Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт организира протестно шествие под надслов "Ако изгубим железницата, губим България" по повод продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на "Товарни превози" ЕАД и ликвидацията и съсипването на БДЖ.

© Анелия Николова

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт организира протестно шествие под надслов "Ако изгубим железницата, губим България" по повод продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на "Товарни превози" ЕАД и ликвидацията и съсипването на БДЖ.



С протест днес в столицата, както и в Бургас и Варна десетки граждани призоваха приватизацията на предприятието "БДЖ - Товарни превози" да бъде спряна до избора на нов парламент и ново правителство, предаде БНР.


Протестното шествие, организирано от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, премина от Централна гара до Министерски съвет. Участниците в него представиха и искането дружеството да остане държавно предприятие и да се потърсят начини за предотвратяване на дълга му. 


Според координатора на инициативата Веселин Кирев продажбата на дружеството е в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол, тъй като БДЖ е в списъка със забранените за приватизация предприятия. За това в съда вече има подадена жалба.




Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

© Анелия Николова


Той смята още, че държавата трябва да се намеси и предоговори дълга от 100 млн. лв., търсени от кредиторите. "Общият дълг на дружеството е 700 млн., а началната сума за приватизацията е 100 млн. лв. едва 1/7 от дълга ще бъде покрит с тази сума. Дружеството се води към умишлен фалит от ръководството на БДЖ и от бившия министър на транспорта Ивайло Московски", заяви той пред БНР. 


Кирев смята, че е нужна пълна финансова ревизия на БДЖ, тъй като "очевидно дружеството се води към ликвидация умишлено" и има опасност при условия на Министерски съвет в оставка приватизацията да се случи на тъмно.


Една от причините протестиращите да се съберат е и опасността България да се превърне в първата държава в света без железопътен транспорт.


Гражданската инициатива е провела и анкета сред железничари относно приватизацията. Проучването е направено сред 70 служители на БДЖ и на НКЖИ (Национална компания железопътна инфраструктура) в периода януари-февруари. 84 процента от анкетираните не одобряват приватизацията на дружеството.


Протестът в Бургас бе и срещу приватизацията на пристанището. Във Варна пък около 30 души протестираха с плакати "Искаме си БДЖ", като част от тях стигнаха до ж.п. гарата, седнаха на релсите и спряха за кратко време влака от Варна за Добрич.


Протестиращи призоваха приватизацията на БДЖ да бъде спряна временно

© Анелия Николова

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на urbudzik
    urbudzik
    Рейтинг: 8 Неутрално



    Оказва се, че България ще е железопътен мост м/у Азия и Европа, защото се строи тунел под Босфора който ще свърже двата континента с железница.

    Всички товари за централна и северна Европа ще минават през България, като ние ще сме първата страна посредник по пътя за Европа. Това означава приходи от 3 млрд до 7млрд. от превоз, такси и акцизи. А нашите Управляващи/ Мърши/ Се опитват да я продадат за 150 млн. за да се захранят няколко частни сметки. Ето и материали доказващи нашите твърдения.

  2. 3 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Супер ! А дали са наясно ти лумпени ,че АКО това стане след до 1 година релсите ще са вече на скрап, а БДЖ ще е при Кремиковци! И единствения начин да се возим на влак ще е да идем в някоя от съседките ни ?!

  3. 4 Профил на Plamen
    Plamen
    Рейтинг: 225 Неутрално

    хахаха, правели анкета сред служителите дали искат приватизация, поне се посмях добре

  4. 5 Профил на Non serviam
    Non serviam
    Рейтинг: 683 Весело

    На оружие! Някакви железничари искат да прецакат пая на ГЕРБ! Не позволявайте това да се случи! Как ще прави изборите Многокъщник? Как се "стимулират" римски лидери със средства от субсидията? Ами просто не се получава. Братя гробераси, да направим контрапротест - метачи, трактори, прасета, ако трябва и катъри ще излязат срещу наглото жп съсловие!

    Боко не е десен, а десѐн на червения цвят на БКП
  5. 6 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 935 Неутрално

    От една страна усилено се обновява ЖП инфраструктура по линията София-Пловдив-Кап.Андреево,от друга страна се преватизират БДЖ-Товарни.Нещо логиката ми убягва.
    Какъв би бил ефекта за България,ако ТИР се качат на вагони и се траспорират в двете посоки до граница.Най малкото няма да треперим като шьофираме,няма да дишаме отрови и.т.н.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  6. 7 Профил на Vasil Daskalov
    Vasil Daskalov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ебати продажните копелета! И едва ли не представлявали народа!

  7. 8 Профил на Vasil Daskalov
    Vasil Daskalov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "urbudzik":

    Баце, като копираш от notepad или от емейл, махай барем първия ред. Така и за по-досетливите ще си мистерия

  8. 9 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#1] от "urbudzik":

    ами направи си компания и печели вече има 7 частни, това е проблема че с частните е по евтино и не ползват БДЖ

  9. 10 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#6] от "ambrozia":

    Прочети малко. Товарните и пътнически превози са свободни за оператори. ама само за товарни сега има кандидати. ЕС го наложи отдавна който иска той ще вози стига да си плаща "винетките"

  10. 11 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ммм даа,
    Как да им повярваш на протестиращите? Големи разбирачи се извъдиха. БДЖ -то трябвало на народеца. И то товарното. Истината е че протестиращите изпълняват поръчките на мафията , срещу която се борят.Платени протести. Народее???

  11. 12 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1392 Любопитно

    Да си останат държавни и ние да им плащаме загубите?!Не,блаодаря!

  12. 13 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Проблема е в учудващото разписание на влакове поне за северна България. Сега малко го оправиха, но за Варна влак има в 16 и след това чак в 22. а пък автобусите са през 30 мин

  13. 14 Профил на string12
    string12
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Но кажете в края на краищата кой да плати дълговете на БДЖ. Като не се продаде, активите са заложени и пак ще станат частни. Единственият начин е държавата да бръкне в джобовете на всички и да плати. Но много станаха бърканията. За да не фалира НЕК, за да не фалира БДЖ, за да не фалитат Вазовските заводи, за да не фалират Български пощи, за да има музеи, университети и т.н. и т. н. След това се чудите, защо джобовете ви са празни. Затова.

  14. 15 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 497 Неутрално

    НА МУТРАТА МАНТАЛИТЕТА Е ТОЯ,СЛАГА НА ДАДЕНО ТРАСЕ БАРИЕРА И ЗАПОЧВА ДА ТИ СЪБИРА ТАКСИ ЗА ПРЕМИНАВАНЕ,ТАКА Е С ВИНЕТКИТЕ,ТАКА Е С ПАРКИРАНИТО ПО ГРАДОВЕТЕ,ТАКА Е И С ТАКСАТА УБИЕЦ"ПРЕНОС НА ЕЛ ЕНЕРГИЯ!!!СЕГА КАТ ГИ ГЛЕДАМ И КЪМ ЖПто СА СЕ НАСОЧИЛИ,ТИ ОСТАВИ ТОВА АМИ СИ БЕХА СПРЕТНАЛИ ЗАКОН КОЙТО ЩЕШЕ ДА ЗАБРАНЯВА ТИРОВЕТЕ СЪБОТА И НЕДЕЛЯ ДА ПРЕМИНАВАТ ПРЕЗ СТРАНАТА,С ЦЕЛ,ДА ГИ КАЧВАТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА ПРИВАТИЗИРАНИТЕ СИ ОТ ТЯХ ВАГОНИ И ДА ПЕЧЕЛАТ ЛУДИ ПАРИ ОТ ТОВА

  15. 16 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 605 Неутрално

    "Гражданската инициатива е провела и анкета сред железничари относно приватизацията. Проучването е направено сред 70 служители на БДЖ и на НКЖИ (Национална компания железопътна инфраструктура) в периода януари-февруари. 84 процента от анкетираните не одобряват приватизацията на дружеството."

    Два месеца питали 70 души за мнението им? И колко са 84% от 70 служители? Аз ги смятам 58.8 души.

  16. 17 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#1] от "urbudzik":

    Ти като Болен сънуваш златен дъжд.
    Както е казал бай Тошо на времето: трябва да се приземиш.
    С чужда пита пита, помен до време..

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  17. 18 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#13] от "1001":

    Вземи си такси.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  18. 19 Профил на k.g.d.
    k.g.d.
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Протестиращите вече се чудят за какво да се хванат, само и само да протестират.

  19. 20 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 435 Неутрално

    БОЙКО БОРИСОВ прикрива ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА се състои от Владимир Владимиров-председател на СД на Холдинг БДЖ, Велик Занчев-изпълнителен директор на Холдинг БДЖ и Пламен Джуров-управител на БДЖ Товарни превози. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА успя за една година да присвои над 50 МИЛИОНА лева от БДЖ чрез корупционни сделки, опорочени обществени поръчки, кражби в особено големи размери на гориво, източване на държавния резерв и кражба на държавната субсидия за БДЖ Пътнически превози. ДАНС и Криминална полиция разполагат с всички дакозателства за ареста на ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА, но чакат разрешение от БОЙКО БОРИСОВ. БОРИСОВ, ЗАЩО МЪЛЧИШ ЗА КОРУПЦИЯТА В БДЖ???

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 21 Профил на rado_niko
    rado_niko
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това, че ще има линия от Азия не значи нищо за БДЖ Товарни Превози. Тръгва турски влак от някъде в Азия, минава през България, като плаща таксите на НКЖИ (нещо като винетка за транзит). Да не очаква някой, че ще претоварват композицията на българската граница, за да се ползва БДЖ Товарни. Таксите на НКЖИ нямат нищо общо с БДЖ Товарни. Да не говорим, че може да има 20 частни компании, които да возят товари, но само едно НКЖИ.

  21. 22 Профил на tsonevniki
    tsonevniki
    Рейтинг: 442 Неутрално

    от турско робство, на руско робство, сега наа икономическо робство

  22. 23 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#3] от "niceprson":

    а ти наясно ли си като дойде чичко частник какво ще стане , как ще му кихаш за същото качесто по 50 кинта ? какво стана с градския транспорт или междуградския като го взеха частници ? да не пътувате във вип класа случайно ? пак сте в смръдливите рейсове . има сектори които държавата трябва да притежава , но и да се грижи качествено , в Германия железниците са държавни предполагам и навсякъде другаде където има истинска държава , а не монополен конгломерат и бананова република , която всичко разпродава а после нейните граждани пищят че няма къде да работят , че ги жули чичко частник с големи сметки за ток , ами сами си го искате и сами си го правите , понеже като барнете държавна работа се скъсвате от крадене като разпрани .

  23. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    БДЖ е голяма далавера герберастията ще умре от яд ако не прибере парите от финализиране на договорката с немците!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 25 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 930 Гневно

    До коментар [#23] от "palermo88":

    Не предполагай а мисли , не навсякъде са държавни железниците - пример Чехия пробвай да пътуваш някога и сравни цените. А ако не ти е ясно ВСЯКА година българския данъкоплатец с данъците си субсидира фалиралото БДЖ с над 150млн.лв. ти да усещаш услугата да се е подобрила да не говорим за дузините хрантутници работещи в БДЖ и другата дузина синдикалисти получаващи привилегии от нашите пари (данъците ни), и нека българите протестират срещу това , защото именно синдикатите са главните виновници за задаващият се фалит на БДЖ !

  25. 26 Профил на rali.germanov_86
    rali.germanov_86
    Рейтинг: 442 Неутрално

    КАКВИ ЛИ НЕ ПРЕДАТЕЛСКО - ПРОДАЖНИЧЕСКИ ДЕЛА МОЖЕ ДА ИЗВЪРШИ ОТИВАЩАТА СИ ВЛАСТ НА ЛЕНТОРЕЗАЧА - ПОЖАРО - ЗАПАЛИТЕЛЯ Г Е Р Б... Железопътния транспорт е най важната АРТЕРИЯ в СТОПАНСТВОТО на ВСЯКА ДЪРЖАВА. Когато е НАЦИОНАЛЕН - /макар и субсидиран от бюджета пак е най -изгодно, попадне ли в частни ръце , особено на друга държава, тогава ще станем съвсем зависими и експлоатирани жестоко НЕ НА ПРОДАЖБАТА НА БДЖ

  26. 27 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Гроберастоте са марокански скакалци, по-алчни и от кликата юпита на крадлив Дедо. Де що остана държавен капитал, се опосква настървено!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  27. 28 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1269 Гневно

    Целият ми трудов стаж премина в БДЖ,на средно ръководно ниво.Работехме много,на засилени обороти,при пълно натоварване на трафика и подвижния състав,при това се строеше,електрифицираше,обновяваше и модернизираше,е не с темповете,които бихме желали,но беше достатъчно и това ни радваше и поощряваше за още по-добра работа.
    От 14 г.вече съм пенсионер и с голяма болка наблюдавам процесите,които се развиват в БДЖ.Лобистки интереси отнеха приоритетната дейност на БДЖ,корупционни интереси доведоха до разпродажба на годния подвижен състав и снабдяване с негоден,закриване на жп линии,гари,спирки,кантони и много и всякакви съоръжения,отмяна на влакове,съкращаване на персонал до под необходимия експлоатационен минимум,отнемане на привилегии,приети като необходими преди много,много години.Това допринесоха некадърните ръководни кадри,парашутисти,нямащи нищо общо с духа ,енергията на този вид транспорт,грижа за персонала и клиентите,магията на подготовката,изпращането и вида на мощното движение на летящият влак,на който дори слепият дядо Йоцо се възхищаваше.Такова малодушие,продажност и нагли лъжи и заблуди на министъра и екипа му ще доведат до куриоза да сме държава без железници.
    Горките ние стари железничари!

  28. 29 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 435 Неутрално

    БОЙКО БОРИСОВ прикрива ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА се състои от Владимир Владимиров-председател на СД на Холдинг БДЖ, Велик Занчев-изпълнителен директор на Холдинг БДЖ и Пламен Джуров-управител на БДЖ Товарни превози. Тази ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА успя за една година да присвои над 50 МИЛИОНА лева от БДЖ чрез корупционни сделки, опорочени обществени поръчки, кражби в особено големи размери на гориво, източване на държавния резерв и кражба на държавната субсидия за БДЖ Пътнически превози. ДАНС и Криминална полиция разполагат с всички дакозателства за ареста на ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА, но чакат разрешение от БОЙКО БОРИСОВ. БОРИСОВ, ЗАЩО МЪЛЧИШ ЗА КОРУПЦИЯТА В БДЖ???

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  29. 30 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт не е партия, не е движение, не е НПО и никой не го финансира за да си позволи да пита всички служители на БДЖ и НК ЖИ. След като продадат на смешна цена, незаконно и на скрападжии БДЖ Товарни превози, Пътнически превози ще фалира до няколко седмици. В момента БДЖ на практика не може да обслужва задълженията си, защото всички правителства от 80-та година насам, обслужваха интересите на Лукойл. Успяха дори да прескочат политиката на Евросъюза за насърчаване на железопътният транспорт и дадоха парите за шосета и за софийското метро. Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт направи изследване за разходите, които цялото общество в България е платило от намалелите превози с железница в периода 2001 – 2011г. Пътниците са се прелели в автомобилния товарен и пътнически транспорт, чиито разходи като замърсяване и влошаване на здравето на населението, катастрофи с жертви и ранени, които жестоко натоварват здравната система, материални щети, щети върху пътната инфраструктура и др. не са изчислявани до този момент. Сумата, която сме платили всички в България за тези 10 години само от прехвърлянето на пътникопоток и товаропоток на автомобилния транспорт от железницата са 2 млрд. лв. Сами можем да си направим сметка за какво можеше да отидат тези средства – болни деца, детски надбавки, нови детски градини, нови уреди в болниците, образование, култура и т.н.
    Българската икономика е неконкурентноспособна, защото основния поток на стоките се движи с автомобилен транспорт, което оскъпява многократно всяка българска продукция, както и вноса от чужбина. Не е изненадващо, че в Западна Европа значителна част от стоките за бита са по-евтини от колкото в България. Непрекъснатите критики към страната за липсата на енергоефективност се дължат и на липсата на развитие и унищожаването на най-енергоефективния транспорт - ЖЕЛЕЗНИЦАТА. Да не забравяме, че отрицателното търговско салдо на България се дължи и на големия внос на горива от чужбина. Нашата страна е изпаднала в голяма зависимост от цените на нефта и газа. Отделно – изграждането на магистрали не бе обосновано със задълбочено изследване на трафика, не бе казана цената, която цялото общество ще плаща след това за поддръжка на тези пътища. В момента общинските пътища и градските улици в страната са в окаяно състояние. Всичко това показва липса на приоритети и далновидна политика от страна на българските държавници най-малкото за периода 2001-ва – 2013-та година.
    Ние настояваме служебното правителство и Народното събрание в дни от мандата му да кажат ясно – ЩЕ ИМАМЕ ЛИ ЖЕЛЕЗНИЦА ИЛИ НЕ, ЩЕ ЗАЛАГАМЕ ЛИ НА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТ И КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТ ИЛИ НЕ, ЗА ДА Е ЯСНО КОЙ ПОЕМА ОТГОВОРНОСТТА.

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK