"Топлофикация - София" ще иска засичане на абонатите, заявили нулево потребление

Грешки имало само в два блока

© Юлия Лазарова

Грешки имало само в два блока



Проверката на декемврийските сметки за парно в столицата е установила грешки в 113 апартамента, които са в два блока. Това съобщиха на пресконференция от ръководството на "Топлофикация - София", предаде Агенция "Фокус".


От тях 104 били само в блока "Младост", в който жителите се оплакаха за проблема си в няколко телевизии през януари. Там топлинният счетоводител щял понесе глоба от 500 лева. Ще направи безплатно засичат уредите за изразходваната енергия. Отделно се предвиждала и санкция за служителите на фирмата за дялово разпределение, допуснали грешката.


От дружеството се заканват, че ще поискат междинно отчитане на уредите на всички абонати, които са заявили нулево потребление, "за да е по-коректно към съседите". За пореден път от дружеството лансират версията, че тази възможност изкривява сметките.




Общо са проверени 402 000 абонати в 79 сгради чрез топлинните счетоводители, които са една значителна част от всички граждани, които използват услугите, посочи изпълнителният директор на топлофикационното дружество Стоян Цветанов.


"Топлофикация-София" се е самосезирала за тези 79 сгради, защото в тях е имало консумация на топлинна енергия, която е била с около 50 на сто по-висока от нормалното потребление за такъв тип сграда.


Отделно са проверени 409 маломерни апратаменти, на които са фактурирани твърде високи сметки за декември. При проверката се е оказало, че сред причините за това са неосигурен достъп за отчет на уредите, това, че се намират на последни етажи, което води до загуба на енергия или че не са с монтирани уреди, но не навсякъде. Последното води до разпределение на потребената енергия според прогнозния дял.Цветанов посочи, че вече е отговорено на 439 сигнала по електронна поща. Постъпили са 600 жалби като проверките по тях продължават, а срокът да им се отговори е 30 дни.


С по-висок прогнозен дял и по-висока сметка са били 51% от клиентите на "Топлофикация - София". След изготвяне на изравнителните сметки, проверката показала, че около 7000 клиенти не са осигурили достъп до уредите си и им е начислено максимално потребление. "Не малка част от хората нямат монтирани топлинни водомери, както и топломери", добави изпълнителният директор.


Проверените сгради основно били ново строителство, при които имало честа смяна на собствеността.


"От тази година "Топлофикация - София" сменя философията за отчитане на топломерите в абонатните станции", добави Цветанов, който представи и възможни решения за проблема, както беше заръчала кметът на столицата Йорданка Фандъкова.


Следващата седмица от дружеството щели да поискат от Столичния общински съвет да направи стъпки към иницииране на законодателни промени за преносимост на данните от дялово разпределение. "Фирмите за дялово разпределение имат своето място на пазара, не бих искал да стигнем до там, че да махнем топлинните счетоводители, тъй като се казва, че ще се внесат законодателни промени за махане на топлинните счетоводители", посочи Цветанов.


При промяна обаче от "Топлофикация" били готови да поемат дяловото разпределение.


Според Цветанов решението е пълна либерализация на пазара на топлина. "Това означава, че ако искате да смените топлинния си счетоводител, може да го направите във всеки един момент, когато пожелаете", посочи той.


Цветанов каза още, че физически отчет на уредите в цяла София е невъзможен. "От тази година постепенно ще преминем към отчитане на топломерите в абонатните станции по дистанционен път. Това ще помогне, от една страна, да няма човешка намеса при отчитането, както и ще се съкрати времето на отчитане".


През миналия отоплителен сезон близо 15 000 семейства са били кредитирани от своите съседи. За да се прекрати тази практика с нулевите дялове, ще се поиска да се прави междинно отчитане в началото на всеки отоплителен сезон. Също така е необходимо - да се използват софтуер с пълна преносимост на данните от топломерите към клиентите.


Заедно трябва да намерим механизмите, така че тази общинска фирма да работи и да направим цената атрактивна за хората, каза Цветанов.


Общо текат четири проверки заедно с възложените от парламента.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Бойко нали намали цената на газа, какво стана сега...

  2. 2 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Разстроено

    С две думи,никакъв ефект няма от тези проверки.Хората ще си плащат все по-високи сметки за парно,а Топлофикация ще се чуди защо събираемоста и ще пада ли пада!!!

  3. 3 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "Фирмите за дялово разпределение имат своето място на пазара, не бих искал да стигнем до там, че да махнем топлинните счетоводители, тъй като се казва, че ще се внесат законодателни промени за махане на топлинните счетоводители"
    ----------------------------
    Това са излишни посредници, които трябва да се махнат!

    Казах!!!

    (Ама кой ли ме пита?)

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  4. 4 Профил на 00222
    00222
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"petark"]Бойко нали намали цената на газа, какво стана сега...[/quote]


    В пъти, в пъти...

  5. 5 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Това пък какво е?Ще ги засичат ли,ще ги изсичат ли?На коляно ли е писана статията?

  6. 6 Профил на mitko558
    mitko558
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Естествено, че сметките от сега нататък ще са все по-високи. Парното е ефективно ако всички го ползват. При 30-40-50% отказали се, няма начин да е евтино.

    Би трябвало да не можеш да се откажеш от ТЕЦ. Да може целият вход/блок да се откаже ако 67% от живущите (според дела им от общите части) гласуват.

    Никой не е виновен за това. Просто хората, които живеят в апартаменти с ТЕЦ са прецакани - защото на 11.11.1989 се смени социалният строй и при демокрацията няма евтина енергия от братушките.

  7. 7 Профил на 00222
    00222
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Да се ликвидира тази форма на субсидиране на една малка но гласовита част от българския народ. Покрай това парно и водата си свикнаха да ни плащат.... Дълговете на циганските гета бледнеят, пред „намалялата събирателност“ на Топлофикация!

  8. 8 Профил на Jordan
    Jordan
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241":

    Съглас и аз.

    Ще почнат да питат като спрат всички да плащат ...

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5518 Неутрално

    всички посредници - АУТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на IP
    IP
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ха така най-после! Нали инсталираха топломери с радио отчитане сега фирмите сателити(торлинни счетоводители) да го направят промоционално и да видим кой крив кой прав! От миналата година от както са спрели топлото не съм плащал сметки още не са ми искали пари! Защо? Защото съм надплатил и още изравняват сметките от тези пари, лихви естествено за това няма. Когато обаче закъснееш да плащаш сметките има и то колко 10% законова лихва!?!?!? А за топлинния счетоводител са ми начислили, защото имам да плащам 22 лв и върху тези парички ми начисляват лихви ЗАЩО?

    BG
  11. 11 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Мили хора !
    На ИЗБОРИ 2013 ще гласувам за партия, която обещае да спре кражбите на Топлофикация – София !

    Която и да е партия .

    За месец ноември 2012 сме платили 90 лева
    за ток / климатик, осветление, хладилник, фризер, котлони, фурна, телевизор, PC, зарядни, телефон, факс и … /
    и … 57 ЛЕВА ЗА ТЕЦ – ОБЩИ ЧАСТИ !!!!!
    За месец декември 2012 сме платили 130 лева
    за ток / климатик, осветление, хладилник, фризер, котлони, фурна, телевизор, PC, зарядни, телефон, факс и … /
    и … 80 лева за ОБЩИ ЧАСТИ !!!
    Какви общи части ?
    Махнали сме радиаторите си преди 12 години .
    Крадци !
    Топлофикация – София краде от мен парите, които са откраднали от тях съседите ни .
    Това не е солидарност и социалност, а престъпление …

    Гласувах за ГЕРБ и съм доволен до сега .
    Магистрали, ремонт на пътища, спряха Кремиковци, спряха АЕЦката,
    пуснаха Метрото, направиха Южната дъга, кръстовища на две нива, ски на Витоша и …

    За Избори 2013 ще подкрепя партията която обещае да ме отърве от крадците !

    КАНДИДАТ – депутатите да обещаят, че ще променят Закона и Топлофикация ще иска парите си не от мен, а от закъсали фабрики, закъсали предприятия, военни поделения, полицейски участъци, заведения, офиси, социално слаби собственици на скъпи апартаменти и …
    НИЩО НЕ ДЪЛЖА НА КРАДЛИВЦИТЕ от ТЕЦ-а !!!

    Владимир Йосифов
    http://vladimirproperty.com/component/option,com_hotproperty/task,view/id,2500/Itemid,/

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  12. 12 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Не зная какво става, но според мен сметка от 106 лева за декември за двустаен апартамент със свалени радиатори и при липса на обитателите за 15 дни от месеца, ми е странно и много...

    "Човекът е човек, когато е на път!"
  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3620 Весело

    Проверката на декемврийските сметки за парно в столицата е установила грешки в 113 апартамента, които са в два блока.
    **************************
    Мдам.
    Предвид това, че апартаментите в блок са стандартно четно число ... начи, да гледаме позитивно, имаме ПОНЕ ЕДИН нещастник, абонат на тия, на когото не му била сбъркана сметката.
    Е, съмнявам се, че и правилната сметка е много правилна, защото няма как да стане, когато сумата от преразпределеното потребление на всички трябва да съответства на показанията на топломера в абонатната.
    Или са уцелили без да искат сметката на човечеца ...

  14. 14 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    "Топлофикация" отново се опитва да прехвърли отговорността от болната глава на здравата. Истината е, че цените им са непосилно високи и качеството не отговаря на необходимото, т.е. дори при включени радиатори е студено. Това е причината в крайна сметка да откача и трите радиатора. Не да заявя нулево потребление а за двата въобще са отрязани подвеждащите тръби а третият е със затапени тръби.

    Такъв бойкот правят приблизително половината от абонатите на Топлофикация което автоматично означава поскъпване на услугата. Понеже оборудването и служителите остават същите. Други бойкотират като не си плащат сметките, преди е било 50%!! и сега като успех отчитат че само! 38% не си плащали сметките.

    Всичко това означава, че цената на услугата за съвестните потребители става поне двойно по-скъпа. Но на "Топлофикация" не и отърва да признае това и скрито прехвърля всички тези загуби и кражби на съвестните потребители. Което още повишава сметките им, те все по-масова се отказват и кръгът се затваря.

    Самата "Топлофикация" признава, че при 50% отказали се услугата им става неефективна. Само че когато в нашият блок събрахме 51% подписи на желаещи да се откачи абонатната станция ни казаха, че не било достатъчно, трябвало да са 75%. Сигурен съм, че ако съберем че ако съберем 75% ще поискат 100% и дори ще направят парното задължително.

    А това с кражбите са легенди чиято цел е да насъскат хората един срещу друг за да не се види истинският виновник. В нашият блок направихме комисия и направихме внезапна проверка в средата на отоплителният сезон. Нямаше нито един случай на нелегално включени радиатори. И да има някъде това са единични случаи и те не могат да оправдаят високите сметки в град с 1 млн жители.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    От заявеното, оставам с впечатление, че с тези драстично звишени сметки "Топлофикация" се опитва да избие загубите си от такива неудобни клиенти...
    Каква обаче е мойте вина за това?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    [quote#14:"Fred"]Такъв бойкот правят приблизително половината от абонатите на Топлофикация което автоматично означава поскъпване на услугата. [/quote]
    Това показва тоталната неадекватност, както в извършваните услуги, така и в представените сметки от този некадърен монополист "Топлофикация". Вината за създаването на този некадърен монополист имат изцяло БКП/БСП, които чрез него смукаха и крадяха нищонеподозиращия български народ.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitko558":

    И можеш ли да обясниш как ще ще принудят хората насила да консумират? Врътвам кранчето и радиаторите остават студени, това е все едно че съм ги откачил. Ако ми начислят сметка за понижената ефективност редно ли е това? Би трябвало цената за понижената ефективност да я плащат тези които консумират стоката, т.е. тези със включените радиатори. Аз плащам ли цената на загубите на тока ако не съм изгорил нито киловат?

    Ако ми кажат че ме отопляват тръбите ОК, ще ги топлоизолирам. Дори за моя сметка, цял апартамент изолирах та едни тръби ли. Но искам след това да не ми начисляват по 400-500 лв на сезон за тръбите, че аз за толкова се отоплявам с електричество.

    Истината е, че при сегашните условия тази услуга е неефективна. Факта, че "Топлофикация" се примоли да се увеличи цената на нощната ЕЛ.ЕНЕРГИЯ! защото хората масово минавали на отопление с ток е достатъчно показателен.

    А това че трябвало 67% отказали се ами то и в момента е така. И защо 67%, нали мнозинство беше 51%? Хората доброволно искат да се откажат, т.е. да не крадат както ги обвиняват а "Топлофикация" не им разрешава. Значи крадците са някъде другаде и то точно в "Топлофикация" след като именно тя не разрешава.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  18. 18 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Незабавна оставка на изключително НЕКАДЪРНОТО ръководство на Топлофикация София!!!
    С настоящия пост сезирам и прокуратурата за извършено престъпление от изп. директор Стоян Цветанов - а именно измама на най-малко 113 домакинства с цел финансово облагодетелстване...
    Не, че вярвам, че някой ще направи нещо, де....

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    [quote#17:"Fred"]Би трябвало цената за понижената ефективност да я плащат тези които консумират стоката, т.е. тези със включените радиатори. Аз плащам ли цената на загубите на тока ако не съм изгорил нито киловат? [/quote]
    Абе умчо! Нима не разбираш, че монополистът "Топлофикация" се опитва да настрои едни срещу други от кпонсуматорите си.
    Не си ли задаваш въпросът защо за толкова дълъг период не е създаден поне един иустински конкурент на "Топлофикация"? Нещо, което окончателно би отрязало подобни на твоя въпроси.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на ovi
    ovi
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тъп пич.
    Не искам да сменя Топлинният си счетоводител.
    Искам да сменя ТОПЛОФИКЦИЯ.
    Това ми е проблемът. ТИ и ТВОЯТА мафия.
    И ако в тозои Парламент и тези продажни ДЕПУТАТИ , има поне един , който се мисли за честен , трябва веднага да те изгони , защото сметката за топлото и топлата вода в ЕДНА и съща???
    Ползвам топла вода и искам да плащам , не ползвам парно и имам право да не плащам.
    Ама точмо ТИ и МОШЕНИЦИТЕ , като вас , от това ви е страх. .
    Скиктир на тази държава , сиктир на Парламента, сиктир на Алексейовци, Галев1ета,Борисовчета и прочее.
    Докога ще търпите???
    Събодете се бе, заспали ГРАЖДАНИ.

  21. 21 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Общо са проверени 402 000 абонати в 79 сгради чрез топлинните счетоводители, които са една значителна част от всички граждани, които използват услугите, посочи изпълнителният директор на топлофикационното дружество Стоян Цветанов".
    Ако е вярно цитирано казаното то някой се подиграва с нашата интелигентност. Кой е този Топлофикация или редактора вие се разберете. От текстта разбирам че са проверени 79 сгради с 402 000 абоната - 5088 абоната на сграда. Вход с 14 етажа е с 69 апартамента-абоната. Значи тези проверени сгради са средно със 74 входа като предния !!! Хайде стига ! Макар че с нетърпение чакам времето когато само ще се гъбаркам с темата топлофикация, а не с някакъв ужас да чакам поредната топлофикационна честитка.

  22. 22 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално



    [quote#19:"Храбър"]Би трябвало цената за понижената ефективност да я плащат тези които консумират стоката, т.е. тези със включените радиатори. Аз плащам ли цената на загубите на тока ако не съм изгорил нито киловат? - цитат на коментар #17 от “Fred”
    Абе умчо! Нима не разбираш, че монополистът "Топлофикация" се опитва да настрои едни срещу други от кпонсуматорите си.[/quote]

    Не ми ясно защо трябва да плащам някаква сметка ако си отключа радиаторите и топлоизолирам тръбите? Била се понижила ефективността плачат от "Топлофикация". Ами добре, след като е понижена ефективността значи стоката им е станал по-скъпа и тогава този който я купува ще я плаща на истинската и цена, т.е. по-скъпо. Това исках да кажа.

    Коментарите в стил "умчо" показват, че не си разбрал толкова елементарно нещо, че цената на стоката я плаща този който я купува. А не всички накуп както се опитва да направи "Топлофикация".

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  23. 23 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 845 Любопитно

    До коментар [#3] от "Депутат 241":
    [quote#3:"Депутат 241"]Това са излишни посредници, които трябва да се махнат! [/quote]

    Ааа, не може.Вчера един ваш съветник,Вили Някой си,каза по тв-то,че ако доставчика е едновременно и отчетник,ще си имате проблем с КЗК,която пък следвала европчанските директиви. Не ми стана ясно как на мен ЧЕЗ хем ми доставя тока,хем си го измерва,ама нейсе

  24. 24 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241": Не винги посредника е нещо лошо,което оскъпява цената на продукта. Посредник значи търговец.Дали Форд сами откриват и подържат магазини за продажба на колите си по света? В областния град,където аз живея ,след няколко годишно обработване на потребителите срещу топлинните счетоводители ,от началото на новия сезон топлофикационното дружество,което е частно,се откза от тяхната услуга и се зае то да си разпределя консумираната топлоенергия.На топлинния счетоводител плащахме по 6 лв. на радиатор за две отчитания годишно.Сега плащаме същата сума на Топлофикация,тъй-като те назначиха нови служители,които да обикалят и отчитат показанията.Размерите на сметките си останаха същите или малко по-високи.Фирмата за дялово разпределение беше външна на топлофикационното дружество и нямаше никакъв интерес да надува количеството на консумираната топлинна енергия.Един вид беше нещо като външен контрольор.Сега и хляба и ножа е в ръцете на Топлофикация.

  25. 25 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    [quote#20:"ovi"]Тъп пич.
    Не искам да сменя Топлинният си счетоводител.
    Искам да сменя ТОПЛОФИКЦИЯ.[/quote]

    Точно това е номера, че прехвърлят вината от "Топлофикация" на топлинният счетоводител. Въобще не защитавам Техем и подобните но реално погледнато те са само един счетоводител. Отчитат уредите и пращат сметките на "Топлофикация" как да разделят енергията отчетена от топломерите в абонатната станция. Защото количеството топлина се отчита само в абонатната станция това по радиаторите дава само какъв дял е от общата консумация.

    Цената на топлоенергията се определя от "Топлофикация" и парите се събират от нея не от Техем и подобните. И никак не съм сигурен дали ако това топлинно счетоводство отиде в "Топлофикация" дали игрите няма да станат още по-големи защото "в тях и хляба и ножа".

    Повтарям, проблема е в "Топлофикация" а не в съседите или топлинните счетоводители. Високите цени и неефективната работа по събирането на вноските прави цените за съвестните потребители непосилни, те се отказват, ефективността пада и скоростта на падане се засилва.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  26. 26 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Отново повтарям, не защитавам Техем /ние сме на тях/ но топлинните счетоводители поне можеш да ги сменяш и нямат явен интерес. Докато ако това е в Топлофикация никак не съм сигурен, че ако директора ги понатисне те няма да надуят сметките както каже той.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  27. 27 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    [quote#20:"ovi"]Ползвам топла вода и искам да плащам , не ползвам парно и имам право да не плащам.[/quote]
    Решението е просто само че "Топлофикацията" го правят сложно и искат да стане невъзможно.

    Събира се входа и на общо събрание взема решение да се откачи абонатната станция. Тогава топлата вода остава /тя е на друг контур/ но по тръбите за парното не тече гореща вода и не се плаща никаква такса за тях. А това са 400-500 лв за годишно за апартамент както ние я наричаме "такса за тръбите" или по-точно за това че те топлят макар и малко.

    "Тънкият" номер на "Топлофикация" е, че за това трябва съгласие на 2/3 от собствениците не обикновено мнозинство 51%. А това е трудно все ще се намери някой да не е съгласен. И още нещо, изглежда все пак хората събират 2/3 защото периодично се появяват инициативи да се забрани това отказване от парното.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  28. 28 Профил на TheBelia
    TheBelia
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Моля някой да ми преведе следното:

    "Общо са проверени 402 000 абонати в 79 сгради чрез топлинните счетоводители, които са една значителна част от всички граждани, които използват услугите, посочи изпълнителният директор на топлофикационното дружество Стоян Цветанов."

    I'm not angry. They just suck. It's that simple.
  29. 29 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    И още един номер на "Топлофикация" - правят предложение парите да се събират не от тях индивидуално за всеки а общо от входа. Така било в чужбина и т.н. Отново опит да се насъскат хората един срещу друг и да се отърват от едно неприятно задължение. Засега правят само намеци в разни предавания и интервюта но е показателно накъде са насочени мераците им.

    Ако това стане нещата окончателно ще се сгромолясат. Ние едва събираме парите за асансьора та какво остава за парното. Ако пък го направят да е с колективна отговорност както "хитро" се опитват да го пробутат по програмата за енергийната ефективност вече направо ще гръмне страната. Затова не вярвам да стане но както казах показателно е какво им се иска.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  30. 30 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    [quote#20:"ovi"]защото сметката за топлото и топлата вода в ЕДНА и съща???[/quote]
    Сметката е обща но ако се вгледаш внимателно в годишната сметка /защото месечната е прогнозна/ ще видиш, че са дадени отделно колко е за всеки радиатор, колко за тръбите и колко за подгряване на топлата вода. Но иска яко вглеждане с много мислене и висше образование, поне при мен ги има и двете

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  31. 31 Профил на ovi
    ovi
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Е,прав си , че ни дават примери , как е в чужбина.
    Прав е най вече този англичанин , който в прав текст го каза:
    "Ако трябва да живея в такава страна , още на другия ден , ще я напустна." Та какво беше казал в поговорките и българският Андндрешко:
    "Не луд този който яде зелника , а този , който му го дава"
    ?.

  32. 32 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 961 Неутрално

    [quote#6:"mitko558"]Никой не е виновен за това. Просто хората, които живеят в апартаменти с ТЕЦ са прецакани - защото на 11.11.1989 се смени социалният строй и при демокрацията няма евтина енергия от братушките.[/quote]
    Забрави и друго. ТЕЦовете останаха държавни дълги години, а софийският още е. През това време типично по модела на източване на заводи от 90те толкова се е крало, че цената, в която има изплащане на кредити за модернизация и т.н., стана непосилна за много хора и те почнаха да се отказват масово, което вдигна още повече сметките на останалите и води до нови откази. Заради източванията, пък, системата едва се крепи и загубите са огромни.

    Не че през соца не се е крало, но е имало повече мярка. Да си направят един апартамент, вила за 10г шефстване. Сега вече не играят на дребно и 150 милиона евро + енергиен бизнес на мама и няколко милиона за синьо сирене не водят до никакво наказание. През соца са вкарвали в затвора за едно Жигули на старо, ако не можеш да докажеш доход от къра примерно или някакви държавни бонуси(С този страх да не те погнат защо имаш е държана номенклатурата в подчинение- ако мръднеш настрани от партийната линия, ще ти съсипят живота.). Поне до средните нива на номенклатурата е било така и е нямало луд да си сложи джакузи в кабинета или да води там манекенки, да купи яхта на името на ТЕЦ, която да ползва сам, да живее съвсем публично със стандарт на милионер. За суми като тия на Топлото има осъден член на Политбюро през 80те- към $100 милиона. Последните 24г да има осъдени за кражби в държавни структури? Един да е вкаран в затвора? Само за един питам.

  33. 33 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1346 Любопитно

    Как така непрекъснато топлофикация "София" се явява като национален проблем? Колко процента от живеещите в София ползват услугите И? Все си мисля, че администрацията в столицата ползва по-голям обем от произведената топлина. Омръзна ми вече. Или да я затварят, или да ангажират само засегнатите.

  34. 34 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#11] от "Владимир Йосифов":


    И с какво ще си покрива разходите партията , за която сте гласували ?

  35. 35 Профил на Poi Nhy
    Poi Nhy
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Защо никой не казва, че проблемът с Топлофикация не е в отчитането, а в начина на формиране на цената на топлото. Просто цената е ненормално висока. Загубите, допускани поради мърлявщина и безхаберие, , ...всичко е включено в цената. Те просто разпределят разходите си+несъбраните вземания + загубите + печалбата, която искат да имат върху 50% от отопляващите се на парно и после сядат да направят формулата наукообразна. Не знам дали в нея влиза и повишаването на цената на шоколада в Занзибар.

  36. 36 Профил на Bednqka- в доброзорна  отпуска !
    Bednqka- в доброзорна отпуска !
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Бе тях софиянците не ги мислете!!! Те винаги ще се оправят!!! Ами да му мислят другите - провинцията!!! Там е голямата драма!!!!

    На прикрит комунист и неосъзнат шовенист, вяра да нямаш!!!
  37. 37 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#24] от "molesan2":

    Приятел, мисля, че малко грешиш.
    Форд продава стока. Форд не е монопол на пазара - има и други коли.
    Парното е услуга. Парното е монопол, защото не можеш да го смениш.
    Да - прав си. Понякога посредничеството е полезно като ТЪРГОВСКА сделка. И аз пазарувам от Интернет, който е посредник. И аз си купувам хляба от магазина, защото нямам фурна наблизо.
    Но монополът НЯМА право да търси посредници. Така той диктува по-неизгодни ПАЗАРНИ условия за крайния потребител, което си е противозаконно...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  38. 38 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 860 Неутрално

    "Цветанов каза още, че физически отчет на уредите в цяла София е невъзможен"
    ---------------------------------------------

    Защо да не е възможен? Електромерите се отчитат всеки месец, водомерите - веднъж на три месеца, но радиаторите - веднъж годишно.

  39. 39 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    "Топлофикация - София" се бъзика с хората, но и на нея ще й дойде ред.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  40. 40 Профил на Poi Nhy
    Poi Nhy
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#38:"Yotce"]Защо да не е възможен? Електромерите се отчитат всеки месец, водомерите - веднъж на три месеца, но радиаторите - веднъж годишно.
    [/quote]

    Сигурно е възможно, но изобщо не е важно. Насочват гнева на хората в удобна за тях посока.

    В начина на формиране на цената е измамата!!!

  41. 41 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Три проверки да анализират високите сметки за парно. Сметната палата ще прави две проверки на "Топлофикация София", едната от които трябва да е готова до изборите. Това решиха депутатите от икономическата комисия на заседанието си в сряда. Още една проверка вече е започнало и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
    Съвети и мнения ...А Прокуратурата на Република България също тябва да прави две обстойни проверки - на дейността на Столичния общински съвет, неговите комисии и на Столична община. Бездействието на столичния общински съвет, който е принципал на "Топлофикация" София, обрича дружеството на фалит.

  42. 42 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако аз бях собственик на апартамент закрепостен към топлофикация моментално щях да направя общо събрание и да инициирам изключване на целият вход. Това е единственото разумно нещо, което всеки може да направи, за да се отървем всички веднъж завинаги от този монопол.

  43. 43 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#37] от "Депутат 241":

    Топлинният счетоводител не е посредник в класическият смисъл, т.е. купува една стока и ти я продава по-скъпо. Топлинният счетоводител е точно това което казва името му, т.е. пресмята колко се пада на всеки апартамент от общата консумация на блока. Нещо като счетоводен отдел но не в "Топлофикация" а са отделни. Идват 2 пъти годишно, отчитат уредите в началото и края на сезона и после разпределят консумацията според отчета на топломера в абонатната станция. А той се регулира от "Топлофикация".

    Топлинният счетоводител ти взема една такса от 6 лв за да отчете уредите в апартаментите. Всеки може да види дали тезе данни са точни нали се подписвате за това. Когато ви дойде изравнителната сметка там ги има тези данни можете отново да ги проверите. Таксата за това отчитане е само 6 лв мислите ли че те ще ви разорят? Ако минете към "Топлофикация" тя пак ще ви взема тези 6 лв.

    Правят ни на маймуни като насочват гнева на хората към топлинните счетоводители или съседите. Истината е, че сметките са невъзможни за плащане понеже заплатите ни са 10 пъти по-ниски от европейските въпреки че по БВП сме само 2 пъти по-ниско производителни. И че "Топлофикация" прави номера като подава вода с по-ниска температура от стандарта а ни отчита все едно че е подала с висока температура.

    http://novinar.bg/news/eksperti-toplofikatciia-tovari-abonatite-chrez-obshtiia-toplomer_MjgyMTsxMDI=.html

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  44. 44 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#42] от "primaxm":

    Опитахме, събрахме 51% но но от Топлофикация искат 2/3. Ако ги съберем ще поискат 100%. Един съсед казва "С жена си можеш да се разведеш но с Топлофикацията НЕ".

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  45. 45 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Абе тези много надписват сметките бе , **аси мафията!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  46. 46 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Освен това искам да попитам Топлофикация защо не дава достъп до архива за сметките? В ЧЕЗ например можеш да си видиш месечните сметки за години назад и то с подробни сведения но в Топлофикация не може а само месечната сметка за последният месец. Явно много ги е страх да не вземем да се разровим в сметките си и да не видим шашмите им.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK