Министър Воденичаров иска да създаде институт за изследвания в областта на педагогиката

Стефан Воденичаров

© Цветелина Николаева, Капитал

Стефан Воденичаров



Новият министър на образованието Стефан Воденичаров, който беше избран на поста днес, иска да бъде създаден институт за научни изследвания в областта на педагогиката, съобщи "Фокус". Воденичаров представи идеите си в парламента след встъпването си в длъжност.


"Информационните технологии са завладели новото поколение. В училищата и извън тях, освен че тези млади хора трябва да се научат как да работят с новия инструментариум, те трябва да се научат как този инструментариум може да им бъде полезен. Трябва да се спомогне на младите да виждат как може да надграждат. Много ниско пада възрастта на узряване на учениците. Ако това направление тръгне, може този институт да бъде полезен и за променяне на методологията във висшето образование", обясни идеята си министърът. Според него обществото още не може да се откъсне от старата идея за тясна специализация на специалисти. Вместо това хората трябвало да излизат с по-широко образование.


Подготовката за новата оперативна програма "Наука и образование" ще е приоритетна задача, каза още Воденичаров в изявлението си.




"Хоризонтът пред мен е около 4 месеца и човек не може да си постави много задачи. Защо приех предложението - пред цялата научна общност и образованието се отваря изключителна възможност - оперативна програма "Наука и образование". Нямаме време за чакане за подготовка на документите по тази програма. Това е единствената възможност нещо да влезе и да подпомогне науката и образованието. Това ще е задачата, по която най-настоятелно ще се опитам да направя подготовка в МОМН. Да се създаде съответния механизъм МОМН да стане бенефициент по тази програма", каза още министърът.


Той съобщи, че в петък ще покани всички ректори на университети и ръководството на БАН на обсъждане за фонд "Научни изследвания". Ще потърся тяхното мнение за нов управител на фонда, заяви Воденичаров.


Друг негов приоритет ще бъде средното техническо образование. "Българската индустрия няма кадри, без кадри ние не можем да тръгнем напред в нищо. На базата на сегашното законодателство с помощта на български индустриалци ще потърсим начин за връщане на 5-годишното средно техническо образование. Вече съм провел разговори как ще стане това на базата на публично-частно партньорство. Това е задача, за която ще моля за вашата подкрепа", обясни Воденичаров.


Благодарим на всички, които гласуваха за нашата кандидатура. Благодарим и на опозицията, че признаха многото качества и успехи на акад. Воденичаров. Разбираме популизма им, те трябва да гласуват против, макар че в коридорите почти всички от тях идваха и поздравяваха академика. Популизмът и в БСП, и при Иван Костов е вкоренен. Смятаме за голям успех днешното гласуване, заяви вицепремиерът Симеон Дянков, след като Стефан Воденичаров положи клетва.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Atanas Daskalov
    Atanas Daskalov
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Честито и само успехи ..

    Daskalov53
  2. 2 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1052 Весело

    От мен имате дарение - 20 тома събрани съчинения на Макаренко с приложение пръчка към всеки том.

    Иначе сериозно - идеята е добра и дори закъсняла.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  3. 3 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 820 Неутрално

    от старата идея за тясна специализация на специалисти. Вместо това хората трябвало да излизат с по-широко образование.
    ==========================================
    Досега ни обясняваха, че "широкото" образование не е образование изобщо, трябвали тясно подготвени кадри по определени специалности за "бизнеса". Сега - педагогика, макаренковски хватки, общообразователен подход. Малко навалица в БАН, сега и още един "институт" ще отварят.

  4. 4 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Института за педагогически изследвания е начин да се отложат нещата във времето. Даскалите ще ви кажат най добре какво трябва да правите?! Макар че до юни няма време.... "Българската индустрия няма кадри" - Няма и да има! техникумите са съсипани за сметка на общо образователни "елитни" училища, като разни езикови, икономически, математически гимназии, които не дават техническа подготовка на учениците.

  5. 5 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 660 Неутрално

    за пръв път в историята на най-новия български капитализъм чета адекватни предложения от просветен министър.
    обаче след 23 години затриване, сега за 4 месеца ще поправяме, по стахановски...???

  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3985 Весело

    Хе-хе! Дянков се бори срещу левия опортюнизъм и десния ревизионизъм:
    "Благодарим на всички, които гласуваха за нашата кандидатура. Благодарим и на опозицията, че признаха многото качества и успехи на акад. Воденичаров. Разбираме популизма им, те трябва да гласуват против, макар че в коридорите почти всички от тях идваха и поздравяваха академика. Популизмът и в БСП, и при Иван Костов е вкоренен."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на Росица Делева
    Росица Делева
    Рейтинг: 168 Любопитно

    Честито на новия министър! ВСИЧКИ се заклеват в името на народа ,а след това става ВИМЕТО на народа. Моля се поне един от тях да не милее повече за своите материални интереси отколкото за интересите на Народа.

  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 842 Неутрално

    СПРЯХА БИВОЛЪ. ЗАЩО МЪЛЧИТЕ???????

    ГАДОВЕ. Спряха биволъ и отново го хакнаха. Някой вече се е ***** от страх. В сайта написаха че днес или утре ще публикуват нов скандални документи за Буда. Интересно обаче как българските медии как ще коментират анализа на френският фигаро "Агент Буда, който стана премиер" за тях самите само два цитата:

    Според анализа на френския вестник критиците на българския премиер "най-накрая доказателство за симбиозата между властта, полицията и мафията, което прави България "уникален случай" в Европа, според израза в последния доклад на ЕС за състоянието на демокрацията в страната".

    "Неговата решимост(на биволъ) доведе до възхищение на социалните мрежи, но също така и пренебрежение към традиционната журналистика"

  9. 9 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 656 Неутрално

    "иска да бъде създаден институт за научни изследвания в областта на педагогиката"
    Предложението е "презряло". Трябва набор от екипи на програмен принцип за адаптиране на учебните програми и учебните пособия към днешната реалност. Защото децата имат(част) достъп до много ИНФОРМАЦИЯ, но тя не е ЗНАНИЕ, нито УМЕНИЕ.

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    [quote#4:"dobrich"]техникумит са съсипани за сметка на общо образователни "елитни" училища, като разни езикови, икономически, математически гимназии, които не дават техническа подготовка на учениците.[/quote]
    Лъжеш се ако си мислиш, че старите техникуми с техните специалности биха имали някакво приложение в сегашния свят.
    Тази връзка и координирани действия между индустриата и министерството на просветата ще създаде нови технически училища с нови и модерни специалности, които да имат директно приложение в индустрията.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 568 Неутрално

    За техникумите - евала!!!

    Успех! Без образование - нямаме бъдеще!

  12. 12 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 876 Весело

    добре,че са членовете на БСП

    А за научният институт по педагогика, пак ли ще го откриват? Нали го закриха преди 15 години

    и най-умният си е малко прост....
  13. 13 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1001 Любопитно

    Ъъъъ, а нещо като програма? С какво започва тази идея и до какви цели ше ни доведе? Каква е обстановката? За какъв период ще има някакъв резултат?
    С две думи: Някаква обосновка??? Или просто новички чиновници?

  14. 14 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 766 Весело

    Малко ли педагогически факултети има в страната, че и цял институт?

    Пак ще измислят задачи като тази:
    "Магарето живее 20 г. Конят живее с 10 г. повече от магарето. Колко години живее конят?"

  15. 15 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#8] от "merkel":

    Ами защото на Фейсбук самият Бивол казва, че не е хакнат, а наводнен от много посещения. Служителите (сървъри ли какви им викат) са блокирани

  16. 16 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Инстититути, комисии, академии, техникуми ....

    Учудвам се, че има хора, които се връзват на такива инициативи!

    Бизнеса ще обучи персонала си по-бързо, по-евтино и по-качествено от който и да е друг!

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4375 Неутрално

    Че кога ще се създаде този институт?Нали след по-малко от половин година идват избори и най-вероятно новия министър ще бъде сменен с друг?!

  18. 18 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 656 Весело

    Червената БУДА лъсна! Вече няма връщане назад...

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    Нека сме реалисти.

    4 месеца са кратък срок за да се свърши каквото и да е било смислено. Ако няма гаранция, че това ще е следващия министър на този пост е безмислено да се захваща каквото и да е, защото по старобългарска традиция, следващия ще разруши всичко из основи и ще тръгне да гради нещо по негово си усмотрение...

    Да седи и да подписва просто колкото да не блокира системата. За това го назначиха, не му ли обясниха?

  20. 20 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    [quote#10:"Храбър"]директн приложение в индустрията.[/quote]
    а не е ли по-просто, индустрията да каже, какви точно кадри и трябват, щото аз виждам основно обяви от индустрията на услугите!

  21. 21 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#15] от "Aлфepaц":

    Добре тогава. Интересно обаче след като има такъв брутален интерес към сайта от хората защо другите медии продължават да мълчат???????????????????????????

  22. 22 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 725 Неутрално

    [quote#5:"zidane"]за пръв път в историята на най-новия български капитализъм чета адекватни предложения от просветен министър.
    обаче след 23 години затриване, сега за 4 месеца ще поправяме, по стахановски...???[/quote]

    Съгласен съм, а колкото до въпроса ти за 4 месеца може да постави въпросите на дневен ред и това не е малко.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  23. 23 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 725 Неутрално

    [quote#16:"k"]Учудвам се, че има хора, които се връзват на такива инициативи!

    Бизнеса ще обучи персонала си по-бързо, по-евтино и по-качествено от който и да е друг![/quote]

    Специално за техниката, възрастта 12-14 години е идеална, за да се разпали интерес и да се ориентират младите и бизнесът няма как да го направи, трябва държавна политика.

    Колкото до бизснеса, в движение се учат хора, които имат основите, за да го направят. Включително в информатиката, например и това най-често са именно тези, които са започнали в ранна възраст, те не спират да се учат никога. А това е най-ценното в новите технологии.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  24. 24 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Институт за изследвания...
    Тоя не знае на кой свят е.

    Първо, в Европа има достатъчно добри системи и практики, ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО НА КОИТО СА ПРАВЕНИ МНОГО ПРОЕКТИ. Необходимо е целенасочено проучване, подбор, и систематизирано прилагане на СМИСЛЕНИ практики.Няма да открият топлата вода.

    Вместо да се заемат ефективно с проблема, ще ни натресат още една адмиинистрация, която да издържаме. Аман от вас!

  25. 25 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 601 Весело

    До коментар [#21] от "merkel":

    Добър въпрос, кой е следващият

  26. 26 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Според него обществото още не може да се откъсне от старата идея за тясна специализация на специалисти.
    "Тясната специализация в широкия смисъл на думата е широка идиотизация в тесния смисъл на думата" - Джордж Бърнард Шоу


  27. 27 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 725 Неутрално

    [quote#10:"Храбър"]Лъжеш се ако си мислиш, че старите техникуми с техните специалности биха имали някакво приложение в сегашния свят.
    Тази връзка и координирани действия между индустриата и министерството на просветата ще създаде нови технически училища с нови и модерни специалности, които да имат директно приложение в индустрията.[/quote]

    Техникумите с техните специалности имат идеално приложение в днешния свят - електротехника, автоматика, електроника и информатика, всичко това продължава да е актуално в съвремениия свят и нищо от това не е остаряло, за разлика от "модерните" специалности, чиято мода се сменя всеки сезон.

    При това техникумите имат шанса да възпитат усет в много ранна възраст и много от най-добрите техничари и инженери в частност, с усет към иновациите, но и практичното и реализацията са завършили именно техникуми.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  28. 28 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    Това са най-обикновени социалистически глупости! ГЛУПОСТИ!!!!
    Поредната стъпка на връщане назад към живковизма.
    Институт за педагогика му се приискало на поредния болшевишки хранени.
    И сега има такъв институт! Не се нарича така, но е същото. Просто този навлек не е в час. Някогашният министерски институт за е създаден с решение на ЦК на БКП пред 1953г. за подковаване и формиране на училищни кадри /вай-вече директори/. След ред метаморфози институтчето беше прехвърлено към СУ като напълно! независимо от никого звено. Кадрите също са си там.
    Този червен кхмер иска да създава нов - още един министерски! До пълна победа на държавата над гражданина. И като гледам има достатъчно клакьори.
    Вместо за образование пебличните пари ще се усвояват от поредното синекурно институче.
    До гуша да ти дойде от дърти и млади "реформатори"!!!
    Живковщина струи от всеки ъгъл.
    Същото и с така нареченото професионално образование.
    Най обикновена живковщина и демонстрация на тоталитарни рефлекси.
    Да видим, до къде ще се докараме ...
    !

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  30. 30 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 766 Весело

    До коментар [#24] от "tily_lily":

    Правилно им го пееше Гошо Минчев, Бог да го прости:

    "Навсякъде в научните среди настъпи смут,
    веднага за целта се създаде институт.
    Задачата му беше да докаже пред света,
    че полтъргайсти няма, че съм зрителна измама
    и че всъщност нямам право да летя.
    ...
    В научните среди настъпи този път пълен смут,
    прерогативите прехвърлиха на друг институт.
    Там също се заеха да доказват пред света,
    че полтъргайсти няма, че съм зрителна измама
    и че всъщност нямам право да летя.
    "

    Както се вижда, Воденичаров не е еволюирал и на йота от ония времена...

  31. 31 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    Естествено, че техникумите трябва да дават съвременна подготовка на учениците, по специалности които са актуални сега. За да могат младежите да бъдат оборотни на пазара на труда. Боя се, че е вече много късно?! Техническото средно образование се смята за непрестижно, наплива е към общообразователните средни училища с чужд език, главно...

  32. 32 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1254 Весело

    До коментар [#28] от "AzDebil":

    Вероятно в този институт ще наместят некадърните бюрократи, които ще отпаднат от образователното министерство? До изборите няма начин как да стане това. Дано поне следващия министър в бранша бъде по свестен, защото стана традиция това министерство да се управлява от глупаци?!

  33. 33 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#23] от "bibian":


    [quote#23:"bibian"].... трябва държавна политика.[/quote]

    Няма такова нещо!

    Държавата е чиновник!

    Чиновника няма никакво място в това да решава кой, кога, какво, и колко ще изучава! Това е в компетенцията единсвено на отделната личност! Това е нещо наречено свобода!

  34. 34 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#28] от "AzDebil":

    Поздравления за написаното!

    Наистина са глупости!
    БАН наистина са "старци" - пиша го с огромно съжаление!

  35. 35 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Имам конкретно предложение към г-н министъра и едно такова към Дневник.
    Нека първо се помосли за въвеждане на електронни книги в училищата и университетите.Ако се погледне колко средства на държавата ще се спестят от не отпепечатването на учебници и колко лесно тогава самите учебници ще влязат в конкуренция и започвам да си викам- дано.
    Пример;
    Учебника е зле написан но,,, е /платено някъде или не../ издаден, и вече трябва да се учи по него. А с флаш и електронна книга.. промяната става за ден.
    Увлечението на децата по тези джаджи ще е друг стимул за учене.
    Друт плюс е ,че на децта няма да им се налага да носят по няколко достигащи до 10 кг. на гръб всеки ден.
    И ако това успее да се подготви за другата учебна година ние родителите може да помогнем и със средства.
    Предложението ми към в.Дневник е да се направи отделен форум за препоръки към нови и не толкова нови министри и институции..и там да се разчита на нашата активност .
    След което тези предложения да се предадават на тези инстанции и ние отново ще сме обратната връзка за да им кажем дали работят /както трябва / или не тези промени.
    Или да произведем една електронна демокрация в действие и Резултати.
    Благодария!
    Успехи в начинанията!

  36. 36 Профил на Цъкам минуси
    Цъкам минуси
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Викам си, чей да прочета една статия, в която няма да се спомене името на Костов, ема не - за малко.

  37. 37 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 766 Весело

    До коментар [#5] от "zidane":

    абе какъв педагогически институт ви гони, у нас педагогическите курсове винаги са бири най-скучни и се преподават неща, които са или отпреди 50 години или съответните "специалисти" в тази област се опитват да преподават неща, които не разбират. Хората преподават така както намерят за добре и както се ориентират в практиката, като създаде институт и какво от това, куха структура, или още по-точно, какъвто шефът на фирмата, такава и фирмата, къвто министърът (апаратчик), такъв и педагогическия институт. няма как да се въведът нови образователни методики от старите учили съветизми кадри.

  38. 38 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 766 Весело

    До коментар [#35] от "id_1":

    Ама ти четеш ли какво пишеш? Този вехт дядо смята компютъра за пишеща машина с телевизор, а таблетите за зло, което развращават децата.

    Буда пък се хвали, че бил прочел "Винету", така че и от него няма да има подкрепа в подобно начинание.

  39. 39 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    Същият обикновен тоталитарен живковизъм и в професионалното образование!
    Ама, аман-заман българската индустрия нямала кадри?!?!
    Естествено. НЯМА БЪЛГАРСКА ИНДУСТРИЯ!
    Така наречените бизнесмени, първото нещо, което направиха като присвоиха /приватизираха / индустрията беше да я нарежат за старо желязо, а годните технологични линии да ги изнесат в арабския свят. Защото така им било по-печелившо.
    За кадри изобщо не се интересуваха. Затова кадрите бяха изритани в чужбина, да правят печалби на чуждите, които обаче си знаят интереса. Добре организирана безработица ...
    Нали на нас индустрия не ни било трябвало.
    НО ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ РЕВЯХА КАК ДЪРЖАВАТА /УЧИТЕЛИТЕ/ НЕ ИМ БИЛИ ПОДГОТВЯЛИ КАДРИ. И все не искаха да дават пари за образование. Е, с трици маймуни не се ловят.
    ВТОРО!
    Защо държавата да им е длъжна, а данъкоплатците да са задължени да финансират обучение на кадри за частните интереси на група "бизнесмени"?! Защо да инвестираме нашите пари в техния бизнес?!
    Като са такива велики "бизнесмени" как така не са успели да спечелят някой и друг лев и да го вложат в създаване на собствени кадри?! Как така не успяха да създадат един учебен център, в който да подготвят хора с технически професии на необходимото ниво за точно необходимото време?!
    КАК ТАКА ТРЯБВА ДА ИМА ПРОФЕСИОНАЛНИ УЧИЛИЩА, Обучаващи ЦЕЛИ ПЕТ ГОДИНИ В професии, за които навсякъде по света се обучавт за месеци?!?!?!
    Защо Всички ние трябва да плащаме това?!?!
    ЩО ЗА ИДОТ МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕДЕ ТАКАВ "МИСЪЛ" И да твърди, че мислел икономически ефективно?!
    А за тези, които се прехласват по техникумите, трябва да се каже, че техникумите имаха съвсем друго, идеологическо предназначение, освен чисто професионалното. Целта им беше да подготвят "елита" на работническата класа. За останалите бяха СПТУ-тата!!!
    КОЙ ИСКА ОТНОВО ДА НИ НАТИКВА В ИЗМЕТЕНОТО ОТ ИСТОРИЯТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКО БЛАТО?!?!?!
    !

  40. 40 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 725 Весело

    [quote#33:"k"]Това е нещо наречено свобода! [/quote]

    Хи-хи, свободата е на върха на копието, Санчо. Тя е само за тези, които успеят да си я отвоюват. За останалите 300 лв заплата и свобода да умрат, когато поискат.

    Малииии, този го пусни кенефите да изчисти и ще изкърти миффките

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  41. 41 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Абе, Стефане!
    Защо не се оправи първо с ченгетата-академици и директори на институти на БАН?

  42. 42 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#40] от "bibian":

    глупости, разбира се, че свободата има значение за всички,

    освен това министърът се е качил на вълната на модерните изказвания за това от което уж има нужда, обаче аз продължавам да не вярвам, че той може тези "нови неща" да ги въведе. Освен това индустрията няма нужда от "техникуми", а от гимназии с информационен профил, техникумите и досега се смятат за училища с нисък профил и това няма как да се промени за ден два, всеки знае, че приемат ли те в техникума, значи не са те приели никъде другаде, освен това ние реално нямаме някакви хардуерни производства толкова, че да бълваме хора от техникумите, не представляваме конкуренция на Китай по абсолютно никакъв начин, никой не би се навил да работи при тяхните условия за такива заплати каквито на тях им плащат и в гета, в които тях ги затварят. Тука може да има поле за изява само за софтуерни специалисти, а не за сглобяване на айфони.

    така че нещата, които ги говори са измишльотини

  43. 43 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Да вземе да изтегли Проекта за Закона за образованието , който е в НС - само това да направи е достатъчно за много по смислен мандат от тоя на специалиста по изчезнали цивилизации .

    Натиск, постоянство и търпение.
  44. 44 Профил на the_silent_one
    the_silent_one
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Според него обществото още не може да се откъсне от старата идея за тясна специализация на специалисти. Вместо това хората трябвало да излизат с по-широко образование."

    За каква идея на обществото за тясна специализация бълнува новия министър? Наистина тия от БАН са изгубили връзка с реалността от толкова"академична дейност". У нас образованието е всичко друго друго, но не и специализирано. Точно обратното - до такава степен са обхванали всякакъв род уж свързани дисциплини ,че не е истина. Веднага давам пример - за да завърши един студент английска филология, е необходимо да изучи 10 вида литература, 5 вида граматика, от които 2 посветени само на архаичните форми на езика, които сами по себе си са 4, отделно и латински. Естествено трябва да се занимава една година активно и с педагогика и психология, теоретично и практично. А с чисто практическата част, употребата на въпросния език, се занимава първи курс и малко от втори. И естествено за всяко "светило"в университета неговият предмет е най-важното нещо на света, въпрос на живот и смърт. И ако по някаква причина покажете дори и с фрагмент по-несериозно отношение от това на преподавателя, ви се стъжнява живота. А има още N - брой такива техни колеги. А кажете ми какъв точно излиза въпросния "специалист" - литератор, лингвист, педагог или май никакъв, защото са му напълнили главата с тон абсолютно безполезни сведения, а в същото време в професионално отношение не е направил и един превод.

  45. 45 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1381 Любопитно

    За времето, с което разполага Министър Воденичаров не би могъл да направи нещо значимо - нито да промени Закона за израстването на научните кадри, нито да анулира нароилите се фараон-професори и доценти. Ще им отнеме ли подарените длъжности????
    Когато попитали Айнщайн какъв сътрудник предпочита, той отговорил: "Знам, че не искам глупав и работлив, щото не се знае какви поразии може да сътвори"!!! Дано Министърът НЕ Е от тази категория!!!!!

  46. 46 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 766 Весело

    До коментар [#44] от "the_silent_one":

    И после, като отиде в някоя фирма на интервю, а те му кажат да напише на прима виста едно писмо на английски до контрагент, става страшно. В добрия случай писмото е на архаичен английски в овехтял стил, който не се използва, освен ако не пишеш до Папата или до висша държавна администрация.

  47. 47 Профил на lz3bupetar
    lz3bupetar
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Министре, министреее, трябва икономика. Какво е образованието,= децата които завършват да има къде да се реализират, а не да бягат в чужбина. Това е държавно решение, сиреч правителствено решение. Ти създаваш администрация,,, ??????????

  48. 48 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Вместо да види как да оптимизира разходите на училищата, за да може да останат повече пари за заплати, за привличане на по-добри учители, тоя тръгал институти да създава. Ей, министри трябва да стават само мениджъри, но не и академици.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  49. 49 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Да преброим дивите зайци:
    1.Факултетът по начална и предучилищна педагогика (ФНПП) при СУ.
    2. Педагогически факултет при Тракийски университет.
    3.Педагогически факултет при Великотърновския университет.
    4.Педагогически факултет към Русенски университет.
    5.Педагогически факултет към Шуменският университет „Епископ Константин Преславски“ .
    6.Факултет по педагогика към Югозападен университет
    "Неофит Рилски" .
    ...........
    И докога?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  50. 50 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Всеки учен е по-добър от идиота игнатов !!

  51. 51 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 725 Весело

    [quote#42:"bette"]До коментар [#40] от "bibian":

    глупости, разбира се, че свободата има значение за всички, [/quote]

    Свободата е да отидеш където си поискаш и да правиш каквото щеш, но там вече има китаец и прави точно това

    Ето с 2 думи обобщение на дългия ти и объркан пост.

    Свободата, Санчо, е лукс, който струва все по-скъпо, това първо. Тя не е даденост, макар в БГ да сме свикнали да си го мислим, понеже не можахме да се освободим дори от турците сами.

    Подписът ми е на китайски и ти на мен ориз не можеш ми продаде. Свободата днес е икономическа и ти ще си роб с 300лв в джоба на месец. Следователно ще си свободен, когато си конкурентноспособен, включително спрямо китайците. Ти твърдиш, че не можем, значи, байно, си се предал - китайците вече са тук и ти си готов да им бъдеш роб. Не казвам, че ти харесва, не казвам, че искаш, просто казвам, че ще си точно такъв. Робите не искат и не им харесва, но никой не ги пита.

    Аз знам, че днес техникумите не са престижни, но това изобщо не е предмет на разговора. Не се учудвам, че не си го схванал. Напротив, от поне 15 години е престижно точно това, което ти хвалиш и работите не вървят, ама изобщо, икономиката е на колене, бизнесмените не успяват да печеля пари, защо те, а не политиците хранят народа.

    Но ти си защитаваш статуквото, като истински кон с капаци. Затова ти и казвам, ти си готов да слугуваш, остави на другите да видят по-далече от нещата такива, каквито са днес.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  53. 53 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 805 Весело

    "... може този институт да бъде полезен и за променяне на методологията във висшето образование", обясни идеята си министърът.
    =================================
    Ми тогава, МОМН за какво ни е?
    Още не е поел поста и вече започна да създава институти.
    Някой преди време ги нарече тия от БАН "феодални старци". Прав е бил!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  54. 54 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 221 Неутрално

    да ни е честит, другарки и другари,новият министър ! вгедайте се в комунистическата физиономия на ояден плъх. наистина едвали има нещо по-противно от преуспелите мошеници. ако е там работата и Юлиан Вучков е професор.аз - също/ по диамат и белот/. на първо място сме по брой на професори на глава от населението. пуста сопа неокастрена !

  55. 55 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 874 Весело


    Предлагам на министерО да се направи институт за изследване на институтите към БАН - Безполезни Архаични Некадърници.

    Може да се направи институт за изследване на влиянието на големите косматки върху популацията на чрвените къдрогъзки.

    От уважение към БАН не търся авторски права за последното.

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  56. 56 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#49] от "mitko11":
    Въпросът не е колко на брой са, а какво "произвеждат".
    Качеството на голяма част от педагогическите кадри в момента е......отчайващо.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  57. 57 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#54] от "palivec":

    За белота колега се изскват реални знания и логично мислене.
    За да си професор от БАН ... не знам!?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  58. 58 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#56] от "mlu666":

    Сестро, дай малко по-оптимистично. Педагози имаме добри. СИСТЕМАТА Е СКАПАНА!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  59. 59 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 547 Неутрално

    [quote#19:"niakoi_si"]Да седи и да подписва просто колкото да не блокира системата.[/quote]
    Нека най- напред подпише Наредба №1, за да си получат учителите обещаните увеличени заплати и да им замаже очите.

  60. 60 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 710 Неутрално

    [quote#44:"the_silent_one"]"Споед него обществото още не може да се откъсне от старата идея за тясна специализация на специалисти. Вместо това хората трябвало да излизат с по-широко образование." [/quote]
    В България всеки обикновено се занимава с онова, което не разбира и не е учил. Именно затова основната специалност на българина е “всичкологията”. Всестранно развитата личност бе верую, мото, девиз и главна цел и това доведе до нереалистична представа на личността за самата себе си. Българинът умее всичко, знае всичко, интересува се от всичко и винаги може да даде компетентното си мнение по всякакви въпроси. Независимо дали става дума за бизнес, наука, политика, кулинария, култура, техника, ремонти, българинът винаги има готов формулиран отговор и стратегия за действие. Всичкознанието и всичкоможенето са типично български черти и навярно, ако кажеш на българин, че не може нещо, това ще е най-голямата обида за него, но и най-големият му стимул да покаже уменията си по всичкология. Той не може да е тясно специализиран, тъй като това би ограничило капацитета му от знания и разнородни умения. Когато говорим за българина, най-точното определение ще е, че е широко профилиран. Званието „специалист по всичкология“ е гордост за българина, който има самочувствието, че може и знае всичко, нищо че често надценява възможностите си.

  61. 61 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 710 Неутрално

    И без институт ще се справим.

  62. 62 Профил на goodman69
    goodman69
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Не познавам академика, но имам поне две причини да не го уважавам:
    1. Заради лупинга който направи от ръководител на ИК в подкрепа на Белене до партньор на Герб
    2. Заради безпринципната решение да съвместява две несъвместими длъжности - министър и председател на БАН. То е и незаконно, защото води до конфликт на интереси, както и до нарушаване на устава на БАН. Но това е преди всичко непочтено.

  63. 63 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ето какво е написал на 9.01.2013 един от членовете на ВНЕК по Нанотехнологии за конкурса 2012 на ФНИ (заповед N: РД01-89/21.09.2012):

    "вкалинчиха с ГЕРБЕРИЗИРАНИ ПАРАЗИТИ, неграмотни, некадърни, нагли мошенници управлението, икономиката и сигурността на страната с простотии и тъпоумни решения, издигайки простащината в ранг на държавна политика;"

    http://www.renesans-bsp.bg/autor.php?sel=5&autor=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BD+%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2&tr=yes&id=end

  64. 64 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 409 Неутрално

    А, да не забравя! Акад. С. Воденичаров може като министър да наложи спазването на закона за БАН, което като Председател не успя:

    Чл. 8. (1) Академиците и член-кореспондентите могат да работят на щатна длъжност до
    навършването на 70-годишна възраст, след което на тях се запазват условия за научна дейност и
    подготовка на научни кадри. Академиците и член-кореспондентите получават допълнително пожизнено
    месечно възнаграждение в размер, определен от правителството.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2010 г.) Професорите и докторите на науките могат да работят на щатна
    длъжност до навършване на 65-годишна възраст, след което на тях по решение на съответния научен
    съвет се запазват условията за научна дейност и подготовката на научни кадри

    http://www.bas.bg/fce/001/0078/files/ZBAN-DV.pdf

  65. 65 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#63] от "мАГариан":

    Това ми звучи, като случая за оня, дето на събеседването го питали - ти защо искаш да станеш член на БКП. Отговорът бил - мо защото има гювеч!
    Нищо ново под небето.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  66. 66 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Дейци на науката и образованието - за втори мандат на Георги Първанов
    1. акад. д.т.н. Ангел Ангелов - инж. по електронно-изчислителна техника, БАН
    2. акад. д.философ.н. Кирил Василев
    3. акад. д.т.н. Васил Сгурев - председател на НТС
    4. акад. Цветан Цветков - директор на Институт по криобиология и хранителни технологии, София
    5. акад. д.т.н. Ячко Иванов - директор на издателството на БАН и секретар на Събранието на академиците и член-кореспондентите
    6. акад. д.т.н. Янко Арсов - директор на Институт по металознание на БАН
    7. акад. д.мат.н. Петър Кендеров - президент на фондация
    "Св.св.Кирил и Методий"
    8. акад. д.с.с.н. Цено Хинковски
    9. акад. Александър Александров - директор на Институт по
    гората, БАН
    10. акад. Никола Григоров Попов
    11. акад. Стойчо Панчев Вълчев - Централна лаборатория
    по слънчево-земни взаимодействия, БАН
    12. акад. д-р на мед.н. Петя Василева - началник на Очна клиника в УМБАЛ "Св. Анна"
    13. акад. Атанас Атанасов - директор на Агробиоинститут, София и "Биотехпарк"
    14. акад. д.т.н Кирил Боянов - директор на Института по паралелна обработка на информацията, БАН
    15. акад. Матей Матеев - Физически факултет на СУ "Кл. Охридски"
    16. акад. Людмил Стайков
    17. чл.кор. д.физ.н. Георги Младенов - ръководител на лаборатория "Физични проблеми на електронно-лъчевите технологии" в ИЕ на БАН
    18. чл.кор. д.физ.н. Йордан Стаменов - директор на ИЯИЯЕ на БАН
    19. чл.кор. д.т.н. Димитър Бучков
    20. чл.кор. д.ик.н. Иван Илиев
    21. чл.кор. д.хим.н. Христо Цветанов - Институт по полимери, БАН
    22. чл. кор. проф. Марко Семов
    23. чл. кор. проф. Стефан Воденичаров - зам.-директор
    на Института по металознание
    24. чл. кор. проф. Йордан Йорданов
    25. чл. кор. проф. Венелин Живков
    26. чл. кор. Стефан Радев - ст.н.с.1 ст. в Институт по механика на БАН
    27. Янка Такева - председател на Синдиката на българските учители към КНСБ
    28. проф. Евгени Гиндев
    29. проф. д.ик. Борислав Борисов - ректор на УНСС
    30. проф.д.ик.н. Анна Недялкова - ректор на ВСУ "Черноризец Храбър"
    31. доц. д. ик. Нено Павлов - ректор на Стопанска академия "Димитър Ценов", Свищов
    32. проф. Георги Костов - ректор на Национална музикална академия "Проф. Панчо Владигеров"
    33. чл.кор.проф.д.мед.н. Владимир Овчаров - ректор на Медицинския университет,София
    34. проф.д.с.с.н. Нино Нинов - ректор на Лесотехническия университет,София
    35. проф.д-р Станислав Семерджиев - ректор на Национална академия за театрално и филмово изкуство "Кр. Сарафов", София
    36. проф. д-р Лъчезар Димитров - ректор на Националната спортна академия, София
    37. доц. д-р инж. Ненчо Ненов - ректор на Висше транспортно училище "Тодор Каблешков"
    38. проф.д.ик.н. Стоян Денчев - ректор на Висше училище по библиотекознание и информационни технологии, София
    39. доц.д.ик. Георги Николов - ректор на Висше училище по застраховане и финанси, София
    40. проф.д.фил.н. Иван Куцаров - ректор на Пловдивския университет "П. Хилендарски"
    41. проф. д-р. инж.Георги Вълчев - ректор на Университета по хранителни технологии, Пловдив
    42. проф. д.мед.н.Григор Горчев - ректор на Медицинския университет, Плевен
    43. проф. д.физ.н. Ангел Попов – ръководител на НИЛ "Оптоелектронни прибори" към Физическия факултет на СУ "Кл. Охридски"
    44. проф.д.т.н. Тихомир Таков - ръководител на катедра "Конструкция, технология и производство на полупроводникови и микроелектронни елементи" в ТУ - София
    45. ст.н.с.I ст. д.физ.н.Петър Атанасов - ръководител лаборатория "Газови лазери и лазерни технологии" в ИЕ на БАН
    46. проф. д.х.н.Иван Петков - декан на Химическия факултет на СУ "Кл.Охридски"
    47. проф.д.х.н. Минчо Хаджийски - Химико-технологичен и металургичен университет
    48. проф. д.ик.н. Тончо Трендафилов
    49. проф. д.ик.н. Румен Георгиев - преподавател в ЮЗУ - Благоевград
    50. ст.н.с. д-р по география Борис Колев - Географски институт на БАН
    51. ст.н.с. д-р на сел.-стоп. науки Никола Колев - директор на Институт почвознание "Никола Пушкаров"
    52. ст. н.с.I ст. Стефан Христов - Институт по металознание
    53. проф. д.т.н. Димитър Иванов – Зам.-изпълнителен директор по науката на Националния институт по агрокултурни науки
    54. проф. д. ист.н. Иван Стоянов
    55. проф. д-р Младен Григоров
    56. проф. Димитър Гоцев - директор на Македонския научен
    институт
    57. проф. Иван Филчев - директор на Тракийския научен институт
    58. Бенджамен Варон

  67. 67 Профил на istorika
    istorika
    Рейтинг: 658 Неутрално

    "Министър Воденичаров иска да създаде институт за изследвания в областта на педагогиката"

    Абе ДРОГАРЮ, много добре знаете как и какво е педагогика и нещата свързани с нея!
    Институт означава похарчени напразно милиони и загубено време!!

    ТОЧНО СЕГА ЛИ?!!!

    Когато България има нужда от незабавни и спешни мерки и действия в съвсем друга област!!???













    Аз знам много малко.
  68. 68 Профил на АРИСТОТЕЛ 384
    АРИСТОТЕЛ 384
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#39] от "AzDebil":

    БРЕЙ,БРЕЙ ТОЗ АКЪЛ ОТ КЪДЕ ГО НАСЛЕДИ БЕ....
    НАПРАВО ДА ТИ СЕ ЧУДИ ЧОВЕК.....?!

    Най-печалното при младото поколение е, че аз вече не съм част от него!
  69. 69 Профил на иван
    иван
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Такъв институт имаше и два пъти го закриваха. Пак ще си играем на иди ми - дойди ми. Психолого-педагогически изследвания трябва да се правят от специализирани изследователски групи към просветното министерство, а резултатите им - проверявани в практиката.

    effi




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK