Заради случая "Опиц" СДС предлага промени в Наказателния кодекс

Заради случая "Опиц" СДС предлага промени в Наказателния кодекс

© Надежда Чипева, Капитал



СДС предлага промени в Наказателния кодекс в члена за неизбежната отбрана. Това каза днес на пресконференция лидерът на партията Емил Кабаиванов. Поводът за предложението е случаят с осъдения на пет години затвор иконописец Йордан Опиц за убийството на младеж.


Партията предлага към "Няма превишение пределите на неизбежната отбрана, ако нападението е извършено чрез проникване с насилие или взлом в жилище" да се добави "...с взлом, моторно превозно средство, техническо средство или по специален начин в имоти частна собственост".


Мотивите на партията са конкретизиране на съществуващите текстове в по-ясна форма, като създават възможността всеки човек да защитава живота и собствеността си не само на територията на жилището си, а във всички имоти частна собственост. "По-този начин даваме правото всеки, когато е застрашен в своето жилище, офис и стопански постройки, да опазва своя живот и собственост, без да бъде застрашен от обвинение в превишаване на правата си за "неизбежна отбрана", каза Кабаиванов. По думите му не може защитаващият се гражданин да има по-малко права от престъпника.




Според СДС в момента в държавата се харчат над 1 милиард лева за частна охранителна дейност, което е равно на бюджета на Министерството на вътрешните работи. От формацията изчисляват, че това е общо над 2 милиарда лева за охраната на живота и собствеността.


Според Кабаиванов това изменение нямало за цел либерализирането на режима за притежание на огнестрелно оръжие, а ще претендира за кампания за равни права на всички български граждани да опазват живота и собствеността си.


Случаят с иконописеца Йордан Опиц придоби публичност преди няколко седмици, когато осъденият на пет години затвор обясняваше пред редица медии, че ще умре за няколко седмици зад решетките. Опиц е използвал незаконно преправен газов на огнестрелен пистолет и е застрелял младежа на улицата, докато е бягал от входа на блока, където живее осъденият. Блокът е ограбван многократно, което предизвикало Опиц да стреля.


Случаят предизвика обществен дебат трябва ли да се промени Наказателният кодекс. В социалните мрежи се дискутира "за" и "против" помилването на Опиц, който вече е подал молба пред президентската институция.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    поправката е обоснована !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Браво на СДС. Сега остава и да ги чуе някой.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на patladjan_91
    patladjan_91
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тия от СДС ми стават бая симпатични. Жалко, че гласуването за тях е близко до пускането на празна бюлетина.

  4. 4 Профил на reminder
    reminder
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Това означава ли, че ако някой влезе с нож, а аз го застрелям с пистолет ще ми се размине?

  5. 5 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Егати глупостите!
    Поднасяш на пътя, колата ти троши оградата на някое пасище и собственика, докато си пасе овцете, започва да отстрелва останалите живи в колата!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4196 Любопитно

    "не може защитаващият се гражданин да има по-малко права от престъпника."

    Най-после един нормален човек,да го каже по човешки начин.
    Наистина не може.
    Дайте на хората да могат,защитавайки себе си и уж СВЕЩЕНАТА И НЕПРИКОСНОВЕНА ?!?! по конституция частна собственост с оръжие,па да видим рекетьорите как ще рекрутират пушечно месо.
    Опасенията ми са,че управляващите няма да допуснат тази поправка.
    СТРАХЪТ И СТРЕСЪТ като юзди за държане обществото в подчинение ще им се изплъзнат.

  7. 7 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 442 Неутрално

    това добре.
    само не разбрах каква е връзката с осъдения, който е застрелял бягащ човек с незаконен пистолет (да, крадец, наркоман и т.н., но човек!!!).
    това е популизъм - случая нашумя и някой бърза да яхне вълната.
    няма да се получи, СДС са изпята песен.
    за добро или лошо, е друга и дълга тема

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  8. 8 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Е тая поправка какво общо има с Опиц? Той го е гръмнал другия извън блока си.

  9. 9 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#4:"reminder"]Това означава ли, че ако някой влезе с нож, а аз го застрелям с пистолет ще ми се размине? [/quote]
    Зависи как ще се представите пред съдиите. И неизбежната самоотбрана и нахлуването трябва да се доказват.

  10. 10 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#6:"Hawaii"]СВЕЩЕНАТА И НЕПРИКОСНОВЕНА [/quote]
    Собствеността е по важна от живота, няма значение как е получена. Съвсем по американски.

  11. 11 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Много нескопосано предложение, което не говори добре за нивото на юристите в СДС, но пък ясно показва, че са готови да яхнат вълната на фейсбук-активистите, представящи си реалния живот като каубойски филм, в който всеки може да стреля, срещу когото си поиска в името на "частната собственост". Това, което вносителите не са обяснили, а вероятно и не знаят е, че дори да мине подобна кампанийна поправка това не означава още нищо, тъй като трябва да са налице още един куп елементи от обективна и субективна страна, за да се говори за неизбежна отбрана.

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  12. 12 Профил на Mr. Brightside
    Mr. Brightside
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Личи си, че от СДС въобще не са наясно със случая "Опиц". Опиц задържа хора във входа на кооперацията, които не извършват кражба, той даже не ги познава, просто си мисли, че са "крадци", вади и пистолет. Е кой няма да бяга? Застрелва момчето докато се опитва да бяга, а не защото се защитава.

    А тази поправка дава право и мотив на хората да гърмят наред! Някой крадец влиза с намерение само да открадне каквото може, без да наранява никого и на вратата бива гръмнат, без въпроси, без съд, без присъда. Личната собственост е неприкосновена, но не е над човешкия живот! Като ти вземат телевизора, ще си вземеш нов, но като убиеш човек, не можеш да го върнеш.

    С тази поправка вече няма да сме правова държава, а всеки ще може да раздава правосъдие както си иска.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#4] от "reminder":

    може и да е само тояга !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Най-сетне смеслено предложение от СДС.

  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    ПОДКРЕПЯМ. Човек има право да защити себе си семейството си и имуществото си от крадци, по всякакъв начин, и с всякакви средства.

  16. 16 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Любопитно

    Популизъм. Много харесвам Костов , но това тук е чиста проба популизъм , не му прави чест да защитава такива катто Опиц. Опиц е един обикновен убиец , който е извършил убийство при смекчаващи вината обстоятелства , но то е много далеч от неизбежната самоотбрана. И като такъв убиец той трябва да лежи в затвора. Присъдата на съда е един от малкото случаи , в които смятам ,че присъдата отговаря на 100% на извършеното от него деяние, За това говори и факта ,че и трите съдебни състава я потвърдиха.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  17. До коментар [#16] от "Karelson":
    Предложението е на СДС бе, Карлсон, чети ги тия статии, под които пишеш!

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  18. 18 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Любопитно

    До коментар [#15] от "442":

    А подкрепяш ли ако детето ти - да е живо и здраво , ама си представи ,че от тийнейджърски келешлък тръгне да обикаля блоковете с "лошите момчета" не за да обира , а за да е с тях и да се чувства голям. И някакъв такъв парцал го застреля на улицата. И после дори и да не бъде осъден за делото си. Пак ти казвам - да е живо и здраво детето ти , ама само си го представи

    15.02.1989 - 07.02.2018
  19. 19 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#16] от "Karelson":
    [quote#16:"Karelson"]Много харесвам Костов , но това тук е чиста проба популизъм , не му прави чест да защитава такива катто Опиц[/quote]
    Костов пък къде го месиш в СДС?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  20. 20 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#5] от "др. Иванов":

    може би си прав, другарю комунист.

    но тези жертви на невимателни шофьори ще са 10-15 за 20-30 години. докато случаите на престъпници, които няма да посмеят да влязат въоръжени в чужди имоти с цел обир и грабеж ще се увеличат неимоверно много (т.е. обирите и грабежите ще намалеят), когато престъпниците знаят, че може да им бъде оказат силов/въоръжен отпор при самозащита.

    РЕФОРМИ !
  21. 21 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Любопитно

    До коментар [#19] от "ПАВЛА":

    Стари навици , за това се обърках , сега видях. Ама да - това обяснява нещата. Сегашното ръководство на СДС страна от силна форма на слабоумие съизмерима само с гербсрско-бесепарските висоти

    15.02.1989 - 07.02.2018
  22. 22 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Любопитно

    До коментар [#5] от "др. Иванов":

    Иванов , това , което си казал е повече от вярно и ако не беше толкоз тъп можеше да го напишеш по доста по приятен начин

    15.02.1989 - 07.02.2018
  23. 23 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#18] от "Karelson":

    Ами на детето просто се обяснява, че не може да прониква в чужда частна собственост без разрешение, защото може да бъде безнаказано убито, и то, ако е нормално, ще разбере. А ти подкрепяш ли бременната ти жена, сама в къщи, да застреля проникващия в апартамента ти циганин-наркоман, след което да бъде осъдена и да роди детето ти в затвора, а ти да плащаш на циганина кръвнина?

    Gunter glieben glauchen globen
  24. 24 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#4] от "reminder":

    Да, Неизбежната самоотбрана не трябва да е пропорционална.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  25. 25 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#23] от "g_t_CBR600RR":

    Ти четеш ли ? Къде точно при Опиц или в моя пост видя проникване в частна собственост. Става дума за УБИЙСТВО ИЗВЪН ПРЕДЕЛИТЕ НА БЛОКА И ЕТАЖНАТА СОБСТВЕНОСТ , не заради кражба , а заради ПОДОЗРЕНИЕ за кражба

    15.02.1989 - 07.02.2018
  26. 26 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#12] от "Mr. Brightside": Единствения разумен коментар "+" от мен
    Защо не се помисли в посока за утежняване на наказанията, за притежаване на незаконно оръжие? "Петица" в панделата минимум, само за наличие у някого на незаконно огнестрелно оръжие! Скоро го писах и пак ще го повторя : Започнем ли масово да се въоръжаваме, същото ще направят и апашите- кокошкари! Насочиш ли веднъж "желязото" срещу някого, трябва да имаш и дупе да натиснеш спусъка, а аз съм убеден, че 90% от нормалните хора не са готови за това!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  27. 27 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Аз винаги съм прав, а СДС е винаги криво, когато не мисли като мен.
    Това, което предлагат са глупости! Собственост са гори, мери, пасища, ниви и какво ли не, но те са без граници. това означава ли, че докато си разхождаш децата из горите, които по закон не могат да се ограждат, някой ще има право да те застреля?

    Аз съм бил в ситуация след катастрофа да търся помощ и мислех да вляза в една затворена почивна станция и да счупя стъкло, разчитайки, че има СОТ и така да дойде някой. И какво, щеше да е законно и справедливо някой да ме застреля?

    Как ще се процедира с просяк, влезнал в къщата да проси, свидетел на Йехова, инкасатор и т.н.?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  28. 28 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#25] от "Karelson":

    ОК, моя грешка.

    Gunter glieben glauchen globen
  29. 29 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#27:"др. Иванов"]Аз винаги съм прав[/quote]
    Що бе приятел, проблем с хемороидите ли?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  30. 30 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4196 Разстроено

    [quote#10:"Каишков"]Собствността е по важна от живота, няма значение как е получена. Съвсем по американски[/quote]
    А съвсем по български,забелязваш ли,че животът в България вече няма цена.
    В смисъл,че не струва нищо.
    Примери,колкото щеш.

  31. 31 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    На фона на толкова много истерия из Нета в подкрепа на Опиц, ето едно разумно мнение:

    http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=27923

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  32. 32 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#5] от "др. Иванов":

    Ще се случи същото каквото би се случило и днес - собственика ще бъде съден за убийство.
    Правото да защитиш имота си и днес го има, но с редица ограничения. Дори да бъдат махнати, пак ще трябва да се доказва дали е имало заплаха за собствеността ти. Нали се сещаш че подготовката за кражба се различава от катастрофата.
    Така че просто фантазираш в момента.
    Разбира се, ако катастрофиралите са "катастрофирали" и се нахвърлят да грабят, тогава вече е различно. Но и днес, ако катастрофират, и от колата почнат да излизат въоръжени, и почнат да стрелят по теб, въпреки че са катастрофирали, имаш правото да отговориш на огъня.

  33. 33 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#12] от "Mr. Brightside":

    Въпросът е че той ги е разпознал като крадци. Защото тези хора са със сериозен стаж в кражбите - при това дори регистрирания стаж е изключително впечатляващ!

  34. 34 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#18] от "Karelson":

    "И някакъв такъв парцал го застреля на улицата. "

    Значи тия, които обикалят да правят обири не са парцали, а тия, които си защитават собствеността, така ли?

    Изключително странна ценностна система имаш? Ти най-вероятно си комунист. За тях частната собственост е нищо.

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  35. 35 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#12:"Mr. Brightside"]А тази поправка дава право и мотив на хората да гърмят наред! Някой крадец влиза с намерение само да открадне каквото може, без да наранява никого и на вратата бива гръмнат, без въпроси, без съд, без присъда.[/quote]
    Точно така трябва да бъде. Защото "само да открадне" може да означава и смърт за ограбения. Може това да са последните му кинти, може това да са кинтите за лечение на детето му.
    Точно така - влиза да краде, и трябва да има пълното и неограничено право да бъде отстрелян като бясно псе.
    Дори в гръб!
    Кражбата ВИНАГИ наранява. Винаги.

  36. 36 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#27] от "др. Иванов":

    МИ ЩЕ СВИКНЕТЕ ДРУГАРИ КОМУНИСТИ, ЧЕ В ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ НЕ СЕ ВЛИЗА. Това е! Знам, че е трудно, но с всяко начало е така

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  37. 37 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#24:"Karelson"]Да, Неизбежната самоотбрана не трябва да е пропорционална.[/quote]
    С това съм напълно съгласен. Отбраната на имущество, живот, здраве трябва да бъде с всички разрешени средства, без никакво значение за резултата за престъпника.

  38. 38 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#25] от "Karelson":

    Престъпника е убит на излизане от частна собственост. За да излезне, първо е влезнал.

  39. 39 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#36] от "zumm":

    Частната собственост е наша! Тя е наша по нотариални актове! А и да го приемат този закон няма как да ни стресне, защото и оръжието е при нас!
    Говоря като юрист!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  40. 40 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#26] от "ь":

    В Швейцария населението е добре въоръжено. И няма масови стрелби. А незаконното оръжие е най-често в ръцете на престъпниците. Тоест ограничавайки правото на законно оръжие ще ограничиш законопослушните граждани, а на престъпниците няма да им направиш нищо.

  41. 41 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#27] от "др. Иванов":

    Не неозначава. Означава че като влезнеш в гората да набереш няколко вековни дървета, ще може да бъдеш отстрелян без проблем за стрелеца. Като се шматкаш в гората и те застрелят, ще си е същото умишлено убийство каквото е и днес.

  42. 42 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#39] от "др. Иванов":

    Кое е вашо, би ли уточнил?

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  43. 43 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    [quote#34:"zumm"]Значи тия, които обикалят да правят обири не са парцали[/quote]

    Къде точно казах това - да вменяващ чужди думи на хората - това вече е висш комунистически похват

    15.02.1989 - 07.02.2018
  44. 44 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#38] от "biramore":

    Убит е на 5 метра от входната врата на кооперацията. Да , излизал е от стълбището. Стрелбата в гръб по невъоръжен човек не е оправдана , нито е защита

    15.02.1989 - 07.02.2018
  45. 45 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#31] от "Славена":

    Проблема е че мнението не е разумно.
    Там се говори за предумишлено убийство. Предумишлено е само ако се докаже че убиеца предварително е обмислял да убие конкретен човек. Убийството е умишлено, а не предумишлено. Разликата в наказанията на двете престъпления е доста сериозна.
    И днес, в нашия НК се изреждат конретни ситуации в които имаш правото да отнемеш живот.
    Това е във всеки НК или аналог който съществува по света.
    При незибежна отбрана - можеш да отнемаш живот, защото именно е неизбежна отбрана. Както са мотивите по делото, излиза че при Опиц няма заплаха за живота му, най-малкото защото са отхвърлени показания в тази насока. Така или иначе - при Опиц според съдиите няма нужда от отбрана.
    Но неизбеждана отбрана оправдава убийството.
    Така че цитираната статия е некоректна най-малкото.

  46. 46 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#18:"Karelson"]ама си представи ,че от тийнейджърски келешлък тръгне да обикаля блоковете с "лошите момчета" не за да обира , а за да е с тях и да се чувства голям. И някакъв такъв парцал го застреля на улицата.[/quote]

    Това кой го каза? Ония, които обикалят да обират са "лоши момчета" /как симпатично звучи/, а онзи, който си пази собствеността "парцал"

    Кой сега като един същи комунист се отрича от думите си?

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  47. 47 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#41] от "biramore":

    Свободния достъп до оръжие не намалява престъпността , но увеличава убийствата - най-яркото доказателство за това е САЩ , къде в 2 съседни щата престъпността е една и съща , но в този с лек режим за оръжия убийствата на глава от населението са много повече. Единият щат беше Тексас , другия не си го спомням

    15.02.1989 - 07.02.2018
  48. 48 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#40:"biramore"] Тоест ограничавайки правото на законно оръжие [/quote]
    Къде съм го казал, че искам ограничаване на законното оръжие? Предлагам 5 години за носене на незаконно оръжие. Сам пишеш, че престъпниците имат основно такова ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  49. 49 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#46] от "zumm":

    Тук изрично опоменавам ,че хипотетичното дете , ПРОСТО Е СТОЯЛО ОТВЪН, където е убит Мариан.

    Ти май в следствие на слабото ти образование не разбираш - да , наркоманите са боклуци. Но това не дава право на самозабравили се цървули да ги избиват , понеже са се взели за Бог и са решили ,че имат право да казват кой да живее и кой не. Въобще не коментирам каква путка трябва да си за да застрелящ човек в гръб.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  50. 50 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#47] от "Karelson":

    Статистики да искаш. Има и статистики, че в щати с либерален достъп до оръжие престъпленията срещу личността са много по малко. Та статистики да искаш.
    Безспорно свободията не е решение, особено що се касае до оръжието. И аз, макар да съм за либерален режим за оръжие, съм и за строги изисквания към всеки притежател на оръжие - покриване на нормативи, изпит за боравене с оръжие, чисто съдебно досие. Тоест - искаш да имаш оръжие - първо докажи че можеш и знаеш да боравиш с него.
    Само не знам, ако се въведат нормативи, колко ли полицая ще ги покрият.

  51. 51 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#38:"biramore"]Престъпниа е убит на излизане от частна собственост.[/quote]
    Влизам в погрешен вход, започвам да се ослушвам подозрително усещайки, че съм объркАл рейса, а насреща ми някакво хамаво старче с патлак в ръка? Брадясал съм - както обикновено и първата ми реакция, като видя въоръжения алцхаймер е да възирам. Он обаче успява някак да натисне спусъка и ме уцелва у гъзъ, в най-добрия случай. После иди се разправяй, че си объркал входа ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  52. 52 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    И още нещо

    - законът няма за цел да въздаде мъст и да задоволи най-ниските ви страсти
    - законът няма да наказва. В демократичните общества , по конституция , ТОЙ ТРЯБВА ДА ПРЕВЪЗПИТАВА.
    - Примитивните закони (т.нар. крумови закони" например) , огромните присъди и крайно жестоките обществени порядки ( като свободно носене на оръжие) НЕ ВОДЯТ ДО НАМАЛЯВАНЕ НА ПРЕСТЪПНОСТТА И КОРУПЦИЯ , А ДОРИ НАПРОТИВ ДО ОБРАТНОТО - Норвегия , където един масов убиец беше осъден на 20 години е страната с най-малка престъпност - а арабския свят , Китай и Русия - с най-голяма

    15.02.1989 - 07.02.2018
  53. 53 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Весело

    [quote#50:"biramore"]строги изисквания към всеки притежател на оръжие - покриване на нормативи, изпит за боравене с оръжие, чисто съдебно досие.[/quote]

    МИ ТО И СЕГА Е ТАКА

    15.02.1989 - 07.02.2018
  54. 54 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#49] от "Karelson":

    Хипотетичното си е хипотетично, а реалното си е реално. Всякакви хипотези можем да хипотезираме.
    Аз пък ще ти разкажа реален случай.
    Магазин. В магазина крадец - от глад човека решил да открадне 3 бутилки уиски. Охраната се опитва да го спре. Циганина вади нож. Охраната не вижда ножа. Един приятел се намесва и бива намушкан в корема. Срещу циганина е повдигнато обвинение за опит за умишлено убийство. Минава близо година, и пускат циганина под домашен арест.
    Познай от 3 пъти, без да налучкваш дали циганина се е явил на поредното заседание на съда.
    Знам за случая, просто защото наръгания е мой приятел. Нормален човек, бачкатор - намесил се просто защото решил че охранителя в следващия момент ще се превърне в труп!
    Между другото - веригата потули случая.

  55. 55 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Медиите популистки поднесоха случая ,,Опиц", той си е виновен и съдът правилно го е осъдил! Ако беше някой по-неизвестен човечец, надали някой щеше да вдигне толкова шум за един правилно осъден!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  56. 56 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Убийствата и грабежите вървят ръка за ръка със демокрацията

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  57. 57 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karelson":

    Не, закона на първо място трябва да има ПРЕВАНТИВНО действие. Дори възпитателната страна, отново е с цел ПРЕВЕНЦИЯ.
    Между другото - дълбоко се съмнявам в твърденията ти че например ОАЕ са с висока престъпност.

  58. 58 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#51] от "ь":

    Може да хипотезираш колкото си щеш, реалността в случая е - престъпника (със много сериозен стаж) излиза от частна собственост, когато е застрелян.

  59. 59 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#45] от "biramore":
    Авторът на статията не е юрист и не забелязах да има претенции да борави коректно с правни понятия. Спорът в Нета, за който споменах основно не се води от юристи, а между хора, които са на различни позиции относно това дали е морално оправдано да убиеш някого, ако твоят и на близките ти живот не е непосредствено застрашен, само защото си сметнал, че собствеността ти може да е поставена в опасност. Та мнението, което постнах минава за непопулярно, тъй като мнозина се изживяват като герои от някакви тъпи екшън филми, но е повече от разумно.

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  60. 60 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#44] от "Karelson":

    В ръцете си е държал отверка. Поне според онова което го има из пресата. А отверката може да бъде много сериозно оръжие. Да не говорим че в тъмното върви разбери какво точно държи в ръцете си.
    Понеже все хипотезирате - айде и аз малко да похипотезирам. Значи - виждаш някой да бяга. От зад крещят - крадец. Опитваш се да го спреш, и получаваш отверка между ребрата. И пукаш.

  61. 61 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#59] от "Славена":

    Разумно е според теб. Според мен, човек трябва да има правото да защитава собствеността си - с всякакви средства.
    Не твърдя въобще че моето мнение е разумно. Просто аз считам че човек трябва да има пълно и неограничено право да защитава собствеността си. Разбира се всеки опит да се прикрие предумишлено убийство със защита на собствеността, трябва да се наказва като предумишлено убийство с утежняващи вината обстоятелства.

  62. 62 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#61] от "biramore":
    Животът е по-ценен и от най-скъпата вещ.

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  63. 63 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1546 Любопитно

    До коментар [#54] от "biramore":

    Ако се е укрил от правосъдието ще бъде пуснат за общонационално и няма да избяга. Хората за последните 15 години укрили се от общонационално издирване се броят точно на пръстите на едната ми ръка. 2-ма са от последните месеци Превантивното действие на закона не е основно , не знам това от къде го измисли. И превантивни функции не значи някой да е виновен до доказване на противното. И твърденията ми са от 2 семестъра "Основи на правото" в УНСС , не съм юрист.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  64. 64 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#49] от "Karelson":

    Хайде да не коментираме образованията си, че нито ти имаш представа от моето, нито аз от твоето, което явно е толкова силно, че дори не си разбрал предмета на статията, респективно дискусията под нея- коментираме предложението за промяна в НК, а не поводът за възникването му.

    Без да коментирам епитетите, използвани от теб, издаващи изключително високата ти култура.

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  65. 65 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karelson":

    Ма ти май наистина имаш интелектуални проблеми! И кое те кара да мислиш, че ще искам да гръмна някой за удоволствие и мъст?!

    Ти в ред ли си изобщо?

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  66. 66 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#58:"biramore"]престъпниа (със много сериозен стаж) излиза от частна собственост, когато е застрелян.[/quote]
    Анджък! Можеше да съм и аз ....при това без "грам" стаж ))))
    Хайде още малко да преекспонираме нещата - Ковачки как да го гръмна или народната пара не е неприкосновена, както нечии лични вещи и парцалки?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  67. 67 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#59] от "Славена":

    Ти си философствай за правните понятия! Пък аз си представям как влизат двама с ножове в къщи при жена ми с 2 годишно дете и мен ме няма и се чудя- може ли тя да ги гръмне или според тебе трябва да се раздвои и да вземе ножове, че да не си превиши неизбежната отбрана.

    Аз знам как се оправя това и как да ги гръмне без такива като тебе посмъртно да могат да оттърват престъпниците, ама ми е интересно ти какво ще ми кажеш.

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  68. 68 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#67] от "zumm":
    Ако виждаш нещата в перспектива, би трябвало да си представиш какво би могло да се случи на детето ти като порасне. Пожелавам ти от сърце да ти е живо и здраво и да те радва много! Но не забравяй никога, че никой няма контрол върху това, което биха направили децата му, колкото и да се е старал във възпитанието им. Представи си, че влезе с куп други хлапета, в чужд двор или мазе. Много тинейджъри го правят, въпреки, че мама и тате са им казвали, че не трябва. И си представи насреща един чичка с чифте, който е решил, че компотите и старата му печка в мазето му са в смъртна опасност, и почне да пуца, щото е чул, че собствеността му е неприкосновена и може да я брани с всички средства. Е какво става тогава? Аз съм на мнение, че животът на хлапетата, какъвто и золум да са направили, е по-важен от джаджите в мазето на чичката и предпочитам законът да има същият приоритет.

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  69. 69 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#63] от "Karelson":

    Превантивни функции означава именно превенция (предотвратяване). Тоест целта е да няма или да се намалят престъпленията. Това би трябвало да е цел и на закона и на медицината.
    Между другото - по думите на един юрист, превантивната функция на закона се осъществява най-вече когато е безпределно ясно за всеки че наказанията са гарантирани - престъпваш, ще бъдеш наказан. Тоест за количеството на престъпността по голямо значение има "гарантираността" на наказаниеята, от колкото тежестта на самите наказания.
    Да, може да го хванат, но до тогава той може и да убие някого. Все пак човека е бил готов да убива за да отстои правото си да краде. Раната е в корема - прободна. Ако искаш да сплашиш - порязваш, а не мушкаш. Целта му е била да убива.

  70. 70 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#8:"glatzial"]Е тая поправка какво общо има с Опиц? Той го е гръмнал другия извън блока си. [/quote]


    Общото е вазелина, който Седесерето си подготвя за предстоящите избори; защото други го предлагат и предлагат, но потъва в медийна та Цензура докато на някоя от сенилните партийки не им Дойде, като последна възможност!!!

  71. 71 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#62] от "Славена":

    Ами отиваш и раздаваш цялата си собственост за да могат децата от Тимбукту да живеят. Ако не го направиш, това означава че призоваваш ние да ценим собствеността си по малко от живота на крадеца, докато ти оценяваш своята собственост повече от живота на децата в Тимбукту.
    Всяка кражба скъсява живота на ограбения. Тоест всеки крадец, краде и живот. Окрадения губи живот като се разправя с полиция, като се ядосва. Може малко живот да губи, но губи и живот. С всяка кражба.

    [quote#62:"Славена"]Животъ е по-ценен и от най-скъпата вещ.[/quote]
    Обърни внимание добре на онова което твърдиш - и се замисли ядеш ли месо, избиваш ли комарите? Те също са живи същества, и имат правото да живеят.

  72. 72 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#68] от "Славена":

    Ако жена ми не може да ги гръмне, докато онези двамата с ножовете са там, няма да има последващ случай с мазета и компоти. Ти пък това разбираш ли го?

    Прочие нали не искаш да ми кажеш, че ако не тръгне да ме убива, а само ме ограбва, аз нямам право да направя друго, освен учтиво да го помоля да спре и просто да гледам, щото да не взема нещо да го увредя. Щото, ако това имаш да ми кажеш, няма какво да си общуваме повече.

    И като става въпрос за това, че живота е по-горен от собствеността, пак да ти кажа, е много относителна верността на това твърдение, освен ако тази собственост не ти е паднала от небето и ти не си жертвал част от мъничкото си време живот, за да придобиеш тази собственост. Аз лично така гледам на собствеността си- като на нещо, защо за което съм жертвал част от малкото си даден живот и за това тя ми е толкова скъпа. Виж, ако си я крал или получил даром, може би не гледаш по този начин на нея.

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  73. 73 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#72] от "zumm":
    Следвайки твоята логика, всяка мутра, която вилнее и трепе наред за одрасканата си лимузина на пътя трябва да я броим за жертва, действаща в условията на неизбежна отбрана, щото видиш ли много държала на собствеността си! И аз няма за какво повече да разговарям с теб.

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  74. 74 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#73] от "Славена":

    Не е така! И много добре знаеш, че не е така. В единият случай ИМА УМИСЪЛ- онзи влиза в дома ми директно да краде от живота ми.

    В твоя пример става въпрос за случайност, на всичкото отгоре там запазването на собствеността е гарантирана с платената от мен застраховка "Гражданска отговорност.

    НИЩО ОБЩО НЯМА!

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  75. 75 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    пет години затвор иконописец Йордан Опиц за убийството на младеж. ---поправка за убийството на младеж който се опитва да влезне с взлом и да ограби човека! стига либеращина. С един закон за неприкосновеноста на частната собственост ще решим битовата престъпност и в частност ромският проблем - ще се принудят да бачкат, защото ще знаят че ако се опитат да обират на некой реколтата ще има последствия....

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  77. 77 Профил на jor
    jor
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Лично мнение е че и в сегашния си вид по- голяма част законодателството е на ниво , когато обаче доиде момента за реалното правораздаване "Коня отива в реката".Мнението на Кошлуков по този случаи като че ли наи ми допада.Лично мнение.

  78. 78 Профил на Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Славена:Цензурe, пак ли бият Паниковски/Прокопиев?
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#76] от "волтер":
    Според мен повечето тук просто виртуално се изживяват като някакви герои от времената на Дивия Запад. Съмнявам се, че в реална ситуация обаче, биха гръмнали човек за пет кокошки. И Слава Богу!

    "Не прекалявай с борбата, най-хубавите неща се случват неочаквано." Габриел Гарсия Маркес
  79. 79 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#12:"Mr. Brightside"]Някой крадец влиза с намерение само да открадне каквото може[/quote]
    Браво, пич! Публикувай си адреса, може да намина тия дни, приготви телевизора си за изнасяне, да не би като го изключвам да ме тресне ток, да ми причини дискомфорт, че ще те съдят. Даже те съветвам ти сам да носиш телевизора, аз ще ти кажа къде. Може да ме качиш на гръб и да ме носиш.

  80. 80 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#39:"др. Иванов"]Частната собственост е наша! Тя е наша по нотариални актове! [/quote]
    ???? Коя частна собственост? ЦЕЛИЯТ сграден фонд на частни недвижими имоти със различни собственици? Та на кого е казвате- на някоя партия? И от кога вашата партия има НА за моите недвижими имоти? Леле мале- хубав повод за ревандикация!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  81. 81 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#27] от "др. Иванов":

    Имаше нещо в НК за действия при форсмажорни обстоятелства, това, което описваш е от съвсем друго общество.

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.
  82. 82 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 754 Неутрално

    естество исках да кажа, извинявам се

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.
  83. 83 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#51] от "ь":

    "...Влизам в погрешен вход..."

    бях къмто 20-ина годишен. един ден - да, посред бял ден - влязох в къщата, където семейството на мой съученик обитаваше етаж. в един момент мъж, над 50-тях, скокна към мен иззад една от чупките на коридора, сграби ме за едната ръка и се опита да я извие. признавам си, бях толкова изненадан, че в първия момент си помислих, че това е само проява на доста дебелашко чувство за хумор, и въобще не реагирах.
    не по-малко изненадан от нереагирането ми беше и въпросният чичко - съсед на съученика ми, както се оказа в последствие.след секунди, като разбра, че не се дърпам и не се опитвам да избягам - пусна ръката ми. после разменихме няколко изречения и се разбра / човекът все пак ми се извини/, че ме взел за крадец...
    доколкото познавам закона в моментното му състояние, потърпевшите от кражби имат по-малко права от извършитлите, но с промените му /на закона/ доста трябв да се внимава...
    п.с. горното ми се случи по време на възможно най-"зрелия" социализъм...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK