Парламентът за поръчката на новите коли: Участват 3 от 20 фирми. Създадохме конкуренция (обновена)

Парламентът за поръчката на новите коли: Участват 3 от 20 фирми. Създадохме конкуренция (обновена)

© Надежда Чипева, Капитал



В техническата спецификация на обществената поръчка са включени такива изисквания, на които могат да отговорят повечето производители. Няма постъпили жалби за законосъобразността, създадена е и свободна и лоялна конкуренция.


Така отговаря на "Дневник" главният секретар на Народното събрание Иван Славчов за обществената поръчка за новите 75 леки автомобили. Сравнение на "Дневник" сред предлаганите на българския пазар коли показа, че на зададените в нея технически параметри отговаря само един модел кола. За поръчката разказахме миналия четвъртък, а отговорите от Народното събрание чакахме от 3 септември до днес.


Ключовите изисквания са задвижване 4х4 със система за разпределение на въртящия момент между предната и задната ос, резервоар, не по-малък от 70 литра, задни светлини с LED технология и старт-стоп система да двигателя. Поръчката е с прогнозна стойност 3 656 875 лева (4 388 250 лева с ДДС). Така средната цена за една лека кола излиза около 50 хил. лева (около 60 хил. лева с ДДС).




Въпреки твърдението на Иван Славчов, че повечето производители могат да покрият критериите,


оферта са подали само 3 фирми от 20 купили документация


Това са дистрибуторът на "Мерцедес" "Балкан Стар Ритейл" и на "Шкода" - "Еуратек". Според проверката на "Дневник" обаче те не отговарят на всички изисквания на поръчката, с които разполагаме. Третата компания е "Порше БГ", които имат модела кола, който пасва точно на техническите параметри - "Фолксваген Пасат".


"Въпреки че не отговаряме на някои технически изисквания, решихме да се пробваме", коментира пред "Дневник" Даниел Стойчев от "Еуратек" ("Шкода"). По думите му продуктът им е близък, но все пак не отговаря изцяло на записаното в поръчката.


"Преценка на Народното събрание е дали да изберат кандидата, който отговаря и на най-дребните технически изисквания", заяви Ваня Бабанин, пиар ръководителят на "Балкан Стар" ("Мерцедес").


Главният секретар на парламента Иван Славчов

© Красимир Юскеселиев

Главният секретар на парламента Иван Славчов


В отговора пише, че "няма постъпили жалби за законосъобразността на решението, включително за наличие на дискриминационни, икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението или в документацията". "При свободна и лоялна конкуренция участниците могат да предлагат автомобили както от среден, така и от по-висок клас", обяснява още главният секретар.


Според Славчов техническата спецификация е "продавана свободно" от 17 юни до 6 август 2012 г., като в този 41-дневен срок тя е била на разположение на всички заинтересовани.


В името на безопасността


Надълго Славчов обяснява защо е нужно колите, в които ще се возят депутатите, да отговарят точно на посочените в поръчката технически изисквания. Целта била осигуряване на максимална безопасност при движение, високо ниво на сигурност при пътуване, висока енергийна ефективност и минимално замърсяване на околната среда в процеса на експлоатация и съвременно технологично ниво с възможност за запазването му за по-продължителен период от време.


Иван Славчов посочва какви са предимствата на системата 4х4, LED светлините и по-големия резервоар.


За него той например обяснява, че "вместимостта на резервоара на гориво оказва влияние върху оперативността на автомобила и сигурността при пътуване. С резервоар не по-малък от 70 литра са снабдени много модели леки автомобили" (вижте в карето пълните отговори за изискванията).





Няма обаче отговор на въпроса на "Дневник" точно кои марки на българския пазар покриват всички изисквания поотделно и заедно. Главният секретар на парламента говори за  "редица" или "много" производители, но на практика заинтересованите и подаващи документи са вносителите и дилърите за България, които ги представляват.


Депутати на четири гуми 


В момента Народното събрание разполага с 18 автомобила "Мерцедес", купени през 1998 г. и с приблизителен пробег 460 000 км, още 20 коли от същата марка, купени през 2004 г. и със среден пробег 265 000 км, както и 11 коли БМВ от 1999 г. със среден пробег 455 000 км, още 12 от същата марка, купени през 2007 г., с пробег 170 000 км. От Министерския съвет са получили през 2010 г. 4 автомобила "Пежо". В гаража на парламента са и 2 леки автомобила с повишена проходимост "Ланд Ровър Фрилендър", купени през 1999 г. и със среден пробег 165 000 км.


"По-голямата част от наличната техника е силно амортизирана", обяснява Славчов. Според него средният пробег на автомобилите е 300 000 км, като през последните години се наблюдавало завишаване на експлоатационните разходи. "Икономически неизгодно е отделянето на средства за ремонт на автомобилите, тъй като ефектът е краткотраен", добавя той. Очакванията на парламента са намаляване на разходите, след като бъдат купени новите автомобили.



Из отговорите на главния секретар Иван Славчов за поръчката на колите (цялото писмо в прикачения файл): 


Критериите за възлагане са посочени в т. IV.2.1 от публикуваното обявление за обществената поръчка - според критерия "икономически най-изгодна оферта", в т.ч.: Предлагана цена с тежест 60; Технически характеристики на предлаганите МПС с тежест 40. Възложителят се стреми да постигне в поръчката ниска цена при добри технически характеристики. Предвид предназначението на автомобилите, обект на обществената поръчка, минималните технически изисквания за тях са определени с оглед на следните основни принципи:

  • Осигуряване на максимална безопасност при движение
     
  • Високо ниво на сигурност при пътуване
     
  • Висока енергийна ефективност и минимално замърсяване на околната среда в процеса на експлоатация
     
  • Съвременно технологично ниво с възможност за запазването му за по-продължителен период от време.


    Системата 4x4 осигурява по-добро сцепление с пътното платно поради това, че преразпределя въртящия момент от двигателя към тези колела, които имат най-добър контакт с пътя във всеки конкретен момент (изключва се дори минимално приплъзване (буксуване) на колелото спрямо пътното покритие). Като резултат автомобилът се управлява по-лесно и е по-стабилен на пътя (контролират се напречните сили, водещи до странично хлъзгане на автомобила), т.е по-висока безопасност.

  • Системата 4x4 е особено ефикасна при движение по хлъзгав път- сняг, кал, пясък тъй като не позволява буксуване на колелата и загъване на автомобила. Автомобилът има по добро ускорение и при сух път поради по-доброто и пълноценно предаване на въртящия момент oт автомобила към пътя. Системата 4x4 подобрява и енергийната ефективност, т.е. намалява разхода на гориво, тьй като минимализира приплъзването на колелата спрямо пътя и изключва буксуване.
     
Допълнително предимство е по-доброто разпределение па натоварването на двете оси на автомобила.


Система 4x4 на леки автомобили предлагат редица производители.


Вместимостта на резервоара на гориво оказва влияние върху оперативността на автомобила и сигурността при пътуване. С резервоар не по-малък от 70 литра са снабдени много модели леки автомобили.


Използването на LED технологията в осветлението и светлинните сигнали на автомобилите е свързано с ниски разходи, висока енергийна ефективност и безопасност на движението.


LED светлините имат изключително ниска консумация на електрическа енергия в сравнение с лампите с нажежаема жичка.


Светват 1000 пъти пo-бързо от лампите с нажежаема жичка, което е особено важно за стоп светлините и задните пътепоказатели. Тъй като увеличават времето за реакция, с което разполага водача на движещия се отзад автомобил, т.е. по-високо ниво на безопасност.


Не съществува дори теоретична възможност всички светодиоди на един LED светлинен сигнал (стоп светлина, габаритна светлина или пътепоказател) да изгорят едновременно, т.е. автомобилът винаги ще има задни светлини, което е изключително важно за безопасността на движение в тъмната част на денонощието.


Срокът на експлоатацията на LED светлините (30 000 - 100 000 часа) е практически равен на живота на автомобила.


Намаляват се (почти са равни на нула) разходите за труд и резервни части за задните светлини при поддържането на автомобила.


Предвид изброените предимства много производители предлагат модели леки автомобил с LED светлини, като някои предлагат модели автомобили дори с LED фарове и предни светлини.


Поставените технически изисквания са съобразени с принципите, посочени в т. 5 по-горе. При свободна и лоялна конкуренция участниците могат да предлагат автомобили както от среден, така и от по-висок клас.


Следва да отбележа, че няма постъпили жалби относно законосъобразността на решението, включително за наличие на дискриминационни, икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението или в документацията. Предварителните проучвания определиха техническото ниво на предлаганите съвременни модели автомобили и в техническите изисквания за обществената поръчка са включени такива изисквания, на които могат да отговорят повечето производители.

Коментари (145)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Какво стана с поръчката за "българския Лувър", където 9 от 10 кандидати бяха декласирани по причина "неправилно попълнен формуляр за големия талон на багера"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  2. 2 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Тия от шкода не са в ред. Депутат в шкода. Ха-ха-ха.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  3. 3 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 914 Гневно

    Очакванията на парламента са намаляване на разходите, след като бъдат купени новите автомобили.

    И за 4млн. (колкото струват новите коли) не може да ремонтирате старите?!?!?!?!? За простаци ни вземате БЕ! Наглеци! Вместо да правите икономии, както по цяла Европа, коли ще купувате! То това да ви беше само кусура!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  4. 4 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Едно питане само - защо му е на депутат автомобил като на горски? Не е ли по-целесъобразно да ги качим на АТВ-та?

  5. 5 Профил на patladjan_91
    patladjan_91
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#2:"Long One"]Тия от шкода не са в ред. Депутат в шкода. Ха-ха-ха. [/quote]
    Мен и депутат в Пасат ми се вижда странно. Как така ще се прежалят, без коли от най-висок клас?

  6. 6 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 541 Любопитно

    Градим разградени дворове!

  7. 7 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Алоооо, какви са тия БМВ/Мерцедес изисквания бе? Я бързо на евтините Great wall. Тарикати селски !

  8. 8 Профил на getso
    getso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    И аз искам нова кола!...
    Моята е 14 годишна.
    А?

  9. 9 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Никакви автомобили, по един велосипед им стига. Ако депутатите почнат да се опъват, да се махнат седалките на велосипедите!!!

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  10. 10 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Браво в България има конкуренция и тя започва от Парламента. Парламентарна република, Парламентарна конкуренция.
    ( Виж ст. за ГЕРБ и БСП и конкуренцията за новите депутатски листи.)

    apoloniy
  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3264 Весело

    За фидоска ще трябва АТВ

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    Ъффф, ше се повторя, ама тия първи почнаха

    Те това вече е казано по въпроса:
    http://vbox7.com/play:22957250

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Весело

    [quote#11:"hodounski"]За фидоска ще трябва АТВ [/quote]

    С усилено окачване!

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на getso
    getso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Само да питам...
    На Фидосова самосвал ли ще има?
    Простете!...

  16. 16 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 488 Весело

    Маалии , тия гърбавите все на Партийни секретари на ТКЗ - та ми мязат , ма тя породата им такава де , кво ли се чудя .

  17. 17 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#10] от "Apolon ot Tiana":

    Парламентарно безочие!
    За какво са им коли?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  18. 18 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    На теория трябва да спечели или шкода или волксваген.
    Да видим

  19. 19 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    За нас метро , велосипеди и синя и зелена зона За тези мазносерци лъскави коли и пилеене на нашите пари по глезотии Да стимулират родното с Ловешките коли и то не повече от десет за целият парламент, бурканите от село да си ги карат с влак иавтобус,на които не му харесва да си ползва личните лимузини и джипове

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Весело

    [quote#2:"Long One"]Тия от шкода не са в ред. Депутат в шкода. Ха-ха-ха. [/quote]

    Мдам.
    За Фидоска МАЗ си требе

    http://www.youtube.com/watch?v=QXRtCxuz-0c&feature=related

  21. 21 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#11] от "hodounski": Може и един БЕЛАЗ второа ръка

  22. 22 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 611 Весело

    А не е ли най евтино да се качат дупетатите в градски и междуградски транспорт + БДЖ, или се страхуват от всеобщата народна "любов", която може да ги налети?!

  23. 23 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Целта била осигуряване на максимална безопасност при движение, високо ниво на сигурност при пътуване, висока енергийна ефективност и минимално замърсяване на околната среда....."

    Ала бала и секви простотии! Ей Славчов, ако не знаеш, няма човек у нас, който да не иска такъв автомобил, поради същите "цели", които си изброил! Въпроса е, дали може да си го позволи! След като 90%, че и повече не могат, то значи, че и вие не би трябвало да си го позволявате, най малкото, поради съпричастността ви към причината - защо не могат да си го позволят ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  24. 24 Профил на war
    war
    Рейтинг: 434 Весело

    за първи път чувам че системата 4х4 води до по-нисък разход на гориво! все си мислех че това да караш 4х4 води до поне 1 литър по-висок разход....

    а разходите за смяна на крушки за стопове - ц-ц-ц малей, страшни са! и реакциите на шофьорите от НСО сега ще се ускорят 1000 пъти

  25. 25 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално
  26. 26 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Както написах и под обясненията за улегналото метро, ГЕРБ заформи един голям Сезон на канарчетата.
    Нека генсекът Славчов обясни недоразумения в изказването си:
    - коя среден клас кола има резервоар над 45 л.?
    - какво (освен негативно) влияние оказва резервоар от 70 л върху сигурността на автомобила?
    - как системата 4х4 се съвместява с "висока енергийна ефективност и минимално замърсяване на околната среда в процеса на експлоатация", когато става дума за возене на само един депутатски задник?

  27. 27 Профил на easternalien
    easternalien
    Рейтинг: 381 Весело

    Хах, наистини ни мислят за кухи и прости!
    Искали нови коли куатро....ами и ние искаме да си вършат съвестно и безкористно работата , ама нъцки!
    Ами дайте пари за качествен ремонт, и с другите направете детски градини, дайте пари за по-качествено здравеопазване! Ма не, на дебелие задници трябва да им е удобно и да им мирише на ново. Пожелавам тежки хемероиди на целият парламент!

  28. 28 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#17:"Без коз"]Парламентарно безочие!
    За какво са им коли?[/quote]
    За предизборни обиколки естествено )) Голямо шетане по селските пътища се задава Колко ли жители по селата ползват автомобили 4Х4, без да броим трактори разни ? ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  29. 29 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 552 Неутрално

    [quote#11:"hodounski"]За фидоска ще трябва АТВ[/quote]
    Няма да стане - Фидуошу само в лопата на фадрома може да се вози или в каросериаята на ЗИЛ. Може и с паяк да я вдигат след заседание.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  30. 30 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1113 Весело

    Е какво сте се разревали, аз пък искам, на хеликоптери само да летят депутатите, тогава ще е най-икономично и сигурно! Освен това ако народа успее да си купи на старо някой реактивен снаряд, я стрела 2М, ще може директно да гласува за някои избранници!

  31. 31 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 754 Весело

    Този ни мисли за луди. Системата 4х4 е винаги с по-голям разход на гориво. Но по-важното е, че човекът ни лъже - какъв хлъзгав път - сняг, кал, пясък (виж цитата по-долу), след като благодарение на Строителя на магистрали, както и на Ловеца на снежинки, пътищата са асфалтирани идеално, а сняг по тях изобщо не пада?
    "Системата 4x4 е особено ефикасна при движение по хлъзгав път- сняг, кал, пясък тъй като не позволява буксуване на колелата и загъване на автомобила. Автомобилът има по добро ускорение и при сух път поради по-доброто и пълноценно предаване на въртящия момент oт автомобила към пътя. Системата 4x4 подобрява и енергийната ефективност, т.е. намалява разхода на гориво, тьй като минимализира приплъзването на колелата спрямо пътя и изключва буксуване."

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  32. 32 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1165 Весело

    Тетка явно изостава с лапането..Требе се поправи тая несправедивост..Все пак трябва да е в тройката на лапачите.Предвид габаритите на някои от безделниците ,може би е трябвало да има изискване за подсилено окачване и задъжителна лебедка , която да им помага при слизане..

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  33. 33 Профил на it
    it
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако депутатите са родолюбци и подкрепят родното производство, да се качат на Great Wall - кеф ти джип, кеф ти пикап, кеф ти евтина градска кола...

  34. 34 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 488 Гневно

    "Парламентът има бюджет от 53 милиона лева през 2012 година и сумата е значително увеличена спрямо най-добрата предкризисна година (2007), когато парламентът се справяше с 34 милиона бюджет.

    "През 2009 парламентът се справи с 40 милиона бюджет.

    По кой индикатор българската икономика се намира по-добре от 2007 година, че Народното събрание има по-голям бюджет?

    Не трябва ли той да е обвързан с реалното състояние на икономиката и по този начин парламентаристите да усещат ефекта от своята дейност?"

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1441236

  35. 35 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 594 Неутрално

    "Според него средният пробег на автомобилите е 300 000 км, като през последните години се наблюдавало завишаване на експлоатационните разходи. "

    Доста бензинец купен със народни парици сте издухали.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  36. 36 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Ха-ха, никой не бил обжалвал законноста на процедурата. Ами това е много обезпокоително-даже вече никой не протестира и не си троши парите и нервите да се бори за нещо. Повече от ясно е, че няма смисъл.

  37. 37 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1165 Весело

    Това изискване за резервоарите пък е уникално..Нерде нема през 3 км бензиностанции..

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    [quote#36:"Drun_drun"]Ха-ха, никой не бил обжалвал законноста на процедурата. Ами това е много обезпокоително-даже вече никой не протестира и не си троши парите и нервите да се бори за нещо. Повече от ясно е, че няма смисъл. [/quote]

    Това е, защото българският бизнес действа на принципа "Който каквото си уреди - за него си е, няма да му прави сечено. Ние като си уредим, и на нас колегите няма да ни правят!"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  39. 39 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Неутрално

    И за какво са им 4Х4 на тия, та те не излизат от София...И резервоари за 70 л?! Та България по диагонал могат да пресекат с по-малко гориво...Най-старите им коли са от 1998г., значи са на 14 години. Я да видим каква е средната възраст на колите, карани от българите. Със сигурност е по-голяма. Ами тогава и депутатите да си карат със старите коли, да стягат колана заедно с народа си, все пак той ги е избирал.

  40. 40 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Учудва ме, че в изискванията към новите автомобили не се включва голям багажник. Идат избори, как ще се превозват плакати, кебапчета и бира?

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  41. 41 Профил на xxxxx1963
    xxxxx1963
    Рейтинг: 434 Неутрално

    При положение, че държим първенството по заплати в Европа (отзад напред ) ,закупуването на нови коли за Парламента в момент на криза е направо нахалство.

  42. 42 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#38] от "cinik":
    Да, така е, защото "българският бизнес" не допуска нормални хора да направят бизнес, ама по никакъв начин. Всичко по-голямо от "микро" се смачква веднага, щом подаде сигнал за растеж. И защита няма отникъде - ни от съд, ни от други институции. Изпитал съм го - вервай ми.

  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    [quote#33:"it"]Ако депутатите са родолюбци и подкрепят родното производство, да се качат на Great Wall[/quote]

    Няма нужда от толкова високопарности.

    Да подкрепят българското ... ъъъ ... не производство, ама поне стотината работни места за сглобяването.

    Да не говорим, че щом ловешките Great Wall са добри за полицията, която по дифоут и в дъжд, и в сняг, и в буря трябва да се притичва където я пратят, то са достатъчно добри и за дупетатския задник, който си бръмчи в удобно време по възможно най-добрия маршрут ...

  44. 44 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 663 Гневно

    Всичките обяснения за изискванията са нагли, противоречащи си и повечето - откровена лъжа.
    Не може някой да ми говори:
    "Високо ниво на сигурност при пътуване
    Висока енергийна ефективност и минимално замърсяване на околната среда в процеса на експлоатация
    Съвременно технологично ниво..." - като преписано от рекламен проспект! И едновременно с това да се иска резервоар мин. 70 литра!! Резервоар над 70 литра имат САМО много мощни и неикономични автомобили.
    Много хитър начин, без явно да го афишираш да кажеш, че искаш голям и мощен автомобил!

  45. 45 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Всички обществени поръчки и търгове се правят по почина "за точно определен наш човек". Нещата са заложени в самата тръжна документация, ето този светъл пример в тая статия е доказателство. Затова сме толкова бедни, защото плащаме луди пари за всяко нещо, купено или изработено за държавата. Ако имахме журналисти, досега да се бяха сетили да разровят търговете на общините и министерствата, такива нещица щяха да открият...А пък ако имахме съдебна система, някой щеше да се самосезира, да поразследва, да поосъди кметчета, министърчета и т.н. Ако...Ако само имахме държава...Абе ако бяхме хора на място, може би...

  46. 46 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    [quote#36:"Drun_drun"]Ха-ха, никой не бил обжалвал законноста на процедурата. Ами това е много обезпокоително-даже вече никой не протестира и не си троши парите и нервите да се бори за нещо. [/quote]

    Как да се борят?
    Дадоха ли гювече коли за предизборната кампания другите?
    Не дадоха!
    Ама на VW се возеха Плевнелиев и Маргито!
    Е, сега им е ред на вносителят на VW да си осребри "инвестицията". И всички са наясно с "правилата на играта". Утре ще се натискат да возят ...

  47. 47 Профил на cybersas
    cybersas
    Рейтинг: 517 Гневно

    Много нагли ве! Ама много?! Що не си купите танкове да се пазите от народната любоФ - ем са им значително по-големи резервоарите, нема зимни летни гуми - газиш наред и тФа е!

  48. 48 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Весело

    "Създадохме конкуренция", казал този елемент от парламента...Последвал бурен смях.

  49. 49 Профил на frunze
    frunze
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Системата 4x4 подобрява и енергийната ефективност, т.е. намалява разхода на гориво, тьй като минимализира приплъзването на колелата спрямо пътя и изключва буксуване.

    Това сигурно е рожба на болния му мозък. Обосновката му е направо невероятна.
    LED били 1000 пъти по барзи. Да ама не, преднината им пред обикновените крушки е 20 наносекунди.

  50. 50 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    Това го разбирам като ПСЕВДОКОНКУРЕНЦИЯ!

  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    [quote#43:"xm..."]Да подкрепят българското ... ъъъ ... не производство, ама поне стотината работни места за сглобяването. [/quote]

    В момента у нас се сглобяват само малкият модел. Другото що е Грейт Уол по улиците е 100% китайски продукт от-до...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  52. 52 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#34:"petrov9"]Парламентът има бюджет от 53 милиона лева[/quote]
    ей, браво бе той по-голям от този на БАН, я Дянков да им направи една атестация, брой изкавания, брой срещи с избранници, гласувани нормални закони, за грешките в държавен вестник да не говорим!

  53. 53 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Пасат"-ът ще дойде тексничък за Фидоска. По-добре специално за нея "Туарег" или още по-добре "Фаетон" дълга база.

  54. 54 Профил на getso
    getso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Помня, Бойчо като дойде на власт, щеше да спира всички коли...
    Мони,Малката Пица, обеща да ходи на работа с велосипед!
    "Бичиклет", тъй му викаше баба.
    Бабини гербини!

  55. 55 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#52] от "ban":
    Една проста сметка показва, че това прави по 220 833 лв. на депутатска глава на година. ?!?! 18 402 лв. на месец. Не'ам думи.

  56. 56 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Според мен, който е писал тръжните документи не е бил толкова коварен. Просто са му казали горе-долу към каква цена да се ориентира, той е взел няколко каталога, избрал е един модел и е преписал всичко от там. Така се прави при търговете по ЗОП, защото правилата се спазват насила, а не с акъл.
    Ако имаха акъл, щяха да пишат, че парламентът се нуждае от Х транспортни средства, за период еди какъв си и километраж толкова и толкова, и приема оферти за възлагане на поръчка.
    Може да я спечели "Мерцедес", може "Шкода", а може някоя рентакар фирма или ОК Супертранс. Нали целта е да се осигури транспорт на минимална цена при определени изисквания, а не да се колекционират коли!

  57. 57 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#54:"getso"]
    Помня, Бойчо като дойде на власт,[/quote]
    Као казахте "Бойчо" се сетих, че нашият премиер има осанката като тази на един истински Огнянов! Ако Вазов беше жив, непременно щеше да го възпее в творчеството си, защото заслугите за просперитета на страната на Бойко далеч надхвърлят обикновените човешки възможности.

  58. 58 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1146 Гневно

    Каква конкуренция.
    Имате роден производител, ще си купувате от него. Като създадете конкуренция и други марки да произвеждат у нас, тогава избирайте.

  59. 59 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Старт-стоп системата е въпроса тук. 100% мерцедес имат такива модели, НО не на тази цена.

  60. 60 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#55:"Drun_drun"]18 402 лв. на месец[/quote]
    а на Дянков, 184,02 на учен му се виждат много!

  61. 61 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#59:"gsb"]Старт-стоп системата е въпроса тук. 100% мерцедес имат такива модели, НО не на тази цена. [/quote]
    По принцип, цената би трябвало да е тайна. Друг въпрос е, че от Балканстар не са глупаци и като са погледнали "екстрите", и им е станало ясно какво се търси.
    Честно казано, не знам какво е старт-стоп система, но не мисля, че LED-стоповете придават някаква сигурност или престиж. На Голф ще стоят, но не и на Майбах.
    Ако се гони сигурност - има куп системи за пасивна и активна сигурност, но за тях не пише.

  62. 62 Профил на getso
    getso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ха ха!
    Ще те натъжа!...
    Бойчо е обикновен ментарджия.

  63. 63 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Дайте им по-дълго въже за да могат сами да се обесят, друго им не тр'ебва на нашите измекяри!!!
    Пътна инфраструктура са с 60 джипа "Киа Соренто", на по една година всеки, сега парламента ще е с "Пасати 4х4" - възможно най-капризният вариант кола за поддръжка, спрямо всичко, което е на пазара от среден клас лимузина, а Аз си запазвам мнението, че не им трябва кола по-скъпа от Хюндай Соната, също печелила приза "Кола на годината" и не мога да разбера: защо не вземат неамортизираните коли на "Пътна инфраструктура, а на тях да им купят "Дачия Дъстър" или "Фиат Пунто"(2+2 гумени глави)?!
    Дали за такава поръчка не е редно да се направи първо директно запитване до всички представителства на коли, какво могат да предложат на дадената предполагаема цена и след това да се решава от какво да се лишат министрите ни, като екстри, за да може да се оползотвори бюджета правилно и впоследствие на търга да се знае, че при тези и тези изисквания на министерството, шанс имат, поне 5 сериозни представителства на коли и съответно да се избере това с най-добрия сервиз и окомплектовка срещу цена, след провеждането на търга?!
    Какво е това странно проучване на министерството при поставянето на въпросните критерии в търга - някого са го стиснали много здраво под масата?!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  64. 64 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#62] от "getso":
    Ааа, "Старши тарикат" си е звание, не го подценявай!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  65. 65 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Шокиран съм от МАЛОУМНИТЕ обяснения на секретаря на Парламента. Ще си изям инженерната диплома!!!

  66. 66 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#61] от "varog":

    Нема тайна бе, има си прогнозна стойност и си я пише. Ще рече, НЕ Я НАДВИШАВАЙ! Хората даже са ти сметнали, че се връзва 50 кила лева без ДДС. Тва и за Е класа не стига, а старт-стоп можеби в S класата

  67. 67 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Така е, нали девизът им беше "Град(б)им България!"

  68. 68 Профил на getso
    getso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Да...
    "Старши тарикат" , но ВРИД...
    Временно изпълняващ длъжността.
    След изборите ще бъде само тарикат, на държавен хотел.

  69. 69 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 439 Неутрално

    От нас зависи колко време ще ги ползват, може да направим така че те да се возят само 6-7 месеца на тези автомобили!

  70. 70 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#66:"gsb"]Нема тайна бе, има си прогнозна стойност и си я пише. Ще рече, НЕ Я НАДВИШАВАЙ! [/quote]
    Не може в един търг да има обявена прогнозна стойност. Това обезмисля самата процедура.

  71. 71 Профил на a.sensible
    a.sensible
    Рейтинг: 486 Весело

    [quote#63:"Ivan Petrov"] не мога да разбера: защо не вземат неамортизираните коли на "Пътна инфраструктура, а на тях да им купят "Дачия Дъстър" или "Фиат Пунто"(2+2 гумени глави)[/quote]

    Аууу, ама бива ли така??? Не си ли чувал приказката за принцесата и граховото зърно? Принцесите се познават с помощта на грахови зърна, а народните избранници по това, че изнежените им дупенца не могат да сядат на седалки, поизтъркани от други дупища.

  72. 72 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#65:"b_d_s"]Шокиран съм от МАЛОУМНИТЕ обяснения на секретаря на Парламента. Ще си изям инженерната диплома!!! [/quote]
    Кой каквато има - такава ще яде!

  73. 73 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2536 Весело

    А къде останаха автомобилите made in Loech?
    Защо депутатите не дадат пример в посока "изберете Българското"?

    I Want To Believe
  74. 74 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#66:"gsb"]старт-стоп можеби в S класата [/quote]
    Каква е тая "старт-стоп", бе човек?

  75. 75 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#71:"a.sensible"]Не си ли чувал приказката за принцесата и граховото зърно? [/quote]
    Мога да предложа римейк, и то не приказка а истина, за депутата и гьостерицата.

  76. 76 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Колкото има конкуренция в състезание в което участва един кон, толкова и тук! Жалки сте господа ненародни избранници!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  77. 77 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Уважаеми г-да депутати,
    Висока сигурност (от ПТП), енергийна ефективност и ниски разходи се постигат при ползване на обществен транспорт. В рамките на София обществен транспорт са и таксиметровите автомобили. При сключване на договор с таксиметрова фирма (и), разходите за километър пробег ще бъдат много по-малки от поддръжката на луксозни автомобили. Задължително трябва да има и лимит, за да се ползва транспорта по служебно предназначение, а не както сега за да се возят депутатите, шофьорите и техните семейства, а с горивото да се пълнят резервоарите на частните автомобили на шофьорите. За представителни цели НСО има предостатъчно подходящи автомобили. За извън столицата обществен транспорт - колкото искаш.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  78. 78 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#70] от "varog":

    Абе човече, колко тръжни процедури си гледал? В момента дървенофилософстваш.
    Не може ако има нещо да го забранява. Щом нищо не го забранява, значи може и не само може ами и я има в много търгове

  79. 79 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#74] от "varog":
    От статията
    "задни светлини с LED технология и старт-стоп система да двигателя."
    Кое не ти е ясно?
    Ако не си разбрал, иде реч за система, която гаси двигателя като спреш и пали като натиснеш съединителя.

  80. 80 Профил на rossen1967
    rossen1967
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Е много сте нагли мама ви д---ба депутатска! С тия пари можете купите всички учебници и пособия за ВСИЧКИ първокласници! А тоя мазник,нагъл секретар дано се задави от рушвета на Порше БГ...

  81. 81 Профил на kel4o
    kel4o
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Бахти наглостта! Хората стават все по-бедни, болни и отчаяни, а тия коли купуват! Дайте парите за здравеопазване и детски градини! Нали "милеете" за народа? Возете се с метро, рейс и маршрутка, ако не ви харесва - ползвайте дори собствените си коли! Не е държава, а бунище!

  82. 82 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 741 Неутрално

    поредната нагласена гавра....А този на снимката не е едно и две депутатски кюфтета е изпапал...

  83. 83 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 488 Неутрално

    В Ловеч правят коли да вземат да се позамислят нащи управници да не хвърчат в облаците.Гъзарията не топли.От Гъзария се умира.

  84. 84 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    За нашите депутати само Great Lol.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  85. 85 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1102 Любопитно

    Имам въпрос към Праламента..или по точно към г-н Славчев.
    С колко служебни автомобила разполага Парламента на Норвегия?
    С колко сл................................................................... на Австрия?
    С колко слу...................................................................на България?
    Какви са БВП/брутните вътрешни продукти/ на тези три страни?
    Само ще загатна отговора.. Норвежкия парламент разполага с автомобил САМО за председателя.....
    Предварително Благодаря на г-жа Председателя на народното събрание на РБ и на г-н Славчев,както и на народните любимци/ да не казваме храненици/

  86. 86 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1430 Весело

    До коментар [#84] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Ако завода беше на Бойко и сие със сигурност

    ПП: жандармите нали ги оборудваха с такива. На няколко месеца коли скърцат като на старо мазе вратата. Чуват се през три пресечки... та елемента на изненада не го броим изобщо

    Жената е покана за щастие
  87. 87 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1430 Весело

    До коментар [#73] от "2.5":

    Защото са комплексари.
    Колко от тях бегаха от сесия на парламента да се редят за Верту на половин цена та станаха за резил

    Жената е покана за щастие
  88. 88 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 663 Гневно

    Демагози!
    Ако толкова се грижеха за екология и икономична експлоатация, щяха да заявят електромобили.
    Ама не, искат луксозни, мощни лимузини, без значение колко постоянно поскъпващ бензин харчат.

  89. 89 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 754 Весело

    [quote#49:"frunze"]Да ама не, преднината им пред обикновените крушки е 20 наносекунди. [/quote]
    В тиквата на депутатина това са 20 пъти ПОВЕЧЕ секунди. Все пак хората там са завършвали задочно ВИФ, а не Физическия факултет на СУ...

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  90. 90 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Не искат коли по 20-30 000 лв, искат по 60 000. Нали не дават те парите, могат да си купят по 100 000. Сега е момента някой да удари по масата и да ги накара да купят от асемблираните в България коли. Един джип с газова и най-високото оборудване от Ловеч струва 32-33 000 лв, точно наполовина. Има 4x4, LED светлини ще им измислят ако трябва. Да не говоря че ще вземат доста по-добра цена. С другата половина от парите могат да ремонтират основно някое школо, което не е виждало ремонт от 40 години. Ма искат на Мерцедес да си возят дебелите задници.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  91. 91 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    "Мижи да те лажем".

    Хубави неща ни е разказал Главният секретар на НС Иван Славчов, но когато човек харчи личните си пари за нов автомобил, разсъждава малко по-иначе от схемата, която той ни представя. За нормален човек алгоритъмът за покупка на нов автомобил е приблизително следният:
    1. Автомобил от кой клас е нужен? В случая с Парламента очевидно на един депутат е предостатъчен автомобил от "среден" клас (т.нар. миттелклассе или клас "С".
    Предлагани марки и модели в този клас (по азбучен ред, по-популярните): Алфа 159; Ауди А4; БМВ 3-та серия; Ситроен С5; Форд Мондео; Хонда Акорд; Хюндай I40; Мазда 6; Мерцедес С-класа; Опел Инсигния; Пежо 508; Шкода Супърб; Фолксваген Пасат; Волво S60.
    Нормално - 14 достатъчно добри предложения.
    Следващите критерии след класа на автомобила:
    2. Съотношение цена-качество.
    3. Ескплоатационни разходи и поддръжка.
    4. Загуба на стойност при продажба на вторичния пазар.

    Ясно е, че измежду тези 4 най-основни показатели са възможни твърде много различни комбинации, които ще водят до приблизително равен краен резултат при въпросните 10-ина марки. Просто защото така действа конкуренцията (един набляга повече на ниска цена; друг - на върховен лукс и качество).

    Оттук тактиката на купувача е сравнително проста: заявяване на интерес пред ВСИЧКИ/ПОВЕЧЕТО от тях, за да бъдат "натискани" надолу в цената. Би трябвало НС като загрижен за парите си купувач да постъпи именно така. Както се вижда обаче от Обществената поръчка на НС, оферти са подали само трима търговци. Какъв коментар повече - останалите търговци не искат да си продават стоката ли ... Не че не искат, а явно не могат при така прецизно селектираните критерии на НС.

  92. 92 Профил на goodman69
    goodman69
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Нагласената обществена поръчка е проблем, но още по-голям проблем е, че парламента на 7 милионна България си позволява да притежава 150 луксозни автомобили, докато парламента на 70 милионна Германия има само 40, при това взети под наем!

  93. 93 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    [quote#29:"lazy_and_sleepy"]Фидуошу само в лопата на фадрома може да се вози или в каросериаята на ЗИЛ. Може и с паяк да я вдигат след заседание. [/quote]
    За Фидоошу трябва специален кран - като тия големите строителни, дето по цял панел вдигат.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  94. 94 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Майко мила, като четох обясненията на тоя ... се чудех толкова ли е ТЪП или се прави на такъв? И в двата случая не намирам реален смисъл от прибиваването на подобен екземпляр в парламента. Аз не бих му поверил и ръчна количка с едно колело.

    ПРОСТ СИ БЪЛГАРИНО! ПРОСТ!

  95. 95 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Между другото сега е момента да се направи един митинг по въпроса и Светилото гаранция ще спре поръчката. Под угорозата да му спадне рейтинга... би натоварил депутатите и на каруци Грехота е да не му ползваме сбелюбието в наш интерес.

  96. 96 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Малък страничен коментар на тема "защо другите вносители не оспорват условията на търга":
    Такова нещо обикновено не се прави, и то не защото участниците са си разделили пазара, а защото подалият оспорването знае, че след това НИКОГА няма шанс да спечели друга поръчка, дори ако е готов направо да подари стоката си.
    Казвам го от собствен опит, били сме прецаквани с подобни нагласени условия, но и никога не сме давали "под масата".

  97. 97 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#79:"gsb"]Ако не си разбрал, иде реч за система, която гаси двигателя като спреш и пали като натиснеш съединителя. [/quote]
    Това ли било старт-стоп система?
    Че това е абсолютна лудост. Не може да има такава система!

  98. 98 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#78:"gsb"]Абе човече, колко тръжни процедури си гледал? В момента дървенофилософстваш.
    Не може ако има нещо да го забранява. Щом нищо не го забранява, значи може и не само може ами и я има в много търгове [/quote]
    Аз не знам вие какви търгове сте гледали. Но да обявиш прогнозна цена 4 млн$ и да очакваш честен конкурс - сори! Аман от съвременни икономисти от Свищов ли беше, от Тутракан ли...

  99. 99 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Поти няма страна в ЕС която да не е принуждавана да плаща с бюджета си на Германски концерни било то за автомобили,строителна техника, строителни материали ,синтетична храна всичко това отговаря на специално подбраните европейски изисквания в полза на германските неоколониалисти.
    Търговия за над $1.35 трилиона годишно която е не конкурентна а наложена с политическо-лобистки способи и не конвенционална реклама увреждаща психиката !




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  100. 100 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#99:"comandante"]Поти няма страна в ЕС която да не е принуждавана да плаща с бюджета си [/quote]
    Ми аз не виждам Германия да е принуждавала когото и да е, още по-малко пък българския парламент какво да купува.
    Да си вземат грейт уол.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK