Марин Райков: Започва планирането на нов дълбоководен терминал във Варна

Премиерът Марин Райков разгледа Пристанище Варна.

© Спас Спасов

Премиерът Марин Райков разгледа Пристанище Варна.



Предстои да започне планирането, развитието и разширението на Пристанище Варна, като на мястото на бившото Старшинско училище бъде изграден нов дълбоководен терминал. Това съобщи днес във Варна служебният премиер Марин Райков след разговор с мениджмънта на порта и синдикалните организации в дружеството.


"Всъщност искаме да предоставим една част от зоната на пристанището на гражданите на Варна, обясни Райков. Освобождаването на това пространство е важно, за да се създаде на негово място рекреативна зона".


По думите му днес той е водил дълъг разговор със синдикатите по време на който е било постигнато единомислие по необходимостта от реализацията на проекта.




"Няма да се обвързвам с конкретни дати за осъществяването на идеята по никакъв начин, но вие ще можете да проследите темповете за реализацията й, каза още Райков. Тя не е нова. Много екипи са се ангажирали с нея, но тя не е мръднала от началната си точка".


В средата на февруари т.г. стана известно, че до началото на туристическия сезон трябва да бъдат завършени или да се намират в напреднала фаза няколко амбициозни проекта да преобразяване на града. Ставаше дума за пълна подмяна на автопарка в общинското дружество "Градски транспорт", покриването на Римските терми в града, превръщането на "Дупката" (недовършен проект за търговски център) в лапидариум, изграждане на първия етап от новата пешеходна зона в града, преасфалтирането на входния бул. "Владислав Варненчик" и превръщането на два от терминалите на пристанището в зона са спорт и развлечения.


Грандиозният списък бе коментиран от гражданите на Варна като "предизборна програма" на ГЕРБ, с която партията трябваше да компенсира лошия си имидж в града заради подкрепата през 2011г. на непопулярния вече бивш кмет Кирил Йорданов. Оставките на правителството и на Йорданов обаче промениха ситуацията и скъсиха времето до предсрочните избори. Така част от проектите станаха неизпълними, друга част – ненужни, а за трета просто нямаше време. Именно в последната група попадна и проекта за реконструкция на две от кейовите места на Пристанище Варна, които днес посети служебният премиер Марин Райков.


Само преди дни реализацията на проекта беше поставена под въпрос и от синдикатите в Пристанище Варна. Заради съмнения, че с ликвидирането на първо и второ кейови места пристанището ще понесе загуби, които ще се отразят на заплащането на служителите му, синдикатите организираха протести с искане за отмяна на проекта. Част от коментарите тогава изразиха подозрението, че протестите са част от сценарий, с който ГЕРБ прави опит за тайно измъкване от неизпълними обещания.


Днес, след срещата си със синдикалните лидери Марин Райков заяви, че привържениците на идеята за превръщането на част от пристанището в зона за отдих "вървят в една посока със синдикатите".

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Жалко идеята не можа да се прегърне от Лилито, а се придърпа в люлката на временното правителство

  2. 2 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Браво , господин За Един ден. Нахрани хората , реши им проблева с тока , с безработицата и дойде ред и на развлеченияте . А без специална зона за това, за къде са варненци ?И как само звучи - РЕКРЕАТИВНА зона . Да му е кеф на човек да се палне в нея .

  3. 3 Профил на rali.germanov_86
    rali.germanov_86
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Маринчо, купи си ножици, че нали трябва да продължиш на предшественика си заниманието ленторежене" НА НАЙ - ЖИЗНЕНО ВАЖНИТЕ " обекти, които се строят в " европейска " България

  4. 4 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    "...Започва планирането на нов дълбоководен терминал във Варна..."

    Е, чак сега ше развием популацията на дълбоководните магадагуби...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  5. 5 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#2] от "papyre":

    Туризма е един от малкото работещи сектори. Един от малкото който може да създаде нови работни места, да вкара валута в сметките на предприемачите и да влязат пари в хазната (половината ни бюджет се дължи на ДДС и акцизи).

    Пък и никой не е казал че тръгват да го правят, а само си го планират така че...

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Не виждам в "грандиозния списък с проекти" този за съдебната палата, който беше спечелен по времето на тройната коалиция от фирма за почистване на прозорци по алпинистки способ. Останалите фирми, световни концерни включително, бяха декласирани поради "липса на сертификат за конфиденциалност, издаден от ДАНС"

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  7. 7 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Става въпрос за приемане на контейнеровози с голямо газене. Кой разбрал, разбрал.

  8. 8 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Чудя се с какъв акъл Лиляна Павлова отива начело на листата на ГЕРБ във Варна, при условие, че за 4 години ГЕРБ нищо, ама нищо не направиха за града! Лиляна беше министър на МРРБ и точно от нея зависеше всичко. Дори магистрала София-Варна не иска да построи, а скоростен път.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    [quote#7:"Въглерод"]Става въпрос за приемане на контейнеровози с голямо газене. Кой разбрал, разбрал.[/quote]

    имаш ли някаква информация за самият проект? Не вярвам да е нов, сигурно има някакви съществуващи планове?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на brancusi
    brancusi
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Само ножичките му липсват....
    Този всеки ден ми показва от коя крава пие млЕко.

  11. 11 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 462 Любопитно

    До коментар [#7] от "Въглерод":

    Какви дълбокогазещи контейнеровози ???

    Трудно ще дръпнем нещо от трафика на Констанца където има над 120 к.м.

    Гентрито на 5 к.м. Вн.Изток не работи защото е малко и ниско 400-600 ТЕU кораби ги бачкат по 36-48 ч. с обикновенни кранове.

    На Вн.Запад работят 2 гентрита (по-големи) 17к.м. и 2 мобилни крана 11 к.м. ама и там скороста е ниска ?!

    Никои чартьор/корабособственик няма да остави 1800-2800 ТЕU кораб блокиран за 4-5 дена в пристанище.

    Търговията в БГ е такава че ще идват само фидери за по 400-600 TEU-та.

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.
  12. 12 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    Точно така, плановете са отдавна и са напълно разработени, с доказана нужда от такова дълбоководно място, което да приема контрейнеровози с капацитет над 2200 ТЕУ. В момента в България никъде не могат да застанат и бъдат обработени такива и от години глобалните линии се държат за главата като им се каже, че не могат да влязат тук с корабите си. Иначе Варна Изток отдавна е за закриване. Смешно е да имаш контейнерно кейово място с максимално допустимо конструктивно газене не повече от 7 метра.

  13. 13 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#11] от "dalaver3":

    Търговията в БГ е такава че ще идват само фидери за по 400-600 TEU-та.

    Пич, недей така, в момента на Запад идват контейнеровози с номинален капацитет на 1600 ТЕУ и номинален 1200. И естествено, че ако има дълбоководно място, то ще е оборудвано и с кранове, които ще позволят бърза обработка. Дори и в момента на 17 км на Запад при подходящ стоуидж план, позволяващ работа на 2 точки се правят 35-40 движения на час.

  14. 14 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И очевадният проблем с липсата на пристанищен капацитет не може да се отрече от никого. Непрекъснато има задръстване и контейнеровози, чакащи да се освободи кея. За следващите 4 дена на Запад се чакат 4 кораба при 1 контейнерно кейово места. Многоцелевото е винаги под въпрос заради евентуалното му ангажиране с конвенционални кораби. Недостигът на тилова техника е друг въпрос.
    Но по-важно, 23 години никоя власт не разбра, че над 70 % от износа и вноса на отворена икономика като нашата минава през двете ни черноморски пристанища и ако искаш да си конкурентен трябва да ги разшириш и модернизираш. Накрая тъпите червени кратуни увряха и сключиха заем с Японската банка за строителството на 2 контейнерни терминала във Варна и Бургас и дойде магистралната тиква и замрази заема. За което сега плащаме и глоби и лихви на японците, щото заема е ратифициран от народното ни събрание и неусвояването му даже е незаконно.

  15. 15 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Време е ГЕРБ да си платят за това , че за 4 години гледаха
    и разпределяха европейски пари само в Бургас ,дори отнеха
    на Варна Наименованието "морската столица на България",
    сега ще плащат....

  16. 16 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Непартийното временно правителство се грижи да подобри имиджа на ГЕРБ

  17. 17 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Е само пристанището и автопарка ли ? Ами дупката ?!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Според мен това е критично важен проект за северноизточна България и трябва да се случи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на rosenslavov
    rosenslavov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от друго е б.б. и цв да ти намалят тока ида ти направят заплатата 6 000лв.

  20. 20 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 697 Неутрално

    От дълбоководният контейнерен терминал във Варна и магистралата /магистралния път/ към Русе, Търново и София зависи съдбата на североизточна БГ.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  21. 21 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 758 Неутрално

    "....Така част от проектите станаха неизпълними, друга част – ненужни, а за трета просто нямаше време...."
    За дупките по улиците със сигурност отговорност носи местната власт и кмета, но за останалите неща? 23 години наливане на пари в София, а последните и в Бургас...
    Но за това носят вина и депутатите, избрани от Варна, изпратени в София, и станали веднага ... "столичани"!
    Всъщност и 23 години никакво инвестиране по пристанища, а щуротии от рода на ..."ЕНЕРГИЕН ЦЕНТЪР НА БАЛКАНИТЕ"!
    Да е.а говедата и тъпаните, заставащи начело на държавата!

  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Добре де ама частните инвеститори кои ще бъдат ?
    ТИМ дават ли благословия на Марин Райков ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2051 Весело

    Чакай сега, Маринчо и той ли участва в предизборната кампания на Герб? Беше по-прикрит в началото.

  24. 24 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Този започна вече и терминали да прави !А е за още един месец. Май ще задмине Б.Борисов в произвеждането на обещания ?

  25. 25 Профил на naivnika
    naivnika
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#15] от "pentuer":

    Извинявай,но говориш глупости. Парите за Бургас, не ги даде правителството даром, а си ги спечели кметската управа с добри проекти.Европа пари не дава току така.Колкото по-скоро разберете варненци, че нищо не се дава даром ей така защото сте свикнали да ви дават, толкова по-добре за вас и за града ви. Бъдете спокойни Варна е и винаги ще бъде морска столица на България. Проблема ви не е Бургас, нито правителството, всъщност вие отлично си го знаете.Пожелавам ви скоро да си го решите. Поздрави от Бургас!

  26. 26 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#8:"cnn"]Чудя се с какъв акъл Лиляна Павлова отива начело на листата на ГЕРБ във Варна, при условие, че за 4 години ГЕРБ нищо, ама нищо не направиха за града![/quote]
    Е чак пък нищо. И тука си имаме нови околовръстни шосета, булевардчета, кръстовища, спортни зали, ремонтирани детски градини и още това онова.

  27. 27 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#15:"pentuer"]Време е ГЕРБ да си платят за това , че за 4 години гледаха
    и разпределяха европейски пари само в Бургас [/quote]
    Е не е ли малко тъпо сега да те е яд, че бургазлии не са останали в мизерията, за да бъде наливано във Варна? Айде малко по-човешки, Бургас беше изоставащ град, какво те човърка, че са дръпнали напреде хората там?

  28. 28 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Аз тия "граждани" на Варна, дето ще получат и използват сегашният кей на Пристанище Варна ги знам. Явно това е поредното правителство, което работи само за ТИМ и срещу интересите на българите. Абе тия боклуци не се ли наситиха. Взеха цялото крайбрежие на река Дунав. Аман от слуги на Дявола.

  29. 29 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#5] от "Finland":

    Едва ли дълбоководния канал и озеленен парк ще докарат масово туристи от цял свят. Освен да засилят алкохолния туризъм. Ще имат поне парк където да се въргалят. Хубаво е да се използва туризма по предназначение - да пълни хазната и да създава работни места / предимно временни/ Но едва ли това е начина . И едва ли тази инициатива е от туристическата гилдия . Пък и гражданите на Варна са се усетили за истинската причина за раздвижването .

  30. 30 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар 15 !

    Знаеш ли въобще за какво става дума ?
    Не , нали ? По-добре ще бъде да си траеш , а не да приказваш глупости комунистически !

  31. 31 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#25] от "naivnika":

    да бе а милионите от републиканския бюджет за изграждане на пъни възли , ами целенасоченото побутване на бургаското пристанище като част от tent мрежата и т.н. нищо против Бургас и бургазлии , но не отричай , че Бургас беше превърнат от тиквата във витрина на герб

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#26:"Отнесен"]спортн зали, ремонтирани детски градини и още това онова. [/quote]
    ДСК (държавна собственост) не е пипнат, а детските градини се ремонтират от Общината.

  34. 34 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#32] от "borko_to":

    С лица като свинята на регионалното развитие и потника наистина всеки варненец гласувал за герб е 100% лумпен , даже доста слабо ми се вижда определението....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK