слънцето тук и в Скандинавия са доста различни,и механичното пренасяна на закони от там тук е толкова безмислено,колкото да въведем сиестата в Швеция или Норвегия,или сега и сиеста ще кажеш,че не знаеш какво е?!

  92. 92 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#25] от "Вишински":

    Товарищ Януарьевич, ти караш ли кола?

  93. 93 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Аз цяла година си карам на къси...

  94. 94 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#77] от "odysseus":

    Смешник, цитирам данни на хора, които са ги установили опитно, не разбирам кое е смешното, ти като си виждал "от де иде токът за фаровете" разкажи, сигурно няма нищо общо с разхода на бензин при ДВГ или с батериите при ел. колите ?!?! Аман от малоумн*ци ...

  95. 95 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#62] от "paliiyy":

    Точно така е както го казва човека. Ти цитираш закона но не цитираш дефиницииите:
    Lygtetændingstiden: tiden fra solnedgang til solopgang eller i øvrigt, når anvendelse af køretøjets lygter på grund af mørke, tåge, dis, regn eller lignende dårlige sigt- eller lysforhold er påkrævet enten for at gøre køretøjet synligt for andre trafikanter eller for at give føreren tilstrækkelig synsvidde.
    Обърни внимание на: тъмнина, мъгла, мараня, дъжд или подобна лоша видимост. А такава е в по-голямата част от годината и затова колите са оборудвани да включват фаровете в момента на стартиране на двигателя. След като са оборудвани така, никой не се старае да ги изключи и в резултат всички карат с включени фарове.

  96. 96 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#86] от "d.berov":

    Да, ама в Германия няма задължението за движение с къси светлини! Всеки решава сам за себе си. Като не си добър шофьор и на дълги да караш все тая!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  97. 97 Профил на ivanchou
    ivanchou
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Подкрепям. Последните 2 години съм шофирал в Холандия, Белгия, Германия, Чехия, Словакия, Австрия, Словения, Унгария и навсякъде е задължотелно да караш с включени светлини. Не всички го правят, но е задължително! Едва ли е без причина.

  98. 98 Профил на goro66
    goro66
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#88] от "teridan":

    121, освен ако се изисква квалифицирано мнозинство (което е в редки случаи)

  99. 99 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#90] от "lessonsoftime":

    След като искате да сте американци и такситата трябва да са ви жълти.

  100. 100 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#83] от "grigoo":

    Жилетката наистина повишава възможността да те забележат, което може да се окаже много важно в случая с някоя "шофьорка" с двуседмичен стаж, която си е купила книжката по един или друг начин. Освен това горе пише "извън населени места", което е разумно, като се има предвид, че на такива трасета бързо придобиваш цветовата гама на пътния прахоляк и че скоростта на движение на автомобилите е доста по-висока. Иначе и главата и другото са си твои, така че ти решаваш.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK