Централната гара в София ще бъде преобразена с евросредства

Снимката е архивна

© Асен Тонев

Снимката е архивна



Централната жп гара в София ще бъде изцяло ремонтирана, съобщиха за "Дневник" от Национална компания "Железопътна инфраструктура". Вече е обявена обществена поръчка, като средствата идват от оперативна програма "Транспорт". Сега не е обявена прогнозна стойност, като от компанията уточниха, че това ще стане след края на срока за получаване на офертите в началото на октомври.


Срокът на изпълнение е 26 месеца, което означава, че реконструкцията на гарата ще е готова през 2015 г. Същевременно обаче общината вече е готова с втория метродиаметър, а в подлеза до гарата е една от новите 11 спирки, които ще бъдат открити в петък. Ремонтиран е и бул. "Мария Луиза". Въпреки обещанията на столичния главен архитект Петър Диков, че платнището над подлеза на жп гарата ще бъдат демонтирано до края на лятото, опасното съоръжение все още не е премахнато.


Очаква се през октомври да бъдат обявени поръчки за ремонт на гарите в Бургас и Пазарджик, написа "Труд".




В София е предвидено гарата да не спира работа по време на ремонта, пише в условията на обществената поръчка. Предвидени са пълно обновяване на приемната сграда, на пешеходния подлез с подмяна на хидроизолацията му, рехабилитация на контактната мрежа на перона.


Ще бъде изграден и вътрешен подземен паркинг, ще бъдат подменени системите за електричество, отопление, вентилация и климатици, както и ВиК, охрана и видеонаблюдение.


Ще се използват алтернативни източници на енергия, които фирмата изпълнител ще предложи в проекта, с който кандидатства. Подменени ще са информационни надписи и табели, както и таблата за търговска информация и реклами. Предвижда се и подмяна на ескалаторите.


Участниците трябва да представят гаранция от 500 000 лв. Общият годишен общ оборот на фирмата за последните 3 години трябва да бъде минимум 150 млн. лв. без ДДС. През последните пет години трябва да имат завършена поне една подобна сграда с разгъната застроена площ поне 5000 кв. метра.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Какъв е смисъла да се ремонтират гари, като няма да има влакове?

    Цензуриран от "Икономедиа"
  2. 2 Профил на stefanb
    stefanb
    Рейтинг: 450 Весело

    След гащите на Софиянски, очакваме сутиена на Фандъкова

  3. 3 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 554 Неутрално

    пак ще перем парички.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Аре да не я преобразяват, ами да я бутат и да построят нова и нормална жп гара.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Да, има нужда от това. Сега е маркирана с урина и какви ли още не продукти на човешкия метаболизъм...

    Кой знае пък, този опит да й се придаде нормален вид може и да успее.

  6. 6 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 550 Неутрално

    "Общият годишен общ оборот на фирмата за последните 3 години трябва да бъде минимум 150 млн. лв. без ДДС."

    ?

  7. 7 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#6] от "nilak":

    Това, вероятно, е условие от Закона за обществените поръчки...

  8. 8 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3377 Весело

    До коментар [#2] от "stefanb":

    Разсмя ме.
    Но наистина,от малък не мога да понасям Централна гара. И то е заради мръсно пожълтелият мрамор.

  9. 9 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Плаче си за нова гара и защо не я концесионираме,както и останалите гари и автогари в страната,а ще наливаме грешни пари в нея?

  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Старата гара ,която събориха през 80-те г. беше много хубава.А сега все по и по-голямо лай-о

  11. 11 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#1] от "1951":


    [quote#1:"1951"]Какъв е смисъла да се ремонтират гари, като няма да има влакове? [/quote]
    Създва се комфорт за безпризорни циганета,дилъри на дрога и останалата пасмина...

    bigman
  12. 12 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да правят нова до летището

  13. 13 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Дневник, попитайте Московски защо лъже на 6-ти юли:


    "До 2 седмици започват ремонти на Централна гара София и гарите в Пазарджик и Бургас" http://bit.ly/PriOkA


    При положение, че не само не е започнало строителството, а едва обществената поръчка е обявена 3 месеца след това изказване:

    "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София." http://bit.ly/PriZMP

  14. 14 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Вече ремонтираният гаров площад с цирковия купол и тоалетната-подлез с какво ще промени свърталището на наркомани, проституки и бездомници? Тази гара е пълен срам за столицата ни. Даже не знам гостите и чужденците какво си мислят за нас като приминават през вонящия на урина подлез? По начало понятието "обществена тоалетна" в България е мръса дума. Не знам, ама за българските архитекти проектирането на тоалетни в метро-подлезите е пълно табу. Как после да не ни оприличават с турска тоалетна?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3899 Неутрално

    "...Вече е обявена обществена поръчка, като средствата идват от оперативна програма "Транспорт". Сега не е обявена прогнозна стойност, като от компанията уточниха.."
    Как може да се участва в конкурс за обществена поръчка, без да се знае истинската стойност на поръчката!? Това май е поредния ПР балон.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#4] от "Тони!":

    Гарата си е супер и с нищо не е виновна, че я стопанисват некадърници. А и ти ли ще я построиш новата гара и с чии пари?

    Veritas odium parit obsequim amicos
  18. 18 Профил на iukwim
    iukwim
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "1951":

    Нови влакове ще бъдат доставени горе-долу когато бъде завършена гарата: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1843732

  19. 19 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Гарите на Европейските градове са като бижута, да видим как ще похарчат парите на Европейските данъкоплатци наЩе.

  20. 20 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дано да подменят и любезните лелки на гишетата, чееее.....

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    ХАЙДЕ ДА ПОГРЕБЕМ ОЩЕ ЕДНИ МИЛИОНИ И ДА УСВОИМ ПОНЕ ПОЛОВИНАТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 1004 Любопитно

    Гарата не и е мястото в центъра на столицата. Да я събарят и на друго място нова.

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  23. 23 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дива селянка":

    По скоро усвояване от нашите, плюс лапане на сладки комисиони. Накрая администрацията ще се самонагради с бонусчета за добре свършена работа. Прекрасно е да си чиновник в България. Лъска някоя седалка, обикаля кабинетите и кафенетата, натиска сесклецарките, служена кола и разноски,... А колко работа е свършил? Работа се върши колкото да се види нещо. Но "бизнес" трябва да се прави за лично и на приятелските кръгове добруване.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  24. 24 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#6] от "nilak":

    Еми то е ясно, Главболгарстрой. Не знам защо изобщо правят търгове и поръчки...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  25. 25 Профил на milominderbinder
    milominderbinder
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Най-грозната гара, която някога съм виждал, мръсна, воняща и отблъскваща с една огромна бяла грозотия като палатка отпред. А колкото до метрото, не мога да разбера защо първата линия не беше Терминал 2 -ЦГ, а всеки кацнал на летището трябва да види я циганската махала, я един разкъртен булевард и олющени 15 етажни панелки с пране, разноцветна изолация и остъкление според който докъдето са му стигнали парите.

  26. 26 Профил на IVG
    IVG
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#12] от "asparuhkanchov":

    Става въпрос за "Центална "а не за някаква си гара!

    Нека,да я ремонтират ама и да развият търговските обекти.
    Както беше преди.

    Луд човек и силен вятър нищо не може да ги спре!
  27. 27 Профил на Георгий
    Георгий
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Откакто са я построили тая гара все я ремонтират и преобразяват нещо... Явно поначало е сбъркана.

  28. 28 Профил на Health Care
    Health Care
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Крайно време беше да се изчисти това отвратително свърталище!
    Не стига, че е ужасно мръсно и смърди, ами и гъмжи от проститутки, наркомани и джепчии !

    Богата и здрава държава не се прави с беден и болен народ ! (Ain't buying no shit)
  29. 29 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#15] от "be_google":

    +1 и от мен.

    До скоро (преди да построят Терминал 2) ЖП гарата беше по-голяма и от аерогарата, което изглеждаше странно в очите на чужденците, с които съм говорил.

    Гарата е огромна, куха и не функционална. Изглежда иденствената логична причина да е толкова голяма е да закачат огромният часовник отпред, който традиционно не работи.

  30. 30 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#26] от "IVG":

    Гарите се проектират според пътникопотока, а не според разни епитети като "централна", "национална", "федерална", и "още незнамкваси".

  31. 31 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#6] от "nilak":

    Е то е ясно защо - за да не стават "трешки".

  32. 32 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Гарата е скапана като всичко творено през соца.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  33. 33 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Гарите добре.
    А влакове ще има ли???

    "We're not gonna take it! Anymore."
  34. 34 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 899 Весело

    До коментар [#33] от "widowmaker":

    Влакове и пътници не се предвиждат, щото ще амортизират ремонтираните гари, ходят, пушат, хвърлят фасове, пият, гризкат и въобще само боклуци след тях, влаковете тежки, предизвикват вибрации, шумни, разни свирки.........
    Затова ремонт и заключване на ремонтираното, след прерязване на лентичките, разбира се....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  35. 35 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#26] от "IVG":

    Централна, нецентрална - местото й е до летището. Както и на "Централна" автогара. От там да тръгват поне 3 лъча на метрото, тролейбуси, градски автобуси, трамвай. Да има общинска таксиметрова фирма с ниски тарифи, огромен безплатен паркинг за хората от провинцията, хотел по 30-40 лв двойна стая, която може да се наеме и за 12 часа на половин цена. И всичкото това да се намира едно до друго, в кръг, с топла връзка помежду им.

    Така поне на мен ще ми е по-удобно. Предполагам и на останалите хора от провинцията, чуждите туристи, а и на софиянците.

  36. 36 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 688 Неутрално

    "Предвижда се и подмяна на ескалаторите."

    Ескалаторите са почти нови, спомням си, че ги сменяха преди няколко години.

  37. 38 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Какъв е смисъла точно там да се наливат милиони?
    Разбирам да ги имаме в излишък, но БДЖ се е запътило към фалит, а те ще му правят лъскав мавзолей!

  38. 39 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Спокойно, ще теглят една боя за 1-2 милиона и след 2 години всичко по старо му.
    Не мога да проумея как обявяват конкурс за изпълнител без преди това да са обявили конкурс за проектант, който да установи гарата съвременна ли е, има ли нужда от промяна, преустройство, нови функции и т.н.
    С мислене като това - да завъртим едни пари, заради една боя нищо не става в тази държава.

  39. 40 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Упс, ставало дума за 20 милиона, извинявам се :~

  40. 41 Профил на stoyan_ninov
    stoyan_ninov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#39:"solaar"]Спокойно, ще теглят една боя за 1-2 милиона и след 2 години всичко по старо му.
    Не мога да проумея как обявяват конкурс за изпълнител без преди това да са обявили конкурс за проектант, който да установи гарата съвременна ли е, има ли нужда от промяна, преустройство, нови функции и т.н.
    С мислене като това - да завъртим едни пари, заради една боя нищо не става в тази държава.[/quote]

    има одавна обявен конкурс за проучване и идеен проект, на база на който сега се прави търг - виж по-горе

  41. 42 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 908 Любопитно

    Само 5 г. от както сме в Евро-съюза и поне центъра на София започна да добива Евро облик.Да не говоря ,че чуждите езици из Софийските улици вече не са екзотика и не предизвикват постоянно обръщане на глави след употребяващите ги.
    А 45г. Руски ботуш успя да сътвори мавзолей и Кремиковци и братска газово/нефтено/ядрена прегръдка за винаги.

  42. 43 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#42:"id_1"]Само 5 г. от както сме в Евро-съюза и поне центъра на София започна да добива Евро облик.[/quote]
    Абе ние и при Станишев бяхме в ЕС, ама поне един кенеф видя ли да построят крадливите другари? Да кажат, ето, дадоха ни пари и построихме това и това? Размятаха едни милиарди излишъци, въртяха ги, сукаха ги и накрая потънаха незнайно къде, а срещу тях - нищо и половина. Добре, че дойдоха на власт ГЕРБ, а след още два техни мандата и България ще заприлича на средноразвита европейска страна. Че няма да станем за десетина години като Германия или Швейцария е ясно, ама поне на Чехия и Унгария да заприличаме, пак ще е не крачка, а скок, и то лъвски!

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  43. 44 Профил на kukoto
    kukoto
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#1] от "1951":

    Ееее нали трябва нашите фирми да получават поръчки.

  44. 45 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1416 Гневно

    До коментар [#12] от "asparuhkanchov":

    Това да не е супермаркет, че да строи където им скимне? Ами линиите как ще бъдат преместени до летището? По идиотско мнение не бях чел скоро

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  45. 46 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Всъщност, гарата май си е изглеждала екстра по времето на социализма. Има много гари в Европа с полъх на урина и наркоманци, проститутки и т.н. Стига мрънкане....

  46. 47 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#22] от "Gouverneur général":

    всъщност на гарите точно в центровете на градовете им е мястото за разлика от летищата

  47. 48 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#45] от "Милен":

    Глупак, линиите ще бъдат преместени както се местят линии.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK