Заради полети на властта с военната авиация не достигали пари за планираните

Заради полети на властта с военната авиация не достигали пари за планираните

© Юлия Лазарова



Заради допълнително възложени специални полети на военната авиация от премиера и министри и непланираните разходи по превоза на хора от властта, авиобазите се затрудняват да изпълнят летателните си графици. Това се разбира от документ на Министерството на отбраната (МО), съобщава електронното издание Mediapool, което разполага с документа.


През тази година премиерът Бойко Борисов и министри са използвали на два пъти военно-транспортния самолет "Спартан" и 12 пъти са летели с вертолет "Кугър". От услугите на военната авиация основно се е ползвал министър-председателят.


Сметките на Министерството на отбраната показват, че тези полети струват 251 569 лева и са с обща продължителност 50 часа и 55 минути. Според материалите поемането на разходите около полетите е довело до недостиг на средства за изпълнение на летателните планове на авиобазите, както и за авиационно гориво и резервни части за летателната техника.




Военното министерство официално е поискало средствата да бъдат възстановени от правителството, става ясно от документ на ведомството, цитиран от Mediapool. От МО не пожелали да коментират дали средствата вече са изплатени.


Военните пилоти са задължени всеки месец да имат определен брой летателни часове, за да имат право да продължават да летят. Затова авиобазите правят графици с разчети за необходимите средства, като планират скъпоструващата подготовка още от края на предходната година. По принцип министър-председателят, а и други членове на властта имат право да ползват военната авиация и това не е нова практика. Още повече, че за военните не е от значение докъде ще летят, а е важното да имат определен брой часове във въздуха.


Според хора от военновъздушните сили обаче до момента в повечето случаи тези полети са били съобразени с плановете за подготовка на пилотите или поне не са преувеличавали драстично бюджета, отделен за полети. Въпросът е да не се концентрират всички полети в определени месеци, тъй като изискването е за полети всеки месец, а не да се вземат накуп необходимите часове, обясниха запознати.


Темата за недостига на военната авиация заради полети на властта идва на фона на споровете около информацията, че отборът на министър-председателя Бойко Борисов "Витоша – Бистрица", заедно с този на депутата от ГЕРБ Емил Димитров – "Чавдар"-Етрополе са летели с правителствения самолет на Авиоотряд 28, за изиграят приятелски мач във Варна. В хода на дискусиите премиерът се обърна ядосано към левицата и заяви, че правителствените самолети обслужвали не само властта, а и "който ги поиска", защото били втора ръка и управляващите се чудели какво да ги правят. Той припомни, че социалистите са договорили два нискотарифни втора ръка "Еърбъс"-и, "които да наречете правителствени самолети и след това да се чудим какво да ги правим". "И до ден-днешен се чудим какво да ги правим и затова ги даваме да се вози, който ги поиска, просто да не стоят на земята, иначе трябва да пратим пилотите да летят с други компании, защото не могат да наберат часове", заяви Борисов.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 592 Любопитно

    Кажете за какво са използвани тези полети и ако това им е проблема какво им пречеше при предишните правителства,че и тогава не достигаха летателните часове на военните ни пилоти?

  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1060 Весело

    "рязането на ленти е въпрос първостепенен, въпрос на национална сигурност, да-а-а! "

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на plamenhristov5
    plamenhristov5
    Рейтинг: 638 Любопитно

    това едва ли е вярно. Бюджетът за ВВС е неразделна част от този на МО. Авио отрядът не би трябвало да е елемент от ВВС.

    plamenhristov5
  4. 4 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    Цонко, ти ли викаше оня ден, че не смеят да се возят на Кугъра? Скива ли ФСЪЩНОСТ какво става, те само на него се возят...

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    Само един недобросъвестен завистник и враг на спорта би дръзнал да твърди, че Бистришките Баби ... ъъ, пардон - Тигри ... нямат предимство при извозване с държавния самолет или с авиопарка на ВВС.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6036 Неутрално

    властта много се вози,
    и народа съвсем извози !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на baba_meca1
    baba_meca1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Първо почнахте с уж недоволство на военните по форумите сега с други сплетни! Не разбрахте ли? Вашият кон ще е последен в състезанието /кобила исках да кажа, моя грешка /

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3173 Любопитно

    Нали тези кугъри не бяха хубави?Пък нещо им харесаха.

  9. 9 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2640 Весело

    "...тези полети струват 251 569 лева и са с обща продължителност 50 часа и 55 минути." - поне са ги ОТЧЕЛИ коректно, за ПОКОЛЕНИЯТА.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  10. 10 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Заради допълнително възложени специални полети на военната авиация от премиера и министри и непланираните разходи по превоза на хора от властта, авиобазите се затрудняват да изпълнят летателните си графици ?
    Чл. 102 НК визира точно военното предателство. Това престъпление също засяга пряко външната ни сигурност, но като вреди на отбранителната способност на републиката. Съгласно чл. 102, ал. 1 НК, „Който с цел да намали отбранителната способност на републиката предизвика бунт или неподчинение в българската войска или бягство от нея, или със същата цел разстрои подготовката или снабдяването й, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години.” - Който с цел да намали отбранителната способност на републиката предизвика или разстрои подготовката или снабдяването й, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години.

  11. 11 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#4] от "jubal harshaw":

    Не Цонко аз виках, че не смеят да се возят ама ето не било вярно а Вие правилно ми отговорихте, че и шамар да е на аванта да е.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  12. 12 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#11] от "Танас":

    Ну, да ме прощава Цонко, а нашите са по тоя начин доказано прошляци дори и след ПЪРВИЯ МИЛИАРД.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#12] от "jubal harshaw":
    Да но видите ли как само ги редуват военната авиация с авиоотряд 28 а джипките на НСО ги развозват яко.
    Грижат се пилотите да имат нальот а джипа сам Светиня му си го кара и много ми е интересно дали шофьора получава заплата ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Значи иаме средно по 800 литра на час разход на гориво(за орнитоптерите Куцар ли Кугар ли Угар ли...) , което е някъде 2104 лева на час (2.63 лв/литър Jet A1) а целия разход на ползване е 44148 лева у час... Питанката е за кво се арчи толкоз много при толкоз малко ? 42000 средно на час други разходи...

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  15. 15 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#13] от "Танас":

    защо да не получава, нека всички да получават. аз съм за общо щастие и световен мир.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  16. 16 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Имаме си държава,самальоти-ще си фърчим.

  17. 17 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    ....и непланираните разходи...?А ЗАКОНА за финансовото управление и контрол в публичния сектор? Този закон урежда обхвата и осъществяването на финансовото управление и контрол, както и принципите и изискванията към системите за финансово управление и контрол в организациите от публичния сектор. Ръководителите на организациите по чл. 2 отговарят за осъществяване на финансовото управление и контрол във всички ръководени от тях структури, програми, дейности и процеси при спазване на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.

  18. 18 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Поредното вестникарско надъхване. Щом американският президент може да има на разположение цял Боинг 747 защо българският премиер да не може да лети за 250 хиляди лева на военни машини? Какво друго имат да правят тези вертолети? Защо не се каже дали не са летяли с тях до бедстващите райони от които имаше бая през тази година? Утре Дневник ще попита защо премиерът има и служебна кола и пак ще се намерят мърморковци. От много сиромахомилство полза също няма.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  19. 19 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Да веее... министър-председателя за годината два пъти е ползвал Спартана и седем пъти Кугар и това е проблема на ВВС. Айде стига сте се чудили каква партенка да развеете. И откъде знаете, че не ги е ползвал да отиде по-бързо до Бургас след атентата или да облети някой пожар или наводнение?

    Няма шики-мики.
  20. 20 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не е необходимо по време на криза да се прахосват такива пари.
    ПО-леко с газарията, че може да останете по голи задници.

  21. 21 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 773 Весело

    До коментар [#18] от "emil":
    Почакай,това е нищо.
    Утре ще попитат,защо ползува чужда марка тоалетна хартия!!
    Остави ги да си хранят болните седерастки съзнания и време с глупости..

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  22. 22 Профил на pump it!
    pump it!
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Значи другарят Борисов го возили цели 51 часа?!

    Специално за другарите комунисти от ГЕРБ ще повторя - 51 часа!

    И къде са го развявали като салфетка 51 часа?
    Че и защо?

    Доскоро се шегувахме, че е хубаво дето другарят Борисов не стъпва на "Дондуков"1 - така по-малко бели ще натвори.
    Ма то това невлизане ще се окаже, че е опапало поне едно индексиране на пенсиите - ако някой се добере до отчета колко милиони са издухали колите на НСО!

    Изобщо - шапка на тояга!
    Другарят Борисов го разнасят с "Кугар", "тигрите" от село Бистрица, Софийско - с правителствения самолет!
    Изобщо - пей сърце!
    Криза било! Ква криза, то направо шменти-капели.

    pump it!
  23. 23 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 773 Весело

    До коментар [#22] от "pump it!":

    Извинявай,ЗКПЧ ли си?

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  24. 24 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Глупостта и арогантността на Б.Борисов са безгранични, като неговото Его.

  25. 25 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Ако тези 50 часа са попречили на набирането на летателни часове, то средставта за това колко са?

  26. 26 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 696 Неутрално

    ШШШШШШШТТТТТТТ......Товя са маловажни работи!
    Какво сте се разквакали за некви си Спартани, Кугъри и прочее.
    Светлейшият има все повече нужда да обикаля градове, села и паланки и да открива и се хвали с 3 км път за никъде или пък някоя детска градина.
    Избори идват хей.
    Тогава какво значение, военен, граждански или частен ще е самолетът/въртолетът!

    ура и да живей!!!
  27. 27 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Тези отчетени часове са дори малко за енергичното Му, ежедневно присъствие в градове, села и паланки. Привилегия е, че държавата ни не е необхватна по площ.

    Сигурно кабинетът му би бил опасан вече с паяжини, ако чистачката не работи там ежедневно.

  28. 28 Профил на mbahnev
    mbahnev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamenhristov5":

    четете моля Ви .... Казано горе е че бат' Боко е летял на военни машини като "Спартан" и "Кугър" ???

  29. 29 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не разбирам, защо е необходимо да се извършват всички полети и защо не се взаимства опит от по-напреднали страни и не се използва за част от тях високо-технологичен симулатор като този:
    http://www.visitinfinity.com/wp-content/themes/whiteinc/uploads/flight-simulator-getting-on-2017-mailer.jpg
    Например половината полети за официални събития (приятелски мачове и т.н.), другата половина в симулатора и инвестицията ще се избие за отрицателно време. Не съм ли прав ?

  30. 30 Профил на panta22
    panta22
    Рейтинг: 490 Весело

    Дневник наистина се умириса .Е драх ти армията щом за 15 полета и им свърши горивото. Сигурно военните не трябваше да гасят щото няма да имат гориво за кръгчета ?Станишев даде 1 милион за да му обършат наакания задник, вие ни занимавате с глупости.

  31. 31 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#29:"rewind"]не се използва за част от тях високо-технологичен симулатор[/quote]
    Ние, българите, да не би да имаме виртуален премиер, че да го возим на виртуален самолет. Имаме премиер- слънце и ако военните нямат бюджет за гориво ще го возят с балон ако трябва.

  32. 32 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#31] от "tralala2010":

    Говорех за общото количество полети, което са длъжни да извършват всеки месец. От статията:
    "Военните пилоти са задължени всеки месец да имат определен брой летателни часове, за да имат право да продължават да летят.

  33. 33 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Кефа на Рапона е за сметка на националната сигурност!

    Гаранция - ГЕРБ!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  34. 34 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Навика на Тиквата да фърка с правителствения самолет без да дава отчет датира още от времето на Царя, и излезе наяве при тази трагична случка:

    Екзекуцията на заложника съвпада с тайна мисия на ген. Бойко Борисов

    Няколко часа след съобщението за екзекуцията на един от българските заложници изненадващо се разбра, че главният секретар на МВР Бойко Борисов от няколко дни е в региона.

    Генералът се завърна вчера от мистериозното пътуване. Той кацна на правителствения ВИП на летище София с правителствения самолет Ту-154, но не излезе от официалния вход, където го чакаха журналистите. Борисов е пътувал до Турция, където е бил на границата с Ирак, твърдят източници от МВР. Той бил натоварен със задачата да създаде със съдействието на турските власти необходимата организация за приемането на заложниците на границата с Ирак.





    В 23 ч. във вторник телевизия "Ал Джазира" съобщи, че един от българските заложници е екзекутиран. Тя излъчи 18-секунден запис, на който се виждаше Георги Лазов, коленичил, облечен в оранжево, с превръзка на очите. Зад него стояха трима маскирани похитители. Катарският канал не излъчи самото обезглавяване на заложника, но негови представители съобщиха, че то фигурира на записа.

    Никой вчера не пожела да каже кой и на каква мисия е изпратил Бойко Борисов. От пресцентъра на МВР заявиха, че не знаят нищо за пътуването му. Външният министър Соломон Паси отказа коментар, а пресдиректорката на външно увери: "Не знам кой е командировал генерала в Ирак, не е външно министерство." Правителственият говорител Димитър Цонев също избяга от пряк отговор на въпроса кой точно е изпратил главния секретар, но съобщи, че "министър-председателят е информиран и знаеше за това посещение".

    "По принцип, за да напусне правителствен самолет заедно с авиоотряда, има определени процедури, които трябва да бъдат спазени. В тоя случай процедурите формално са спазени", каза Цонев. Според него ген. Борисов е бил пратен на петдневна мисия и още в събота било решено, че той ще се завърне в сряда. В тайна останаха броят и съставът на групата, която е придружавала Борисов. На въпрос може ли да се прави връзка между пътуването на генерала, престрелката в Мосул преди ден и последвалите трагични събития, Цонев отвърна: "Не мога да правя връзка между присъствието на който и да е представител на територията на Ирак и това, което се случи нощеска."

    Президентът Георги Първанов заяви, че знае за пътуването на Бойко Борисов зад граница. Попитан какви са били задачите му, държавният глава каза, че те са били да установи контакти и да направи консултации с турските си колеги.

    Около обед самият Борисов заяви пред агенция Фокус по телефона, че е бил на посещение в Турция, където е обсъждал с колегите си от тамошните спецслужби опита им при освобождаването на заложници. И не потвърди информацията, че е бил на иракската граница.

    Малко преди 15 ч. той кацна на ВИП-а на правителството. Колите му обаче дори не излязоха от официалния вход.

    Пред "Сега" шефът на баретите полк. Георги Узунов опроверга информацията, че в Ирак заедно с ген. Бойко Борисов са били и двама от командосите ни. "Отрядът действа само по заповед на вътрешния министър, а такава заповед няма", категоричен беше полковникът.

    "Отрядът за борба с тероризма по Закона за МВР може да действа само на територията на страната и заради това аз не съм получавал никаква задача във връзка с нашите заложници в Ирак", уточни той, запитан дали е обсъждано изпращането на български спецчасти, които да помогнат за спасяването на българите. Узунов каза още, че не може да коментира дори принципно ситуацията, защото не знае повече от това, което тече по медиите. "Едно е да извършваш операция в България, друго е в чужбина", допълни той.

    "Нямам информация какъв отчет ще даде генералът за мисията си и дали премиерът е доволен или не", каза вчера Димитър Цонев. Според него това са неща, които на първо място се обсъждат в правителството и няма да се огласяват публично.
    Борисов е заминал с правителствения самолет Ту-154 за Диарбекир още в събота 21.30, твърди пред "Сега" източник, близък до властта. С него са пътували специалисти по антитероризъм. Твърди се, че някои от тях не са били от МВР. Преди излитането Борисов и директорът на НСС ген. Иван Чобанов бяха на среща с президента Георги Първанов. На излизане ген. Борисов каза пред журналисти: "Правиме нещо. Ако имаме успех, ще разберете и вие." На въпрос има ли шанс за успех той отвърна: "Не знам. Президентът и премиерът знаят."

    В неделя агенция Фокус, позовавайки се на източници от арабския свят, съобщи, че заложниците са пред освобождаване благодарение на усилията на премиера Сакскобургготски. Соломон Паси коментира, че не може да каже, че заложниците са пред освобождаване, но премиерът е много силно ангажиран със случая.

    В понеделник пък "24 часа" писа: "Приятел на Симеон Сакскобургготски опитва да помогне на българските заложници. В първия час на неделята в "24 часа" се получи информация от Ирак, че премиерът е разговарял със свой близък, с когото поддържа контакти от 50 г. насам. Източници на спецслужбите ни в Багдад дори дадоха надежда, че сънародниците ни ще бъдат на свобода до неделя привечер."

    Във вторник по обед в Мосул, където бяха държани отвлечените български заложници, имаше престрелка. АП предаде, че тя е между иракските сили за сигурност и въоръжена групировка. Кореспондент на тв "Дубай" съобщи, че инцидентът е бил свързан с издирването на двамата български заложници. В престрелката бе убит 1 терорист и един бе ранен.

    Акцията на иракските специални части край Мосул по обед във вторник е осуетила освобождаването на българските заложници, съобщи агенция Фокус вчера, цитирайки отново анонимен високопоставен арабски правителствен източник. Той казал, че усилията на българската държава за спасяването на българските заложници са съвпаднали по време с операция на иракските сили за сигурност в столицата Багдад и гр. Мосул. Това е усложнило критично обстановката и възможностите за благоприятна развръзка независимо от всички предприети усилия на българските институции за разрешаване на кризата със заложниците. Според арабския източник именно престрелката е станала причина освобождаването на заложниците да не се осъществи.

    "До обед във вторник със сигурност двамата български заложници са били живи, след което е настъпило нарастване на напрежението във вътрешнополитически план, може би свързано с акцията на иракските служби, които предприеха в последните дни действия за елиминиране, за арестуване на част от криминалния контингент", заяви пред БНР говорителката на МО Румяна Стругарова. Тя се позова на информация от военни разузнавателни канали.

    "Възможно е да е някакво съвпадение, но промяната в ситуацията и радикалното изпълнение на заплахата, която беше отправена към единия от българските заложници, съвпада именно с тази променена вътрешнополитическа ситуация в града", повтори Стругарова. Тя потвърди, че властите в София са знаели приблизително мястото, в което са държани нашите заложници извън Мосул. Кметът на този град твърдеше преди ден, че българите са в предградието Маул.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  35. 35 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Не е изключено тогава Тиквата да е ходил да си нагледа нарко-каналите в Турция (по показания на Васил Косто-Кеца), а не да освобождава заложници.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  36. 36 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Летят само определени летци, другите гледат заради кефа на Боко и губят натренираността си!

    apoloniy
  37. 37 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Не мога да разбера какъв е проблемът. Може би трябва пилотите да си навъртат часовете с празни хеликоптери, а правителството да си купи свой въртолет?

  38. 38 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "През тази година премиерът Бойко Борисов и министри са използвали на два пъти военно-транспортния самолет "Спартан" и 12 пъти са летели с вертолет "Кугър". "

    Не им стигат мерцедесите и беемветата...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK