Държавата да подари БДЖ - предлага подалият оставка Йордан Недев

Йордан Недев

© Цветелина Белутова, Капитал

Йордан Недев



БДЖ - Товарни превози" не може да остане в държавни ръце, защото те постоянно се сменят, сменят се интересите, сменят се и управляващите го. Час по-скоро дружеството трябва да бъде приватизирано. Моето лично мнение, въпреки че нямам никаква облага от това нещо, е, че дори може наистина да се подари на някого. Абсурдно е това, което се случва в момента там."


Това заяви подалият оставка от поста изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев в предаването "Неделя 150" на БНР.


Според него нищо не се прави БДЖ да привлече кандидати за приватизация. "А състоянието на железниците е по-добро, отколкото преди една година", добави той. Недев управлява около 1 година дружеството.




Същевременно поелият поста изпълнителен директор на БДЖ Велик Занчев заяви пред "Фокус", че
финансовият резултат за първите седем месеца на 2012 г. на БДЖ е около 10 млн. лева загуба. "Като направим едно сравнение с 2011 г., когато загубата е 23 милиона лева, виждаме, че той е по-добър с 13 млн. лева", каза още Занчев. До края на август се очаквало да бъде актуализиран планът за преструктуриране и финансово стабилизиране на БДЖ, като очаква подкрепата на финансовото и транспортното министерство.


Недев каза още, че държавата не прави нищо, за да намери кандидати за приватизация на БДЖ

© Николай Николов

Недев каза още, че държавата не прави нищо, за да намери кандидати за приватизация на БДЖ


Недев отново коментира причините, заради които подаде оставка. "Когато получихме първия шамар със спряната субсидия, не можах да получа обратна връзка от Министерството на финансите защо се случва това", обясни той. Полученото писмо от Симеон Дянков било формално и не давало отговори. "Отне ни 3-4 седмици, за да направим контакт с министерството, защото актът им беше незаконосъобразен", обясни бившият директор. По думите му спрените средства дошли в момента, в който БДЖ имало постигнати договорки за отсрочки за задълженията към доставчици.


"Подадох оставка от чувство за професионализъм", каза още той и добави, че е нямало натиск върху него. Като причина за напускането си бившият директор на БДЖ изтъкна, че е загубил ценен гръб и е получил ясна атестация.


"Свикнал съм да работя в среда, в която има някакви аксиоми, в която все пак нещо се знае априори, че то е така, че е фиксирано и продължава във времето, за да бъде опора за едно управление", каза още той.


Йордан Недев управляваше железниците повече от година. Този период ще се запомни с близо едномесечната стачка на служителите на компанията заради вече извършените масови съкращения на близо 2 хиляди железничари, което се случи в края на миналата година. Амбициите на Недев тогава бяха да направи железниците печелившо дружество, което до този момент не е станало.

Ключови думи към статията:

Коментари (401)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нихната Макя
    Нихната Макя
    Рейтинг: 1114 Весело

    Мутрата с радос ще те послуша, Недев Само се чуди на кого точно от приятелчетата си да го подари

  2. 2 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Може и цялата държава да подарим, но дотам вече я докарахме , че такива подаръци вече никой не иска.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Ако собственикът ще бъде реномиран западен инвеститор като немските железници-защо не! Ако обаче се гласи да бъде Цветан Василев или Васил Божков-Черепа -не, мерси!
    В Румъния МВФ постави като условие подобряване управлението на държавните компании! Но у нас няма кой да го каже това на правителството!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Ако някой иска да издържа освен крадливи железничари и една тумба синдикати да го взема !
    По добре да си създаде нова компания (ако изобщо му се занимава с ЖП превози) !!!

  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1114 Весело

    ......."Отне ни 3-4 седмици, за да направим контакт с министерството....
    -----------------

    И това при положение,че са на стотина метра пеша!

  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    май трябва да подариме държавата

  7. 7 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Железницата може да се направи печеливша! Но трябва да се премахне социалната ангажираност/ заплатите при уволнение, както и запазването на персонала/, както и политическите игри и икономическите интереси на разни групировки.
    Кой би купил нещо, ако няма интерес и то не е печелившо?

  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3059 Весело

    "...в държавни ръце, защото те постоянно се сменят, сменят се интересите, сменят се и управляващите..." - ДЪРЖАВНИТЕ интереси се СМЕНЯТ - сигурно само в България е така!?! ОПравниците съвсем са слънчасали, в частност подалото оставка лице, та добре че МУ е приета!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#3:"~"]Ако собственикът ще бъде реномиран западен инвеститор като немските железници-защо не! [/quote]

    Те са държавни. Не вярвам да се навият да управляват чужди железници. Но съм съгласен, че трябва да се търси реномиран западен инвеститор. Че иначе сценарият ОЦК е ясен.

    Governments never learn. Only people learn.
  10. 10 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    [quote#1:"Dedo Lemmy"]Само се чуди на кого точно от приятелчетата си да го подари[/quote]

    Голямо приятелство трябва да е, за да се хване някой на по 10 млн. загуби на година.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  11. 11 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#10:"mapto"]Голямо приятелство трябва да е, за да се хване някой на по 10 млн. загуби на година.[/quote]

    Взима го. Играе с някой банков директор да му се отпусне голям кредит, който после да разделят двамата. Уговаря нулев контрол от държавата. Почва да разпарчетосва всичко. Кредита го източва през свързани фирми както стана с ОЦК. И пей сърце.

    Governments never learn. Only people learn.
  12. 12 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Валентин Златев ще го купи за 1 долар, той има опит с разсипването на предприятия!

    Наистина много грозно от страна на Дянкофф да каже:
    - Прехвърлете ни 1000 имота за да ви дадем субсидия!
    Дано след време да го натикат в затвора за подобни незаконни действия!

  13. 13 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 506 Неутрално

    да ги подарят на Уорън Бъфет,човека има голям опит с железниците!

  14. 14 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Весело

    А, забравих, после загубите за банката ги покриваме ние след като логично рискът се отрази на лихвите

    Governments never learn. Only people learn.
  15. 15
    aron25
    Рейтинг: 1391 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  16. 16 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#13:"10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула..."]да ги подарят на Уорън Бъфет,човека има голям опит с железниците![/quote]

    Най-голямата му инвестиция беше в товарна железница, нали?

    Governments never learn. Only people learn.
  17. 17 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 738 Весело

    "Свикнал съм да работя в среда, в която има някакви аксиоми, в която все пак нещо се знае априори, "

    Добре си направил с подаването на оставката, защото с правителството на "тука има - тука нема" не се играе!

  18. 18 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Винаги е било ясно, че в БДЖ нищо не се прави за да се стигне до приватизация. Сега е ясно и Недев за какво е работил.
    От държавен към частен монопол. Тоя филм вече сме го гледали.

  19. 19 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#12:"_dan_"]Дано след време да го натикат в затвора за подобни незаконни действия![/quote]
    Тъкмо Андрей Шлайфер ще им поводи да му ходи на свиждане

  20. 20 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ха - ха - до година ще нарежат линиите и вагоните, ще направят траверсите на брикети и кой откъде е..България ще стане първата страна, която прекъсва жп връзките - чао и на Ориент експрес !

  21. 21 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#18:"tri"]От държавен към частен монопол. Тоя филм вече сме го гледали.[/quote]

    И по света са го гледали. И частният монопол винаги е работел по-добре. В Япония има 8 ЖП компании. 7 са частни, една е държавна. Познай коя е единствената на загуба. В Южна Корея, железницата, която е смятана за символ на технологичен прогрес в целия свят, е държавна и е на загуба. Френските железници са здраво субсидирани от държавата и ЕК отдавна ги напада ежемесечно. Почти няма държава, като изключим Германия, където железниците да са държавни и на устойчива печалба.

    Governments never learn. Only people learn.
  22. 22 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Просто държавата трябва да си свърши работата и да контролира частния монопол. Тя ако това не може да свърши, къде ти ще го управлява?

    Governments never learn. Only people learn.
  23. 23 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Щом държавата е решила да подарява е попаднала на човек! Кандисах веднага! Приемам подаръка с благодарност и вечна признателност за дарителите.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  24. 24 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#16] от "vladimirkarolev":

    да! купи Burlington northern за 34 милиарда $....не случайно той я описва като сделката на живота му

  25. 25 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    И подарено БДЖ никой няма да го иска.

    Няма шики-мики.
  26. 26 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Неутрално

    подобрение от 13 милиона. а сега малко математика:
    2000 съкратени. не знам на какви заплати са но да кажем 500лв.
    2000 ь 500 = 1000 000 на месец . 12 месеца = 12 000 000. голЕмо управление

  27. 27 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#24:"10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула..."]да! купи Burlington northern за 34 милиарда $....не случайно той я описва като сделката на живота му[/quote]

    В САЩ товарните железници са традиционно силни. За разлика от пътническите. Амтрак, ако не се лъжа, най-вероятно скоро ще я разпарчетосат и приватизират. Социалното недоволство срещу прахосването на държавни пари, за да се поддържа на изкуствено дишане, нараства

    Governments never learn. Only people learn.
  28. 28 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Весело

    [quote#3:"~"]

    Ако собственикът ще бъде реномиран западен инвеститор като немските железници-защо не![/quote]

    Може собственика да е един чичко с мустачки, но само на печелившата част.

    Произходът на инвестицията не е гаранция за добро управление, освен ако германците не приемат подаръка в комплект с цялата държава.

  29. 29 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Недев е прав по принцип - нужен е частен оператор с опит.
    По-удачно ми се струва обаче дружеството да бъде обявено във фалит, а правителството да се напъне (колкото са силите му... а те не са кой знае какви) да привлече международен специализиран оператор на (ново дружество) , като концесионира пътническите превози за 15-20 години на символична цена.

  30. 30 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    БДЖ трябва да бъде ликвидирано. Имуществото разпродадено и на негово място да пуснат няколко частни превозвача. Не виждам кой ще иска тая стара структура за друго освен източване до край и ликвидация. Не се ли започне на чисто, агонията ще продължи още няколко години до окончателния му край.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Неутрално

    частно ??? смях. къде има частни железници по света не на субсидии и печеливши???

  33. 33 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#31:"antimoderator87"]каролев ти сигурен ли си че немското бдж е държавно че аз не съм[/quote]

    99% съм сигурен

    Governments never learn. Only people learn.
  34. 34 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2995 Разстроено

    До коментар [#15] от "aron25":
    Прав си! За жалост си абсолютно прав!Подарихме България на мафията с любезното съдействие на журналистите,които са си заровили главите в пясъка.Единственото ни утешение е,че задниците им стърчат...

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#21] от "vladimirkarolev":

    в холандия са частни. на супер загуба. англия също

  37. 37 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#7:"razlichen123"]Но трябва да се премахне социалната ангажираност/ заплатите при уволнение,[/quote]
    Това важи с пълна сила и за другия голям "кран за източване" - родната милиция на Цветаноф. Какви са тези нам колко си заплати накуп? Какви са тези "директори" с привилегии? Кой им дава това право? Хората учат цял живот, внедряват интелекта си за просперитета на света, а тия тюмбели чоплят семки в храстите, играят комар денонощно с "едноръки бандити" и после искат високи заплати? Аре, бегом марш!. Щом не можете да опазите спокойствието и имуществото на хората - гет аут! Сами ще се оправим. Цял милиард не ви стига, пиявици непотребни! Та сега и стачки ще ми вдигате, щото сте ненаситни в алчността си!

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 39 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#2] от "badjanak":
    +++++++++++++++++++++++++++++
    И много вярно и болезнено точно...+++++++++++

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  40. 40 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#32:"jori"]частно ??? смях. къде има частни железници по света не на субсидии и печеливши???[/quote]

    Великобритания. САЩ. Канада. Австралия. Япония. Бразилия. Мексико. В 7 от 15-те най-големи икономики в света, има печеливши частни железници. В останалите осем, с малки изключения като Германия, железниците са държавни и на загуба или субсидирани и кретат на малка печалба

    Governments never learn. Only people learn.
  41. 41 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1154 Весело

    До коментар [#1] от "Dedo Lemmy":

    Залагам на КТБ и ВТБ. Новите любимци на челия Винету.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  42. 42 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#21] от "vladimirkarolev":

    Господин Каролев - хората са го казали: Единственото по-лошо от държавния монопол, това е частният! Заради социалните функции, които изпълнява БДЖ няма как да е на печалба.
    По същото време, когато щяха да обявяват Български Пощи за приватизация, че били на загуба, небезизвестната СИ Банк спечели конкурса за разпространение на винетки, вместо да ги дадат на пощите, защото бяха (и са) на загуба. И основния въпрос - как може частника да е на печалба, а държавата на загуба? Защо се допусна лошата държава да спасява добрите банки в САЩ и Европа? Защо банкерите не са в затвора? Но това са фундаментални въпроси на, които вие нямате интерес да отговорите, защото ще лъсне сбъркаността на цялата неолиберална икономическа система, която защитавате.

  43. 43 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#6] от "hodounski":

    Няма държава, драги, няма - от 1944г. Българи я е закрита

    Любов и светлина!
  44. 44 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    До коментар [#11] от "vladimirkarolev":

    Явно имате опит с тази схема. Много детайлно я описвате.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  45. 45 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#31:"antimoderator87"]каролев ти сигурен ли си че немското бдж е държавно че аз не съм [/quote]

    Дойче Бан са държавни, но българина не е немец. Там много трудно се краде, видят ли те колегите веднага те изпортват на момента , а тук се пазят взаимно и дори да не крадат заедно, никой не би подал сигнал за кражба.

  46. 46 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#42:"_dan_"]И основния въпрос - как може частника да е на печалба, а държавата на загуба?[/quote]

    1. Защото държавният чиновник краде. А частният собственик няма как да краде от себе си (или това е доста по-рядко).

    2. Защото държавният чиновник работи стимулиран от заплаха от уволнение. А частният собственик работи стимулиран от това да изкара по-голяма печалба през следващия период, която си остава за него.

    3. Защото държавният чиновник е зависим от политиците. А тях оставяме без коментар.

    4. Защото държавният чиновник управлява чужди пари и нехае. А частният собственик управлява свои собствени пари.

    Може да продължавам до утре

    Governments never learn. Only people learn.
  47. 47 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    [quote#43:"petranica"]Няма държава, драги, няма - от 1944г. Българи я е закрита[/quote]
    Което не ни прави щастливи. Айде да си я спасим? Някой има ли рецепта за това?

  48. 48 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#20] от "richardnixon":

    Дай Боже, от твоята уста в божиите уши! Аз предлагам за да има соц. справедливост всеки да вземе ъглов шлайф и/или плазмен резач, да направим един трудов уикенд и всеки да си вземе парче от баницата за скраб. След което приключваме със субсидиите за БДЖ и НКЖИ. Иначе излиза, че субсидираме търговията на Германия и Турция и сме най-големите ахмаци на планетата.

    икономист - неграмотник с диплома
  49. 49 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    [quote#40:"vladimirkarolev"]Великобритания. САЩ. Канада. Австралия. Япония. Бразилия. Мексико. В 7 от 15-те най-големи икономики в света, има печеливши частни железници[/quote]
    Няма нищо по-естествено от това, след като икономиката работи. Не разбирам, защо спамиш с неща които са пределно ясни?

  50. 50 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#31] от "antimoderator87":
    Е, не се излагай така, все пак си и един интелигентен човек, по принцип частно ж.п. е доста, ама много доста, екзотично начинание, което има крайно негативни последици за съответната икономика, изключвам Щатите, където транспорта преимуществено е автомобилен... В Европа частно ж.п. си е рядкост, а за нашата територия е трагикомиченкомичен абсурд, точно след 18 месеца ще бъде обявено в несъстоятелност от някой назначен мутро"бизнесмен" и ще бъдат разпродадени релси, локомотиви и т.н. за скраб, т.е. както винаги до сега през последните двайсетина години...

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  51. 51 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 672 Весело

    Веднага ви давам идея за железници на печалба - стоките преминаващи през страната на влакчето - обяснение така е екологично .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  52. 52 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#46] от "vladimirkarolev":

    Каролев, ти си един неграмотен икономист, не се излагай по форумите и не лей мозък че нямаш такъв. Повтаряш като папагал шаблони, колко ти плащат да плямпаш по форумите, кука такава.

    икономист - неграмотник с диплома
  53. 53 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Весело

    [quote#46:"vladimirkarolev"]Може да продължавам до утре[/quote]
    Продължавай, продължавай. Чудно ми е, как либералите не са сетили до сега да си основат частна държава, в която да не се краде и в последствие да е с най-развитата икономика от всички останали!?

  54. 54 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#50:"appen 13"]В Европа частно ж.п. си е рядкост, а за нашата територия е трагикомиченкомичен абсурд, точно след 18 месеца ще бъде обявено в несъстоятелност[/quote]

    Тоест, пазарът и обществото нямат нужда от ЖП превоз. Тогава защо да се дават държавни пари, които се крадат, за да се поддържа нещо, от което ние нямаме нужда? Ако едно частно ЖП фалира, поради липса на търсене и пазар, а не поради кражби и корупционни схеми, то защо трябва да съществува ЖП?

    Governments never learn. Only people learn.
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  56. 56 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#53:"Роси Кирилова"]Чудно ми е, как либералите не са сетили до сега да си основат частна държава[/quote]

    Не знам кога най-накрая Синята Коалиция ще обясни на платените си форумни хейтъри каква е идеологията на партията ви. Въпреки личностните войни и ненавист, сините и НДСВ нямат идеологически разлики. Вземете си прочетете платформите и програмите, най-накрая.

    Governments never learn. Only people learn.
  57. 57 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Виждам само накацали форумни мушички и никакви коментари по същество.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  58. 58 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Каролев, ти все едно си живял на Марс! Нали виждаме резултатите от приватизацията навсякъде по света и те са плачевни. Когато фирмата стане частна или се закрива и разпродана на скрап и строителни парцели или излиза на печалба, когато цените се вдигнат 4-5 пъти. Държавната БТА при 3.5 лв. абонаментна такса имаше 200 млн. печалба, като частна при 14 лв. абонаментна такса 35 млн. печалба.

    Кои линии ще станат на печалба при приватизацията на БДЖ? От 15-20 само една или десетина за цяла България, останалото ще се закрие и цели райони ще западнат, а за да ги крепи държавата ще трябва да дава десетки пъти повече пари отколкото дава сега на БДЖ.

    Защото се занимаваш с финанси и икономика вземи и проучи какво е положението с железниците (Мария Фумаса) в Бразилия, защото то е показателно!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  59. 59 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    [quote#52:"Кой ограби Криско от Босфор ТВ"]Каролев, ти си един[/quote]
    Това не е Каролев. Истинският, поне не е като латерна. Има някаква мярка, по-диалогичен е, и приема чуждото мнение.

  60. 60 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#47] от "aron25":

    Рецептата е арабска пролет, набавяш си оръжие почваш да стреляш по всичко държавно: олигарси, милиционери, военни, чиновници. Ако си сам няма да успееш, но ако сте повече успеха е гарантиран, има доста какво да научим от циганите в груповото защитаване на правата.

    икономист - неграмотник с диплома
  61. 61 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#58:"др. Иванов"]От 15-20 само една или десетина за цяла България, останалото ще се закрие и цели райони ще западнат[/quote]

    Ако се закрият, това значи, че съответните райони нямат нужда от железници. Не виждам тогава липсата на такива как ще е причина за западането им.

    Governments never learn. Only people learn.
  62. 62 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 506 Неутрално

    ПРЕДЛАГАМ ДА СТАНЕМ 52 щАТ НА САщ.

    НА ПУК НА РУСНАЦИТЕ.

    ХА ХА ХА ХА ХА

  63. 63 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2694 Весело

    Искам на мен, искам на мен!

  64. 64 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#56] от "vladimirkarolev":

    Владо, пуснете ги по пощата тези платформи най-накрая. Масово! Поне два пъти в годината. Не се крийте за уебсайтове разни, то с уебсайтове избори не се печелят в България.

    Лично мен, ако ми обясниш как искаш да станат нещата, и ако ми допадне - веднага се записвам в партията.

    П.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  65. 65 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#59] от "Роси Кирилова":

    Напротив доста мяза на истинския, обикновенно тъпо ченге.

    икономист - неграмотник с диплома
  66. 66 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#56:"vladimirkarolev"] Въпреки личностните войни и ненавист, сините и НДСВ нямат идеологически разлики[/quote]

    Kаролев откога станахте комунисти, защото платформата на ДСБ е по скоро идеологически издържана в стил европейска социал демокрация, тоест доста лява.

  67. 67 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#56] от "vladimirkarolev":
    Ти не си знаеш собствената шизофренична идеология. Събитията показаха, че без помощ от държавата, няма как да съществувате.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  69. 69 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 718 Весело

    До коментар [#46] от "vladimirkarolev":

    Господине, всеки, който се е въртял по държавни и общински софри в последните 20 години може да го потвърди!

  70. 70 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#66:"normandy"]Kаролев откога станахте комунисти, защото платформата на ДСБ е по скоро идеологически издържана в стил европейска социал демокрация, тоест доста лява.[/quote]

    Е, да, другарят Костов откакто му намаляха шансовете за влизане в следващия парламент удари сериозен ляв завой

    Governments never learn. Only people learn.
  71. 71 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#55] от "antimoderator87":
    Извинявай, но се боя, че не правиш разлика между "обществен" и "национален" транспорт, да не говорим, че все пак Германия прави национално-отговорна приватизация и стриктно спазва обществения интерес, нещо което у нас НИКОГА не се е случвало, у нас личния криминален мутренски интерес, ВИНАГИ е превръщал приватизацията на каквото и да е било, в поредното анти-българско престъпление....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  72. 72 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#64:"MissingPerson"]Владо, пуснете ги по пощата тези платформи най-накрая. Масово! Поне два пъти в годината. Не се крийте за уебсайтове разни, то с уебсайтове избори не се печелят в България.

    Лично мен, ако ми обясниш как искаш да станат нещата, и ако ми допадне - веднага се записвам в партията. [/quote]

    Ами... имаме си шефове в партията Аз съм редови член и не се меся. Говоря от мое лично име по всички медии, включително Фейсбук, форуми и Туитър

    Governments never learn. Only people learn.
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  74. 74 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 616 Весело

    Правителството начело с тиквата са на път да фалират НЕК , че БДЖ ли ще им се опре .

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  76. 76 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#46] от "vladimirkarolev":Изброените от вас неща са просто на книга - действителността е далеч по-различна и сурова. Настоящата криза е плод на неолиберална политика - т.е. моделът е неработещ!

    Sic transit..
  77. 77 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Весело

    До коментар [#70] от "vladimirkarolev":

    Костов, колкото и ченгеджийски да се напъваш да го другаросваш, не е бил агент на Русия, както патрона ти - vladimirkarolev".

  78. 78 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#61:"vladimirkarolev"]Не виждам тогава липсата на такива как ще е причина за западането им. [/quote]

    Не става с гледане, защото не може да сме навсякъде и винаги, а с четене! Вземи и се заинтересувай какво ставаше след затварянето на "неефективните" училища, рейсови линии, малки цехове и други подобни по селата. И колко струваше това пестене на държавата после!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  79. 79 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#76:"antropos"]Настоящат криза е плод на неолиберална политика - т.е. моделът е неработещ! [/quote]

    Алтернативните модели на комунизъм/социализъм се опитват от поне два века да изглаждат цикличността и след всеки опит създават или по-голям батак (както сега след като спасиха банките и печатят на поразия) или направо война.

    Governments never learn. Only people learn.
  80. 80 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#69] от "zidane":

    То това е проблема, че вместо да се "стегнат редиците" и държавните предприятия да почнат да печелят, грабежа е поголовен.
    С премахването на личната отговорност, въвеждането на разни бордове на директори и комисии, се утвърждава колективната отговорност т.е. никой не е виновен. И това е достатъчно да се обяви държавата за лош стопанин, а частникът за "добър"!

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  82. 82 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Като "Балкан" едно време на Гад Зееви ли?!
    Ами нали те, като разпродадоха всичко и след това фалираха, като оставиха задълженията от над 40млн. абсолютно непогасени, но пък заради нуждата от това погасяване им беше дадена компанията за левче от Кост'оф по време на Приватизацията?!
    Знаех си, че е поредната Калинка, този недодялан м'иниджър и е по бащин политдълг там!!!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  83. 83 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Първият мениджър на държавно дружество с глава на раменете си , а не с партийна книжка ! Жалко че такъв човек трудно се намира да управлява БДЖ , Недев можеше да направи още много ... МФ защо мълчи като оакано дете ?

  84. 84 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#78:"др. Иванов"]И колко струваше това пестене на държавата после! [/quote]

    Какво струваше? Бюджетни излишъци и рекорден ръст на БВП за света и ЕС?

    Governments never learn. Only people learn.
  85. 85 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Държавата да подари БДЖ - предлага подалият оставка Йордан Недев
    Данчо, съвсем правилно си подал оставка, но съвсем неправилно си бил назначен на тази длъжност, щом и това не знаеш - че държавата не може да подарява. Съгласно чл. 18, ал. 4 от Конституцията със закон може да се установява само държавен монопол върху железопътния транспорт.Разпоредбата не въвежда такъв монопол и не задължава държавата да го уреди. Тя създава само правна възможност за организирането му. Затова държавата може изобщо да не пристъпи към установяването на монопол, а може и да го установи за някои от дейностите или за част от услугите, включващи се в една от дейностите. Със същата разпоредба използването на посочената възможност е предоставено на законодателя. В неговите правомощия е след преценяване на конкретните икономически и други условия и след съобразяване интересите на обществото да вземе решение за установяване на монопол, като определи обекта, обема, продължителността му, респективно да отмени този монопол, когато защитата на интересите на държавата и обществото не налага повече съществуването му. От това следва друг извод относно държавния монопол: че е конституционно установено правомощието на висшия законодателен орган (Народното събрание) със закон да учреди монопол.
    Данчо, с чл. 2, ал. 4 ЗДС законодателят е изключил от материалноправния обхват на този закон имотите и вещите, включени в капитала на търговски дружества, и те нямат качеството на държавна собственост, дори ако държавата е била единствен собственик на прехвърленото в тях имущество. Преобразуването на държавните предприятия има за последица възникването на промени в собствеността. Правото на собственост на държавата върху веществения състав на имуществото се трансформира в право на собственост върху капитала на едноличното търговско дружество с държавно участие. По този начин притежателят на капитала придобива управленски и контролни правомощия, но самостоятелния правен субект, притежател на вещните права, е търговското дружество, а не държавата.

  86. 86 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#81:"antimoderator87"]я каролка бат Ваньо ша бъде у другото парламенту ма вие не[/quote]

    Няма да спя три месеца по тоя повод Нито съм бил в парламента, нито искам да бъда, нито ще бъда

    Governments never learn. Only people learn.
  87. 87 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Весело

    [quote#72:"vladimirkarolev"] Говоря от мое лично име по всички медии[/quote]
    vladimirkarolev е независим агент, борец за национално съгласие.

  88. 88 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#76] от "antropos":


    До коментар [#79] от "vladimirkarolev":

    моделът, господа, в България е един единствен - шуробаджо-корупционен. не пишете излишни теории, защото всички знаем за какво иде реч!

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  90. 90 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Споровете са безмислени, защото се интересувам от БДЖ и съм готов да платя 1 лв. за нея!
    Казвам го като публично предложение, а и във връзка с тезата на Костов и сие, Каролев, Шулева и сие и Скакалци и Говеда (без сие), че едно нещо струва колкото някой бил готов да даде за него.
    На този етап, при предложено подаряване на актива, аз давам 1 лев. Ако някой дава повече ще наддавам до няколко милиона, обезпечени в ликвидни парцели и диаманти (по-трудно ликвидни).

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  91. 91 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#51] от "zmii4e":

    И няма да ти плащат винетки, т.е. пак си на загуба. В момента ремотираме ЖП линията към Свиленград основно с европари, но има и самоучастие и годишно даваме към 200 млн. субсидия за НКЖИ за да върви търговията между Турция и Германия - ето това е простотия.

    икономист - неграмотник с диплома
  92. 92 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#70:"vladimirkarolev"]другарят Костов[/quote]

    Не ти отива на претенциите, Владко

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  93. 93 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#89:"antimoderator87"]каролка приказката за лисицата и гроздето ли дал ти примомням ......ма мнооооо ша ви е кисело тва грозде на жълтите....пак[/quote]

    Това си е работа на шефовете. Аз съм могъл да бъда всякакъв по време на мандата на НДСВ. Че и доскоро продължаваха да ме карат да почвам държавна работа, ама от друга партия. За разлика от други хора, дето то четвърт век не са излизали от парламента, за мен върхът в кариерното развитие не е да съм чиновник или бекбенчър в парламента
    Излизам, приятна Неделя!

    Governments never learn. Only people learn.
  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 95 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Данчо, а същественото е, че собствеността и на държавата и на общините трябва да служи и задоволява само обществени интереси.

  96. 96 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    [quote#70:"vladimirkarolev"] Костов откакто му намаляха шансовете за влизане в следващия парламент удари сериозен ляв завой[/quote]
    Неуспешно се опитваш да се правиш на този, на който си избрал да се кръстиш. В политиката няма нищо по-нормално опозицията да компенсира, или да се възползва от слабостите и залитанията на управляващите, когато те не отговарят на държавните интереси, остарели са, тоест, неработещи и безполезни към момента и вредят на обществото.

  97. 97 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Никой не обърна внимание на думите на Недев, че това което се случва в БДЖ Товарни превози в момента е АБСУРДНО! И според мен той има предвид не толкова провалената приватизация, а това, че БДЖ Товарни превози е на тотална загуба поради некадурното управиление на двете корумпирани недоразумения, наречени управители - Джуров и Иванов и тоталния чадър върху тях от страна на патрона им Владимир Владимиров. От златна кокошка, която трябвало да се продаде за не по-малко от 500 милиона лева в началото на 2012 г., БДЖ Товарни превози според Джуров имало вече сериозни проблеми. И това го казва управителя, който е отговорен за състоянието на компанията. Ако това не е ПЪЛЕН АБСУРД???

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#94:"antimoderator87"]ахъ казваш мое съм на село ма ша съм пръв
    или пак опираме до гроздето[/quote]

    Смяташ, че в частния бизнес изкарвам по-малко пари отколкото депутатска месечна заплата? Защото, ако ми е била целта да крада, щях да се възползвам от позициите отдавна Имам си грозде и ми е сладко, въпреки че кризата малко го вгорчи. Вие само мечтаете за депутатски столове. Мен не ми трябват

    Governments never learn. Only people learn.
  100. 100 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3683 Неутрално

    [quote#56:"vladimirkarolev"]Въпреки личностните войни и ненавист, сините и НДСВ нямат идеологически разлики.[/quote]
    Ми то и герберите се пишеха десни и предлагаха програма пълна с обещания за реформи, ама не биде!
    Едно е да обещаваш преди изборите, а друго е да го направиш в действителност.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK