Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт организира протестно шествие под надслов "Ако изгубим железницата, губим България" по повод продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на "Товарни превози" ЕАД и ликвидацията и съсипването на БДЖ.

© Анелия Николова

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт организира протестно шествие под надслов "Ако изгубим железницата, губим България" по повод продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на "Товарни превози" ЕАД и ликвидацията и съсипването на БДЖ.



С протест днес в столицата, както и в Бургас и Варна десетки граждани призоваха приватизацията на предприятието "БДЖ - Товарни превози" да бъде спряна до избора на нов парламент и ново правителство, предаде БНР.


Протестното шествие, организирано от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, премина от Централна гара до Министерски съвет. Участниците в него представиха и искането дружеството да остане държавно предприятие и да се потърсят начини за предотвратяване на дълга му. 


Според координатора на инициативата Веселин Кирев продажбата на дружеството е в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, тъй като БДЖ е в списъка със забранените за приватизация предприятия. За това в съда вече има подадена жалба.




Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

© Анелия Николова


Той смята още, че държавата трябва да се намеси и предоговори дълга от 100 млн. лв., търсени от кредиторите. "Общият дълг на дружеството е 700 млн., а началната сума за приватизацията е 100 млн. лв. едва 1/7 от дълга ще бъде покрит с тази сума. Дружеството се води към умишлен фалит от ръководството на БДЖ и от бившия министър на транспорта Ивайло Московски", заяви той пред БНР. 


Кирев смята, че е нужна пълна финансова ревизия на БДЖ, тъй като "очевидно дружеството се води към ликвидация умишлено" и има опасност при условия на Министерски съвет в оставка приватизацията да се случи на тъмно.


Една от причините протестиращите да се съберат е и опасността България да се превърне в първата държава в света без железопътен транспорт.


Гражданската инициатива е провела и анкета сред железничари относно приватизацията. Проучването е направено сред 70 служители на БДЖ и на НКЖИ (Национална компания железопътна инфраструктура) в периода януари-февруари. 84 процента от анкетираните не одобряват приватизацията на дружеството.


Протестът в Бургас бе и срещу приватизацията на пристанището. Във Варна пък около 30 души протестираха с плакати "Искаме си БДЖ", като част от тях стигнаха до ж.п. гарата, седнаха на релсите и спряха за кратко време влака от Варна за Добрич.


Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

© Анелия Николова

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK