Бохологиката на Ани, която създаде първата "верига идеи"

Бохологиката на Ани, която създаде първата "верига идеи"

© Дневник




Истинските герои
По традиция в навечерието на Рождество и Възкресение "Дневник" разказва за хора, които остават извън обсебените от политика и скандали новини.
 Събираме текстовете тъкмо в тези дни, защото светлите празници са време спокойно и предразполагащо да помислим за важните неща в живота.

Търсим непознати "герои" с интересни истории, които си приличат по едно - енергията да създават, да се борят, да търсят, да преодоляват, да мечтаят...Или хора, за които може би сте чували, но са пренебрегвани от медиите.

Правим го, защото те заразяват с желанието да продължат да вървят по пътя си, независимо какво се случва около тях. Затова наричаме тези хора истински герои на годината.

"ProjectЪ" отприщи една нова посока и идея за BohoChic house:) Глобално и безвъзвратно! Стартирахме с едно малко и скромно намерение, а се случват други и по-интересни неща!".


Това е написала във Фейсбук профила си Ана Иванова. Ще й казваме просто Ани, а за да започнем разговора начисто, стартираме с "кратък терминологичен речник".




"BohoChic House" е нещо като магазин-галерия, която Ани откри в началото на лятото на тихата варненска улица "27 юли". В него предлагаше селектирани облекла втора употреба, малко подаръци, интериорна декорация.


"ProjectЪ" е платформа, пространство и концепция за креативен начин на живот, за изкуство и дизайн. Мястото, където всичко това трябва да се случва е пак във Варна – "Бистро Европа".


"Boho Bazar ProjectЪ" е първата среща на хора, които сами произвеждат това, което продват – бижута, интериорни аксесоари, играчки, дрехи... Тя се състоя в третата неделя преди Коледа – 16 декември.


Нещо по-женско, по-уютно...


"Завърших Художествената академия в София през 1996г. със специалност Пространствено оформление, разказва Ани. Родителите ми са архитекти и още докато следвах започнах да се занимавам с интериорен и графичен дизайн. Но се уморих от това. Исках да правя нещо по-женско, по-уютно и дори по-социално", казва тя.


Идеята на "BohoChic House" е да бъде едновременно магазин и място за изкуство, без претенциите на галерия. "Има толкова много непознати хора, които са артистични и креативни и които заслужават да бъдат известни, казва Ани. Изненадващото беше, че магазинът бързо събра виртуални фенове в Интернет, които се оказаха от София и други градове в страната, където артистичния дух е буден, но не и от Варна. За това реших, че нещо трябва да се промени".


Скоро след откриването на магазина – галерия се оказва, че селектираните колекции от дрехи втора употреба са бизнес, с който се занимават много хора във Варна. Тогава Ани опитва с дрехи, купени на т.нар. "whole sale" (тоталните разпродажби) в големите лондонски магазини.


"Дрехите трябваше да бъдат така подбрани, че при пристигането във Варна цената им да не надвишава 35 лв, обяснява тя. Предлагах бижута или аксесоари, създадени от нетрадиционни материали – копчета, празни капсули от кафе... Но каквито и опити да правех не можах да се преборя с предразсъдъците на хората и убеждението им, че магазинът ми е за дрехи втора употреба". Затова тя решава да направи втората стъпка. "Пробвах с дрехи на млади български дизайнери, представени по време на последните салони за мода в Лондон и Виена, но се оказа, че те също се продават трудно. Авторската мода е уникална и по тази причина цените й са високи. Няма как да бъде иначе. Но има и още нещо – нагласата на клиентите. Те не са склонни да платят висока цена за дрехи, които макар и уникати не носят етикетите на познатите марки".


Вторият етаж


Ани признава, че й липсва артистичната среда от студентските години в София. Сигурна е, че и във Варна има достатъчно интересни и интригуващи хора, които не познава. За това се заема да създаде средата, в която това да се случи. Така в един разговор със собствениците на "Бистро Европа" се ражда идеята за винтидж кафе, което също носи името "BohoChic house".


Извитата стълба на заведението води до полуетаж, където всички мебели са сковани от дървени палети. Всъщност не всички. Има ретро шкафове, романтични паравани, дълги лавици с много книги, ръчно изработени бижута, дрехи, дизайнерска керамика, всичко...


"В кризата – хората трябва да разберат, че като купуват неща, създадени от местни занаятчии и приложници, като пазаруват в магазина зад ъгъла, а не от мола, помагат на местния бизнес. Трябва да разберат, че си помагат един на друг, за да се справят. Слоганът "buy local" не е измислен тук", казва Ани. Тя вярва, че трудностите на времето, в което живеем, принуждава хората да откриват и да ценят собствените си таланти.

Бохологиката на Ани, която създаде първата "верига идеи"

Скоро след старта си идеята за винтидж кафе също еволюира. Така покрай администрирането на фейсбук-страницата на BohoChic house се ражда "ProjektЪ".


"Ние непрекъснато се "тагваме", "лайкваме", "джойнваме" и адваме", обяснява Ани, говорим си за проекти.... Усвоихме бързо и успешно жаргон, който издава хладна рационалност. Но на подсъзнателно ниво при всеки удобен случай търсим сантимента, романтиката, която ни липсва, "Ъ"-то. Какво друго ако не точно това е винтидж стилът? Сигурна съм, че става дума за завръщане към естетиката на времето, в което контактите са били директни и физически, смята тя. За това искам тук всичко да се случва на едно място – да можеш да изпиеш едно кафе, да сърфираш в Интернет, да се зачетеш в книга от лавиците, да си купиш нещо".


В кафето "BohoChic house" ще се организират концерти, артбазари, хората ще могат да се срещат, да създават контакти. "ProjektЪ" е отворен към всички идеи, които могат да се вместят в пространството на "Бистро Европа". Участниците плащат символична такса от 20 лв. и това е всичко.

Бохологиката на Ани, която създаде първата "верига идеи"

И още една идея


Само за двадесет дни участие в първия "BohoChic Bazar" в "Бистро Европа" се записват 20 автори. Заради липса на място се налага техният брой да бъде редуциран до 15. Половината от авторите, които участват в първия базар са майки, останали в къщи, за да гледат децата си. И точно тогава някои от тях започнали да правят кукли от плат или други играчки за децата си.


"За да видят това, което се случва дойдоха повече от 500 души. Дойдоха въпреки, че беше неделя следобед, въпреки дъжда и отвратителното сиво време. Дойдоха много млади хора и за това средата беше различна, разказва Ани. Хората обичат да се срещат с някой, който прави нещата да се случват и има видим резултат от усилията му. Това ги прави позитивни и креативни".


Следващият проект изглежда като взаимноспомагателен флашмоб, който трябва да бъде организиран също в Интернет.


"Това вече съществува по света, но ще се опитам да експериментирам с тази идея и тук, признава Ани. За да спасят дребния си бизнес хората се обединяват в групи, които решават да речем тази седмица да похарчат по 20 лв. в магазина "Х". От там купуват хранителните си продукти. Следващата седмица се организира група, която има намерение да купи дрехи, но решава да го направи в магазина "У". Така хората сами подкрепят дребния, локален бизнес. Показват солидарност, а това звучи оптимистично", казва тя. След това дообяснява идеята си така:


"За да се чувстваме комфортно трябва сами да си изработим начин на поведение, който да ни помага. Не искам непрекъснато да мисля, че всичко наоколо се срива, че е безнадеждно. В противен случай трябва да свикнем и с другата мисъл - мисълта, че светът ни отива по дяволите, а заедно с него и ние".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ъ?!?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Поздравления за Ани и успешно реализираната и идея!

  3. 3 Профил на дон матео
    дон матео
    Рейтинг: 391 Неутрално
  4. 4 Профил на валя стефанова
    валя стефанова
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Браво , Ани !
    България има нужда от млади хора с инициативно поведение и новаторско мислене.
    Има надежда.......

  5. 5 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Не можах да разбера ,магазин за втора употреба ли е ?

  6. 6 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 829 Любопитно

    Статията ще бъде провокира доста по-силен интерес с малко повече снимков материал. Определено е оригинално начинанието и заслужава внимание.

    Поздарвеления за инциативата!!!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  7. 7 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "хората трябва да разберат, че като купуват неща, създадени от местни занаятчии и приложници, като пазаруват в магазина зад ъгъла, а не от мола, помагат на местния бизнес. Трябва да разберат, че си помагат един на друг, за да се справят."
    Браво! Ще дам още малко шансове на дневник.бг , че публикуват истории на _живи_ хора. Защото на моменти се чувствам като във филм на ужасите. Само хора, които искат, мръщейки се, нещо от държавата, от обществото, от работодателите, а самите те не поемат никаква инициатива, риск, не влагат енергия, не създават, не подкрепят. Само мислят, че останалите са им длъжни. И да не забравя, говорят за българите като "те", като за "другите" и не поглеждат себе си, че приличат на зомбита, ходещи мъртъвци, мъртви души.

  8. 8 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Трудно е цял живот да живееш по правила, това облекчава живота на околните, но собствения ...
    Макар че навикът е втора природа, стереотипът се руши при неблагоприятни условия.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    Хем е свежарско, хем онемявам когато прочета мега-простотия като "Ние непрекъснато се "тагваме", "лайкваме", "джойнваме" и адваме".
    Криворазбрана цивилизация, к'о да пра'и човек...

    Успех на начинанието, особено ако се поотърси от известни балкански/провинциални комплекси може да стане чудесно!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  11. 11 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Честно казано, от тази статия навява тъга, защото лайтмотивът е, че бизнесът не върви. Оттам насетне, каквото и да правиш то е обречено, колкото и да се съпротивляваш.

  12. 12 Профил на MILKO
    MILKO
    Рейтинг: 367 Весело

    [quote#11:"tsu"]Честно казано, от тази статия навява тъга, защото лайтмотивът е, че бизнесът не върви. Оттам насетне, каквото и да правиш то е обречено, колкото и да се съпротивляваш.[/quote]

    принципно си прав - това е сухия извод от статията !
    тежи ни още чувството , че сме НАЙ........а не получаваме финикийски резултати !

    Тези хора трябва да разберат , че с Продаване на илюзии не става -НЯМА ПАРИ за глупост !

    Трябва да се Произвежда Продукт а не рокля за
    30 лв+внушение за 40=70 лв.......
    ----------

    Приказката "Новите Дрехи на царя" свърши
    Измамниците/дизайнери събраха парата и ...Дим да ги няма

    Консуматорите са на изчезване ,
    останаха потребителите ,

    а те не плащат за "ProjektЪ" - искат Конкурентни стоки

    ПАЙНЕР , ШЛЬОКАВИЦА , ЗРЕЛИЩА И НОВА АЕЦ
  13. 13 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Магазин за добре излъскани скъпи ябълки.

  14. 14 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 572 Неутрално

    що за глупост е това?!

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  15. 15 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Доколкото разбрах, от магазин за дрехи втора употреба еволюира до "винтидж кафе" с такса 20 лв. Уважавам инициативността на дамата, макар че малко на отчаяние бие. Този "взаимноспомагателен флашмоб"... за съжаление пазарът има други закони.

    'Let light surround you' Dream Theater
  16. 16 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Какво е това "бохо", изведено и в заглавието като "логика"?

    'Let light surround you' Dream Theater
  17. 17 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 528 Неутрално

    "ProjectЪ" е платформа, пространство и концепция за креативен начин на живот, за изкуство и дизайн."
    Няколко пъти го прочетох, включително и отзад напред, но не можа да ме осени никаква креативна идея, нито концепция за някаква платформа...Не разбрах и за какво иде реч.
    By the way, задължително ли трябва да се обясняват нещата по толкова претруфен начин, за да бъдем интересни?

  18. 18 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#17] от "j.h.jazz":
    ++++++++++++++++++++

    'Let light surround you' Dream Theater
  19. 19 Профил на MILKO
    MILKO
    Рейтинг: 367 Весело

    Пари се събират от
    Трите "F" - Френдс, Фемали и Фуулс
    -------
    Циникът в мен би попитал: колко глупака преброихте досега в "ProjektЪ"
    ---------

    българинът е рационален:
    акъл не ща-дай пари

    с този "ProjektЪ" обаче пак стигаме до ирационалното:
    Пари има-Няма Идеи , няма работещи проекти
    -----------
    римейк на Андерсеновата "Новите дрехи на Царя" - аз друго не виждам , може би щото съм на акъла на детето от едноименната приказка

    ПАЙНЕР , ШЛЬОКАВИЦА , ЗРЕЛИЩА И НОВА АЕЦ
  20. 20 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#17] от "j.h.jazz":

    Това ProjectЪ с Ъ-то е достатъчно показателно за претенциозността на начинанието. Има доста хора смятащи, че имат "концепция", бизнесплан - регистрират търговска марка и започват да мечтаят за 1 милион ли да продадат "всичко" това или за 5 млн. Все едно реализацията е дреболия, а идеята е абсолютно велика - особено пък идеята за надпис от типа на ProjectЪ.

  21. 21 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 624 Весело

    Мацката си е арт и проекта не е само бизнес , но явно не го загрявате това . Успех от мен , въпреки че не е толкова иновативно .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  22. 22 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#21] от "zmii4e":
    Да, не е само бизнес, а и "бохологика" и "верига идеи"! Не е за всеки ум да го загрее...

    'Let light surround you' Dream Theater
  23. 23 Профил на MILKO
    MILKO
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#22:"ariel28"]Не е за всеки ум да го загрее...[/quote]

    за това не го харесвам - не ми стига ресурса

    ПАЙНЕР , ШЛЬОКАВИЦА , ЗРЕЛИЩА И НОВА АЕЦ
  24. 24 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 624 Весело

    [quote#22:"ariel28"]Не е за всеки ум да го загрее... [/quote]
    Защо спамиш , като вече си наясно ?
    Момичето е бохемка ( може би леко псевдо с тези родители ) и си е намерила бохемско занимание .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  25. 25 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#24] от "zmii4e":
    Благодаря, не бях загряла, че "бохо"идва от бохем...

    'Let light surround you' Dream Theater
  26. 26 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#23] от "Стефанов":

    'Let light surround you' Dream Theater
  27. 27 Профил на Filip
    Filip
    Рейтинг: 367 Любопитно

    За тези които се интеруват ето FB на Бохо :

    https://www.facebook.com/BohoChic.house

    Както и на заведението Бистро Европа, където се помещава:

    https://www.facebook.com/bistroeuropevarna

    PROJECT"Ъ" е място за интерестни хора, с приятни и весели идеи в също толкова приятна и весела атмосфера.
    За коментатите които търсят скрит смисъл в проекта, недейте Its for fun

  28. 28 Профил на veta1970
    veta1970
    Рейтинг: 5 Любопитно

    Поздравявам Ани за идеята и и за нейната реализация. Най-вече адмиации за смелостта в един еснавски град като Варна да стартираш новаторски арт-проект. Проекта на Ани е бизнес платформа в най-чист вид. Много малко хора за сега го разбират. Според мен и автора на статията не е уловл идеята и. Ани, дерзай и твори! Това, което правиш е много ценно. То съществува на много места в цивилизования свят и рано или късно ще бъде разбрано и от нас варненците.....

  29. 29 Профил на limlimlim
    limlimlim
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Зловеща антиреклама. Горката собственичка, сигурно си скубе косите. Неграмотен брътвеж на претенциозен смешник. Охо Бохо да му се тагне във взаимоспомагателния флашмоб!!!

  30. 30 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 880 Весело

    Вчера открих това кафе-не знаех, че вторият етаж е превърнат във "винтидж кафе" Бохо Шик... И останах много приятно изненадана. И ето че сега виждам и статия за това. Браво!

    Още съм с авторските обеци, които си купих оттам.
    Обстановката е приятна, уютна, спокойна. Можеш спокойно да почетеш книга, да разлистиш списание и да се поизлегнеш на канапетата с възглавници в сладка приказка с приятел. Малко е студено в кафето, само това му е негатива.

    А нещата, които се предлагат, са наистина интересни, и някои от тях-много красиви. Винаги се радвам да купя нещо българско и да подкрепя местния производител/създател!
    На добър път, Ани!

  31. 31 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Така икономика не се прави... с парцалки...

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  32. 32 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#31] от "Thermobee":

    Това за парцалките вземи да го кажеш на собственика на "Индитекс", който по време на глобална рецесия продължава да регистрира печалби. С парцалки.

  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Пожелавам И, да си стъпи на краката.
    На плювачите — по-добре да съжаляваш, че не се е получило, отколкото да съжаляваш, че не си опитал...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на belia_buzdogan
    belia_buzdogan
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Мързеливи български хипита се събрали и си направили ДУПКА.
    Верига от идеи..ха ха , пушат трева и пият евтино вино. Въобще аман от таквиз ,,АРТИСТИ" .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK