
Новият път трябва допълнително да улесни трафика в района, в който вече беше изградено кръстовище на две нива до телевизионната кула
Предложението на главния архитект на София Петър Диков за нов път в Борисовата градина, който да свързва кръстовището на Семинарията и Хладилника, няма да се гласува на днешното заседание на Столичния общински съвет. Това стана ясно от изявление на кмета на София Йорданка Фандъкова пред тридесетината протестиращи пред общината тази сутрин.
Причината за недоволството на природозащитниците са плановете за новия път в местността Погребите. Според тях при изграждането му ще бъдат изсечени 250 дървета и това ще влоши качеството на живот на гражданите. "Това е мярка, която директно насърчава автомобилния транспорт и заличава и без това оскъдните зелени площи", пише в отворено писмо до Фандъкова и председателят на СОС Елен Герджиков.
Плановете са той да тръгва от нова естакада до Семинарията, като минава покрай бившия атракционен парк "София ленд" и прилежащия до него голям паркинг. Целта е да се облекчи трафикът в района.
Петър Диков, който се появи малко по-късна на заседанието, каза, че в проекта е заложено изсичането на 168 дървета в малък триъгълник до булевард "Вапцаров". "Там задължително ще има компенсаторно залесяване едно към три", каза главният архитект. Това означава, че ще засадят поне 504 дървета.
Диков е категоричен, че новият път ще доведе до намаляване на задръстванията, шума, изгорелите газове и ще има положителен екоефкт за района. Като аргумент за проекта той изтъкна, че в тази част на града има само 2 големи транспортни връзки - околовръстното и кръстовището на бул. "Евлоги Георгиев".
Диков каза, че е имало разговор с гражданските организации и след него е заложено изграждането на шумоизолиращи стени. Новият път ще намали от 3 до 10 минути средно преминаването през тази част на града.
На критиките на еколозите, че шосето е стимул за автомобилния транспорт, Диков отвърна, че за съжаление това ще остане основен начин за придвижване в София още дълго време. В района е предвидено изграждане на продължението на втория метродиаметър от станция "Джеймс Баучър" към бул. "Черни връх", допълни той.
Докладът на Диков ще бъде обсъждан допълнително, преди да бъде предложен за гласуване отново.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноИзграждането на нов път ще намали шума и изгорелите газове. Идиот.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККак точно промотирането на автомобилния транспорт ще доведе до намаляването му бе мозък?
ПАВЛА
Рейтинг: 1441 ГневноДиков е категоричен, че новия път ще доведе до намаляване на задръстванията, шума, изгорелите газове и ще има положителен екоефкт за района.
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.С изсичането на дървета много положителен ефект ще има, няма що. Тоя няма ли кой да го освидетелства най-накрая?
Моди трий нищо да не остане!
Рейтинг: 581 ЛюбопитноСега стана ли ви ясно защо е ецялата работа? Точно там на кръстовището на Хладилника скоро ще изникне един много голям, нов и лъскав МОЛ. Та общината ако трябва и паркове ще реже само и само път до мола да има!
Дей къде била далаверата, а пък аз мислях, че хората имали нужди....
moriarti
Рейтинг: 868 ВеселоЧе то остана ли Борисова градина? Басейни, заведения, тенискомплекси, атракциони, офиссгради... и 5 дървета на кръст. Срамота, Диков!!! Кога ще направите нов парк? Ей така - да има къде да иде човек да погледа зелено.
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"gligi
Рейтинг: 524 НеутралноРайонът наистина има нужда от по-добър достъп.
Нека не реагираме като еко-талибани, ако се облекчава трафика и намаляват задръстванията, нетният ефект може да е позитивен.
mariya85
Рейтинг: 409 НеутралноДобрата новина е, че е спрян проектът.
Само се чудя къде бяха протестиращите, когато се правеха разни комплекси, заведения и тн. в Борисовата.
Beyond
Рейтинг: 1154 ЛюбопитноНовият път ще намали от 3 до 10 минути средно преминаването през тази част на града.
TAKE THE RED PILL!Отсичаш 250 дървета - пристигаш с 3 минути по-бързо ... Гениално
Пчеличката М.
Рейтинг: 524 НеутралноПоредната партенка на Диков.
Само не мога да разбера този няма ли си друга работа, освен да създава излишен смут сред еколози и други протестиращи? И да предлага неща, които никога не виждат бял свят?
DonAngel
Рейтинг: 1154 ГневноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Пак протестиращи за нищо.
Идиотско е, че хората не разбират как преминаващ с 50 км/ч автомобил замърсява по-малко, отколкото същия автомобил, стоящ в 40-минутното задръстване на Семинарията.
Зелени идиоти, в случая...
dun
Рейтинг: 664 Неутралнода лекуваме задръстванията, изгорели газове и шума предоставяйки още пространство и улеснявайки придвижването на индивидуалните автомобили е като да лекуваме алкохолизъм с водка !!!
единственото което трябва да правим и да харчим пари е как да накараме шофьорите да се откажат от личните си автомобили - удобен градски транспорт, голяма и БЕЗОПАСНА мрежа от велоалеи, рестрикции за автомобили в центъра и т.н.
приятното е че ЕС дават и ще дават пари само за тези мерки
gligi
Рейтинг: 524 Неутралноразумно е например да се свърже ул. Сребърна със Симеоновско шосе, оттам може да се свърже с ул. Тинтява, която да се разшири и облекти трафика през квартала до 4-ти км.
veragena
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#5] от "gligi":
Задръстванията ще намалеят, когато намалеят автомобилите и населението започне да ползва краката си и градския транспорт!
ПАВЛА
Рейтинг: 1441 ГневноДо коментар [#5] от "gligi":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.[quote#5:"gligi"]Нека не реагираме като еко-талибани, ако се облекчава трафика и намаляват задръстванията[/quote]
Какви еко-талибани са ти подгонили. Ако такива като теб поне веднъж седмично си свалят з@дника от колата и походят пеш, задръстванията няма да са толкова големи!
grayeagle
Рейтинг: 782 НеутралноТоя Диков е много нагъл. Всичките съгласувания са минали светкавично и тайно. Само бетон и молове. Тоя мол- гигант на хладилника причинява достатъчно проблеми. Общината не дава право и на собствениците на парцели наоколо да строят, а ги отчуждава- подозирам за паркинги в близост до тоя мол. Лозенец е напълно съсипан район. Не знам Диков, предшественика му и Прошков как са успели, но новите/ но вече с нападала мазилка и плочи/ кооперации в Лозенец са на два метра една от друга, навлизат в южния парк грозно, а помежду си нямат и улици навсякъде, а кал. Това е като урбанистично гето. За едни пари взети от архитекти, кметове и главни архитекти.
dun
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#9] от "DonAngel":
идиотско е че хората си мислят, въпреки целодневните задръствания, високите цени на бензина, отровните изпарения които дишаме всички, тротоарите които отдавна са недостъпни за пешеходци (камо ли за майки с колички) защото са заети от паркирани коли, че решението е в улесняването им !!
в Копенхаген 40% !!! от трафика е велосипеден - по твоята логика значи там са особенно големи идиоти ?
Пчеличката М.
Рейтинг: 524 Весело[quote#14:"grayeagle"]Тоя Диков е много нагъл.[/quote]
Накъл е, да, но дълбоко се съмнявам, че ще му мине номерът
moriarti
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#6] от "mariya85":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"На улица "Позитано". Организираха младежкото крило на БСП.
tribiri
Рейтинг: 982 Неутрално[quote#1:"Тони!"]Изграждан то на нов път ще намали шума и изгорелите газове. Идиот. [/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Ти в кое село живееш?! Знаеш ли какви задръствания стават вечер около семинарията. Това са автомобили, които вместо да минат на 4-та с разход 4 литра на 100 километра седят и ръмжат на празен ход или се местят по два метра на първа с норма на разхода 20 литра на 100 километра.
Та тъй сметката се връзва докъмто 5 пъти намаление на врените газове.
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#3] от "Моди трий нищо да не остане!":
Оказва се, че Проарх е автор на проекта за мола (слух разпространявам). А чий е Проарх? На Петър Диков (факт!!!)
moriarti
Рейтинг: 868 НеутралноСтига с тези шосета, улици и автомобилен трафик!!! Направете алеи и велопътища, та да се изчисти града. Аман от грижи за бричкаджиите!
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"tribiri
Рейтинг: 982 Неутрално[quote#2:"ПАВЛА"]С изсичането на дървета много положителен ефект ще има, няма що.[/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Човекът ти казва, че ще изсече 1 ще засади 3. Какво още искате да направи.
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#18] от "tribiri":
Те много хора си живееха в Шумен, Търговище, Пазарджик и даже Майнбург, обаче им се виждаше много селско и дойдоха тука да висят из задръстванията. Е хак да им е!
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#21] от "tribiri":
Ти тоя кога си го видял да прави каквото казва? Само появата му по телевизия, радио и вестници предизвиква гняв и гражданите.
tribiri
Рейтинг: 982 Неутрално[quote#12:"veragena"]Задръства ията ще намалеят, когато намалеят автомобилите [/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Има и по-сигурен начин! Дайте направо да избием населението, за да са доволни еколозите, че няма кой да им замарсява околната среда.
skipper
Рейтинг: 237 НеутралноКато гледам последните 10 години как намаляват тези задръствания с безборйните мерки, направо се плаша!
Заставам на сфетофара с колелото и около мен няма една кола, само 2-3 хиляди колоездача и мини-моторчета, няколко автобуса!
Ужас! Направо така да ти се прииска един ауспух да има пред теб, да го захапеш, да подишаш истински въздух!
Това кислорода, много вредно нещо, замайва те направо!
dun
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#18] от "tribiri":
) отделно че цивилизованите хора си изключват двигателите в такава ситуация
и си мислиш че като направим по-широки пътища за 1 000 000 автомобили проблема ще се реши ??? не ти ли се набива на очи че просто колите са прекалено много ???
ако беше живял в париж щеше да знаеш че колкото и ленти да сложиш колите си седят в задръстванията по цял ден и "ръмжат на празен ход"
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноПрави се обществено обсъждане, гражданите отхвърлят нещо, общинарите на другия ден си направят повторно обсъждане с пет човека и си приемат каквото искат. Сума ти новостройки така са започнати. А София вече физически няма място за живеене!!!
"Горко вам, които притуряте къща към къща, които присъединявате нива към нива, тъй че за другите не остава място, сякаш само вие сте заселени на земята."
Пророк Исая 5:8
dun
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#24] от "tribiri":
е ти какво мислиш - че с този трафик не избиваш населението? знаеш ли че през май Световната здравна организация обяви дизела за силно канцерогенен ???
всъщност армия малоумници избиват себе си и останалото население заради привилегията да си купуват бензин който е поне 1/4 от дохода им !!!
weinlock
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#9] от "DonAngel":
Ааа, въпросния обект не е естакадата на семинарията, драги фарисеино. Става дума за една отбивка по-нататък , която ще бъде изсечена в гората зад бившата София Ленд. А иначе, от Семинарията с бъдещата естакада към Околовръстен път си има прекрасното широко Симеоновско шосе.
tribiri
Рейтинг: 982 Неутрално[quote#26:"dun"]ако беше живял в париж щеше да знаеш че колкото и ленти да сложиш колите си седят в задръстванията по цял ден и "ръмжат на празен ход"[/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Не съм живял в Париж, но съм живял в Лондон.
Там колите не седят в задръстванията, а в паркингите. Само че като се заговори за синя и зелена зона всички бият задник в тавана.
Живял съм и в Барселона. Там има най-добре изградената система от обществени ... велосипеди. Само че у нас ако се изграят такива паркинги за обществени велосипеди, 'сичкото сиган ша стане велосипедист.
moriarti
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#29] от "weinlock":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Не им обяснявайте, моля ви.Наскоро ми беше "разяснено" (от софиянци с пернишко жителство явно) как кварталите "Дървеница", "Студентски град", "Малинова долина" и "Витоша" ползват ОСНОВНО "Драгалевско шосе" за придвижване. За тях "Борисова градина" е малък парк около "Орлов мост" и всичко друго е... ПАРКИНГ.
dun
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#30] от "tribiri":
именно - виж как и сам можеш да стигнеш до правилния отговор на проблема ...
jack_v
Рейтинг: 409 НеутралноНе съм експерт по инфраструктура, но изграждането на тунел няма ли да е вариант - така няма да се навреди на парка и дърветата.
Доколкото четох е имало такъв проект, но се е оказал много по-скъп...
Дърветата са ни скъпо, но там задръстванията наистина са ужасни - минава само един трамвай и трябва се намери решение и за трафика.
А ако наистина пътя е заради новия Мол, (а не за Токуда Болница например) то нека оттам да си платят, за да се направи тунел.
А тази метромашина София сигурно може да се използва за прокопаване на този тунел нали?
drachan
Рейтинг: 524 НеутралноОсвен велоалей, трябва да има писти и за маратонци, хубаво е лятото да се ходим боси (да не се вдига прахоляк) и най-важното растоянието между спирките да се увеличи за да се стимулират пешеходците. Няма да е лошо някой от по-малките улици да бъдет затворени и залесени.
Пчеличката М.
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#33:"jack_v"]Доколкото четох е имало такъв проект, но се е оказал много по-скъп... [/quote]
Със сигурност това е съществен фактор при избора на проект.
Но проектът на Диков ще се разкапе, готова съм да се хвана на бас.
ПАВЛА
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#22] от "Alpheratz":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.[quote#22:"Alpheratz"]Те много хора си живееха в Шумен, Търговище, Пазарджик и даже Майнбург, обаче им се виждаше много селско и дойдоха тука [/quote]
Проблема е, че си дотъркаляха и по две-три брички за разкош...
weinlock
Рейтинг: 237 НеутралноАдски скъпо е подземното строителство. Повече от 10 пъти.
Въпросът е каква е цялостната концепция за този район на София. Имаше някаква идея от Хладилника по старата ЖП линия през Ловния парк да преминава южната тангента. Как обаче в това се списва пътя зад Токуда и София ленд? Тя алтернатива ли е или част от по-голям погром над парка?
haokarapora
Рейтинг: 531 Разстроено"За тях "Борисова градина" е малък парк около "Орлов мост" и всичко друго е... ПАРКИНГ."
haokaraporaУви-да!И както е тръгнало градина,няма да има а,малки квартални градинки,оцелели остатъци...
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#36] от "ПАВЛА":
И все в южните райони се бутат. Сутрин и вечер по България, Симеоновско, Петко Тодоров, стават епични задръствания. А по Рожен няма никой !!! Хем и той води към планина, в Нови Искър гледката е впечатляваща - зад тебе Стара планина, пред тебе в далечината Витоша, София не се вижда много много ... Ама те не са чували, нали
ultra_61
Рейтинг: 548 ГневноДо коментар [#5] от "gligi":
Да, колкото се намали трафикът и задръстванията /които НИКОГА не ги е имало/ в абсолютно ненужният и наскоро построен мост над бул. Андрей Ляпчев, под който ОТНОВО има светофар, където автомобилите ОТНОВО изчакват другите такива, идващи откъм ж.к. Младост-1! Вместо да се организира и оформи едно просто кръгово движение, някои проектантски бюра и стр. фирми се облажиха с по няколко милиона държавна поръчка за МЕГА безсмислен проект, афиширан дълго и напоително преди това от СО, като "първият голям инфраструктурен проект в услуга на гражданите за намаляване трафика на гр. София"!
αлферац
Рейтинг: 638 ВеселоДо коментар [#37] от "weinlock":
Не задавай отговори
kingsix87
Рейтинг: 8 НеутралноОсновният проблем на София не са задръстванията, а неуреден обществен транспорт. Ще ви дам за пример многомилионен град - Барселона. Освен всички жители, целогодишно там има още толкова, ако не и повече туристи. Имат голям исторически център с еднопосочни улички с по едно платно. Имат и булеварди от калибъра на Цариградско, но не по-големи... И все пак там няма задръствания.
Какво е различно? Ами именно градския транспорт. С метро се стига до всяка точка на града (+5 минути вървене максимум). Метрото е на 2 минути и 40 секунди през целия ден. След 11 вечерта е на 9-10 минути. Билет за градски транспорт - 2 евро. За техният стандарт е аналогично на нашето билетче за 1 лев. Но 10 билета струват 9 евро. Простата равносметка показва насърчаване на ползването на градски транспорт с 2 пъти по-ниски цени от нашите. Като прибавим че този билет за 10 пътувания важи за метро, автобуси, трамваи и каквото още се сетиш и може да се СПОДЕЛЯ от повече от един пътуващ... Поради добре организиран градски транспорт, освен че няма задръствания, и в автобусите и метрото хората не се блъскат като овце. В края на работния ден туристи търчат насам-натам в последни опити да видят нещо пропуснато, всички се прибират по домовете и въпреки това има място да се завъртиш, пък даже и да седнеш. Да не говорим за хилядите, които карат велосипеди.
И не си мислете че е много по-топло. В момента е 13 градуса и вятъра е като в Бургас.
Но там няма да видите изсичане на оскъдни паркове за прокарване на градски магистрали или улици на второ ниво през историческия център, каквито планове има за София.
За да не кажете нещо - и аз съм шофьор, но в града съм с автобус и колело. Колата е за събота и неделя извън града, където ти е кеф да караш и не си пилиш нервите с идиотите на пътя...
Така че като шофьор и гражданин моля, не хвърляйте милиони и милиарди за нови безмислени улици! Оправете градския транспорт, завършете метрото, направете повече пешеходни зони, насърчавайте велосипедния транспорт, ходете в парламента с велосипеди, а не с лимозини. Или се махайте! Не ви искаме такива!
ПАВЛА
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#39] от "Alpheratz":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.[quote#39:"Alpheratz"] Сутрин и вечер по България[/quote]
А Евлоги Георгиев? Игла да пуснеш, на кола ще падне. Имаше някаква идея за номерата на колите и датите за движението им, но никой не я прегърна...
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#43] от "ПАВЛА":
Ами не я прегърнаха, щото зихер щеше да стане както в Атина. Колите са по 4000 лева - и по 4 ще си купят!
Софианец
Рейтинг: 601 Неутрално"тридесетината протестиращи пред общината тази сутрин" и тези ли ще решават проблемите с трафика и задръстванията...
Айде
petark
Рейтинг: 466 Неутралноеми ако можеше София да е хем 3 млн, хем да има работа за всички, хем да да е и най-зеления град, хем да намалее броя на автомобилите...
а - и всеки софианец да има домашен любимец, но да го гледа пред блока си
Хриси
Рейтинг: 1838 РазстроеноОх, да ида да покарам там колело на тишина и спокойствие тоя уикенд, че явно ще ми е за последно.
If I had a tail, I'd swat the flies.Moonshine
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#39] от "Alpheratz":
Отделно от това е и на южен склон. Ама сельо е чул, че в полите на Витоша е баровско е се вре там.
αлферац
Рейтинг: 638 ВеселоДо коментар [#48] от "Stardust":
Ахам! Предложение от колежка от провинцията "елате да ходим на пикник на Бистрица".
ХА ХА ХА ХА !!!!
Ми то по-близо във ВЕЦ Симеоново бе
Но ако направят булевард на мястото на старата жп. линия, отиде целият Ловен парк!
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#46] от "petark":
Ето че може
До коментар [#45] от "Софианец2":
Повече ги е грижа от Петър Диков, да знаеш !!!
αлферац
Рейтинг: 638 ГневноДо коментар [#5] от "gligi":
Районът има нужда от шосе, но от тунелен тип, съчетано с метро или скоростен трамвай/ леко метро.
Иска се и отчуждаване на имоти за строителство на инфраструктура! Да, в кв. Витоша! А не най-лесното, да се изсече паркът (200 дървета не са толкова страшно, но покрай това ще почне масово строителство, ВЕРВАЙ ми - нова улица в южна София е равна на ново масово строителство).
Няма ли в твоята главица понятието строителни талибани? Еко талибаните поне не дават да се унищожава, а не си ли ходило на слънчев бряг да видиш резултатите от дейността на строителните талибани?
urandom
Рейтинг: 469 НеутралноДо коментар [#5] от "gligi":
Горната част покрай Изток и Изгрев и само диви дървета с малко пътечки които пресичат цялата площ. Няма и една сграда, и дано така да си остане.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#18] от "tribiri":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ като се построи тоя път задръстванията ще изчезнат, а? Гений... И как изобщо този път ще промени по какъвто и да било начин ситуацията на Семинарията? Днес ти е от лошите дни.
Gopeто
Рейтинг: 2450 Гневно[quote#0:"Петър Диков"]На критиките на еколозите, че шосето е стимул за автомобилния транспорт, Диков отвърна, че за съжаление това ще остане основен начин за придвижване в София още дълго време[/quote]
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровА защо се работи за този вариант само? Защо се махна жп линията, за която поне двама видни урбанисти от световен мащаб са казали, че е много добра и полезна за транспортната схема? Защо не се развива градски транспорт? И след като продължава да се толерира придвижването с лични автомобили, някой има ли намерение изобщо да спре тази тенденция?
antistatik
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#54] от "Gopeто":
Идеята по тези линии да се пусне градски влак съществува още преди да ни я кажат видните урбанисти. Със сравнително малко усилия може да се свърже с регионални жп-линии в посока изток, с малко повече усилия и дълготрайно планиране може да се допълни до околовръстна линия, каквато имат схемите в много световни столици (Circle-radial-system). Пречката е, че едни от малкото квартали, където още може да се строи са Изток и Дианабад и земите около линиите са много, много апетитни. Още с ОУП лъснаха намеренията на мутроседянката около Диков да са разпарчетиса и съсипе и този район.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#54] от "Gopeто":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОчевидно никой - Диков го казва в прав текст.
αлферац
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#54] от "Gopeто":
[quote#54:"Gopeто"]Защо се махна жп линията, за която поне двама видни урбанисти от световен мащаб са казали[/quote]
За да се приватизира и презастрои ГАРА ПИОНЕР!
grajdaninnaeu
Рейтинг: 8 НеутралноВсички, които си мислят, че нови пътища значи по-малко задръстванния са за психиатър. По-малко коли по пътищата ще намалят задръстванията. В София отдавна е надхвърлен максималният брой автомобили. Няма такива пътища, които да поемат този трафик без задръстване.
За тези, които живеят в София и още не са разбрали - ИМА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ И ВЕЛОАЛЕИ. Използвайте ги вместо сами да си возите задните части в задръстванията и да се оплаквате от тях.
Няма нужда от нов път и сега има до същата крайна точка. За невежите - вижте на картата! Тези 20 или 60 милиона може да бъдат дадени за друго! И дърветат са много повече от 250 - ако не вярвате разходете се из парка!
И да уточня - голяма час от протестиращите бяхме от жители на квартала и знаем какво говорим. Теоретиците, които твърдят, че този път е нужен бих искал да ги видя на живо. Да не се окаже, че са платени душици и обслужват нечии планове
phill11
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Когато поради лоша или липсваща инфраструктура се получават задръствания, замърсяването на въздуха е в пъти по-голямо.
Паркове в централната градска част има в много големи градове, но това не пречи те да бъдат пресичани от единични пътища, пример Мюнхен и Английската градина в центъра му.
Не може на всичко да се казва НЕ. Особено в България където инфраструктурата е на нива 60 те години.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#59] от "mkourtev":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗадръстване се получава от недобро планиране, а не от много паркове.
И тази естакада няма да промени нищо, защото:
Нямаш решение какво ще е пресичането с Черни връх. Нямаш решение какво става с потока от Черни Връх нататък - по сребърна ли, към околовръстното ли?
Проблема на Семинарията няма нищо общо с тази естакада.
В по-глобален аспект - задръстванията се причиняват от твърде многото автомобилен трафик, чиято причина е липсата на градски транспорт и нормална градска среда, включваща алеи за колела и пешеходци.
Ако си мислиш, че със създаването на нова улица ще намалиш автопотока, това е равносилно с тежко душевно състояние. Ако пък някой си мисли, че увеличаването на автомобилния поток ще доведе до облекчаване на града като цяло, спешно да ходи на лекар.
За пореден път го казвам - да управляваш автопотока по законите на Кирхов е малоумно.
B52
Рейтинг: 1626 ГневноПоереден мутренски пример как с "чужда пита помен се прави"!
интереси.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Питата е об6тествения ресурс - един парк, който е "ничий"???! Вече отхапаха сериозно парче от "Погребите" и изсраха София Ленд, кортове, Токуда. Явно обаче апетитът идва с яденето и сега им се иска да хапнат повечко, като обслужат ... ясно какви ("спонсорски"
И вероятно номерчето на Диков и другите мутанти 6те мине.
И София 6те стане все по-гадно място за живеене!!!
phill11
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#60] от "Тони!"
Когато висите на кръстовище с часове, дали глобалните ви мисли ще ви помогнат?
Ако си мислите че с тропане с крака и вайкане ще намалите потока коли в София то това е равносилно на тежък интелектуален дефицит. Градският транспорт се е подобрил в последните години най-малкото заради метрото.
Повтарям инфраструктурата в София е на нива 60 те години поради ред причини и не може да бъде променена с магическа пръчка, но все от някъде трябва да се почне.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#62] от "mkourtev":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККогато глобалните мисли бъдат внедрени на локално ниво, тогава няма да се виси на светофара. Строежа на нов път ще увеличи проблема, а няма да го намали. Имаме проблем с голям автопоток. За да решим проблема ние промотираме автопотока, строейки нова инфраструктура за него. Това е да гасиш огън с бензин. Гениално.
А метрото трябваше да вози 450 000 човека, а води 250 000. Заради дребни малоумия по него. Толкова за подобренията...
moti
Рейтинг: 633 НеутралноМизерници! И до Борисовата градина ли стигнаха. Ако Фандъчка я пипне, направо да си подава оставката.
phill11
Рейтинг: 516 Неутрално[quote#63:"Тони!"]А метрото трябваше да вози 450 000 човека, а води 250 000.[/quote]
Но вози 250 000! И ще вози все повече!
Автомобилния поток си го има , колкото и да ви странно, и той трябва да се управлява и регулира. Сега! не след реализирането на глобални идеи, някога!
Глупости от рода - искаме да сме Швейцария и не приемаме нищо по-различно, нито намалят потока коли, нито подобряват градската среда, нито подобряват въздуха, ....
bta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Еми ще намали на даденото място ,защото трафика ще намалее там.
taliban
Рейтинг: 409 НеутралноЗелените рекетьори са отново в действие.
А малоумните форумджии веднага почнаха да жалят 200 отсечени дървета, без да объщат внимание, че по проект ще бъдат засадени 500 нови дръвчета. Още по-весело е, че повечето най-вероятно са селяни, времено живеещи в София, и най-вероятно дори не знаят за какъв пущинак става дума и не са висели в задръстванията в района. А предложенията за вело-алеи са просто убийствени - трябва всички да ходим пеша за да може разни 20-годишни пишлегари да се правят че спасяват света
Като не ви харесва да живеете в София - марш на село! Там всичко е много еко
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1441 Неутрално"Там задължително ще има компенсаторно залесяване едно към три", каза главният архитект.
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАИ при едно към три, и при едно към триста, за да се възстанови едно петдесетгодишно дърво трябват поне ... петдесет години!
В случая количеството по никакъв начин не може да компенсира качеството.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#65] от "mkourtev":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи май не искаш да схванеш. Вместо да се строят пътища, някой трябва да си седне на задника и да се запита защо метрото вози 200 000 по-малко. След това да се погрижи така, че да се качат в него. Това са над 20 000 коли по-малко. Доста по-добра мярка, от това да се строи път и да се руши парка.
След това общината да направи нужното хората да се качат в наземния градски транспорт и потока сам ще намалее. Щото това "има го" е крайно неадекватна позиция.
До коментар [#67] от "taliban":
Всъщност, разликата между село и град е най-вече в пешеходните зони и парковете, като това са изрични изисквания за получаване на статутна град. Ма ти откъде да знаеш...
taurus
Рейтинг: 466 Любопитно[quote#42:"kingsix87"]За да не кажете нещо - и аз съм шофьор, но в града съм с автобус и колело. Колата е за събота и неделя извън града, където ти е кеф да караш и не си пилиш нервите с идиотите на пътя...
[/quote]
Ако беше така, щеше да знаеш че и тук 10 билета струват 8 лева, а едномесечна карта за цялата градска мрежа е 54 лева. И да не ми смяташ общественият транспорт в Барселона, като двойно по-евтин.
avatar
Рейтинг: 524 ВеселоЗелените рекетьорчета с червена закваска да бъдат заточени на Бузлуджа! Да ядат там дренки, трънки, магарешки бодили ако ще да рупат, да залесяват, облагородяват и природолюбят на свобода. За какво са се наврели в София? Никой не я е обявявал за природен резерват и когато се налага да се строи, ще се строи. Бе тия ще накарат хората да им организират контрапротести, ама от по-яки чичковци така, и като ги омлатят два три пъти, таман ще забравят тревопасните си мисли и ще се сдобият с напълно неекологична тротоарна екзема. Мдам... На подобни имбецили други методи май не им действат.
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСphill11
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#69] от "Тони!":
Аз виждам 250 000 пътникопоток, ти някакъв липсващ такъв, неизвестно как изчислен на тази фазана строителство. Аз виждам, че част от проблема е бил разрешен, ти че това е нищо защото .....
Преди години в града който ти споменах се проведе обсъждане дали да бъдат изсечени Н броя дървета в парка им , за да се прокара допълнителна лента за автобуси през него, и хората казаха ДА, въпреки че си имат доста добро метро и т.н.
Тук на всичко се казва първо не, после се оспорва до безкрай, с абсурдни аргументи, затова и развитието е толкова бавно и трудоемко.
ТНТ
Рейтинг: 956 Неутрално[quote#40:"ultra_61"]бсолютно ненужният и наскоро построен мост над бул. Андрей Ляпчев[/quote]
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Ненужен според теб, но не и за живущите в Младост 2, за които единствения подход към комплекса беше през Метеорологичната станция. С този мост се скъсява пътя с около три километра и се намалява трафика по "Ал. Малинов". Е, натоварва се бул. "Ерусалим", но и за това има решение - забранява се спирането по булеварда, защото сега колите се точат в една лента.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#72] от "mkourtev":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНеизвестно как вика бил изчислен.. Ми това са официалните параметри на метрото бе, пише му го на сайта. Вложения милиард там е вложен не ей така за кеф, а защото очаква да посрещне такъв поток и съответно той да намали нуждата от такива кретенски изпълнения.
А правиш ли разлика от лента за автобуси до естакада за КОЛИ?
Petar Pountchev
Рейтинг: 466 НеутралноАман от псевдоеколози в тази страна! Цял живот я карат така, без никакъв личен принос в нищо, но вдигат шум до Бога.
ТНТ
Рейтинг: 956 Неутрално[quote#61:"B52"]И София 6те стане все по-гадно място за живеене[/quote]
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Не беше гадно място за живеене докато имаше софийско жителство...
bds
Рейтинг: 237 НеутралноВсички ще умрем в трафика,еколозите последни.
veragena
Рейтинг: 524 НеутралноНе знам защо винаги трябва да викате "аман от еколози", защото екологията в случая е най-малкото. Сигурно след 5 години 90% от населяващите този град ще бъдат с астма, рак и тежки алергии. София, преди всичко друго, трябва да става за живеене... В случая - живеене в смисъл на дишане.
avatar
Рейтинг: 524 Весело[quote#78:"veragena"]София, преди всичко друго, трябва да става за живеене... [/quote]
ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДСАми напуснете я като не става бе. Я... Тук вината е и на гл. архитект и общината като цяло, която преди години издаваше разрешителни за строеж между вече построени блокове, из паркове и т.н. А това пък безумие е продиктувано от манталитета на средностатистическия селянин, за когото е въпрос на чест да си простре пожълтелите гащи на балкон с изглед към бул. Витоша или друга известна забележителност. И ако се разходите малко из Европа ще видите за какви пространства става дума в останалите европейски столици. Не говоря само за Лондон, Париж и Виена, но и на бившите соц. страни - Будапеща, Прага, и за Букурещ съм чувал, че бил добре построен. А у наша София всеки новодовлякъл се от с. Пишурка, монтанско, гледа да се сложи поне до НДК, ако не е до Президентството. Еми от манталитета си страдате. Аз например живея на около 20 км от центъра, в тихо и спретнато кварталче със зеленина, люлки за децата, горичка има наблизо, езеро, паркове, че даже и замък си имаме на няма и километър. Тъй се живее по света белий, никой не се натиска да е в "идеалния център".
Софианец
Рейтинг: 601 НеутралноАбе, Тони
Ти знаеш колко е зоната за пешеходна достъпност до спирките на обществения транспорт - 500 метра. Как с пръшливите 3 линии на метрото ще искаме всички да се возят с него.
И отново ще повторя - В София 65% от населението се вози на обществен транспорт, а в големите градове на ЕС (включително в Хага и Амстердам) около 55 % от населението пътуват с лични автомобили, аколо 15 % с велосипеди. (Справка ЕВРОСТАТ).
Тези "еколози", които отричат автомобилите като средство за придвиждане, да не искат да сме като в Северна Корея....
Браво на Диков, независимо от конкретното решение.
taliban
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#68:"Авесалом Изнуренков"]И при едно към три, и при едно към триста, за да се възстанови едно петдесетгодишно дърво трябват поне ... петдесет години[/quote]
amp;referrer=kh.google.com
Изнуренков, както правилно заподозрях, ронят крокодилски сълзи такива като тебе дето не знаят за какво става дума и които не знат какво е 50-годишно дърво. Ето, виж за какво става дума: http://www.panoramio.com/photo/423689?source=wapi&
Някъде да виждаш 50-годишни дървета?
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1441 Весело[quote#71:"avatar"]Никой не я е обявявал за природен резерват и когато се налага да се строи, ще се строи.[/quote]
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАДа бе, а после Цецо пак ще ни пита "А вие къде бяхте като се затрояваше Слънчев бряг"
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#81] от "taliban":
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАПич, не съм ходил да ги гледам тия 250 дървета, така че да приемем, че наистина сред тях няма много стари. Обаче пак офертата "да отсечем едно и да посадим три" е малко като оферта да ти убият едно дете и да ти направят три нови. Някои неща просто не могат да се подменят, затова не трябва да се жертват освен когато е абсолютно необходимо. В случая не смятам, че това е така.
zenola
Рейтинг: 646 НеутралноДо коментар [#42] от "kingsix87":
Изцяло подкрепям. И не само от Барселона имаме какво да учим - цяла Испания може да служи като учебник по инфраструктурно строителство и благоустройство на градовете.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#80] от "Софианец2":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАз не казвам всички да се возят. Казвам колко е проектния му капацитет, и че сме наполовина от него. А 250 000 далеч не е всички, защото имайки предвид, че всеки има по две ходения, това са 120 000 човека. Тук живеят 10 пъти повече. Значи метрото има проникване от едва 10%. Значи инфраструктурата е прекалено удобна за автомобили.
Тия проценти ще споделиш ли откъде ги взе, че аз бях гледал едни други?
veragena
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#79] от "avatar":
Язък Ви за разходките в Европа...
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
В случая съм напълно съгласен. Цялата дивотия е заради новия мол. Идеята за новия път върви в комбинация с кръстовище на две нива на Семинарията. Така от Цариградско до мола на Хладилника ще се стига директно без спиране по кръстовища.
Да кажеш, че страдаме от липса на молчета - да ги правим преоритет. Ама в случая тия с мола да го....духат.
Imeto mi
Рейтинг: 593 НеутралноДо коментар [#10] от "dun":
Много добре казано!
grajdaninnaeu
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#81] от "taliban":
Талибан, това да не е задният двор на шатрата ти в Пакистан?
И аз имам доста снимки от парка. Искаш ли да ти ги покажа наживо? Колко ти платиха за всички глупости, които изписа? Ела ни на гости в квартала да те разходим ако искаш. Явно ти подават грешна информация в слушалката
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#60] от "Тони!":
Точно кръстовището с Черни връх искат да избегнат с този нов път. Като цяло има известна логика, ама ако го подведат директно в горната част на Черни връх, така, че от Цариградско директно да може да се излезне на околовръстното при Драгалевци. Получава се добра артерия.
Но според мен те ще го изкарат някъде на самата Хладилника и просто ще преместят мазалото 200 метра по надолу от сегашното.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноИ все пак имаме някакъв прогрес де. Допреди няколко години, тия неща просто се случваха и ги научавахме постфактум. Крачка напред в демокрацията си е това
grajdaninnaeu
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#80] от "Софианец2":
Диков, що не казваш, че си тука бе юнак!
При първият пост се усъмних, но сега съм сигурен, че си ти
Направи ли проекта за МОЛ-а на Хладилника?
Взе ли си хонорара?
Наште мочтета ще си получат ли магистрала, за която предплатиха? Тая през парка. К'во се праиш, че не вдяваш
bushmaster
Рейтинг: 466 ВеселоОт младост до люлин, навсякъде между блоковете само коли. Не само пътища, няма място и за паркиране. Трябват подземни паркинги и естакади на 10 нива, за да се реши проблемът за бъдеще. Мои съседи-четиричленно семейство има пет коли, по една за всеки и една семейна. Мислят и за джип за планината.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#90] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПроекта излиза на кръстовището на Сребърна и Черни връх. Обаче там не се предвижда естакада, две нива или друг вид кръстовище с голям капацитет, следователно там ще стане една прекрасна тапа, особенно имайки предвид и бъдещия мол.
Ако искаха да избегнат кръстовището, трябваше да построят тунела под южния парк, както беше предвидено първоначално.
gsb
Рейтинг: 696 НеутралноДиков,Дикоооов....
Кога те турнаха за архитект, некои се радваха че се отървават от Стуци Янев, а друг им казваше че ще го търсят Янев като ти засърбат от попарата и прав излезе да му се не види.
И оня кютук Янчулев беше същия та и кмет беше. Съсипахте го тоя град ей! Ако се събуди инж. Иванов, ще ви изпозастреля без да ви пита
bushmaster
Рейтинг: 466 Гневноhttp://www.tix.bg/bg/Sofia/news/3708/idei-za-prome ni-v-gradskiia/
още "гениални" идеи за облекчаване на трафика
taliban
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#87:"niakoi_si"]Да кажеш, че страдаме от липса на молчета - да ги правим преоритет. Ама в случая тия с мола да го....духат.[/quote]
Свещички ще паля да го построят този мол, ако ще направят кръстовище на две нива на Семинарията заради него и директен път до въпросния мол! Сега за да стигнеш от северна и източна София до Южна София трябва да обикаляш за по пречко през Панчарево. Духайте го селяни!
dejo
Рейтинг: 237 НеутралноЗнам, че е трудно да се мисли, но при положение, че ще посадят повече дървета от колкото ще отсечат, къде е голямата екологична загуба? Въпросът е да се посадят на същата площ или по-голяма.
Другото, за което подочулите нещо изразяват мнение "Как с повече път ще има по-малко шум и газове?" - като се намалят задръстванията и времето за пътуване !
П.П. пътищата могат да се ползват и от градските автобуси
taliban
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#89] от "grajdaninnaeu":
О, селянин, гората ли ти е квартала? Защо си мислиш че само вие зелените тиквеници имате право да казвате какво и къде да се строи?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1563 НеутралноДо коментар [#97] от "taliban":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОт северна до южна София имаш метро. Но на село не знаете какво е това, и е нормално и това да не знаеш.