Ковачница за безсмислие, или как общинарите заседават за синята зона

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Всичко е много добре измислено, само да махнат 150-те лева и да ги свалят до необходимия минимум, за бумащина.

  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Заглавието цепи мрака.
    Статията е отлична но и липсва едно нещо - как и какви бяха позициите на довчерашните десебари Прошков и Ангеличин.
    А на настоящите най-вече на Вили Лилков?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#2] от "Десен":

    Прошков го нямаше. Ангеличин се появи за кратко, но не продума.

  4. 4 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 498 Любопитно

    а утре до обяд може ли да се паркира в синята зона? или събота ще е събота и тогава ще слагат скоби?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  5. 5 Профил на Нихната Макя
    Нихната Макя
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Браво на г-н Марчев за статията. Повече от добра е. Много професионално написана.

  6. 6 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Тая "синя зона"
    май е над закона!

    www.berbenkov.hit.bg
  7. 7 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Гербаджийска стратегия - плащаш, без да получаваш нищо.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  8. 8 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 664 Неутрално

    малка група викащи хора не трябва да се оставят да взимат инициативата. никакъв рекет не е това. нито крачка назад с реформата. всяко ново нещо създава проблеми в началото. ако слушаме тези дето викат, нищо няма да мръдне и викането ще стане норма на общуване

  9. 9 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Преди да пишете проучете как е в Ню Йорк, Лондон, Цюрих и прочие. НЕ случайно по филмите в Ню Йорк има само таксита. Ако искаш да имаш кола: 1. Градския днък е 4 цифрена сума 3000-5000, 2. за паркирането трябва да му мислиш, 3. Застраховката ти е в пъти по-голяма..., а час паркинг стига до 10 долара... Това че някой живее в центъра няма повече право от другите на парко местата и затова се въвежда такса... Нека плюването да започне сега...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  10. 10 Профил на Nikolay Spasov
    Nikolay Spasov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Най-обичам когато приказките на някой разбрал-недоразбрал льольо се вземат за чиста монета, че и се публикуват в най-четената онлайн медия - да кажеш да няма Гуугъл да се види за "безплатния транспорт" в Загреб. Няма такова нещо
    После хвалби, че била професионална статията. Funny.

  11. 11 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    честно казано, не мога да си представя, че 150 лева са непосилна сума за собственик на кола. Проблема не е в тези пари, а в организацията в която отиват. Тази организация днес отказа ревизия от Сметната палата, като използва за целта платените си депутатски места.

    low riders team
  12. 12 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "vladek":

    в Ню Йорк около 80% от хората нямат лични коли. И вероятно и не им трябват. За разлика от Айдахо или Монтана, където без кола си умрял прав.

    low riders team
  13. 13 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 1183 Неутрално
  14. 14 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    герберите никога не успяват да защитят едно свое решение от принципни позиции. Винаги отстъпват под натиск.

    low riders team
  15. 15 Профил на Нихната Макя
    Нихната Макя
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#14] от "Comandante Marques":

    Основните причини за това им постоянно отстъпление са две:
    1.Некадърност.
    2.Популизъм.

  16. 16 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#10] от "finchybg":

    Те в Талин решиха да е безплатен транспорта и то от 2013, ама Загреб, Талин, кога, как, това са подробности. важно е да викаш силно и да звучиш убедително.

  17. 17 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 516 Неутрално

    една груба сметка да направим. Предполагаме, че в синя-та и зелената зона има около 100 000 домакинства. Пак предполагаме, че едно на 10 домакинства имат автомобил, и предполагаме, че имат САМО по 1 автомобил. Тоест 10 000 автомобила, нуждаещи се от винетки по 150лв = 1 500 000лв на година. Защо никой не е задал въпроса, при условие че тези пари са ясен приход, КАКВО е запланувано да се случи с тях, кога, в какъв ред, и тн?

  18. 18 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 570 Гневно

    А за тъпотията с новата цена на картата за метрото не стана ли дума?

  19. 19 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Градски транспорт не може и не трябва да е безплатен. Нямам намерение да плащам с данъците си возията на чалга поколението, или мангалите, или комунист-пенсионерите.

    А който влиза с кола в центъра, или който живее там трябва да плаща по 150-200 лв. на общината. Ето колко е просто. Каквото потребяваш трябва да си го плащаш. Одитите на общинската фирма са друга тема. И тук няма никакво значение дали София се управлява от комунисти, демократи, учителки или Сергишевите мъжеложци.

    П.П. Пенсионерите в Манхатън, или живеещите там да не би да искат безплатен транспорт, или безплатни паркоместа?

    РЕФОРМИ !
  20. 20 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Всичко е за пари... Да е ограничи ползването на лични автомобили в града за да се ползува обществен транспорт....за да се реши въпроса с трафика. Глупости на търкалета и заблуждаване на хората.
    Отново ще повторя по данни на ЕВРОСТАТ в големите градове на Европа (включително в любимите на СО примери с Амстердам и Хага) използуването на лични автомобили за трудови пътувания в градовете е около 50 %, а на много уредения обществен транспорт е около 25 %. За София трудовите пътувания с градски транспорт са около 60-65 %. И наште Общинари начело с разбирача философ Тошев искат още да увеличат този процент. Може би иска трафика да е като в Северна Корея - без лични автомобили и само градски транспорт.
    Ура, да живее Ким Ир Сен и неговите последователи.

  21. 21 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Къде отиват парите от тези такси? В "наши" фирми, обслужващи общината.
    Нека си спомним това на изборите.
    Нека си спомним, че Софийска община работи против интересите на софиянци.
    Ако действително колите в Центъра пречат ще видим и Премиера в метрото, нали?

  22. 22 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 664 Неутрално

    цената обаче се оказа че е висока. сега направих справка и абонамента за паркинг в Ню Йорк е 75$ на година, а в Лондон е по зони и кубици. за най-скъпата зона Уестминстър за двигател под 1200 кубика е 94 паунда или 83 онлайн за година, а за над 1200 кубика е 132 паунда или 115 онлайн. с тези 150 кинта минахме нюйоркчани и гоним лондончаните

    http://www.nyc.gov/html/nycha/html/residents/parking_fees.shtml

    http://www.westminster.gov.uk/services/transportandstreets/parking/residentsparking/resparkhowmuchdoesitcost/

  23. 23 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 823 Неутрално

    "Човек отива да си купи баничка и подава 1 лв. Продавачът:
    - От днес вече струва 2 лв.
    - Защо? Вчера беше 1 лв.?
    - Днес вече е 2 лв. - 1 лв. за баничката и 1 лв. за Бойко Борисов.
    На следващия ден човекът пак отива за закуска, подава 2 лв., но получава 1 лв. ресто.
    - Защо, нали беше 2 лв.?
    - Да, но днес няма банички - отвръща продавачът."

  24. 24 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3085 Неутрално

    До коментар [#17] от "nilak":

    Там е заровено кучето!И когато става дума за много пари всички разумни доводи изчезват

  25. 25 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 761 Неутрално

    От три дни синята зона около "Александър Невски" пустее, само общинския паркинг е пълен на макс. Депутатския - също.

    Инвалидна кола може да спре само при наличието на инвалид вътре. Спираш на мястото, контрольорът се уверява, че човекът няма ръце и крака и издава пърмишън за четири часа. Отнасяш инвалида на ръце до мястото, за което всъщност си тръгнал. След четири часа пак го взимаш на ръце, занасяш го до колата, местиш я на друго място и пак повтаряте удостоверяването с контрольора.
    Не ми казвайте, че инвалидът се вози на количка. Центърът е непроходим за инвалидни колички, а кооперациите рядко имат асансьори.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  26. 26 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    "...ние ще ви прекратим мандата..." - силни НА думи...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  27. 27 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#19] от "Rage Against":

    Виж два коментара по-нагоре каква сметка ти е направил човекът. С тези пари, а те вероятно са доста повече, особено като прибавим и цената за почасово паркиране в центъра, е напълно възможно градският транспорт да стане безплатен, редовен и удобен.
    Което именно е ключът към разтоварването на движението в центъра.
    Но няма да стане, заради такива като тебе, които не сакат на тях да им е добре, а на Вуте да е зле и които че си подпалят къщата, че да му изгори плевнико.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  28. 28 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 648 Неутрално

    То е ясно, че дори и живеещите трябва да плащат нещо като паркират в синята или зелената зони. В крайна сметка не е справедливо човек, който има гараж и го е превърнал в магазин, от което печели, да иска да паркира безплатно, защото нямало къде да си държи колата. Някакси е малко нагло, нали? В повечето градове в Европа живеещите имат право да използват синьото бутонче на машините за паркиране и да платят за един ден това, което другите плащат за 1 час. Обикалящите служители като въведат номера на колата веднага виждат на терминала си къде е регистрирана тази кола и дали използва правилният билет за паркиране. Нищо не пречи живеещите да имат право да попълнят талон за 1 час само с дата, който да важи за целия ден. Няма нужда от никакви винетки, стикери и т.н. Все пак живеем във времето на комуникационните и информационни технологии, нали!?!

    Жизнь или Life - избор има.
  29. 29 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Само да припомня, че един от принципите на разпределение на ограничени блага е "опашката" или "First-come, first-served (FCFS)". Т.е. тези, които живеят най-отдавна в София, те, или техните семейства или притежават имот и т.н., биха могли да ползват правата с предимство. Това е идея за размишление.

  30. 30 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 761 Неутрално

    КОНСТИТУЦИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

    Чл. 5. (1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.

    Чл. 6. (1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.

    (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

    Наредбата на Столична община, която дори не е закон, ограничава правата на групи, живеещи на определено място. Същата Наредба дава привилегии на хора, работещи на определено място. По същество е противоконституционна.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  31. 31 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    "Запазете тишина", крещи Радослав Тошев.
    "брокери" !

  32. 32 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 761 Неутрално

    На какво основание депутатски и общинарски автомобили паркират неограничено по време и безплатно навсякъде в центъра? Това са привилегии на база обществено положение в чистия смисъл на думата.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  33. 33 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#30] от "Iron Maiden":
    В своята дейност кметът се ръководи от закона, актовете на общинския съвет и решенията на населението (чл. 139, ал. 2 КРБ), като специални закони са - Законът за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), Законът за общинските бюджети (ЗОбщБ) и др., регулират правомощията на кмета и взаимоотношенията му с органа на местното самоуправление - общинския съвет.
    В своята дейност кметът се ръководи и от решенията на населението, "Iron Maiden".

  34. 34 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#33] от "latcho59":

    В своята дейност Юрданка се ръководи единствено от решенията на Тиквата.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  35. 35 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Какви 100000 домакинства бе, спрете се. Наполовина са, и то апартаментите, от които процентът на необитаеми и офиси е близо до 50. А и той няма значение, защото такса има за да се махнат колите , кото не се карат, но имат платена ГО и не са спрени от движение. А и н протестиращите проблемът им е токсата за втора кола - всички дето протестират са с по 2-3 коли

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4198 Неутрално

    [quote#14:"Comandante Marques"]герберите никога не успяват да защитят едно свое решение от принципни позиции. Винаги отстъпват под натиск. [/quote]
    Стига натиска да е силен !
    На 5-6 кьорфишека герберите винаги пробутват по едно решение в полза на комерсиалното си лоби и касичката за изборите се пълни !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    [quote#20:"Софианец2"]

    Всичко е за пари... Да е ограничи ползването на лични автомобили в града за да се ползува обществен транспорт....за да се реши въпроса с трафика. Глупости на търкалета и заблуждаване на хората.
    Отново ще повторя по данни на ЕВРОСТАТ в големите градове на Европа (включително в любимите на СО примери с Амстердам и Хага) използуването на лични автомобили за трудови пътувания в градовете е около 50 %, а на много уредения обществен транспорт е около 25 %[/quote]

    А в Хонг-Конг общественият транспорт заема 90% от придвижванията. При това е 100% частен и внася милиарди печалби в хазната, вместо да чака субсидии. Не се бъркай с тези данни, защото това очевадно са данни за целите градски ареали с предградията. А до самите центрове не можеш да припариш с кола, без да се оръсиш здраво. В Амстердам съм бил на студентско пътуване. Планът беше бусчетата ни да спрат на паркинга на Аякс арена и оттам с метрото. Не стана - паркингът е твърде нисък за бусове. Влязохме по принуда в центъра - а там хем платено, хем пак няма места. Накрая от един строеж се смилиха над бедните чужденци и ни пуснаха да паркираме вътре.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  38. 38 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#15] от "Боби Цветелинов":

    +++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  39. 39 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#30] от "Iron Maiden":
    Всички са равни, но някои са по-равни от другите - с тези думи Джордж Оруел прави акцент в последната десета глава
    от новелата си "Фермата на животните"
    и в нашата законодателна уредба могат да се намерят примери, в които едни са по-равни от другите.

  40. 40 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Този Радослав Тошев не е ли онзи, за когото Кадиев излъга, че е бил един от брокерите, които са искали пари от Плевналиев, което пък се оказа, че е лъжа съчинена от Цветанов?

  41. 41 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 489 Любопитно

    [quote#8:"jackdaniels"]малка група викащи хора не трябва да се оставят да взимат инициативата. никакъв рекет не е това[/quote]...малката група от хора представлява пред общинарите голямата група от хора които се подписаха - срещу отмяната на тези безумни правила...

    Нищо лично !
  42. 42 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 489 Любопитно

    [quote#35:"Батков-вън"]всички дето протестират са с по 2-3 коли [/quote]
    ...не знаех че имам още 2 коли...ще дам едната на жената ...а другата на дъщерята...ха-ха...

    Нищо лично !
  43. 43 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 497 Неутрално

    В българия опозицията винаги вади с лекота подписки с милиони подписи вътре :) от нашата сграда никой не е подписал , приятелите ми живеещи в центъра също. Сега ако са строили партийните клубове по селата да събират подписи може и да ги докарат до 3 милиона примерно

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  44. 44 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 605 Неутрално

    "ГЕРБ е само за мръсотия и геноцид - цяла София вече го знае"

    ....И не само София,цяла България го разбра :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  45. 45 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 605 Неутрално

    "ГЕРБ е само за мръсотия и геноцид - цяла София вече го знае"

    ....И не само София,цяла България го разбра :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  46. 46 Профил на Vera Petrova
    Vera Petrova
    Рейтинг: 225 Неутрално

    родена съм и живея в непосредствена близост до НДК, в сърцето на синята зона; шофьор съм и притежавам автомобил;
    много добре помня какво представляваше квартала, преди да въведат синята зона преди години; помня как колите паркираха от двете страни, как не можеше да се направи ляв завой, как не можеше да се преминава по тротоарите;
    сега центърът е проходим - и по улиците, и по тротоарите; вечерно време като се прибирам от работа, винаги има къде да си паркирам колата (след 7 вечерта е безплатно);
    твърдо подкрепям системата на синята зона; в центъра колите трябва да се сведат до минимум; вече има много удобно метро, така че не може да се мине и с обяснението, че няма транспорт; единствено не подкрепям синята зона да е платена и в събота;

  47. 47 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 786 Любопитно

    До коментар [#46] от "vtrendy":

    Да, ако бяха поставили нормални знаци и маркировка...
    1.Чий ум е измислил тези означения и табели и защо все още заема тази длъжност?
    2. Колко струва изработването и поставянето им и с какви пари са платени ?
    3. Къде отиват и как се израздходват средствата от "зоните"?

  48. 48 Профил на Vera Petrova
    Vera Petrova
    Рейтинг: 225 Неутрално

    това е съвършенно различна тема;
    темата е - да има или да няма синя / зелена зона; да плащат ли живущите в нея;
    убедена съм, че ако не се налагаше живущите да плащат за паркирането си, нямаше да има никакви протести;
    а, че маркирането само на началото и края на зоната е недомислица - това е факт; че се крадат пари от предприятието - не се съмнявам в това; тези съмнения, обаче, изобщо не ме разколебават в ползата от ограничаването на автомобилите в центъра

  49. 49 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 489 Любопитно

    [quote#48:"vtrendy"]това е съвършенно различна тема;
    темата е - да има или да няма синя / зелена зона; да плащат ли живущите в нея;
    убедена съм, че ако не се налагаше живущите да плащат за паркирането си, нямаше да има никакви протести; [/quote]...ами да..всъщност това е нашата тема...темата която ни интересува...защото колчетата,неспазването на правилата за паркиране по улиците,метрото...- НЕ КАСАЯТ синята зона.
    Разбира се ...всеки нормален човек одобрява спазването на закона...но за да се фокусираме върху проблема - Синята зона, таксите, услугите които се предлагат в замяна на тези суми...


    Нищо лично !
  50. 50 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 489 Любопитно

    [quote#48:"vtrendy"]убедена съм, че ако не се налагаше живущите да плащат за паркирането си, нямаше да има никакви протести[/quote]...не е необходимо да сте убедена - а просто осведомена...тъй като всеки който следи новините знае че недоволството на хората идва от опита на общината да им продаде "право" а не място за паркиране...и да ...таксата е малка като за една година (150)...обаче аз на такава цена получавам интернет,сателитна телевизия,вода и какво ли още не...и това са реални неща...

    Нищо лично !
  51. 51 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 490 Неутрално

    аз съм да ги гоним от СОС,явно това не са хората който са избраниците ни за да ни защитават,а за да ни крадат,какво да ги чакаме 4 г ???

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  52. 52 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 490 Разстроено

    До коментар [#48] от "vtrendy":Хоро ли ще играеш в твоя център,скъпа?Наблъскали са всичко де що става за бизнес в центъра,даже и общината в центъра,ами да изместят учрежденията в периферията и тогава ще се освободи центъра,нали.Аз в Ботунец или Нови Искър съм ходил по 1 път за 10 г,.......Умрял съм за скапания център

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK