С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София

Водят се преговори да се прекратят договорите с всички частни превозвачи

© Надежда Чипева, Капитал

Водят се преговори да се прекратят договорите с всички частни превозвачи



С 1-2 минути ще бъдат увеличени интервалите на преминаване на автобусите от някои линии. Това е една от промените в градския транспорт в София за 2013 г., която ще засяга само вътрешноградски маршрути, по които превозват частните транспортни фирми "Карат - С", "Юнион Ивкони" и "Еридан Транс".


Километри


Целта е да бъде свит общият сбор километри на транспортната задача на наземния транспорт за 2013 г.- автобуси, трамваи и тролеи. За тази година са предвидени да бъдат изминати 59 098 000 км спрямо 60 362 000 км през 2012 г., казаха за "Дневник" от Центъра за градска мобилност.




"Карат - С" обслужва още 24 линии, "Юнион Ивкони" - 6 линии, и една има "Еридан Транс". Все още не е уточнено точно по кои маршрути ще има по-рядко автобуси.


От дружеството уверяват, че на практика промяната не би трябвало да се усети от пътниците.


"Тази промяна вече ще се отрази на качеството на услугата", каза пред "Дневник" общинският съветник от БСП Георги Свиленски, който е член на комисията по транспорт. Според него и няколко минути повече чакане на спирката са проблем.


Същевременно се предвижда увеличение при "Метрополитен" заради реализирания проект на втория диаметър - от 2 548 000 км на 3 419 000 км. Там и цената на изминат километър е по-висока - 13.67 лева без ДДС на километър. При наземния транспорт сумите варират от 2 до 4 лева на километър, като там повече пари се плащат за обслужваните от частните фирми линии.


С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София

© Мария Съботинова, СГ/ИИ


Транспорт минус едно


След гафа за милиони в градския транспорт в София от края на 2012 г. от общината дадоха обещания за промени във финансирането на все така задлъжнелия Център за градска мобилност. Дори като един от приоритетите в бюджета за тази година ресорният зам.-кмет Дончо Барбалов е заложил реформа именно в транспорта.


Бюджетът за транспорт през 2013 г. е 310 млн. лева. От тях 96.1 млн. лева е общинската субсидия. Толкова в крайна сметка бяха средствата и през 2012 г., каза пред "Дневник" зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. На практика обаче сумата трябва да е поне 120 млн. лева, за да стига за предвидената транспортна задача.


Намалението направи преди няколко години бившият зам.-кмет по финансите Минко Герджиков. Като резултат в момента просрочените задължения на Центъра за градска мобилност към общинските и частните превозвачи е над 85 млн. лева към края на 2012 г.


Тази година обаче се предвижда да бъде спряно натрупването на задълженията, а след това ще се обмисля как да се изчистят старите задължения. Това ще стане с по-голяма събираемост на собствени приходи, като за тази година са предвидени близо 56 млн. лева. Ще се плаща и само за предварително определени километри с превозвачите.


От продажба на карти и билети се очакват 108.5 млн. лева. От държавния бюджет - 27.9 млн. лева, а от платеното паркиране ще бъдат прехвърлени 21.7 млн. лева.


С 1-2 минути по-рядко ще преминават някои автобуси в София

© Мария Съботинова, СГ/ИИ


Край на частните линии


Започнали са разговори да бъдат прекратени и договорите на частните превозвачи по обслужването на автобусни линии, след като през есента се разбра, че за малко общината не плати 3.2 млн. лева вместо около 600 хил. лева лихва по договор с "Карат - С".


В момента парите не са платени, но преговорите продължават. Започнали са разговори и с останалите фирми за цялостно прекратяване на договорите, каза Георги Свиленски. Целта е наземният транспорт да се върне отново в общински ръце.


По времето на кмета Бойко Борисов, който сега е премиер, някои линии бяха дадени на частни превозвачи, защото общината не можеше да купи нови автобуси. Сега вече има възможност да изплаща лизинг договорите на вече купените от частните превозвачи транспортни средства. Има пари и сама да обслужва маршрутите.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Вместо да се пазарят как да прекратят договорите, направо да пускат оферта да купят фирмите-превозвачи.
    Барем да наблюдаваме в България едно окрупняване, едно сливане, или както го пише в теорията и практиката в учебниците по "Финанси" - "враждебно изкупуване"
    Какво тука ще си приказват за събаряне на концесия и за плащане на неустойки

  2. 2 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 684 Неутрално
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3219 Весело

    Аз предлагам да го спрат изцяло и само да продават билетчета.Загубите ще се възстановят за 0 време!

  4. 4 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 869 Весело

    [quote#2:"moni56"]Става все по-добре![/quote]
    Кое това!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  5. 5 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Пореден провален опит за приватизация? Владо Каролев да обясни до 10 минути защо частната собственост се издъни така !!!

    Amizade
  6. 6 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#4:"Geoimg"]Кое това!? [/quote]
    Очевидно не сванахте иронията. Аз дори се съдя с тия!

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Проблемите с градския транспорт се задълбочават все повече. Не знам кой е виновен, но очевидно с транспорта се занимават истински "недоразумения". Строят се подземни гаражи, които никой не иска да използва, пък дори и безплатно. Същевременно пътниците се возят в такива превозни средства, че и евреите към концлагерите вероятно са били превозвани в по-комфортни. Мотрисите на метрото пък, които тепърва купуваме, са морално и физически остарели. Изкупуваме буклука на другите страни.

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Хареса ми предложението на №5 за обяснение от Каролев.

  10. 10 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ГЕРБ отново влошават условията ни на живот.

  11. 11 Профил на aman
    aman
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Много интересно, общината ще закупи от частниците автобусите, които най-вероятно те са закупили със заем срещу съответната лихва. Общината има възможност да заема пари срещу доста по-ниска лихва отколкото един частник и сама да закупи необходимите й превозни средства. Въпросът е защо общината ще се наема да изплаща заемите на частниците? Преди да вземат каквото и да е решения, да бъдат така добри да представят коректни сметки колко ще струват вариантите и тогава да решават!

  12. 12 Профил на Nikola Kasherov
    Nikola Kasherov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не можах да разбера 2 неща:

    Увеличаване на интервала с 1-2 минути...
    "Тази промяна вече ще се отрази на качеството на услугата", каза пред "Дневник" общинският съветник от БСП Георги Свиленски

    И второ...

    "Започнали са разговори да бъдат прекратени и договорите на частните превозвачи по обслужването на автобусни линии, след като през есента се разбра, че за малко общината не плати 3.2 млн. лева вместо около 600 хил. лева лихва по договор с "Карат - С".

    Какво са виновни частните линии че общината за малко не дала някакви си милиони на определена частна фирма? Това е проблем на общината не на частните фирми.

  13. 13 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#5:"Кодкод"]Владо Каролев да обясни до 10 минути защо частната собственост се издъни така !!![/quote]

    А то в държавното БДЖ не се дъни нищо. Само сняг навява в купетата и мятаме по 170 милиона лева на година (колкото Българската Коледа събира за 113 години), за да може вътре държавните служители и политиците да крадат като за последно. Да направим и автобусите като БДЖ?

    Governments never learn. Only people learn.
  14. 14 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#12:"UK graduate"]Това е проблем на общината не на частните фирми. [/quote]

    Точно Нищо де, българите 23 години не се научиха, че политиците и държавните чиновници крадат, когато имат възможност, та изглежда за следващите 23 години искат да им дадат още по-голяма възможност да (не) крадат

    Governments never learn. Only people learn.
  15. 15 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Цялата работа е в това,è с недалновидното си и всяващо омраза управление,Данèто изгони маса народ от Сф и страната и сега няма кого да возят.За последните 24 месеца България е намаляла с около 400000 човека,от тях 220к са поìнали,но са се родили 115к,разликата от 300к е "духнала" през границата и статистиката показва,è тез дето сега напускат страната,само 30% от тях ще се завърнат.Браво на ГРОБ,БББудата и т.н.,от Ä до Я

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  16. 16 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 427 Неутрално

    'ДДЗнам,защо някой хора си мислят,чè народа ги е забравил и сега дават акъл вместо да се покрият и спрат да се афишират.Чиста проба "наглост"!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK