Привилегиите на Политбюро: от домашни прислужници до "по-сносно" битово обзавеждане

Привилегиите на Политбюро: от домашни прислужници до "по-сносно" битово обзавеждане

© Юлия Лазарова



Домашна прислужница, "по-сносно битово обзавеждане", вили в днешните столични квартали Бояна и Княжево - това са част от придобивките на членовете на Политбюро на ЦК на БКП, показват архивите на бившата власт.


В 1946 г., само две години след "социалистическата революция", Политбюро решава да назначи домашна прислужница на Цола Драгойчева, тогава на 48 години. От протокола се вижда, че с подписа си Вълко Червенков е възразил срещу предложението слугинята на Цола Драгойчева да е платена от ЦК на БКП.


През май 1946 г. Политбюро отпуска кредит от 50 млн. лв. на тогавашния вътрешен министър Антон Югов "за специални цели на партията". От резолюция към протокола, дописана на ръка, се вижда, че са изтеглени 25 млн. лв. и със следващо решение на тясното ръководство на компартията се отменя по-нататъшното отпускане на суми. От решението не става ясно нито каква е лихвата по кредита, нито за какъв срок трябва да бъде върната и каква сума.




Сумата от 50 млн лв. през петдесетте години съответства на около 2 милиарда днешни левове, поясни пред "Дневник" председателят на държавната агенция "Архиви" Мартин Иванов. Той цитира и  тогавашни цени: един хляб е струвал 22 ст., килограм свинско месо - 1.73 лв, кило ориз - 1 лв, а литър ракия - 3.20.


През октомври 1948 г. Политбюро отпуска 5 млн. лв. за "по-сносно битово обзавеждане членовете на Политбюро". Инвентарът трябва да бъде зачислен на Централния комитет на БКП и даден за безвъзмездно ползване на "съответните другари".


Три години по-късно пък се решава на членовете на тясното партийно ръководство да се дадат вили около Панорамния път - от Бояна до Княжево, като имуществото в тези вили се отписва от бившето УБО (управлението, което се грижеше за сигурността и управлението на бившата власт) и се дава на "другарите".


С решение от 22 юли 1946 г. се създава и специален фонд за обслужване на Политбюро - "за издръжка на особено помещение за прием или пребиваване на гости, на вили и почивни домове, за снабдяване и други". Решението за привилегиите на партийните функционери влиза с обратна сила от 1 април.


Тогава се решава, че партийните функционери могат да работят на две места, като получават по-високата заплата и половината от второто възнаграждение. Така депутатите от БКП, които са били на партийна длъжност, са взимали заплатата си като народни представители плюс половината от полагаемата им се заплата като партийни функционери.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (285)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Покрай тия морални изроди и много други българи се научиха на алчност и простащина.

  2. 2 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 592 Любопитно

    Това вече е минало, ето го актуалното - от вчера:

    Народното събрание обяви поръчка за точно определен автомобил

  3. 3 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Комунистите работят за благото на хората.
    Знае се точно за кои хора става въпрос.
    За жалост, малко се е променило от тогава.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  4. 4 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Защото сме социалисти.

  5. 5 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#2:"_dan_"]Това вече е минало, ето го актуалното[/quote]
    Няма минало. Актуалното са децата и внуците на онези от "миналото".
    Трябваше да има няколко застреляни като кучета, както направиха с Чаушеску.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  6. 6 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#1:"Красимир Кабакчиев"]Покрай тия морални изроди и много други българи се научиха на алчност и простащина.[/quote]
    Ами след като избиха елита на България и сложиха простаци на ръководни постове какво очакваш. Ако искаш да станеш "голяма работа" трябваше да станеш нагъл, безскрупулен, подъл мошеник като тях, а простотията беше основното качество, което се търсеше.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  7. 7 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    И така от тогава до сега! По тяхно подобие сега са всички висши функционери на всички парламентарни партии,само дето са заменили някои привилегии с бизнес и консултантски такива и равносметката е в полза на сегашните!

  8. 8 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Всички са били "равни", но някои "по-равни" от другите...

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  9. 9 Профил на КУМЧО ВЪЛЧО
    КУМЧО ВЪЛЧО
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#1] от "Красимир Кабакчиев":
    Няма удобна за теб обществено-политическа система.

    "Казвам ви, че ако тия млъкнат, камъните ще завикат".
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5405 Неутрално

    най - страшно е когато простотията и простащината са на власт !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    "..В 1946 г., само две години след "социалистическата революция", Политбюро решава да назначи домашна прислужница.."
    "...През октомври 1948 г. Политбюро отпуска 5 млн. лв. за "по-сносно битово обзавеждане членовете на Политбюро".."
    Този текст е много показателен. От него ясно личи, че още 1946-48-ма година БРП/к - БКП вече е тръгнала по пътя на тези срещу, които само преди две години се е "борила". Оказва се, че за тази партия с най-голяма сила може да се каже..."Стани ти та да седна аз".
    п.п. А БСП/БКП беше толкова дебелоока, че нееднократно в годините на прехода обвиняваше десните в същите такива намерения.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    [quote#2:"_dan_"]Това вече е минало[/quote]
    Не е отминало, защото същите тези йезуити (по-скоро децата им) продължават да действат по същия начин.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 507 Неутрално

    ... 50 млн лв. през петдесетте години съответства на около 2 милиарда днешни левове ...
    Дневник, коригирайте си оценката, превишена е около 10 пъти.
    п.с. Антикомунист съм, минуси приемам само от БСП-ари

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  14. 14 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 427 Неутрално

    "Всичко за човека !"
    Това беше един от многото просташки девизи на комунистите.

    Но както се казваше в тогавашен виц , ние знаехме точно кой е човека.
    И да не ми цитират разни цени от онова време , защото една заплата варираше между 62 и 75 лева !!!
    А селскостопанската пенсия беше 38 лева ! Който не вярва , нека да се информира .

  15. 15 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 427 Неутрално

    "Всичко за човека !"
    Това беше един от многото просташки девизи на комунистите.

    Но както се казваше в тогавашен виц , ние знаехме точно кой е човека.
    И да не ми цитират разни цени от онова време , защото една заплата варираше между 62 и 75 лева !!!
    А селскостопанската пенсия беше 38 лева ! Който не вярва , нека да се информира .

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    За комунистическия елит привилегиите се изразяваха в това, да живеят като хора от некомунистическия свят: да се хранят нормално, да пътуват по света и да потребяват нормални блага. Т.е. да се издигнат над нивото на мизерия, до което бяха докарали поробения народ.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Абе момчета и момичета, тия "привилегии" са направо смешни в сравнение с привилегиите на днешната "демократична" олигархия. Просто ви се чудя на акъла. Осъждате ония които мислеха за страната и народа и градиха икономика за дребни прегрешения, а се кланяте на тия дето грабят страната и народа и унищожиха икономиката задето са заграбили много повече. Е с тази логика и възгледи как искате да сте добре? Хапете ръката която ви хранеше, а се мажете на ония, дето ви яхат. Ами заслужавате си съдбата, ако питате мене.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Да, войнстващата посредственост и простащина са се настанили трайно в средите на управляващите. Иначе казано - от тогава, та досега, във властта се допускат само такива "ценни" кадри.

    Вижда се по резултатите - бедна държава, която тормози поданиците си, не изпълнява основните си задължения да гарантира законност и сигурност, и е винаги зад гърба на престъпниците.

    Както се казва, честито на печелившите.

  20. 20 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#5] от "trippleseven":

    Е и? Румънците като застреляха Чаушеску да не са станали Германия на Балканите? Ама де да можехме да мислим.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  21. 21 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#17:"kihano"]а се кланяте на тия дето грабят страната и народа и унищожиха икономиката задето са заграбили много повече[/quote]
    Не сте прав. Бойко Борисов още от времето на кметуването си ясно декларира, че няма да вземе нито лев от държавната хазна! И го прави напълно безкористно в полза на народа си. И народът го разбира! Затова има над 80% одобрение на политиката на ГЕРБ и отново ще гласува доверие на изборите на най-достойната Партия..

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на harun_al_rashid
    harun_al_rashid
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Всичко това е, разбира се, отвратително, но за съжаление и сега не е по-различно. И като се изключи наистина шокиращата сума за Югов, ако е вярно, то останалото е нищо пред сегашните привилегии. Чудо голямо, че другарката Соня имала слугиня, при това В.Червенков отказал да е платена с държавни пари. Все пак Соня бая се е намъчила в затвора. "По-сносното битово обзавеждане" е нищо пред сегашните дворци с джакузита, мебели и техника за милиони, с каквито дворци е пълно в София, Бояна и Драгалевци.
    Интересно Югов наистина ли е взел толкоз кинти и после дали ги е върнал. Чак да не повярваш, щото такива суми нито Червенков, нито Бай Тошо не са и сънували да присвоят.

  24. 24 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1021 Весело

    До коментар [#18] от "Longanlon":

    " Те са оттук, до края на света..." Нъл помниш песничката?

  25. 25 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 645 Весело

    [quote#21:"leon12"]И го прави напълно безкористно в полза на народа си. И народът го разбира! Затова има над 80% одобрение на политиката на ГЕРБ и отново ще гласува доверие на изборите на най-достойната Партия.. [/quote]

    Харесва ми тънката Ви ирония.
    Не остава много за да постигне 99% одобрение и да върне комунистическата конституция.

    "Ръководна сила в обществото и държавата е ГЕРБ.
    Ръководна сила в ГЕРБ е Бойко Борисов."

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  26. 26 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#1] от "Красимир Кабакчиев":

    Алчността и простащината са типични американски качества. Ние господине от там ги домъкнахме тук, от америката, като им подражавахме и им се възхищавахме. А сега ще седнете да ми обяснявате каква е разликата между нашите чалгарки и Риана или лейди Га(р)га а няма да забележите разликата между Щирлиц и Джемс Бонд. Пошлостта, простотията, престъпността и т.н. всичко това дойде от запад. Навремето комунистите го наричаха "упадъчно влияние". Сега на ония които имат очи да видят им е ясно за какво е ставало дума.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  27. 27 Профил на Бургас
    Бургас
    Рейтинг: 221 Весело

    "" Сумата от 50 млн лв. през петдесетте години съответства на около 2 милиарда днешни левове, поясни пред "Дневник" председателят на държавната агенция "Архиви" Мартин Иванов. Той цитира и тогавашни цени: един хляб е струвал 22 ст., килограм свинско месо - 1.73 лв, кило ориз - 1 лв, а литър ракия - 3.20. ""
    Ако разликата е 40 пъти, означава че хляба сега е 9лв., свинското 70лв., кило ориз 40 лв., и литър ракия 120 лв.
    Дневник не попрекалихте ли малко?


  28. 28 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Ами, ако не бяхме на страната на Германия през II св. война, съветският съюз да не ни е окупирал и да сме останали в западната сфера на влияние. История...
    Дано сега да не сме сбъркали нещо, в кой лагер да сме, че ни е навик.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Няма да коментирам комунетата...че на устата ми са все едни нецензурни думи...

    bigman
  32. 32 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#26:"kihano"]каква е разликата между нашите чалгарки и Риана или лейди Га(р)га [/quote]
    Голяма. От нашата чалга се носи воня на източни "маанета" и като цяло те хваща срам, когато ги гледаш и слушаш, защото те "дърпат" назад. Не е така при споменатите от теб "аналози". Усеща се присъствието на голям екип, който е в крак с времето..

  33. 33 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#17:"kihano"]тия "привилегии" са направо смешни в сравнение с привилегиите на днешната "демократична" олигархия[/quote]В общпя случай "големите привилегии" на комунистическата олигархия свършваха с това да си вземата телевизор, гуми за автомобил, 3 торби цимент БРЗ ДА ЧАКАТ РЕД (плащаха си ги !!!) или правото да имат перденца на задните стъкла на колата и това за нас, обикновените беше непоносима несшраведливост и за това на времето скочихме за "Гласност и Перестройка" 5 години преди СДС А какво си докарахме ???

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  34. 34 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#23:"harun_al_rashid"]Интересно Югов наистина ли е взел толкоз кинти и после дали ги е върнал. Чак да не повярваш, щото такива суми нито Червенков, нито Бай Тошо не са и сънували да присвоят. [/quote]
    Удивителна е представата за света на бедняка по душа! Той мери всичко в пари. За него гениален учен или музикант е този, който е натрупал най-много пари. И естествено, първият човек в държавата трябва да е надиплил най-много пачки.
    Такива хора не разбират, че богатият по душа има всичко. А парите са просто едни верни спътници на успеха. И за какво му е на един човек, облечен в държавна власт да има милиони? Та той може да си позволи всичко, което в момента поиска. А в гроба няма да отнесе нищо.

  35. 35 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Абе румънците добре направиха, че го застреляха Чаушеску. Без възмездие няма морал. И при тях има някакви такива неща както и при нас ама там не са толкова нагли - все пак имат си едно наум. Ние да бяхме обесили Тодор Живков сега щеше да има нещо като добър пример.

  36. 36 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Стари новини, но простотиите на БКП са си простотии и трябва да се напомнят не за друго, а за да не се повтарят. Спомням си обаче през 80те години минавах на улица Бигла (района на Химическият факултет в София) покрай къщата на Милко Балев. Тогава ми се стори голяма (в сравнение с нашият 70 кв м. апартамент, си беше страхотна къща). Преди няколко години минах пак от там и с голяма изненада установих, че в сравнение с наскоро настроените къщи, тази на Балев беше доста скромна. Доста се замислих тогава дали не скочихме "от трън та на глог".

  37. 37 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#13] от "Марин":

    Най много 2,5 пъти е завишена, а онези и тези са олеле!

  38. 38 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#26] от "kihano":
    [quote#26:"kihano"]няма да забележите разликата между Щирлиц и Джемс Бонд.[/quote]
    А, не си прав. Забелязва се хахаха. Бонд се облича прилично. Пък и който е играл Бонд, да речем Шон Конъри или пък сега Даниел Крейг мисля, че в пряк двубой ще отнесат другаря Тихонов като дизел цинкова кофа. Упадъчно влияние - моля ти се кихано прибери се обратно между страниците на "История на БКП" от където незнайно защо си изпълзял.

  39. 39 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#33] от "bay Tan":


    [quote#33:"bay Tan"]В общпя случай "големите привилегии" на комунистическата олигархия свършваха с това да си вземата телевизор, гуми за автомобил,[/quote]
    И удобно забравяш, че имаха привилегията да ти направят живота черен аконе им вървиш по гайдата...

    bigman
  40. 40 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 381 Любопитно

    До коментар [#27] от "Бургас":

    Мислете малко и не взимайте абсолютни цифри - тогава заплатите са били от порядъка на 50-60 лв. при нивото на тези цени. Един милион са били 20 000 заплати, като се приравни и покуателната способност, тогава може да се правят някакви анализи така само от абсолютни цифри е недостоверно

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  41. 41 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#39] от "BGman1":

    Тази привилегия я имат и сегашните - правят живота черен на 50% от населението.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#6:"trippleseven"]Ами след като избиха елита на България и сложиха простаци на ръководни постове какво очакваш. Ако искаш да станеш "голяма работа" трябваше да станеш нагъл, безскрупулен, подъл мошеник като тях, а простотията беше основното качество, което се търсеше.[/quote]За кой исторически период става дума? При комунизма " Ако искаш да станеш "голяма работа" трябваше да станеш нагъл, безскрупулен, подъл мошеник като тях, а простотията беше основното качество, което се търсеше" НЕ ВЪРВЕШЕ = трябваше да си НАШ ЧОВЕК ! А "Ами след като избиха елита на България и сложиха простаци на ръководни постове какво очакваш" - отговаря на отстрелването на Круши, Мечки, банкери и бизнесмени от друго по-скорошно време.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#35] от "blockblock":

    .."румънците добре направиха, че го застреляха Чаушеску. Без възмездие няма морал"..И румънския морал не е на висота - пръв премиер след екзекуцията на кондукатора стана Петре Роман - официалния любовник на щерката Зоя Чаушеску!?

  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    [quote#3:"trippleseven"]Комунистите работят за благото на хората.
    Знае се точно за кои хора става въпрос.
    За жалост, малко се е променило от тогава. [/quote]
    ...диваците партизани слезли от гората са се радвали на дребнички неща обзавеждане на домовете и електроуреди ...

    В новото време управляващата олигарх-комунистическа върхушка заедно с гербери,царисти,социалисти ДПС и т.н. изобщо не се задоволяват с нищо малко !

    По не потвърдени данни заграбеното е за над 2.5млн дка земеделска земя и други имоти от 300 фамилии за последните 15г.Нещата се потулват и по съдебен път никога няма да им бъде потърсена отговорност.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 488 Неутрално

    какво излиза: последните 68 години управниците ни правят 1 и също, само че под уж различна форма

  46. 46 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 594 Неутрално

    А сега внучетата им си имат камериерки и джипове. Модерна работа.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  47. 47 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#39:"BGman1"]И удобно забравяш, че имаха привилегията да ти направят живота черен аконе им вървиш по гайдата...[/quote]А сегашните "бизнесмени" нямат ли я тази привилегия ? В по-малки населени места с няколко работодателя направо те осъждат на "интерниране" = прогонват те с безработица ако не им вървиш по гайдата = играят роля на икономическа милиция и те изселват или прогонват от страната в чужбина.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  48. 48 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#33:"bay Tan"]В общпя случай "големите привилегии" на комунистическата олигархия свършваха с това [/quote]
    Да добавя още, че аршинът за отговорност на ръководния елит също беше друг. Имаше комисии за партиен, народен и държавен контрол. Не смееха да дерибействат, защото лесно можеха да си загубят позициите, ако не съответстваха на заслугите им. А тези хора наистина управляваха и в България успешно се развиваха и промишленост, и селско стопанство, и строителство и външна търговия. Ние ги съсипахме, понеже били тоталитарни.

  49. 49 Профил на XXXXXXL Demokrat
    XXXXXXL Demokrat
    Рейтинг: 166 Любопитно

    До коментар [#17] от "kihano":Осъждате ония които мислеха за страната и народа и градиха икономика за дребни прегрешения, а се кланяте на тия дето грабят страната и народа и унищожиха икономиката задето са заграбили много повече.....................................................................
    Колега,имаше надпревара в глобален мащаб,а тук комунистите никакви ви нямаше.Нито конкурентноспособна икономика,права на човека в сравнение със Запада например-Йок,стандарт на живота-айде през първите 20-25 години след 09.09.44 индустриализация,ама след 75-80-та изоставането се виждаше и от слепите.Еднопартийна система и дори съдилищата в ръцете на партията-майка.
    Даже,Даже в пропагандата бяхте аматйори...
    Има страни,които определено дръпнаха по време на социализма-например в стредна Азия.Но ако вземем една Чехословакия,Унгария,Прибалтика-там изоставането от предишния стандарт(и в сравнение със Запада) беше очевадно....
    В личен план много от данните във статията още тогава ми дигаха кръвното Или има морал и всички без изключения сме бедни,или въобще не говорим за морал.
    А Елита на БКП-то по едно време го подкара направо през просото.Брутално и безпардонно.Дори самото царуване на Бай ти Тошо 36 години показва гнилоста на системата.Толкова ли не можахте да намерите един млад,образован и некорумпиран другар??
    ПС!Днешната деиствителност не може да бъде оправдание за тогавашните супердеформации.Оправданито просто не е на място...

    Yes,we Scan!-Barak Obama
  50. 50 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#17:"kihano"]Хапете ръката която ви хранеше, а се мажете на ония, дето ви яхат.[/quote]
    Теб може и да са те хранили.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  51. 51 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#38] от "blockblock":

    Не съм се съмнявал че точно това ще забележите - канализирани умове. Можеш ли да посочиш кога Щтирлиц минава чешката граница, или някоя друга, яхнал калъф от контрабас? Ти самият би ли направил подобно нещо? Вярно, и двата филма са измислица, но глупостите и простотиите на Джеймс Бонд предизвикват смях у всеки нормален човек. Естествено, при толкова тъп сценарий добра актьорска игра въобще не се изисква, така че и там Тихонов печели. "17 мига" е филм за зрели хора (ако зрелите хора въобще имат нужда от кино) докато "Джеймс Бонд", както и 95% от американското кино са за инфантилни хора.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  52. 52 Профил на rangers
    rangers
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Скъпи Кихано,
    Това, че на бялото викаш черно и обратното не ме учудва. Такива като тебе клаха, е...а, грабиха и ежедневно лъжеха нашия прост и търпелив народец в продължение на повече от половин век. И той горкият търпеше, пъшкаше, плачеше нощем, кървеше сутрин, а на обяд викаше ура и да живее БКП...вечна дружба, КПСС и др. подобни простотии. Така, че всичко това, което изстрадахме си го заслужихме с нашето овчедушие и простотия! Но, все пак на този свят няма нищо безкрайно! Може би това като философия, числото пи, конст.на Планкт са единствените неща верни и вечни в тази вселена. Затова искам да ти кажа, че дори и заспал като нашия народец един ден ще се събуди. И тогава Кихано, глупостите, които плещиш ти и тебеподобните, ще ви се поиска никога да не сте ги помисляли даже, камо ли да сте ги казвали. Тогава Кихано и ще си платите, ще си платите за всички золуми - от 1923, та до сега!!!

  53. 53 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#48:"varog"]аршинът за отговорност на ръководния елит също беше друг. Имаше комисии за партиен, народен и държавен контрол.[/quote]++++++++++++++++++++++++++++
    Нямаше безотчетност и безотговорност, защото тристепенния контрол беше над всеки и това подържаше висок морал. На това се градяха невижданите висоти които достигнах-ме във всички насоки по времето на соци-ализма. Колкото и да цъкате минуси не можете да стъпите на малкия пръст на нашите успехи.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  54. 54 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 723 Неутрално

    . . . и нити дума за Привилегиите на сегашното Политбюро, както и обкражението им! Не става дума за политиците. Политиците са само пешки на шахматна дъска. Става въпрос за разните там масончета, темплиерчета и всяка друга окултна паплач от изперкали полу-идиоти, изцяло манипулурани и подчинени на световните си господари, и които държейки в ръцете си икономиката на България си въобразяват, че ще властват вечно.

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  55. 55 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#35:"blockblock"]Абе румънците добре направиха, че го застреляха Чаушеску. Без възмездие няма морал. [/quote]
    Застреляха го не "румънците", а неговите съперници във властта с ръцете на секуритате. Които и взеха след него властта задълго.
    Добре че Т.Ж. беше достатъчно мъдър да сдаде властта си с мир, макар и с обида към съратниците си, защото му приписаха всички възможни злини, които самите те продължиха да правят. Голям резил! Да съдят дългогодишен държавен глава за някакви апартаменти. Баба Цола имала слугиня, представяте ли си?!

  56. 56 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#26:"kihano"]Алчността и простащината са типични американски качества. Ние господине от там ги домъкнахме тук, от америката,[/quote]
    Не случайно Димитровград е града на чалгата. Нито е случайно, че малък Тошко е чалгаджия. А и на този убавец баща му също определео не е дошъл от америка :
    http://www.razkritia.com/wp-content/uploads/2012/09/Maria_44.jpg

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  57. 57 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#52:"rangers"]Тогава Кихано и ще си платите, ще си платите за всички золуми - от 1923, та до сега!!![/quote]Всеки си плаща и за всичко се плаща. Времето и на сегашните ще свърши един ден и тогава ще се плати за разрушените заводи, за 2 милиона прогонени в чужбина, за уволненията, за неплатените заплати, за униженията ... Палачинката се обръща на всеки 30 години, а 23 вече минаха ... не остава много до следващия прелом. Идва време за мъст и дни за разплата.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  58. 58 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#52] от "rangers":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  59. 59 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Сумата от 50 млн лв. през петдесетте години съответства на около 2 милиарда днешни левове"

    ау... не са си играли на дребно момчетата строители на справедливия работническо селски строй... Продължавайте да викате ура на техните наследници....

  60. 60 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#56:"Митко"]Не случайно Димитровград е града на чалгата. [/quote]Не случайно Димитровград е града на ТЕЖКАТА ХИМИЯ с платежоспособно население и ПАЗАРА е там заради заплатите от промишлеността. Чалгата е страничен продукт Има ли заводи = има просперитет. Малоум-ния "бизнес" да беше запазил заводите = сега щеше да има клиенти. Защо в Турция няма криза = Защото ЗАВОДИТЕ им РАБОТЯТ дори с нашите остарели комунистически машини

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  61. 61 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#53:"bay Tan"]това подържаше висок морал. На това се градяха невижданите висоти които достигнах-ме във всички насоки по времето на соци-ализма.[/quote]

    добре де след като достигнахме подобни морални и материални висини защо тогава финала доведе до морално и материално разложение... много фалшиво звучиш пич ...
    такива Байтанчовци продължавате най- безсрамно да се подигравате с хората

  62. 62 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#49] от "xxxxxxxxl":

    Преувеличаваш. Технологичното изоставането не е било повече от 3-8 години и то само в определени сектори, като информатиката и кибернетиката. Ако пък случайно не си забелязал, плановата непазарна икономика не е създадена за конкуренция на пазар. Тя беше непазарна по дизайн! И накрая, истинакият капитализъм не е на запад, където са съсредоточени едва 15% от населението, а в третия свят. Западът е изключението, а третия свят правилото и ние премахвайки соца спазихме правилото - вървим уверено към третия свят.
    Простотиите за човешки права можеш да си ги завреш къто искаш. Запада винаги ги е нарушавал и ги нарушава и сега. Само че нещата или не се съобщават или ако не могат да се скрият (като войните) се представят със съпътстваща мозъчна промивка. Например, САЩ също ограничава правото на свободно придвижеане на границата си с мексико и на нея граница в опит да я преминат умират около 380 души годишно! Докато на берлинската стена са умрели 136 за цели 28 години. Европа прави същото на Гибралтар, където в опит за преминаване умират още повече нелегални емигранти.
    Само в едно си прав. Западняците се оказаха много по-развити в пропагандата. Точно затова ти повтаряш главно тяхната пропаганда. А в тази област се оказаха по-добри защото се изисква по-висока степен на нечестност и липса на достойнство с каквито комунистите не разполагаха. Масовата лъжа в западното общество е начин на живот.
    Но всички вие не искате да признаете истината - продадохте страната си и идеите си за материални облаги и сега всячески се мъчите да се убедите, че си е струвало. Не не си струваше! По добре просветен авторитаризъм отколкото безпросветна плутокрация!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  63. 63 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#2:"_dan_"]Народното събрание обяви поръчка за точно определен автомобил [/quote]
    Интересно как ще мине тази история? Дали прокуратирата ще се самосезира да разследва очевидно скроен търг? Май няма в България такава съдебна процедура - съда да задължи държавата да даде отговор на въпрос, запитан от гражданин/граждани.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  64. 64 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#61] от "awsed":

    Защото един умник на име Горбачов взе западната пропаганда за истина.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  65. 65 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#60] от "bay Tan":

    селяк нали точно тези същите носители на висок морал извършиха най безсрамен грабеж и разрушаване на бълг.индустрия..или викаш другарите ги построиха тези заводи и те си имаха пълното право да си ги разграбят и разрушат....

  66. 66 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#33:"bay Tan"]В общпя случай "големите привилегии" на комунистическата олигархия свършваха с това да си вземата телевизор, гуми за автомобил, 3 торби цимент БЕЗ ДА ЧАКАТ РЕД (плащаха си ги !!!) или правото да имат перденца на задните стъкла на колата и това за нас, обикновените беше непоносима несшраведливост и за това на времето скочихме за "Гласност и Перестройка" 5 години преди СДС А какво си докарахме ???[/quote] ТАКА БЕШЕ !!! ... и само толкова! Всеки имаше дом и работа ! Цъкайте още минуси

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  67. 67 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "kihano":

    ти полудя...
    [quote#17:"kihano"]Осъждате ония които мислеха за страната и народа и градиха икономика за дребни прегрешения,[/quote]

    кои са тези които мислиха за страната си и за народа ... я посочи един поне .

  68. 68 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#56] от "Митко":

    Така така. Те в Димитровград никога не са гледали "Рамбо" и не са слушали музиката на състави с ведри имена като "Сляп пазач", "Желязна девица", "Содом", "Убиец" и подобни които прозвеждат "музика" с качество толкова съмнително колкото и на чалгата.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  69. 69 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Сегашната тежка простащина и корупция са пряко следствие на комунистическата такава. Замяната на червения азиатски технофеодализъм с псевдопазарна икономика след 1989 беше само козметична промяна - добре известно е, че най-важното за качеството на обществото е манталитетът на хората, а не формалните правила, писани в законите. Червените боклуци, за които разказва статията, са генетичните предци на боклуците с парите в куфарчета, които дадоха посоката на следкомунистическа България. А от генетиката не може да се избяга. Дори да завърши английска гимназия или да учи в Европа, боклукът си е боклук и толкова.

    Сравнете братята Евлоги и Христо Георгиеви, дали голямата част от личното си богатство, за да може новоосвобонедата им родина да има университет, с едрите нови капиталисти Моллов, Йосифов, Черепа, двамата олигофрени Гергови, сестри Галеви, Ковачки, Магарешки и т.н.

  70. 70 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#17:"kihano"]Абе момчета и момичета, тия "привилегии" са направо смешни в сравнение с привилегиите на днешната "демократична" олигархия. [/quote]
    Хич не са смешни. Като едно палто струва в магазините за "простосмъртните" колкото една заплата, хич не е сме смешно че същото/по добро палто нищо не струва на "някои другари". Ти не знаеш какво е това "купонна система" за простосмътните, и какво става ако загубиш "купона". В същото време "другарите" ядяха...непознти неща
    Да, вярно е че "другарите" не се фукаха с часовници от по $50,000, като днешните олигарси и "приближени". Но това беше по други причини.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  71. 71 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#67] от "awsed":

    Тодор Живков.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  72. 72 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#67] от "awsed":

    Огнян Дойнов

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  73. 73 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#64] от "kihano":

    бай танчо го разбирам , той е някакъв зомбиран селяк и за това ги плещи подобни безумия..но ти как можеш да твърдиш подобни нелепици не знам и ти се чудя ..Ами нали в едно общество стигнало до подобни висини в морален и материален аспекът НЯМА как да се появи фигура като Горбачов ..или викаш той е бил имплантиран капиталистически агент провокатор... Сега когато истината за онова време започва да излиза хора като тебе съвсем ще се побъркате ... до сега живеехте със заблудите и медийните клишета и сега не разбирате какво се случва нали ?

  74. 74 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#65:"awsed"]селяк нали точно тези същите носители на висок морал извършиха най безсрамен грабеж и разрушаване на бълг.индустрия..[/quote]Не бяха същите които изградиха заводите ... а тези които нямаха акъл да управляват вече построеното и го разрушиха да не забогатее друг и да ги изпревари или измести = пак ТЕ да са богатите. Описал съм го - ако искаш чети:
    http://tantanev.hit.bg/akvarium.html

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  75. 75 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 594 Неутрално

    То и сега не е по различно.Специални автомобили,заплатка от тук,заплатка от там...бонуси,привилегии....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  76. 76 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#70] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Пич, аз не знам по соца да е имало купонна система. Едно палто за простосмъртните и сега е една заплата.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  77. 77 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#62:"kihano"]Преувеличааш. Технологичното изоставането не е било повече от 3-8 години и то само в определени сектори, като информатиката и кибернетиката. [/quote]
    По-специално, още през 1949 г. с обявяването на "желязната завеса" от Чърчил, се създава КОКОМ, координационен комитет по експортен контрол, който строго следи в страните от източния блок да не попадат високи технологии и технологични изделия. Тук за никакъв пазарен принцип не може да става и дума. Чисто ембарго. Друг е въпросът, че и ние не сме били зле с научния си потенциал, подпомогнат от НТР (разузнаването).

  78. 78 Профил на πA®ΣH
    πA®ΣH
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Това българите сме бамбашка хора. Вече 23 години не можем да си изберем управляващи по наш табиет. Наравиха ни безродници и просяци. Стим безработни и безропотно приемаме ограничаване на правата ни и влошаването на здравеопазването и образованието, но злобеем когато гърците се защитават. Ние обаче си мислим, че демокрацията е създаена за наше удобство и по света елита няма привилегии. Радваме се на както вече се спомена на Кабакчиев, за когото няма измислена обществено-политическа система. Този и при комунизма и сега защитава "правоимащите". Всички системи са негови, като клозета за всяко живо същество. Той е наясно с моралните изроди. Но ние трябва да сме наясно за качеството и количеството на привилегиите за нас и "елита" , тогава и сега.

  79. 79 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#7] от "SSmart":

    Има няколко разлики ... много ясно, че висш държавен чиновник няма да живее като една чистачка, само че тези са били ПАРТИЙНИ !
    И са били наместници на окупационната червена армия !
    И са ликвидирали над 30 000 българи !
    И са им присвоили фабриките, къщите и парите !
    И че след 45 + 20 годишното им управление в страната ни трева не никне, защото оцапаха душите на хората така, че само 40-те години на Мойсей са някаква надежда ...
    Всички сравнения с днешното положение са само за да омаловажат престъпленията на комунистите ... или от глупост .

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  80. 80 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#62] от "kihano":

    Като ти е по добре в тоталитаризма - хващай влака и заминавай за Северна Корея, докато и там още го има. Защото такива места ще стават все по - малко.

    БГ никога повече няма да се върне към ония години и оня обществен строй. Мен това ме устройва. Теб ако не те устройва - или се махаш или се примиряваш. Това е положението.

  81. 81 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#74] от "bay Tan":

    ти започваш сам да си противоречиш ..хем в морален план сме достигнали невиждани висини , хем в същия момент децата на тези възрожденци научени от родителите си на висок морал разграбиха държавата... едно от двете ти твърдения просто НЕ Е ВЯРНО ...въпроса е кое ?

  82. 82 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#49] от "xxxxxxxxl":

    А и забравих. Не става въпрос за оправдаване на прегрешенията на комунистите, става въпрос за това, че щом уж от недоволство ги свалихме, защо търпим тия, които вършат много повече прегрешения и в много по-голям и пагубен за страната и народа ни мащаб. Защо търпим сегашните, а морализаторстваме на гърба на бившите?

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  83. 83 Профил на Бургас
    Бургас
    Рейтинг: 221 Любопитно

    [quote#40:"toffeetwr"]Мислете малко и не взимайте абсолютни цифри - тогава заплатите са били от порядъка на 50-60 лв. при нивото на тези цени. Един милион са били 20 000 заплати, като се приравни и покуателната способност, тогава може да се правят някакви анализи така само от абсолютни цифри е недостоверно [/quote]

    Сега говорих с баба ми, тя не беше съгласна с теб, че точно тогава са взимали по 50-60 лв. Но на възраст е жената, може да не помни

  84. 84 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#76] от "kihano":

    ами аз знам ,че да си купиш стоки с дълготрайна употреба трябваше да брадясаш от чакане , аз знам ,че зъзнехме и стояхме на тъмно години подред .. и още някои "добри" соц.практики също знам... А бе ти в кой свят живееш , да не пишеш от Планетата на маймуните ...

  85. 85 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    [quote#51:"kihano"]Не съм се съмнявал че точно това ще забележите - канализирани умове. Можеш ли да посочиш кога Щтирлиц минава чешката граница, или някоя друга, яхнал калъф от контрабас?[/quote]
    Вика му се ченълинг по модерному. А другаря Тихонов и неговите другари чешката граница са я минали с танкове. Какъв ти тук контрабас хахаха.

  86. 86 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#80] от "niakoi_si":

    Струва ми се ти имаш проблеми с тия дето не се примиряват. С времето ще ставаме все повече. И никой няма да съживява бай Тошо. Нещата ще се направят по по-съвършен начин. Но не и с тоя "матрял". Сегашните си заслужават мизерията.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  87. 87 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#73:"awsed"]НЯМА как да се появи фигура като Горбачов ..или викаш той е бил имплантиран капиталистически агент провокатор... [/quote]
    Е, не чак толкова патосно, просто един компрадор. Делата му говорят достатъчно, както и нобеловата и още какви ли не награди, които му отпуснаха на запад, както и че си живее там и до сега и не смее да стъпи в Русия.

  88. 88 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#53] от "bay Tan":
    [quote#53:"bay Tan"]Колкото и да цъкате минуси не можете да стъпите на малкия пръст на нашите успехи.[/quote]
    Тука вече си прав бай Тане. Не мога да отрека. Даже и да се напъваме до посиране такива простотии няма как да успеем да направим.

  89. 89 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#85] от "blockblock":

    Мисля че говорехме за кино. Що се отнася до чешката граница, преди руснаците са я минали германците и о чудо! Също и великите жертви поляците, които 38 или 39 не помня анексират част от чехословакия.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  90. 90 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#61:"awsed"]след като достигнахме подобни морални и материални висини защо тогава финала доведе до морално и материално разложение... [/quote]СВЪРШИ НИ ВЯРАТА !!! С времето се натрупаха извращения. Сложи се чадър над НАШИ хора. Синчетата на номенклатурата си повярваха че са големи тарикати. Симулира-нето на дейност измести реалното производ-ство. С течение на времето тарикатите схванаха как работи системата и се възползваха, а липсата на ОБРАТНА ВРЪЗКА ликвидирана от единоначалието разруши системата от ВЪТРЕ. Не ни стигна подкрепа за перестройка
    Сега СИВ щяхме да сме по-силни от Китай !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  91. 91 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    [quote#57:"bay Tan"]Идва време за мъст и дни за разплата. [/quote]
    Не викай мецо да се не обади хахаха

  92. 92 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#86] от "kihano":

    Като станете достатъчно, ще ви оградим пак със стената, да си сътворите за пореден път социализма, пак да рухне и пак да изкочите с писъци навън.

    Социалзма е непригоден обществен строй. Не и докато хората имат елементарни материални нужди за да живеят. Докато храната, водата и секса са в недостиг - социализма няма как да просъществува. Т.е. докато човек има тяло - не става.

  93. 93 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#84] от "awsed":

    Аз където съм живял се чакаше само за кола. И то за определени марки. Всичко друго си го имаше. И телевизори и перални (руски автоматични "Вятка" и касетофони (полски "Унитра" каквото искаш.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  94. 94 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#90] от "bay Tan":

    Рухна, защото човешката природа не предполага нарушаване на природните закони. А основен природен закон е хранителната пирамида. Човешкото общество се подчинява инстинктивно на този закон и той влиза в пряко противоречие с чистите социалистически и комунистически теории.

    С оглед на това, че планетата отеснява - борбата за оцеляване ще се засилва.

  95. 95 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    [quote#62:"kihano"]Например, САЩ също ограничава правото на свободно придвижеане на границата си с мексико и на нея граница в опит да я преминат умират около 380 души годишно! Докато на берлинската стена са умрели 136 за цели 28 години.[/quote]
    От коя страна обаче? От пристигащи или заминаващи? Щото не се сещам в Ларедо например да са се наредили бордър патрулите по моста и да не дават некой да префръкне към Мексико. Хората драпат към по хубавото. Сигурно има някакви по авантюристично настроени мексикански предприемачи дето искат да развържат два-триста кила марихуана в Тексас и на влизане в щатите попадат на некой мек спусък ама то това си им влиза в оценката на риска. Докато застреляните на берлинската стена са се опитвали да ИЗЛЯЗАТ а не да влязат.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  97. 97 Профил на awsed
    awsed
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#82] от "kihano":

    многото повече прегрешения бяха извършени периода 1988-1996 г. (ако не си забравил) , след което настъпи период на стабилизация и възстановяване и то във финансово икономически план , но в морален план разложението продължи и след това ..Поради тази причина ,най-вече и независимо от потенциала който имахме периода след 2001 г . ,но не без помощта на наследниците на комунистите отново сме в криза... Така че да говориш че сега сме зле заради управлението на герб е удобно клише...

  98. 98 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#76:"kihano"]Пич, аз не знам по соца да е имало купонна система.[/quote]
    Като не знаеш защо се пишеш отворко за периода дискутиран в темата? Щото купонна система имаше поне до 53.
    [quote#76:"kihano"]Едно палто за простосмъртните и сега е една заплата. [/quote]
    НЕ ДУМАЙ?!? Обикновенно палто за 5-600 лв?!?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  99. 99 Профил на block
    block
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#62] от "kihano":

    Айде сега знаеме ги там в БАН на 7ми километър къде рендосваха американските чипове да видят как са направени.

  100. 100 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#79:"deepdp"]И са ликвидирали над 30 000 българи !
    И са им присвоили фабриките, къщите и парите ! [/quote]
    Като чета това, се питам за кога говорите, за след 9-ти или след 10-ти? Ама по-скоро първото, защото после мащабите бяха много по-страховити...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK