Протест временно спря проект за път в Борисовата градина

Новият път трябва допълнително да улесни трафика в района, в който вече беше изградено кръстовище на две нива до телевизионната кула

Новият път трябва допълнително да улесни трафика в района, в който вече беше изградено кръстовище на две нива до телевизионната кула



Предложението на главния архитект на София Петър Диков за нов път в Борисовата градина, който да свързва кръстовището на Семинарията и Хладилника, няма да се гласува на днешното заседание на Столичния общински съвет. Това стана ясно от изявление на кмета на София Йорданка Фандъкова пред тридесетината протестиращи пред общината тази сутрин.


Причината за недоволството на природозащитниците са плановете за новия път в местността Погребите. Според тях при изграждането му ще бъдат изсечени 250 дървета и това ще влоши качеството на живот на гражданите. "Това е мярка, която директно насърчава автомобилния транспорт и заличава и без това оскъдните зелени площи", пише в отворено писмо до Фандъкова и председателят на СОС Елен Герджиков.


Плановете са той да тръгва от нова естакада до Семинарията, като минава покрай бившия атракционен парк "София ленд" и прилежащия до него голям паркинг. Целта е да се облекчи трафикът в района.




Петър Диков, който се появи малко по-късна на заседанието, каза, че в проекта е заложено изсичането на 168 дървета в малък триъгълник до булевард "Вапцаров". "Там задължително ще има компенсаторно залесяване едно към три", каза главният архитект. Това означава, че ще засадят поне 504 дървета.


Диков е категоричен, че новият път ще доведе до намаляване на задръстванията, шума, изгорелите газове и ще има положителен екоефкт за района. Като аргумент за проекта той изтъкна, че в тази част на града има само 2 големи транспортни връзки - околовръстното и кръстовището на бул. "Евлоги Георгиев".


Диков каза, че е имало разговор с гражданските организации и след него е заложено изграждането на шумоизолиращи стени. Новият път ще намали от 3 до 10 минути средно преминаването през тази част на града.


На критиките на еколозите, че шосето е стимул за автомобилния транспорт, Диков отвърна, че за съжаление това ще остане основен начин за придвижване в София още дълго време. В района е предвидено изграждане на продължението на втория метродиаметър от станция "Джеймс Баучър" към бул. "Черни връх", допълни той.


Докладът на Диков ще бъде обсъждан допълнително, преди да бъде предложен за гласуване отново.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    Изграждането на нов път ще намали шума и изгорелите газове. Идиот.
    Как точно промотирането на автомобилния транспорт ще доведе до намаляването му бе мозък?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Гневно

    Диков е категоричен, че новия път ще доведе до намаляване на задръстванията, шума, изгорелите газове и ще има положителен екоефкт за района.

    С изсичането на дървета много положителен ефект ще има, няма що. Тоя няма ли кой да го освидетелства най-накрая?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 536 Любопитно

    Сега стана ли ви ясно защо е ецялата работа? Точно там на кръстовището на Хладилника скоро ще изникне един много голям, нов и лъскав МОЛ. Та общината ако трябва и паркове ще реже само и само път до мола да има!
    Дей къде била далаверата, а пък аз мислях, че хората имали нужди....

  4. 4 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    Че то остана ли Борисова градина? Басейни, заведения, тенискомплекси, атракциони, офиссгради... и 5 дървета на кръст. Срамота, Диков!!! Кога ще направите нов парк? Ей така - да има къде да иде човек да погледа зелено.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  5. 5 Профил на gligi
    gligi
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Районът наистина има нужда от по-добър достъп.
    Нека не реагираме като еко-талибани, ако се облекчава трафика и намаляват задръстванията, нетният ефект може да е позитивен.

  6. 6 Профил на mariya85
    mariya85
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Добрата новина е, че е спрян проектът.

    Само се чудя къде бяха протестиращите, когато се правеха разни комплекси, заведения и тн. в Борисовата.

  7. 7 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1085 Любопитно

    Новият път ще намали от 3 до 10 минути средно преминаването през тази част на града.

    Отсичаш 250 дървета - пристигаш с 3 минути по-бързо ... Гениално

    TAKE THE RED PILL!
  8. 8 Профил на Пчеличката М.
    Пчеличката М.
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Поредната партенка на Диков.
    Само не мога да разбера този няма ли си друга работа, освен да създава излишен смут сред еколози и други протестиращи? И да предлага неща, които никога не виждат бял свят?

  9. 9
    DonAngel
    Рейтинг: 1034 Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  10. 10 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 637 Неутрално

    да лекуваме задръстванията, изгорели газове и шума предоставяйки още пространство и улеснявайки придвижването на индивидуалните автомобили е като да лекуваме алкохолизъм с водка !!!

    единственото което трябва да правим и да харчим пари е как да накараме шофьорите да се откажат от личните си автомобили - удобен градски транспорт, голяма и БЕЗОПАСНА мрежа от велоалеи, рестрикции за автомобили в центъра и т.н.

    приятното е че ЕС дават и ще дават пари само за тези мерки

  11. 11 Профил на gligi
    gligi
    Рейтинг: 474 Неутрално

    разумно е например да се свърже ул. Сребърна със Симеоновско шосе, оттам може да се свърже с ул. Тинтява, която да се разшири и облекти трафика през квартала до 4-ти км.

  12. 12 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#5] от "gligi":

    Задръстванията ще намалеят, когато намалеят автомобилите и населението започне да ползва краката си и градския транспорт!

  13. 13 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Гневно

    До коментар [#5] от "gligi":
    [quote#5:"gligi"]Нека не реагираме като еко-талибани, ако се облекчава трафика и намаляват задръстванията[/quote]
    Какви еко-талибани са ти подгонили. Ако такива като теб поне веднъж седмично си свалят з@дника от колата и походят пеш, задръстванията няма да са толкова големи!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  14. 14 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Тоя Диков е много нагъл. Всичките съгласувания са минали светкавично и тайно. Само бетон и молове. Тоя мол- гигант на хладилника причинява достатъчно проблеми. Общината не дава право и на собствениците на парцели наоколо да строят, а ги отчуждава- подозирам за паркинги в близост до тоя мол. Лозенец е напълно съсипан район. Не знам Диков, предшественика му и Прошков как са успели, но новите/ но вече с нападала мазилка и плочи/ кооперации в Лозенец са на два метра една от друга, навлизат в южния парк грозно, а помежду си нямат и улици навсякъде, а кал. Това е като урбанистично гето. За едни пари взети от архитекти, кметове и главни архитекти.

  15. 15 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#9] от "DonAngel":

    идиотско е че хората си мислят, въпреки целодневните задръствания, високите цени на бензина, отровните изпарения които дишаме всички, тротоарите които отдавна са недостъпни за пешеходци (камо ли за майки с колички) защото са заети от паркирани коли, че решението е в улесняването им !!

    в Копенхаген 40% !!! от трафика е велосипеден - по твоята логика значи там са особенно големи идиоти ?

  16. 16 Профил на Пчеличката М.
    Пчеличката М.
    Рейтинг: 470 Весело

    [quote#14:"grayeagle"]Тоя Диков е много нагъл.[/quote]
    Накъл е, да, но дълбоко се съмнявам, че ще му мине номерът

  17. 17 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#6] от "mariya85":

    На улица "Позитано". Организираха младежкото крило на БСП.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    [quote#1:"Тони!"]Изгражданто на нов път ще намали шума и изгорелите газове. Идиот. [/quote]

    Ти в кое село живееш?! Знаеш ли какви задръствания стават вечер около семинарията. Това са автомобили, които вместо да минат на 4-та с разход 4 литра на 100 километра седят и ръмжат на празен ход или се местят по два метра на първа с норма на разхода 20 литра на 100 километра.

    Та тъй сметката се връзва докъмто 5 пъти намаление на врените газове.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#3] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Оказва се, че Проарх е автор на проекта за мола (слух разпространявам). А чий е Проарх? На Петър Диков (факт!!!)

  20. 20 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Стига с тези шосета, улици и автомобилен трафик!!! Направете алеи и велопътища, та да се изчисти града. Аман от грижи за бричкаджиите!

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    [quote#2:"ПАВЛА"]С изсичането на дървета много положителен ефект ще има, няма що.[/quote]

    Човекът ти казва, че ще изсече 1 ще засади 3. Какво още искате да направи.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    Те много хора си живееха в Шумен, Търговище, Пазарджик и даже Майнбург, обаче им се виждаше много селско и дойдоха тука да висят из задръстванията. Е хак да им е!

  23. 23 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#21] от "tribiri":

    Ти тоя кога си го видял да прави каквото казва? Само появата му по телевизия, радио и вестници предизвиква гняв и гражданите.

  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    [quote#12:"veragena"]Задръстваията ще намалеят, когато намалеят автомобилите [/quote]

    Има и по-сигурен начин! Дайте направо да избием населението, за да са доволни еколозите, че няма кой да им замарсява околната среда.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на skipper
    skipper
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като гледам последните 10 години как намаляват тези задръствания с безборйните мерки, направо се плаша!
    Заставам на сфетофара с колелото и около мен няма една кола, само 2-3 хиляди колоездача и мини-моторчета, няколко автобуса!

    Ужас! Направо така да ти се прииска един ауспух да има пред теб, да го захапеш, да подишаш истински въздух!

    Това кислорода, много вредно нещо, замайва те направо!

  26. 26 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    и си мислиш че като направим по-широки пътища за 1 000 000 автомобили проблема ще се реши ??? не ти ли се набива на очи че просто колите са прекалено много ???

    ако беше живял в париж щеше да знаеш че колкото и ленти да сложиш колите си седят в задръстванията по цял ден и "ръмжат на празен ход" ) отделно че цивилизованите хора си изключват двигателите в такава ситуация

  27. 27 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Прави се обществено обсъждане, гражданите отхвърлят нещо, общинарите на другия ден си направят повторно обсъждане с пет човека и си приемат каквото искат. Сума ти новостройки така са започнати. А София вече физически няма място за живеене!!!
    "Горко вам, които притуряте къща към къща, които присъединявате нива към нива, тъй че за другите не остава място, сякаш само вие сте заселени на земята."
    Пророк Исая 5:8

  28. 28 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#24] от "tribiri":

    е ти какво мислиш - че с този трафик не избиваш населението? знаеш ли че през май Световната здравна организация обяви дизела за силно канцерогенен ???

    всъщност армия малоумници избиват себе си и останалото население заради привилегията да си купуват бензин който е поне 1/4 от дохода им !!!

  29. 29 Профил на weinlock
    weinlock
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#9] от "DonAngel":

    Ааа, въпросния обект не е естакадата на семинарията, драги фарисеино. Става дума за една отбивка по-нататък , която ще бъде изсечена в гората зад бившата София Ленд. А иначе, от Семинарията с бъдещата естакада към Околовръстен път си има прекрасното широко Симеоновско шосе.

  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    [quote#26:"dun"]ако беше живял в париж щеше да знаеш че колкото и ленти да сложиш колите си седят в задръстванията по цял ден и "ръмжат на празен ход"[/quote]

    Не съм живял в Париж, но съм живял в Лондон.

    Там колите не седят в задръстванията, а в паркингите. Само че като се заговори за синя и зелена зона всички бият задник в тавана.

    Живял съм и в Барселона. Там има най-добре изградената система от обществени ... велосипеди. Само че у нас ако се изграят такива паркинги за обществени велосипеди, 'сичкото сиган ша стане велосипедист.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#29] от "weinlock":

    Не им обяснявайте, моля ви.Наскоро ми беше "разяснено" (от софиянци с пернишко жителство явно) как кварталите "Дървеница", "Студентски град", "Малинова долина" и "Витоша" ползват ОСНОВНО "Драгалевско шосе" за придвижване. За тях "Борисова градина" е малък парк около "Орлов мост" и всичко друго е... ПАРКИНГ.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  32. 32 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#30] от "tribiri":

    именно - виж как и сам можеш да стигнеш до правилния отговор на проблема ...

  33. 33 Профил на jack_v
    jack_v
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не съм експерт по инфраструктура, но изграждането на тунел няма ли да е вариант - така няма да се навреди на парка и дърветата.
    Доколкото четох е имало такъв проект, но се е оказал много по-скъп...

    Дърветата са ни скъпо, но там задръстванията наистина са ужасни - минава само един трамвай и трябва се намери решение и за трафика.

    А ако наистина пътя е заради новия Мол, (а не за Токуда Болница например) то нека оттам да си платят, за да се направи тунел.

    А тази метромашина София сигурно може да се използва за прокопаване на този тунел нали?

  34. 34 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Освен велоалей, трябва да има писти и за маратонци, хубаво е лятото да се ходим боси (да не се вдига прахоляк) и най-важното растоянието между спирките да се увеличи за да се стимулират пешеходците. Няма да е лошо някой от по-малките улици да бъдет затворени и залесени.

  35. 35 Профил на Пчеличката М.
    Пчеличката М.
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#33:"jack_v"]Доколкото четох е имало такъв проект, но се е оказал много по-скъп... [/quote]
    Със сигурност това е съществен фактор при избора на проект.
    Но проектът на Диков ще се разкапе, готова съм да се хвана на бас.

  36. 36 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#22] от "Alpheratz":
    [quote#22:"Alpheratz"]Те много хора си живееха в Шумен, Търговище, Пазарджик и даже Майнбург, обаче им се виждаше много селско и дойдоха тука [/quote]
    Проблема е, че си дотъркаляха и по две-три брички за разкош...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  37. 37 Профил на weinlock
    weinlock
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Адски скъпо е подземното строителство. Повече от 10 пъти.

    Въпросът е каква е цялостната концепция за този район на София. Имаше някаква идея от Хладилника по старата ЖП линия през Ловния парк да преминава южната тангента. Как обаче в това се списва пътя зад Токуда и София ленд? Тя алтернатива ли е или част от по-голям погром над парка?

  38. 38 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 480 Разстроено

    "За тях "Борисова градина" е малък парк около "Орлов мост" и всичко друго е... ПАРКИНГ."


    Уви-да!И както е тръгнало градина,няма да има а,малки квартални градинки,оцелели остатъци...

    haokarapora
  39. 39 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#36] от "ПАВЛА":

    И все в южните райони се бутат. Сутрин и вечер по България, Симеоновско, Петко Тодоров, стават епични задръствания. А по Рожен няма никой !!! Хем и той води към планина, в Нови Искър гледката е впечатляваща - зад тебе Стара планина, пред тебе в далечината Витоша, София не се вижда много много ... Ама те не са чували, нали

  40. 40 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 580 Гневно

    До коментар [#5] от "gligi":

    Да, колкото се намали трафикът и задръстванията /които НИКОГА не ги е имало/ в абсолютно ненужният и наскоро построен мост над бул. Андрей Ляпчев, под който ОТНОВО има светофар, където автомобилите ОТНОВО изчакват другите такива, идващи откъм ж.к. Младост-1! Вместо да се организира и оформи едно просто кръгово движение, някои проектантски бюра и стр. фирми се облажиха с по няколко милиона държавна поръчка за МЕГА безсмислен проект, афиширан дълго и напоително преди това от СО, като "първият голям инфраструктурен проект в услуга на гражданите за намаляване трафика на гр. София"!

  41. 41 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#37] от "weinlock":

    Не задавай отговори

  42. 42 Профил на kingsix87
    kingsix87
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Основният проблем на София не са задръстванията, а неуреден обществен транспорт. Ще ви дам за пример многомилионен град - Барселона. Освен всички жители, целогодишно там има още толкова, ако не и повече туристи. Имат голям исторически център с еднопосочни улички с по едно платно. Имат и булеварди от калибъра на Цариградско, но не по-големи... И все пак там няма задръствания.

    Какво е различно? Ами именно градския транспорт. С метро се стига до всяка точка на града (+5 минути вървене максимум). Метрото е на 2 минути и 40 секунди през целия ден. След 11 вечерта е на 9-10 минути. Билет за градски транспорт - 2 евро. За техният стандарт е аналогично на нашето билетче за 1 лев. Но 10 билета струват 9 евро. Простата равносметка показва насърчаване на ползването на градски транспорт с 2 пъти по-ниски цени от нашите. Като прибавим че този билет за 10 пътувания важи за метро, автобуси, трамваи и каквото още се сетиш и може да се СПОДЕЛЯ от повече от един пътуващ... Поради добре организиран градски транспорт, освен че няма задръствания, и в автобусите и метрото хората не се блъскат като овце. В края на работния ден туристи търчат насам-натам в последни опити да видят нещо пропуснато, всички се прибират по домовете и въпреки това има място да се завъртиш, пък даже и да седнеш. Да не говорим за хилядите, които карат велосипеди.

    И не си мислете че е много по-топло. В момента е 13 градуса и вятъра е като в Бургас.

    Но там няма да видите изсичане на оскъдни паркове за прокарване на градски магистрали или улици на второ ниво през историческия център, каквито планове има за София.

    За да не кажете нещо - и аз съм шофьор, но в града съм с автобус и колело. Колата е за събота и неделя извън града, където ти е кеф да караш и не си пилиш нервите с идиотите на пътя...

    Така че като шофьор и гражданин моля, не хвърляйте милиони и милиарди за нови безмислени улици! Оправете градския транспорт, завършете метрото, направете повече пешеходни зони, насърчавайте велосипедния транспорт, ходете в парламента с велосипеди, а не с лимозини. Или се махайте! Не ви искаме такива!

  43. 43 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alpheratz":
    [quote#39:"Alpheratz"] Сутрин и вечер по България[/quote]
    А Евлоги Георгиев? Игла да пуснеш, на кола ще падне. Имаше някаква идея за номерата на колите и датите за движението им, но никой не я прегърна...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  44. 44 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#43] от "ПАВЛА":

    Ами не я прегърнаха, щото зихер щеше да стане както в Атина. Колите са по 4000 лева - и по 4 ще си купят!

  45. 45 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 540 Неутрално

    "тридесетината протестиращи пред общината тази сутрин" и тези ли ще решават проблемите с трафика и задръстванията...
    Айде

  46. 46 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 418 Неутрално

    еми ако можеше София да е хем 3 млн, хем да има работа за всички, хем да да е и най-зеления град, хем да намалее броя на автомобилите...
    а - и всеки софианец да има домашен любимец, но да го гледа пред блока си

  47. 47 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1463 Разстроено

    Ох, да ида да покарам там колело на тишина и спокойствие тоя уикенд, че явно ще ми е за последно.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  48. 48 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alpheratz":

    Отделно от това е и на южен склон. Ама сельо е чул, че в полите на Витоша е баровско е се вре там.

  49. 49 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#48] от "Stardust":

    Ахам! Предложение от колежка от провинцията "елате да ходим на пикник на Бистрица".
    ХА ХА ХА ХА !!!!
    Ми то по-близо във ВЕЦ Симеоново бе
    Но ако направят булевард на мястото на старата жп. линия, отиде целият Ловен парк!

  50. 50 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#46] от "petark":

    Ето че може
    До коментар [#45] от "Софианец2":
    Повече ги е грижа от Петър Диков, да знаеш !!!

  51. 51 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Гневно

    До коментар [#5] от "gligi":

    Районът има нужда от шосе, но от тунелен тип, съчетано с метро или скоростен трамвай/ леко метро.
    Иска се и отчуждаване на имоти за строителство на инфраструктура! Да, в кв. Витоша! А не най-лесното, да се изсече паркът (200 дървета не са толкова страшно, но покрай това ще почне масово строителство, ВЕРВАЙ ми - нова улица в южна София е равна на ново масово строителство).
    Няма ли в твоята главица понятието строителни талибани? Еко талибаните поне не дават да се унищожава, а не си ли ходило на слънчев бряг да видиш резултатите от дейността на строителните талибани?

  52. 52 Профил на urandom
    urandom
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#5] от "gligi":

    Горната част покрай Изток и Изгрев и само диви дървета с малко пътечки които пресичат цялата площ. Няма и една сграда, и дано така да си остане.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    И като се построи тоя път задръстванията ще изчезнат, а? Гений... И как изобщо този път ще промени по какъвто и да било начин ситуацията на Семинарията? Днес ти е от лошите дни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2810 Гневно

    [quote#0:"Петър Диков"]На критиките на еколозите, че шосето е стимул за автомобилния транспорт, Диков отвърна, че за съжаление това ще остане основен начин за придвижване в София още дълго време[/quote]
    А защо се работи за този вариант само? Защо се махна жп линията, за която поне двама видни урбанисти от световен мащаб са казали, че е много добра и полезна за транспортната схема? Защо не се развива градски транспорт? И след като продължава да се толерира придвижването с лични автомобили, някой има ли намерение изобщо да спре тази тенденция?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  55. 55 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#54] от "Gopeто":

    Идеята по тези линии да се пусне градски влак съществува още преди да ни я кажат видните урбанисти. Със сравнително малко усилия може да се свърже с регионални жп-линии в посока изток, с малко повече усилия и дълготрайно планиране може да се допълни до околовръстна линия, каквато имат схемите в много световни столици (Circle-radial-system). Пречката е, че едни от малкото квартали, където още може да се строи са Изток и Дианабад и земите около линиите са много, много апетитни. Още с ОУП лъснаха намеренията на мутроседянката около Диков да са разпарчетиса и съсипе и този район.

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#54] от "Gopeто":

    Очевидно никой - Диков го казва в прав текст.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#54] от "Gopeто":


    [quote#54:"Gopeто"]Защо се махна жп линията, за която поне двама видни урбанисти от световен мащаб са казали[/quote]

    За да се приватизира и презастрои ГАРА ПИОНЕР!

  58. 58 Профил на grajdaninnaeu
    grajdaninnaeu
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всички, които си мислят, че нови пътища значи по-малко задръстванния са за психиатър. По-малко коли по пътищата ще намалят задръстванията. В София отдавна е надхвърлен максималният брой автомобили. Няма такива пътища, които да поемат този трафик без задръстване.
    За тези, които живеят в София и още не са разбрали - ИМА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ И ВЕЛОАЛЕИ. Използвайте ги вместо сами да си возите задните части в задръстванията и да се оплаквате от тях.
    Няма нужда от нов път и сега има до същата крайна точка. За невежите - вижте на картата! Тези 20 или 60 милиона може да бъдат дадени за друго! И дърветат са много повече от 250 - ако не вярвате разходете се из парка!

    И да уточня - голяма час от протестиращите бяхме от жители на квартала и знаем какво говорим. Теоретиците, които твърдят, че този път е нужен бих искал да ги видя на живо. Да не се окаже, че са платени душици и обслужват нечии планове

  59. 59 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    Когато поради лоша или липсваща инфраструктура се получават задръствания, замърсяването на въздуха е в пъти по-голямо.
    Паркове в централната градска част има в много големи градове, но това не пречи те да бъдат пресичани от единични пътища, пример Мюнхен и Английската градина в центъра му.
    Не може на всичко да се казва НЕ. Особено в България където инфраструктурата е на нива 60 те години.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#59] от "mkourtev":

    Задръстване се получава от недобро планиране, а не от много паркове.
    И тази естакада няма да промени нищо, защото:
    Нямаш решение какво ще е пресичането с Черни връх. Нямаш решение какво става с потока от Черни Връх нататък - по сребърна ли, към околовръстното ли?
    Проблема на Семинарията няма нищо общо с тази естакада.


    В по-глобален аспект - задръстванията се причиняват от твърде многото автомобилен трафик, чиято причина е липсата на градски транспорт и нормална градска среда, включваща алеи за колела и пешеходци.

    Ако си мислиш, че със създаването на нова улица ще намалиш автопотока, това е равносилно с тежко душевно състояние. Ако пък някой си мисли, че увеличаването на автомобилния поток ще доведе до облекчаване на града като цяло, спешно да ходи на лекар.

    За пореден път го казвам - да управляваш автопотока по законите на Кирхов е малоумно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1400 Гневно

    Поереден мутренски пример как с "чужда пита помен се прави"!
    Питата е об6тествения ресурс - един парк, който е "ничий"???! Вече отхапаха сериозно парче от "Погребите" и изсраха София Ленд, кортове, Токуда. Явно обаче апетитът идва с яденето и сега им се иска да хапнат повечко, като обслужат ... ясно какви ("спонсорски" интереси.
    И вероятно номерчето на Диков и другите мутанти 6те мине.
    И София 6те стане все по-гадно място за живеене!!!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  62. 62 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!"

    Когато висите на кръстовище с часове, дали глобалните ви мисли ще ви помогнат?
    Ако си мислите че с тропане с крака и вайкане ще намалите потока коли в София то това е равносилно на тежък интелектуален дефицит. Градският транспорт се е подобрил в последните години най-малкото заради метрото.
    Повтарям инфраструктурата в София е на нива 60 те години поради ред причини и не може да бъде променена с магическа пръчка, но все от някъде трябва да се почне.

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#62] от "mkourtev":

    Когато глобалните мисли бъдат внедрени на локално ниво, тогава няма да се виси на светофара. Строежа на нов път ще увеличи проблема, а няма да го намали. Имаме проблем с голям автопоток. За да решим проблема ние промотираме автопотока, строейки нова инфраструктура за него. Това е да гасиш огън с бензин. Гениално.

    А метрото трябваше да вози 450 000 човека, а води 250 000. Заради дребни малоумия по него. Толкова за подобренията...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Мизерници! И до Борисовата градина ли стигнаха. Ако Фандъчка я пипне, направо да си подава оставката.

  65. 65 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално


    [quote#63:"Тони!"]А метрото трябваше да вози 450 000 човека, а води 250 000.[/quote]
    Но вози 250 000! И ще вози все повече!
    Автомобилния поток си го има , колкото и да ви странно, и той трябва да се управлява и регулира. Сега! не след реализирането на глобални идеи, някога!
    Глупости от рода - искаме да сме Швейцария и не приемаме нищо по-различно, нито намалят потока коли, нито подобряват градската среда, нито подобряват въздуха, ....

  66. 66 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    Еми ще намали на даденото място ,защото трафика ще намалее там.

  67. 67 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Зелените рекетьори са отново в действие. А малоумните форумджии веднага почнаха да жалят 200 отсечени дървета, без да объщат внимание, че по проект ще бъдат засадени 500 нови дръвчета. Още по-весело е, че повечето най-вероятно са селяни, времено живеещи в София, и най-вероятно дори не знаят за какъв пущинак става дума и не са висели в задръстванията в района. А предложенията за вело-алеи са просто убийствени - трябва всички да ходим пеша за да може разни 20-годишни пишлегари да се правят че спасяват света Като не ви харесва да живеете в София - марш на село! Там всичко е много еко

  68. 68 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "Там задължително ще има компенсаторно залесяване едно към три", каза главният архитект.

    И при едно към три, и при едно към триста, за да се възстанови едно петдесетгодишно дърво трябват поне ... петдесет години!

    В случая количеството по никакъв начин не може да компенсира качеството.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#65] от "mkourtev":

    Ти май не искаш да схванеш. Вместо да се строят пътища, някой трябва да си седне на задника и да се запита защо метрото вози 200 000 по-малко. След това да се погрижи така, че да се качат в него. Това са над 20 000 коли по-малко. Доста по-добра мярка, от това да се строи път и да се руши парка.
    След това общината да направи нужното хората да се качат в наземния градски транспорт и потока сам ще намалее. Щото това "има го" е крайно неадекватна позиция.

    До коментар [#67] от "taliban":
    Всъщност, разликата между село и град е най-вече в пешеходните зони и парковете, като това са изрични изисквания за получаване на статутна град. Ма ти откъде да знаеш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на taurus
    taurus
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#42:"kingsix87"]За да не кажете нещо - и аз съм шофьор, но в града съм с автобус и колело. Колата е за събота и неделя извън града, където ти е кеф да караш и не си пилиш нервите с идиотите на пътя...
    [/quote]
    Ако беше така, щеше да знаеш че и тук 10 билета струват 8 лева, а едномесечна карта за цялата градска мрежа е 54 лева. И да не ми смяташ общественият транспорт в Барселона, като двойно по-евтин.

  71. 71 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 470 Весело

    Зелените рекетьорчета с червена закваска да бъдат заточени на Бузлуджа! Да ядат там дренки, трънки, магарешки бодили ако ще да рупат, да залесяват, облагородяват и природолюбят на свобода. За какво са се наврели в София? Никой не я е обявявал за природен резерват и когато се налага да се строи, ще се строи. Бе тия ще накарат хората да им организират контрапротести, ама от по-яки чичковци така, и като ги омлатят два три пъти, таман ще забравят тревопасните си мисли и ще се сдобият с напълно неекологична тротоарна екзема. Мдам... На подобни имбецили други методи май не им действат.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  72. 72 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тони!":

    Аз виждам 250 000 пътникопоток, ти някакъв липсващ такъв, неизвестно как изчислен на тази фазана строителство. Аз виждам, че част от проблема е бил разрешен, ти че това е нищо защото .....
    Преди години в града който ти споменах се проведе обсъждане дали да бъдат изсечени Н броя дървета в парка им , за да се прокара допълнителна лента за автобуси през него, и хората казаха ДА, въпреки че си имат доста добро метро и т.н.
    Тук на всичко се казва първо не, после се оспорва до безкрай, с абсурдни аргументи, затова и развитието е толкова бавно и трудоемко.

  73. 73 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 985 Неутрално

    [quote#40:"ultra_61"]бсолютно ненужният и наскоро построен мост над бул. Андрей Ляпчев[/quote]

    Ненужен според теб, но не и за живущите в Младост 2, за които единствения подход към комплекса беше през Метеорологичната станция. С този мост се скъсява пътя с около три километра и се намалява трафика по "Ал. Малинов". Е, натоварва се бул. "Ерусалим", но и за това има решение - забранява се спирането по булеварда, защото сега колите се точат в една лента.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#72] от "mkourtev":

    Неизвестно как вика бил изчислен.. Ми това са официалните параметри на метрото бе, пише му го на сайта. Вложения милиард там е вложен не ей така за кеф, а защото очаква да посрещне такъв поток и съответно той да намали нуждата от такива кретенски изпълнения.
    А правиш ли разлика от лента за автобуси до естакада за КОЛИ?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Аман от псевдоеколози в тази страна! Цял живот я карат така, без никакъв личен принос в нищо, но вдигат шум до Бога.

  76. 76 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 985 Неутрално

    [quote#61:"B52"]И София 6те стане все по-гадно място за живеене[/quote]

    Не беше гадно място за живеене докато имаше софийско жителство...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  77. 77 Профил на bds
    bds
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Всички ще умрем в трафика,еколозите последни.

  78. 78 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Не знам защо винаги трябва да викате "аман от еколози", защото екологията в случая е най-малкото. Сигурно след 5 години 90% от населяващите този град ще бъдат с астма, рак и тежки алергии. София, преди всичко друго, трябва да става за живеене... В случая - живеене в смисъл на дишане.

  79. 79 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 470 Весело

    [quote#78:"veragena"]София, преди всичко друго, трябва да става за живеене... [/quote]
    Ами напуснете я като не става бе. Я... Тук вината е и на гл. архитект и общината като цяло, която преди години издаваше разрешителни за строеж между вече построени блокове, из паркове и т.н. А това пък безумие е продиктувано от манталитета на средностатистическия селянин, за когото е въпрос на чест да си простре пожълтелите гащи на балкон с изглед към бул. Витоша или друга известна забележителност. И ако се разходите малко из Европа ще видите за какви пространства става дума в останалите европейски столици. Не говоря само за Лондон, Париж и Виена, но и на бившите соц. страни - Будапеща, Прага, и за Букурещ съм чувал, че бил добре построен. А у наша София всеки новодовлякъл се от с. Пишурка, монтанско, гледа да се сложи поне до НДК, ако не е до Президентството. Еми от манталитета си страдате. Аз например живея на около 20 км от центъра, в тихо и спретнато кварталче със зеленина, люлки за децата, горичка има наблизо, езеро, паркове, че даже и замък си имаме на няма и километър. Тъй се живее по света белий, никой не се натиска да е в "идеалния център".

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  80. 80 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Абе, Тони
    Ти знаеш колко е зоната за пешеходна достъпност до спирките на обществения транспорт - 500 метра. Как с пръшливите 3 линии на метрото ще искаме всички да се возят с него.
    И отново ще повторя - В София 65% от населението се вози на обществен транспорт, а в големите градове на ЕС (включително в Хага и Амстердам) около 55 % от населението пътуват с лични автомобили, аколо 15 % с велосипеди. (Справка ЕВРОСТАТ).
    Тези "еколози", които отричат автомобилите като средство за придвиждане, да не искат да сме като в Северна Корея....
    Браво на Диков, независимо от конкретното решение.

  81. 81 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#68:"Авесалом Изнуренков"]И при едно към три, и при едно към триста, за да се възстанови едно петдесетгодишно дърво трябват поне ... петдесет години[/quote]

    Изнуренков, както правилно заподозрях, ронят крокодилски сълзи такива като тебе дето не знаят за какво става дума и които не знат какво е 50-годишно дърво. Ето, виж за какво става дума: http://www.panoramio.com/photo/423689?source=wapi&referrer=kh.google.com

    Някъде да виждаш 50-годишни дървета?

  82. 82 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#71:"avatar"]Никой не я е обявявал за природен резерват и когато се налага да се строи, ще се строи.[/quote]

    Да бе, а после Цецо пак ще ни пита "А вие къде бяхте като се затрояваше Слънчев бряг"

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  83. 83 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#81] от "taliban":

    Пич, не съм ходил да ги гледам тия 250 дървета, така че да приемем, че наистина сред тях няма много стари. Обаче пак офертата "да отсечем едно и да посадим три" е малко като оферта да ти убият едно дете и да ти направят три нови. Някои неща просто не могат да се подменят, затова не трябва да се жертват освен когато е абсолютно необходимо. В случая не смятам, че това е така.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  84. 84 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#42] от "kingsix87":

    Изцяло подкрепям. И не само от Барселона имаме какво да учим - цяла Испания може да служи като учебник по инфраструктурно строителство и благоустройство на градовете.

  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#80] от "Софианец2":

    Аз не казвам всички да се возят. Казвам колко е проектния му капацитет, и че сме наполовина от него. А 250 000 далеч не е всички, защото имайки предвид, че всеки има по две ходения, това са 120 000 човека. Тук живеят 10 пъти повече. Значи метрото има проникване от едва 10%. Значи инфраструктурата е прекалено удобна за автомобили.

    Тия проценти ще споделиш ли откъде ги взе, че аз бях гледал едни други?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#79] от "avatar":

    Язък Ви за разходките в Европа...

  87. 87 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    В случая съм напълно съгласен. Цялата дивотия е заради новия мол. Идеята за новия път върви в комбинация с кръстовище на две нива на Семинарията. Така от Цариградско до мола на Хладилника ще се стига директно без спиране по кръстовища.

    Да кажеш, че страдаме от липса на молчета - да ги правим преоритет. Ама в случая тия с мола да го....духат.

  88. 88 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#10] от "dun":
    Много добре казано!

  89. 89 Профил на grajdaninnaeu
    grajdaninnaeu
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#81] от "taliban":

    Талибан, това да не е задният двор на шатрата ти в Пакистан?
    И аз имам доста снимки от парка. Искаш ли да ти ги покажа наживо? Колко ти платиха за всички глупости, които изписа? Ела ни на гости в квартала да те разходим ако искаш. Явно ти подават грешна информация в слушалката

  90. 90 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!":

    Точно кръстовището с Черни връх искат да избегнат с този нов път. Като цяло има известна логика, ама ако го подведат директно в горната част на Черни връх, така, че от Цариградско директно да може да се излезне на околовръстното при Драгалевци. Получава се добра артерия.

    Но според мен те ще го изкарат някъде на самата Хладилника и просто ще преместят мазалото 200 метра по надолу от сегашното.

  91. 91 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    И все пак имаме някакъв прогрес де. Допреди няколко години, тия неща просто се случваха и ги научавахме постфактум. Крачка напред в демокрацията си е това

  92. 92 Профил на grajdaninnaeu
    grajdaninnaeu
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#80] от "Софианец2":

    Диков, що не казваш, че си тука бе юнак!

    При първият пост се усъмних, но сега съм сигурен, че си ти

    Направи ли проекта за МОЛ-а на Хладилника?
    Взе ли си хонорара?
    Наште мочтета ще си получат ли магистрала, за която предплатиха? Тая през парка. К'во се праиш, че не вдяваш

  93. 93 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 418 Весело

    От младост до люлин, навсякъде между блоковете само коли. Не само пътища, няма място и за паркиране. Трябват подземни паркинги и естакади на 10 нива, за да се реши проблемът за бъдеще. Мои съседи-четиричленно семейство има пет коли, по една за всеки и една семейна. Мислят и за джип за планината.

  94. 94 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#90] от "niakoi_si":

    Проекта излиза на кръстовището на Сребърна и Черни връх. Обаче там не се предвижда естакада, две нива или друг вид кръстовище с голям капацитет, следователно там ще стане една прекрасна тапа, особенно имайки предвид и бъдещия мол.
    Ако искаха да избегнат кръстовището, трябваше да построят тунела под южния парк, както беше предвидено първоначално.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 95 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Диков,Дикоооов....
    Кога те турнаха за архитект, некои се радваха че се отървават от Стуци Янев, а друг им казваше че ще го търсят Янев като ти засърбат от попарата и прав излезе да му се не види.
    И оня кютук Янчулев беше същия та и кмет беше. Съсипахте го тоя град ей! Ако се събуди инж. Иванов, ще ви изпозастреля без да ви пита

  96. 96 Профил на bushmaster
    bushmaster
    Рейтинг: 418 Гневно

    http://www.tix.bg/bg/Sofia/news/3708/idei-za-promeni-v-gradskiia/
    още "гениални" идеи за облекчаване на трафика

  97. 97 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#87:"niakoi_si"]Да кажеш, че страдаме от липса на молчета - да ги правим преоритет. Ама в случая тия с мола да го....духат.[/quote]

    Свещички ще паля да го построят този мол, ако ще направят кръстовище на две нива на Семинарията заради него и директен път до въпросния мол! Сега за да стигнеш от северна и източна София до Южна София трябва да обикаляш за по пречко през Панчарево. Духайте го селяни!

  98. 98 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Знам, че е трудно да се мисли, но при положение, че ще посадят повече дървета от колкото ще отсечат, къде е голямата екологична загуба? Въпросът е да се посадят на същата площ или по-голяма.

    Другото, за което подочулите нещо изразяват мнение "Как с повече път ще има по-малко шум и газове?" - като се намалят задръстванията и времето за пътуване !

    П.П. пътищата могат да се ползват и от градските автобуси

  99. 99 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#89] от "grajdaninnaeu":

    О, селянин, гората ли ти е квартала? Защо си мислиш че само вие зелените тиквеници имате право да казвате какво и къде да се строи?

  100. 100 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#97] от "taliban":

    От северна до южна София имаш метро. Но на село не знаете какво е това, и е нормално и това да не знаеш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK