Държавата дава жп гарата в Пловдив на концесия за 35 години

Държавата дава жп гарата в Пловдив на концесия за 35 години

© Анелия Николова



Централната жп гара в Пловдив ще бъде дадена на концесия. На днешното си заседание правителството откри процедурата, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.


Това ще е първата гара в България, която ще бъде предоставена на концесия. Тя ще бъде концесионирана за максималния по закон срок от 35 години.


В края на миналата година зам.-министърът на транспорта Камен Кичев обяви, че ведомството ще предложи за концесия жп гарите в Пловдив, Варна и Бургас, за да може те да се обединят с автогари и така да се развива по-силна търговска дейност.




Задължение на концесионера ще бъде изграждането на автогара, два ескалатора, три пътнически асансьора, както и на многофункционална обслужваща сграда. Тя трябва да включва помещения за магазия, колетно отделение, спедиция, пощенски услуги, обществени тоалетни, пералня със сушилня и гладачно отделение, офиси, хотел от тип "транзитен", търговски обекти и места за разполагане на рекламно-информационни елементи.


Инвестициите за първите четири години трябва да са в размер не по-малък от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС.


Пет са критериите за комплексна оценка на офертите - размер на годишното фиксирано концесионно плащане (с относителна тежест 50 на сто), размер на променливото концесионно плащане (с относителна тежест 20 на сто), срок за въвеждане в експлоатация на строежите (с относителна тежест 20 на сто), предложение за инвестиционна програма (с относителна тежест 5 на сто) и бизнес предложение (с относителна тежест 5 на сто).


"Предоставянето на концесия за строителство на централната жп гара в Пловдив ще създаде условия за обезпечаване в полза на държавата на дейностите по модернизация на гаровия район, за привличане на допълнителен трафик на пътници, на приходи за държавата от концесионни плащания, за извършване на ново строителство, за въвеждане на нова номенклатура от стопански дейности и търговски услуги и за откриването на нови работни места", гласят мотивите на кабинета.


Централната гара в Пловдив е открита през 1870 г. Сградата е проектирана от италианския архитект Мариано Пернигони и е в бароков стил. Завършена е през 1908 г., а през 1912 г. е разширена.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 640 Неутрално

    ЖП Гара - Mall

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  2. 2 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 670 Весело

    4 години закъснение, господин Кичев, айде да не казвам 5! Ама имахте и друг министър преди настоящия, дето пък имаше гадже-шеф на концесиите.
    Ми ае - дано стане! Да познаем ли дружно концесионера?

  3. 4 Профил на mail123456
    mail123456
    Рейтинг: 320 Неутрално

    ъ!

    При ДВЕ автогари в непосредствена близост до ЖП гарата ще правят още една!?

    http://f1.f-e-n.net - Формула 1 каквато трябва да бъде
  4. 3 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Сигурно вече знаят и кой ще е концесионера!

  5. 5 Профил на Marin Aganderov
    Marin Aganderov
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Инвестициите за първите четири години трябва да са в размер не по-малък от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС."
    ахахха за 4 години 9 милиона, след това за още 31 - 1 милион...

    Fortuna favet fortibus
  6. 6 Профил на top_13
    top_13
    Рейтинг: 434 Гневно

    Името на фирмата сте забравили да напишете!Раздавайте ,прибирайте комисионни,че няма време-идат избори

  7. 7 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 580 Любопитно

    Интересно защо не се дадат всички жп гари и автогари на концесия,а се държат в това окаяно състояние???

  8. 8 Профил на baba_meca1
    baba_meca1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#6] от "top_13":

    Напиши го ти!

  9. 9 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Бойко-Марешки-Локомотив Пловдив-ЖП Гара-5 МИНУТИ !
    /ВСИчКИ ОСТАНАЛИ ЗАМЕСЕНИ ЛИЦА НЕ СА СЛУчАЙНИ /

  10. 10 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Каква е стратегията за развитие на жп гарите, по принцип, че най-големите се дават на концесия за 35 години? Нещо лесно се дава, но после трудно се взема.

    При която и да е стратегия е добре да се пробва с пилотен проект с малка жп гара и после големите, че да станат ясни изненадите и да няма после кон за кокошка.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  11. 11 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Интересно каква автогара трябва да изгради концесионера при положение, че там има 2 наблизо?! Ама да видим дали ще има кандидати...

  12. 12 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Ама на кой са му притрябвали малките гари в тези оредяващи провинциални градове?! То там има много сгради и терени, които се дават евтино и никой не ги иска. Виж Пловдив, Варна, Бургас е нещо друго...

  13. 13 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Весело

    Дали ще има такса 50ст, за да ползваш перона гарата с цел да се качиш на влака И това 2 пъти, разбира се - на гарата, където се качваш и там, където слизаш.

    Звучи абсурдно, но не и в Абсурдистан - дано са изпипали добре тази концесия. За всеки случай е добре да я погледнат изпечените мошеници от централния затвор - те не са за подценяване, хванали са ги само защото са били малки.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  14. 14 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Инвестициите за първите четири години трябва да са в размер не по-малък от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС.

    Е то за 10 милиона ли била работата? За 35 години ????
    Боко тия пари не ги ли даде за нови фискултурни салони ?

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  15. 15 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 648 Неутрално

    На мен ми се струва голяма глупост нацепването на БДЖ на ж.п инфраструктура, на подвижен състав, на товарни превози и гари. За да е конкурентно БДЖ, трябва релсовия път да е хубав за да съкрати времето за превоз, но това вече съвсем не зависи от тях, а какво ще правят товарните превози без гари е съвсем неясно. Някаква пълна лудница.

    икономист - неграмотник с диплома
  16. 16 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 640 Неутрално

    [quote#15:"Кой ограби Криско от Босфор ТВ"]Някаква пълна лудница.[/quote]
    БДЖ има много имоти за продаване из цялата страна...мноого имоти

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  17. 17 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Този Кичев е уникален неграмотник! Интересно че до гарата в Пловдив на много близко разстояние се намират 2 (две) автогари! Отиде си хубавата гара!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  18. 18 Профил на panta22
    panta22
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "mail123456":

    На бас че автогара Родопи ще се включи като инвестиция на концесионера.На 50 метра до бетонния мост си има административна сграда ,не съм я броил но сигурно има 12 етажа.Та какво ще строи концесионера?А ние още пускаме тото

  19. 19 Профил на КраСивият Кардинал
    КраСивият Кардинал
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не мога да повярвам частна жп гара държавно БДЖ, значи държавните влакове ще кацат на частна гара. Много странно, май Б.Б. ще продава малкото каквото е останало като за край.
    Дееба продажниците ни дееба.

  20. 20 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Инвестициите за първите четири години трябва да са в размер не по-малък от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС

    Брей че прецизно сте ги сметнали - чак до 50-те и 30-те лева. И то за срокове от 4 и 35 години. Сякаш сте ги взели от вече подадена оферта, която задължително ще спечели. Такива подаръци досега са получавали само Гергов и ТИМ.

  21. 21 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 651 Неутрално

    "Държавата дава жп гарата в Пловдив на концесия за 35 години"
    -----------------
    Буахахахахахаахах )))))
    То няма да има вече влакове, те давали гарите на концесия, че и претенции за инвестиции имат.
    Тия да не излизат от 1-ви блок на АЕЦ Козлодуй?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  22. 22 Профил на hushhush
    hushhush
    Рейтинг: 445 Неутрално

    А ориентировъчна сума на концесията?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK