Младенов към македонския си колега: Зачестяват случаите на дискриминация към българи

Николай Младенов

© Цветелина Белутова, Капитал

Николай Младенов



Двустранните отношения през последните пет години не са на ниво, подходящо за две толкова близки и взаимосвързани страни. Това се казва в писмо на българския външен министър Николай Младенов до македонския му колега Никола Попоски, съобщи "Фокус".


Искреното желание на България да развива добросъседски отношения с Република Македония е в основата на българската политика още от 1992 г., когато първи признахме независимостта на новата държава, пише Младенов в писмото си до Попоски.


Външният министър припомня подкрепата за Република Македония, която България е оказвала в различни критични моменти от последните две десетилетия и че подкрепя усилията й да стане пълноправен член на евро-атлантическата общност.




Въпреки това двустранните отношения през последните пет години не са на ниво, подходящо за две толкова близки и взаимосвързани страни, обобщава министърът.


Той  изразява безпокойство от последователното засилване на антибългарски действия и реторика в Република Македония, "имащи за цел да подчертаят това, което ни разделя, а не това, което винаги ни е обединявало". Той отбелязва, че расте броят на сигналите за дискриминация срещу граждани, които са запазили българското си самосъзнание, а опитите на българската страна да намери начин за съвместно честване на богатото ни културно-историческо наследство не получават подкрепа в Скопие.


"Подобна политика на разделение отразява една отдавна отминала епоха и принадлежи твърдо към миналото. Наше морално, историческо и политическо задължение е да преобърнем съществуващите негативни тенденции, за да се приближи вашата страна до желаното членство в ЕС," се казва в писмото.


В него се очертава пътят към постигането на тази цел, който включва три последователни стъпки: Да се подпише Споразумение за добросъседски отношения и сътрудничество, което да бъде в съответствие с най-високите европейски стандарти и да почива върху договореното в Декларацията от 1999 г. На второ място, да бъде изградена необходимата инфраструктура за засиленото сътрудничество, като се създадат съвместни работни групи за укрепване на отношенията ни в ключови области. На трето място, България предлага създаване на Съвет на високо равнище под формата на годишни междуправителствени заседания.


Ако се гарантира изпълнението на така предложените споразумения, това ще осигури подкрепата на България за интеграция на Република Македония в ЕС, завършва министър Младенов.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (351)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2938 Неутрално

    "имащи за цел да подчертаят това, което ни разделя, а не това, което винаги ни е обединявало" - ами нали ИМ турна една тънка червена линия!? С приятелското израелско правителство големи заседания бяха, а само като пожелание вмъква за засилено сътрудничество, инфраструктура, че и т.н. пътна карта да ИМ спретне. Посоката е различна, методите също, а ГОВОРИМ един и същ БЪЛГАРСКИ език...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  2. 2 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Браво. Харесва ми съдържанието и формата на това писмо. Едновременно спокойно и без излишни закани и в същото време ясно написано какво не ни харесва. Най-накрая нещо добре свършено от г-н Младенов.

  3. 3 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 861 Неутрално

    "Историята на историчарите,
    политиката- на мутропожарникарите."

    Това е философията на днешното българско държавно управление.

  4. 5 Профил на LZ.2
    LZ.2
    Рейтинг: 483 Весело

    Съвет към ченгето Младенов: ...по-полекинка

  5. 6 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Весело

    Върви в Скопие и му отвърти един шамар бе...кво му пишеш писма...

    bigman
  6. 7 Профил на Северозападнал
    Северозападнал
    Рейтинг: 1168 Гневно

    Глупости на търкалета! На всичките наши забележки, античните югоси отговориха:„Трето полувреме“ ќе се прикаже во цела Македонија
    http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=B031858A085EE8488523A107A9D4B22A

  7. 8 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#2:"johnniewalker"]Най-накрая нещо добре свършено от г-н Младенов.[/quote]

    Едно писмо мога и аз да напиша,кое му е добре свършената работа на това,не зная.

  8. 9 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5458 Неутрално

    [quote#7:"Северозападнал"]отговориха:„Трето полувреме“ ќе се прикаже во цела Македонија [/quote]
    Ами значи ще гледат ЕС през третото полувреме.

  9. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#6] от "BGman1":

    България им е спестила на тези много шамари ! Причината....честно....не я разбирам.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Познайте каква ще е реакцията на съседите ни? Вместо да се замислят, ще ни обявят за техен враг, бариера за прогреса им. Ще озлобеят повече със сигурност. Със сърбомани няма как да разговаряш нормално.

  11. 12 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#10] от "EREBUS":


    [quote#10:"EREBUS"]България им е спестила на тези много шамари ! Причината....честно....не я разбирам. [/quote]
    Да ти кажа...и аз...

    bigman
  12. 13 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Гневно

    "опитите на българската страна да намери начин за съвместно честване на богатото ни културно-историческо наследство не получават подкрепа в Скопие" - От този абзац излиза, че ние молим Скопие за подкрепа!? Всяко общо честване на празиници до Илинденското въстание/включително/ е огромен компромис ПАК от наша страна.....Унизително!.......

  13. 14 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5458 Неутрално

    ............българската политика още от 1992 г., когато първи признахме независимостта на новата държава, пише Младенов в писмото си до Попоски..........

    Това беше изключително мъдър държавнически ход, който и сега носи дивиденти и лишава от аргументи сърбоманската управляваща върхушка в Скопие. Хубаво е да се припомни кой направи този акт - правителството на Филип Димитров (СДС). Ако беше БСП (к), щяха да изчакат първо да видят какво ще каже Масква по случая.

  14. 15 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Гневно

    До коментар [#3] от "kirsner":

    "Историята на историчарите" - Този девиз, античките го присвоиха от нас и папагалски го повтарят сега...... Само че изобщо не се съобразяват с него и продължават да градят идентитет въз основа на фалишификации, кражба и изопачаване на историческите факти!?



  15. 16 Профил на ds_g
    ds_g
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Насила можеш да му вземеш -но не можеш да му дадеш..........а и не трябва да им се дава нищо даром ........тия не знаят кво е благодарност за помощ............

    От Всички земни грехове БОГ най-тежко наказва ГЛУПОСТTА!!!
  16. 17 Профил на 00222
    00222
    Рейтинг: 434 Неутрално

    От освобождението на България, та до днес, темата „Македония“ е любима за ошашавяне на матряла...

  17. 18 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Отново демонстрация на дейност! Тук от много дипломатичност полза няма!

  18. 19 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#8] от "chelsea87":

    Едно писмо мога и аз да напиша,кое му е добре свършената работа на това,не зная.
    -----------------------
    Мууууууухааааааа
    Сигурно, даже без грешки (дано) ще го напишеш.
    Въпросът е кой ще ти го прочете, камо ли да му обърне внимание.
    Аз например като си получа писмо с едни цифри от ЧЕЗ, следва плащане.
    А напиши ми също такова писмо, да видим дали ще ти платя.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Г-н Младенов, когато дойде времето за приемане на БЮРМ в ЕС, просто организирайте референдум в България, чиято позиция, по въпроса, трябва да съвпада с резултатите от референдума.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  20. 21 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тиквата / бивш Рапона /":

    Ти античка ли си?????

  21. 22 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "ds_g":

    Дилбер танас ли цитирате в коментара си?

  22. 23 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 799 Гневно

    Празни приказки, колкото да има новини и показна активност...

    Какви договори, какви декларации, какви работни групи - и като подпишем най-красивия договор, а те не го спазват, какво ще правим?
    Ще ги съдим за неустойки или вреди ли?

    Вманиачаваме се в някакви кухи форми и цели, днес се цунем с андартите, утре пишем на букефалите, егати хаотичното поведение...

  23. 24 Профил на tsonevniki
    tsonevniki
    Рейтинг: 434 Неутрално
  24. 25 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "dobrich":

    Това съвсем не е компромис, доколкото не се изкривява историческата истина - историята е една.
    Както македонците могат да честват например Христо Измирлиев - Македончето.так и българите могат да честват маекдонските революционери.

  25. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#23] от "forza":

    Напълно си прав, че нищо не спазват в нашите взаимни договорки...

  26. 27 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    До коментар [#25] от "achado2":

    Не ме разбра.....Революционните борби на ВМОРО са ръководени от българи, участниците са българи, идеята за автономна Македония е стъпка към по нататъшно присъединяване към България. Защо да празнуваме заедно със създадената в 1991 г. РМ?!

  27. 28 Профил на armia
    armia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Тоя Младенов вместо директно да им каже да спрат с кражбите на българска история им пише писмо с обяснение. Гърците отдавна са разбрали що за стока е елита в Скопие и раздават безмилостно шамари. Добре че са те иначе Фиром щяха да получат дата за преговори с ЕС.
    А специално Попоски е доста нагъл и се прави на луд когато става въпрос за български искания. Пак казвам, добре че я има Гърция та да нарита Фиромията. Обикновените хора още доста години ще има да страдат заради кражбите на чужда история и историческите лъжи.

  28. 29 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 488 Весело

    какви македонци?! тези са установени в македония варвари
    било то славяни или други варварски племена
    а най малко имат нещо със филип или александър велики
    всички знаят че по тези земи преди да бъдат покръстени жителите и са се настанили всякакви възможни племена кръстосвайки от изток на запад и от север на юг тези земи са били разграбвани, опожарявани а от крепостите камъните са били използвани за дувари и къщи и по късно мостове
    племената са били изключително жестоки към всеки изпречил им се на пътя. разказите на древните римски летописци са именно за тях и тази част от европа отколкото за самия древен рим.
    днес след хиляди години жителят на тези земи все още е останал с тази вродена жестоокост изразена било тя в
    в подлост, лицемерие и кражба.

    баба ми казваше че дивите патици никога не могат да станат питомни

  29. 30 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#27] от "dobrich":

    Не съм съвсем сигурен за присъединяването към България в програмата на ВМОРО.

    Стремели са се към автономия. Присъединяването май е скорошна идея на българските националисти.

    Присъединяването е било цел на върховистите, а не на вътрешната организация.

  30. 31 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#30] от "achado2":

    Айде справи се с литературата!
    Да не си антички?

  31. 32 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#31] от "SSmart":

    ами прегледайте си вие литературата.

    ВМОРО е основано с цел фактическо реализиране на чл. 23 и чл. 62 от Берлинския договор - автономия в рамките на Османската империя. Самото княжество България не е суверенна държава до 22 септември 1908 година.

    ВМОРО целенасочено избягва исканията за присъединяване към България с цел да не провокира Великите сили с едно голяма българско княжество. Не трябва да се забравя, че пряк интерес от неосъществяването на българските национални интереси са имали както Австро-Унгария, която се цели към Солун (тоест пряко през Македония), така и Италия (албанското крайбрежие).
    Поведението на Русия е двусмислено - от една страна има интерес от силна славянска страна, от друга вследствие на разрива между императорския двор и българските политически сили, вниманието се пренасочва от България към Сърбия. Макар и до Първата световна война това да не е окончателна стъпка.

  32. 33 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#32] от "achado2":
    ВСичко това е на фона на примера от Съединението на Княжеството и Източна Румелия. Това движещия мотив за искането за автономия в рамките на Османската империя!
    Не забравяйте ,че самото Съединение цели обединението на всички български земи включително и македонските, но идеята е изоставена заради по-''прагматичната'' само между Княжеството и Румелия!

  33. 34 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#30] от "achado2":

    Не познаваш историята.......Тъй като географската област е населена най много с българи, но и гърци, турци, албанци...е било невъзможно директно присъединяване към България. Поради апетитите на съседите и нежеланието на Великите сили да се съобразяват с нас. Затова до 1911 г. българската външна политика е за автономия на Македония а след това съединение в удобен момент. Както през 1885 г. присъединяваме Източна Румелия. Там българите са обединени в Екзархията, има български училища, български читалища......ВМК /върховистите/ работят заедно с ВМОРО за автономията, но има и съперничества, дори въоръжени, за тактиката на действие. Голямата ни грешка е, че се съгласяваме на съюз със сърби и гърци по руско внушение за дележ на Македония!? Още Стамболов предупреждава, че това ще бъде пагубно за нас......Прочети повече по темата, има много информация.

  34. 35 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#32] от "achado2":

    Не мога да разбера защо си копирал този текст и какво искаш да кажеш с него?!

  35. 36 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#25] от "achado2":

    "Както македонците могат да честват например Христо Измирлиев - Македончето" - Христо Измирлиев - Македончето антички македонец ли е?!

  36. 37 Профил на thesame
    thesame
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Най-после някой в тази наша България да има ясно и достойно поведение по отношенята ни с Македония. И може би това се дължи на факта, че Младенов е еврейски възпитаник, макар и издънка на правоверен комунист.
    С Титовите комунисти от Македония трябват твърди и ясни позиции.

  37. 38 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#33] от "SSmart":

    не трябва да се прехвърля автоматично тази аналогия между Съединението и македонския въпрос.

    Има ли подписани документи до 1903 година за присъединяване на Македония към Княжество българия от ръководството на ВМОРО?

    Има или няма?

    Ако има съм съгласен - всичко останало обаче е просто спекулация.

  38. 40 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#34] от "dobrich":

    Във ВМОК има борби и отделни течения.

    Но целта на ВМОРО е била автпономия - присъединяването към България е спекулация - покажете документи.
    а не примери със Съединението - сами посочихте - Македония е била многонационална област, при това директен съсед на Гърция и сърбия.
    В Румелия също е имало съществено гръцко малцинство - имало е изцяло гръцки градове - по морето, Тополовград, Асеновград също е бил със силно гръцко присъствие, Пловдив.

    Но не е имало обща граница с Гърция.

  39. 41 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#36] от "dobrich":

    Кукушанин е.

    Всъшност имах предвид Георги Измирлиев - Македончето, апостол в 1876 година, роден в Горна Джумая, а не Христо Измирлиев (Христо Смирненски).

    ама то така може макетата да изкарат претенции с Горна Джумая.

  40. 42 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#2] от "johnniewalker":


    [quote#2:"johnniewalker"]Браво. Харесва ми съдържанието и формата на това писмо. Едновременно спокойно и без излишни закани и в същото време ясно написано какво не ни харесва.[/quote]И пределно ясно им се казва какво искаме,за да продължим да ги подкрепяме в тяхната интеграция към ЕС.Т.о.е имат нашите условия за подкрепа,което става за пръв път от 1992-ра година

  41. 43 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#28] от "armia":


    [quote#28:"armia"]Тоя Младенов вместо директно да им каже да спрат с кражбите на българска история им пише писмо с обяснение. [/quote]Е,той го казва,ама по дипломатически начин.Не може директно,ама там разбират много добре,само,че се правят на улави,а и май сръбската агентура не иска Мк. да влиза в Ес май,което е лошото

  42. 44 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#40] от "achado2":

    Прочети материалите на Гоце Делчев, Даме Груев , Христо Татарчев и т.н.Има и маса мемоарна литература! там ясно е казано защо се иска автономия и ,че това е само етап към окончателното обединение на българите!

  43. 45 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#30] от "achado2":


    [quote#30:"achado2"]Не съм съвсем сигурен за присъединяването към България в програмата на ВМОРО.

    Стремели са се към автономия. Присъединяването май е скорошна идея на българските националисти. [/quote]Автономия колкото е имала и Източна Румелия-такава цел са имали автономистите.Смятали са,че директно България не може да вземе Македония и са искали първо да я направят автономна от Султана,а после да се присъедини,както се е случило няколко години преди това с Източна Румелия.И в документите на днешно Косово няма да видиш,че искат да се обединяват с Албания,но нямаш съмнения,че това е така,нали?!

  44. 46 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    Античките се разпознават по това,че акълът им е античен,древен, от каменната ера,даже от преди да слязат от клоните!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  45. 47 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#38] от "achado2":


    [quote#38:"achado2"]не трябва да се прехвърля автоматично тази аналогия между Съединението и македонския въпрос. [/quote]Ами самите дейци на ВМОРО ,а преди това ба БМОРК са виждали такава аналогия.Ти ако искаш не виждай!

  46. 48 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#38] от "achado2":

    "Има ли подписани документи до 1903 година за присъединяване на Македония към Княжество българия от ръководството на ВМОРО?" - Алооооо........Що пишеш глупости!? Княжество България до 1908 г. е васално, макар и в малка степен, към Османската империя...

  47. 49 Профил на denere
    denere
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#17] от "00222":

    И не само тази - то не бяха цигари, забрани, имами

  48. 50 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#41] от "achado2":

    " може макетата да изкарат претенции с Горна Джумая " - хехехехехе.....Те не владеят Западна Македония, ще имат претенции за Горна Джумая!?

  49. 51 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 594 Неутрално

    А така. Македонското писмо е факт.
    Сега е ред на писмо до ЕС за дискриминацията на българите в съюза.
    Македонското до македонския колега, а европейското до европейския колега ( колежка ). Колежка в скоби, за да няма разделение и предпочитания по пол. Само мъжката г-н Нико Млад.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  50. 52 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#44] от "SSmart":

    Има ли общи програмни документи за присъединяване.
    Иначе какво са писали отделни дейци е друг въпрос - и между тях е имало противоречия.
    Някои са се основавали само на себе си, други са искали помощ от българското правителство.

    Има ли обши програмни документи на представително тяло на ВМОРО - централен комитет, общ конгрес и така нататък.

  51. 53 Профил на panta22
    panta22
    Рейтинг: 480 Гневно

    До коментар [#14] от "g_t_CBR600RR":

    На Ф илип Димитров му биеха тогава депесарски шутове .Виновника да ги признаем е Жельо Желев . Та даже напи Елцин ,та той ги призна в самолета на път към Москва.

  52. 54 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#45] от "yanne":

    За Косово се съмнявам - на някои идиоти им са притрябвали големи държави - България на 5 морета, на други пък им са притрябвали митници на 5 километра.
    Косово и така си е мафиоткса държава - по сведения на немски полицай, който уж е обучавал косоварски полицаи.

  53. 55 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#47] от "yanne":

    Отделни дейци може - но като цяло.

    Трябва да се разбере, че великобългарския шовинизъм е също толкова отблъскващ както и македонския шизофренизъм.

  54. 56 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#7] от "Северозападнал":

    Едни говорят празни предизборни политики за вътрешна употреба - други отговарят с изкуство / къде е проблемът с "Трето полувреме", гледал ли си го ?/

  55. 57 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#48] от "dobrich":

    То и 1885 година е било васално, но в програмата на Комитетите "Единство" тази цел е поставена съвсем ясно.
    Посочих защо това не е така при македонското движение.

  56. 58 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#53] от "panta22":

    малко бъркате май - не Елцин е бил в България, а Желев в Москва.

  57. 59 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Между другото - макетата правят кампания за оскар за "Трето полувреме".

    И ако вземат Оскар за тоя филм, отиде коня у ряката.

  58. 60 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#57] от "achado2":

    В 1885 г. Източна Румелия е автономна, а Македония не е в 1903 г....

  59. 61 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    Хубаво Младенов се грижи за хората с българско самосъзнание във Вардарска Македония , но не е ли задължение на българското правителство преди това да се погрижи да изпълни 17-те присъди от Стразбург / на бг-граждани и техните сдружения с/у България / и да осигури съответните права на български граждани с македонско самосъзнание / подчертавам БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ / , а

  60. 62 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#61] от "thepirineagle":

    Кои присъди не са изпълнени?

  61. 63 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    До коментар [#56] от "thepirineagle":

    Античката, ти кога гледа Трето полувреме?!

  62. 64 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#44] от "SSmart":
    цитирай къде Гоце е казал че автономията е път към обединение с България , чАКАМ

  63. 65 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#59] от "achado2":

    Веруй си, 5 Оскара ще получат....

  64. 66 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#64] от "thepirineagle":

    Млако четете, това вие античките.....Гоце Делчев е противник на въстанието в 1903 г. и освен това турците го убиват преди началото му..

  65. 67 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#60] от "dobrich":

    Знам - макар според член 23 на Берлинския договор да се изисква да бъдат въведени органически устави за частите на империята, които не са изрично споменати.

  66. 68 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#56] от "thepirineagle":

    Айде раздувай за филма нещо, щото и аз го гледах. Да спорим малко?

  67. 69 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#65] от "dobrich":

    аз не си вярвам
    не съм маке, и се чудя защо България изоставя тракийците зради макетата.

    сигурно щото се чува само тоя дето реве, а тракийците са спокойни сериозни хора. не са ревльовци като макетата.

  68. 70 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#67] от "achado2":

    И?

  69. 71 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#66] от "dobrich":

    Това пък каква връзка има с въпроса на пиринския орел.

  70. 72 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#69] от "achado2":

    Тракийците да не би да имат държава ТЮРМ?

  71. 73 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#70] от "dobrich":

    ами тъкмо за тоя член е борбата - въвеждане на органически устав (един вид конституция на автономната област - такъв е имала и Източна Румелия).

  72. 74 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#71] от "achado2":

    Всъщност, отговорих на твоя въпрос: "Има ли подписани документи до 1903 година за присъединяване на Македония към Княжество българия от ръководството на ВМОРО?" - Ти щото си тракиец, затова ли пишеш България с малка буква?!

  73. 75 Профил на saso
    saso
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Бугарийа сака да блокира ама не знае как.

  74. 76 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#72] от "dobrich":

    друга история - ама то това с реването не е от вчера - макетата винаги са били ревльовци.

    какво се знае за макетата и какво за тракийците?

    Знаете ли, че до 1927 година в Тракия са превземали гръцки казарми?

  75. 77 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#73] от "achado2":

    Е и? ...

  76. 78 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#74] от "dobrich":

    не е нарочно.
    Ако изпадате в такива подробности - добре.

  77. 79 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#75] от "saso":

    Какво да блокира?

  78. 80 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#76] от "achado2":

    "до 1927 година в Тракия са превземали гръцки казарми" - Пак сбърка? Не е до тая година....

  79. 81 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#77] от "dobrich":

    Нищо - това им е искането - органически устав на автономна област.

  80. 82 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#62] от "achado2":

    От 1995/ мисля / до 2010 има 17 присъди с/у България от Ев. Съд в Стразбург за нарушаване на човешките права и правото на сдружаване касаещи бг-граждани с македонско самосъзнание като се почне от ОМО Илинден , ОМО "ИЛИНДЕН"-ПИРИН , отделни индивиди и т.н.
    Мисля че всички парични глоби са платени / от нашия джоб , разбира се / , но нито едно от решенията препоръчващи правни и процедурни промени в бг-законодателството, прокуратурата и съда не са пипнати и глупостите продължават ....
    И ако си мислите че това засяга някакви си "македонисти" , питайте съдиите от Пловдив , които "гордо" и с "чест" защитават Цацаров за Главен прокурор , докато използвайки същата нереформирана съдебна система продължават да обричат България на глоби и цивилизационен срам
    Кеф ...отвсякъде

  81. 83 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#78] от "achado2":

    Щото като пишеш Македония и Румелия не грешиш?

  82. 84 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#80] от "dobrich":

    Основно движението спира с Моллов-Каандарис, макар да има отделни акции до 1934 година - военния преврат в България.

    а според вас докога е.

    на мен това ми е разказвано от участник.

  83. 85 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#82] от "thepirineagle":

    дайте конкретни случаи.

  84. 86 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#82] от "thepirineagle":

    хехехехехе.....Заради хОмо Илинден съставено от селяндури от с. мусомище да си променим закона и да разрешим етнически партии!? Албанците превзеха 50% от РМ, те искат партия в България!?

  85. 87 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#83] от "dobrich":

    объркал съм го - не е нарочно.

  86. 88 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#85] от "achado2":

    хехехехехе.....Единия бил "тракиец", другата македонка и играят ролята на доброто и лошото ченге!?

  87. 89 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#88] от "dobrich":

    аз съм сам - не влизам в комбини.

  88. 90 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#89] от "achado2":

    Ти по добре прочети този текст от Скопския печат и коментарите под него:
    http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=5503825B7DE4FD49A1FF60DFBE8A9EBA

  89. 91 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#50] от "dobrich":


    [quote#50:"dobrich"]Те не владеят Западна Македония, ще имат претенции за Горна Джумая!? [/quote]Не владеят Западна Македония,но претенции за Пиринско имат.В Македония пищят,че 9% от географска Македония е в пределите на България,но че 50% е владяна 90 години от Сърбия и дума не се споменава.Сръбска политика,какво да правиш!

  90. 92 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Гневно

    До коментар [#91] от "yanne":

    Какво искаш от боклуци с претенции...

  91. 93 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#68] от "dobrich":

    И какво точно те възмути
    А превод намери ли
    Или уште го бараш Вреден е или ништо не чини ?.....преведувачката екипа мислам

  92. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 95 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#92] от "dobrich":

    Би ли обяснил на модератора кой е "боклуци"

  94. 96 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#52] от "achado2":


    [quote#52:"achado2"]Има ли общи програмни документи за присъединяване. [/quote]Що пишеш глупости,бе човек?!Какви документи?!Ами то не е имало отделен субект "Македония" ,който да подписва така желаните от тебе документи.Имало е организации,които са се борили за присъединяването на Македония към България,като се делят на 2 течения:Автонимисти и Върховисти(идва от Върховен Комитет).Автономистите смятат,че най-подходящия начин е румелийския вариант,а върховистите смятат,че Македония трябва да бъде директно присъединена към България в резултат на военни действия.Но няма абсолютно никакво съмнение,че и 2-те течения са с български характер.Дори и Сандански,когато се обявява за слвянска федерация недвусмислено определя македонското население за българско.Затова и неговата партия в устава си пише,че в нея може да бъде член всеки поданик на султана,българин по произход(това е за пределите на Македония,която по това време е още част от Османската Империя).

  95. 97 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    „Още на времето предупреждавах, че към гръцките блокади ще се присъединят и български и това не ме изненадва. Тази тенденция се наблюдава отдавна. Българската държава обаче по-трудно ще артикулира българската блокада, защото за разлика от гръцкия проблем с нашето име тук се крият претенции както териториални, така и етнически“, заявява Чашуле.
    Държавният глава на България Плевнелиев каза, че е крайно време е управляващите в Скопие да приключат с антибългарската си кампания. Плевнелиев посочи още, че „не можем да дадем евросертификат на действията на управляващите в Скопие, които системно налагат идеология на омразата към България“. Ей само за това бат Росен заслужава адмирации!

  96. 98 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#93] от "thepirineagle":

    зашо е нужен превод - то се разбира.

  97. 99 Профил на achado2
    achado2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#96] от "yanne":

    Става въпрос за присъединяването, а не за характера на на#селението - имало е и малко власи - като Питу Гули, ама синовете му са се прекръстили на Гулев - побългарили са се.
    или вангел Диму - председателят на крушевската република

    за характера говори и названието на партията на сандански и Чернопеев - Народнофедеративна партия - българска секция.

    Но аз писах конкретно за присъединяване.

  98. 100 Профил на armia
    armia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#75] от "saso":

    Спокойно. Остави България настрана. Сега през декември гледай как Груевски и Ко. ще отнесат поредния гръцки шут. Ама вие сте свикнали. Няма да ви боли много.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK