С 60 млн. лева ще бъдат изградени 3 км от Околовръстното в София

Вместо премиера Московски и Павлова направиха първа копка на Западната дъга на Околовръстното шосе в София

© Красимир Юскеселиев

Вместо премиера Московски и Павлова направиха първа копка на Западната дъга на Околовръстното шосе в София



С общо около 60 млн. лв. ще бъде изграден участък от 3 километра от Западната дъга на Околовръстното шосе в София. До края на 2013 г. се очаква да започне изпълнението на още два проекта. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски направиха символична първа копка.


Основната част от разходите се поемат от европейската оперативна програма "Транспорт" със съфинансиране от държавния бюджет. Срокът на изпълнение на проекта е 22 месеца. Инвестицията в строителството е почти 50 млн. лв., като отделно са платени 12 млн. лв. за отчуждаване на имоти.


Павлова определи участъкът като много важен, макар и само от 3 км. По протежението ще бъдат ремонтирани и три съоръжения. Сред тях най-важно е предвиденото построяване на кръстовище на три нива на бул. "Сливница".




Павлова каза, че с проекта ще бъде преодолян проблемът, че магистрала "Люлин" по протежение на европейски коридор 4 свършва в нищото. "По това направление ще може да се преминава както към Калотина, така и по останалата част на околовръстния път - нещо, което е изключително важно за транзитния трафик", заяви министър Павлова.


До пролетта на 2013 г. ще започне строителството на още два проекта в района на околовръстния път в София. През септември тази година ще бъдат обявени тръжни процедури за скоростен път София - Калотина, както и северната тангента. Павлова каза, че с реализирането на тези проекти ще се направи връзката на околовръстния път на София с магистралите "Хемус" и "Тракия". "Надявам се до пролетта да започнем изграждането на тези стратегически участъци", каза още министърът. Общата прогнозна стойност на проектите е за 200 млн. евро, но очакванията са при търговете цената да бъде снижена.


На събитието се очакваше да дойдат, но не присъстваха, премиерът Бойко Борисов и кметът на София Йорданка Фандъкова.

Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Е, Серго строеше 4км за 80млн и правилно го псувахме за огромната цена. Боко строи 3км за 60млн, но предполагам тук всичко е наред

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Трейс трябва да се развива.Бате бойко прехвърля парички от хазната в джоба си с овации.

  3. 3 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 873 Любопитно

    60хил. за откриване нова отсечка на метро?!?!?! 60милиона за 3 км?!?!?! Цифрата 60 ли си харесаха от правителството? Да очакваме ли 600млн. за увеличение на заплатите на държавните служители? Или догодина 6 млн. души ще ви разкажат играта?

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  4. 4 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Малко скъпо изглежда.
    Да видим какво ще има накрая.

  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3273 Весело

    ...С 60 млн. лева ще бъдат изградени 3 км от Околовръстното в София...

    Въх!
    По 10 милЬОна еврачета на километър?
    Баси! Туй германски разценки бе!

    На печелившите - честито!

  6. 6 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 761 Разстроено

    Ако така продължават нещата до края на мандата 3 км ще струват 600 млн. лева.
    А ако има и втори мандат - какво ще правим?

    Миша
  7. 7 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Ако някой си мисли, че да се дигне кръстовище на ТРИ нива е евтино, се лъже.То само за пътния възел на Сливница и Околовръстното ще отиде поне половината.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  8. 8 Профил на top_13
    top_13
    Рейтинг: 418 Гневно

    60 млн. за 3 км.???На луната ли ще ги строите бе????

  9. 9 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Пак подвеждащо заглавие - много е важно да се знаят параметрите на проекта преди да се съди дали е скъп или евтин. На тези 3 км доколкото виждам ще се изгражда кръстовище на 3 нива, което е доста по-различно от това да разлееш асфалт на прав участък от 3км.
    Четете внимателно преди да включвате лайнометите.

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#7] от "Кирето":

    Немаше да е лошо и да се обоснове нуждата от три нива, ма нейсе...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1316 Весело

    Бойко е зает да обяснява султанските си приоми и частните разходки които организира, та за това не присъства. И с него и без него комисионната му е ясна... за тези 60млн. И стига сте ревали - поне ще има кръстовище и западна дъга. пак е нещо... а хич?

    И така... Защо съществувал Люлин? За да имаме едно на ум, че на запад не всичко е прекрасно.

    Жената е покана за щастие
  12. 12 Профил на fart
    fart
    Рейтинг: 8 Неутрално

    а тия от тройната как крадяха, не ги е срам - герберастката магистрала - най-демократичната и некорумпирана такава
    и все пак е под пика за магистрали в световен мащаб и отново постижение на тиквата с което се гордее в друг участък на околовръстното... то май по-добре да го наричаме Млечният път вече...

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#9] от "herbaltea":

    На южната дъга може би се лееше асфалт на прав участък?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#6] от "Миша":

    Абе и вие и всички отгоре вие имате ли идея за какво става дума че коментирате ?.
    Този участък е под 3 км и има 3(ТРИ) детелини, една от които е на 3 нива. Има и два моста над реки. Отделно земята е в регулация, само отчуждаването струва маса пари.
    Съдейки от разценките на СерГей и Доган ( 30км междуселски път = 1 милиард лева ) този щяха да го построят за 2-3 милиарда !!!!

  15. 15 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Нещо мътно има тука, щом...бойко и фАндъкова не са присъствали на събитието...тея 60 милиона, не са достатъчни и са се обидили...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    [quote#7:"Кирето"]Ако някой си мисли, че да се дигне кръстовище на ТРИ нива е евтино, се лъже.[/quote]

    Никой нормален не би казал, че е евтина тази работа.
    Въпросът е колко е скъпа

    10 милиона евро на километър си е баш германска разценка. В България ...

  17. 17 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    -Насред полето.. 3км само за (50+12)млн.лв и 22 месеца...

  18. 18 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1456 Гневно

    "Магистрала Люлин" свършвала в нищото ?!?!?
    Ами нали Вие я направихте да свършва в нищото !!!
    Или давай сега още едни много милиони, че да замажем ситуацията .
    И кой още вярва на приказките Ви, че Европа давала парите ?
    Ужас на ужасите!

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  19. 19 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 513 Разстроено

    Абе,форумници,защо не си плюете в купичката с шкембе чорбата?В тая сума влиза и кръстовището на Сливница,което е на ТРИ(3) нива,а такива съоръжения оскъпяват проекта....Мислете и смятайте с горната си глава!!!

  20. 20 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Ей , специалисти по пътно строителство ,докато се чудите какво да правите , питайте за какво става дума и после си пишете неграмотните простотии по форумите !
    Вярно е , че простотията и неграмотността са "запазена марка" за повечето драскачи и дървени философи , но все пак не бива да се прекалява , нали ?
    Мнозина си мислят , че по този начин ще се освободят от комплексите си за малоценност , но това е грешното решение !
    Те - комплексите !- само се задълбочават !

  21. 21 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Златно ще излезе Околовръстното на столицата.

  22. 22 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2051 Весело

    Абе верно, Боко да не е болен? Напоследък ни кирка бара, ни лента реже. Да не го е срам от тигровия полет на ербъса, та не смее да си покаже суратя? Майтап бе. Боко и срам...

  23. 23 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тони!":


    [quote#10:"Тони!"]Немаше да е лошо и да се обоснове нуждата от три нива, ма нейсе...[/quote]

    Ами то е видно на място.Всеки ден го минавам това кръстовище и в двете посоки.
    Първо, потока от Калотина по северната дъга е огромен, то и това е идеята на северената тангента, която ще я правят на по късен етап, и то преди всичко от тирове.
    Второ, потока, идващ от магистрала люлин е не по-малък.
    Трето колите идващи по Сливница се нижат в редичка непрекъснато.
    Без възел на три нива, няма как да "отпуши" кръстовището.
    Ако го направят като на Бистрица или на черни връх и околовръстното, ефект няма да има.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  24. 24 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Бойкономика:
    Пари - "бетон + асфалт" - Пари + !
    (+) е за ББ & разбойници.

  25. 25 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1456 Любопитно

    До коментар [#19] от "pifi":

    Смятаме ! Там е работата, че смятаме !
    Поне прости сметки можем да си правим - най-евтината работна ръка в Европа, евтини материали /в сравнение с европейските цени/, а какво излиза цената още малко и ще мине тази в германия.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  26. 26 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    До коментар [#24] от "focusnik":

    Забрави и "+ празни приказки" ..

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  27. 27 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#7:"Кирето"]да се дигне кръстовище на ТРИ нива[/quote]
    -Защо само на три? Каква е тази излишна скромност? На Боко му прилягат поне шест нива! Кой е виновен за това безобразие?

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#23] от "Кирето":

    Брей, много видно стана нещо. А след като основния поток е именно международния от Сливница, който ще продължи по околовръстното, или по северната тангета като я построят, дали не е доста по-разумно тоя поток да го отклониш още откъм Божурище някъде и директно да преминава към северната тангета, при р. Какач например? Къде точно е логиката да пуснеш на едно място локалния и транзитния трафик, и да се оправдаваш, че ти трябва сложно съоражение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#23] от "Кирето":

    Добре е, че го обясни, че като чета какви аборигени пишат по-нагоре ми се плаче..

  30. 30 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 543 Любопитно

    Само 60 млн. ? Бате Бойко се излага, трябваше 3-те км. да са поне 100 млн. лв.

  31. 31 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#19] от "pifi":

    Е аз имам една горна и принципно колкото си пожелая долни, но това не променя числото или сметката

    Жената е покана за щастие
  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#30] от "_dan_":

    Не бързай като пале пред майка си и на това ще му дойде времето....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#28] от "Тони!":

    При р.Какач няма как да стане.Жителите на Обеля се точат от години на отчуждението за тангентата.А това знаем, че понякога обезщетяването излиза по-евтино от строителство на пътен възел.Тя ще започва след ломско и околовръстното.А и там малко по-надолу е теца, с всичките му тръби и т.н.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  34. 34 Профил на Valery Schwarz
    Valery Schwarz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ако съм на мястото на правителството, одма уволнявам кияка от прес-службата, който го е пуснал това до медиите.
    Некадърно написано прес-съобщение, което кара хората да се дивят на безумната цена.
    А тя може и да е нормална с всичките тия кръстовища, но така написано просто си плаче за сатира и забава.

  35. 35 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#14] от "m17":

    Интересувам се от този проект, тъй като често пътувам да Божурище и знам, че е сложен. Но все пак 60 млн. не е малко. Може би заслужава парите. Но имам чувство, че проектите стартират, когато основните строителни фирми ГБС и Трейс завършат някой етап, нито по-рано, нито по-късно. Други явно не се допускат.
    И това ще е само някакво начало. Крайно време е да се започне и с останалата част на северната дъга. На юг също трябва да се свърже готовата част на южната дъга и "Люлин". Но при тези цени това ще излезе 1 млрд.

    Миша
  36. 36 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#23] от "Кирето":

    Косни некоя идея как да "отпушим" центъра на София щото магистрала Тракия съвршва на Орлов мост от изток, а булевард Тодор Александров на Шератон от запад...
    Колко нива според тебе ще оправят работата?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  37. 37 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#33:"Кирето"]А това знаем, че понякога обезщетяването излиза по-евтино от строителство на пътен възел.[/quote]

    Да се чете обратното на написаното...
    Сори.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#33] от "Кирето":

    Ми аз доколкото помня, баш там ще излиза, но и да бъркам е все тая - пътя от Сърбия просто не само може, но и трябва да се отбие доста преди кръстовището и да завие към северната тангента. Там обезщетяването ще е евтино, защото земите не са в регулация и цената им е евтина. Това е под 2км път, в равното.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на papagal665
    papagal665
    Рейтинг: 367 Весело

    Абе просто удължават ускорителя на елементарни частици от перник за софия,кво се пените

  40. 40 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Весело

    До коментар [#36] от "boby1945":

    Безплатно няма.Даже и идеи
    Кво да праиш - варварски капиракизъм.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  41. 41 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    - Браво !!!
    недоволните "коментатори" > винаги ще са недоволни.

    НЕ БИЛО PR >
    и магистралата и метрото и околовръстното и пречиствателните станции .....

    P'S
    СерГей-ят > тези пари ги гепеха за джобни !!!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  42. 42 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 755 Неутрално

    [quote#35:"Миша"] Но все пак 60 млн. не е малко. [/quote]

    [quote#3:"madagaskar"] 60милиона за 3 км?!?!?![/quote]

    [quote#4:"Eisbär"]

    Малко скъпо изглежда. [/quote]


    -Когато през 70-те години,започна строителството на магистрала "Хемус" цената на 1 километър беше 9-12 милиона,на "Тракия"- 2-3.Явно много се е повишил стандарта в България през последните десетилетия.
    [quote#5:"xm..."]Въх!
    По 10 милЬОна еврачета на километър? [/quote]

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#41] от "barcelonski":

    Барса, помним обещанието че лятото ше ходим на море по магистрала. Ма май било ПР. А тук - просто източване на пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Четейки по -
    До коментар [#14] от "m17":
    Голяма част от коментарите по - горе са абсолютно некомпетентни, базирани на типичната нам българска мнителност, че ни крадат всички.
    Тези 62 млн лева включват 12 млн. за очуждения (точно тази земя, която общината продаде преди околко 10-12 години на наши хора и сега си я купи обратно), два сложни пътни възела, два моста, продължения на бул. Царица Йоана до околовръстния път и безброй знайна и незнайна, законна и незаконна подземна инфраструктира. Само пътните възли правят половината от тази цена. Не трабва да се забравя, че цената на градскит емагистрали е в пъти по - висока от междуградските. Мен лично ме притеснява цената на строителството, която е 50 млн лева и е много ниска, за такъв тип път в градски условия...

  45. 45 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#41:"barcelonski"] Браво !!!
    недоволните "коментатори" > винаги ще са недоволни.
    [/quote]
    Браво!! браво!!! 60 млн. за 3 км !
    Това е все едно да кажеш на жена си ,че ще дадеш 60 000 .лв. да смениш плочките в коридора и да сложиш 3 нови врати и да смениш крушките на лампите !
    А жена ти да ти повярва ,че не харчиш по курви а съвестно си се разбачкал !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  46. 46 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#44] от "Shlosera":
    Прав си, без пари и баба на дядо не дава.... камо ли пътни възли да строи...
    За това че развъртя пътното строителство в страната, аферим на барабойко.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#45] от "comandante":
    Ти ако можеш по евтино що не участваш в търга?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#44] от "Shlosera":

    Можеш ли да ми обясниш няколко неща..
    За кои точно земи ще бъдат дадени тези 12млн, след като ще се строи върху съществуващи пътища, и дали не бъркаш с обезщетенията за северната тангента.
    Кое точно е градското на околовръстното шосе?
    Какво точно налага продължението на Люлинския булевард до околовръстното?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1034 Любопитно

    С тези 60 милиона колко междуградски пътища могат да се асфалтират .....?

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  50. 50 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#4] от "Eisbär":
    [quote#4:"Eisbär"]
    Малко скъпо изглежда.
    Да видим какво ще има накрая. [/quote]
    Малко? За тези пари трябва да направят по пет ленти във всяка посока плюс фонтани и висящи градини отстрани.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  51. 51 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 675 Любопитно

    А Южната дъга кога ще я завършат? Два часа път до София и след това от Църна маца до Бизнес парка 40 минути .

  52. 52 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 726 Неутрално


    12 млн. за отчуждаване...

    Много са...имотите трябва са се конфискуват за такива важни проекти...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  53. 53 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да не би да сте сложили една нула горница. Май множко идат 20млн/км. Пък може и да дълбаят тунели знам ли .

  54. 54 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#44:"Shlosera"] която е 50 млн лева и е много ниска, за такъв тип път в градски условия... [/quote]
    И мен ме притеснява защото цената излиза около 20 000 лв на линеен метър или ~ 1000лв на кв/м
    Може лесно да се сметне фирмите изпълнители каква цена взимат за държавните поръчки и на частните инвеститори и така ще се разбере дали в ГЕРБ има корупция !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  55. 55 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 934 Весело

    До коментар [#10] от "Тони!":


    [quote#10:"Тони!"]Немаше да е лошо и да се обоснове нуждата от три нива, ма нейсе..[/quote]Тъй,тъй!Ти преди време разправяше,че София и от метро няма нужда,а Българя нямала нужда от магистрала Тракия.Как е-сега по Подбалканския Път ли минаваш?!Ама и от там не минаваш,че и той е ремотиран.Сигурно минаваш През Варна за Бургас,да не минеш по "гадните" магистрали...

  56. 56 Профил на mrmarbles
    mrmarbles
    Рейтинг: 213 Неутрално

    По 20000 лева на линеен метър..... :О

  57. 57 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#46:"boby1945"]За това че развъртя пътното строителство в страната, аферим на барабойко..... [/quote]
    Околовръстното и пътните инфраструктурни проекти винаги се форсират за завършване там където "чуждестранните инвеститори" ще правят нещо голямо !
    Там знаеш ли какво ще има на тази 3 километрова линия ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  58. 58 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#40:"Кирето"]Безплато няма.Даже и идеи [/quote]-От Околовръстното към Банкя са крайно необходими поне две тангенти. Заради поклонническия туризъм.
    -Кръстовището на Сливница и Околовръстното трябва да стане шестолъчка, тип детелина. Петолъчките нещо се задръстват.
    п.п. Може и коледна звезда.

  59. 59 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#58:"acb16"]-От Околовръстното към Банкя са крайно необходими поне две тангенти. [/quote]
    Прекия път от Банкя към Перник трябва да бъде завършен също...и за всички пътища които водят към Банкя да се вдигнат всички ограничения на скоростта !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  60. 60 Профил на svoboda1
    svoboda1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Само като прочете заглавието човек му се гади ! Заглавието, което казва истината е - " Кръстовище на три нива ще оправи трафика по бул. Сливница и ще завърши европейски коридор 4 " !!!

  61. 61 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    FUCK-тологията

    1. ще се направи връзката на Околовръстния път на София с магистралите "Хемус" и "Тракия".

    2. По протежението ще бъдат ремонтирани и три съоръжения.

    3. Еврофондове - прозрачно усвояване, а НЕ крадене като при СерГейската Тройка

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#55] от "yanne":

    Тъй, ама ти нещо си сънувал. Винаги съм държал на градски транспорт и нормална инфраструктура. Критиките са към локалното изпълнение и страничните далавери, а не към инфраструктурните проекти като такива. Приписването на думи, които никога не съм казвал обаче е чисто комунистически синдром.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1070 Весело

    А от тия 60 милиона дали има нещо предвидено и за популяризиране във фейсбук и туитър?

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#52] от "Six feet over":

    Не е достатъчно. Предлагам собствениците да бъдат избесени. Нека се придържаме към традициите на партията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Гневно

    До коментар [#9] от "herbaltea":

    Айде айде ще четем що пари прибраха че трябва да четем за някви си 60 милиона .Нека ББ си ги харчи със здраве

  66. 66 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#10] от "Тони!":

    ако поне веднъж минеш през кръстовището сливница и оковръстното, ще видиш сам нуждата. Както и нуждата да се оправи включването на Магистрала Люлин, защото в момента е трагично. И магистрала люлин струваше близо 200 млн. за 19 км.

    low riders team
  67. 67 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#61] от "barcelonski":

    Еврофондове - прозрачно усвояване, а НЕ крадене като при СерГейската Тройка

    усвояване и само в сметката на ББ това е разликат а

  68. 68 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#63] от "DrAvalanche":

    задължително, и във форумите.

    low riders team
  69. 69 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#3] от "madagaskar":

    като гледам, "милиона" му харесва повече.

  70. 70 Профил на Лансър
    Лансър
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Спокойно.До крайният срок,ще поскъпне още.

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#66] от "Comandante Marques":

    Ако пък прочетеш това, дето е драснато в коментар 28 и 38, дали пак ще видаш нещата по същия начин?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тони!":
    Човече, в момента околовръстното в тази му част е селски двупосочен път. Самото разширение става от две на 6 ленти
    + 4 за локални платна = 10 ленти. Разликата е очевидна. Един пътен възел, който позволява минаване във всички посоки заема място по - голямо от терена и прилежащите паркинги на стадион Васил Левски (за справка погледни детелината на бул. България и Околовръстния път). Да не говорим, че точно тези терени преди години бяха продадени за жълти стотинки само на наши хора, а сега се купуват за тези 12 млн. Определени хора, успяха да вкарат в джобовете си повече от 10 млн. лв. само с тази далавера. Но това е отделен въпрос, тук говорим за разходи за строителство и очуждения...
    бул. Царица Йоана е поредния пример за булевард в София свършващ в нищото, като на края му се образува тапа, в която може да почакаш доста време докато минеш, нищо че от центъра до края му си минал за 10 мин. Това ще даде възможност за два паралелни изхода/входа в града през безконфликтни кръстовища.
    И последно, покарай малко по околовръстното и ще видиш, какво имам впредвид под термина градска магистрала. Това че не пресича града надлъж и нашир не означава, че в тази му част не е градска магистрала, която ще обслужва, освен транзитен и градски трафик.
    Това са неща, за които не трябва безцелно да се коментира и плюе, а човек да се информира малко и чак тогава да прави каквито и да било злобни разсъждения. Все пак инфракструктурата струва пари, даже много пари...

  73. 73 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    Разликата е, че в тези 60 млн. има мост над река Какач, кръстовище на три нива над връзката между Сливница и Околовръсното и къстовище на две нива с кръгово на долното ниво на Околовръсното и бул. Царица Йоана (булевардът ще бъде удължен със този проект)

    Инфо тук: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=940907

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  74. 74 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#21] от "Читател":

    ами то и в момента излиза златно, в този си вид - като сметнеш загубите от задръствания и замърсяване, ПТП-та по кръстовища и от челни удари, може би дори към платинено отива.

    low riders team
  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#73] от "brutester":

    Ей го и тоя... да питам за пети път - какво налага трите нива (чети по-горе, че ми писна да пиша за недочели), и там на южната дъга немаше кръстовища, мостове и детелини, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Тук е редно да питам: какво означава кръстовище на три нива? Защото кръстовището между бул Сливница и Околовръстното шосе има нужда от един мост за единия булевард и детелина за да се свържат двете направления. Сигурен съм, че това е кръстовище на две нива и е напълно достатъчно. Такова е например кръстовището на Ботевградско и Околовръстното.
    Или може би тайният замисъл е, че ще включат и Банско шосе, за да може Пожарникарят-Слънце да има бърз и директен излаз на кръстовището. А биха могли просто да влеят Банско шосе преди кръстовището с едномостче и една-две връзки. Би било много по-евтино, а за ефективност няма смисъл да говорим, защото Банкя е свързана и с кръговото, където сега свършва магистрала Люлин. По-скоро Банско шосе трябва да се завие към Калотина и да се включи към Сливница.

  77. 77 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#9] от "herbaltea":
    Точно така. Освен това никой не забеляза че от тези 60 млн. 12 са похарчени за отчуждителни процедури. Освен кръстовището на три нива в района на Люлин (Сливница - Окловръстен път) на две нива ще трябва да се преоделе и пътят за Филиповци. А развръзката Околовръстен път - магистала Люлин също би трябвало да е сложно съоръжение на две нива. Само не знам дали ще се финансира в рамките на този проект или отделно.

  78. 78 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Представям си и един доста приятен допълнителене ефект от проекта - няма начин строителството да не засегне гетото в района района на бъдещото кръстовище на три нива. Гетото изчезва от там.

  79. 79 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    Важното е ,че имат стратегия за това където строят.

  80. 80 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тони!":

    Налагат го:
    1. Задръстваният които се образуват на кръстовищата
    2. Околовръстното се прави от двупосочен път се прави на път с по 3 платна в посока
    3. Скоростният път от Калотина до София трябва да се влива в този очастък
    4. Северна скоростна тангента - 18 км път от началото на Хемус и скоростният път към Сърбия
    5. Магистрала Люлин, и че свършва във сфетофар

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  81. 81 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тони!":
    Впрочем, за това и аз се питам, като гледах проекта, няма никакви три нива. Просто това е някаква журналистичестка недомислица, преписана 100 пъти...
    Като цяло, по света вече не строят пътни възли тип детелини, когато се пресичат два главни пътя, защото при преминаването от единия на другия път, налага връде голямо "убиване" на скороста, което предизвиква задръствания, нищо че кръстовището е безконфликтно.

  82. 82 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#76:"b_d_s"]какво означава кръстовище на три нива? [/quote]
    -А де ? Как така детелината, която си я знаем от 40г. стана "кръстовище на три нива ... и сложно съоръжение" . Тука един герой е дал линк към поредната цапаница.. =>
    [quote#73:"brutester"]Инфо тук: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=940907 [/quote]

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#80] от "brutester":

    Нищо от написаното не налага три нива. Всичко от написаното се решава един мост - околовръстното от горе заради терена, Сливница отдолу заради автобусите. А трафика от Калотина зад Метро и Джъмбо към Северната тангета. Пиша го за пети път, ама не та не - три нива, та три нива. Айде експерте, обясни ми ролята на всяко едно от трите нива и ги защити.



    До коментар [#81] от "Shlosera":

    Именно, именно.


    До коментар [#72] от "Shlosera":
    За разширяването съм убеден, че ще има нужда от очуждаване на терени. Обаче въпросните 12 милиона не съм убеден, че са за това - 12те милиона са за Северната тангента, което е друг проект. Не мога да се съглася за царица Йоанна обаче - не виждам никакъв смисъл този булевард да бъде продължаван до околовръстното. Това ще направи детелити през около 300 метра, без никаква нужда от тях. А после се чудим що е скъпо. Ми скъпо ще е ...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Защо ли в тъпата ми глава започва да се загнездва една еретична мисъл - овреме да се окомплектоват Специализираните съд и прокуратура с квалитетни специалисти . Изглежда след тези термити , както ги наричат някои , ще има небивал бум от дела в правораздавателната система .

  85. 85 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#78:"Дамян"]Гетото изчезва от там.[/quote]-И отива пред министерски съвет.

  86. 86 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#66:"Comandante Marques"]магистрала люлин струваше близо 200 млн. за 19 км. [/quote]
    Цената на магистрала Люлин до преди изборите бе една и спорът бе за 3-5 милиона. като дойде Б.Б. на Мапа Чингиз им дадоха 43 млн евро бонус. Ти от тия ,дето закачиха от бонуса ли си?

  87. 87 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2057 Любопитно

    [quote#41:"barcelonski"]СерГей-я > тези пари ги гепеха за джобни !!!! [/quote]
    ГЕРБ бяха избрани с обещанието че ще има наказани за кражбите.
    До къде стигнаха делата, ако изобщо има такива, срещу Масларова, Етем и Доган?

  88. 88 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#84:"papyre"]квалитетни специалисти [/quote]-От "магнаурската школа" ?

  89. 89 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "herbaltea":

    Да, прав си! Много хора не четат винаги и внимателно!
    Според това по-долу, сметките излизат други, различни от тези, които ги изкарват някои "четящи" колеги!
    Инвестицията в строителството е почти 50 млн. лв., като отделно са платени 12 млн. лв. за отчуждаване на имоти.

  90. 90 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#28] от "Тони!":
    Значи предлагаш вместо едно кръстовище на три нива, две кръстовища на две нива плюс изграждане на поне четирилентов път който да свързва Божурище с м. Люлин. А какво правим с трафика от и за магистрала Хемус, т.е. от Дунав мост, Пристанище Варна и скоро от Дунав мост две?

  91. 91 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#81] от "Shlosera": Не знам какво си гледал, но нещо като трето ниво се оформя заради отбивката за Иваняне, Банкя. Това е еднолентова връзка, която минава на междинно ниво - под главния мост Калотино - Център и над развръзката Околовръстен път (от към м. Люлин) - Калотина

  92. 92 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Е, защо на три нива - нали сме европейци, там така ги правят. Боко строи с перспектива.
    А в Америка и на 5-6 нива ги правят. Ето това кръстовище излезе $676 милиона, и се строи към 10 години:
    http://www.ptank.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/springfield-interchange2.png

  93. 93 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    околовръстното на София (южната дъга, както и западната наречена незнайно защо магистрала Люлин) трябва да бъдат вписани в книгата с рекордите на Гинес за най-скъп път в света - около 10 млн евро на км! и при това на един съвсем обикновен терен - почти равен, нито планини, нито реки.

    Истината ни прави свободни.
  94. 94 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#93:"Forrest Gump"]един съвсем обикновен терен - почти равен, нито планини, нито реки.[/quote]
    Съчинявате драги. По магистрала Люлин има няколко виадукта над рекички и дерета и един тунел под планина - въпросната планина е Люлин. Теренът на магистралата е силно пресечен след първите 4-5 км от към София.
    С това не искам да кажа, че магистралата не е оскъпена изкуствено.

  95. 95 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 367 Весело

    [quote#10:"Тони!"]Немаше да е лошо и да се обоснове нуждата от три нива, ма нейсе...[/quote]

    Виж сега, още през 80-те години главен доцент Иван Костов в една своя визионерска икономическа студия пише, че там кръстовището трябва да е на три нива и го обосновава с особеностите на плановата соц.икономика. Не четеш Костов, не четеш ....

  96. 96 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Весело


    БАС > ПРАВЯ, че

    накрая ще има спестени 3-4 милиона

    > и ще бъдат пренасочени към други проекти !!

    - Гарантирано !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  97. 97 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Преди няколко дни прекосих цяла България по дължина - 2 пъти. От Калотина до София, пътя не е изобщо лош, спокойно се кара със 80кмч. В другата посока хванах северната дъга да не минавам през София. Пътя е супер лош, движех се с 50кмч едвам едвам - ако бях минал през София, може би щеше да е по-бързо.
    Отсечката София - Пловдив е доста зле, даже не бих го нарекъл магистрала. От Пловдив до Бургас по "новата" магистрала, всичко е супер. Спокойно се движих със 120 - 130кмч и даже ми беше скучно (в едната посока пътувах във вторник сутринта, а в другата в събота през деня).
    Според мен, приоритет трябва да е дъгата около София, отсечката до Пловдив и разбира се завършването на отсечката до Карнобат.
    Боко може да има доста трески за дялане, ама за магистралите може да му се каже само браво. (По-скоро на Плевнелиев, ама нали са от една и съща партия...)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK