Според КАТ при катастрофи заради дупки за година са загинали двама души, а 56 са ранени

Разпространена вчера снимка от АПИ, която "доказва", че дупката не е причина за фаталния инцидент с двете жени

Разпространена вчера снимка от АПИ, която "доказва", че дупката не е причина за фаталния инцидент с двете жени



През миналата година служителите на пътна полиция са записали в протоколите си за катастрофи, че 1108 от тях са станали заради дупки и неравности на пътното платно. При тези инциденти са загинали двама души, а 56 са били ранени, съобщи по Би Ти Ви началникът на "Пътна полиция" комисар Антон Антонов. По думите му катастрофите заради проблеми с пътя са 1.7% от всички регистрирани.


Статистиката беше изнесена по повод инцидента отпреди два дни, при който две жени загинаха при челен удар между автобус и лека кола край Варна. Според очевидци до удара се е стигнало, след като водачката на автомобила се е опитала да избегне голяма дупка и в резултат е навлязла в лентата за насрещно движение. Вчера от АПИ обаче обявиха, че причината не е в дупката, тъй като направените замервания на мястото на катастрофата показали, че има достатъчна широчина в дясната лента за движение, по която безпрепятствено да премине лек автомобил, разминавайки се с автобус.


Според председателя на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров реално дупки и неравности са причина за десет пъти повече пътни инциденти. В повечето случаи обаче катаджиите прехвърляли вината на водача, който според тях се е движил с несъобразена с пътните условия скорост. В този случай актът можело да се обжалва в съда, но по правило било трудно да се пребори констатацията на пътните полицаи.




Антонов посъветва шофьорите при инцидент заради дупка, дори ако има само материални щети, да извикат екип на КАТ, който да опише и заснеме инцидента и да издаде протокол за констатирането. Ако в него пише, че катастрофата е заради проблем с пътя, това би улеснило потърпевшия да търси правата си в съда.


Наблюденията на асоциацията на пострадалите от катастрофи са, че в страната има около 30 "черни места", където всяка седмица ставата тежки инциденти, заради някакви проблеми на пътя, и това продължава от три-четири години насам. Според статистиката на КАТ за 2011 г. в България има 170 участъка с концентрация на ПТП, но не на всички от тях причината за многото катастрофи са някакви несъвършенства на инфраструктурата.

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Само дето КАТ винаги пишат, че инцидента е заради несъобразена скорост... нали така, КАТ?

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    Цинизма достига върхова точка. Това понятие несъобразена скорост трябва да отпадне.
    И наглото милиционерче пропусна да ни каже колко акта са написали на собственици на път, заради недобро състояние.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 425 Гневно

    То, ако последната катастрофа не беше станала с автобус и с толкова много свидетели, никога нямаше да има като причина дупка!

  4. 4 Профил на Arcopix
    Arcopix
    Рейтинг: 375 Неутрално

    "Според статистиката на КАТ за 2011 г. в България има 170 участъка с концентрация на ПТП, но не на всички от тях причината за многото катастрофи са някакви несъвършенства на инфраструктурата."

    Мога да се хвана на бас, че с подобряване на инфраструктурата в съответните участъци могат да се избегнат голяма част от катастрофите. В това число слагам и поставянето на ограничения, камери, пунктове на КАТ, а не само подобряване на асфалта, по-добра маркировка по-малко остри завои и т.н. и т.н.

    ...
  5. 5 Профил на Бай Колю
    Бай Колю
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Откъде накъде, АПИ, които се явяват страна в спора, ще дават заключения, дали дупката е причина за катастрофата или не?! Пък и те откога въобще имат функции на разследващ орган, не ми стана ясно!?

  6. 6 Профил на _scythe_
    _scythe_
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Някой знае ли къде може да се видят тези "170 участъка с концентрация на ПТП .. според статистиката на КАТ"?

    Ако статистиците са описали и координатите на тези участъци, това ще е от полза за шофьорите, които например могат да ги въведат в навигационните си устройства, и те да ги предупреждават при приближаването им. Аз например бих се радвал и да има национален регистър на дупките, пак с тази цел, умните устройства да ни предупреждават за опасността.

  7. 7 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    [quote#0:"статията"]...кататрофи... 1108 от тях са станали заради дупки и неравности на пътното платно...[/quote]
    А на колко души е "катастрофирал" само портфейлът заради същото няма кой да напише... В колко от хилядата-плюс случаи впрочем е бил осъден и одрусан съответният собственик на пътното платно, впрочем?

  8. 8 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Тези "умници" от КАТ констатират или "мислят"?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  9. 9 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Пътищата ни са сред най-опасните в Европа, а КАТ, разбира се, се опитват да ни убедят, че проблемът е изцяло в шофьорите. Ако перифразираме Сталин - няма шофьор, няма проблем!

  10. 10 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 470 Неутрално

    То според Дянков сме отличници, според Боко даже сме още по-добре. Някак си не мога да им вярвам на всичките...

  11. 11 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 624 Неутрално

    И какво сега според КАТ...малко ли са?...Да направим още дупки а?...като ви се виждат малко...

    bigman
  12. 12 Профил на valerivutev
    valerivutev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Заради такива статистики и изказвания на калинките от КАТ вече никой не им вярва. Ясно се вижда, че са некадърни да организират движението и целта им е само да глобяват. Точно от КАТ трябва да алармират за опасни дупки по пътищата защото безопасността е тяхна грижа но те се интересуват само от глоби.

  13. 13 Профил на Obongo
    Obongo
    Рейтинг: 418 Неутрално

    на КАТ трябва да им забранят да мислят и да говорят , защото според мене там са събрани най-неграмотните кухоглави всезнайковци , вчера един такъв гавазин изкара , че дневната лентова ЛЕД светлина отпред на автомобила (чисто нов автомобил закупен ноември 2012г.) , монтирана фабрично и така регистрирана в КАТ , е халогенен фар за мъгла и довода му беше , че в закона никъде не пишело за ЛЕД , уникална неграмотност , средно интелегентен граждани от квартал Столипеново или Факултето прави тая разлика , но нашите джандари не могат , но иначе акъл непрекъснато дават

  14. 14 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Естествено винаги са виновни шофьорите,а тези които вземат от тях пари за подръшка на пътищата те не са виновни, къде отиват парите от пътният данък, за къкво се въведоха винетките, нали пак за подръшката им? Но българина се страхува да си търси правата Дали има държава в Европа с такива шосета,няма да ходиме на запад стига да погледниме в Унгария, Чехия и зиме и лете караш като по масло,а в България слалом

  15. 15 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "Разпространена вчера снимка от АПИ, която "доказва", че дупката не е причина за фаталния инцидент с двете жени"

    "В повечето случаи обаче катаджиите прехвърляли вината на водача, който, според тях, се е движил с несъобразена с пътните условия скорост."

    Грозно и нагло. Този подход показва, че у нас човешкия живот няма стойност. Приравнен е на дупка в асфалта, която може да бъде замазана набързо, само и само за да се оправдае нечия несвършена работа.

    От десет кладенеца вода ще донесат, само и само да изкарат загиналия виновен. Всяка дупка по пътя е препятствие и след като го има, трябва да бъде обозначено със знак, за може човек да знае какви са пътните условия и да съобрази скоростта си!! Щом няма знак, този, който не го е поставил или не е отстранил необозначеното препятствие носи отговорност за този инцидент. Цялата работа сега е да се спаси нечий зад**к.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  16. 16 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тони!":

    И като отпадне "несъобразената скорост" няма да има какво да пишат по актовете... В момента сигурно 70-80% от всички ПТП ги пишат, че са се случили точно поради несъобразена скорост.

  17. 17 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    КАТ, а и Полицията, отдавна са едни регистратори и статистици (много близки до точността с родната "стъкмистика", по тази пътека ходят и лекарите ... може и за други да се сетим .. ама това не ни топли, даже напротив - вбесява ме!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lord":

    Именно. Ще им се наложи и да работят, че да разберат каква е реалната причина за катастрофите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    И к'ва е съобразената скорост според фуражките? При преминаване през дупка т'ва е 4-5 км./ч. Всеки км. отгоре е ремонти по колата, късмет или в случая човешки животи...

  20. 20 Профил на agent0
    agent0
    Рейтинг: 441 Гневно

    Страшна наглост е една държавна агенция да прави "спешна" проверка на собствената си дейност и да "обяви", че причината не е в дупката, защото около нея е останал асфалт, по който може да се мине.

  21. 21 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 912 Весело

    [quote#3:"Куха Лейка"]То, ако последната катастрофа не беше станала с автобус и с толкова много свидетели, никога нямаше да има като причина дупка! [/quote]
    Още НЕ Е причина! Тепърва ЩЕ има експертизиии...!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  22. 22 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Снощи новините на БНТ-то бяха изключително нагли и цинични, както обикновено напоследък. Вината а последната катастрофа била на загиналата шофьорка, която не знаела как да избягва дупки!!!
    Даже изкараха един експерт, който научно обясняваше на населението как да минава през дупките "правилно"

    Напоследък БНТ е от най-безпардонните адвокати на правителствените чиновници.
    На това БНТ, на което плащаме ние!!!

  23. 23 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 418 Неутрално

    То има място да мине колата отдясно на дупката и да заобиколи, но само ако шофьорът кара със съобразена скорост, гледа по-напред и е съсредоточен. Тогава би трябвало да я види и заобиколи. Но........ Ако се кара по-бързо, или шофьорът е неопитен и гледа пътя наблизо, а не надалеч, или пък е разсеян, защото си пали цигара, говори с другите в колата или по моб.телефон, то може да се окаже, че вижда дупката в последния момент преди да влезе в нея, върти волана да я избяга и .........
    Не искам да кажа, че шофьорът е виновен, но заключението, че щом може да се мине отдясно на дупката, то дупката не е причина е много глупаво. То може и да се мине отдясно, но може и да не се мине, а може и да се нахендриш със 90км/ч в дупката. Други варианти няма.
    Почти 99% сигурно е, че дупката е причината за катастрофата. Бог да ги прости жените!

  24. 24 Профил на antist
    antist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не са виновни дупките, а манталитетът на шофьорите. Дупките са виновни за чупенето на колите. Спазвайки правилника за движение и ограничението на скоростта, рискът от инцидент (особено заради дупки) се свежда до минимум. Обаче спазването на скоростта, особено в извън населените места, звучи като китайски за българина.

  25. 25 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lord":

    Не е нужно да отпада, защото има хипотези, в които е необходимо шофьорът да съобрази скоростта си, без оглед ограничението на скоростта, но само когато участъкът е обозначен като рисков при определени условия или изобщо - неравности, падащи камъни, преминаващи животни, възможни заледявания и т.н. Тогава всеки си носи отговорност дали да кара с максимално разрешената скорост или да намали, според условията на пътя.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  26. 26 Профил на Obongo
    Obongo
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#24] от "antist":ти си от КАТ , нали ? , издаваш само една гънка мозък , да обвинаваш шофьорите , всички до един трябва да бъдете уволнени и да бъдат назначени нови хора , с нов манталитет

  27. 27 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 575 Неутрално

    И разбира се поредният правен абсурд "дупката е невинна" като "имота ви преминава през инсталацията на Топлофикация".

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#24] от "antist":

    Идеално мнение, на ниво около първи клас.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Загинали двама души. А колко много повече са останали живи, благодарение на мутренската банда.

    А и прокуратурата вече беше казала, че двама изядени от кучетата за една Сф са малко. А тук двама загинали в цялата страна.

    Никога повече мутри начело на България.
  30. 30 Профил на marianka_ana
    marianka_ana
    Рейтинг: 213 Неутрално

    може би е време да се "позакърпят" тези дупки на пътя.

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    [quote#1:"diegos"]Само дето КАТ винаги пишат, че инцидента е заради несъобразена скорост... нали така, КАТ?
    [/quote]
    Така де ... който мине несъобразено с повече от 10км/ч покрай дупка може да направи катастрофа !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    Най-добре е да се опишат дупките.Да се измисли класация,като при звездите.Може и имена да им се дадат и да се нанесат на картите

  33. 33 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тия КАТ сигурно смятат, че дупка е това, което може да погълне целия автомобил...

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#32] от "hodounski":

    В джипиесите ще ги въвеждат ли като POI

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Безпорно пътищата са с отвратително състояние. Безспорно и инцидентът е ужасен. Но все пак, от това, което се чува като информация, вината си е наистина на водачката на лекия автомобил - тя е излязла срещу автобуса. Това е наистина несъобразена скорост и тотална липса на умения в критична ситуация.

    А всъщност вината е в КАТ, че създадоха тотално корумпирана и неработеща организация на шофьорските курсове, дават книжки на хора без никакви умения, което после струва не само техния живот, но и на невинни хора.

  36. 36 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Дупките трябва да се оправят, спор няма.
    Но според мен, дупката може да е причина за катастрофа единствено, ако заради нея колата е изгубила управление.
    Ежедневно виждам шофьори, които за да избягнат дупка или някаква понякога дребна неравност, правят безумно опасни маневри. Редно е да цениш живота повече от тенекиите.

  37. 37 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 528 Неутрално

    КАТ да не ходят на обучение в Статистиката, че така нагло лъжат?

  38. 38 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#13] от "johnyossarian": станала катастрофа, дошъл катаджия и започнал да пише протокол - тялото на асфалта, чантата на асфалта и т.н. хубаво ама главата била на тротоара. пише катаджията - главата на туртуара, на тритуара и така не става. па взел че и теглил един ритник и напирал в протокола - главата на асфалта!

  39. 39 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 691 Неутрално

    "Вчера от АПИ обаче обявиха, че причината не е в дупката, тъй като направените замервания на мястото на катастрофата показали, че има достатъчна широчина в дясната лента за движение, по която безпрепятствено да премине лек автомобил, разминавайки се с автобус."

    И за това са прави. Ако си достатъчно внимателен, упорит и изобщо не ти е важно кога ще пристигнеш, все още можеш да преминеш през почти всички пътища от РПМ, въпреки отвратителната им поддръжка.

    Никога повече мутри начело на България.
  40. 40 Профил на Бай Колю
    Бай Колю
    Рейтинг: 470 Весело

    [quote#24:"antist"]Не са виновни дупките, а манталитетът на шофьорите. [/quote]

    Точно така! Шофьорите сме виновни! Всеки шофьор е ДЛЪЖЕН, при движението си, особено по извънградски път, във всеки един момент, да очаква че пред него ще изникне огромна яма и да кара със съответната съобразена скорост - с не повече от 20 км/час! Макар чее, то...не е лъжа де! Дупките вече са правило, не изключение! Нищо, че уж нормалното състояние на пътя трябва да е да НЯМА дупки, у нас обаче, за разните му АПИ-та, катове и прочее, нещата явно са наобратно... Та, с други думи, дай да оплюем шофьорите, щото са се самозабравили и искат да карат като некви лигави европейци, пък да оневиним онези, които поддържат пътищата! То...санким е път, ако няма поне по една яма на метър!?

  41. 41 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 470 Разстроено

    е и аз като катаджията направих грешка и написах "напирал", но моля да ме извините

  42. 42 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 418 Неутрално
  43. 43 Профил на WD
    WD
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Виждал ли е някой в акт на КАТ, където "несъобразената" скорост е причина за ПТП да има написана и колко е СЪОБРАЗЕНАТА скорост. Например автомобилът се е движил с 90 км/час, а заради дупките е трябвало да е 50 км/час.

  44. 44 Профил на Стаси Мирчева
    Стаси Мирчева
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Не е нормално да загиват хора , заради нашите ужасни пътища . Плащаме си винетките , данъците , а пътищата ни са в същото окаяно състояние .

  45. 45 Профил на valerivutev
    valerivutev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Много коментиращи пак се пробват да обвиняват шофьорите но не знам да има инструктор по света който да ги обучава как се избягват дупки по пътя или шофиране по непочистен от снега път. Ако знаете за такива инструктори споделете за да се обучаваме при тях.

  46. 46 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#45] от "valerivutev":

    Е, как да няма, у нас! Нали практиката е точно по такива пътища?

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  47. 47 Профил на nuevitas
    nuevitas
    Рейтинг: 418 Неутрално

    не съм съгласен с тази теза, жената на снимката мери едно към гьотере. Липсва маркировка и бордюр,липсва и разделителна линия има и замърсяване на пътя и това прави измерването грешно, което ще падне в съдебната зала.

  48. 48 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Много зависи как медиите представят новините. Сега акцента е върху строежа на нови магистрали, а това, че останалите пътища са в толкова лошо състояние, че загиват хора заради огромни неремонтирани и дори необезопасени кратери, е някаква сряскаща екзотика, но минава някак между другото. Днес го говорим, утре сме го забравили. А не е ли по-важната задача за управляващите да държат страната в ред, отколкото да харчат готови пари за нещо ново. Или причината е, че на закърпена дупка лентичка не се реже и затова няма смисъл да се кърпи. Може само гръмко да се преасфалтира целият път, но когато му дойде времето да се вземат пари и за него от ЕС.

  49. 49 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Т.Е. с повече дупки по-малко жертви?!?!? Върха на цинизма! Първо КАТ никога не искат да пишат, че инцидента е в следствие на дупка, защото това е повод да се съди я общината, я държавата! ВИнаги пишат "несъобразена скорост", което пък в съда винаги пада. И се въртим в един кръг!

  50. 50 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А КАТ да не справят на ощипани с абсурното си обяснение. В закона ясно е казано, че се наказва всеки, който е длъжен да поправи или обезопаси препятствие на пътното платно, а не го направи. Въобще не подлежи на коментар може ли да се премине все пак - като се прелети, изправи се колата на две колелета и т.н. Шофьорът може да си кара където си иска в неговата лента за движение. Ама като стана дума за лента за движение - къде му е маркировката на този път? И къде отиват парите от винетките ни? Може би за гориво на самолета на Борисов...

  51. 51 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Дори да е само 1, това са човешки животи, които можеха да бъдат спасени, ако някой си беше гледал работата. Нали управляващите все се хвалят с пътищата си. Ето резултатът... една магистрала и тя пълна с дупки. Ние може да се сравнявняваме само с третия свят... но дори и там са по-добре от нас.

  52. 52 Профил на kirilrz
    kirilrz
    Рейтинг: 418 Неутрално

    а никой не казва че тука във Варна на много места дупките са ОТВРАТИТЕЛНИ и не могат да се избегнат и докато запълнят едните до 1 месец се отварят нови също толкова огромни.кмета не си седи на работното място седял с в Швейцария във вилата и само идвал веднъж месечно подписвал рещенията на общинския съвет и изобщо не знаел какво ставало във Варнаи не го е енялотака че не става въпрос само за тази дупка трябва да се говори изобщо за проблеми и тази "личност"кмета на града с ритниците варненци трябва да го изхвърлим като мръсно коте от общината

  53. 53 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 504 Неутрално

    И един мармот...
    Няма толкова тъжно начало на годината - всеки ден ново безумие

  54. 54 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 476 Неутрално

    както е казал другаря сталин: - една смърт е трагедия, милион смърти са статистика

  55. 55 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 476 Неутрално
  56. 56 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    НАПИ НАГЛЕЦИ!

    Женичките са се движили по заледеното платно и при опит за избегнат дупката се поднасят. Тия доказват, че можело да я заобиколят. С джипа си вероятно (гледам снимката). Който може да заобикаля и се движи и без пътища. Но тогава защо ни е Национална Агенция Пътна Инфраструктора (НАПИ)!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  57. 57 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Значи да бъдем спокойни -плана за 2013г е изпълнен или може би вече няма дупки по пътищата

    nemam nervi
  58. 58 Профил на chushka
    chushka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    АПИ разследва работата на АПИ, за да установи дали заради небрежност са погубени 2 човешки живота и констатира следното : Има достатъчно място да се мине м/у дупката и мантинелата. ?!??!!?!? Обаче имало ли е знак който указва наличие на неравности ? Има ли занятие което да ни учи на " майсторско шофиране на заледен път между дупки и товарни машини " ... това е вън от всякакво внимание.
    Единствения сценарий,при който това би било напълно нормално е ако прокурорите задържат и издават присъди, полицаите пишат и прилагат закони и т.н .....
    НЕ искам да съм на мястото на близките на загиналите 2 жени. Сигурно бих бил способен на най-крайното след такова отношение ....

  59. 59 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#56] от "phh":
    Пътна инфраструктура ще докара вода от 100 кладенеца сега,вместо да погледнем реално и да видим,че пътищата в България са осеяни в дупки и никой не носи отговорност за този факт !

  60. 60 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 587 Неутрално
  61. 61 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тони!":

    Няма как да отпадне, с термина се вменява отговорност на шофьора, която той е длъжен да носи щом е на пътя. Знаците ограничават скоростта само при идеални пътни условия, оттам насетне всеки водач, трябва да използва мозъка си по предназначение!

    А по-въпроса с дупките - КАТ имат право да ви напишат несъобразена скорост, само ако дупката или проблема по пътя е обозначен надлежно със знак!

  62. 62 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Жалко за жертвите.
    Наглостта на АПИ е неизмерима. Значи е нормално по пътя да има дупки и е изключено въпросната дупка да е причинила катастрофата? А от КАТ естествено винаги пишат "несъобразена скорост" защото е универсално, необоримо, и с последствия единствено за водача. Щом е катастрофирал значи не се е движил със съобразена с пътните условия скорост. Е да ама не - защото понякога на пътя има неща, които не трябва да има - дупки, кратери, кашони с домати и ти опитвайки се да ги избегнеш можеш да предизвикаш ПТП.
    Ето моята теория за инцидента:
    Вариант 1: Жената вижда дупката твърде късно. Опитва се да я избегне, но хлъзгавата настилка и изиграва лоша шега. Задницата на колата губи сцепление и тръгва странично. В този момент жената трябва да даде газ, тъй като автомобилът е с предно предаване, но инстинктивната реакция е да пусне газта или да натисне спирачката, от което нещата се влошават и страничното пързаляне продължава.

    Вариант 2: Жената вижда дупката твърде късно и минава през нея. Задницата отскача и губи сцепление. случва се сущото като при вариант 1.

    И в двата случая мястото на дупката на е на пътното платно и дупката или желанието на водача да избегне дупката са причина за инцидента.

    П.П. Опел Тигра е един от най-нестабилните автомобили при влошени пътни условия. В един летен дъжд преди години, ми се е слуачвало да видя няколко завъртяни заради аква-планинг Тигри на магистралата. Поне 2 или 3 в рамките на 100-тина км.

  63. 63 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#38] от "селянин":

    Ама наистина си див селянин.Като има катастрофа със загинали на мястото се прави оглед от разследващ полицай и се образува дело.Катаджийте се занимават само с леките катастрофи.Разследващите полицаи са юристи-не смяташ ли,че един юрист би трябвало да знае как да пише правилно?

  64. 64 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Докога ще ги търпите?
    П.С. Специални благодарности на модераторите. Сигурен съм че едномесечните банове винаги са били правомерни. А всяка видима проява на двойни стандарти е наша илизия.

    България е древна и заслужава много повече!
  65. 65 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#63] от "kermit":

    Не всички разследващи полицаи или следователи са юристи, но юристи може да работят като такива ако искат.

    България е древна и заслужава много повече!
  66. 66 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Наистина не е работа да чиновниците от АПИ да се произнасятпо този случай.Тъй като е образувано дело се назначават автотехнически експертизи,в които експерти именно в областта на пътните инциденти се произнасят какви са причините за катастрофата.Само и единствено автотехническата експертиза може да даде ясен отговор,а не да се правят аматьорски измервания и после да се говорят глупости пред медиите.

  67. 67 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 743 Гневно

    До коментар [#5] от "Бай Колю":

    И защо преди официалната експертиза, кой дава право да нарушават закона при образувано предварително производство?
    Как ще се произнесе прокурорът към това действие формиращо становище за невиновност на едната страна и вменяващо на загиналите и пострадалите вина?!

    apoloniy
  68. 68 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#65] от "flagellumdei":

    Всички следователи са юристи.А пък разследващите полицаи са 80 процента юристи,а останалите са завършили академията на МВР.Това изрично е упоменато в закона за МВР-само юристи или завършили АМВР могат да са разследващи полицаи.Катаджиите изобщо не се занимават с тежките катастрофи.

  69. 69 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#63] от "kermit":

    Не е вярно. Първо идват КАТ, правят протоколи, скици, замервания /ако се сетят/, после идва р.полицай или следовател. Първоначалните констатации на КАТ впоследствие имат голямо значение /за съжаление, защото цари неграмотност/. На техните измервания, протоколи и т.н. се базират и част от заключенията на вещите лица.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  70. 70 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Значи, държавата получава над 2 млрд лв от акцизи на горива. Отделно, не признава ДДС кредит от продажби на горива и си прибира поне 1.5 млрд лв на година. Отделно приходите от винетки са около 450 млн лв.
    Държавата прибира по 4 млрд лв от шофьорите, а в същото време АПИ влага в пътна инфраструктура не повече от 420 млн на година, в т.ч. и получените от еврофондове.
    Докога?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  71. 71 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#69] от "omega":

    И откъде имаш тази информация?Аз съм разследвал над 100 ПТТ-а и никога досега не съм ползвал протоколи или скици на КАТ.Но винаги на огледа присъства автотехнически експерт ,с когото си сътрудничим при извършването на огледа.Катаджийте в такива случаи просто запазват местопроизшествието и дават общи насоки за това,което се е случило.Но цялата дейност по събирането на доказателства се извършва от разследващия полицай с помощта на автоексперта.Като има образувано досъдебно производство катаджията изобщо не е компетентен да извършва каквато и да е дейност по това производство.Най-много да бъде разпитан като свидетел за това какво е видял.

  72. 72 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 440 Разстроено

    До коментар [#3] от "Куха Лейка":
    Наистина си куха лейка.Снимката какво показва?Има място за още поне половин джип.Камо ли за тигра.От какъв зор ще я заобикаляш отдясно. Виж снимката какво е останало от колата.Шматката се е движела поне със 110 на хлъзгав път и е изгубила контрол над колата.Да не говорим,че почти всеки ден е минавала там за работа и не може дупката да я е изненадала.Добре,че е срещнала автобус,иначе да е затрила още хора.Матреал.Определени вестници и сайтиве написаха заглавие"Дупка уби..."и шараните налапаха.

  73. 73 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#71] от "kermit":

    Не говоря за огледа, този който има значение за досъдебното производство, а за скиците и протоколите, изготвени от КАТ. В колко от случаите местопроизшествието е запазено, и нищо не е поместено. Не може пътят да стои блокиран с часове, докато ти дойде р.полицай, че и вещо лице с него за експертиза. Естествено, че в по-късен етап, вещото лице ще ползва и констатациите на КАТ, ако не е успял лично да види, измери и т.н. за да изготви експертиза.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  74. 74 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#68:"kermit"]или завършили АМВ[/quote]
    Сам го казваш, но спориш.

    България е древна и заслужава много повече!
  75. 75 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 427 Неутрално

    За мен лично е важно работата на КАТ да се оценява по броя и размера на ПТП-тата в пътния участък, за който отговарят. Като не изпълнение на целите заплащането им да е поне с 30-40% по ниско.

    В крайна сметка КАТ има 2 задачи - висока пропускливост и малко( даже нула) ПТП-та.
    В тази връзка възможните мерки за безбройни стига да има желание за работа от КАТ-аджиите - камери, ръчно регулиране на тежкотоварния трафик, недопускане на неизправни автомобили и охлаждане темперамента на агресивните шофьори с камери в движение.

    В БГ като цяло се кара бавно, но нетолерантно и просташки и от там идват проблемите. Който е карал в Германия е видял, че високата скорост не е проблем ако има добра култура на шофиране - спазване на дистанция, да пропускаш другите, да спазваш правилата като цяло.

  76. 76 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#72] от "65vesso":Ти откъде си сигурен, че това е дупката? А минава ли ти през ума, че до (върху) нея може да е имало сняг и да не е била видима ?

  77. 77 Профил на MoX
    MoX
    Рейтинг: 367 Неутрално

    --За “експертите” и заключенията им—
    Имаме заледен, заснежен, непочистен път без маркировка и затревен банкет на който път има дупка с размери 75см./125см. дълбока 15см.
    - Сега експертите:
    „Анализът на експертите от ОПУ-Варна и централната администрация след направените огледи на място доказват, че технико-експлоатационните характеристики на пътния участък НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ категорично квалифицирани като основна ПРИЧИНА за възникването на пътно-транспортното произшествие.”
    --Гарантирано от ГЕРБ--

  78. 78 Профил на Хехо
    Хехо
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Между другото, във Варна много дупки се отварят за един ден. Предния ден може да е нямало, на следващия е яма. Просто казвам.

  79. 79 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4059 Неутрално

    Нещо ми се струват занижени тези данни!Принципно не вярвам на нашите държавни институции,когато започват да дават статистическа информация!Още от Тошово време е нормална практика да се скрива и манипулира част от информацията!

  80. 80 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако кривнеш волана, заради дупка на пътя, и колата ти поднесе и те размаже ТИР, причината за катастрофата е "несъобразена с пътната обстановка скорост". Начи трябва да се движиш с около 20 - 30 км /ч , за да имаш възможност да заобикаляш спокойно всяка дупка!

  81. 81 Профил на stanislav84_84
    stanislav84_84
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Тия продължават да ръсят глупости! МИЛИ КАТ, асфалта ви сдава багажа след 3 месеца и се образуват дупки, все едно метероид е паднал!

    Дупките се трупат като снежинки по пътя! Само да се прибера до вкъщи, управлявам МПС-то на зиг заг наподобяващ пиян шофьор! И ме спирате, за да ви лъхам на дрегера за алкохол! ТОВА НОРМАЛНО ЛИ Е?!?!?

  82. 82 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 373 Неутрално

    защо не накарат шефа на АПИ в един смарт да се размине с камион в този участък, да кажем тир (те имат право да минават от там?), с примерно 40-50 км/ч, доста под ограничението от 90? ако оцелее и не докосне дупката с гума, значи има някаква истина в техните твърдения, а ако стане на палачинка...

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK