Загиналите при катастрофи в България през 2012 г. са 599

Архив

© Красимир Юскеселиев

Архив



599 са жертвите на пътнотранспортни произшествия в България през 2012 г., съобщи МВР.


Намаляването на броя на жертвите по пътищата на страната през 2012 г. се дължи на положените сериозни усилия от ръководството на МВР и в частност ГД "Национална полиция", пише в официалното съобщение.


Статистиката за последните 7 години показва, че през периода 2005 - 2008 г. са загинали 4067 участници в движението, а за периода 2009 - 2012 г. техният брой е 2932, което означава, че през последните 4 години са спасени 1135 човешки живота.




МВР припомня, че са реализирани конкретни мерки за изпълнение на Националната стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата за периода 2011 - 2020 г. и планът на Държавната обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението под ръководството на вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов. Отдел "Пътна полиция" при ГДНП предприе конкретни действия за засилване на контрола по спазване изискванията на ЗДвП. Системно в цялата страна се провеждаха специализирани полицейски операции по метода "широкообхватен контрол". Като страна - членка на TISPOL, "Пътна полиция" участва във всички операции, планирани от организацията.


Провежданите масови кампании по пътна безопасност и засилен контрол едновременно във всички европейски страни оказва положително въздействие върху поведението на водачите. Бяха организирани редица превантивни и разяснителни кампании с участието на неправителствени организации, като "Акция Светлина", "Абитуриенти", "Скорост и безопасност", "Да спасим 300 човешки живота! Да поставим предпазните колани", "Ваканция! Да пазим живота на децата на пътя!", "Децата тръгват на училище! Да ги пазим на пътя!", "Алкохолът е лош шофьор!", "Пресичай на сигурно", "Шофирай отговорно".

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Някой знае ли на каква база се прави статистиката - убити в катастрофата или и умрелите след това в болниците?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  2. 2 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Добра статистика.Жалко ,че Цецко не може да се сети ,че това може да е в резултат на монопола с цените на горивата ,умиращия дребен и среден бизнес и като цяло намалялото движение на хората поради "финансовата ни стабилност",а се сеща да се самопохвали.

  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Войната по пътищата продължава.
    По-опасно е от Афганистан

  4. 4 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Браво на МВР в случая, но само с акции няма да са достатъчни. Нужни са повече радари и камери на пътя. Може и под 300 дущи на година да бъде сведена тази статистика.

  5. 5 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 757 Неутрално

    От тях, колко са по причина на лоши пътни условия, в т.ч. дупки!?

    apoloniy
  6. 6 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 867 Разстроено

    Дано през тази година да са поне двойно по-малко ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  7. 7 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "599 са жертвите на пътнотранспортни произшествия в България през 2012 г., съобщи МВР.

    Намаляването на броя на жертвите по пътищата на страната през 2012 г. се дължи на положените сериозни усилия от ръководството на МВР и в частност ГД "Национална полиция", пише в официалното съобщение."
    ...........................................................
    Сериозно ли говорите? 600души го наричате намаляване? Може би ако поне малко бяха увеличили работата си служителите на МВР то смъртните случаи можеше да са наполовина.

  8. 8 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Каквото и да си говорим, има значително намаляване - само преди 3-4 години жертвите бяха над 1000 на година. Не че 599 е малко, напротив, но все пак трябва да го отчетем като някакъв успех.

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  9. 9 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    В разните конфликти в арабския свят жертвите са по малко...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#7] от "Съни":

    Не е така. Намаляването е драстично - каквито и причини да добавим, КАТ заслужава една похвала тук.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на vks1235
    vks1235
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Ето и официална статистика. Без да защитавам никого, намалението е видно.
    2000 1012
    2001 1011
    2002 959
    2003 960
    2004 943
    2005 957
    2006 1043
    2007 1006
    2008 1061
    2009 901
    2010 775
    2011 657
    2012 599
    източник: http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm

  12. 12 Профил на Слави
    Слави
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Добре, поздравявам всички колеги шофьори с тези цифри! Тая година нека всички стигаме до там, за където сме тръгнали!

  13. 13 Профил на vks1235
    vks1235
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#2:"ludiakolio"]че това може да е в резултат на монопола с цените на горивата ,умиращия дребен и среден бизнес и като цяло намалялото движение на хората поради "финансовата ни стабилност",[/quote]
    През 1996 г. са 1014, някъде другаде ще да е причината....

  14. 14 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Статията щеше да е доста по-информативна, ако имаше сравнения, защото това наистина е добра новина.

    Бях чел някъде, че през 1974 година (представете си колко коли и изминати километри имаше тогава загиналите в България са над 4000 човека.
    Някой по-горе спомена хилядата загиващи до скоро, така че 600 загинали човека не че е добро, но е много по-добро от предишните години.

    Заслугите са и на ченгетата, и на шофьорите, но и на инженерите на автомобилните компании

    Стойчо
  15. 15 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Още много неща трябва да се направят. 600 души на 7 млн. население е огромна цифра. Пример по памет: във Франция при 60 млн. население загиналите са около 3500, т.е. близо два пъти по-малко.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  16. 16 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    На кавато и да е база статистиката, 600 умрели в катастрофи са си много.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#15] от "grand funk railroad":

    Факт, но съвсем доскоро, загиналите бяха 8 пъти повече.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Не само от "положените сериозни усилия", ами и от факта, че пуснаха нови отсечки по по магистрала Тракия, и то в постоянно невралгичните зони.
    Също така и от комбинацията на горното със забраната на движение на ТИР-ове в определените часови пояси и месеци.
    А иначе "положените сериозни усилия" лично ги възприемах като висяща караулка на определени места, обикновено след някакво ограничение за скорост. Де факто без никакъв принос за ограничаване на смъртността.

  19. 19 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 521 Неутрално

    И магистралите са подпомогнали малко тези статистически данни,защото по тях стават по малко катастрофи,както и все повечето камери по пътищата,които малко или много възпират част от шофьорите да не вършат глупости.На прав път сме поне в това отношение.

  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#17] от "Тони!":

    Факт, просто написах, че има още много неща, които трябва да се направят.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Голям напредък! Но може още много! Не знам каква точно е статистиката и дали сгазените пешеходци влизат вътре, но поне 60/70 човешки живота могат да се спасят годишно, ако последните също спазват правилата при пресичане. Иначе с европейски пътища и повече нови коли още може да се смъкне цифрата надолу!

  22. 22 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Хайде да вземем да си кажем истината.
    Причините за намалението на броя на жертвите са две:
    1. Инсталирането на камери-радари, които са безпристрастни и винаги има шанс да те заснемат в нарушение, съответно да останеш за известно време без книжка. Това води до намаляване на средната скорост по пътищата и намаляване бройката шофьори по пътищата които злоупотребяват със скоростта;
    2. Обновяването на автомобилния парк, което в България се прави основно с автомобили втора ръка и на средна възраст 10 години. Това означава, че от 2-3 години сме в период на подмяна на старите автомобили, на които никога не е правен краш-тест, с такива производство около 2000-та година, стандартно с въздушни възглавници, адекватна при катастрофа конструкция и наличие на ABS.
    Реално и тази цифра вероятно е ужасно висока, ако съпоставим риска от загуба на живот на пътя с изминатите километри. Но това от пропагандното министерство на физкултурника няма да го кажат

  23. 23 Профил на sfsf
    sfsf
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Вероятно и полицията има принос, но е малко нагло, че си приписват цялата заслуга:

    "Намаляването на броя на жертвите по пътищата на страната през 2012 г. се дължи на положените сериозни усилия от ръководството на МВР и в частност ГД "Национална полиция", пише в официалното съобщение."

    Причините са доста, вкл. по-нови и безопасни коли, малко нови километри магистрали, но най-вече намаленото движение в следствие на кризата, цените на горивата и т.н.

    Дано тази година са още по-малко! Въпреки че и лошите пътища имат принос, най-сериозната причина си е селското каране на голяма част от шофьорите и непрекъснатото бързане за незнайно къде, лошото техническо състояние на колите (немарливост на шофьорите и корупция при прегледите).

  24. 24 Профил на DimKo
    DimKo
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Интересно ще е да се види колко от тях са "самокатастрофирали", т.е. в категорията "пишлеме, колата на тате, 180км/ч по селски път, дърво"

  25. 25 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Да се броят труповете по пътищата никога не е обективно. По някакъв начин трябва да влязат в статистиката хилядите осакатени с трайна инвалидност с временна нетрудоспобност и прочие. Един счупен крак те вади от строя поне за година - "бил се отървал със счупен крак" - ега ти отърваването. Няма да помогнат и камерите - трябва култура на шофьорите и по-добро обучение. Жертвите по пътя са по-скоро Дарвинови.

  26. 26
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  27. 27 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "др. Иванов":

    И двете - освен ако след това в болницата не си починал от нещо съвсем друго.

  28. 28 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това прави около 1,6 човека на ден средно за цяла България. Като се има в предвид огромното увеличение на автомобилите в последните години и дивото каране на много шофьори, наистина е видно подобрението през последните години. Дано да не се изпусне момента.

  29. 29 Профил на Пламката
    Пламката
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Как пък никой не спомена задължителните светлини през цялото денонощие....

    Крайно среден !
  30. 30 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Причината за намаляването броя на загиналите драги снародници е, че производството на ВАЗ по естествен път изчезна. Този завод взе огромно количество жертви!
    Сега, макар и стари, хората карат далеч по-сигурни коли!

  31. 31 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#14] от "Стойчо":

    това възможно ли е да е вярно? 4000 през 1974 г. ???

    Иначе не е сигурно, че на полицаите се ДЪЛЖИ това - не са ли същите катаджии преди 1 година, как така са се разработили изведнъж, спали ли са преди това?

    Според мен се дължи на намаляването на не-магистралната отсечка между София и Бургас, там лятото беше истинска сеч. Но това е само предположение и трябва по-сериозно изследване - къде са станали тия 599 случая и т.н. А МВР пак на хвалби го обръща.

  32. 32 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Ганьо поумнява бавно,бавно.

  33. 33 Профил на един
    един
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Без съмнение има подобрение, но то не е толкова чувствително, колкото изглежда. Защо ли? Има две неща, които не се коментират: 1) Бързото намаляване на броя на населението в България и 2) намаляването на трафика заради икономическата криза и високите цени на горивата.
    По отношение на 1): европейската статистика използва показателя "брой загинали на 1 млн. души". Според тази статистика, през 2010 година по-зле от България в Европа са били само Хърватска и Гърция, като показателите им бяха доста близки с българските. За 2011 положението не беше много по-различно. Ако се приложи този показател, ще се види, че намалението на жертвите в България е доста "по-плавно". Както вече знаем, населението в България в края на 2012 падна на границата на 7-те милиона...
    Относно 2): заради кризата трафикът беше драстично намален - в почти всички по-големи фирми със сериозен автопарк се въведоха по-големи ограничения за пътуване, много фирмени клонове, офиси и служители бяха съкратени. Дребният бизнес също затегна колана и намали пътуванията.
    Моето мнение е, че КАТ продължава да е все така неефективен и че намалението, с което се хвали Цветанов, не е заслуга на милиционерите. Професионалният подход би бил да се дават конкретни статистики за влиянието на всяка кампания на КАТ или промени в наредбите върху намаляването на смъртността. В момента си задавам въпроса какъв е ефектът, например, от въвеждането на целогодишното каране със запалени фарове?

  34. 34 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#31:"ungeheuer"]това възможно ли е да е вярно? 4000 през 1974 г. ??? [/quote]

    В интерес на истината - наистина намалават случаите...
    Имам обаче едно ГОЛЯМО НО!!!, отнася се и до статистика на заболяванията, които се свързват с пушенето, как се изкривяват нещата...
    Преди десетина години стана едно ПТП - младеж блъсна жена на ~60 години на зебра... Жената бе ~6 месеца в кома и почина, без да дойде в съзнание... Според медиците (и съда!) причината за смъртта й бе инсулт, а не ПТП...
    Според мен това си беще ексцес, но не за това говорим...
    Няма да се изненадам, ако статистиката не отчита това, че част от ранените след време може да починат именно поради раните от ПТП-то, но смъртта им няма да бъде пряко свързана с него - сл. ще се водят ранени.

    Разтурям колоквиума!
  35. 35 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Ийййййййййй..........
    Не ме карайте да търся пак - публикувах го няколко пъти...
    Най-меродавният показател е НА ПРОБЕГ!!!
    Той е водещ ПРИ ВСИЧКИ УВАЖАВАЩИ СЕБЕ СИ СТАТИСТИКИ И СТАТИСТИЦИ!

    Разтурям колоквиума!
  36. 36 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#31] от "ungeheuer":

    Не мога да посоча източника - просто помня, че го четох преди известно време (то нали затова тук е вестник – журналистите по-лесно могат да го изровят) и ми беше направило голямо впечатление числото.

    Иначе и ченгетата имат принос – я как ни научиха да караме с колани, когато поискат Но не е само това, разбира се

    Коректната статистика би била брой загинали/брой автомобили или брой загинали/брой изминати километри, сравенено по години. Това го оставям обаче на съвестта на автора на статията

    Стойчо
  37. 37 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Друг вариант е брой загинали/брой пътувания - не километри, а брой ползване на кола (по принцип по този показател - загинали/бр.пътувания - автомобилният е по сигурен от авиационния транспорт. Ако е бр/загинали/бр.километри е обратното

    Във всеки случай трябав да се направи сравнение - иначе ще излезе че през Средновековието е било най-безопасно – има 0 загинали при автомобилни катастрофи

    Стойчо
  38. 38 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Поне като се види статистиката става ясно,че алкохола е на 7-8 място,а не на първо както ни лъжат.Първо е отнемане на предимство,навлизане в насрещното неправилно изпреварване движение с несъобразена скорост и някъде назад алкохола.Така че ни ни лъжете.

  39. 39 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Докато има водачи,дето избягват от дупка като отиват в другото платно и се блъскат с ТИР....По добре в дупката,от колкото на небето или болницата...Пък и кьорав да не бърза...По правилник - кара се така,че да се реагира навреме и да се предотвратят всякакви нещастия....

  40. 40 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 819 Весело

    За последните 10-на години МВР и КАТ направиха много да се оправи движението по пътищата, като се има предвид и нарастналия трафик.....
    Ако се не лъжа жертвите по пътищата са били под 600 души по време на Световното първенство по футбол в Чили, там някъде....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  41. 41 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#36] от "Стойчо":

    във сайта на МВР има таблица със всяка година, сега видях. За 1974 е нормална цифрата, най-лошите са 90-те, което е разбираемо.

    На всички ни се иска цифрата да е 0, но наистина това е подобрение.

  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Камерите вършат добра работа. Доста джигити получиха честитки. Има значение и това, че няколко "отсечки на смъртта" вече имат байпас. Примерно дефилето на Владая, старият път Ст. Загора - Сливен с прочутото от хрониките на КАТ с. Подслон, преасфалтираха кръговото на 4-ти км, въпреки че все още е опасно. По пътищата понамаляха, най-вече по икономически причини, мутрите с мощни коли и агресивен стил на каране.

    С малко инвестиции може да се облекчат вредите от други опасни отсечки. Те са все едни и същи - с. Микре, м. Боаза преди Търговище, Е79 след Симитли. Трябва някак да се направи трета лента през 5 км, за да не се тътри колоната след тирове и трактори, докато на някого не издържат нервите и настъпи в насрещното...

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    Все още нивото на смъртност е високо,но се вижда значително намаление от предходните години,когато имаше между 900-1000 убити по нашите пътища!Да се надяваме ,че ще продължаваме да се движим към посоката на намаление на жертвите и това да стане трайна тенденция!

  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    [quote#39:"hinin37"]...По добре в дупката,от колкото на небето или болницата.[/quote]
    Ти само почакай, да те изненада някоя по-дълбочка дупка, и да ти врътне волана неочаквано...
    А с твоята "съобразена скорост" знаеш ли колко е? Нула километра!
    Така каза един катаджия по телевизията. Коментираха професионален шофьор, който се беше подхлъзнал при спускане по неопесъчен, заледен баир. Та на въпроса "Колко е?" така отговори: "Ако трябва ще кара с НУЛА километра!" Ей я и катастрофата до Варна — яка дупка и две жени си отидоха. Виновен? Ами пак несъобразената скорост... Що няма описано в закона, над какви размери дупката се счита за опасна, а? В щатско май беше над 4/4 инча и може да съдиш отговорния за поддръжката на пътя при инцидент. Тук винаги си виновен и ти пишат акт за "несъобразена скорост", нищо че няма такова животно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Все пак това са загиналите по пътната мрежа и не включват загиналите извън пътната...

  46. 46 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    МВР си приписаха заслугите за действието на множество фактори, като по-нови и сигурни коли, повече техническа пътна инфраструктура, по-малко движение между градовете и провинцията поради силната урбанизация, спадащото стремглаво потребление на горива -т.е. по-малкото реализирани пътувания.
    Не всичко е благодарение на тях, а по-скоро е постигнат резултата въпреки тях.
    КАТ твърдо не помагат за по-сигурното и безпроблемно пътуване.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  47. 47
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  48. 48 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#47] от "SorryLol":

    съгласен, аз предупредих, че е лаическо мнението ми. Но съм СИГУРЕН, че заслугата не е основно на кат, а на много фактори, между които може и те да се наредят.

    СтЗ - Сливен си беше тегаво също, от това лято дано няма никакви произшествия, магистралите (дето уж не се ядат) са в пъти по-безопасни.

    Също така, предполагам, че макар и бавно разни трошки се предават и изчезват от пътната ни мрежа. Само допреди 6г. Лада беше най-честата кола в БГ. Вече не ми се вярва да е така.

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ганий":

    За съжаление нямаме такъв показател обаче, иначе си прав. Може би, може да се съди по продадените количества горива.



    До коментар [#28] от "raz_2_tri":

    В последните години има намаление на автомобилите, не увеличение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#49:"Тони!"]За съжаление нямаме такъв показател обаче, иначе си прав. Може би, може да се съди по продадените количества горива. [/quote]

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

    Трета - колона!

    Преди време бях пуснал и друг линк с много по-подробна статистика, ма сега не ми се търси

    Разтурям колоквиума!
  51. 51 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Движението по пътищата е лична отговорност на участниците...ние със смешните ню-ню автомобили също искаме да се придвижим за там, където сме тръгнали...караме внимателно и спазваме закона, но в гръб се появяват едни такива, безсмъртни и ... после идва черната статистика...
    От статията заключавам, че оставаме повече охлюви...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  52. 52 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 470 Неутрално

    е добре де много добре знаете,че заради кризата много по малко хора карат колите си,много млад народ отделно напусна родината,фирми фалираха страшно много, трафика е много яко свит,А АКО ГТРАФИКА Е НАПОЛОВИНА,НОРМАЛНО Е И ЖЕРТВИТЕ ДА СА ПО МАЛКО,ГЛЕДАМ ПЛЯСКАТЕ МУ МИНУСИ НА НОМЕР ДВЕ КАТО ЧЕ ЛИ КОЙ ЗНАЕ КАКВИ ГЛУПОСТИ ВИ Е НАГОВОРИЛ,ПОГЛЕДНЕТЕ МАЛКО РЕАЛНО НА НЕЩАТА БЕ

  53. 53 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "за периода 2009 - 2012 г. техният брой е 2932, което означава, че през последните 4 години са спасени 1135 човешки живота"

    Не че се опитвам да омаловажавам каквото и да е, но това заключение е изключително грешно. По-вярното е, че 2932 НЕ СА спасени. Жертвите са с 1135 по-малко също е вярно. Но че са спасени... Да изпратят по една благодарствена телеграма като са спасени...
    Иначе- няколко неща могат да ограничат инцидентите на пътя и това са: по-отговорни шофьори, по-добри шофьори, по-добри пътища, по-безопасни автомобили - в този ред.

  54. 54 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#14:"Стойчо"]ях чел някъде, че през 1974 година [/quote]
    Неверни са ти данните.. От 1971 - се движат около 1000-1100 средно на година. Само при избухването на демУУУкрацията през 1990 достигат до над 1500... и после тенденциатя за съжаление се запазва висока.
    Факт е, че последните 3-4 години намаляват. Кара се повече, но има и по-хубави коли, повече магистрали, а и няколко неправителствени организации направиха много с разяснителна кампания и акции по пътищата.
    Каквото и да говорим - тенденцията е положителна.
    Дано всички стигнем там където сме тръгнали, а скоро да имаме и 0 (нула) инциденти!

  55. 55 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Преди подписването на присъединителния договор през 2005 г= Бг пое ангажизмент пред Еврокомисията да намали броя на убитите по пътищата до 500 годишно през 2010-та= Едва ли сегашната цифра е успех макар че е видно намаление= Денонощните светлини на фаровете са сред основните причини= Успех е само една цифра - Нула убити годишно нула тежко ранени= Защо не дават цифри за последната категория - те продължават да са лоша статистика за Бг Много инвалиди остават след катастрофи по българските пътища! Няма превенция и за шофьори-бандити и смахнати мотоциклетисти!

  56. 56 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ето една подробна статистика за пострадалите при ПТП за 2011г. Предполагам че структурата е подобна и за 2012г.http://autoclub.bg/index.php?menu=16&id=8035
    Който иска да чете и да спре да приказва празни приказки.

  57. 57 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Кое прави впечатление: "От загиналите пътници в леките автомобили 102/59.6%/не са ползвали обезопасителни колани от които 47 на предните седалки и 55 на задните."

  58. 58 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Как може да се изиска от КАТ статистика за заснетите и глобени участници в движението и отделно,колко от тях са чужди ТИР-ове и МПС? Оставам с впечатлението,че камерите са за местни(лесни за глобяване) шофьори.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  59. 59 Профил на leontin
    leontin
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#11] от "vks1235":
    stakmistika
    ne moga da se setia za 2008 ili 2009 be
    slediah saitana na MVR za zagianlite po patishtata, raneni i t.n.
    imashe za denai za mesetza i ot nachaloto na godinata
    kam kraia na April imshe 1500 niakde zaginali ot nachalot na godinata.
    Sledavashtai mesetz - may- reshih da vidia kolko sa jertvite ot nachaloto na godinata. I CHUDO biaha stanali 456 za 4 mesetza.
    Optitah da vidia po dni statistikata - opala iznenada, veche niama takava kam stara data.
    Ta, kolko sa zagianalite?
    - kolkot e udobno na vlasta, da otchete rezultati.
    koi dava info za statistiaka samoto MVR, ima li nachin da se sledi ot naikoi drug - NE

    Leontin
  60. 60 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Повече магистрали - по малко жертви. Това е очевидно!

  61. 61 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#8] от "Драги ми господине":

    Успеха не мисля че се дължи единственно на КАТ. Огромна част за успеха има и строителството на магистрала Тракия която премахна част от двупосочното движение към Бургас.

  62. 62 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 478 Разстроено

    До коментар [#7] от "Съни":

    Преди няколко години бяха 2000.
    Полицаите не могат да попречат на някой идиот да изпреварва през аварийната лента. Както се видя, само бетонните колони могат...

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  63. 63 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Намаленият брой на жертвите на ПТП е добра новина. Само да не е резултат на манипулиране на данните, получило напоследък наименованието “гръцка статистика“. Защото българите учат бързо такива номерца.

    heruvim
  64. 64 Профил на ivanof
    *****
    Неутрално

    Обнадеждаващо. Ето тук има данни за Европа http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Road_safety_statistics_at_regional_level

    Трябва да се гони намаляване до 50 фаталити на милион, значи за нас около 350 до 400. Тенденцията е добра, но има още много да се направи, не само от МВР, но и от самите шофьори.

  65. 65 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Една справка със статистическите данни на комисията на ЕС относно сигурността на движението за 2011 година показва България на пето място по броя на загиналите в ПТП между държавите-членки с 88 убити на един милион жители, наравно с Кипър. Водещи в тази трагична статистика са северните ни съседи със 111 убити, следвани от Полша със 102. Гърците са с 97 и Литва с 90 убити. Най-малко са жертвите във Великобритания и Холандия, 31 и 32 съответно. Явно има много да се прави още, за да се подобри положението.

    heruvim
  66. 66 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Все още числото на загиналите е голямо, но низходящата тенденция е факт.

    Ако започнем да караме доста по-сигурни автомобили по пътища без дупки, смятам че ще се намали още повече броя на загиналите и инвалидизирани пътници.

    Последната зверска катастрофа във Варна в която загинаха две жени (за третата нямам информация) е точно поради дупка на пътя!

    Другия фактор, който играе много полезна роля в спазването на правилата за движение е солената глоба!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK