По улиците на София - от синята идея до синята зона

Против винетния стикер за живеещите в центъра на София - това беше основното искане на протестиращите

© Георги Кожухаров

Против винетния стикер за живеещите в центъра на София - това беше основното искане на протестиращите



Преди години виках по софийските улици за синята идея. Разбраха ме погрешно и сега протестирам срещу синята зона". Казва Сашка Недялкова и бърза да уточни, че се шегува. Участва в шествието по бул. "Георги Сава Раковски" против новите правила за паркиране в София, според които живеещите в центъра на София трябва да плащат винетен стикер, за да могат да спират колата до дома си.


Сашка е един от засегнатите от промените. "Искам да има обществен паркинг на поносими цени или безплатен, където да оставям автомобила си", обяснява тя. Не е против синята зона, стига да бъдат защитени интересите на живеещите в центъра. "Нали идеята е да се намали трафикът, който идва от кварталите към центъра, а аз къде да си дяна колата".


В протеста, който тръгна от площад "Славейков", се включиха над 200 души. Първоначалната идея беше да се направи палатков лагер пред сградата на Столичната община на "Московска" 33, но организаторите от "Фейсбук" групата "Не на данък паркинг" не получили разрешение. Затова около 19 часа на отреденото им място пред общината те разпънаха символично една палатка на паркомясто от синята зона.




Общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки също се включи в протеста, въпреки че организаторите отричат да защитават политически интереси

© Георги Кожухаров

Общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки също се включи в протеста, въпреки че организаторите отричат да защитават политически интереси


Правилата за паркиране влязоха в сила от 1 септември, а до 1 октомври беше даден гратисен период за частта от наредбата за паркирането за живеещите в центъра. От исканото от протестиращите общинските съветници приеха само изменения за хората в неравностойно положение, както и в изисквания брой документи за изваждането на винетен стикер. Не беше намалена цената, която годишно за първа кола в синята зона е 150 лева, а за втора - 450 лева. В нововъведената зелена зона цената за първи автомобил е 100 лева, а за втори - 300 лева.


"Излиза, че съм виновен, че съм роден в центъра на София", казва Николай Стефанов. Според него мнозинството в общинския съвет и администрацията налага по тоталитарен начин новите правила за паркиране. "Дойдоха с големи обещания, а използват методи на тоталитарния лидер Тодор Живков".


Сред плакатите на протеста се отличиха "Не на рекета", "Излез от хипнозата, че всичко се плаща" и "Днес граждани, утре гласоподаватели". На протеста присъстваше и общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки, който дори се включи в разпъването на палатката пред Столичната община.


"Не на рекета" скандираха над 200 души

© Георги Кожухаров

"Не на рекета" скандираха над 200 души


"Днес от два часа сесия общинските съветници един час и половина са се карали за собствените си привилегии, а не са отделили време за нашите искания", каза на мегафона един от организаторите Румен. На днешното си извънредно заседание общинарите за втори път спориха емоционално за несъществена част от наредбата - картата за преференциално паркиране на изборните длъжности в столичната управа - кметът и общинските съветници.


"Трудно е, когато се изправяш против институциите", каза администраторът на "Фейсбук" групата Гергана Владкова. Тя обясни, че протестите ще продължат докато от общината не се съобразят с искането им да бъде отменена частта от наредбата за живеещите в центъра и след това да бъдат написани по-добри за гражданите правила.

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Истинския протест трябва да се прави с една по неочегарена гьостерица по гърбината на Диков, защото тоя корумпаж е главната причина да се нагньети така града с такава плътност, а от там - да липсват и паркоместа.
    Най-добрата политика е ако ще се действа с методи като по Тошовото време да се въведе и гражданството. Така който не притежава имот тука - кръгом и обратно!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на lazarova
    lazarova
    Рейтинг: 482 Неутрално

    тези протестиращи за синята идея май не са разбрали, че идеята на тази идея е, че няма безплатен обяд, че никой не плаща сметката на друг, че публичната собственост, не е бащиния на никого и че всеки ползва това, което може да си позволи.
    А иначе - ВМРО разпъва палатката на гражданския протест!! Трябва да се помага на гражданите, особено преди избори.

  3. 3 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Защо трябва да ме наказват, че живея в центъра, плащам най-високи данъци и такса смет, при разни мероприятия трябва да търся място за колата, защото някой е решил да снима филм или друго нещо?
    Може би целта е да се направи непоносим живота на хората, които живеят в центъра и да се махнат от там, а някои да им изкупят жилищата.

  4. 4 Профил на Асенов, който иска референдум!
    Асенов, който иска референдум!
    Рейтинг: 753 Весело

    Леви и десни. Леви... десни...леви-десни, леви-десни, леви-десни...кръ-гооом.

  5. 5 Профил на valerian
    valerian
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Надявам се, че общината няма да отстъпи пред 100 или 200 души, които са решили, че правилата не трябва да важат за тях. Като им е скъпо да плащат по 10 лв. на месец, да плащат като останалите по 2 лв. на час! А после скандират, че имало дискриминация?! Има, определено! Но определено не е в тяхна полза.

  6. 6 Профил на lazarova
    lazarova
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Това, че живееш в центъра не означава, че улицата е твоя. Тя е толкова на този, който живея на нея, колкото и на този от Младост. А тази мантра с "високите данъци" - ами, така е, в нормалния свят - за най-скъпите жилища, се плащат по-високи данъци.

  7. 7 Профил на Пчеличката М.
    Пчеличката М.
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Носталгията не е добър съветник. Синята идея, ако се беше реализирала, щеше да означава не само права, но и задължения. Но в България нещата са сбъркани, затова е по-лесно да се протестира, отколкото да се мисли рационално.

  8. 8 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#6] от "lazarova":

    А защо другите да паркират пред домовете си и там не е тяхна собственост, а аз трябва да си плащам, те - не.

  9. 9 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Е, дотам докараха синята идея сините съветници, които, разбира се, са гласували и ЗА привилегиите си! Да се плаща на уродливото им отроче Герб за нещо, което е на всички - улиците и в центъра, и на края на града.
    Лицемерно е да се твърди по комунистически, че когато участва някой от друга партия (не нашата Партия-майка) някъде има политически цели, а тези от Герб, които са гласували наредбата не са ли имали политически цели?!!?

  10. 10 Профил на lazarova
    lazarova
    Рейтинг: 482 Неутрално

    защото си в платена зона, коте, те като дойдат в тази платена зона, за разлика то теб, който плащаш по около 2 ст. за час, плащат по 2 лв.

  11. 11 Профил на lazarova
    lazarova
    Рейтинг: 482 Неутрално

    и още нещо - когато с колата си спреш в Младост или който и да е квартал, не плащаш.

  12. 12 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Скъпо им е да плащат < 41 стотинки на ден? Андрешковци. Ако не могат да си платят 150 лв за стикер за година, да си продадат колата и да ходят пеш.

    Ето относно паркиране в Амстердам
    http://zyalt.livejournal.com/628673.html

    Икар, да конспиративни приятелю, точно това е целта — да те изселят от жилището ти. Не да ти освободят малко улицата, че да може жена ти да бута количка по тротоара и децата ти да дишат.

  13. 13 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#12] от "incognito":
    за протокола: Първо погледни картинката, а не ника ми. Аз съм жената. /
    Но сега в събота, за да ми дойдат децата на гости, ще трябва да плащат, поне досега можеха да идват на обяд в съботите, без да пращаме СМС-и.
    А някои броят, че това са само 41 стотинки на ден, а никой не смята с колко са се вдигнали всички останали цени и разходи, а доходите спят като мечки. И сега бяхме платили за винетен стикер, но сумата е твърде голяма вече.
    Освен това само първия ден намаля паркирането, на следващия ден всичко си беше по старому. При това на нашата улица местата за синя зона са само няколко, останалите на служебни, а никой не дава отчет къде отиват парите от служебния абонамент.

  14. 14 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Икар, май имате проблеми, различни от винетния стикер. Нима очаквате да получите безплатно паркиране за цялата рода, по всяко време на седмицата, когато някой реши да ви дойде на гости?

    Служебния абонамент е отделен въпрос. Ако го смятате за несправедлив, нещо за което няма да ви споря — протестирайте срещу него, а не срещу реално символичната цена от 150лв на година за право на паркиране в центъра.

    За доходите да не говорим пък колко различна тема са.

  15. 15 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Всички тези спорове са малко безсмислени. Просто няма достатъчно места за всички и няма и да има скоро. Колкото и да се тръшкат някои хора НЯМА връшане назад.
    С едно съм съгласен... трябва здраво да се извиват ръцете на общинарите за абсолютно прозрачно и целево харчене на парите, събирани от паркинги и гаражи или там както се нарича вече.

    The best labour saving device of today is tomorrow
  16. 16 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#14] от "incognito":

    А аз, понеже плащам служебен абонамент за 3 коли в центъра, мога да кажа, че цените изобщо не са ниски. Мисля че беше около 550-600 лв на паркомясто на месец. Това е повече, което протстиращата госпожа би платила за своята кола и тази на един гост за година...

  17. 17 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#15] от "Стефан":

    Ей това вече е приказка.

  18. 18 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#12] от "incognito":

    150те лева за кола са им най-малкият проблем. Истинските проблеми са им това, че трябва да си изчистят всички задължения към топлофикация и общината и че ще трябва да се разделят с останилет 2-3 бракми, които държат в резерва на тротоара.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  19. 19 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    леле колко сбъркан народ сме. що за идиотска идея да разделяш хората на център и квартали? какво значение има дали колите са на живущите в центъра или не? идеята е да се намали трафика изобщо. някой трябвало да й осигури безплатен паркинг - абе лелче, да беше си живяла в комунизма, що си викала за синята идея?

  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4782 Неутрално

    [quote#12:"incognito"]Скъпо им е да плащат < 41 стотинки на ден? [/quote]
    Основна грешка!
    Ако направиш сметката за стотинки за час, ще излезе още по-малко и ще си по-убедителен.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на .sash.
    .sash.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    @lazarova - да паркирам колата си там, където живея не е "безплатен обяд", който искам някой друг да ми плаща. Предполатам, че ти също не плащаш, за да оставяш колата си пред дома си. Публичната собственост наистина не е бащиния на никого и ако ти смяташ, че трябва да се плаща домуването на личните автомобили, то всички трябва да плащат, защото междублоковите пространства в кварталите са същата публична собственост.
    Относно "мантрата" за високите данъци, да не би да не е вярно, че нашите данъци са най-високи? Или не, трябва да ни се сложи още един, защото не са достатъчно високи.
    Когато отида някъде другаде в платената зона си плащам като всички останали, но когато се прибера в къщи имам право също като теб да си оставя колата някъде наблизо.
    Какво искаш да кажеш с това, че не плащам, когато отида в някой квартал. Там ли предлагаш да си държа колата, докато съм у дома? Умно.
    @valerian, ние не смятаме, че правилата не трябва да важат за нас. Ние искаме правилата да бъдат еднакви за всички. Така, както сме равни пред Конституцията.
    Повярвай, наистина не сме 100-200 души. Ние също плащаме по 2 лв. на час, когато паркираме някъде в зоните. Но искаме като се приберем също като теб да си държим колите някъде и да не ни рекетират затова, че имаме коли.
    @Пчеличката М., репортерът е пояснил, че това със синята идея е шега, а не носталгия. Моля да уточниш за какви задължения става дума? Ако смяташ, че платеното местодомуване е задължение, произтичащо от синята идея, ОК, нека тогава всеки собственик на автомобил го държи платено на общинска собственост. Без разлика къде е този общински терен - град, село, център или квартал.
    @incognito, не, не ми е скъпо, но не смятам, че е нужно. Когато плащам, за да си държа колата пред дома нито ще намаля трафика, нито ще освободя центъра от коли, а само ще напълня нечий бездънен алчен общински джоб. Трафикът не се натоварва от колите на жителите, а от тези, които идват с коли. А това, което казваш за продаването на колите просто няма да го коментирам, защото ми звучи доста несериозно.

    Накрая искам да се обърна към всички, на които отговорих конкретно - този мой коментар не цели да се заяждам с вас, вие имате право на своето мнение, както и аз на моето. Целта ми беше да ви покажа защо не съм съгласна с вас и се надявам да сте разбрали доводите ми.

  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4782 Неутрално

    [quote#19:"owen"]що за идиотска идея да разделяш хората на център и квартали? какво значение има дали колите са на живущите в центъра или не?[/quote]
    Дали общинските данъци се изчисляват според стойността на имота? И колко е разликата в стойността на жилищата в центъра и в покрайнините на града?...А колко е разликата между общинския данък в града и селото, или разликата между столицата и селото?
    Ако плащам по-голям данък от провинциалистите, те нямат право да паркират където и да е в София. Или хората от село не могат да паркират където и да е в града.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Не протестирате за правилното нещо. Протестирайте не че трябва да плащаме, а че парите ни не се харчат прозрачно. А иначе нека да не си правим илюзии: ако живеете в центъра, ще си платите за паркинг при всички положения. Или с пари, както е в нормалните страни, или с нерви и злоба към другите които ви паркират по главата, както е в третия свят. Това, че живеете в центъра, не ви прави собственици на 20 кв.м. от общественото пространство, така че се налага да го наемете както всеки друг. А дефицитният ресурс струва пари, разберете го веднъж завинаги.

  24. 24 Профил на bluechemical
    bluechemical
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#13] от "ikar_01":
    Ами госпожо,нека не забравяме че в София има и градски транспорт,вашите гости биха могли да го ползват.Ако за вас 150 лв на година са много,тогава какво да кажем за другите които трябва да плащат м/у 1и 2лв/ч,ежедневно за по няколко часа?Изобщо аргументите ви издишат.

  25. 25 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Весело

    [quote#2:"lazarova"]ези протестиращи за синята идея май не са разбрали, че идеята на тази идея е, че няма безплатен обяд, че никой не плаща сметката на друг, че публичната собственост, не е бащиния на никого и че всеки ползва това, което може да си позволи. [/quote]...а-а-а...има,има...в Лозенец,Стрелбище,Борово - там има...и на там си изнасят автомобилите гражданите от центъра... които вече са в неравностойно положение...

    Нищо лично !
  26. 26 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#5:"valerian"]да плащат като останалите по 2 лв. на час! А после скандират, че имало дискриминация?! Има, определено! Но определено не е в тяхна полза. [/quote]...да...и аз искам като дойда в квартала ви, да плащам 2 лева на час...а пък за вас да е безплатно...

    Нищо лично !
  27. 27 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1530 Любопитно

    Ми... аз нямам кола, нито книжка, но ми се струва крайно редно да се плаща за паркомясто навсякъде където те така или иначе са ограничена бройка. Съвсем редно също е и общинарите и държавните служители да НЕ са с особени привилегии. Как може всички останали да си плащат и да си вършат работа, а каката днес гласувала против да твърди, че пращането на смс- ще я бави в изявата и на общинар...? Като искат да е по равно и демократично общинарите да си платят поне по един винетен стикер за синя зона и да си паркират в нея.

    Жената е покана за щастие
  28. 28 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#12:"incognito"]че да може жена ти да бута количка по тротоара и децата ти да дишат. [/quote]...ами нали има колчета...тя и сега си бута количката доволно...що вдигат таксата 2 пъти...?

    ...дай друга версия...

    Нищо лично !
  29. 29 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Весело

    [quote#18:"anihilator_jack"]и че ще трябва да се разделят с останилет 2-3 бракми, които държат в резерва на тротоара. [/quote]...а-ве...вие скоро идвали ли сте в тоя център...има КОЛЧЕТА...тротоарите са свободни...

    Нищо лично !
  30. 30 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#19:"owen"] идеята е да се намали трафика изобщо[/quote]
    Правиш ли разлика между трафик и паркиране...? Трафика НЕ намалява...имам поглед всеки ден...напротив след 15 септември, рязко се увеличи...

    Нищо лично !
  31. 31 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#21] от ".sash.":

    Интелигентен и аргументиран отговор, мерси. Но фактът е че има прекалено много автомобили. Почти навсякъде този проблем се решава с парични такси. Започва се от местата където този проблем е най-изявен и обикновено това е центъра на града.

    Но аз бих подкрепил с две ръце такса за паркиране и в кварталите. Дори в квартали с големи наглед площи и много паркоместа като Люлин и Младост няма място за паркиране и олигофрени паркират по тротоарите. Центъра всъщност е много по-добре в това отношение. Една хубава 150лв такса за паркиране и в кварталите би преобразило града към по-добре.

  32. 32 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Пардон за тоталната липса на граматика... : )

  33. 33 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#28] от "gtx":

    Колчета има, но не са навсякъде и качили се на тротоара не липсват. Редовно паркирали по кръстовищата, които пречат на свободното движение на пешеходци и автомобили също има. И не на последно място — редовно е нужно въртене от по 15 минути за намиране на паркомясто Всички тези неща са породени от това че има повече автомобили отколкото места за паркиране. Това е.

  34. 34 Профил на Стефан Василев (vassilev12)
    Стефан Василев (vassilev12)
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Когато човек поживее достатъчно, разбира че кола въобще не му е нужно да притежава.
    Ето моето мнение по въпроса http://vassilev12.blogspot.com/2012/08/blog-post.html

    www.vassilev12.blogspot.com
  35. 35 Профил на .sash.
    .sash.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    @incognito, как се решава практически проблемът с паричната такса за домуване? Нали не предлагаш да си продадем колите? Значи нашите коли не намаляват. А само плащаме.
    колкото до таксата за почасово паркиране - да, вярно е, че тя може да бъде регулатор, защото:
    1. плащаш я едва след като вече си получил услугата паркиране, т.е. плащаш реално място за определено време
    2. имаш избор да я платиш или не ако ползваш или не колата си за идване в зоната.
    И в двата случая ние, живущите нямаме никакъв избор и срещу парите си не получаваме реално нищо.

  36. 36 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 959 Весело

    Синя идея, синя зона, син отбор... Да живее Тодор Батков )))

  37. 37 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Sash, виж, не аз съм измислил модела, в който да имаш автомобил е привилегия, която се заплаща. Понякога много скъпо (справка Холандия, Дания). И този модел работи. Дали с такса за паркиране, дали с много висок годишен данък, няма никакво значение.

    Градовете не могат да поемат всички коли, особено когато 80% от населението може да си купи по 2-3.

    Наслаждавай се на това, че е само 150 лева и че не чакаш няколко години за да се класираш, докато не се е променило.

  38. 38 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#35] от ".sash.":

    Срещу парите си, получаваш правото да си държиш колата на паркомясто, дори през деня, когато други за това удоволствие заплащат 2 лева на час (ти си горе долу 5 стотинки на час).

    Всъщност ако бях на твое място, щях да натискам за още по-скъпа синя зона и за още по-скъп годишен абонамент за живущите, докато не стане така, че да си намираш място за паркиране не след 15 минути въртене, ами след 1.

    Това ще стане така, когато да притежаваш и паркираш автомобила си в центъра града стане лукс а не е някакво *право*, което някои смятат че им се предава по наследство едва ли не. Така е на много по-уредени места от България и така трябва да бъде.

    Ако искаш да си припомниш какво беше в София преди синята зона, разходи се малко във Варна. Там няма кьорав тротоар.

  39. 39 Профил на .sash.
    .sash.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    @incognito, откакто протестираме - доста време вече - се запознах с доста съмишленици, с тях събрахме богата справка за по-уредените градове в Европа. Повярвай - никъде не е така безумно. Където има такса, тя е в поносим процент от доходите, освен това има и алтернативни места за държане на колите.

    Няма нужда да си припомням как е било преди въвеждането на синята зона, защото и тогава, и сега място трудно се намира.

    Надявам се не мислиш сериозно, че притежаването на автомобил трябва да бъде лукс, все пак сега сме в началото на 21-ви век, а не на 19ти.

    И, да, аз съм за синята зона, т.е. за платеното почасово паркиране, аз също плащам почасово, без да се противя. Протестирам срещу платеното домуване.

  40. 40 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Sash, те синята зона и платеното домуване, въпреки че са сходни, отчасти работят върху различни проблеми. Синята зона регулира приходящия трафик, докато платеното домуване има за цел да регулира недостига на паркоместа и в случаите когато няма приходящ трафик.

    Ти и твоите съмишленици си стойте на вашето, но се запитайте как ще си решавате споровете със съседа кой има повече право да си паркира автомобила, когато няма място за вас самите, със свещеното право. С тухли ли? : )

    За пропоции на доходи няма какво да си говорим. 150лв е смешна сума. Един резервоар. Писах горе на кво ми прилича това и не искам да се повтарям. Но ако зависеше от мен, щеше да е поне 300 лв. в центъра, 200 лв. в средни квартали, 150 лв. в крайните. Искаш автомобил — или си го дръж в гаража или ми плащай (общината имам предвид).

    Прочети линка за Амстердам. Най-малкото е интересно и ще ти разшири мирогледа.

  41. 41 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Още, за тези, за които това е интересна тема
    https://vimeo.com/26396887
    https://vimeo.com/11748401

  42. 42 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#35] от ".sash.":

    Е стига вече с това "нямаме избор", все едно някой насилствено ви принуждава да паркирате автомобилите си в зоната. Ако толкова не можете да си представите живота без автомобил и 12 лв. / месец са ви такава непосилна сума, спокойно можете да паркирате някъде извън зоната и да се разходите 10-на минути пеша до вкъщи. То бива мързел, бива тарикатлък, ама това вашето на нищо не прилича вече. На мен пък не ми харесва да задръствате централните улици с паркираните си автомобили, пречейки на пешеходците и колоездачите и е редно да плащате за причиняването на този дискомфорт на околните!

  43. 43 Профил на bobafett
    bobafett
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Да е платено за всички по местоживеене в София-ЛУЛИН,МЛАДОСТ,ОБЕЛЯ,ДРУЖБА и тн. Тогава може....и да няма дискриминация!

  44. 44 Профил на Petar Milov
    Petar Milov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не само в периферията на София следва да се въведе платено паркиране. Щом стъпваме на принципа, че нямаме права на територията извън жилището, то тогава до всяко едно жилище - независимо дали е в София, в големите или малките градове или в селата или в махалите, паланките - навсякъде има ли паркирана кола - собственикът на колата трябва да плаща на общината, кметството, държавата, за това, че ползва ТЯХНА територия. Това ще означава наистина отпадане дискриминацията по местоживеене..

  45. 45 Профил на dbbonev
    dbbonev
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Има ли столица в Европа, в която в центара и да се паркира безплатно, би то от живеещи или посетители?

  46. 46 Профил на dbbonev
    dbbonev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#13] от "ikar_01":
    'Децата като дойдели на обяд и трябвало да плащат'.....

    Е така де, нали точно за това, че няма безплатен обяд си говорим!

  47. 47 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Най - големият проблем на София е, че се управлява от хора, които са се родили на майната си ....начело с кметицата и разни там кукумечещи като Желю Бойчев и прочие.
    Тези хора нямат никаква емоционална връзка с града и са там само за да се налапат..
    В това отношение всяко село е по добре от София, защото там кметът е местен и е свързан с родното си място...

  48. 48 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 598 Любопитно

    До коментар [#6] от "lazarova":

    Само да не се окаже, че твоето жилище е далеч по-скъпо от моето. Щото в кварталите е пълно със затворени комплекси и нам кви си глезотии, а в центъра на доста места няма дори парно, асансьор или друга някаква благина. Съответно нас ни дерат с високи данъци, а отгоре на всичко искат да ни обложат с допълнителен такъв - паркинг. Хайде моля ви се. Мрете от кеф, че живущите в центъра ще трябва да плащат. Я да видим дали ще сте толкова напористи да приемете идеята да се плаща за паркиране и в Младост, Люлин, Дружба или Надежда.

  49. 49 Профил на ivo000
    ivo000
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#12] от "incognito":

    Абе Инкогнито, ти чел ли си го въобще тоя твой линк за Амстердам. Там пише, че ВСИЧКИ паркоместа в града са платени, а за живущите пише, че получават специално разрешение без да се споменава за това да плащат такса. Защо така подвеждаш? Нещо си ми съмнителен участник в тоя форум.

  50. 50 Профил на Heavy Horses Ltd.
    Heavy Horses Ltd.
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Навсякъде по света паркирането струва пари. Живеещите в центъра имат привилегията да могат да закупят годишен стикер за паркиране, което е по-евтино оттколкото аз бих плащал за талончета, за да паркирам таратайката си пред нечия кооперация в центъра. Немога да разбера какъв е проблемът? Ако искат безплатно - да си построят гаражи или да си паркират в хола.

  51. 51 Профил на paradox1960
    paradox1960
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#33] от "incognito":

    Моля ви, погледнете на колко места в София Синьо-зелената зона е разположена върху тротоарите и за паркиране там се събират пари. В момента се сещам за бул. Скобелев, ул. Оборище и бул. Македония. Относно колите на живущите в центъра, бих казала, че не те задръстват улиците, а приходящите. Също ми се струва, че нормалната логика на "разтоварване на движението в центъра" изисква не да се принудят живущите в него да си продадат колите, а да се ограничи достъпът на автомобили от крайните квартали и провинцията към центъра.

  52. 52 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#49] от "ivo000":

    Още един съфорумник с конспиративна параноя. : ) Няма какво да съм ви съмнителен, същия обикновен човек като вас съм, просто с различно виждане.

    За Амстердам вие не сте чели внимателно, гарантирам ви.

    За всички места да са платени, ако прочетете всичките ми мнения, ще разберете че подкрепям идеята. Да включително Люлин и Младост. Там положението е по-зле и от центъра.

  53. 53 Профил на Андрей
    Андрей
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#2] от "lazarova":

    А ти плащаш ли за да паркираш пред дома си??? Плащат ли хората извън "центъра"???

    Живущите не искат да паркират за без пари в синя и зелена зона, а да паркират безплатно ПРЕД ДОМА СИ!

    "Революционно действие е да казваш истината във времена на универсална измама" – Джордж Оруел
  54. 54 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#51] от "paradox1960":

    Съгласен, че на места е реализирано малоумно и бих подкрепил виждането и искания това да се промени.

    А е нужно и живущите да плащат, защото улицата не е тяхна. И дори ако се вземат само живущите в центъра, местата пак не са достатъчно.

  55. 55 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    И за да е по-лесно, от "статията" за Амстердам:

    По месту жительсва есть 3 варианта обзавестись недорогой парковкой:
    — Получить спецаильное "резидентское" разрешение
    — Арендовать гараж
    — Купить себе парковочное место (от 40 000 евро)

    Если у вас есть частная стоянка, вы теряете право на резидентское разрешение. Разрешения на парковку стоят 150 евро в год, но нужно отстоять очередь в несколько лет, чтобы купить его. Парковаться по такому разрешения можно только в своем районе, в других районах города оно не дает никаких скидок. Еще интересный момент, если в вашем доме есть подземный гараж, то вы тоже не имеете права на разрешение на уличной парковке- покупайте место в гараже.

    или на български

    А — специално разрешение (аналогично на тази наша винетка), 150 евро на година, но се чака на опашка за такова няколко години. Ако кооперацията ви има частен паркинг (дори да нямате място вие в него) губите правото на разрешение. Ако сградата има подземен гараж — отново губите право на разрешение
    Б — наемане на гараж, за колкото си намерите
    В — да си купите паркомясто (започват от 40000 евро)

  56. 56 Профил на gorichka
    gorichka
    Рейтинг: 237 Гневно

    За всички, които се правите на много знаещи тук и хвалите наредбата и ми говорите за ползването на общинска собственост, предлагам общината да ви даде същата привилегия като тази на живущите в центъра и вие да можете да плащате тази "нищожна цена" за да паркирате около домовете си в пред- и междублоковите пространства ( места, които също са общинска собственоост). Улицата е на всички граждани на общината и след като вие също я ползвате моля да си платите. Когато го сторите ще приема, че имам равни права с вас и не съм дискриминирана. Между другото кметицата вече пусна идеята да се зонира целия град, тъй като граждани като вас много харесват и одобряват "реда" и зонирането, та очаквайте скоро да ви се стовари и на вас "привилегията". Тогава искам отново да ви видя толкова въодушевени и подкрепящи Наредбата...

  57. 57 Профил на spurs1267
    spurs1267
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Аз съм човек от групата във Фейсбук.Обидно е това,което чета като коментари тук.Вие или сте платени драскачи от общината или сте просто едни озлобени човечета,срещу всичко и всеки.Какъв ви е проблема на вас,които живеете в кварталите,сега ще ви кажа.В съвсем скоро време в София ще се въведе и още една зона,жълта.Тогава скъпи съграждани и вие ще трябва да плащате,всички вие,по етапно,ще бъдете "прекарани като нас".Някои от вас казват,че няма "безплатен обяд",ами то и за вас не би трябвало да има.Привилегия било,че сме живеели в центъра,а нима не е привилегия,че много от вас в близкото минало станахте столичани,не софиянци подчертавам,ние сме софиянци.Докарахте си тук колите,които са си все още с провинциалните номера и какво следва от това,ами плащате данъци за тях не тук,а там от където дойдохте.Така,че господа "столичани в повече" или по-скоро в излишък аз предлагам още сега да се въведе нов данък,софийски данък паркинг,за всеки първи автомобил да се плаща определена сума.За втори и т.н. да се въведе рестриктивна мярка т.е. доста по-висока сума.Да се въведе и рестрикция за автомобилите с провинциални номера,да плащат винетен стикер за пребиваване в столицата.

  58. 58 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#1] от "Десен":

    Напротив, аз ако съм на кмета в момента - ще отменя всички сини и зелени зони. Ще разреша и паркиране по тротоарите.

    Така, де, щом протестиращите искат равни права - нека са равни. За всички.

    Точно след 10 дена, протестиращите ще се молят да се върне обратно синята зона

  59. 59 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#57] от "spurs1267":

    Аз съм за. Да се плаща навсякъде за паркиране, независимо дали си в Люлин или в центъра, щом колата ти се намира върху имот за който нямаш нотариален акт - плащаш.

    Аз имам платени и гараж и парко място. Имам си и нотариални актове за тях. Защото според съседите ми съм балък. Те спират в градинките. Безплатно...

  60. 60 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#53] от "Андрей":

    А защо някой, някъде трябва да има правото да паркира безплатно пред дома си? В конституцията такива права гарантирани - НЯМА.

  61. 61 Профил на gesler
    gesler
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Живея в центъра; доволна съм, че стана синя зона; 150лв. са прилична цена; имам гараж, който давам под наем и повечето съседи са така... Тъй, че ако не ми харесва - ще си взема гаража обратно и ще си паркирам колата както му е редът - в гаража. Но дори и да нямах този гараж, мисля, че улицата е на всички хора, а не само на тези, които живеем там.

  62. 62 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#56] от "gorichka":
    До коментар [#57] от "spurs1267":

    Е а дано по-скоро стане това!


    До коментар [#57] от "spurs1267":

    И ти говориш за озлобени човечета? : ))

  63. 63 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#37:"incognito"]Наслаждавай се на това, че е само 150 лева и че не чакаш няколко години за да се класираш, докато не се е променило. [/quote]Истината е че ако изчакаме няколко (1-2 години),ще отменят наредбата като противозаконна...както отпадна и първата...въпрос на време е ...просто в този и вид не става - общината не се ангажира с нищо конкретно...но събира пари...

    ...идвам при вас...да паркирам...вие си идвайте тук на спокойствие..."халал" да ви е...

    Нищо лично !
  64. 64 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 696 Неутрално

    На 5-ти Октомври всички в Административния!
    Съдът един път се е произнесъл , сега пак ще каже! Вярвам в съдиите , въпреки ,че при това управление натиска върху тях е много голям! Но нарушенията на закони са очевидни и трудно някой магистрат ще си плюе на честта и професионализма си!!!

  65. 65 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#64] от "moni56":

    Какви са нарушенията?


    До коментар [#63] от "gtx":

    Заповядай при "нас"! Да не се окаже само, че "ние" сме на съседната пряка. : )

    А какво значи противозаконна? Във всички градове в Европа ли е противозаконна или само в София?

  66. 66 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#65:"incognito"]Какви са нарушенията? [/quote]
    Със свое Решение № 148 по Протокол № 12 от 22.03.2012 г. Столичният общински съвет (СОС) е приел изменения и допълнения на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община.
    Смятаме, че редица от новоприетите текстове от Наредбата се явяват нищожни или, евентуално – незаконосъобразни, поради липса на компетентност, противоречие с материалноправни разпоредби на закона, съществени нарушения на процесуалните правила и несъответствие с целта на закона.
    Съображенията ни за това са следните:
    ПО ОТНОШЕНИЕ ЛИПСАТА НА КОМПЕТЕНТНОСТ
    1. Наредбата съдържа противозаконно оправомощаване на общинско търговско дружество с публична компетентност в текстовете на чл. 44, ал. 10, чл. 50а, ал. 6, чл. 50б, ал. 5, чл. 54, ал. 4 и чл. 55, ал. 2 от Наредбата. Общинските съвети нямат правомощията да предоставят такава компетентност без изрична разпоредба на закон.
    (1). В чл. 44, ал. 10 е предвидено, че оперативните действия по премахване на незаконно поставени прегради срещу паркиране „се организират и осъществяват от общинското дружество „Център за градска мобилност” ЕООД, по ред и при условия определени с писмена заповед на кмета на Столична община”.
    (2). Аналогична разпоредба има в чл. 50а, ал. 6, с която се дава право на „Център за градска мобилност” ЕООД да издава, активира, анулира и контролира оперативно употребата на винетни стикери за паркиране.
    (3). С чл. 50б, ал. 5 пък му се дава правото да „организира и осъществява оперативната дейност по изработването, активирането и контрола на картите за паркиране на ППС за служебни нужди на територията на Столична община”, а с ал. 7 на същия член се предоставя публично правомощие на служителите на общинското дружество „да извършват контролни проверки” в зоните за почасово платено паркиране.
    (4). С чл. 54, ал. 4 на дружеството се възлага оперативната дейност по принудително преместване на ППС, по ред и при условия, определени със заповед на кмета на Столична община, издадена „на основание и в изпълнение на чл. 167 и сл. от Закона за движението по пътищата”, а с чл. 55, ал. 2 – оперативната дейност по използването и прилагането на техническото средство („скоба”), таксуването на собствениците или упълномощените от тях водачи, както и освобождаването на блокираните ППС.
    (5). В нарушение на Закона за администрацията (ЗА), Закона за концесиите (ЗК) и, особено – на Закона за обществените поръчки (ЗОП), Наредбата възлага изпълнението на тези функции и правомощия на едно търговско дружество, без каквото и да е правно основание за това. По този начин СОС драстично е превишил пределите на своята компетентност, отредена му от Конституцията, ЗМСМА и АПК, и е създал норма в пряко противоречие с цитираните закони. В този смисъл СОС е превишил своите правомощия при приемането на цитираните разпоредби, като допълнителни съображения за това са изложени и по-долу.
    ПО ОТНОШЕНИЕ ПРОТИВОРЕЧИЯТА С МАТЕРИАЛНОПРАВНИ РАЗПОРЕДБИ НА ЗАКОНА
    2. Нарушен е чл. 6, ал. 2 от Конституцията на Р България, като се създават реална дискриминационна среда.
    (1). В целия Раздел 2.3 на Глава IV (чл. 50а) се създават ограничения на правото на достъп на гражданите до публични пространства и до публични услуги и създаване на привилегии, основани на имуществено състояние. Предоставят се преференции само на собствениците и носителите на ограничени вещни права върху недвижими имоти.
    (2). Дискриминационна мярка е и правото на преференциално паркиране да се прилага само за един автомобил на жилище, като не създава равни права на живеещите в едно жилище да се ползват от това право (напр., ако в едно жилище живеят две семейства).
    3. Въведените привилегии за живеещите в териториите, покрити от режимите „синя зона” и „зелена зона”, за които се дава правото за безсрочно паркиране, нарушават и чл. 99, ал. 1 от Закона за движение по пътищата, според който „В населените места собственикът или администрацията, управляваща пътя, може да определи райони, пътища или части от пътища за зони за платено и безплатно паркиране в определени часове на денонощието”.
    4. Местата за улично паркиране в режим «синя зона» и «служебен абонамент» са част от уличната мрежа, а тя съгласно чл. 8, ал. 2 от Закона за пътищата съставлява публична общинска собственост.
    (1). Платеното паркиране в режим на служебен абонамент създава облигационно отношение между СО и абоната, което по своето същество е наемно. За него са приложими всички разпоредби за наемните правоотношения – не само по ЗЗД, но и по специалните закони, в случая – Закона за общинската собственост, доколкото в Закона за движение по пътищата не се съдържат специални правила.
    (2). Отдаването под наем на свободни имоти или части от тях – публична общинска собственост, може да стане единствено с търг или конкурс след решение на общинския съвет, при това - индивидуализирано по имоти и обекти, а не абстрактно (чл. 14, ал. 7 във вр.с ал. 2 от ЗОС). В конкретния случай частите от уличните платна, предвидени за платено паркиране, по никакъв начин не могат да се определят като «свободни имоти».
    (3). Ако се приеме, че режимите «синя зона» и «служебен абонамент» по своя характер съставляват наемни правоотношения, то възприетият с Наредбата ред за краткотрайното им («синя зона») и дългосрочното им («служебен абонамент») отдаване противоречи на тази императивна разпоредба, което прави нищожен целия Раздел 2 от Глава IV на Наредбата («Режим на платено паркиране на ППС”).
    5. Повторно се въвежда дискриминация по местоживеене, въпреки решението на Върховния административен съд по адм.дело № 6988/2009 г., с което беше отменен Раздел 2.3. от Глава IV на Наредбата - „Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес”. Новият текст на чл. 50а е в противоречие с постановеното от съда със сила на присъдено нещо и в този смисъл се явява нищожен.
    6. Посоченото в т.1 от настоящата жалба едновременно сочи и нарушаването на императивни материалноправни разпоредби. Възлагането на публичноправни правомощия на търговско дружество е невъзможно, ако не е предвидено в специален закон, още повече без прилагане на процедурите, изискуеми от приложимите закони (ЗОС и ЗОП).
    (1). С приемането на горните текстове на Наредбата СОС е извършил нарушение на чл. 8, ал. 1 от ЗОП („Възложителите са длъжни да проведат процедура за възлагане на обществена поръчка, когато са налице основанията, предвидени в закона”). Като търговско дружество, “Център за градска мобилност” ЕООД няма правомощията на орган на изпълнителната власт, нито на администрация по ЗА. Ако се приеме, че дружеството предоставя на общината услуги по чл. 44, ал. 1-9 от Наредбата, то тези услуги биха съставлявали обект на обществена поръчка по чл. 3, ал. 1, т. 3 и Приложения № 2 и 3 от ЗОП. Няма данни за такова възлагане.
    (2). Съществена част от изброените правомощия по чл. 44, ал. 1-9 са по своята същност публични, а много от тях - полицейски по своя характер. В чл. 44, ал. 1 те са квалифицирани като “контрол» и «оперативни действия», следователно съставляват администриране на отношения, свързани с обществения ред и не могат да бъдат възлагани за изпълнение на търговско дружество, без това да е изрично предвидено със специален закон.
    (3). Общинското търговско дружество “Център за градска мобилност” не може да се третира и като «служба за контрол, определена от кмета на общината» по смисъла на чл. 167, ал. 2 от Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Употребата на понятието «служба за контрол» отново сочи изпълнението на публичноправна функция, т.е. свързва се с понятието „компетентност”, което е атрибут само и единствено на публичната администрация. Тази дейност не попада в обхвата на понятието «обществени услуги», дефинирано в § 1, т. 4 от ДР на ЗА и, следователно не може да се възлага за изпълнение на търговско дружество.
    (4). Нещо повече, става въпрос за прилагане на принудителни административни мерки, което не може да се превъзлага за изпълнение по гражданскоправен ред, тъй като не е и административна услуга според дефиницията в § 1, т. 2 от ДР на ЗА. Актове на административна принуда могат да бъдат прилагани само и единствено от административни органи – лично или чрез изрично оправомощени служебни лица, но не и чрез търговски дружества и техни служители. Съгласно чл. 23 от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН) «случаите, когато могат да се прилагат принудителни административни мерки, техният вид, органите, които ги прилагат, и начинът за тяхното приложение, както и редът за тяхното обжалване се уреждат в съответния закон или указ”. Няма законова норма, която предвижда възможност за такова делегиране на търговско дружество и, въобще – на юридическо лице на частното право.

    ПО ОТНОШЕНИЕ ДОПУСНАТИ СЪЩЕСТВЕНИ НАРУШЕНИЯ НА ПРОЦЕСУАЛНИТЕ ПРАВИЛА
    7. Нарушен е чл. 28 от Закона за нормативните актове.
    Мотивите към доклада за изменение и допълнение в Наредбата са непълни, не съдържат изискуемите от чл. 28, ал. 2 ЗНА реквизити, явяват се напълно формални и се изчерпват до твърдение за необходимостта от ограничаване на трафика в централната градска част.
    Така например, напълно необосновано е въвеждането на такса за съботните дни, които са неработни и са разтоварени от трафик. Това прави приетият акт и необоснован, а разглеждането му е направено в противоречие и с чл. 28, ал. 3 ЗНА, при което СОС е бил длъжен да откаже разглеждането на нормотворческата инициатива.

    ПО ОТНОШЕНИЕ НЕСЪОТВЕТСТВИЕТО С ЦЕЛТА НА ЗАКОНА
    8. Решението за приемане на Наредбата и самата тя са издадени на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 и 23 от ЗМСМА и чл. 76, ал. 3 и чл. 79 от АПК. Това обаче са чисто процесуалните основания.
    Правилата, засягащи платеното паркиране, са основани изцяло на разпоредбите на чл. 99 от ЗДП. Съгласно чл. 1, ал. 2 ЗДП „целта на този закон е да се опазват животът и здравето на участниците в движението по пътищата, да се улеснява тяхното придвижване, да се опазват имуществото на юридическите и физическите лица, както и околната среда от замърсяването от моторните превозни средства”. Би следвало и наредбата да е фокусирана върху същите цели и, най-вече – върху улесняването на придвижването в градски условия. Тези цели би трябвало да са подробно отразени в мотивите (доклада) към предложеното решение, но това не е така.
    Декларираните цели на измененията и допълненията на Наредбата се разминават с дефинираните от закона цели, което прави оспорените норми недействителни, поради превратно упражнена нормотворческа власт.

    ПЕТИТУМ
    9. Във връзка с изложеното и на основание чл. 185 от АПК се обръщаме към вас с молба след като ни призовете на съд и извършите цялостна проверка за законосъобразност на чл. 44, ал. 10, чл. 45, 46, 47, 48, 49, 50, 50а, 50б, чл. 54, ал. 4, чл. 55, ал. 2 и § 1, т. 3 ДР от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община (Приета с решение № 332 по Протокол № 48 от 19.05.2005 г. на Столичния общински съвет; в актуалната й редакция изм. и доп. с Решение № 148 по Протокол № 12 от 22.03.2012 г. - изм. и доп. влизат в сила от 01.09.2012 г.), като обявите тези текстове за нищожни, алтернативно – да ги отмените като незаконосъобразни, поради липса на компетентност, противоречие с материалноправни разпоредби, приети при съществени нарушения на процесуалните правила, и поради несъотвествие с целта на закона.
    ОСОБЕНО ИСКАНЕ
    10. На основание чл. 190, ал. 1 от АПК молим да постановите спиране действието (прилагането) на оспорените текстове от Наредбата до произнасянето на съда с влязло в сила решение.

    ДОКАЗАТЕЛСТВА И ДОКАЗАТЕЛСТВЕНИ ИСКАНИЯ
    11. Прилагаме и молим да допуснете следните доказателства:
    (1). Удостоверение за актуално състояние на Сдружение «Видовден», ЕИК 175492043
    (2). Удостоверение за актуално състояние на Сдружение “Гражданско движение ДНЕС – общество на пострадалите”, ЕИК по Булстат 176115586.
    Готови сме да представим и други доказателства съобразно становището на насрещната страна.

    12. Молим да задължите насрещната страна да представи заверени преписи от:
    (1). Наредбата за организация на движението на територията на Столична община (Приета с решение № 332 по Протокол № 48 от 19.05.2005 г. на Столичния общински съвет; в актуалната й редакция изм. и доп. с Решение № 148 по Протокол № 12 от 22.03.2012 г. - изм. и доп. влизат в сила от 01.09.2012 г.);
    (2). Докладът на вносителя, станвовищата на комисиите на СОС и цялата документация, послужила като основание за мотивирането и издаването на процесните текстове;
    (3). Стенографския протокол от проведено заседание на СОС, на което е прието решението за изменението и допълнението на Наредбата – Протокол № 12 от 22.03.2012 г., в частта му относно Решение № 148.
    Намери и становището на Омбудсмана и Решение В ВАС от 2009г.

  67. 67 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#66] от "moni56":

    Ако разбираш какво пише, защо просто не го изкажеш с 2 думи. Ако исках съдебно решение щях да си го намеря. : )

  68. 68 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Любопитно

    "Искам да има обществен паркинг на поносими цени или безплатен, където да оставям автомобила си",
    ето това е и моята позиция.
    Направо за пред малоумната жадна за далаверка управа ме пишете и мен с такава ,точно такава позиция.

  69. 69 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#68] от "id_1":

    Безплатен общински паркинг? Ами безплатно общинско жилище не желаете ли? Купони за безплатен бензин?

    Къде по безплатно по 40 стотинки на ден, уважаеми?

  70. 70 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Има неща за които да се протестира пред общината, но вие намирате да простестирате за смешната сума от 150 лева на година. Протестирайте за разбитите тротоари. Протестирайте за фалшивите ремонтни дейности, които се правят само за да прибере някой милион. Протестирайте за тъпата информационна система за тази синя зона и града като цяло. Протестирайте за малоумния градски транспорт. Протестирайте непрозрачните обществени поръчки. Протестирайте малоумното изсичане на дърветата по булевардите, което се прави щото така е по-лесно отколкото някой да се грижи за тях, на никой не му пука, че така града заприличва още повече на клоака.

    Тъпо говедо е българина — може да го крадат за милиони индиректно, може всичко около него да бъде унищожено, на него не му пука. Но бръкнат ли му директно в джоба за 40 стотинки и рев.

  71. 71 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#69] от "incognito":

    Да разбирах на хранилката на Софийска голяма община сте .Но по-леко нашите данъци ежегодни..не са никак безплатни.Цифрата която оставям в общината всяка година за личния и служебните автомобили никак не ми изглежда като "безплатно".Е вие няма как да знаете колко е такъв данък който не плаща ,та затова не ви и съдя.

  72. 72 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#71] от "id_1":

    Не ме съдите? Вие ми приписвате, че работя в общината, но не ме съдите.. : ) Забавни сте всичките. Някой ако е на различен акъл от вашия или е комунист или платена писарушка. Айде успех с протестите.

    Само страничен въпрос — ако сте около бул Васил Левски, не ви ли дразни как орязаха дърветата? Обезобразиха пространството. Не си ли струва да се протестира за това?

  73. 73 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Весело

    До коментар [#72] от "incognito":
    ДА! Много ме дразни ,но когато се поинтересувах в общината за "Другия поглед" ми отговориха ,че ще бъдат залесени дървета от друг вид по подходящи за градските условия от тополите.
    И ако съм Ви "пришил" с извинение длъжност към общината то е защото доводите ви бяха елементарни и граничещи с наглост,което си е патент на общинските "работници "служители или държавните такива.
    НО!! Правото на изразяване е Ваше решение .

  74. 74 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#28] от "gtx":

    именно

  75. 75 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#73] от "id_1":

    Е, от общината са ви замазали очите относно дърветата : ) Странно как приемате такива евтино обяснение, но моите доводи са елементарни и нагли. Все тая...

  76. 76 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#75] от "incognito":

    А вие нали не искате да питам в Синода за дърветата.И не разбирам защо да не вярвам ,след като около НДК и по "Раковска" преди 2 години подмениха дърветата.НО вие хем не вярвате в конспирации а виждам ,че и всичко ви е "Ясно" т.е. очаквам само да ми отворите очите/човек който претендираше че е неразбран / ние вси очакваме с интерес вашите..думи.

  77. 77 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#65:"incognito"]А какво значи противозаконна?[/quote]...ами например..."имаме право да паркираме в определен периметър - само ако си намерим място...право не се заплаща, заплаща се услуга...пак питам - ако влезеш в магазин за хляб и си платиш още на входа ...обаче като отидеш до щанда и там хляб няма...какво правиш ?

    Нищо лично !
  78. 78 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#65:"incognito"]Заповядай при "нас"! Да не се окаже само, че "ние" сме на съседната пряка. : ) [/quote]...няма да се учудя...само че аз не живея близо до общината...от където явно пишеш на хонорар...

    Нищо лично !
  79. 79 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 516 Весело

    [quote#72:"incognito"]Само страничен въпрос — ако сте около бул Васил Левски, не ви ли дразни как орязаха дърветата?[/quote]
    ...на Левски има тополи...те трябва да се режат ...щот падат клони ,трошат и могат да убият някого...

    Нищо лично !
  80. 80
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:54 на 24/09/2012 от неговия автор.

  81. 81 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Весело

    По улиците на София - от синята идея до синята зона или как политическата метаморфоза, става без особени морално – психологически сътресения?
    До коментар [#80] от "forummoderator":
    Е, това вече е достойно за тест за политическа и гражданска култура!

  82. 82 Профил на Mного нерви ве ...?
    Mного нерви ве ...?
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "Искам да има обществен паркинг на поносими цени или безплатен, където да оставям автомобила си"

    ------------------------------------------------------------------------

    А с какви пари да стане паркинга, Сашке? Протестиращите трябва да искат парите им да влизат във фонд "Паркинги", а той да финансира строежа на нови паркинги в синя и зелена зона!

    Ама те протестират, щото не искат нищо да плащат!

    Всичкото чудо за три дни, както беше през 2008 година!!
  83. 83 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#82] от "Gauleiter":
    Съгласно чл. 60, ал. 1 от Конституцията на Република България гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. Съответно чл. 60, ал. 2 предвижда, че облекчения и утежнения за данъци и такси могат да се установяват само със закон. Конституционното изискване по чл. 60, ал. 1 е таксите да се установяват със закон, а не с подзаконов нормативен акт. Ясна е целта на конституционния текст – чрез него се въвежда конституционното изискване за предварителна определеност на публичните вземания, гарантиращо правата на данъкоплатците в съответствие с оправданите им очаквания за определеност на отношенията, в които встъпват с държавата, сигурността на гражданския обмен и на личната им собственост. Съдържанието на понятието “данъци” е еднозначно и безспорно установено – те са публичноправни вземания на държавата, установени едностранно от нея при спазване на изискването за определянето на размера им в съответствие с доходите и имуществото на гражданите. Срещу тези вземания няма конкретно определено насрещно задължение на държавата за престиране и е определен специален ред за събирането им. С това съдържание се употребява понятието “данъци” навсякъде в законодателството. Не така стои обаче въпросът с понятието “такси”, което се употребява в законодателството за означаване на различни по своето съдържание и характер вземания. В Решение № 9 на Конституционния съд от 2000 г. по конституционно дело № 6 за същата година, се казва: “Важен собствен източник са местните данъци и такси. Тяхното установяване, включително и определянето на размера на местните данъци и такси, може да стане само със закон съгласно чл. 84, т. 3 от Конституцията. Общинските съвети не могат сами да установяват (въвеждат) местни данъци и такси и да определят размера им”.

  84. 84 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#82] от "Gauleiter":
    Конституционното изискване е таксите да се установяват със закон, а не с подзаконов нормативен акт.
    Чл. 141. (1) Общината има самостоятелен бюджет.
    (2) Постоянните финансови източници на общината се определят със закон.
    (3) Общинският съвет определя размера на местните данъци при условия, по ред и в границите, установени със закон.
    (4) Общинският съвет определя размера на местните такси по ред, установен със закон.
    Решение № 9 на Конституционния съд от 2000 г. по конституционно дело № 6 от същата година е Акт на Конституционния съд, а те са окончателни (чл. 14, ал. 5 ЗКС). Решенията му са задължителни за всички държавни органи, юридически лица и граждани (чл. 14, ал. 6 ЗКС), включително и за Конституционния съд. Съдът не може да отменя, изменя или да обявява за недействителни собствените си решения. Такива правомощия Конституционният съд няма и не може наново да поставя на разглеждане и да пререшава по същество решени дела. Никой не може да се позовава на недействителност на влезли в сила решения на Конституционния съд.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK