Стоян Братоев: Инфраструктурата край метростанциите е направена по нормите

Стоян Братоев

© Анелия Николова

Стоян Братоев



Инфраструктурата край новите метростанции "Европейски съюз" и "Лъвов мост" е направена по всички норми. Това заяви пред "Дневник" по повод читателски сигнали директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.


Шефът на подземния транспорт коментира сигнала на Baby Xdrive 4matic за кръстовището на бул. "Арсеналски"/"Черни връх" и на новата метростанция "Европейски съюз".  Има достатъчно рампи, хората просто не са обърнали внимание, обясни Стоян Братоев по повод забележката на читателя, че там, където има подлез, няма поставени рампи за преминаването на колички. Директорът на метрото уточни, че и на него би му се искало да има асансьори на всеки изход на метрото, но това не било възможно. 


И пред "Дневник" Братоев потвърди, че предпазването от големи води е една от причините рампите на изходите на станцията на "Лъвов мост" да бъдат направени с големи височини. Сигналът за това беше подаден от архитект Ивайло Захариев, според когото изпълнението на рампите е лошо и по-скоро пречи, отколкото помага на трудноподвижни хора.


Там не може да има навес, защото пречи на къщите, които се намират наоколо, обясни Стоян Братоев. Според него от другата страна на посочените като недобре направени рампи тротоарът е достатъчно широк и няма пречка за придвижването на гражданите.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Добре ама като завали сега да не кършим пръсти и да мънкаме...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  2. 2 Профил на osho
    osho
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Предлагам прост експеримент. Ако бебешка количка или инвалидна количка съумеят да се придвижат лесно и безпроблемно от и до повърхността на метрото от всяка една метростанция (например: Софийски университет-Сливница), тогава г-н Братоев би могъл да твърди, че метрото е изградено по нормите.
    Факт е че доста пари са спестили от асансьори и ескалатори, с което са направили метрото практически неизползваемо за всички трудно придвижващи се хора!! Моите уважения, но има още хляб да ядат, докато направят нещо като хората по всички правила.

  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#2] от "osho":

    Подкрепям.
    Остава и г-н Братоев да се включи.
    Остава и да дефинираме какво трябва да направи, след като се установи, че не е прав.

  4. 4 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#2] от "osho":

    Това е един феномен - в България всеки се чувства компетентен да говори как е нарушено някакво "правило" когато и както му кефне.
    Правилата в строителството са писмени и единиствения който може да ги тълкова са ДНСК. И щом има акт16 значи всички са спазени.
    Специално за метрото ПРАВИЛОТО е да има по 1(един) асансьор на метростанция. И на всички НОВИ станции е спазено. И дори работят което си е достатойно за уважение на фона на местната цигания.

  5. 5 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#3:"Eisbär"]Подкрепям.
    Остава и г-н Братоев да се включи[/quote]
    Да се опита лично да превози внука/внучката си в детска колична от всеки вход, па да видим какво щр каже след това
    П.С. Сигурен съм че няма да се съгласи!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  6. 6 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Невъзможни неща няма Братоев. Ако метрото е недостъпно за всеки, си губи смисъла. И да обясните защо повечето станции са къси и тесни?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  7. 7 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 656 Весело

    До коментар [#6] от "Gopeто":

    Е как защо? За да се спестят пари при строителството. Само трябва да се зададе въпроса дали не са препроектирани по време на строителството? Щото ако е така строителят е гушнал едни добри пари. Ако така са си били проектиране проектанта е за бой, а директорът на метрополитена е идиот, който е спестил едни пари за сметка на комфорта на пътниците.

  8. 8 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 818 Весело

    До коментар [#3] от "Eisbär":...Остава и да дефинираме какво трябва да направи, след като се установи, че не е прав."
    Трябва да направи така, че да СТАНЕ ПРАВ!


    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  9. 9 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1126 Весело

    До коментар [#8] от "geoimg":

    така е.
    Ама трябва да го притиснем в ъгъла

  10. 10 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 818 Гневно

    До коментар [#9] от "Eisbär":"така е.
    Ама трябва да го притиснем в ъгъла"
    Общината! КМЕТА! Те отговорни! Те са му НАЧАЛНИЦИ!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  11. 11 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#10] от "geoimg":

    На общината не и пука.
    Ама хич. На съветниците също.

  12. 12 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 818 Гневно

    До коментар [#11] от "Eisbär":"На общината не и пука.
    Ама хич. На съветниците също."
    Прв сте, но НИЕ сме НЧАЛНИЦИ/ядат нашите пари/ на НАЧАЛНИЦИТЕ и от НАС зависи да ги ПРИНУДИМ или ИЗГОНИМ!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  13. 13 Профил на osho
    osho
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#4] от "m17": В случая упражнявам правото си на мнение като гражданин, за което не са необходими специални компетенции, а обикновена преценка - върши ли нещо работа или не! Ако позволите !!!
    Никъде в поста си не коментирам правила, а т.нар. използваемост за максимално много хора.
    За новите станции е спазено изискването за асансьор, но за старите - не, което прави превоза от точка А до Б невъзможен, защото слизаш в метрото от нова станция, но после не можеш да излезеш на старата, което означава, че някои хора изобщо не бива да слизат, ако не искат да се озоват долу и безпомощно да се молят на хората да ги качват на ръце!
    Всъщност не принизявям постиженията на метрото. Точно обратно! Но смятам, че в днешно време и при многобройните примери в Европа как се строят обществени съоръжения с внимание към трудноподвижните хора е тъпо да не спазиш такива основни принципи, когато тепърва строиш и има от къде да гледаш и да се учиш. А после да казваш, че всичко било тип-топ. Не е!
    И не, няма да се радвам, че на фона на останалата цигания било добре. Може и по-добре да се правят нещата, с повече мисъл, компетенция и без икономии на гърба на тези, на които и без това им е трудно...

  14. 14 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#13] от "osho":

    Само да спомена, че има проект за поставяне на асансьори в старите метростанции, в които няма. Осигурено е финансиране за началото на 2013. Мисля, че това го видях infrastructure.bg или gradut.bg ( и двата са на Икономедиа )

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  15. 15 Профил на Пак съм аз
    Пак съм аз
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#13:"osho"]Но смятам, че в днешно време и при многобройните примери в Европа как се строят обществени съоръжения с внимание към трудноподвижните хора[/quote]

    По-лекинко се изказвай как е в Европа, като не си бил там - в повечето градове на Европа метро е строено преди 100 години. А тогава пък хептем никой не мислил за инвалидите.

    lara_croft, но ме бамнаха.
  16. 16 Профил на Пак съм аз
    Пак съм аз
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Много по-голям недостатък на метрото е, че няма тоалетни па макар и платени да са.

    lara_croft, но ме бамнаха.
  17. 17 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#14] от "brutester":
    Което значи, че някои (като #1 до #12) си търсят поводи за мрънчене. Станциите от Обеля/Сливница до Сердика бяха проектирани и построени, когато още ЕС беше едва ли не враждебна организация. И мисленето за инвалиди и детски колички беше непозволен лукс. Добре, дойде време да мислим и за тях. Новите станции са "мислени" за това, старите ще станат 2013 г. също. Каквъв е проблемът - хейтърски, политически или на безработни лузъри, дето се чудят какво да оплюят?
    И между другото и аз, и стотици като мене, са помагали на майки с колички и на баби с торби по стълбите на "Сливница" и все още сме здрави и се радваме на метрото, че го има. И още м/у другото - Лондонското, Брюкселското, Парижкото, Московското ако щете и още 50 други метра далеч нямат асансьори на всички станции - и си возят някак безпроблемно пътниците с колички, куфари и инвалидни кресла.

    Поздрави
  18. 18 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#16] от "ВСИЧКО ЗА 1 ЛЕВ":

    Съгласен, но по новите анти-тероростични мерки това не е разрешено (след атентатите в Лондон)

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  19. 19 Профил на osho
    osho
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#15] от "ВСИЧКО ЗА 1 ЛЕВ": По-лекинко преценяй пребиваванията на хората онлайн Наясно съм как са уредени метрополитените в част от европейските столици.
    А и има един неприятен факт за прекалено прозорливите като теб. Живеем във време, в което можеш лесно да се осведомиш за инфраструктурата на някое съоръжение по света, без да ходиш до там!
    Колкото до 100-годишните метра има едно правило за предимството на последния. Когато последен си се сетил да се обзаведеш с метро, шансовете да го спретнеш според последните изисквания на модерния свят са изцяло на твоя страна. Не мисля, че сме използвали пълноценно тази възможност.

  20. 20 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 453 Весело

    А сега да обясни как са почели евронормите, те са отдавна и български и какъв тюрлу гювеч са приготвили с ПИПСМР от далечните 80-те години на миналия век + наредбите с еднакви номера мислени за жилищно строителство.

  21. 21 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ко стана бе Братоев ... метрото закисна ли са или още пропуща. Ако пропуща да напрайм кат с бъчвите ве... запушваме го, пълним го целто с вода и чекаме. Мое турнем и червен пипер. Аве Братоев, кото и да кажеш, след такива изцепки кат "улягане" ... не ми требе да ми разправяш кво било наред и кво не, понеже не мое ти имаме вяра.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  22. 22 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#7] от "znayko84":

    Работата на Метрополитен ЕАД се състои в проектирането, провеждането на тръжни процедури за строителство и експлоатация на вече построеното метро. Осигуряването на финансирането плюс всякакви отчуждителни процедури е работа на СО, така че за всички такива недоимъци в Софийското метро то търси виновните на Московска. Нямаш си предства колко пъти някои метростанции трябваше да бъдат препроектирани заради неизвършени отчуждителни процедури и други подобни глупости от страна на общината.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  23. 23 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 907 Неутрално

    http://www.dnevnik.bg/photos/2012/10/06/1920682_fotogaleriia_da_si_napravish_puteka_do_metroto_s_chakul/

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK