Прочит на историята: Линчът, наречен "народен съд"

Прочит на историята: Линчът, наречен "народен съд"

© Reuters




"Не знам защо нарекоха "Народен съд" един фактически политически орган, предназначен за известна чисто политическа роля в ръцете на правителството и една политическа партия. Всъщност името "народен" е съвсем неподходящо, защото не се оправдава нито от учредяването, нито от състава, нито от отговорността, която носи този орган, който не може да се нарече и "съд", защото не отговаря на условията на един съд."


Димитър Пешев, депутат, допринесъл за спасяването на българските евреи, осъден на 15 години затвор, включително за "антисемитизъм
 


 

На 1 февруари 1945 г. от радиоапаратите се чува монотонен глас, който чете имената и присъдите на Първи и Втори състав на т.нар. Народен съд: смърт, смърт, смърт... Някои припадат. Никога вече няма да видят синовете, съпрузите, бащите, братята си. Отказана им е дори утехата да се сбогуват с тях.




Първи февруари е денят, в който през 1945 г. по заповед от Москва бяха осъдени на смърт и незабавно, без право на обжалване, без право на последна дума в съда и дори без право на последно сбогом с близките им, безмилостно бяха избити регентите, съветниците на държавния глава цар Борис, министрите от няколко български правителства и 67 от народните представители на някогашна България...


Сатанинският план на Сталин

"Всъщност, –
пише немският журналист, антинацистът Волфганг Бретхолц за предисторията на обявяването на война от Съветския съюз на България, – Съветска Русия замисля един сатанински план. Неговата същност се състои в това да се попречи на България да скъса с Германия, само защото Съветският съюз се нуждае от предлог, за да й обяви война. Това е единственият начин, с който могат да оправдаят окупацията на страната.През седемте дни – от 2 до 9 септември, в които Съветският съюз въвежда в изпълнение своя план, се разиграва втората част на българската трагедия, чийто изход предопределя бъдещата съдба на страната."


"На 9 септември в София държавната власт е обсебена от група мъже, които се представят за "истински демократи" и за "същинските представители" на българския народ. - продължава немският журналист. В действителност, с малки изключения, те са предшествениците на комунистическата диктатура, като едните съзнателно действат като агенти на Съветския съюз, а другите несъзнателно като негови инструменти. Начина, по който заграбват властта, забулват с легенди. При по-точно разглеждане целият държавен преврат от 9 септември се оказва отдавна подготвен военен метеж, който се извършва при пълно спокойствие, без да гръмне дори пушка. Политическите противници, от чиято съпротива се боят, са арестувани в леглата им..."


От чиято съпротива се боят...


– именно това е ключът към разбирането на развихрилия се терор в България от получилите властта благодарение на шпагина на съветския окупатор. Точно затова са избити десетки хиляди българи, чиято единствена "вина" е, че според убийците им, евентуално биха могли да оглавят съпротивата срещу насилствената съветизация на България.


Или с други думи: цялата кървава вакханалия, в която България губи десетки хиляди от своите държавници, политици, офицери, прависти, журналисти, писатели, свещеници, чиновници, граждани, селяни, интелектуалци... е продиктувана най-вече от страх. От подлия страх на насилника, че жертвата ще се съпротивлява.


Противоконституционен трибунал


И именно с тази цел – да бъде довършено започнатото на 9 септември изтребление е създаден този "народен съд" за политическа саморазправа. Той противоречи на действащата Търновска конституция, която забранява извънредни съдилища.


Наредбата-закон, с която "народният съд" е утвърден на 6 октомври 1944 с Указ 22, е подписана от нелегитимно регентство, което нито е утвърдено Конституцията на България, нито пък регентите отговарят на изискванията.


"Народните обвинители" се назначават от Министерския съвет, а "народните съдии" се избират от областните комитети на Отечествения фронт, доминирани от комунистите, без да се изисква задължително юридическо образование или квалификация. Присъдите се определят от централното и от местните ръководства на компартията, но по указания от Москва.


За обвиненията Димитър Пешев пише в "Спомени": "Когато се препрочете обвинителният акт човек остава изумен от лекотата и невежеството, с които се третират въпросите от историята на България след Освобождението. Всички средства за пропаганда, използвани в политическите борби от една партия, известна с безогледността си в своите ежедневни борби при различни поводи и случаи, са събрани на едно место и са положени в основата на съдебно обвинение срещу противниците в тези политически борби, които са поставени в невъзможност да се обяснят и да доказват каква е била действителността и как в действителност са се развили събитията, какви са били общите условия, как се е разсъждавало и са вземани решенията."


Подсъдимите са лишени от адекватна правна защита, ограничава се броят на свидетелите им и времето, в което да бъдат изслушвани адвокатите им, докато обвинението има право на неограничен брой свидетели и неограничено време.


Обвиняемите нямат право на обжалване, смъртните присъди се изпълняват още същия ден. В нито един от действащите в Германия и света специални съдилища след края на Втората световна война, вкл. на Международния (Нюрнбергския) трибунал, където са съдени главните виновници за разпалването на войната, няма такъв случай – обвиняемите да нямат право на обжалване на присъдите! На нито един от тези трибунали не са подведени под отговорност хора, които не са между живите.


Всъщност, този зловещ фарс, е създаден с една-единствена цел – да довърши изтреблението на българския политически, стопански и духовен елит, но вече по "законен" път. По болшевишките "закони", разбира се.


Почит към жертвите на комунизма пред стената и параклиса в градината до НДК в София

© Анелия Николова

Почит към жертвите на комунизма пред стената и параклиса в градината до НДК в София


Телеграмите от Москва


Разменените през есента на 1944 г. телеграми   - на руски език(!)– между Георги Димитров и Трайчо Костов (с псевдоним Спиридонов) дават ясна представа как "народният съд" е режисиран от Москва.


Телеграма до Димитров от 13 септември 1944 г.: …В първите дни на революцията стихийно бяха разчистени сметките с най-злостните врагове, попаднали в наши ръце. Сега се вземат мерки с това да се занимават съответните наказателни органи. Министърът на правосъдието работи по създаването на народни трибунали и следствени комисии…


На 25 септември, пак до Димитров: Готов е законопроектът за народния съд. Приета е най-кратката процедура, но докато започнат да действат, ще мине известно време. Това може да бъде използвано за негласно ликвидиране на най-злостните врагове, което се прави от наши вътрешни тройки. Контрареволюцията трябва да бъде обезглавена бързо и решително.  


От 1 октомври: Във връзка с известно недоволство, изразено от нашите мекотели съюзници по повод на революционното ликвидиране на фашистката агентура, решихме: Чистката да продължи още една седмица, след което ще започнат да работят народните съдилища и чистката ще тръгне по законен път. Работата ще се провежда внимателно. Ще бъдат организирано разкрити най-злостните и опасни врагове и палачи, ще бъдат организирани до правителството делегации от вдовици и сираци на убити антифашисти с настояване за възмездие...


На 27 октомври 1944 г. в изпратена от София телеграма с подпис ЦК на БКП, се рапортува на Димитров в Москва:


"Из цялата страна народните обвинители са назначени и под тяхно ръководство се провеждат разпитите на задържаните лица и събирането на обвинителния материал. В най-близко време ще бъдат готови обвинителните актове по тези дела, по които е завършено следствието. За да подготвим политически процесите, в печата ежедневно се публикуват специални материали: снимки на убити народни борци, отделни актове на жестокост, извършени от агентите на фашизма. Предвижда се един, а може би и няколко процеса..."


И се подчертава, че ще има "правосъдие"... по комунистически: "От закона за народния съд са премахнати всички формалности, които биха забавили или затруднили работата на народния съд... Присъдата на народния съд е окончателна, на обжалване и утвърждаване не подлежи."


Напътствията от Москва стават все по-подробни и на 4 ноември 1944 година Димитров пише до Трайчо Костов:


"Постарайте се да поставите Народния съд против народните предатели и престъпници върху здрави политически основи. Необходимо е преди всичко да се организира един централен процес с много сериозно обоснован политически обвинителен акт и със също такава присъда на Народния съд."


И завършва радиограмата със следните указания:


"Процесите трябва да бъдат публични, всенародни, но да не дават никаква възможност на обвиняемите да ги използват като трибуна за своите политически цели. Много е важно делата да не се забавят заради различни процесуални формалности. Тук народът съди и той трябва бързо и сурово да съди. Самите процеси трябва да бъдат огромна политическа школа за превъзпитание на целия наш народ."


"Народният съд" и идеологическите клишета за "монархо-фашизма"


Още на 27 октомври Трайчо Костов съобщава на Георги Димитров основните пунктове на обвинението. Те са три:


– сключването на договор с воюващите държави и обявяването на война на Англия и Америка, което е изложило на опасност народа и държавните интереси;


– действията, нарушаващи неутралитета по отношение на СССР – присъединяването към Тристранния пакт и организирането на антисъветска изложба;


– невземането на мерки за предотвратяване на моралните и материални загуби във връзка с обявяването на война на Англия и Америка.


Тези три точки обаче никак не удовлетворяват Георги Димитров и на 17 декември той свежда идеологическата основа на обвиненията:


"В обвинителните речи… трябва да бъде показано хищническото лице на немско-фашисткия империализъм и на него да бъде противопоставена освободителната мисия на Съветския Съюз, на Червената Армия и нейните съюзници.


Обвинението трябва да опише картина на всенародно движение срещу антинародния режим, да подчертае, че руснаците за втори път освобождават България, да характеризира капиталистическата класа като опора на фашизма в България и така да се създаде база за преследването й, царската династия да се представи като прогерманска и предателска."


Предложението на Соболев да не се цитира изцяло!


За едно нещо обаче Георги Димитров предупреждава Трайчо Костов да се мълчи. Съветското предложение за пакт за дружба и взаимна помощ от 26 ноември 1940 г. в никакъв случай не трябва да се цитира изцяло!


Защо ли? Защото по това време Сталин и Хитлер са съюзници и защото в предложението, отправено от Москва чрез Соболев се казва, че ако се сключи пактът за взаимопомощ между България и СССР, "падат възраженията против присъединяването на България към Тристранния пакт и напълно вероятно е, че и СССР в този случай ще се присъедини към него".


Съвременниците забелязват пропуска. Димитър Пешев пише:"Аз само констатирам премълчаването в обвинителния акт на този договор между СССР и Германия от 1939 г., което не може да не прави впечатление, когато се разглеждат събитията от това време в България, където този договор имаше много силен отзвук, още жив във всички съвременници. Той беше също едно от най-големите събития в този период, широко коментирано на Запад, където неговият ефект имаше силата на бомба, особено като се имат пред вид събитията, които предшестват неговото сключване, така и влиянието което оказа върху развитието на последвалите събития. Всичко това трябваше да мине в пълно мълчание в един политически процес, в основата на който беше поставено развитието на политиката на страната точно по това време. Нека всеки направи своите заключения."

Оправдать никого не следует!


На 20 декември 1944 Трайчо Костов докладва на Димитров в Москва (пак на руски, разбира се):


"Утре започва народният съд. Тодор (вероятно става дума за Тодор Павлов- б.м.) предлага министрите от кабинетите на Филов и Божилов да бъдат осъдени на смърт. Багрянов и компания – на доживотен затвор. А от кабинета на Муравиев – даже някои евентуално да бъдат оправдани. Ние още окончателно не сме решили, но сме склонни да бъдем по-строги. Багрянов, Станишев, Сталийски Г. и Руси Русев – на смърт. Останалите от този кабинет – на 15 години. Не ни се иска да освобождаваме когото и да било от кабинета на Муравиев, с изключение на Гичев, ако решим, че би бил нужен в борбата срещу Гемето. Разбира се наказанията за тях ще бъдат минимални. Ти как мислиш?"


Георги Димитров отговаря: "Оправдать никого не следует!" /Никой не трябва да бъде оправдан!/


Съдбата на обвиняемите е предрешена преди т.нар. съд изобщо да е започнал работа.


Никой не трябва да бъде оправдан, присъдите трябва да са максимални, народните представители и министрите трябва да бъдат "пометени" "с желязна метла", както повелява от Москва "вождът и учителят на българския народ" Георги Димитров – включително и в речите си, публикувани още в първите дни на октомври 1944 в "Работническо дело".


По ирония на съдбата помилваният от "фашисткия режим", въпреки терористичната си дейност, Трайчо Костов, който изпраща на смърт хиляди хора с един престъпен административен акт, каквато е Наредбата – закон за народния съд, по-късно сам ще бъде "пометен" с "желязната метла", ще бъде изтезаван и безмилостно екзекутиран.

Коментари (392)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1286 Гневно

    Черни страници от нашата история..........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Как трябва да се постъпи например с убийците на ястребинчетата? Пенсия?!

  4. 4 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Непрекъснато трябва да се връща "лентата" и да се бие камбаната. За съжаление потомците на Г.Димитров и .В.Коларов шетат безнаказано и досега. Никаква милост към комунистите.

  5. 5 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Да помълчим за минута пред жертвите и да мразим дълго палачите им.

    Подобен "скромен" линч разиграха делегатите на ДПС-конференцията над Октай. И те останаха ненаказани...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  6. 6 Профил на bategoyko
    bategoyko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Майка им дейба комунистическа", казваше всяка вечер, почти до 1970г. дядо Йозо, след като пийнеше ракия, през зимата на 1945г., синът му беше застрелян и заровен в Пловдивските гробища, защото бил завършил Френския колеж/днешния ПУ/. Гробищата с дни са се тресяли, тъй като кой убит, кой недоубит, всички са били заровени.

  7. 7 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 639 Неутрално

    С убийците на Гео Милев, Христо Ясенов, Никола Вапцаров ???

  8. 8 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    Същите синове и дъщери и телохранители ще Ви довършат за 23 години с глад мизерия и изгонване от България .

  9. 9 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Как да не го заобичаш героят от Лайпциг, който даже и фашисткия съд осъди спазвайки юридическите правила. Доказателството е че тарабата остана жив и здрав за сметка на неговите сънародници, които са избити като кучета.

  10. 10 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#3] от "ръмжо":

    Не знаех, че 30 000 българи са участвали в това убийство. Благодаря Ви за пояснението.

  11. 11 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 771 Гневно

    Това не беше линч - това бе саморазправа, от най бруталния тип.Сякаш България бе върната в началните години на османското завоевание.
    Всички ,които имаха дори и минималния шанс да се противопоставят на окупатора биваха унищожавани.
    Няма защо да мълчим вече 1944 година България бе окупирана от СССР и начело на държавата бяха поставени колаборационисти, хора продали род и Родина.
    Днес потомците на тези същите колаборационисти въртят и сучат историята за да оневинят продажните си предци.За да оправдаят техните деяния и за да легитимират откраднатото от тях самите национално богатство.
    Никой не отрича че през войната България застава на грешната страна - но имала ли е голям избор ! Нека г-да защитниците на кръволоците от "Народния" съд да ни покажат в процентно отношение ,колко души са екзекутирани в други държави съюзнички на Германия и колко в България. Или малка България е била най верния съюзник на Дявола и заради това е трябвало да пролеят реки от кръв.
    А не трябваше ли и ние да искаме сега реки от кръв заради това че ни продадоха на СССР и замалко да ни превърнат в 16-та република !!!

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  12. 12 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1341 Гневно

    Герб усилено се мъчат да "възпроизведат" комунистическия съд! Натам отиват нещата, след като всеки ден сменят по някой "неудобен" съдия, слагат си техни хора и ако спечелят изборите, догодина хич няма да се харчат пари за съда - направо оня недоучен физкултурник Цвъки ще раздава правосъдие..

  13. 13 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#7] от "ръмжо":

    Слушай бе ръмжо - ходи се скрий някъде с тия ястребинчета и Вапцаров. Ако в една държава, в която има избори някой сегне към оръжието, какво да прави държавата? Комунистите некъде по света не са дошли с демократично проведени избори. Само с насилие.

  14. 14 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 541 Разстроено

    Срам, срам и пак срам от тези години... Докато не се изложат фактите от миналото и не се направи връзка с това кой кой е днес и най-важното, да се заклейми станалото, няма да има нито социален, политически, етнически и какъвто искате мир в тази страна.

    911,959,964,993
  15. 15 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Народния съд е и личното отмъщение на алкохолика и родоотстъпника Г.Димитров към тези ,които го прогонват за дълго от страната!

  16. 16 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Сатанинският план на Сталин
    ======================================
    Горчева - верен ученик на Сталин. Неговите "статии" бяха озаглавявани така - "Враговете на човечеството и техните наемници", "Дяволските деца на чичо Сам". Толкова жалки усилия от Горчева за една смешна пропаганда на нацизма. Знаем ги тези заклинания.
    http://statehistory.ru/img_lib/blog/german_propaganda/pic2.jpg

  17. 17 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Най-големи промени в ЗЗД са направени по време на Втората световна война. Целта е неутрализиране на съпротивата срещу участието на страната във войната. По предложение на първото правителство на Богдан Филов, 25 Обикновено Народно събрание приема изключителния наказателен Закон за допълнение и изменение на Закона за защита на държавата (3-6 септември 1941 г.). Допълват се 13 члена на ЗЗД, прибавят се 15 нови члена. Санкциите се увеличават и се налагат и за най-малки прояви на неподчинение. Смъртното наказание заляга в почти всички текстове на ЗЗД, <b>като то не се отменя дори когато се отнася до непълнолетни. </b> Класифициращият признак е „във военно време“, като делата по ЗЗД са подсъдни на военно-полевите съдилища. Допуска се публично изпълнение на присъда.[7]

  18. 18 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#12:"leon12"]направо оня недоучен физкултурник Цвъки ще раздава правосъдие.. [/quote]

    Народен съд в бъдеще ще качи на ешафода наследниците на организаторите на предния Народен съд. Но този път за икономически престъпления!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  19. 19 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#3] от "ръмжо":
    Как трябва да се постъпи например с убийците на ястребинчетата? Пенсия?!
    .........
    Как, нали бяха в БКП, заемали са важни партийни постове, били са им дадени къщи и апартаменти на "врагове на народа" и тн., а днес техните внуци ти се хилят от екрана.
    Ястребино, там местните са спомогнали държавата и са казали на органите на реда, че около селото се въртят разни клошари т.е. шумкари. Жандаремерията идва и ги подстригва с олово.
    5-тата колона, спонсорирана от Кремъл, устройва отмъстителна акция и избива деца, жени и старци. Сътоветно, както и в Катин, пробутва деянието си на някой друг, в случая на българските власти. Версията се разпространява широко в НРБ, намира своето място в учебниците, децата са зомбирани, ти си един жив пример за това.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  20. 21 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#13:"SSS"] Ако в една държава, в която има избори някой сегне към оръжието, какво да прави държавата? [/quote]

    Какви избори? Когато стават тези неща политическите партии са били забранени!

  21. 22 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 800 Неутрално

    прочетохте ли деца на москве делата на вашите деди черно на бяло ? Български продажници пишещи на руски език вместо на родния си , убиващи собствения си народ , неговата интелигенция само , за да заграбят властта и после най-нагло говорейки за освобождението втори път от Русия , а всъщност това е едно поробване с жестоки последици и саморазправа. За справка БКП е преименувана на БСП днес
    Никога не трябва да се забравя тази история както и кой е най-големия враг на България , нейните предатели и техните синове и дъщери следващи ги по същия път !

  22. 23 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#19] от "СДС":

    Брей брей как се четяла история, както дяволът евангелие!

  23. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    За съжаление отрепките, които носят отговорност за това, и за последвалия античовешки и откровенно тъп строй управляваха дълги години след това, управляват и до днес.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 25 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 751 Разстроено

    Тази нечовешка история има и дълго и жестоко продължение. Убитите, убити - мир на праха им.
    Но след това цели 45 г. комунистите разделяха обществото на групи: деца/внуци на врагове на народа (убитите с и без присъди), деца/внуци на засегнати от мероприятията на народната власт (земевладелци, банкери, фабриканти и пр. с конфискувани имоти), деца/внуци на царски офицери (полицаи, висши чиновници и пр.). Всички те бяха втора и трета категория хора: нямаха право да следват (до 60-те години), служеха (момчетата) в трудови войски, нямаха право (доколкото останалите имаха) да пътуват "на запад", нямаха право да заемат ръководни длъжности, както и да се хабилитират (за професори и доценти) и пр.
    И понеже всички "врагове" бяха от интелигенцията на народа, можеше да се предполага, че и децата и внуците им бяха такива. Което означава, че България беше лишена от цял пласт интелигенция, заместена с отпадъка на обществото - необразованите простаци издигнати по върховете по комсомолска и партийна линия (Пеко, Мако, Пенчо, Цола, Дина и пр.). И затова днес сме тук, а не "там".
    Всъщност чак днес се създава нова некомунистическа интелигенция - ходила и учила свободно по целия свят. Само още малко трябва да изтърпим останките от старата... Малко остава...

    Поздрави
  25. 26 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#3:"ръмжо"]Как трябва да се постъпи например с убийците на ястребинчетата? Пенсия?![/quote]

    Историята е от "женски" род - винаги може да изневери

    [quote#7:"ръмжо"]С убийците на Гео Милев, Христо Ясенов, Никола Вапцаров ???[/quote]

    след 1925 най-доброто място за цитираните от теб е
    "да им се развяват краката"
    ---------

    Власт не се сменя с избори........

    Каквото е правил ген Дочо Стоянов -
    това и Лев Главинчев
    -------
    Глупакът е винаги "до стената"

  26. 27 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Чудя се какво пише в днешните учебници по История!?

  27. 28 Профил на svet23
    svet23
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Мръсни изчадия и предатели на своя народ , Дано греховете ви тежат на вас и вашите потомци вклучително гнусната БСП.

  28. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 30 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    [quote#27:"The_Fly"]Чудя се какво пише в днешните учебници по История!?[/quote]

    Тази история червените старчета от БАН не смеят да я напишат...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  30. 31 Профил на Woland
    Woland
    Рейтинг: 558 Неутрално

    "Много е важно делата да не се забавят заради различни процесуални формалности. Тук народът съди и той трябва бързо и сурово да съди. Самите процеси трябва да бъдат огромна политическа школа за превъзпитание на целия наш народ."

    Идеологията на Цветан Цветанов.

  31. 32 Профил на svet23
    svet23
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И сега имаме един който говори на руски с господарите си казва се СтаниШеж

  32. 33 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#21] от "reakzioner":

    Реакционер, кога са били забранени бе? В предвоенна България БКП е участвала наравно с други партии, а да не говорим, че заради атентати и въоръжена съпротива е била забранена. Какво става след 9 я кажи? Има ли свободни избори, има ли опозиция.? Вие сте едни тъпи комунисти и само от терор разбирате.

  33. 34 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално


    До коментар [#21] от "reakzioner":

    БКП през 1931 год. печели 31 мандата в парламента, а година по-късно печели масово общински избори. Е, за какво говорим тогава? Аман от вас!!

  34. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 37 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Лекотата и невежеството, с което крадат и тормозят кадърните хора, а избутват напред посредствените, продължава.
    Просто комунисти. Или прости комунисти? Мне, то други освен прости няма.

  37. 38 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 751 Разстроено

    До коментар [#7] от "ръмжо":
    А защо комунистите не са оценили безспорният талант на Вапцаров и са го тикнали в най-опасната дейност "Военния отдел" на ЦК. Толкова не е ли имало кого да сложат - и то с военно, а не с техническо образование, а? Във военно време (ВСВ) да разкриеш в държавата си военна организация, подчинена на чужда и враждебна държава (СССР тогава), си било направо за разстрел и то без съд. Но понеже е имало демокрация, е имало съд, имало е и молба за помилване, имало е и консултации с интелектуалци - "поет ли е или не". И накрая: "разстрел и ... червей".
    Та Вапцаров си е директно пожертван от комунистите - дано да е само от глупост, а не поради някакви други интриги...
    И още малко - дори да допуснем за минутка, че изброените от тебе трима души са убити несправедливо и без съд, това оправдание ли е за 2000 убити с и без съд около девети септември 1944 и за още поне 10000 тормозени и убити (също без съд) из лагерите до 60-те години ?

    Поздрави
  38. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 40 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#22] от "palermo88":

    +++++++++++++++++++++++++++++++

  40. 41 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 453 Неутрално

    По социалистическо време много държаха да ни занимават с някакви си светли дати, с чествания на годишнини от не знам какво си и т.н.

    Демокрацията ни не премахна нито един от недъзите на тогавашното общество (с едно значимо изключение - вечния дефицит), като запази тези недъзи и ги разшири. И днес почитаме пак светли дати, годишнини от убийствата и ражданията на незнам кой си и т.н.

    Айде оставете ме да живея и да дишам както аз си знам, без вечно някой да ме учи кое е правилно и кое е редно.

  41. 42 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Да се твърди, че всички осъдени от народния съд са били невинни ангели и чисти като сълзи е също толкова невярно, колкото и да се твърди, че всички са били виновни. Нека не четем историята като дявола Евангелието.

  42. 43 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Лично на мен ми е трудно да си намеря място от мъка по безжалосто погубения принц Кирил...

    Да беше останал жив! От какъв елит на нацията само са ни лишили...

  43. 44 Профил на 1000
    1000
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Лошото е, че наследниците (идеологически и биологически) на кремълската измет в България не са слизали от власт до днес.

    So wenig eine Hyäne vom Aase läßt, so wenig ein Marxist vom Vaterlandsverrat!
  44. 45 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Моля за извинение, но за илюстрация на коментара си ще използвам два коментара от друг блог, но под същата тема:

    "колкото и да хленчите, избитите ви като кучета роднини няма да възкръснат. хахахха аре у лево. приемете факта, че никой не ви бръсне за 2 лева, никой няма да ви се извини, никой няма да ви изплати репарации. на никой не му дреме нито за вас, нито за разстреляните като кучета ваши роднини. хахаха комунизма винаги на власт !!!! нищо и никой не може да ни спре!!! народните врагове на сапун !!!"

    И още:

    "хахаха може само да си мечтаеш курвооо. комунизма ви е тъпкал, тъпче ви в момента, ще ви тъпче и в бъдеще. харесва не харесва, това е положението и нищо не може да направите по въпроса. хахахха пикая на гробовете на избитите ви като улични мастии роднини."

    Ето това е!!! "Комунизма ви е тъпкал, тъпче ви в момента, ще ви тъпче и в бъдеще"! Това е истинският и неприкрит от засукани фрази начин на мислене на другарите от "Позитано" 20!!!

    Избори идат! Мислете, хора!!!

    п.с. Ето линк към статията:

    http://toross.blog.bg/politika/2011/02/01/.677442

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  45. 46 Профил на aglar
    aglar
    Рейтинг: 391 Неутрално
  46. 47 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#13] от "SSS":
    Ами точно това твоето е дяволът да чете Евангелието, пардон историята. Значи ястребинчетатата и Вапцаров нямат значение... Със сигурност смяташ себе си за ултра убеден демократ, но нямаш нищо против забраната на партиите по времето, за което говориш, закона за защита на държавата, по който са преследвани не само комунистите, но и истински демократи. Заради такива убедени "демократи" като теб не се учудвам, че днешната ни демокрация е на този хал.

  47. 48 Профил на zаalvee
    zаalvee
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#28] от "svet23":

    Я си изпий хапчетата !

  48. 49 Профил на aglar
    aglar
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#42] от "bobo_bobo":

    Аз не мисля, че идеята е да се изкарат всички избити невинни. Несъмнено сред жертвите на Народния съд е имало хора, които са си заслужили съдбата, но истината е, че този съд е бил пародия на правосъдие и е бил абслолютно безпринципен!

  49. 50 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1198 Любопитно

    Има два многозначителни факта, що е била България преди съветското нашествие 1944г; единият факт е в икономически план, другият в морален:

    1/ Преди 1944, България е имала три авиационни завода в София , Казанлък и в Ловеч. В два от тях са се произвеждали български самолети, с чешки и френски мотори. Заводите са закрити през 1945 по време на съветската окупация...
    2/Преди 1944 г, в България е имало само два дома за деца изоставени от родителите си /не сираци, а захвърлени там от живите си родители/. В 1989 г , последната година на "реалния социализъм", тези домове в България наброяват вече 148



  50. 51 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Очевидно е, че тук заради зададения лумпенски тон сериозен разговор с аргументи не може да се води. Нека пренаписването на историята според потребностите на конюнктурата да продължи, нищо ново под българското небе.

  51. 52 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#47] от "bobo_bobo":

    Виж сега, ако преди девети е имало зулуми то е било, защото е имало указание от Коминтерна за въоръжена борба срещу властта. Сигурно са убити и невинни хора. Но я кажи какво става след девети, та чак до 90 година? Имало ли е партизани след девети, които са ходили по планините с автомати и пушки и са крали от хората, за да преживяват? Кажи, какво да направи едно правителство, ако срещу него има въоръжена съпротива?

  52. 53 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#52] от "SSS":
    [quote#52:"SSS"]Кажи, какво да направи едно правителство, ако срещу него има въоръжена съпротива? - + ! [/quote]
    По твоята логика излиза, че комунистите съвсем правилно са разстрелвали горяните, тъй като те са тръгнали на въоръжена съпротива срещу правителството? Между легална и легитимна власт има твърде голяма разлика, това важи, както за периода след преврата през 34 - та, така и за периода след преврата от 44- та. За мен убийците са си убийци, независимо от идеологията.

  53. 54 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    [quote#47:"bobo_bobo"]Значи ястребинчетатата и Вапцаров нямат значение... [/quote]

    Значи за теб незаконността на "народния съд" и неговата политическа цел да обслужи съветската окупация, както се вижда от статията, нямат значение?

  54. 55 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#53] от "bobo_bobo":

    [quote#13:"SSS"]Ако в една държава, в която има избори някой сегне към оръжието, какво да прави държавата?[/quote]

    SSS доста по-добре от теб знае какво е легитимна власт.

  55. 56 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#54] от "dimihas":
    Що за мерзък похват да ми преписваш думи, които не съм казал? По този начин ястребинчетата по-малко убити ли ще изглеждат?

  56. 57 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Когато цървули дойдат на власт,те се превръщат в ботуши.

  57. 58 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#41:"Вишински"]Демокацията ни не премахна нито един от недъзите на тогавашното общество (с едно значимо изключение - вечния дефицит), като запази тези недъзи и ги разшири. [/quote]

    Пак има дефицит, няма мангизи!

    Магазините пълни със стоки, очите тоже, но не всеки може си позволи!

    Линчът е бил законен в една голяма демокрация!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  58. 59 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 914 Неутрално
  59. 60 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#55] от "dimihas":
    Да, след като ти го каза, вече не може да има никакво съмнение. Няма да мога да заспя довечера след това изявление на някой си димихас...

  60. 61 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Лека им пръст на всички избити и дано почиват в мир! Дори някой от тях, за нещо да е бил виновен, е заслужавал справедлив процес.

    За съжаление, късно се случи демокрацията и не можахме (а и не желаехме) да изправим на СПРАВЕДЛИВ съд виновниците за това престъпление.

  61. 62 Профил на ekip
    ekip
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Защо дори и Дневник не се съобщава, че на това поклонение в памет на най-изстрадалите българи са присъствали Желев, Аню Ангелов, Емил Кабаиванов, Драго Михалев, Тренчев, Мартин Димитров, Лъчезар Тошев и много други? Това част от настъплението на неокомунизма ли е? От кого е дирижирано информационното затъмнение на опозицията? Освен ГЕРБ и БСП дали има и други партии в България? Съзнателно дирижираната от държавните медии политика на затъмнение, ще бъде чудесен повод за сигнализиране на ЕС и "Журналисти без граница", за съзнателното игнориране на политически партии.

  62. 63 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1474 Гневно

    [quote#2:"Dehumanizer"]Това казва всичко - двамата главореза, българи уж, говорят помежду си на езика на истинската си родина. [/quote]
    Трагедията е че близо 80г по-късно продължава да има доста русопати - такива, които са готови да лижат руските имперски чизми, да поставят интересите на тази евро-азиатска тоталитарна страна над интересите на България (която УЖ им е родина), да отричат зверствата и беззаконията на един човеконенавистнически режим. Пусто много повреден матрЯл, готов да се продаде било за рубли, било за малко "власт" подхвърлена му от една имперска сила, ТРАГЕДИЯ, но като племе отчасти сме си сами виновни, продажници много!!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  63. 64 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Гадното е, че е имало хора, избити от Народния съд, които преди 9-ти просто са си вършели работата - някои със стиснати зъби, не винаги съгласни, други просто по задължение, а трети - убедени, че правят добро на родината си. Е, сигурно е имало единици, наречени по-късно от партизаните "изверги", мърша има във всяко стадо (особено по нашите географски ширини), но дори и те са заслужавали справедлив процес.

  64. 65 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#64] от "irons":

    Ако тези изверги бяха изнасилили жена ти, убили майка ти и разстреляли децата ти, дали щеше да говориш за справедлив процес?

  65. 66 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#50] от "Петър Иванов":

    Съгласен съм с Вс:

    1. Производството след 9-ти се ръководи от некъдърници и връзкари. Не напразно, много фабриканти от преди 9-ти са вербувани от новата власт и стават дори директори (най-вече, за да спасят кожите), защото пратизаните и ятаците не са можели две думи на кръст да вържат, камо ли промишленост да правят


    2. Между 9.9.1944 и 10.11.1989 моралът на българина достига долната си точка. Всичко се свежда до задоволяване на елементарни вегетативни функции - заводска храна, панелка и скапана кола. Театри и кина превръщат изкуството в пропаганда. Нещата не излизат контрол, само заради ... повсеместния контрол. Кутията на Пандора обаче вече е отворена и когато на 10.11 се отваря и вратата на стаята, злините излизат наяве. Спомнете си само моралното падение през първите 5 одини на демокрацията. Всичко това не беше в резултата на този кратък "своден" период, беше в резултат на липсата на какъвто и да е морал (освен "социалистическия" през изминалите 45 години.

  66. 67 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#52] от "SSS":

    В ситуацията на тотална диктатура, закон защита на държавата, закон за защита на нацията, забрана на всички мирни форми на протест и съпротива, какво друго остава на инакомислещите освен въоръжена съпротива? Защо по цял свят се гордеят със всякакъви наченки на противопоставяне срещу нацистките режими, а у нас не? Защо хайдутите да са герои, а партизаните не?

  67. 68 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 732 Гневно

    На 5 февруари чуждестранният кореспондент Волфганг Бретхолц успява да се срещне с Цола Драгойчева, която по линия на политбюро на ЦК на БРП (к) отговаря за "народния съд". И я пита какво мисли за присъдите и „спешното” им изпълнение. Известната конспираторка с отменена смъртна присъда и амнистирана преди десетина години по силата на закон, приет именно от избитите в Софийските централни гробища, отговаря с предизвикателна флагрантност: „Никога в живота си не съм спала толкова добре, както в утрото на екзекуцията”.

  68. 69 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#67] от "hobbitbg":

    Виж ми по-горния пост за участието на комунистите на парламентарни избори. Освен това БЗНС Ал.Стамболийски управлява 4 години БГ, не без съдействието на комунетата и безенесарите какъв як терор са наложили - предвестник на 9 септември. Ама кой си е мислел тогава като дойдат бедните и непросветените, какво ще стане. Историята е ясна - комунистите управляваха с терор и с кръв, така както никой преди тях.

  69. 70 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Аз съм противник на смъртното наказание. Първо винаги има шанс да убиеш невинен човек. Второ, превръщаш определени хора в палачи. Трето, понякога доживотният затвор може да бъде по тежко наказание от смъртното, защото човек има много повече време да осъзнае зверствата, които е извършил и да се разкайва за тях. Но не мога да се поставя на мястото на хората, на които са им били отнети най-близките и които крещят за възмездие за жертвите.
    В конкретния случай нещата се политизират твърде много. Народният съд не е изключение, реваншистки вълни има в цяла Европа и по света. И това не случайно. Защото това е най-зверската война в цялата човешка история. С най-много жертви и страдание сред цивилното население. Интересно ми е как заклеймяваме народния съд, а величаем Нюрбергските процеси? Одобряваме ли пускането на атомните бомби над Хирошима и Нагазаки? Бомбардирането на Дрезден? Защо когато нещо се върши от западните съюзници, то е добро, а когато е под диктата на съветските, автоматично става лошо? Жалка пропаганда. Поинетересувайте се колко човека биват избити в Европа за възмездие на нацистистките престъпления. Ще видите, че ситуацията не е чак толкова различна от България. В никакъв случай не трябва да одобряваме стореното от Народния съд, но това не означава да отричаме зверствата, които са довели до него! Можем да се гордеем с загиналите партизани, защото независимо от идеологията, те са рискували най-ценното, за да се борят срещу един режим, заклеймен от целия свят. Можем да се гордеем със спасените български евреи, но не трябва да забравяме тези от окупипираните територии, които не сме успяли да спасим. Всичко останало не е отговорно мислене, а манипулация и пропаганда. Когато се тълкуват исторически събития, винаги трябва да се посочат и причините, водещи до тях!

  70. 71 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 480 Разстроено

    Разстрелът на регентите:

    http://www.youtube.com/watch?v=HgcE0jkDnw0

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  71. 72 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#54] от "dimihas":

    Народният съд е напълно законен и не обслужва СССР, а е наложен основно от Англия и в по-малка степен от САЩ.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  72. 73 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1565 Любопитно

    Турския башибозук не е избил толкова интелигенция колкото червения. Просто защото съветското робство е по опасно от турското и това си личи. Добре ,че беше 50 ,а не 500 години

    15.02.1989 - 07.02.2018
  73. 74 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    От 8 до 12 юли 1943 година Богдан Филов прави обиколка из Македония. Покрай „посрещнаха ни радушно, военна музика, хоро с национални носии" и пр. професорът записва в дневника си:
    Гевгели... Порицах избягалите в гората (това тук е главният въпрос), но обещах снизхождение за тези, които биха се върнали. Оплакват се от интернирванията в Чучулигово в работните групи на комунистите, понеже изпратените не били комунисти. Обещах разследване.
    В Кавадарци болният въпрос е също с избягалите младежи. Между посрещачите беше и заможният търговец Манов, чиято дъщеря също забягнала. Тук при Витолище военните са имали нетактичността да разстрелят 12 души младежи, подозрени в укривателство на забягналите, и то без да вземат мерки поне ТОВА ДА СТАНЕ ПОКРИТО. Това създало много лоши настроения.
    Посрещнаха ни и в село Енковец [Ресенско]. При сръбския режим 99% от населението държало здраво за българщината, обаче сега не било чудно, ако поради чиновничеството населението почне да съжалява за сръбския режим. Това разсъждение не би ми направило впечатление, ако не беше казано от селяните.

  74. 75 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#70] от "hobbitbg":

    Не виждаш по далеч от носа си. Комунистите идват на власт по-рано от нацистите. И преди да почне 2 СВ. В. вече са с няколко милиона избита зад гърба си - справка - СССР. Единственият начин да не се сблъскат отрано помежду си е да сключат пакт - така са и направили Сталин и Хитлер . Но Хитлер си е помисли, че е по жесток и хитър от комунистите, но ... е ударил на камък. Недей да объркваш тази супа с бомбите на Хирошима и Нагасаки, Нюнбергския процес и т.н., за да замажеш истиските престъпления на комунистическите режими.
    Пак питам - къде в Изт. Европа комунистите дойдоха на власт по демократичен път? И ако не беше Хитлер и войната щяха ли да дойдат на власт изобщо някъде извън СССР?

  75. 76 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1565 Любопитно

    [quote#70:"hobbitbg"] Народният съд не е изключение, реваншистки вълни има в цяла Европа и по свет[/quote]

    Всъщност няма нищо общо. Народният съд издава десетки пъти повече смъртни присъди от Нюрнбергския процес. Народният съд е и срещу инакомислещи , основно интелигенция ,а другите съдилища срещу извергите на национал социализма

    15.02.1989 - 07.02.2018
  76. 77 Профил на zzzoron
    zzzoron
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#61] от "irons":

    Без да искам сложих минус вместо плюс - напълно подкрепям казаното от теб. И извинявай за минуса.

    Кофти хора има навсякъде, но фанатиците са вредни
  77. 78 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#70] от "hobbitbg":
    Така е, но не бива да пренебрегваме и някои ... национални особености. Както преди 9-ти, така и след това. Богдан Филов е познавал отлично тези особености, самият той е бил част от тях и се стига дори до парадокса да поиска да бъде съден в СССР, а не в България... Но са му отказали.

  78. 79 Профил на gaudien
    gaudien
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Скоро ще се навършат 70 години от началото на най-голямото унижение на третата българска държава - съветската окупация. Шайката продажници-конформисти (БКП, преобразувана по елементарна демагогия в БСП),които се поставиха в услуга на окупаторите и днес се "гордеят" с "народно-демократичното&quot; изтребление на националния елит в името на "победата на комунизЪма". И днес в мокрите им сънища се случват "партизански акции" и "преследване на фашистите-чорбаджии". Смисълът на цялата им власт беше да заграбят създаденото от поколения български земеделци, индустриалци и още незнайни създатели на най-бързо развиващата се икономика в Европа през онези години под формата за масово "законно" ограбване. Наложиха ни съветско-болшевишка икономическа гнус и днес още мечтаят да ни държат в същата икономическа септична яма, вече в руска форма.
    Дано българският народ не им прости на изборите за десетилетията им национално предателство

  79. 80 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#56] от "bobo_bobo":

    [quote#56:"bobo_bobo"]Що за мерзък похват да ми преписваш думи, които не съм казал? По този начин ястребинчетата по-малко убити ли ще изглеждат? [/quote]

    С оправданието за ястребинчетата "народният" "съд" по-малко незаконен ли изглежда?

  80. 81 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 816 Неутрално

    няма да бъде забравено, никога!

  81. 82 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#72] от "др. Иванов":

    Това да го беше написал под някоя друга статия, в която нямаше телеграмите на предателя Георги Димитров, иди-доди. Ама точно тук е някак неадекватно.

  82. 84 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#75] от "SSS":

    Аз не отричам престъпленията на комунистическите режими. Но както ти сам казваш, ако нацистите не бяха започнали войната, комунистите вероятно нямаше да овладеят цяла Източна Европа. И нямаше да има и народен съд в България. Т.е. какво довежда до народния съд- зверствата на нацистите, включително и у нас. И желанието на хората за справедливо възмездие. За съжаление нещата, както в България, така и почти навсякъде са се изродили. Но нищо не гарантира, че ние, поставени в тогавашните условия, щяхме да действаме по-различно.

  83. 85 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#67] от "hobbitbg":

    Нацистки режим в България съществува само в главите на комунистическите идеолози. Тотална диктатура има едва след 1944, донесена тук от Червената армия и съпротивата срещу нея на горяните е легална и морална. А комунистическите партизани се сражават срещу собствената си държава за интересите на чужда държава СССР.

  84. 86 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    съветизацията е актуална и днес - овчаров и компанията от съвременното БКП, за малко щяха да подарят едни 20млрд на майка им - русия.

  85. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 88 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#84] от "hobbitbg":

    [quote#84:"hobbitbg"]какво довежда до народния съд- зверствата на нацистите, [/quote]

    Ти прочете ли телеграмите на Гошо Тарабата и Трайчо Костов? Къде в първите обвинения, които още не са идеологизирани, видя някакви зверства на нацисти?

  87. 89 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#76] от "Karelson":

    Първо, в Нюрнберг не е воден само един процес, а десетки. Срещу отявлени нацисти, но и срещу военни, икономически ръководители и.т.н. Но и там не са единствените процеси, които са водени срещу нацистите. Напротив, такива има в почти всяка европейска държава. Има и много смъртни присъди, справка Франция, Норвегия, Гърция и.т.н. Поразрови се малко, цялата информация е налична в интернет.

  88. 90 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 547 Неутрално

    линч народен, линч Божи

    veni vidi fugi
  89. 91 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#80] от "dimihas":
    За разлика от теб, аз не правя ни най-малък опит да оправдавам едно безобразие с друго. Тезата ми е, че нищо не е само черно или само бяло и че както преди девети, така и след девети са ставали безобразия, твърде много при това. Тази битка на "нашите" и "вашите" ми е напълно чужда. Нито съм комунист, нито симпатизирам на идеите на нацистка Германия, намерили почва сред управляващите у нас тогава. И преди и след девети са избивани хора дори само по подозрения и доноси, което е еднакво незаконно и еднакво варварско. Като българин кръвта на всеки убит по този начин наш сънародник ми е еднакво скъпа. Ето по този въпрос не можем да се разберем. Не мога да кажа, че кръвта на убития от народния съд кум на дядо ми, само защото е бил български офицер е по-скъпа от тази на ястребинчетата или на разстреляните по подозрения младежи, за които пише Филов в дневника си.

  90. 92 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#91] от "bobo_bobo":

    И като си толкова обективен и скръбен, според теб един незаконен, политически съд може ли да въздаде справедливост за убитите ястребинчета?

  91. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  92. 94 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1198 Весело

    Прав си многоуважаеми дрогарю Иванов, Англия и Америка не само у нас създадоха "народен съд" . Тези две страни създадохатрибунали и избиха 30 милиона души все "народни врагове " и в Съветска Русия. Дълги пипала имат мамка им...

  93. 95 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 594 Разстроено

    [quote#52:"SSS"]Виж сега, ако преди девети е имало зулуми то е било, защото е имало указание от Коминтерна за въоръжена борба срещу властта[/quote]
    Я па ти, сигурно и Ал. Цанков прави преврата 23г. по нареждане на коминтерна, или за да провали решението на референдума за вината от ПСВ?
    За съжаление с лумпенски умувания урок от историята трудно се научава.

  94. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 97 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#92] от "dimihas":
    Този съд не е измислен в България. Наложен е от държавите - победителки. По твоята логика и Нюрнберския процес би трябвало да бъде незаконен, тъй като не е бил в съответствие с германските закони. Съвсем отделен е въпросът, че тук, освен виновните са осъдени и много невинни. Но невинна българска кръв е проливана и когато са управлявали и някои от осъдените.

  96. 98 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#23] от "ръмжо":
    Купуваш лекарства за детето си, аз ти бия два шамара, вземам ти портфейла, изкарвам те с ритници от аптеката и те пъхам в един контейнер за смет, след което го стягам с катинар, да не шаваш много и те съветвам да си по-пестелив с угризките, понеже ще престоиш там 3,5 месеца. Обръщам се към насъбралата се тълпа и заявявам, че си враг на народа, докато прибирам портмонето ти в джоба си. Викам на хората:
    "В името на народа, този враг трябва да бъде наказан". А тя ми отвръща: "Урааааа, вечена дружба!". След което отивам на ресторант и изяждам парите предназначени за лекарства за болното ти дете. След години ми вдигат паметни, покланят се, слагат ми венци, идват абитюренти, младоженци, просълзяват се...Ти си забравен, гниеш в шахтата. Достойни хора решват да те реабилитират и се появяват паткани да ръфат и малкото останало от теб...
    Ей, това сте вие хайваните-партизани.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  97. 99 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#97] от "bobo_bobo":

    Точно този съд не е наложен от никого другиго, освен от Москва. Има клауза в съглашението за примирие за съдене, но никой не е задължавал България да го прави в нарушение на конституцията и законите, със съдии и обвинители без юридическо образование. Както можеш да видиш от телеграмите, нареждането за ограничаването на правата на обвиняемите идва от Москва. http://decommunization.org/Documents/NarodenSud.pdf

    Така не избягвай отговора. Може ли незаконен и политически съд да въздаде справедливост?

  98. 100 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 970 Неутрално

    По непотвърдени данни от септември 44-та до януари 45-та са убити около 200 000 "врагове" на народа. Който е имал да вади нож на някого го е направил. В името на народа. "Народния" съд е бил финала на мракобесието. В лагерите след това просто са "скопявали" интелетуално. Не се учудвайте, че в България няма никаква антикомунистическа съпротива след това. Просто няма кой да я прави. България винаги е била апетитна хапка за Руската империя, Сталин просто реализира въжделенията й. Такава хапка не се изпуща, няма и да стане. "Троянски кон" е просто меко казано. Наблюдавайте и какво ще стане с енергетиката на Гърция. Ако не си разработят газовите и нефтени полета около островите сами, разбира се...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK