Велоалеите в София - между обещаното и изпълненото

Все още стоят знаците за жп прелез

© Георги Кожухаров

Все още стоят знаците за жп прелез



Загубена работа - толкова е неудобно", коментира с апатия велосипедистът Димитър Константинов, докато бута колелото си по улица в столичния квартал "Изгрев". Намира се точно до вече премахнатите жп релси на линията, която свързваше гара "Пионер" и гара Подуене в София. На тяхно място трябваше да има велоалея. По трасето е останал само чакълът. За доскорошното съществуване на жп линия свидетелстват и табели за прелез на едно от кръстовищата, на което вече няма траверси, а наскоро е положен асфалт.


Вместо на нова велоалея, велосипедистите карат на шосето в "Изгрев"

© Георги Кожухаров

Вместо на нова велоалея, велосипедистите карат на шосето в "Изгрев"


Неизпълнено


На това място вече трябваше да има велоалея. Поне такива бяха обещанията на министъра на транспорта Ивайло Московски и кмета на София Йорданка Фандъкова от миналата година след дебати за бъдещето на линията.




"Прехвърлил съм собствеността на общината", заяви днес пред "Дневник" Московски и пренасочи питанията към Фандъкова, с която заедно инспектираха метрото. Кметът на София обясни, че няма изготвен или започнат проект, въпреки че преди една година тя обеща пред "Дневник", че "ще съдейства с каквото може, за да бъде изградена велоалея". Отделно в началото на 2011 г. - малко преди местните избори, които Фандъкова спечели на първи тур, тя обеща до края на 2013 г. в столицата да има 100 км велоалеи. В момента има около 22 км.


Към терените на премахнатите жп линии има сериозни частни интереси, каза пред "Дневник" председателят на "Велоеволюция" Иво Делин. Според него не може да се очаква някакво значимо развитие.


Колко е нужна велоалея се разбира само след няколко минути престой в района. За кратко преминават поне десетина колоездачи. "Въобще не е развита велоинфраструктурата като цяло в София", продължи Димитър Константинов, който е посещавал доста европейски градове. Посочи, че почти навсякъде велоалеите са изградени като споделени с пътното платно мрежи, а не начертани, каквито трасета има у нас. 


"Понякога стават абсурди - велоалеите се рисуват, а не се изграждат", изказа сходна позиция председателят на велоорганизацията "Фондация Фактор" Вячеслав Стоянов. Едва през последните 3-4 години в София е започнало по-мащабното обмисляне как да бъде организирано движението на колелата. През последните години има напредък, но все още има спънки, смята Иво Делин.


Велоалеята в "Младост" е сочена за пример в София

© Мария Съботинова

Велоалеята в "Младост" е сочена за пример в София


Предстоящо


Центърът за градска мобилност и общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков подготвят стратегия за велотранспорта до 2015 г., в която да бъдат определени по години изграждането на новите велоалеи и подходящи места за паркинги.


До края на 2012 г. ще бъде изградена нова велоалея от 3.5 км по бул. "България" от пресечката с бул. "Гоце Делчев" до НДК с отклонение към музея "Земята и хората", каза пред "Дневник" Зарков. По този начин се осигурява връзка на велосипедистите до Южния парк и бул. "Цар Борис ІІІ", където вече има трасе. За нея общината отдели 1.3 млн. лв.


Отделно започна изграждането нова велоалея на бул. "Мария Луиза" в отсечката от надлез "Надежда" до Лъвов мост. Тя ще е дълга 2.4 км и ще струва почти 2 млн. лв. Проектът е част от втория метродиаметър, който ще бъде пуснат през септември, когато се очаква да е готова и велоалеята. Очаква се и при ремонта на бул. "Бъкстон" да бъде изграден път за колела. Работи се интензивно, но през есента ще приемем и програма, обясни Зафир Зарков.


Според Делин при изграждането на инфраструктурата се цели създаването на т.нар. велоринг в центъра на града, а от големите квартали "Младост", Студентски град, "Люлин", "Надежда" трябва да бъдат изградени лъчове към централния кръг.


Проектът на предстоящата реконструкция на бул. "Витоша" не предвижда да се запази велоалеята -  най-старата в София. Тя е начертана с жълта боя, но въпреки това е предпочитан маршрут от велосипедистите. Очаква се трасето да бъде изместено по успоредни улици, но те все още не са определени, обясни Делин. 


Нарисуваната велоалея на бул. "Витоша", която ще бъде изместена на успоредни улици

© Мария Съботинова

Нарисуваната велоалея на бул. "Витоша", която ще бъде изместена на успоредни улици


Паркинги за велосипеди


Голям проблем се оказват местата за паркиране на колела. Сега няма точно определени места, а където има поставени стоянки, те често са неохраняеми и без видеонаблюдение, казват от велоорганизациите. Неотдавна велосипедистът Димитър Шалварджиев изпрати сигнал до "Дневник L!VE", че колелото му е било открадното от площад "Народно събрание".


В проекта за развитие на велотранспорта все още не са уточнени паркинги за колела. Според Зарков със сигурност общината обмисля местата да бъдат най-малкото заснемани с охранителни камери. Ще се поставят стоянки и до сгради, където по принцип има жива охрана.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Темата наистина е интересна. На прима виста се сещам за няколко места, където велоалеите наистина просто ги нарисуваха на част от тротоарите вместо да ги изграждат. Любимата ми обаче е тази на Ломско шосе - трябва да се промъкнеш някак си през Триъгълника, за да излезеш някъде от другата страна. Иначе алеята на Ломско просто свършва ей така.

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Чакайте сега, защо пък ще изместват велоалеята от Витошка!? Там поне има място, за разлика от съседните улици.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3046 Любопитно

    Фъднъка какво ли не обеща?И завод за боклук?А линията при гара пионер трябваше да остане.Можеше да има трамвай,което не пречи успоредно да има велоалея.Но общинарите май са хвърлили око на терена?

  4. 4 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 572 Неутрално

    .. хайде следващата статия за велоалеите във Варна, хем малко да се посмеем..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  5. 5 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Учудващо е колко много хора карат въпреки тоталната липса на инфраструктура за колела. Само можем да мечтаем, какво би се случило, ако има такава ...
    Само че у нас на велосипедния транспорт не се гледа като на алтернатива. Може да с дадат няколко милиона за новия подземен гараж, но няма да се дадат за велоалея. А ефекта може да е доста по добър, но се иска малко по-модерно мислене и дългосрочна визия за нещата.

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Един ден си направих труда да премина пеша почти цялата демонтирана ЖП-линия. Просто плаче за велоалея. Пролетно време зад Зала Армеец всичко е зелено, дворът на БАН е останал пощаден от застрояване. С един малък участък нарушен комфорт ще може да се върже за и велоалеята по П.Ю. Тодоров, което вече значи, че ще изпревари пробива "Каблешков".

    ПС. на бившия ЖП прелез на "П. Дегейтър" трябва да се направи джоб за десен завой. източването става много бавно заради ляво завиващите и особено в делничен ден върху бившата линия (бъдеща велоалея) винаги има коли, които чакат да завиват.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  7. 7 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Минавам през Ловния парк в отсечката от Хладилника до Изгрев ежедневно на път за работа. В първата половина на дистанцията има чудесна велоалея през средата на парка, там едва ли има нужда от нова, точно по релсите. В частта, където въпросната стара алея излиза на бул Симеоновско шосе, до свръзката й с горната част на Борисова градина преди ТВ кулата има какво да се направи за подобряване на положението - например един нормален пешеходен/вело мост над този натоварен булевард. Той в момента разсича на две Ловния парк и има само 2 светофара, където може да се пресече..

  8. 8 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    И преди да сте ми нацъка ли минусите - с радост ще позлвам велоалея на мястото на релсите, просто смятам че има и по-лесен вариант - да се пооправи сега съществуващата алея в Ловен парк..

  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]защо пък ще изместват велоалеята от Витошка!?[/quote]
    Защото пречи на новата концепция за тоя булевард - пешеходна алея със заведения от които да тръгваш в петък привер и да стигаш до края лазейки в неделя следобяд, а после да се прибереш драйфайки я с метро я с трамвай.
    Къде ти велосипедисти ще пречат на китните барчета с петунии по фенерите? Къде ще профучават покрай масите на мамите и татковците захапали цигарки на открито и чаветата играейки си наоколо разни с колелета.
    Това не е демокрация, това е столична община. Мястото където нещата се решавата като в Треблинка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Меко казано е глупаво да се измести велоалеята от Витоша. Дори и само заради това, че се свързва директно с градинката на НДК, от там през въдушния мост към Южния парк.
    Надявам се този, който прави плановете за алеите да кара колело в София.

  11. 11
    timtim
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    [quote#5:"v_l"]Може да се дадат няколко милиона за новия подземен гараж, но няма да се дадат за велоалея.[/quote]

    А аз не бих дал и 1 стотинка било за подземен или надземен гараж в София, преди да обиколя първо съответния район с един паяк. Защото ще падне поне 1 месец работа по раздигане на разни бракувани трошки - коя без стъкла, коя без гуми, коя без номера...Но крайният ефект ще е 3 влакови композиции предаден скрап и 5 пъти повече освободени паркоместа спрямо тези, които ще осигурят милионите за гаража.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  13. 13 Профил на Нихната Макя
    Нихната Макя
    Рейтинг: 1034 Весело

    Ако в София (и в България) живееха нормални хора, след 3 години опашати лъжи и Фандъкова (и Борисов) щяха да са извън властта.
    Да, ама не - тук живят българи

  14. 14 Профил на Restless
    Restless
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Какви влоалеи ве!? Изградете първо тротоарите, със снижавания на местата за пресичане и адекватна настилка, без паркирали коли отгоре, пък тогава велоалеи правете. Ех, все отзад напред се правят нещата... И тая алея хубаво изградена, но противно на всякаква логика е от страната на градинката, а не на уличното движение...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Стой здраво на краката си в настоящето. Не изпускай бъдещето от поглед. Миналото помни за да не допускаш същите грешки два пъти.
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#7] от "d.berov":

    Предполагам, имаш предвид алеята покрай бившето лесничейство. Лошото при нея е, че няма видимост, а по нея се разхождат един след другиго двойки глухи пенсионери, лелки с декоративни кученца, джогинг-фенове в компанията на по-големи песове, майки с колички и дечица на колела с помощни гуми. Велосипедистите слаломират между тях. Една чисто велосипедна алея ще е съвсем друга работа.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  16. 16 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Интересно на някой направи ли му впечатление следното :"Тя ще е дълга 2.4 км и ще струва почти 2 млн. лв." Не си играе на дребно Фъндъка кагато трябва да пълни я някой джоб, я партийната касичка. А ние се чудим защо няма велоалеи. Ще има само там, където има далавера в огромни размери.

  17. 17 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik": Не знам кое е лесничейството, но да май за същат алея говорим. Няма начин да имаме 'чиста' вело алея, винаги ще има заблудени пешеходци, които ще се разхождат по тях, независимо от знаци и маркировки. Рецептата за справяне съм я научил в Германия - караш бързо и си слагаш звънец/тромба.. или просто внимаваш повече и намаляваш..

  18. 18 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    кога Фъндъка и останалите смотаняци ще се сетят за нещо елементарно? като например да свържат големите паркове в София с велоалеи - това си е готов вътрешен велоринг. И както е казал колегата по-нагоре - вело и пешеходни мостове на няколко ключови и натоварени булеварда в София.
    Освен това може да се помисли и за хората, които искат да излязат с колелата си от София - я опитайте излизане от Орлов мост в посока Елин Пелин, Банкя или Драгалевци или към Своге на север - докато преминете Околомръсното, минавате през суб-урбанизирани зони, цигански гета, бетонови възли с глутници озверели псета, развъждани от оскотели пазачи и т.н. прелести - нека Фъндъка и остнаалите обински съветници карат един месец велосипеди, пък ще видим резултата.

    low riders team
  19. 19 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#11] от "timtim": да точно така правим, но защото така ни харесва, а защото повечето шофьори не ни възприемат като редовни участници в движението, независимо от фарове, светлини, каски, жилетки и тн. На мен редовно ми се налага да се 'спася' на тротоара заради някой шофьор-заплес, който забравя да гледа на страничните си огледала и ме засича между бордюра и колата си. Решението е ясно - обособяване на велоалея, недостъпна за коли и пешеходци, със светофари, ограда и тн. А дотогава ти си гледай пътя, остави ни нас да караме където можем.

  20. 20 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#18] от "Comandante Marques": Южен парк, Борисова градина и парк Заимов са свързани с вело-алеи..

  21. 21 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#16] от "solaar":

    това наистина е брутална измама - би трябвало прокуратурата да се заинтересува.

    low riders team
  22. 22 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#21] от "Comandante Marques":

    Би трябвало. Боко строи километър магистрала с 6 ленти за 2 млн., Фъндъка строи километър 2-метрова лента за 500 хиляди.

  23. 23 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 521 Неутрално
  24. 24 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Пак някой "гениален" ум е решил да маха велоалеята от Витошка Вместо да махнат трамвайните линии и на тяхно място да направят модерна велоалея оградена с колчета примерно, за да не се мотаят пешеходци по нея както е сега само по боядисаната велоалея. Просто как може идиоти да го решават това нещо? Това се решава с участието на някоя велоасоциация, а не някой тюфлек, който не се е качвал никога на колело.

  25. 25 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#18] от "Comandante Marques":

    Много добър въпрос - как се решава изходът от Сф за велосипеди? Защо прехваленото околовръстно няма велоалея? Защо няма държавна политика за насърчаване на масовия спорт и изграждане на велоалеи из страната, както е навсякъде по света? За жалост отговорът е - защото няма далавера. Ако намерят начин да изкарат милиони, изведнъж колелата ще станат много актуални.

  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#17] от "d.berov":

    Ще се научат. Вместо да си слагат звънец, пищялка или свирка, ще минават по другата алея. А по нея нека има заблудени пешеходци - ама наистина заблудени, не такива, които всяка сутрин си правят разходката на кучето

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  27. 27 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 481 Неутрално

    [quote#16:"solaar"]2.4 км и ще струва почти 2 млн. лв[/quote]
    И на мен ми направи впечатление. По Тошово време толкова струваше магистралата

    Преди няколко години се обадих по телефона по време на едно предаване с участие на важен общинар, отговарящ за траспорта в София. Предложих да направят велоалея по пътя от Люлин към центъра (над метрото). Там тротоарите са празни (няма пешеходци) и трябва само да се "смъкнат" бордюрите. Човекът с учувдане ми каза "За какво ни е велоалея, нали си имаме метро". Със сигурност той не се е качвал сутрин между 8 и 8:30 на метрото в участъка между Вардар и Опълченска.

    На София й трябват читави общински съветници, в момента явно има твърде много неспециалисти.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  28. 28 Профил на Константин
    Константин
    Рейтинг: 572 Неутрално

    "поставени стоянки, те често са неохраняеми и без видеонаблюдение"
    Е какво искате бе хора - камери на всеки пилон за велосипеди и полицаи ли? Всякаш всичката сме я наредили само до камери за колелета сме... Във "велосипедни" държави като Белгия и Холандия сякаш има камери навсякъде... Дори на един познат му откраднаха колелото от подлез с видеонаблюдение в Белгия, а полицаите казали че нямат време да преглеждат записи от 6 дена... и човекът пи една студена вода.
    Ако някой ден станем малко по-некрадлив народ тези неща ще намалеят. Да се спрат изцяло е невъзможно както виждате и в развитите държави. Бъдете бдителни и вземайте елементарни мерки за безопаност: не оставяйте колелото нощем навън, заключвайте с 2 (по-надеждни) ключалки на оживени места и т.н.

  29. 29 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Абе ще станат тея вело алей ,ама като гледам как си паркират колите върху тях.

  30. 30 Профил на venci_kr
    venci_kr
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#1] от "graham":

    Преди няколко дни минах с колело по велоалеята на Ломско шосе в посока центъра. След кръстовището преди качването на надлез Надежда велоалеята продължава по надлеза и свършва върху него, там където в момента тече ремонт. Предполагам, че ще продължи по надлеза и след това по Мария Луиза. Ако се разклони и на дясно по посока на бул. Константин Величков ще стане едно добро начало на обхващане на града с велоалеи.

  31. 31 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да се кара велосипед в София е абсолютно невъзможно, твърдя го от личен опит - няма толкова враждебно място, липса на алеи, пътища, кучета, луди автомобилисти, прах и кал, безразборно паркиране. Много тъжно, защото заради всичко това се отказах от велосипеда, а имах такова желание...

  32. 32 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":

    Какви кучета се разхождат там - да не те надушват... Кучетата са огромен проблем за велосипедистите, хвърлят се злобно, ръфат до последно... Живеем в джунгла.

  33. 33 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1036 Любопитно

    2.4 км за 2 000 000 лв. или по 833.33 лв.на линеен метър т,е.около 400 лв. на квадратен метър. Дали не е малко далаверско..като имам в предвид ,че и до бул.България и сега си има велоалея/не напълно съобразена/ но по която карам всеки ден ??

  34. 34 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    ААА и за Витошка не съм съгласен там велоалеята си е паснала перфектно.

  35. 35 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#20] от "d.berov":

    те са свързани, но на местата на кръстовищата тези алеи изчезват. Как примерно пресичаш Орлов мост или кръстовището на България при НДК? А и това не са единствените паркове в София.

    low riders team
  36. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#32] от "rents":

    Знам ги. Те се саморазвъждат точно в споменатото изоставено лесничейство, а разни луди идват да ги хранят с цели тенджери. Когато излезнат навън, възрастни хора и майки с деца ме молят да ги придружа да минат покрай двора, защото ги е страх сами.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  37. 37 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#35] от "Comandante Marques": Съгласен, пресичането на Орлов мост е пълен абсурд - нося си колелото през подлеза. На НДК е по-добре - влизам с колелото направо в подлеза и карам.. после покрай Хилтън и газ нагоре в Южния парк... дано някой ден ги оправят тези връзки на алеите..

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#2] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Да, ама няма да има място - защото ще има заведения, съответно кой да го отнесе, освен колоездачите?

    Иначе, продължавам да се учудвам, защо велоалеите се правят ан големите пътни артерии - на Борис, на България.. що бе, велосипедистите да дишат чист въздух? Не може ли да се изместят малко в страни?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 994 Весело

    До коментар [#1] от "graham":

    На края явно предвиждат телепорт и от там Блейк ще ги телепортира когато се съберат на по 7-морки...

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Така и не успях да разбера кой мозък реши велоалеята по Цар Борис 3 в посока накъм центра да е от дясната страна а лентата за пешеходци от ляво. Така пешеходците които свърват накъм пешеходния светофар пресичат колоездачната алея и често това става повод за конфликт между велосипедисти и пешеходци.
    Просто няма никаква логика да е така.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#17:"d.berov"]Рецептата за справяне съм я научил в Германия - караш бързо и си слагаш звънец/тромба.. или просто внимаваш повече и намаляваш.. [/quote]

    Тези "заблудени" пешеходци не са никак заблудени. Те демонстративно се правят на ни чули, ни видели. Но това е единственият шанс за тях да почувстват, че някой ги зачита за индивиди.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  42. 42 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Голям проблем за велосипедистите са младите шофьори, които... никога не са си направили труда да прочетат ЗДП. Наскоро един такъв младок-бакшиш започна да ми дава тон в живота, че мястото на велосипеда било само по велосипедните алеи. Истински беше учуден, че ЗДП регламентира движението на велосипеди по пътищата и ме нарече луд. Таксиметров шофьор!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  43. 43 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Във Варна велоалеи все пак съществуват.
    Колкото да се каже, че има.
    На практика, велоездата в нашия град си остава екстремно усещане.
    Предизвикателство към съдбата.

    След километър пробег с колело по улиците на град Варна вече не се страхуваш от смъртта.
    Може да се похвалиш, че си видял най-страшното от живота.

    А, колко нови думички научаваш от водачите на МПС-та по време на тура...

  44. 44 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Междуградско колоездене по Черноморието. Зад мен всичко е чисто, ни кола, ни пърпъретка се вижда в огледалцето на велосипеда ми. Използвам обстановката и започвам да развивам по-висока скорост. Наслаждавам се на движението. Поглеждам отново- все така чисто е. Дланите и пръстите ми са изтръпнали и леко ги разтърсвам, за да се налеят с кръв. Зад мен все още е чисто. И изведнъж... на около 60 сантиметра вляво от мен профучава черно лъскаво возило поне със 120 километра. При непрекъсната осева линия и ограничение на скоростта до 90 километра. За сетен път се убеждавам, че идиотчетата са непрекъснато около мен и отправям поредната си молитва към господа да ме спасява от всяко зло.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  45. 45 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    За активния велосипедист велоалеите не са достатъчни. Неговото място е долу на платното при автомобилите. Колоезденето е изключителна отговорност и велосипедистът трябва да си опича акъла. Велоалеите са по-скоро за развлечение. Да излезете на кратка разходка с колелото си и след това с известна поза да се похвалите, че много сте се уморили. Но ако сте се сраснали с велосипеда си и изминавате често по над 100 километра ежедневно, ще почувствате необходимостта от истинските пътища. Недай си, боже, да се превърнете във вело-пътешественици.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  46. 46 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#44:"Мастър Йода"]И изведнъж... на около 60 сантиметра вляво от мен профучава черно лъскаво возило поне със 120 километра. [/quote]

    Неволно съм пропуснал да поясня, че тоя изрод се появи от насрещното движение без да има право да изпреварва на това място. Опасностите ни дебнат на всеки метър, когато сме на велосипед.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  47. 47 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 994 Неутрално

    [quote#45:"Мастър Йода"]Велоалеите са по-скоро за развлечение. Да излезете на кратка разходка с колелото си и след това с известна поза да се похвалите, че много сте се уморили. Но ако сте се сраснали с велосипеда си и изминавате често по над 100 километра ежедневно[/quote]

    Велоалеите в рамките на всеки град са за придвижване на хората с велосипед от една място на града до друго. Може хората да са на разходка, може да отиват на работа, може да отиват на пазар. За спортистите си има други места за тренировка. За 100 км/ден ще ти трябват 4-5 часа без почивките... Кога работиш и кога имаш време за форума?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  48. 48 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 367 Неутрално

    meanwhile...

    http://www.biketowork.ch/

    50000 участници, 6.8 милиона км за 1 месец......

  49. 49 Профил на ygeny
    ygeny
    Рейтинг: 367 Неутрално

    много ме е яд на тези велоалеи напоследък! а, уж съм зелен човек! причината е, че на места определянето на такива е пълна недомислица, което логично би трябвало да спре определянето на велоалеи на някои места, но логиката е далеч още от българия. като пример посочвам "велоалея"-та на бул.борис ІІІ. всъчност, за да се определи пространство за велоалея, е отделена част от площта от тротоара за пешеходци. начертана е жълта избеляваща вече линия, която разделя тротоара на две - за пешеходци и за велосипедисти. редовно ползвам трасето и дразнението е особено голямо поради следните причини: велосипедисти почти няма, но, добре, трябва да ги има; пешеходците свикнаха да спазват разделителната линия, но...какво се получава...изведнъж се оказва, че алеята за пешеходци е претъпкана. хората се бутат, не могат да се разминават в двете посоки, когато вървят по двама или повече; когато детенце си кара колелото, когато възрастен човек крета с патерицата или майка бута количката си, да не споменавам грижата за бебетата-пумпали. честичко прелита велосипедист, свирка ти ядосан, че си забравил да се огледаш, да се свиеш, че му пресичаш тресето, за да стигнеш до ръба на улицата, за да пресечеш на светофар....пешеходец пресича малката пресечка ул.Йоаким Кърчовски, но се оказва притиснат от една страна от напиращите автомобили на червен светофар, а от друга от прелитащите велосипедисти, които отново звънят, а до тях злостно изхвърчяват автомобилите от зеления светофар на бул.тотлебен.
    веднъж шофьор на такси ми каза: "софия е пълна с аномалии!", а аз бих перефразирал: "българия е пълна с аномалии!"

  50. 50 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#49] от "ygeny":

    На "Борис-III" всъщност пешеходците са дошли при велосипедистите. Булевардът е проектиран с велоалея още на времето, но това че по нея се разхождат и пешеходци а не само велосипедисти е съвсем друг въпрос. А за пешеходците има тротоар в дясно от локалното платно.

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  51. 51 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#37] от "d.berov":

    Може да пресечеш Орлов мост без да си носиш колелото - ако идваш от НДК, в края на велоалеята пресичаш с пешеходците, минаваш зад спирката на 94 (72, 204, 604, ...), навлизаш малко в парка и ще видиш павиран наклон, по който може да се спуснеш. Продължаваш до края на подлеза, откъм ул. Сан Стефано - там има рампа, по която да се качиш. След това можеш да пресечеш с пешеходците до продължението на велоалеята по бул. Евлоги Георгиев.

    Малко е обиколно и може да се наложи да слизаш от колелото, но поне няма нужда да носиш 14кг на ръце.

    Поздрави





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK