Граждански протест затваря за кратко пътя към Банско

Банско

© Цветелина Белутова, Капитал

Банско



Протест на жители на община Банко ще затвори днес от 16 часа пътя преди входа на курорта.


Причината за акцията е забавеното доизграждането на ски зоната в района. Инициативата ще премине под мотото: "Да отворим планината за хората".


Искаме втори кабинков лифт, който да облекчи скиорите, още няколко открити и нови писти, както би позволило мястото и територията, заяви пред БНТ кметът на Банско Георги Икономов.




Акцията днес ще е първата част от поредица протести, които ще продължат през следващите дни до края на годината. След това хората от Гражданския инициативен комитет са готови да затворят и главен път Е-79. Те настояват да дойде представител на Министерски съвет, с който да разговарят за конкретни действия, засягащи развитието на туризма в региона.


В момента скиорите се трупат на огромни опашки, а има хора, които са готови да инвестират,  учредена е концесията, определена е и територията за спорт в Пирин, каза кметът на Банско. Георги Икономов обясни, че в разгара на сезона ще стартира и национална подписка в подкрепа на туризма във всички планински курорти. Досега са били изпращани писма до президента, премиера и министър Нона Караджова, но без видим резултат. Жителите на Банско приемат, че казусът е сложен, но искат неговото разрешаване.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (304)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Имат пълно право хората!Искат да работят!Който е против, е против икономиката!Това е!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    Ами пък да вземат да им го построят пък. А те после ще отговарят за чистотата и опазването.
    А прасетата, които ходят там и с 1 и с 2 лифта все толкова ще мърсят.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Интересно защо не протестираха като съсипаха Банско и го бетонираха като Слънчев бряг? Не могат ли да разберат,че ще печелят много повече ако Банско беше един екологичен и много по-малко застроен курорт,отколкото досега!

  4. 4 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    "Хората" са там срещу дребна сума на калпак, и всъщност защитават интересите на едни други "хора".

  5. 5 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно



    - ПОДКРЕПЯМ !!!


    Еко-тероризЪма прикрива >
    кредитните зелено-червеникави олигарси.



    P'S
    Матряла на 2011 > Флашкиите на Яне Янев
    Матряла на 2012 > Флашката на Pavlik<>Ходжа

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  6. 6 Профил на crimson
    crimson
    Рейтинг: 381 Неутрално

    мдаа, интереса клати феса
    нали джоба ще се пълни, какво ги интересува че планината се превръща в разграден двор
    ...и без да ми дават за пример Алпите и т.н., там нещата стават цивилизовано с регулации и спазване на закони....докато тук тц тц тц, тук всички са от тарикат нагоре и се интересува само от това колко може да открадне

  7. 7 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    Еми давайте, изсечете всички дървета. Превърнете всичко в една голяма писта. Постройте още десет лифта и прекръстете Банско на Голо бърдо. Успех!

    http://www.migrantsrights.org.uk/files/cutting_branch.jpg

    TAKE THE RED PILL!
  8. 8 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    ТалиБанско... Май между ония, които стреляха с оръдия по древните статуи, и тези, които са готови да обърнат оръдията за сняг върху всяка рътлина, няма особено голяма разлика!

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4843 Неутрално

    Банско с протест се захваща,
    щом сметката Юлен я плаща !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":
    Наркодилърите също искат да работят. Закона обаче им пречи.
    А преди две седмици, хотелиерите се оплакаха, че концесионера не има дава достъп до пистите. Всъщност те какво искат? Нормален бизнес или просперитет само на Цеко Минев?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  11. 11 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 907 Гневно

    За Витоша не щем ски писти ама за Пирин може! Ей тея от Банско стават кат` онея лакомии по морето - само парите им в главите! Но пък иначе излизат зад мотото - "За хората" - да бе да!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  12. 12 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#9:"КМЕТ В СЯНКА"]щом сметката Юлен я плаща !!! [/quote]


    а ти предпочиташ Еко-Талибани от Биологическият


    да затварят кръстовища, имитирайки еко-активизъм ...... прикрит под Зелен-патриотизъм ..... ??!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  13. 13 Профил на Хри_Ло
    Хри_Ло
    Рейтинг: 434 Гневно

    "Да отворим планината за хората".

    Ами отворете я, като не я сечете и презастроявайте.
    Аман от подлоги.

  14. 14 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Вземе напишете защо протестират ски учителите на Витоша и как ги изнудват да си плащат на Цеко Сифоня... то Витоша стана феодална зона, ред е май на Пирин.

  15. 15 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Има пари за пране, от проституция, наркотици, ддс измами и т.н. Инвестираш ги в едно атрактивно място, те се връщат за 5-6 сезона и после чисти като сълза...
    Пък природата.. кой ти мисли за природата, важното е да има келепир.
    По тая логика същите "хора" превзеха черноморието, островите по Дунав, сега е ред на планините.
    Тъжно но факт.

    Крайно среден !
  16. 16 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Помните ли каква вода се спусна от планината към Банско и как има зарина главната улица с камъни?

    http://ww.vbox7.com/play:1c18fa16

    Ето, да си спомнят кухите лейки- това беше преди две години. Май къса е паметта на лакомите дупета...

  17. 17 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    [quote#10:"Gopeто"] Нормален бизнес или просперитет само на Цеко Минев? [/quote]

    Дали ще е Цеко Милев или Филанкишията,какво значение има?!Когато само държавата беше, да не беше по-добре?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  18. 18 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Весело

    И аз подкрепям. Т. нар. еколози да отидат да видят как е по света - в Доломитите което е Unesco World Heritage Site има над 1500км писти - на територия горе долу колкото Пирин. Всичко е направено с мисъл красиво е и хората имат възможността да се наслаждават на природата с пълна сила без при това да я увреждат. На всички е ясно че повечето еколози са платени викачи които с това оправдават съществуването си. Повечето не са и стъпвали на планина. Аз обаче за разлика от тях съм първо планинар после скиор и винаги и навсякъде природолюбител. И въобще хората които обичат планината са отговорни и пазят.

  19. 19 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 434 Неутрално

    забравих язовирите....

    Крайно среден !
  20. 20 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Аз пък предлагам да блокираме пътя към Банско за Нова година, а? Аман от прости и алчни боклуци. Колко им се разправяше преди, че това презастрояване е изключително идиотско и недалновидно и не отговаря на възможностите на ски зоната? Колко...а сега вместо простаците да понесат последствията и да фалират поради простотията си, искат да досъсипят планината. Абе Пирин да не е ваш бе тъпанари?

  21. 21 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    Не е вярно, че щяха да печелят повече от екологичен курорт. Напротив. Екологичните курорти имат малък капацитет по дефиниция, и това че четете по вестниците колко хубаво нещо са не значи кой знае какво. Истината е че да се бетонира е по-печелившо, до доста по-голяма степен на презастрояване от Банско. Доколко резултата е приятен - ами повечето хора са съгласни че не е. Но парите са си пари.

  22. 22 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    Абе те не са от вчера там.

  23. 23 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Хората в Банско си избраха преди години общински съвет, който даваше разрешителни за строеж на куцо, кьораво и дебело-вратово. Хората в Банско си мечтаеха че като стане тази ски-зона ще заживеят както в Австрия си живеят. Да ама разрешителните за строеж продължаваха да се издават и за 5 години местата в хотелите надвишиха няколко пъти капацитета на ски-зоната. Та бленувания живот не се състоя. 20% от хората бачкат по лифтовете, 5% имат малки хотелчета, които не се пълнят достатъчно за да са рентабилни, заради идиотските огромни хотели и ап. комплекси.
    Сега бат Цеко явно им е казал - излезте, протестирайте че да има далавера и за вас. Всъщност хотелите ще стоят празни и след новия лифт и писти, просто никой нормален човек, който вече е чакал 3 часа на опашка, за да покара с още 50 000 души на 3 писти няма да дойде отново.

  24. 24 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#18] от "Стан":

    [quote#18:"Стан"]Всичко е направено с мисъл красиво е и хората имат възможността да се наслаждават на природата с пълна сила без при това да я увреждат.[/quote]

    Къде е красотата в Банско бе, шемет? Ти ходил ли си там? Какви глупости плещиш въобще?


  25. 25 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#13] от "hrilo":

    Сори, ама банскалии не са хора. Това са самозабравили се алчни свине....всъщност, май само обидих свинете, като ги сравнявам с банскалии....

  26. 26 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Весело


    Прави са протестиращите !!!

    Еко-талибаните нарекли себе си Зелени
    да не се правят на ударени с мокър парцал, а да се разходят из алпийските курорти ......... голямо цъкане с език ще падне .......

    А имитациите на протести са PR акцийки за младежи в буйна напориста възраст.


    P'S
    Матряла на 2011 > Флашкиите на Яне Янев
    Матряла на 2012 > Флашката на Pavlik<>Ходжа

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  27. 27 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 488 Неутрално


    "Да отворим планината за хората"

    Като затворите пътя към нея. Интересно

  28. 28 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Моля не говорете глупости за дърветата! Първо проверете колко гора се изсича за дърва за огрев и за материал и колко от това количество е законно и колко не е и след това го сравнете с изсеченото за писти и лифтове. Съотношението е 100 : 0.001 . И печалбата от едното няма нищо с другото....
    Да еко-активистите протестират само срещу ските и почти никога срещу голата сеч!!! Аз поне досега не съм видял организиран протест за това.

  29. 29 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Природата за хората, или природата за самата природа, изберете сами!
    Така или иначе сме се пръкнали на тази планета и ползваме благата и - всичките!
    Според нашите велики "еколози" опазването на природата е да се затворим в черупките си в градовете, най-много ако трябва да идем на село и другото да оставим на природата!
    Е хубаво, но ние от къде сме тръгнали и накъде отиваме - към града, сградите, опушените и затворени помещения, или ще можем да дишаме чист въздух, да спортуваме и т.н.
    България е с най-много защитени територии и зони на глава от населението, може би в целия свят.
    "Натура 2000" покрива 38% от територията на страната, като от тези 38% над 80 са гори, планини и т.н.
    Имаме три Национални парка, които са се превърнали едва ли не в резервати и развъдници на мечки!
    Я отидете в "белите" страни да видите как се ползват Националните паркове - май не като нашите.
    Е имаме повод за гордост, че държавата ни постепенно се превръща в див пущинак!
    Според нашите еколози - там не трябва да стъпваме!
    Верно е едни хора, ще спечелят едни пари, но ще спечели и цялото население на държавата и то не само пари, а здраве и дълъг живот. Или може би това не е добра кауза?

    ура и да живей!!!
  30. 30 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#18] от "Стан":

    Абе неграмотник, Доломитите са част от Алпите. А Алпите от Запад на Изток са дълги над 1 000 км. от Север на Юг са над 250 км. Пирин е дълъг само някакви си мизерни 60 км. Като правите такива малоумни сравнения, вземете да се подготвите поне.

  31. 31 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Частно-собственическите интереси ще съсипят България.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  32. 32 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "Стан":
    Да само, че у нас не се прави с мисъл за природата.
    Ти като изявен планинар не ти ли се къса сърцето, като минеш покрай сечище, и видиш как всичко се прави с мисъл и как на всички им е приятно....
    И какво остава след това...
    Навеждал ли си се поне веднъж да вдигнеш найлон или туба от бира, за да я смъкнеш от планината и да я хвърлиш, където трябва?

    Крайно среден !
  33. 33 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#28:"Скиорски"]Да еко-активистите протестират само срещу ските и почти никога срещу голата сеч!!! [/quote]

    Няма и да видиш "Зелени" да протестират срещу голата сеч,
    > нито срещу Заменките на хиляди декари гори.




    Там няма как да Цвъкат >
    на тема Бойко Ни Борисов !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  34. 34 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#24] от "diegos":аз за разлика от теб съм карал ски на Банско за пръв път през 1987г. и от тогава не съм спирал.
    Банско няма проблем горе с пистите там е добре направено. Проблема на Банско е долу с хилядите недовършени сгради.
    И ако обичаш спазвай някакво приличие с езика

  35. 35 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#32] от "plamkata_76": да навеждал съм се - даже си нося чувал за да събирам остатъците от запоите на хора наричащи себе си еколози - бутилки кенчета и прочие

  36. 36 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 558 Любопитно

    Къде са кавичките от двете страни на "граждански", питам аз.

  37. 37 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    Ми там си е чисто бе жена.
    Ти кога ходи за последно на Банско?

    Жената е покана за щастие
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Тия са ненормални. Можеха да имат скъп курорт, който да им носи пари. Заради вродената им тъпотия го направиха посредствен евтин град, пълен с празни сгради и безумия. Но пък искат да продължават..
    Банската мечта - Голф тройка и пристройка - явно не се е променила.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2905 Неутрално

    Банскалии не мислят за бъдещето.Като изсекат гората им трябва един проливен дъжд и ще стане Голямо свлачище.Както нямат и канализация....

  40. 40 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#35] от "Стан":
    Да ти призная последния път си ги бях забравил, ама си намерих в гората, цели два...
    Ако се огледаш намираш и торбички и чували всичко...
    Те хората не оставят само кенчета и чашки..

    Крайно среден !
  41. 41 Профил на TTS
    TTS
    Рейтинг: 587 Неутрално

    но но но, и после какво метро до летището, и ако това не стане ще "гръменм нещо голямо и радиоактивно" ..

    TTS
  42. 42 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    До коментар [#28] от "Скиорски":

    Подкрепям.

    Трасето се прави веднъж, а дървета се режат едно за огрев, второ за целулоза.

    Жената е покана за щастие
  43. 43 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Весело

    Освен това въпросното разширение на Банско е на Църна могила - така или иначе там просеките за писти и лифт са направени още в средата на осемдесетте когато се е пускал и лифта до Тодорка. Дълги години лифта на Църна могила се ползваше само да извози студентите до Академика - това направо си е грехота. Така, че на практика има всички условия това да се случи без особени повреди по гората. "Еколозите" обаче са се запънали като костилка на дупе. Ама какво да очакваш от хора които не са стъпвали на планина и са превърнали платеното овикване в професия. Къде бяхте при хилядите заменки, къде бяхте и къде сте когато хиляди декари се изсичат незаконно, къде бяхте и къде сте сте когато предприятия замърсяват.............

  44. 44 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Интересно е дали милиционерите ще "изсурвакат" протестиращите ... ако протестиращите не ядат предновогодишно бой и не бъдат размъквани по районните управления няма да повярвам, че зад протеста на жителите не стоят едни мутри, които предпочитат рано сутрин миризмата на бетон пред тази на борова гора след дъжд.

  45. 45 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#40] от "plamkata_76": това е похвално. Браво!

  46. 46 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#34] от "Стан":

    Ти си объркан човек- ако ще да си карал ски през мезозойската ера. Като не е проблема пистите, какво пискаш? Кое точно ти харесва в Банско и какви нелепи сравнения ми правиш с европейската практика???

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  48. 48 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#46] от "diegos":правя ти сравнения защото в в територия колкото Пирин има 1500км писти - и то забележи в национален парк -Доломитите - карал съм там карал съм и национален парк Стелвио - в средата на парка има ски курорт с 50км писти.
    защо да са нелепи сравненията щото няма с какво да им отговориш ли?

    на въпроса ти какво ми харесва - Банско е единственото място в БГ където съоръженията са модерни, пистите се подготвят на изключително високо ниво. Харесват ми туристическите маршрути около Вихрен и Безбог. Харесва ми стария град с малките улички. Безспорен факт е обаче, че курорта е тесен за хората които искат да карат ски.

    Не ми харесват опашките, не ми харесват скелетите на недовършените сгради не ми харесва БГ манталитета да доиш туриста като за последно и куп други неща

  49. 49 Профил на валчан
    валчан
    Рейтинг: 447 Гневно

    Цеко Минев няма да плати глобите от ЕС за нарушенията които е извършил и които предстоят.

  50. 50 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Как беше: колкото повече, толкова повече. След новите писти, нови хотели, нови заведения, естествено допълнителна инфраструктура, канализация,електро и ВиК, допълнителна полиция, администрация,и т.н. Глупаци. Някога служих в Разлог който е на 5 км. от Банско. Уникално място по бит, култура и природа в което и Турците са се въздържали да се намесват. Сега е огромен бетонен град който алчността и мутринската философия на забогатяването са водещи. Жалко за самите банскалии, ама те са си виновни. Те си избират кметовете и те ще си сърбат бъдещата попара.

  51. 51 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Протест на жители на община Банко"....
    хахахаха, неволна грешка, но право в десятката!

  52. 52 Профил на Хри_Ло
    Хри_Ло
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Точно тази тема е засегната в епизода "Няма да ни изгоните от тук" в култовия сериал "Синьо лято".
    Добре ще да е, ако протестиращите го изгледат и най-важното да осмислят поведението си.

    http://www.vbox7.com/play:56ae756f - част 1

    http://www.vbox7.com/play:e30c8394 - част 2

    http://www.vbox7.com/play:06327a58 - част 3

  53. 53 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Ми да си съберат при и да си го построят. Защо пак с пари на данъкоплатците да се правят тези неща а печалбите да отиват при други!?

  54. 54 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Граждански протест на бесни селяци.

  55. 55 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#1] от "lz2":

    Разбира се, че имат право да си затварят пътя през активния им сезон! Само така! Точно така!!!!
    Даже малко протестират! Да се блокират вътре, та никой ни да влезне, ни да излезне!!!
    ХАХАХАХАА!!!
    Много идиоти никнат в тоя климат, ей! Ганьовци !!!

  56. 56 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 594 Гневно

    Не могат да си продават мутростройките, затова искат цял Пирин да насерат! Е няма да стане
    Продадохте си гъзовете на мутрите, сега и те, и вие вървете където и без това отивахте ....

  57. 57 Профил на doria
    doria
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добре де, как точно да се поддържа там ски туризма, за който вече тъй или иначе е изградена инфраструктура без втори кабинков лифт? Дори поставянето на второ въже по същото трасе би улеснило достъпа до пистите. Не виждам нищо лошо в това. Не се сече, а се ползва това, което вече има. Не не нужно непременно да сме против всяко развитие.

  58. 58 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#10:"Gopeто"]А преди две седмици, хотелиерите се оплакаха, че концесионера не има дава достъп до пистите.[/quote]

    Всъщност се оплакаха, че концесионерът пуска намаления при ползването на съоръженията за отседналите в неговите хотели! Аз не виждам никакъв проблем в това - въпрос на конкуренция!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#48] от "Стан":

    Дали пък в двата курорта няма около 1000 метра разлика в надморската височина?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 488 Гневно

    [quote#1:"lz2"]Имат пълно право хората!Искат да работят!Който е против, е против икономиката!Това е![/quote]
    Какво искат, бе! Тази планина да не им е бащиния! Давай да я съсипят, заради алчността на шепа паразити!

  61. 61 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тези Банскалии сещат ли се, че е нужно да имат нещо атрактивно през цялата година, а не само през един сезон. Имайки с какво да привличат туристи и през останалите три сезона, ще печелят повече със сигурност.

    Крайно среден !
  62. 62 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#59] от "Тони!":кои два

    в Доломитите пистите са от 6-700м до 2400 по цялата планина. В Стелвио са от 1800 до 3300

  63. 63 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#5] от "barcelonski":

    оди се удави ти в Бенидорм

  64. 64 Профил на rrv
    rrv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да съберем 80 000 подписа против дострояване на ски зоната в комплекса Банско:

    http://www.avaaz.org/en/petition/Da_sberem_80_000_podpisa_protiv_dostroyavane_na_ski_zonata_v_kompleksa_Bansko/?cmxicdb

  65. 65 Профил на ddm2010
    ddm2010
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Какво сте се размърдяли всички??? Ските на Банско трябва да се развият в интерес на държавата. "Ските" на Витоша още повече! Аман от мрънкачи бе вашата м----! Ски пистите са 1% от планината, какво толкова, какво? Който не може да си позволи да кара ски да не пречи на останалия свят!

  66. 66 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    До коментар [#38] от "Тони!":

    Тони, мисленето ти е като мисленето на Командира ти- давай да сме против всички! Хората искат да работят, а както Костов правеше докато беше на власт, давай да пречим на всички, които не са "наши"! Затова сте един файтон партия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  67. 67 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 598 Неутрално

    най-напред трябва да се разследват престъпленията около превишаването зоната на концесията с около 70% и строителството на вече съществуващата ски зона - освен че половината писти или части от тях са извън територията за която Юлен плаща, повечето съоръжения бяха построени в нарушение на условията по оценката за въздействие върху околната среда, което ги прави незаконни....

    да се установят нарушенията, да бъде глобен и санкциониран Юлен и Община Банско и тогава чак можем да мислим за каквито и да било по-нататъшни проекти !

    обратното означава обществото да остави един частник и платените му лакеи да правят каквото си искат и да печелят неправомерно от територия която е от национална ценност и собственост на всеки български гражданин

  68. 68 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1730 Разстроено

    Бесна простотия и алчност. Комбинацията е ужасяваща, а резултатът е налице.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#66] от "lz2":

    Фуражко, тия не работят, а съсипват ресурса си. Как да ти влезе у тиквата, че ако разчиташ на обикновенни хотелчета и прилична ски зона ще имаш поредния от многото ски курорти и тогава ще трябва да се съревноваваш с тях, а това е почти непосилно.
    Вместо това, можеха да имат онова прекрасно старинно градче, пак с прилична ски зона, но да е скъп, гъзарски курорт, който щеше да им докарва много повече пари.
    Сега ще стоят и ще гледат празните сгради, надявайки се, че новия лифт ще промени нещо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Това Банско не ми харесва.
    Харесваше ми онова Банско - незастроеното, с кравите които пасяха теменужките пред кметството.
    Само че в онова Банско всяка втора къща се изхранваше с незаконен дърводобив. При всяка разходка се виждаха нелегалните сечища. И вредата за гората със сигурност е била многократно по-голяма от изсеченото за ски пистите.
    Харесва ми или не - 15 000 души отиват за празниците там, и то основно чужденци. Нелегалния дърводобив вече просто е нерентабилен.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  71. 71 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#53:"The_Fly"]Защо пак с пари на данъкоплатците да се
    правят тези неща а печалбите да отиват при други!? [/quote]

    На тебе пък кой ти каза, че някой смята да строи нещо с пари на данълкоплатците!?
    Искането е да се даде разрешение на концесионера за изграждане на съоръженията.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  72. 72 Профил на mofo
    mofo
    Рейтинг: 221 Весело

    Чудесно, нека да построят 2 лифт .Само тези които са на протеста да са съгласни да плащат глобите на България за това ,че строи в защитени територии. Предполагам ,че веднага тази тълпа ще се навре обратно в дупките си и през ум няма да и мине да се появи пак

  73. 73 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тони!":

    И как стават тези работи бе Тони?! Я ми обясни, как се прави скъп "гъзарски" курорт?
    Аз защото се сещам само за един начин! Хваща се някой с много пари и го прави. В Банско обаче нямаш някой с много пари, а имаш много с малко пари. Е! Когато ситуацията е такава, точнот това се получава.
    Това костовистите много ви нива да давате акъли дето за нищо не стават!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  74. 74 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Впечатлението ми от там е, че местните са доста прости и алчни. И негостоприемни, само парата гледат.

    'Let light surround you' Dream Theater
  75. 75 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#48] от "Стан":

    Мунчо, отвори Уикито и Гугъл-земя и си направи справка!
    В Доломитите има точно 10 върха с височина над 3000 метрa.
    Колко такива има в Прирн, а?
    Освен това Доломитите не се ли падат малко по-на север и на място, на което валежите са малко по-интензивни?
    А мислете малко преди да пишете наизуст!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#73] от "tribiri":

    Скъп курорт се прави основно когато можеш да предложиш нещо, което другите не могат. Банско имаше прекрасна архитектура, която изпъкваше преди там да се нароят един куп безумни хотели. Това може да се продава скъпо. Ако това е тайна за теб - сори.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на rossen1967
    rossen1967
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не мисля,че протеста е на банскалии,които са доста свестни и прагматични хора. Мисля,че това е поредната Цеко-Минева свинщина,целяща да освини Пирин и да преобразува природата в парични знаци. И в момента банскалии получават трохите от трапезата на Минево-Мутафчиевата банда,така че не виждам интереса им от подобни акции.Ще бъде много жалко,ако се допусне миневщината да победи...

  78. 78 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#75] от "rapidfire": може да има и 100 върха с 3000м обаче пистите са до 2400м и са основно в ниските части. Върховете за които говориш са едни огромни скали мойе би около 7-800м високи скални масиви - е те това точно са Доломитите и няма нужда да отварям уикито щото всяка година ходя да проверя на място.

  79. 79 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#75] от "rapidfire":

    А колко върха над 3000 л. има Шварцвалд? Един баир от който извира Дунав, пълен със зимни курорти насред изсечени гори? Не му запомних името, но един от най-големите френски ски курорти е в национален парк и е със 650 км. ски писти.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  80. 80 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#56] от "Aлфepaц":

    Това че някой се е продал на мутри не значи че няма нужда от развитие! СКи туризма трябва да се развива, законно и разумно! Но без разивтие не става, набийте си го в кухите лейки!

  81. 81 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#60:"noshten_jastreb"]Какво искат, бе! Тази планина да не им е бащиния![/quote]
    Точно така! Никакви туристи в Банско! Откъде на къде тези ще печелят пък аз няма да печеля!

    И никакви туристи на морето! Ама а! Ще ми печелят те! А за мене! На мена каква ми е файдата от туристите на морето!

    И по спа курортите! Никакви туристи! От къде на къде някой ще прави пари от минералната вода! Тя да не им е бащиния!

    Ех злобо българска! Ти ще довършиш племето ни!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  82. 82 Профил на Планинар
    Планинар
    Рейтинг: 494 Любопитно

    Всеки има право да протестира, но Банскалии дават ли си сметка, че техното някога китно градче си го превърнаха в хотелско гето и че 45% от ски зона Банско е построена незаконно според министъра на екологията. Аз не съм съгласен да продължи унищожаването на невероятния туристически и природен ресурс на Национален парк Пирин, и то заради алчността на шепа бизнесмени и банкери.

    Наш дълг е да опазим планините и за нашите внуци!
  83. 83 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#30] от "alex_ks": пич аз се подготвям всяка година на място за разлика от теб. И мога да ти кажа че Доломитите не са много по големи от Пирин но имат 1500км писти.А в останалата част на Алпите сигурно има над 30000км. Само в Тирол са около 10000км. Добре Алпите са ти големи - ми виж тогава Пиренеите - там има поне 50-60 курорта.
    Тук никой не иска да прави 1500км - няма да има и кой да кара по тях. Става дума за вече просечени терени.


  84. 84 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Весело

    До коментар [#79] от "др. Иванов":др. Иванов въпреки, че съм на строго противоположни политически позиции за този коментар те подкрепям с 2 ръце! Така де - изказват се тука неподготвени

  85. 85 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#76] от "Тони!":
    Това което казваш е много добро за "архитектурен" туризъм, ако има такова понятие. За ски туризъм си трябват пари каквото и да говорите, иначе ще идват едни баби да разглеждат "уникалната архитектура" на Банско и вечер ще се прибират в Гърция, Македония или Сърбия. Това не е скъп курорт, още по-малко скъп ски курорт.

  86. 86 Профил на Планинар
    Планинар
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#79] от "др. Иванов":

    Пич, всички ски-курорти в Алпите са извън Национални паркове, част от тях попадат в буферните им зони, с което са постигнали баланс. А в България мутрите не само спират създаването на буферни зони на парковете, но и се целят да застрояват сърцевините на парковете.

    Наш дълг е да опазим планините и за нашите внуци!
  87. 87 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#84] от "Стан":

    Трябва да си смениш политическите позиции, аз съм винаги прав!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  88. 88 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#76] от "Тони!":

    Кой го прави!? С какви пари?! Нали се сещаш, че от едно село, в което има 5 хиляди души собственици на по 30 декара земеделска земя средно и по един парцел с къща, нама как да се получи горд собственик на гъзарски курорт!

    Всъщност може ако човек е чел много книжки за светлото комунистическо бъдеще!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  89. 89 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#86] от "Планинар":

    Това кой ти го каза?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#88] от "tribiri":

    Собствениците го правят. Нужда от много пари няма, защото архитектурата си я имат. Парите, които се изляха там бяха предостатъчни.
    Всъщност, има малко хора, които успяха да направят нещо добро в това градче, но като цяло и те страдат от масовата посредственост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#86] от "Планинар": аз лично съм карал в средата на поне 2 национални парка. Пълно е с писти и лифтове като това по никакъв начин не уврежда природата

  92. 92 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#82:"Планинар"]Аз не съм съгласен да продължи унищожаването на невероятния туристически и природен ресурс [/quote]
    Нещо ти се губят причинно-следствените връзки...
    Туристическият ресурс, за да бъде оползотворен, е нужно да се изградят съответните съоръжения, а еколозите роптаят именно срещу тях. Да ходиш с раницата с консерви русенско варено и да сереш из драките не е формата на туризъм, която привлича чужденци и вкарва пари в икономиката. Влезте малко в час. А най-добре влезте в някой автобус, ако нямате парици за самолет, и идете да видите австрийските, швейцарските или френските ски курорти. Сами ще се убедите, че никоя от изброените страни не е останала без природа от това, че е изградила ски писти и съпътстващите туристически съоръжения - хотели, влекове, лифтове и увеселителни заведения. А ако искате девствена природа без цивилизация, идвайте с гегите и подкарвайте градското население - да оди по планините да рупа корени и шипки, стига са ревали за пенсии, заплати и градски удобства.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  93. 93 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#80] от "БамБам":

    Само с първото изречение съм съгласен. Градчето отдавна е надминало капацитета си и няма нужда от повече такова развитие. Това че някой се е претаковал да строи апартхотели без да мисли колко туристи могат да поемат, си е негов проблем, и както този някой не се е интересувал от обществените реакции, така и обществото сега не се интересува от него. А простите банскалии и жители на региона нека блокират още пътищата, та да си прецакат сезона, пък ще видят туризъм друг път.

  94. 94 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#91] от "Стан":

    Не се хаби, той е еколог а те само лъжат! Дори не знам кой лъже повече, герб или еколозите.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#91] от "Стан":

    Аре моля, природата е различна навсякъде, растителните видове като част от нея - също. Тук има някои особености и не беше това правилния начин за развитието на това градче. И понеже времето е единствения съдник, можем спокойно да съдим по празните хотели, стърчащи навсякъде.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#18] от "Стан":

    А ти иди виш какво представлява скизона Банско през лятото!

    Ама трябва бая да си пренесеш телесата, щото тогава лифта не работи, Цеко летния туризъм не го бърка. Затова и Банско лятото е един кенеф!

  97. 97 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#66:"lz2"]Хората искат да работят[/quote]

    О, не! Хората искат да работят 3 месеца в годината и в следващите 9 само да сменят кълките, на които се подпират

  98. 98 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#95] от "Тони!":

    съгласен съм че се построиха прекалено много хотели но това няма нищо общо с развиването на ски зоната - то е в следствие на лошо управление. Съотношението хотели писти тук е доста неблагоприятно. Просто на запад наистина има много писти. Обаче нека пък и ние да използваме потенциала на нашите планини. Ако се прави регулирано може да се постигне устойчиво развитие така, че хем да не се вреди на природата, хем да се радваме и ние на планината и хубавите ски писти. Никой не говори да се настроят 10000км писти но защо да не използваме даденостите на нашите планини очевидно има търсене и вътрешно и от съседните страни. Аз не искам да ходя в Австрия и Италия на ски искам да карам тук но съм принуден от опашките тълпите чисто българския тарикатлък да те минат на дребно........

  99. 99 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#92] от "avatar":

    Трябва да си много........ за да мериш Банско със Швейцарските/Френските Алпи.

    Там имат 6 месеца сезон, от които 4 месеца на естествен сняг, добрите им курорти почват на 2000 и свършват над 3000 метра! Тук имаме 1 месец естествен сняг и то само на върха на Тодорка, другото е изкуственяк лед.

    Та не виждам какво толкова се пънете за разширение, при положение, че нямате географска даденост да ги конкурирате. Колко бетонната свинщина на Сл. Бряг конкурира гръцките и турски курорти, толкова Банско може да е конкуренция на истинските ски курорти

  100. 100 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#78] от "Стан":

    Извади от 3000 7-800 метра и виж какво се получава.

    До коментар [#79] от "др. Иванов":

    И за двамата за домашно - отваряте картите, атласите и справочниците и правите следните изчислителни сравнения:

    1. Географска ширина на Доломити, Шварцвалд и Пирин.
    2. Количество и качество (имам предвид дъжд и сняг) падащи на съответните места.

    3. Вид и дебелина на почвения слой
    4. Склонност към ерозия
    5. Растителност и отношението ѝ към послените две точки.

    Преди да сте написали това домашно, повече няма какво да говорим

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK