Картата за столичното метро поскъпва

Вторият лъч на софийското метро ще бъде открито в петък

© Мария Съботинова

Вторият лъч на софийското метро ще бъде открито в петък



С пускането на втория лъч от 31 август картата за пътуването в метрото в София поскъпва. Персонализираната ще струва 35 лева, а тази без име - 42 лева. Досега нямаше специално таксуване само за метрото и можеше да бъде купена стандартна карта за една линия за 23 лева.


Промените в наредбата за градския транспорт бяха приети през пролетта. Тогава Столичният общински съвет реши да няма отделни карти за двата лъча на метрото, а тя да бъде една и по-скъпа, защото ще дава възможност за придвижване по всички линии на подземната железница. Неперсонализираната карта струва по-скъпо, защото с нея ще може да пътуват различни хора.


Билетчето за метро остава 1 лев, като при прекачване от станция "Сердика 1" на "Сердика 2" на два лъча ще се пътува само с един билет. Преминаването ще става през тунели под земята, които се намират до ескалаторите на спирките.




Отделно от 1 май влязоха в сила другите промени в тарифната политика за градския транспорт в София. Беше спряна картата за две линии. Спрян беше и комбинираният билет за наземен транспорт и метро в рамките на един час. Въведен беше семеен пакет за 60 лева - карти за родител и детето му.


Персонализирана карта за цялата градска мрежа от 1 май струва 50 лева, а без име - 60 лева. Преференциите за студенти, пенсионери и различни социални групи се запазиха.


По-късно през деня от общината ще представят промените в движението на някои линии от градския транспорт след пускането на втория лъч на метрото в петък.

Коментари (202)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Pirab
    Pirab
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да ни е честита новата придобивка!

  2. 2 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    На снимката наистина изглежда красиво. Честито! Нека поне под земята се поевропейчваме след като се бавим над земята. Така поне хората ще виждат и току виж прихванали.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  3. 3 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Кога го откриха, кога поскъпна Мотрисите се движат на природен газ и електричество от слънèвите централи със зелена надбавка?

  4. 4 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1433 Весело

    Защо? Да не би в последния момент Бербатов да е решил да се повози на него

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    ЧЕСТИТО НА ВСИЧКИ УЖИЛЕНИ ОТ СОС ,фАНДЪКОВА, РАДКО ТОШЕВ И ЦЕНТЪР ЗА ГР. МОБ. !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на andimo
    andimo
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Честито!3 лева да го направят билета.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#6] от "emil":

    Просто това е ПОРЕДНИЯТ Общински рекет на софиянци от една добре ОРГАНИЗИРАНА група общинари от ГРАБ !!!
    ЗА усвояването в Метрото Ще се произнесе ОЛАФ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Тази "промоция" ще влезе ли в програмата по откриването? Предлагам отбрани пенсионери (па-младолики) да изпеят хвалебствени песни прославящи нашите първи партийни водачи ежедневно подобряващи жизнения ни стандарт. С влизането пък на новите магистрали и съответно на тяхната потдръжка изненадите ще бъдат малко по-голями. Звучи малко хейтърско, ама пък ще си ходим до морето за по-кратко време. Нали?

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Край на задръстванията, свободно паркиране.

  13. 13 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#6] от "emil":

    А ти да благодариш на руснаците, защото метрото е конструирано от руснаци, ма изглежда европейско, а!?

    И друго - нали трябва да се избият комисионните и бонусите от строежа, как няма да поскъпне!

    нели ангелова
  14. 14 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Добре бе хора. Вие какво искате безплатно метро ли? Или ако може някой на вас да ви дава по 2 кинта на ден за да пътувате.
    Нормално е карта да струва 30-40 кинта за метро. За всеки работещ човек това са под два лева на ден за придвижване с най-бързия транспорт. Не виждам нищо фрапиращо.
    А и на всичкото отгоре, функционалността на метрото се повишава...

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#14] от "Magnum":

    и защо хората да са длъжни да плащат нещо , което НЕ ПОЛЗВАТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 659 Неутрално

    При положение, че услугата се разраства и покрива още по-голяма част от София, мисля, че поскъпването е логично.

  17. 17 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И кой те задължава да си купиш карта ако не ползваш метро ?

  18. 18 Профил на kosovar
    kosovar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това митро не стига до никъде. Не съм са качвал - просто е поредниа безмислен транспорт. Хода или с лична кола или с таксита или пък с транвая номер 20.

  19. 19 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    Утре нали ще се возим на аванта.
    Завчера не слушахте ли Фандъкова какво каза, че цената на билетите няма да се повишава за картите не каза нищо и що дуднете сега а ?

    ==================
    Фандъкова обеща билетът за градския транспорт да не поскъпва
    ==================

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/08/28/1896110_fandukova_obeshta_biletut_za_gradskiia_transport_da_ne/

    ================
    Цената на билета за градския транспорт в София няма да бъде увеличена и въпреки скъпите горива ще остане 1 лев, заяви по БНТ кметът Йорданка Фандъкова.
    ================

    http://www.sofiautre.bg/bulgaria/pregled_na_pechata/6509-biletcheto_v_stolitsata_nyama_da_poskupva

    =================
    Цената на билета за градския транспорт в София няма да се увеличава, въпреки покачващите се цени на горивата. Това заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в сутрешния блок на БНТ.
    =================

    http://bnt.bg/bg/news/view/83500/fandykova_cenata_na_biletite_njama_da_se_uvelichava

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  20. 20 Профил на Веселин Василев
    Веселин Василев
    Рейтинг: 479 Весело

    Който иска да се вози на метрото ,който не бензинът е достатъчно скъп - или ходете пеш . Има избор за всички !

    http://veskovasilev.wordpress.com/
  21. 21 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като не искате да вижилят некадърни, според тебе общинари, не ги избирайте следващият път.... толкова е просто....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  22. 22 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#17:"Magnum"]И кой те задължава да си купиш карта[/quote]
    Ти май не разбираш за какво става дума. Поскъпнали са картите, а не билетите. В момента става безмислено човек да си купи карта. Например аз ползвам само едната линия на метрото (така ще са поне 75% от хората). Преди плащах 23 лева. Сега ми искат 35 лева за карта. Проста сметка: 22*2*0.80 = 35.2 лева. Значи ми е все тая дали с карта или с билети (импулси). Кажи къде го има това нещо по света - еднакво скъпо с билети и с карта?

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  23. 23 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#16] от "Катя Георгиева":

    Не е логично, защото преди самия строеж трябва да са си направили бизнес плана с оглед възвращаемост на планираните инвестиции, освен това разрастване предполага и повече пътници, така че няма смсиъл от поскъпване ако няма непредвидено увеличèние на разходите или по малко очаквани пасажери.

  24. 24 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Допълнение към предния ми коментар:
    Увеличавайка картата общината наказва редовните платци, тези които пътуват всеки ден и си плащат редовно. Нали уж искат да стимулират намаляване на трафика в София, това ли е начинът?
    Нищо не се прави за увеличаване на контрола в трамваи и тролеи. В момента там пътуват сума ти гратисчии. Но проблемът с гратисчиите изисква усилия, а дигането на карта за метро е проста работа - гласуват ти общинарите и готово.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#14:"Magnum"]Вие какво искате безплатно метро ли?[/quote]

    То кога е било безплатно? Всеки си плаща и то не малко като се има предвид дължината му и факта, че голяма част от изкопите са безплатни (бяха правени при Тошо), друга с пари на аванта и не повече от половината със собствени и заеми. Последния път като се возих с Римското, вярно преди време, беше 1.50 лв, за много по-дълги линии, а и тяхното е много по-смотано, но като се вземе предвид двойната цена на тока в Италия и десеторните заплати и цена на строителство си беше направо без пари.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Точно така требе!
    Като махнахме трамваите всичките баби и дедовци ще ползват метрото за да отидат до местния супер да си купят туй онуй.
    Култура!
    Така е, като оставихме алчни и некадърни селяни да "управляват" нещастната ни Столица.

  27. 27 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    С откриването на новата метростанция на бул. “Цариградско шосе” още близо 70 000 столичани ще имат достъп до подземната железница. Става дума за жителите на ж. к. “Дружба”. За да стигнат до ултрамодерната станция обаче, хората трябва да се катерят с почти алпинистки прийоми по горист хълм.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  28. 28 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#22] от "Марин":

    Ти смяташ 22 дни. Само по 2 пъти. Смяташ с импулси. Т.е. ти вече ползваш намаление.
    Картата ти е неограничени пътувания в рамките на 30 дни.
    Персонално за теб не е оферта да си взимаш карта.
    Само, че София е 2 милиона и твоята ПЕРСОНАЛНА сметка не е същата при тях (или поне този процент който ползва метро).
    За хаоса в останалата част от градския транспорт не ми се говори щото е зле, но в случая това няма общо с картата за метрото.

  29. 29 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#24] от "Марин":

    Еми явно хората които ги решават тия неща работят на приоритетен принцип. Въпреки, че има много хляб в оптимизацията на трамваи и автобуси те са му пляснали нисък приоритет. Грешка ама това е.

    За да не бъдат редовните пътници "наказвани" то трябва билета да поскъпне. И ако стане 1.5 примерно ще има да ревнат сума ти народ. Така, че за сега е добре, че и билета не поскъпва. Щото за да се пази съотношение за което ти говориш то и двете би трябвало да поскъпнат.

  30. 30 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#28] от "Magnum":

    Човека просто казва, че 90% от ползвателите на сегашния лъч от метрото не се нуждаят от новия във всекидневието си. Т.е. за тях старата карта от 23 кинта си беше ОК. Сега ги принуждават да си купят новата, а няма да ползват втория лъч.... Има логика.

    Но иначе метрото си е хубаво нещо и е удобно, спор няма. А цената на билетчето в бъдеще само ще расте. Нормално е, всички цени ще растат в бъдеще. Изхода от кризата е един - ИНФЛАЦИЯ..... или ВОЙНА!

  31. 31 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Аз живея във Варна и си плащам данъците, за да строят на шопите метра, а от Варна гробаджийската мафия, която се здуши с тимаджии, МАрешки и прочие сган само краде.

  32. 32 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#30] от "niakoi_si":

    Тия 90% са ваши сметки, които нагласяте през вашата призма, щото вие спадате в тях примерно или имате такива познати.

    Те общинарите нямат официална статистика, обаче вие имате Хахаха

  33. 33 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#28] от "Magnum":

    Кой пътува толкова с метро през събота и неделя? Общо взето метрото в почивните дни е празно, а и е много нарядко. Досега пак така съм ползвал билети импулси, значи в момента да купя карта е неизгодно. Т.е. ще се увеличи ползването на билети-импулси за метрото, а ще се намали ползването на карти за метро. Отделно поскъпват неперсонифицираните карти за целия градски транспорт.

    В ход е всеобщо поскъпване на транспорта в София по време на криза, без обосноваване на увеличени разходи и подобни. Цялото това нещо е една общинска недомислица или дори почвам да си мисля, че е някаква далавера.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  34. 34 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#27] от "deepblue":

    От "Дружба" - 2 до метрото има един нерационален автобус - 114. Той обаче е през 20 минути и вечерта е до 22:00ч. Това е поредният вечерен час за живеещите в "Дружба" - 2. С други думи : даскалицата си "свършила" работата, но това с нищо не помага на никого. Прах в очите на слепите.

  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#32] от "Magnum":

    Прав си. Но вярвам повече на личните си наблюдения от колкото на "експертите" на общината. Това е положението, живота така ме е научил.

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#33] от "Марин":

    Защо те учудва, че поскъпва градския транспорт? Абсолютно нормално си е това, ние сме държава без резерв за социални буфери. Т.е. всяко повишение на цени на горива и т.н. директно се отразява в транспортните разходи. Държави като Франция и Германия могат да си позволят да пуснат масовия транспорт на загуба, тук това е невъзможно. Това е положението, свиквайте. Засега карането на колело и ходенето пеш не се таксува

  37. 37 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#36:"niakoi_si"]всяко повишение на цени на горива и т.н. директно се отразява в транспортните разходи[/quote]
    В България когато нефтът поевтинява горивото поскъпва (за да компенсира , когато нефтът поскъпва всичко поскъпва. Май в първия случай просто пълним гушката на една руска фирма.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  38. 38 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#33] от "Марин":

    Еми да почваш да мислиш че има далавера щото така сме научени в тая държава.
    Българина винаги си мисли, че някой иска да го преебе > лично него.

  39. 39 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 531 Неутрално

    1 линия 23 лв. 2 линии - двойно. На това му се казва геометрична прогресия. Леле, ако станат 4-5 линии не ми се мисли. Боко и Фъндъка ще си се возят сами.

  40. 40 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Гледам форумните овце са ми нацвъкали 5 минуса на коментара за приоритизация и оптимизация на градския транспорт...
    И за това , че той е зле...

    Значи вие 5-те човека сте на обратното мнение?
    С толкова акъл нищо чудно, че картата за метрото ви е скъпа!

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#7] от "andimo":

    не знам дали има превоз за 1 лв да отидеш където искаш в София,така че не мрънкаи

  43. 43 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Да ни е честито метрото.От утре ще пестя по 120 мин на ден

  44. 44 Профил на Homo sapiens
    Homo sapiens
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "kosovar":

    За да пътуваш с трамвай 20 означава, че си някъде към Гео Милев или Слатина. Факт е, че там няма удобна връзка за метро. Но не е редно да твърдиш, че метрото е безсмилен транспорт. Най-малкото, защото ако трябва да отидеш до Люлин или Обеля, съвсем спокойно можеш да се прикачиш от трамвай директно на метрото. Също така може да ти е "бесмислен" ако живееш в Овча Купел и работиш в Орландовци. Но за голяма част от нас, метрото помага да стигнем от точка А до точка Б за около 30 мин...а преди метрото - за около час и нещо

    Never confuse movement with action!
  45. 45 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#17] от "Magnum":

    И като ползвам метрото само от младост до ректората, защо съм длъжен да давам още 12 кинта ?

    Eff U Greta
  46. 46 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1024 Гневно

    До коментар [#14] от "Magnum":

    А когато пенсии и бюджетни заплати не са помръднали 3п години и влизаоме в четвъртата, това нормално ли е????????
    Освободени цени и замразени доходи = ГЕНОЦИД!!!!

  47. 47 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Странно е това решение, пък още по-странно е че и дебат имало - дали да има отделно таксуване за всяка от линиите! Накрая решили да увеличат картата, щото имало възможност да се ползват и двете линии. По-голям абсурд не бех чувал. То очевидно, че като се разширява метрото пътниците ще се увеличават и ще бъде по-ефективно, ма ... А пък автУра на статията ме разби - "Досега нямаше специално таксуване само за метрото и можеше да бъде купена стандартна карта за една линия за 23 лева." - ма да не би досега да е имало 2, 3 или 5 линии, че сме можели да си купим стандартна за една от тях? И къде мамка му има отделно таксуване за отделна линия на метрото?

  48. 48 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#31] от "sqrt":

    Аз плащам данъци в Бургас, и съм на сходно мнение, но в конкретния случай с метрото, парите са от ЕС. Което пък води до въпроса, за чий вдигат цената, при положение, че не са давали те парите, както и при положение, че няма да ги връщат.

    Eff U Greta
  49. 49 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Като се има в предвид, че това метро в по-голямата си част е построено с парите на Европейските данъкоплатци, да не може да си вади парите, за издръжка !!! и да се налага непрекъснато увеличение на цените с едно или друго оправдание ...... .

  50. 50 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#45] от "lo_ridah":

    Еми сметни си най-евтиния начин и него ползвай.
    Някой да те задължава да ползваш метро?

  51. 51 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#50] от "Magnum":

    т.е. нямаш отговор

    Eff U Greta
  52. 52 Профил на kosovar
    kosovar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#44] от "Homo sapiens":

    еми да, точно, няма добри транспортни връзки към метрото, което го прави неизползваемо. например от квартал витоша до метрото трябва да се върви 2 километра или да се правят 2 прекачвания.

  53. 53 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#51] от "lo_ridah":

    Ми нямам.
    Да не съм им счетоводител.
    Ти имаш ли ?

  54. 54 Профил на zrenaxby
    zrenaxby
    Рейтинг: 636 Неутрално

    явно поскъпването не е голямо щом дневник не пишат старите цени(знаете че тоя тъпак борисов ме дразни по принцип).

    "И знай - от теб нищо не зависи." Кунева чрез свой подръжник. Това ли е стилът на БКП?
  55. 55 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#53] от "Magnum":

    Аз имам предположение. Едни метални пейки, които струват по 4000лв бройката и разни други подобни.
    Няма логика да взимат повече пари за нещо, което е покрито като разход от ЕС. Освен ако не е покрито изцяло от ЕС, поради завишени разходи. И сега трябва да избият разликата.
    Кога и къде е бил тоя дебат, за картите, че не се сещам ?

    Eff U Greta
  56. 56 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#30:"niakoi_si"]Човека просто казва, че 90% от ползвателите на сегашния лъч от метрото не се нуждаят от новия[/quote]
    Абе как ги смятате тия проценти, само това не схванах? Дайте да я видим тази статистика, на която базирате "компетентните" си мнения...
    Хайде да направим другата сметка. Пускат втория лъч с отделна карта, пак от 23 лв. За двата лъча трябва да платиш 46 лева и да имаш две карти, нали? Е, как да не е изгодна за пътниците комбинираната карта? Хайде вижте цените на U-Bahn-a във Виена:
    http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/english/fares.html

    90 лв. месечна карта;

    И Прага:
    http://www.myczechrepublic.com/prague/tickets_fares.html

    43 лв.
    Все пак, за Прага трябва да отбележа, че не можеш да си извадиш такава карта, ако не живееш там. Изисква се специално попълнен формуляр с адрес, който да съответства на този вписан в документа за самоличност и той да е в рамките на града. За останалите мераклии - разбирай, туристи и посетители, цените са в пъти по-високи. Нормален билет за възрастен, валиден за 90 мин. за всички видове транспорт струва около 2,50лв. Ако приемем, че за месец всеки ден пътувате по два пъти 30 дни по 5лв. = 150 лева!
    Така че по-леко с ревовете.



    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  57. 57 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#48:"lo_ridah"]Което пък води до въпроса, за чий вдигат цената, при положение, че не са давали те парите, както и при положение, че няма да ги връщат.[/quote]

    А Туй откъде ще вземе пари да Ви следи с '' Персонализирана карта за цялата градска мрежа '' и това ще Ви струва 50 лева а ако не искате да Ви знаят къде се качвате и прекачвате трябва да се бръкнете с 60 лева а цената е такава понеже техниката за фотото и тя поскъпна както и заплатите на операторите.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  58. 58 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#46] от "Вели":

    Погледни с колко е нараснал БВП на държавата за тия години. За да получите по - високи пенсии и по високи бюджетни заплати, първо аз трябва да ви ги изработя. Щото на мен ми плащат за произведен продукт, за разлика от пенсионерите и бюджетните служители...

    А аз в тая криза няма как да ви изработя повече продукт, реципрочно и вашите заплати няма да се качват. Бъдете доволни, че и не падат, защото и това е възможно, да не казвам силно вероятно

  59. 59 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#56] от "avatar":

    Просто трябваше да има карта само за единия лъч и комбинирана. При електронната система за таксуване, това не е проблем да се направи. Така всички щяха да са доволни Освен общината, защото при сегашния вариант ще събира повече пари

  60. 60 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 590 Гневно

    До коментар [#22] от "Марин":

    Същия абсурд е и в ГТ Варна! 1 лев билета и 45 лева картата без име (с име не може понеже е без отстъпка). Средно 22 работни дни в месеца 22х2=44 лева месечно, а картата е 45 лева дори се губи един лев!!! Но в Абсурдистан е така. ТрансТриумф направиха добра оферта с картите при, която на месец и половина се спестяват 4 лева и картата важи за няколко линии!

    Драконови закони ще оправят държавата!
  61. 61 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#57:"Танас"]откъде ще вземе пари да Ви следи[/quote]
    И защо смяташ, че някой се интересува от това къде ходиш? Някои другари (няма да споменавам умствения им багаж) страдат от непонятни мании за преследване и се мъчат да ги натикат във всяка възможна тема. Оня ден някакъв се беше изцепил как пускали някакви бръмбърчета да се качат по блоковете да подслушвали хората.
    Кой бе, другари, се интересува от това дали жена ви е загорила мусаката или колко нови псувни сте научили, та да пръска пари да ви следи и подслушва?

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  62. 62 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#14:"Magnum"]Нормално е карта да струва 30-40 кинта за метро[/quote]
    Не, не е нормално - няма икономически смисъл. След като прекачването между линиите няма да се таксува, за да има смисъл да се купи карта от 35 лв някой трябва да пътува повече от 35 пъти в метрото - дори всеки работен ден по 2 курса да правиш, пак са само 40-44 курса на месец. Или колкото струва по-скъпата карта. Това не е никаква отстъпка! Плюс това цената на карта за ЦЕЛИЯ транспорт е съвсем малко отгоре!

    Лично аз минавам на билети или карта с импулси, ако не са я отменили междувременно.

  63. 63 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#59:"niakoi_si"]Така всички щяха да са доволни[/quote]
    Ти май си мислиш, че говориш с някой извънземен. Я ми покажи ЕДИН случай, в който ВСИЧКИ в нашата мила родина да са доволни? Ако намериш такъв, трябва да те обявят за новия Галилей!

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  64. 64 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#62:"Ники"]дори всеки работен ден по 2 курса да правиш, пак са само 40-44 курса на месец. [/quote]
    Абе вие на луди ли се правите, или нас правите на луди? Кой ходи само до работа и обратно, седи си уикендите в къщи и няма никакви други движения из града, та ми смятате 40 - 44 лв. на месец? Няма ли да мръднеш поне два пъти до центъра на кафе, поне веднъж седмично да идеш на пазар - ето ти още 4 седмици по два билета - още 8 кинта... Някои хора наистина си мислят, че останалите са будали. Това са обикновено зле образовани другари, списващи от Позитано за жълти стотинки.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  65. 65 Профил на efond
    efond
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#22] от "Марин":

    Разликата е , че получаваш 8 дена в месеца повече за пътуване и то неограничено, докато с билет си броиш импулсите всеки път. Цената при 22работни дена е еднаква по твоите сметки.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  67. 67 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Весело

    До коментар [#64] от "avatar":

    Или сравнително образовани не-другари, които през уикенда си ползват личните автомобили, а през седмицата ползват градски транспорт за да избегнат синята зона. Примерно

    Eff U Greta
  68. 68 Профил на efond
    efond
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#64] от "avatar":

    На такива обикновенно майките им ходят на пазар, плащат сметки, дори и ходят на кафе .

  69. 69 Профил на Homo sapiens
    Homo sapiens
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не съм специалист, но доколкото имам представа, метрото като цяло е скъп транспорт за изграждане. Поради тази причина, в цял свят линиите и изграждането на метро са направени и изчислявани така, че да возят максимално много на брой хора. Бил съм по доста места в Европа, никъде метрото обаче не покрива и 50% от общата площ на града. Винаги има обаче изградени връзки с наземен транспорт, който осигурява връзка с метрото. Поради тази причина, сегашните линии дори и на Софийското метро е да обслужват кварталите с най-много население. В "Младост" например пуснаха специална линия, която събира хората от частите на квартала и ги кара към метрото. Нещо такова май се говори сега и за "Дружба", че ще правят. Поне според мен чисто физически в момента няма как всички да имат бърз достъп до метрото. Живи и здрави, нали ще правят и следващ лъч по "Борис III" ако не се лъжа. Това, че няма удобен транспорт от Витоша...същото важи и за някои други квартали към момента. Но аз лично се сещам поне за няколко линии на автобуси, които са направени специално последните/първите им спирки да са метростанции. Някак си да направят метро до Симеоново, че да не се возиш или караш колата си 15 мин. повече до него...доста голямо разхищение на средства ще да бъде.

    Never confuse movement with action!
  70. 70 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#61:"avatar"]И защо смяташ, че някой се интересува от това къде ходиш?[/quote]

    Това и да го видя няма да повярвам милиционер да не иска да знае кой, къде, какво, кога и най - важното за това е че си плаща следеният.
    А кой и за какво беше казал : '' Тече като от гевгир ''
    Искам да кажа, че с въвеждането на личните данни в формуляра за '' персонализирана карта '' могат да следят не само теб а и детето както и цялото семейство а хайдуците си купуват такава информация не от гишето за билети а от корумпирани милиционери които искат 25 % - увеличение на заплатите. Анадънмо ?
    Кажете ми каква е функцията на валидаторите в автобуси, тролейбуси и трамвайте след като Вие сте си платили за цял месец и имате право да се возите навсякъде и защо трябва да се чекирате/ валидирате ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    До коментар [#69] от "Homo sapiens":

    третият лъч отпадна ! иначе можеше и до Перник да стигне !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#64] от "avatar":

    Защо се пОтиш бе Аватаре.

    Те са си сметнали разходите до +- 2 лева и сега като ги цакат 10-ка отгоре са яхнали метлата.

    Вместо да се фокусират върху удобството на метрото и че има втори лъч и че покрива да речем прилична площ те пискат срещу 10 кинта увеличение...

    Не се хаби...

  73. 73 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#67] от "lo_ridah":

    Добре де, значи като си ползваш личния автомобил през уикенда си добре запознат с цените на горивата. Вероятно си добре запознат с поддръжката на една кола (каквато и да е тя).

    Кажи ми сега колко много ти тежат тея 10 кинта увеличение на картата за метрото...

  74. 74 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]ЧЕСТИТО НА ВСИЧКИ УЖИЛЕНИ ОТ СОС ,фАНДЪКОВА, РАДКО ТОШЕВ И ЦЕНТЪР ЗА ГР. МОБ. !!! [/quote]

    Пропуснахте да поздравите кретените.
    Някаква форма на скромност?

    Не съм магаре;-)
  75. 75 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#3:"UK graduate"]Кога го откриха, кога поскъпна [/quote]

    Мдаммммм, в нормалните държави поскъпването би следвало да се случи след година-две най-рано.......

    Не съм магаре;-)
  76. 76 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#39] от "solaar":

    Виж колко струва метрото другаде. В София е най-евтино и то доста по-евтино от колкото в която и да е друга европейска столица

  77. 77 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#70:"Танас"]Това и да го видя няма да повярвам милиционер да не иска да знае кой, къде, какво, кога[/quote]
    Хайде, казвам се Кръстинка Мармеладова Рачелова, ЕГН 5605195046, живея в Младост 2 бл. 35 Б. Имаш ми данните, какво ще ги правиш? Супа ли ще си вариш с тях?
    Нямат край невежите другари, кото дълбоко вярват как някой умира да им знае "данните", видите ли, и в коя кръчма са избрали да се напият тази вечер.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  78. 78 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#14] от "Magnum":

    Е как бе! Те биха ревнали и на прогнозата за времето. Стига са кажат, че утре времето ще е лошо, каквото и да означава това.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  79. 79 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#71:"КМЕТ В СЯНКА"]третият лъч отпадна ! [/quote]

    Къртиш, Кмете - явно доста си слънчасал под твоята сянка !

    Не съм магаре;-)
  80. 80 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#72:"Magnum"]Защо се пОтиш бе Аватаре. [/quote]
    Забавлявам се, общо взето. А и някой трябва да ги пообразова малко тези хора, че още живеят в 19-ти век, а имат претенции като за гости от бъдещето...

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  81. 81 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#73] от "Magnum":

    Свикнал съм като давам повече пари, да знам защо. И ако не знам защо, не ми се дават,не 10лв, 10ст. не ми се дават.
    А в конкретния случай това с картата е необосновано. Както каза човека по-нагоре, можеше съвсем спокойно да има карта за 1 лъч, карта за 2ри лъч и карта за 2та. И единичните да си бяха останали по 23, а "двойната" нека е 35. Всеки да си преценя. В момента е извиване на ръце.

    Eff U Greta
  82. 82 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#58:"niakoi_si"]За да получите по - високи пенсии и по високи бюджетни заплати, първо аз трябва да ви ги изработя[/quote]

    Напъни се още малко, моля те, че със сегашните ти темпове на работа ще избиеш сънародниците си от глад, да знаеш.....

    Не съм магаре;-)
  83. 83 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#42] от "bta":

    Пробвай от Сточна гара до Семинарията да отидеш за 1 лев.

    PHILIP
  84. 84 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#60:"Момчил89"]Същия абсурд е и в ГТ Варна! 1 лев билета и 45 лева картата без име (с име не може понеже е без отстъпка). Средно 22 работни дни в месеца 22х2=44 лева месечно, а картата е 45 лева дори се губи един лев!!! Но в Абсурдистан е така. [/quote]

    Сметки без кръчмар - за да е истина горното, главното / и невероятно!/ условие трябва да е притежателят на картата да я ползва само 22 дни, да е единствен ползвател, да пътува само с едно превозно средство до работата си и обратно.
    Да попитам експерта - а ако човек сменя по две средства, за да отиде до работното си място? А ако работи и в съботите, а не пет дни? А ако картата се ползва и в почивните дни / т.е. - говорим за личност със социален живот, която няма навика да прекарва уикенда заключена в жилището си/ ? А ако още някой в семейството ползва картата в удобно време? Пак ли е крайно неизгодно да си купиш карта?

    Не съм магаре;-)
  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Защо търсите логика, справедливост или ЩЕ УЧИТЕ мутра , КАК да ви обира ???:)))))
    30-40 милиона , НОВИ, влизат в джоба им , САМО от 2-та лева , вече , за Синята зона ..::)
    Ако ви стане "изгодно" да пътувате с колата си - вдигат бензина и Синята зона ..
    Ако почнете "евтино" да пътувате с метрото - вдигат цената на картите :))
    Номерът е постоянно да сте в стрес - но , ДА МУ пълните джоба ..НЕГОВИЯТ трнаспорт и този на тези около него е БЕЗПЛАТЕРН - от вашите пари е ..
    Когато имаме обществена УСЛУГА - общински транспорт- построен 80% с ЕВРО мангизи - и НЕ МОЖЕ да се иска ПЕЧАЛБА нарастваща, нон стоп , защото е ОБЩИНСКИ - а не е фирма , частна ,. МУТРАТА ви дере все повече и повече - за да ОСТАВАТ все повече и повече мангизи - за "разпределение "..При тези примати - всичко трявбва да е ДВОЙНО - като синята зона или почти - с цената на картите ..
    Приматите не признават ДРУГИ сметки ...:)
    Тези , мутрите имат САМО една цел - КАК да ви доубират, да ви смъквата кожите от гърба ..)
    ЗАЩО си правите илюзии , че ще управляват във ВАШ интерес ???:))
    Мангизите свършиха , а избори идват..Хареса им и да управляват..Следователно ще видите лумпенска политика - за лумпени ,. гласуващи за рапона ..
    Ще ви обясняват , че 2 лева , са по- малко от 1 лев - за час в Синята зона или разходите били на метрото - еди колко си :):))
    И понеже не могат явно да ВИ натискат и мачкат -ПОЛИТИЧЕСКИ =- ще ви магерят , мачкат , натискат - ИКОНОМИЧЕСКИ :)
    Бензин , ток , газ , парно , такси и данъци местни ,корупция ...
    Да не мислите , да нямате време за нищо= освен да работите за насъщния да му гледате мачлетата, да го слушате , да ви будалка още и т.н...
    Нищо ново - червена мутра - на власт - стари уроци повтаря , тошовски ..)))
    Не забравяйте ,все пак , че ЧЕРВЕНА , БОГАТА МАФИЯ е зад ..гърба му .,..:Л)))

    BIG AL
  86. 86 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#81:"lo_ridah"]Свикнал съм като давам повече пари, да знам защо. И ако не знам защо, не ми се дават,не 10лв, 10ст. не ми се дават. [/quote]

    Чудесна позиция. Сега само трябва да осъзнаете, че покупката на новите карти не е задължителна и всичко ще е наред!

    Не съм магаре;-)
  87. 87 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#15:"КМЕТ В СЯНКА"]и защо хората да са длъжни да плащат нещо , което НЕ ПОЛЗВАТ !!! [/quote]

    Като не ползваш метрото - какво ти пука колко е поскъпнало?

    Моралът не е порок!
  88. 88 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#23] от "UK graduate":

    Алтернативата е да се сменят по няколко автобуса за да стигнеш от единия до другия край на София.

  89. 89 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Истината е, че когато искаш да стимулираш публиката (защото в София сме публика - само ръкоплещим на първите партийни и държавни ръководители) да ползва градския транспорт, трябва да поощриш всички, които предплащат услугата. Не за друго, а защото ти дават едни пари напред, тоест - не разчиташ на продажбата на билети. Във всеки град в Европа, пък дори и в далечните Хонг Конг и Тайпе, се стимулира купуването на карти. Еднократните билети са по-скъпи и по-неизгодни и за местните, и за туристите... А тук - обратното. Стимулира се купуването на билети, а не на карти - демек лишават грАдския транспорт от едни сигурни приходи.

    PHILIP
  90. 90 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#81] от "lo_ridah":

    Е ти ако си мислиш, че през цялото остнало време знаеш къде отиват парите ти и за какво, жестоко се лъжеш.

  91. 91 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Е, сега с колата ще ми е по евтино

  92. 92 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Весело

    До коментар [#76] от "Климент Горанов":
    Е да, така е....Ама виж и схемата на софийското и на метрото във Виена....

    PHILIP
  93. 93 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#80] от "avatar":

    В 21- век е нормално КРИМИ мутри - да те управляват ???
    Обикаляйки , черен като текезесар, самолетно с отборчета и без тях ??? Полуграмотните в 21- вия век ??
    КОИ ЦЕНИ ?? ТОЗИ и тези кримитата ли ги "определят???
    Или даскалицата от Самоков ??? Илио фуражките от ГЕРБ - в общината ???
    КОЛКО ътрябва да е печалбната от метрото - обшествен ттранспорт - за да ЗАДОВОЛИ ЕДНА МУТРА или онзи с 60-те икмато , или златевчето , или тимаджиите , или ..."експертите от герба ???>
    :) Ха,хахахахахааа//Червена мафияяяяяяяяяяяя:))))

    BIG AL
  94. 94 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#87:"dnk"]Като не ползваш метрото - какво ти пука колко е поскъпнало? [/quote]

    Един кмет трябва да се грижи за гражданите в града си, особено когато е на сянка!

    Не съм магаре;-)
  95. 95 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#91:"avalanche"]Е, сега с колата ще ми е по евтино [/quote]

    Да, ако колата харчи 3/100 и работиш на 4 км от жилището си.......

    Не съм магаре;-)
  96. 96 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Хората искаха метро, сега ще се молят да не се разширява. След всяка нова линия - нова цена за всички. За да си изплати картата, човек трябва да се вози дори и да няма нужда.

  97. 97 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#93:"BIG AL"]В 21- век е нормално КРИМИ мутри - да те управляват[/quote]
    И защо са "крими-мутри"? Щото ти си казал? А кой си ти?

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  98. 98 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#96:"dissident"]Хората искаха метро, сега ще се молят да не се разширява.[/quote]
    Билета си остава на същата цена. Какъв ти е проблема?

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  99. 99 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#92:"Philip"]Ама виж и схемата на софийското и на метрото във Виена...[/quote]
    Ами аз дадох и цените - 35 лв. в България срещу 45 евро, или 90лв. във Виена... А и няма да правим метро под нивята в равното софийско поле, че да докараме метрото с мащабите на виенското, нъл тъй

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  100. 100 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#90] от "Magnum":

    Ако визираш парите ми за данъци - там Дянков ми ги взима без да ме пита. И въпреки това пак се интересувам какво се случва. Ей така да знам, чия S класа плащам.
    Това с картата е 100% извиване на ръце - вдигаме синята зона,а ако искаш да дойдеш в центъра - алтернативите е метро или нередовно идващ автобус. И освен цената, всички други параметри се запазват. Маржина в цената отива в джоба на някой от общината.
    До коментар [#86] от "Марко":

    Така е много неща не са задължителни. И данчето фандъкова е сред тях.

    Eff U Greta




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK