
© Спас Спасов
Премиерът Марин Райков разгледа Пристанище Варна.
Предстои да започне планирането, развитието и разширението на Пристанище Варна, като на мястото на бившото Старшинско училище бъде изграден нов дълбоководен терминал. Това съобщи днес във Варна служебният премиер Марин Райков след разговор с мениджмънта на порта и синдикалните организации в дружеството.
"Всъщност искаме да предоставим една част от зоната на пристанището на гражданите на Варна, обясни Райков. Освобождаването на това пространство е важно, за да се създаде на негово място рекреативна зона".
По думите му днес той е водил дълъг разговор със синдикатите по време на който е било постигнато единомислие по необходимостта от реализацията на проекта.
"Няма да се обвързвам с конкретни дати за осъществяването на идеята по никакъв начин, но вие ще можете да проследите темповете за реализацията й, каза още Райков. Тя не е нова. Много екипи са се ангажирали с нея, но тя не е мръднала от началната си точка".
В средата на февруари т.г. стана известно, че до началото на туристическия сезон трябва да бъдат завършени или да се намират в напреднала фаза няколко амбициозни проекта да преобразяване на града. Ставаше дума за пълна подмяна на автопарка в общинското дружество "Градски транспорт", покриването на Римските терми в града, превръщането на "Дупката" (недовършен проект за търговски център) в лапидариум, изграждане на първия етап от новата пешеходна зона в града, преасфалтирането на входния бул. "Владислав Варненчик" и превръщането на два от терминалите на пристанището в зона са спорт и развлечения.
Грандиозният списък бе коментиран от гражданите на Варна като "предизборна програма" на ГЕРБ, с която партията трябваше да компенсира лошия си имидж в града заради подкрепата през 2011г. на непопулярния вече бивш кмет Кирил Йорданов. Оставките на правителството и на Йорданов обаче промениха ситуацията и скъсиха времето до предсрочните избори. Така част от проектите станаха неизпълними, друга част – ненужни, а за трета просто нямаше време. Именно в последната група попадна и проекта за реконструкция на две от кейовите места на Пристанище Варна, които днес посети служебният премиер Марин Райков.
Само преди дни реализацията на проекта беше поставена под въпрос и от синдикатите в Пристанище Варна. Заради съмнения, че с ликвидирането на първо и второ кейови места пристанището ще понесе загуби, които ще се отразят на заплащането на служителите му, синдикатите организираха протести с искане за отмяна на проекта. Част от коментарите тогава изразиха подозрението, че протестите са част от сценарий, с който ГЕРБ прави опит за тайно измъкване от неизпълними обещания.
Днес, след срещата си със синдикалните лидери Марин Райков заяви, че привържениците на идеята за превръщането на част от пристанището в зона за отдих "вървят в една посока със синдикатите".
izabell
Рейтинг: 1275 НеутралноЖалко идеята не можа да се прегърне от Лилито, а се придърпа в люлката на временното правителство
papуre
Рейтинг: 747 НеутралноБраво , господин За Един ден. Нахрани хората , реши им проблева с тока , с безработицата и дойде ред и на развлеченияте . А без специална зона за това, за къде са варненци ?И как само звучи - РЕКРЕАТИВНА зона . Да му е кеф на човек да се палне в нея .
rali.germanov_86
Рейтинг: 418 НеутралноМаринчо, купи си ножици, че нали трябва да продължиш на предшественика си заниманието ленторежене" НА НАЙ - ЖИЗНЕНО ВАЖНИТЕ " обекти, които се строят в " европейска " България
Γαλλα
Рейтинг: 1291 Любопитно"...Започва планирането на нов дълбоководен терминал във Варна..."
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Е, чак сега ше развием популацията на дълбоководните магадагуби...
Finland
Рейтинг: 659 НеутралноДо коментар [#2] от "papyre":
Туризма е един от малкото работещи сектори. Един от малкото който може да създаде нови работни места, да вкара валута в сметките на предприемачите и да влязат пари в хазната (половината ни бюджет се дължи на ДДС и акцизи).
Пък и никой не е казал че тръгват да го правят, а само си го планират така че...
cinik
Рейтинг: 1662 НеутралноНе виждам в "грандиозния списък с проекти" този за съдебната палата, който беше спечелен по времето на тройната коалиция от фирма за почистване на прозорци по алпинистки способ. Останалите фирми, световни концерни включително, бяха декласирани поради "липса на сертификат за конфиденциалност, издаден от ДАНС"
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПВъглерод
Рейтинг: 418 НеутралноСтава въпрос за приемане на контейнеровози с голямо газене. Кой разбрал, разбрал.
cnn
Рейтинг: 411 НеутралноЧудя се с какъв акъл Лиляна Павлова отива начело на листата на ГЕРБ във Варна, при условие, че за 4 години ГЕРБ нищо, ама нищо не направиха за града! Лиляна беше министър на МРРБ и точно от нея зависеше всичко. Дори магистрала София-Варна не иска да построи, а скоростен път.
ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYsПешката
Рейтинг: 1175 Неутрално[quote#7:"Въглерод"]Става въпрос за приемане на контейнеровози с голямо газене. Кой разбрал, разбрал.[/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.имаш ли някаква информация за самият проект? Не вярвам да е нов, сигурно има някакви съществуващи планове?
brancusi
Рейтинг: 462 НеутралноСамо ножичките му липсват....
Този всеки ден ми показва от коя крава пие млЕко.
dalaver3
Рейтинг: 462 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Въглерод":
Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.Какви дълбокогазещи контейнеровози ???
Трудно ще дръпнем нещо от трафика на Констанца където има над 120 к.м.
Гентрито на 5 к.м. Вн.Изток не работи защото е малко и ниско 400-600 ТЕU кораби ги бачкат по 36-48 ч. с обикновенни кранове.
На Вн.Запад работят 2 гентрита (по-големи) 17к.м. и 2 мобилни крана 11 к.м. ама и там скороста е ниска ?!
Никои чартьор/корабособственик няма да остави 1800-2800 ТЕU кораб блокиран за 4-5 дена в пристанище.
Търговията в БГ е такава че ще идват само фидери за по 400-600 TEU-та.
Въглерод
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#9] от "Пешката":
Точно така, плановете са отдавна и са напълно разработени, с доказана нужда от такова дълбоководно място, което да приема контрейнеровози с капацитет над 2200 ТЕУ. В момента в България никъде не могат да застанат и бъдат обработени такива и от години глобалните линии се държат за главата като им се каже, че не могат да влязат тук с корабите си. Иначе Варна Изток отдавна е за закриване. Смешно е да имаш контейнерно кейово място с максимално допустимо конструктивно газене не повече от 7 метра.
Въглерод
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#11] от "dalaver3":
Търговията в БГ е такава че ще идват само фидери за по 400-600 TEU-та.
Пич, недей така, в момента на Запад идват контейнеровози с номинален капацитет на 1600 ТЕУ и номинален 1200. И естествено, че ако има дълбоководно място, то ще е оборудвано и с кранове, които ще позволят бърза обработка. Дори и в момента на 17 км на Запад при подходящ стоуидж план, позволяващ работа на 2 точки се правят 35-40 движения на час.
Въглерод
Рейтинг: 418 НеутралноИ очевадният проблем с липсата на пристанищен капацитет не може да се отрече от никого. Непрекъснато има задръстване и контейнеровози, чакащи да се освободи кея. За следващите 4 дена на Запад се чакат 4 кораба при 1 контейнерно кейово места. Многоцелевото е винаги под въпрос заради евентуалното му ангажиране с конвенционални кораби. Недостигът на тилова техника е друг въпрос.
Но по-важно, 23 години никоя власт не разбра, че над 70 % от износа и вноса на отворена икономика като нашата минава през двете ни черноморски пристанища и ако искаш да си конкурентен трябва да ги разшириш и модернизираш. Накрая тъпите червени кратуни увряха и сключиха заем с Японската банка за строителството на 2 контейнерни терминала във Варна и Бургас и дойде магистралната тиква и замрази заема. За което сега плащаме и глоби и лихви на японците, щото заема е ратифициран от народното ни събрание и неусвояването му даже е незаконно.
pentuer
Рейтинг: 624 НеутралноВреме е ГЕРБ да си платят за това , че за 4 години гледаха
и разпределяха европейски пари само в Бургас ,дори отнеха
на Варна Наименованието "морската столица на България",
сега ще плащат....
canuck99
Рейтинг: 591 НеутралноНепартийното временно правителство се грижи да подобри имиджа на ГЕРБ
Euronymous
Рейтинг: 829 НеутралноЕ само пристанището и автопарка ли ? Ами дупката ?!
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
Darth Plagueis
Рейтинг: 1389 НеутралноСпоред мен това е критично важен проект за северноизточна България и трябва да се случи.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКrosenslavov
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#2] от друго е б.б. и цв да ти намалят тока ида ти направят заплатата 6 000лв.
bombov_saruyar
Рейтинг: 697 НеутралноОт дълбоководният контейнерен терминал във Варна и магистралата /магистралния път/ към Русе, Търново и София зависи съдбата на североизточна БГ.
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.shumkar
Рейтинг: 758 Неутрално"....Така част от проектите станаха неизпълними, друга част – ненужни, а за трета просто нямаше време...."
За дупките по улиците със сигурност отговорност носи местната власт и кмета, но за останалите неща? 23 години наливане на пари в София, а последните и в Бургас...
Но за това носят вина и депутатите, избрани от Варна, изпратени в София, и станали веднага ... "столичани"!
Всъщност и 23 години никакво инвестиране по пристанища, а щуротии от рода на ..."ЕНЕРГИЕН ЦЕНТЪР НА БАЛКАНИТЕ"!
Да е.а говедата и тъпаните, заставащи начело на държавата!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2083 НеутралноДобре де ама частните инвеститори кои ще бъдат ?
Libertarianism is just anarchy for rich peopleТИМ дават ли благословия на Марин Райков ?
Lemmy
Рейтинг: 2051 ВеселоЧакай сега, Маринчо и той ли участва в предизборната кампания на Герб? Беше по-прикрит в началото.
Васил Дакев
Рейтинг: 624 НеутралноТози започна вече и терминали да прави !А е за още един месец. Май ще задмине Б.Борисов в произвеждането на обещания ?
naivnika
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#15] от "pentuer":
Извинявай,но говориш глупости. Парите за Бургас, не ги даде правителството даром, а си ги спечели кметската управа с добри проекти.Европа пари не дава току така.Колкото по-скоро разберете варненци, че нищо не се дава даром ей така защото сте свикнали да ви дават, толкова по-добре за вас и за града ви. Бъдете спокойни Варна е и винаги ще бъде морска столица на България. Проблема ви не е Бургас, нито правителството, всъщност вие отлично си го знаете.Пожелавам ви скоро да си го решите. Поздрави от Бургас!
slq84014722
Рейтинг: 833 Неутрално[quote#8:"cnn"]Чудя се с какъв акъл Лиляна Павлова отива начело на листата на ГЕРБ във Варна, при условие, че за 4 години ГЕРБ нищо, ама нищо не направиха за града![/quote]
И тука си имаме нови околовръстни шосета, булевардчета, кръстовища, спортни зали, ремонтирани детски градини и още това онова.
Е чак пък нищо.
slq84014722
Рейтинг: 833 Неутрално[quote#15:"pentuer"]Време е ГЕРБ да си платят за това , че за 4 години гледаха
и разпределяха европейски пари само в Бургас [/quote]
Е не е ли малко тъпо сега да те е яд, че бургазлии не са останали в мизерията, за да бъде наливано във Варна? Айде малко по-човешки, Бургас беше изоставащ град, какво те човърка, че са дръпнали напреде хората там?
proizvoditel
Рейтинг: 752 НеутралноАз тия "граждани" на Варна, дето ще получат и използват сегашният кей на Пристанище Варна ги знам. Явно това е поредното правителство, което работи само за ТИМ и срещу интересите на българите. Абе тия боклуци не се ли наситиха. Взеха цялото крайбрежие на река Дунав. Аман от слуги на Дявола.
papуre
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#5] от "Finland":
Едва ли дълбоководния канал и озеленен парк ще докарат масово туристи от цял свят. Освен да засилят алкохолния туризъм. Ще имат поне парк където да се въргалят. Хубаво е да се използва туризма по предназначение - да пълни хазната и да създава работни места / предимно временни/ Но едва ли това е начина . И едва ли тази инициатива е от туристическата гилдия . Пък и гражданите на Варна са се усетили за истинската причина за раздвижването .
symmpro
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар 15 !
Знаеш ли въобще за какво става дума ?
Не , нали ? По-добре ще бъде да си траеш , а не да приказваш глупости комунистически !
marine eng
Рейтинг: 430 НеутралноДо коментар [#25] от "naivnika":
да бе а милионите от републиканския бюджет за изграждане на пъни възли , ами целенасоченото побутване на бургаското пристанище като част от tent мрежата и т.н. нищо против Бургас и бургазлии , но не отричай , че Бургас беше превърнат от тиквата във витрина на герб
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
shumkar
Рейтинг: 758 Неутрално[quote#26:"Отнесен"]спортн зали, ремонтирани детски градини и още това онова. [/quote]
ДСК (държавна собственост) не е пипнат, а детските градини се ремонтират от Общината.
marine eng
Рейтинг: 430 НеутралноДо коментар [#32] от "borko_to":
С лица като свинята на регионалното развитие и потника наистина всеки варненец гласувал за герб е 100% лумпен , даже доста слабо ми се вижда определението....