Община Пазарджик ще провежда нов конкурс за обществен превозвач

Община Пазарджик ще провежда нов конкурс за обществен превозвач

© Цветелина Ангелова, Капитал



Настоящият обществен превозвач на Пазарджик – пловдивската фирма "Хеброс бус", се отказа от договорните си задължения с едномесечно предизвестие.


В писмо до кмета Тодор Попов управителят на дружеството Веселин Дошков заявява, че не е в състояние повече да подпомага социалната политика на община Пазарджик, че всеки месец трупа загуби, които са известни на администрацията от ежемесечно подаваните справки, и ако не бъде сключен анекс и общината не субсидира нерентабилните линии, договорът трябва да се счита за прекратен, считано от 8 април 2013 г.


Дружеството прилага и справки от различни години – 2010, 2011, 2012 и 2013, от които се вижда, че търпи загуби. Общият им размер е достигнал 1 милиона лева. Само от вътрешноградския транспорт загубите са в размер на 502 500 лв.




Кметът на Пазарджик Тодор Попов заяви, че е изненадан от писмото на Веселин Дошков с искането общината да компенсира дружеството и да покрие всички разходи по обслужване на обществената транспортна схема на община Пазарджик.


В официално писмо от общината възразиха против искането и заявиха, че то няма никакво нормативно или договорно основание. Според ръководството на администрацията не е налице виновно недокомпенсиране за направените разходи за дейността от страна на общината спрямо "Хеброс бус", както твърди фирмата. Тодор Попов заяви на пресконференция, че общината изплаща регулярно субсидиите при представена съответна справка от компанията. В клаузите на договора обаче няма поето задължение за допълнително компенсиране или финансиране под каквато и да е форма на дейността на превозвача, нито пък нормативно основание за сключване на анекс, с който общината да компенсира всички разходи на дружеството и да му гарантира 5% печалба, каквито са исканията на превозвача.


От 8 април градските и междуградските автобусни линии в Пазарджик ще бъдат разделени между два нови превозвача до провеждането на конкурс, обяви Тодор Попов.


Отношенията между превозвача и кмета се изостриха, след като Тодор Попов заяви, че ще търси стратегически партньор за публично-частно партньорство за изграждане на нова общинска автогара в Пазарджик, който е в състояние да инвестира 1 милион лева. "Общината не трябва да допуска монополизъм в транспорта, тая попара сме я сърбали два пъти", заяви още кметът. Той не посочи с кои транспортни фирми преговаря.


Транспортните неволи на Пазарджик датират от времето на депутата от ДПС Фидел Беев, който притежава бившата автогара в Пазарджик и при разваляне на договора с него през 2008 г. общината остана без автогара. Временно за такава се ползва пространство пред жп гарата. Миналата година правителството предостави безвъзмездно бившата казарма на Пазарджик, на чието място ще бъде изградена новата автогара, като по-голяма част от терена ще бъде продадена. С приходите общината се надява да покрие натрупания дълг и да оправи недоброто си финансово състояние.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 951 Неутрално

    "В писмо до кмета Тодор Попов управителят на дружеството Веселин Дошков заявява, че не е в състояние повече да подпомага социалната политика на община Пазарджик, че всеки месец трупа загуби..."

    Веселин Дошков, като е кандидатствал за превозвач, да не би да не е знаел за социалната политика на община Пазарджик?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK