Започна информационната кампания за строителството на "Южен поток" у нас

Трасето на Южен поток

© South Stream Transport B.V.

Трасето на Южен поток



Тридневна информационна среща по реализацията на газопровода "Южен поток" започна днес във Варна. Нейната цел е да запознае представителите на бизнеса, неправителстветните организации и жителите на населените места, през които ще премине т.нар. морска част от тръбата, с графика за изпълнението на проекта, очаквания ефект от него и мерките, предвидени за съхранение на околната среда.


През декември м.г. компанията "Саут стрийм транспорт" (South Stream Transport) публикува задание за обхвата и съдържанието на оценка за въздействието на околната среда.


Планирането, строителството и експлоатацията на газопровода през Черно море се извършва от международната компания "Саут стрийм транспорт Б.В" (South Stream Transport B.V). В нея "Газпром" има 50% дялово участие, италианската "Ени" (Eni) – 20%, а френската "ЕДФ" (EDF) и германската "Винтерсхал холдинг" (Wintershall Holding GmbH - BASF Group) по 15%. 




"Морската част"


Според представената днес информация морската част на тръбопровода ще се състои от четири паралелни 32-инчови (813 мм) стоманени тръби, положени една до друга, с дължина около 930 километра. Трасето ще пресича Черно море от руския бряг край Анапа, през турската изключителна икономическа зона до българския бряг край Варна.


Морският участък на тръбопровода е с дължина около 215 км, от границата между турската и българската изключителна икономическа зона в посока към българския бряг до достигане на дълбочина на водата приблизително 28 м (около 18 км навътре в морето).


Морският и крайбрежен участък на проекта.

© South Stream Transport B.V.

Морският и крайбрежен участък на проекта.


В този дълбоководен участък четирите тръбопровода ще бъдат монтирани с помощта на специализиран плавателен съд, а заварените секции ще се спускат в морето, като се добавят нови сегменти.


Крайбрежният участък на морския тръбопровод ще излиза на брега край плажа "Паша дере" на около 11 км южно от Варна. За разлика от морския участък в крайбрежната си част тръбопроводът ще бъде закопан под морското дъно на дълбочина приблизително 2.5 м, за да се предпази от външни повреди и за да се осигури защита на хората, използващи плажа и морето.


В морския си участък, тръбите ще бъдат положени директно на морското дъно.


Газопроводът ще бъде изграден от 77 500 стоманени секции с дължина от около 12 м и дебелина на стените около 39 мм, които ще бъдат заварени и покрити отвън и отвътре, за да се подобри вътрешната чистота и движението на газа, но и за да се предпазят от корозия. В плитки води секциите на всеки от четирите тръбопровода ще бъдат покрити със стоманобетон, за да бъде подобрена стабилността им, но и за да бъде защитена тръбата от повреди. За по-голяма сигурност тя ще има и допълнителна катодна защита.


На сушата


Освен тръбите, които ще бъдат положени по дъното на Черно море, морският газопровод "Южен поток" включва и участъци с малка дължина на сушата в Русия и България, в които ще се разположат бреговите съоръжения. Те ще включват измервателни устройства, станции с аварийни спирателни кранове и камери за разполагането на интелигенти инспекционни устройства за всеки един от четирите тръбопровода.


По сухопътното трасе на газопровода у нас ще бъдат положени 4 тръби с дебелина 813 мм. До компресорната станция край Провадия и във вътрешността на страната тръбите ще се намират на 4-5 метра дълбочина. Над тях ще бъде обозначена зона с ширина 60 м, която ще бъде залесена само с ниска растителност.


Планирано е търговската експлоатация на газопровода да започне преди края на 2015 г., а след като достигне пълната си мощност морският газопровод "Южен поток" ще има годишен капацитет от 63 млрд. куб. м газ. 


Според информацията, предоставена днес от "Саут стрийм транспорт", компанията предприема оценка на въздействието върху околната среда на българския участък от морския газопровод "Южен поток", за да отговори на изискванията на българското законодателство. "В допълнение към националните изисквания South Stream Transport ще следва стандартите и препоръките на международните финансови институции за оценка на въздействието върху околната и социалната среда", се казва в публикувания доклад на дружеството.


Според направените разяснения по доклада за въздействие на околната среда той предоставя предварително описание на проекта, съществуващите екологични, социални и културни характеристики, както и очакваните положителни и неблагоприятни въздействия от реализацията на проекта, както и предварителните мерки за минимализирането и управлението им.


Срокът, предвиден за коментари по доклада, е до 22 февруари 2013 г. в електронен вид или по пощата на два адреса, посочени в сайта на "Саут стрийм транспорт".


Утре, конференцията, открита днес във Варна ще продължи със среща в с. Приселци, през чието землище ще преминава наземното трасе на морската част от газопровода.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Е, те първите информации за "корекция" на цените вече минаха...

  2. 2 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#1] от "Нощен ястреб":

    Аха , +80% корекция

    Простщината победи с ИПОН
  3. 3 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2963 Любопитно

    Това запознаване не трябваше ли да стане преди да се подпише договора?!

  4. 4 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Газът е горивото на бъдещето.
    Дори когато съвърши фосилния газ по тръбата ще може да минава синтезен газ - получен от смесването на водород и въглероден двуокис .

    Така държавите с нетен излишък на ел. енергия от ВЕИ каквито са Германия и Австрия ще си правят електролиза на вода, след това ще си правят метан и ще си карат БМВ тата с обикновени евтини двигатели .

  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Нека се строи.. По-хубаво от това няма за бъдещето !

  6. 6 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    За този газопровод се говори още от 80 години на миналия век. Е пък най накрая може да стане.

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  7. 7 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Много съмнителна е тази информационна кампаия ! Все ми се стува,че българското правителство не е искрено в отношениеята си с руснаците за строителството на този газопровод. Ако ГЕРБ остане на власт,според мен ще търси най-различни предлози да бави това строителство през територията на България. Нека не забравяме,че зад атакуването му с материалите за миналото му той вече видя БСП,тъй-като бил "мотора на " Набуко " !

  8. 8 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Май БГ няма никаква собственост върху тръбата.

  9. 9 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 773 Неутрално

    "населените места, през които ще премине т.нар. морска част от тръбата"
    Кои са тези селища в морската част?

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#5] от "bestbuy":

    Математика...ма-те-ма-ти-ка...както за Белене - математика

    Простщината победи с ИПОН
  12. 12 Профил на Ния
    Ния
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Дълбоко ме съмнява че 39мм дебелина може да компенсира разликата между граничното налягане при което газа се самовъзпламенява и външното налягане върху тръбата.
    Да не говорим че няма проведен овос, няма финансиране, няма нищо. Само некъв руснак казал на друг руснак нещото си.

    Over and out.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#9:"dissident"]Кои са тези селища в морската част? [/quote]
    Сега тепърва ще ги строят.. Вероятно ще дойдат шейховете от Дубай да построят некое хотелче в морето..

  15. 15 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 499 Любопитно

    [quote#8:"shumkar"]Май БГ няма никаква собственост върху тръбата [/quote]
    "Май" ли? От нас е само трасето, тръбата си е руска.

  16. 16 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#3] от "popovski31": и да се развали Паша дере

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  17. 17 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#10] от "dissident":

    Ами помня ги,та затова.............

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  18. 18 Профил на rosenbosen
    rosenbosen
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Газ ... ОК
    Газопровод ... ОК
    Политически марионетки подписват договора ... силно притеснително!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK