Паважът се нуждае само от добро измиване,а като се асфалтира почват дупки,кръпки,отврат.За какво ги използват паветата,сигурно ги носят по вилите в Бояна
Това е гражданско общество!
Точно, конкретно и ясно за даден проблем!
Щом гражданите го искат, държавата, общината, трябва да се съобрази! Управляващите са "слуги" на народа, нали?
Vox populi vox Dei...
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
Поставих подписа си за спасяването на паветата! Това е една чудесна пътна настилка, ако е направена качествено. А за да се случи това, мургавите братовчеди преди да ги наемат на работа, трябва да им проведат един курс (1-2-дневен), за да ги обучат, и да им се постави сериозен контрольор на всеки 10 души изпълнители.
Само, че кои са гражданите? Направено ли е общоквартално допитване (или дори за целия град - тъй като улиците не са на този квартал или онзи, а се ползват от всички). Просто някакви активни хора, които са против махането на паважа оставиха впечатлението, че всички са Против.
С едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм.
Граждани са всички хора с избирателни права. Никой, който се е прибрал примерно уморен от работа и не е имал време да гледа новините (ако изобщо това е отразено в големите медии) не е длъжен сам да се сети, че 1) улицата му ще бъде асфалтирана и 2) някои хора са против това. Тези работи трябва да се решават или от експертите, които разбират повече от обикновения човек, или ако ще се решават от всички да се използва някакъв вид местен референдум, който да има добра организация и да стане известен на всички.
Паважът е грозен и шумен, когато е направен нескопосано. В нормалните страни има технологии за бързо е евтино машинно полагане на качествени плочи и павета!
Хубавото е, че дори и да не е поставена добре настилката, винаги
може да се поправи грешката, и паветата да се пренаредят отново
без да се купуват нови...
Само да отбележа, че има паваж и паваж - на тази снимка се вижда паважното покритие на площад "Конкорд" в Париж - между паветата няма пръст и пясък както е тук /въпросната соф.улица, което води до прах и мръсотия/, а .... асфалт!
По голяма тъпотия от това няма.Наел съм магазин на улицата и праха е невъобразим от тези павета.Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...И не им пука за праха...
До коментар [#4] от "xalikarans":
Знам със сигурност, че преди много години ги изнасяха за Европа на безценица. Няма да съм изненадан, ако и сега е така.
Това НЕ Е гражданско общество. Гражданското общество щеше да отрази малоумната идея на 3500 да се запази паважа, като щеше да събере 13500 подписа все пак улицата да се ремонтира и асфалтира.
Както и протестите на 10 хиляди не са общонационални.
[quote#18:"DonAngel"]Както и протестите на 10 хиляди не са общонационални.[/quote]
Страхотна логика! Значи ако по-малко от половината население + 1 човек протестират ПРОТИВ, значи всъщност населението като цяло е ЗА?!
[quote#16:"Ивайло Кръстев"]Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...[/quote]
Това не е мутренски квартал, а един от най-хубавите, запазили истинския облик на София. Предполагам, че на кореняците софиянци не им се ще улицата да заприлича на магистрала или пък на пазар.
Не, че ви се меся...В нашия прекрасен и чист град Варна няма павета, имаме си други неща...
Но ако си мислиш, че като сложат асфалт, ще е по-малко прашно...във вашия прекрасен и чист град София...
И това доживях да видя... Вярно, асфалтът е некачествен в България, но какъв шум и прах се вдигат от тези павета...да не говорим за ефекта върху автомобилите, все пак това е пътна артерия... Но народа има право да избира как да изглежда улицата му още 30 години, защото след тоя ремонт друг скоро няма да има...
Мисля си, като чета статията и коментарите, че най-ефективният начин да се ограничи скоростта в София е, вместо камери и лежащи полицаи да поставят красиви настилки с естествена неравна текстура (като едрите стари павета).
По старите европейски градове има даже калдъръм.
Паважът си има предимства: по-стилен, по-траен, не е необходимо да се кърпи всяка година, ерго, не изхранва крадци.
Има и ясни недостатъци: шум, колите се тресат. А с колело е изобщо невъзможно да се придвижваш по едрите павета, каквито са по Иван-Асен и някои от околните улички.
Паважа по Иван Аден е отвратителен - с огромни фуги, разместен, хлътнал и изобщо отврат. Като си го искат, поне да бяха настояли да го пренаредят по-качествено. Изобщо населението по тая улица е много особено. Преди години поискаха да им махнат/вместо да обезшумят/ трамвая, за да не им пречи на следобедния сън. Сега драпат пеша по 1 км.
[quote#3:"stedim"]изключително красиво е да гледаш разбит паваж или да караш кола.[/quote]
Това че няма да слагат асфалт, не значи че не трябва да поправят и изравнят паважа!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Една хубава улица остана в София и нея щяха да опропастят! За жалост нито Шишман, нито някоя от другите култове е останала с павета. По цял свят хората го запазват и възстановяват ние наопаки.
А от тези пишман Софиянци (да отбележа, че и аз не съм) дето искат да си карат колите до МОЛ-а им предлагам да си се прибират в гетото в Люлин и по родните им места около Враца (или там откъдето са). Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. Само човек, който не е ходил неделя на разходка по улицата и не е отсядал да пие боза в "Пчела" може да изрече такава глупост!
Само силни хора познават любовта, само любовта се докосва до красотата, само красотата създава изкуство.
Всичко хубаво, ама нека да е с мярка. Да не стане скоро искането "Иван Асен 2" да е пешеходна. После изобщо да се забранят колите в квартала...щото било автентично
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
[quote#28:"Дѣдо Ваньо"]А от тези пишман Софиянци
...
Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. [/quote]
Познавам такива сноби. Отраснали в къща, което смятат за черно клеймо в биографията си. Затова стремящи се да ходят навсякъде с кола, да живеят на всяка цена в апартамент, да пазаруват в мол, и да ядат в заведение от верига.
Пази боже сляпо да прогледа!
И кое и е хубавото на Иван Асен II с паветата? Че колата се тресе и скърца, изкъртените павета са на всеки метър, а дуктите са като кратери?
И аз съм кореняк софиянец от квартала, но ми писна от "старата софийска аристокрация", дето си мисли, че е центърът на Вселената, по цял ден пие кафета и пафка, обикаля пеша из квартала и пет пари не дава хората, дето работят и живеят активно, как се оправят! Павета - ОК, няма проблем, но ако направят цялата улица пешеходна, от Орлов мост до Николай Ракитин! Така бива, да си разхождат "аристократите" кучетата и да си лафят из кафетата. Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост.
Never underestimate the predictability of stupidity
Живея на Иван Асен и БЛАГОДАРЯ най-искрено на съседите си!
Колкото и да чупи предници, паважът има безброй предимства, заради които да остане.
А и нашите павета са от големите и хубави.
Дано не ги подменят или да ги гепи някой алчен общинар!
Браво, съседи!
Дали бих могъл да помоля г-жа Фандъкова да насочи самосвалите с асфалт към кварталните улици в Люлин, Младост, Надежда, Драгалевци, Симеоново, Обеля, Бенковски, Левски, Сухата Река и т.н.? Сигурен съм, че тези самосвали ще бъдат посрещнати с хляб и сол от благодарното население. Да оставим хората от Цар Иван Асен спокойно да си пият бозата в "Пчела" докато дишат на воля автентичен софийски орлов-мостки въздух.
Не. Не е това гражданското общество. Щом ще се допитваш до граждани следва да питаш всички, а не само тия 30 души. Всички, които живеят по протежението на тая улица, защото на тия от вътрешните улици им е тихо, но гледащите към улицата падат от леглата от шума и вибрациите. Това е победа на по- шумното и бързо организирано малцинство. Единствено ако питаш всички заинтересувани имаш верен резултат. Защо не им върнат и трамвая да им трещи постоянно. Нали с трамвая е автентично.
Някой умник ги излъгал, че така ще намалят трафика? Ми що не се борят да върнат трамваите и да стане автентично като преди 50 години. Или да махнат паветата и да стане като преди 100 години. По голяма автентичност - здраве му кажи! Минаваме на волски каруци.
Точно това казвам и аз. Събрали се 40 пенсионера от квартала, ревнали "Искаме си паважа!" и общината кляка. А за какво им е тоя паваж, да ги питаш? "Ми щото е хубаво и щото така сме си свикнали!" При комунизма още беше, като спряха трамвая по Иван Асен II и имаше нечовешки рев, даже до "Всяка неделя" бяха стигнали да оплакват безценния си трамвай.
Решението за мен е едно - цялата улица пешеходна, равна, без бордюри. Тогава наистина би било прекрасно.
Never underestimate the predictability of stupidity
Толкова глупости на едно място рядко се срещат:
1. Иван Асен е тясна улица, двупосочна и се паркира от двете страни - зелена зона. Всъщност има едно платно за движение на коли и те се изчакват , за да се разминат. Как точно ще стане намерението "Проекта предвиждаше паветата да останат само в зоната за паркиране на улицата, а платното за движение да бъде асфалтирано."
2. Паважът не е равен и когато го кърпят слагат само пясък, което налага кърпенето да се прави често или дупките си ги има..
3. Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...
"Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г."
===========
А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб.
Хохо! Тази част от София, която е на юг от "канала" е населена сравнително от скоро , само четири поколения "софианци" . От отсрещната страна (към Центъра) са с едно - едно и половина поколение по-отдавна в Софето.
По случайност (приятелски семейства на родителите ми + мои детски приятели от ученически лагери) върлувах доста из тези квартали още от 10-годишна възраст. Дори по мое време тази разлика между "старата аристокрация" (на запад от Канала) и "новопришълците" на изток от Канала беше част от хлапашките заяждания. Имах приятели и от двете страни, пък и моя милост живее в Младост - ептен пролетарски район , та ми бяха много смешни... Отскачах до там с моето снобско Бианчи .
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
[quote#44:"brancusi"]Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...
[/quote]
Хайде, оставете живеещите там да решават дали да правят впечатление или да не правят. Нека улицата си остане двупосочна и без паркинги, а който бърза или няма къде да паркира, да се насочи на друго място!
Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...
Сградите са строени някъде началото на миналия век от предприемчиви българи, дошли по различен повод в Столицата и успели да се замогнат.
Много от техните собствени сгради дълго време бяха "собственост" на общината и тя ги даваше на "заслужили" дейци на комунизма и социализма (каквото и да значи това). На тези хора имотите са национализирани, за много от тях образованието е било забранено след 1944. Дори тези, които успяха да си върнат имотите след 1990, не всички имат финансовата възможност да поддържат фасадите. Все още в кооперациите живеят (имаха някаква възможност да си "купят" общинските жилища) хора, дето и да имат пари, не ги дават за общите (на кооперацията като сграда) нужди. Проблемът е в омешването между истинските и първоначални собственици и всевъзможни пришълци. Както и не особено справедливата реституция.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
[quote#48:"Ивайло Кръстев"]Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...[/quote]
Ремонтите са скъпи, затова. Аз не живея там, но и при нас събирането на пари за общи ремонти е проблем. Когато на някой му прокапе от покрива, другите казват - не е при нас, оправяй си го. Какво остава за декоративни разходи, че на някой му била не харесвала фасадата?
Вярно, вярно! И до днес е така! Северният бряг на канала, където се разполага супер-мега-хипер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"! Никое уважаващо себе си парвеню не би си помислило да погледне отвъд реката, камо ли да съжителства с хора, които са "само" четвърто поколение софиянци!!!
Шегата настрана, една позната от провинцията си купи апартамент в квартала, на "Оборище" и "Асен Златаров", като я питах защо и не е ли твърде скъпо (100 000 Евро за 70 кв. двустаен апартамент, за тотален ремонт, на 1-и етаж в сграда от 30-те години), тя ми отговори само едно: "Е, Докторски паметник, знаеш как е"...
Never underestimate the predictability of stupidity
[quote#52:"Crux"]супер-мега-хпер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"![/quote]
В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. Но в наши дни това са дребни неща. Златка от Сусурлево иска да фърчи по Йоан-Асен II с Q7 без да повишава глас, като чурулика по телефона.
А плебеите ДГД, както беше изтъкнато по-горе.
Браво спечелена е една от битките но войната с администрацията продължава.
Спомням си когато трябваше да подменят водопровода по ул Страхил войвода мисля, че беше и тогава пак се прави подписка която съм носил лично в Столична Община в деловодството/ шефа ми спусна тази задача не живея там но офиса ни беше там някъде. /
Помня как един гражданин ни нахока за дето сложихме паднал знак но пръстта не изхвърлихме
Пазят си хората квартала и цялата инфраструктура и това си е похвално.
Нещо си се обърал, брат ми.
Нищо не ми пада а съм баш над паветата, Иван Асен петдесет-и-нещо.
Екстра си е.
Е, ако дограмата ти е от 32-ра година и не си си мръднал пръста по въпроса - може...
Но не.
№10 vaieria "С едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм."
Госпожо, аз съм се родил и израснал в София и съм на години може би 2 пъти повече от Вашите. Много добре си спомням времето, когато работници редяха паветата по улиците. Както паважът, така и асфалта искат подръжка. Сега за паважа това е трудно. И не избивайте провинциалните си комплекси с приказките за "новите софиянци".
[quote#53:"varog"]В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. [/quote]
И това е вярно. Както и заслугите на същите "мускетари" за смачкания вид на фасадите + останалото в коментара ти. (Демек - плащаш маса пари за квадратура, но не щеш да дадеш и процент за външен вид.) И това не е само в тази част на Софето същата работа е по Витошка и съседните улици.
Същата работа е и във Варна, за мен най-красивият град в България. С много по-красиви и естетически квартали... Направо е удоволствие да се загубиш там (да забравиш къде си паркирал във времената без аларма) и да обикаляш за да си намериш колата , при това очите ти (ми) определено гледат нагоре, а не по улицата и колите . Приключение с удоволствие .
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
До коментар [#57] от "Dr. G.":
Батка, една птичка пролет не прави.
Масово сградите в квартала са под всякаква критика, фасадите са олющени, липсват цели парчета мазилка, дограмата не е сменяна от построяването на кооперацията преди войната, има огромно количество възрастни хора с ниски доходи, които наистина нямат пари за поддръжка, входовете са тъмни и мръсни, ВиК и елинсталациите са под вскаква критика.
В кооперацията, където живеят родителите ми (и двамата са пенсионери), от 12 апартамента необитаеми са 3, а само техният е със сменена дограма и то защото двамата с брат ми платихме всичко. По фасадата още се виждат следите от шрапнелите от бомбардировките. Ма иначе - стара софийска аристокрация Роман мога да напиша за дивотиите в квартала
Never underestimate the predictability of stupidity
Статията отново доказва, че шопът си остава ШОП, дори да живее на шопската улица "Цар Иван Асен II". Общината се чудим как да я накараме да асфалтира цялостно една улица и точно когато е решила, простите шопи я спират. Че и подписка правят, защото това им помага да се чувствуват малко по-интелигентно, забравяйки, че в душата си си остават ШОПИ. Паветата им харесвали, уж защото по тях се карало бавно... Като че ли не може да се намали скоростта чрез легнали полицаи или видео камери. И не правят сметка, че шумът от шофиране по паветата е с около 317 % повече, отколкото по асфалта. Ама и улицата изглеждала "по-старинно", като е с павета... слушай тъпотии, моля ти се! Явно затова в квартала няма обновени фасади на сградите, за да им напомня всичко на "старинната" 1947 г., когато са строени... Честито, ШОПИ! Честито и на всички нас, заради тях!
Хората си искат кочината. Павета, та павета! Да ги питаш кое им е по-хубавото. От Помпей та чак до Неапол почти целият път е постлан с едни огромни черни каменни плочи. Отвратителна работа. Можете да получите сътресение на мозъка. По тоя павиран път ми се развали часовникът. Ако щете вярвайте. Не се учудвайте, че италианците в Зона Наполи са ненормални. Навремето по баровете в Северна Италия са висели надписи: "За кучета и неаполитанци вход забранен!".
Е очертава се да си дишаме прахоляка още години наред и да подскачаме нощем, когато някой кретен пили гуми по паважа. Честито! Част от граджаните, които упражниха натиска нямат нищо общо с тази улица, приятели са на живущи там. Седяха вчера и онзи ден на бара на Лъчовците и събираха подписи. И ето ти "натиск на гражданите". За пореден път се прави нещо без да се мисли, под натиска на еуфорията на група ентусиасти. Един милион няма да стигнат за качествен ремонт по протежение на цялата улица. Ще се направи поредният кърпеж и след следващата зима ще се наслаждаваме на "културния пейзаж". Общината можеше да направи допитване към представители на етажните собствености и на фирмите и тогава да реши. За да има основание да си отстоява проекта. Сега много лесно се предаде.
Дано съвестните граждани наблюдават и как ще се редят паветата и опражнят същия натиск ако нещо не е направено както трябва. И никой не се сети да постави въпроса за ограничаване на движението.
[quote#33:"Crux"] Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост. [/quote]
Целта е улицата да не е силно натоварена с трафик. Безспорно паважът по "Иван Асен" трябва да се пренареди - нещо, което не е правено десетилетия, откак махнаха трамвая. Ни и тогава не пренаредиха паветата изцяло. Отсечката между "Орлов Мост" и "Ракитин" е по-тясна, от двете страни с паркирали автомобили. С един хубав паваж тази улица ще запази традиционната си физиономия.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Нека оставим хората да определят в каква обстановка искат да живеят.
А не това да решават АЛЧНИТЕ, КОРУМПИРАНИ И НЕКАДЪРНИ селяни, които "управляват" нещастната ни Столица в последно време.
И които в момента наистина са разкопали абсолютно всичко възможно. Само и само да напълнят гушките на приятелчетата си и донякъде джобовете на стотици бачкатори, тъй като се задават избори.
Без изобщо да ни питат искаме ли или не.
До коментар [#26] от "aleko":
Трамваят беше махнат още по бай Тошово време по незнайно какви причини. И нали не си мислите, че е защото гражданското комунистическо общество го е поискало.
[quote#45:"péro"]А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб. [/quote]
Май сте прав, защото част от двора на една къща в Бояна видях, че е покрит с жълти павета, явно взети от центъра.
До коментар [#50] от "Музар":
Абсолютно точно описание на положението. Така е и с красивите стари къщи по бул. Хр. Ботев и на други места. Бандитите след 9 септември взеха имототе на хората, после върнаха от немай къде някои имоти, но собствениците бяха или вече емигрирали, или съсипани материално и психически. От къде да вземат пари да реставрират и поддържат сградите, които бяха амортизирани до дупка и неподдържани по комунистическо.
Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г.", обясни преди няколко дни Христов.
С други думи нямаме хора готови да работят такава непривлекателна работа. Но нали имаме толкова безработни и необразовани хора. Те стават за социални помощи а не могат да редят павета.
Във всички подредени европейски държави има хора готови да нареждат павета а при нас няма. Нашите безработни са по-специални - аристократи.
Реденето на павета иска умения и опит, и то голям, виж как са "подредени" жълтите павета ....
А такива работници вече няма .....
А и "столичани" от Иван Асен 2 пак се проявяват глуповато..... рак ще имат разбрицана, мръсна и шумна улица, ама като им се харесва.... глупостта по хората ходи ни по гората....
Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
Хм, някой скоро да е виждал как се реди паваж? След като "бригадата" си свърши работата остава половин камион павета. Като почнат да минават 5-тонните камиони (на Титан например) точно след 6 месеца паветата стават на вълни (а ако вали редовно - и по-бързо).
Така че може и да е красиво, но не съм сигурен кое е по-добре - некачествен паваж или некачествен асфалт.....
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
Този вой срещу асфлатирането прилича на протеста на индианците срещу железницата - основната цел на местните жители е не да се запазва някаква си там измислена автентичност, а именно автомобилният трафик да заобикаля тази част от града и да си минава по цариградско.
Ако бяха напредничави вместо павета, жителите на Иван Асен (който и на мен ми е любим квартал, но не заради хлътналите им павета) щяха да поискат да се направят велоалеи. Те обаче живеят в 30-те години на миналия век и това въобще не им идва на пилешкия акъл..
нейдж *77* ме е изпреварил. Това е толкова ретроградно - да бяха жълтите павета или нещо, което наистина е уникално за улицата и пр. - разбирам. Ама обикновени павета, които увеличават значително шума, зле са за преминаващите отгоре автомобили и изобщо - са настилка от една друга епоха.
А Софийска община потрива ръцете, че ще спести едни милиончета, които после ще изтекат по някой друг съмнителен проект, така че - спи спокойно, гражданско общество.
[quote#74:"boby1945"]Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години.... [/quote]
Младежо, трамвая го спряха още 1981-1982 г. На негово място пуснаха автобус
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
чудесно описваш аргументите тази приятна улица да бъде забранена за коли и превърната в пешеходна зона където майките с деца, възрастните хора и всички останали в квартала да си прекарват приятно времето
виж за шопите не си прав - ако познаваше лично повече хора тук щеше да знаеш че генетичния състав е много по-различен
Не е вярно. Трамвая го спряха през 1988-а, защото от 1987-а учех в Немската гимназия на пл. "Възраждане" и първата година ходех дотам с трамвай 4 или 10, който взимах от спирката на кръстовището и Иван Асен II с Мизия и Светослав Тертер. Втората година в гимназията вече трябваше да ходя до Театър София, за да се кача на трамвая.
Never underestimate the predictability of stupidity
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
arnautsky
Рейтинг: 679 ЛюбопитноГледай какви хора!
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.Защо разваляте далаверките, и се лишавате от некачествени настилки с годност 10-15 месеца??
Не мога да ви разбера.
ПАВЛА
Рейтинг: 1391 ВеселоПоне част от София ще си остане красива и автентична.
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.stedim
Рейтинг: 1671 НеутралноПАВЛА, изключително красиво е да гледаш разбит паваж или да караш кола. Ако това е красота, съгласен съм.
izabell
Рейтинг: 1348 НеутралноПаважът се нуждае само от добро измиване,а като се асфалтира почват дупки,кръпки,отврат.За какво ги използват паветата,сигурно ги носят по вилите в Бояна
Phik
Рейтинг: 229 НеутралноТези са луди, мечтая си да асфалтират уличките в кв. Лагера. Но нали не сме в центъра, никой не се интересува от нас...
pentuer
Рейтинг: 672 НеутралноБраво,трябва общината да се съобразява с това , което искат
тези, които й плащат...
drakar65
Рейтинг: 1391 НеутралноТова е гражданско общество!
“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!Точно, конкретно и ясно за даден проблем!
Щом гражданите го искат, държавата, общината, трябва да се съобрази! Управляващите са "слуги" на народа, нали?
Vox populi vox Dei...
Realistka
Рейтинг: 1391 НеутралноПоставих подписа си за спасяването на паветата! Това е една чудесна пътна настилка, ако е направена качествено. А за да се случи това, мургавите братовчеди преди да ги наемат на работа, трябва да им проведат един курс (1-2-дневен), за да ги обучат, и да им се постави сериозен контрольор на всеки 10 души изпълнители.
The best way out is always through Robert FrostPhik
Рейтинг: 229 НеутралноСамо, че кои са гражданите? Направено ли е общоквартално допитване (или дори за целия град - тъй като улиците не са на този квартал или онзи, а се ползват от всички). Просто някакви активни хора, които са против махането на паважа оставиха впечатлението, че всички са Против.
Valeria
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#3] от "stedim":
https://goo.gl/8NG90JС едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм.
haralampi
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#9] от "philipk":
"Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."Граждани са активните хора.
Phik
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#11] от "haralampi":
Граждани са всички хора с избирателни права. Никой, който се е прибрал примерно уморен от работа и не е имал време да гледа новините (ако изобщо това е отразено в големите медии) не е длъжен сам да се сети, че 1) улицата му ще бъде асфалтирана и 2) някои хора са против това. Тези работи трябва да се решават или от експертите, които разбират повече от обикновения човек, или ако ще се решават от всички да се използва някакъв вид местен референдум, който да има добра организация и да стане известен на всички.
varog
Рейтинг: 455 НеутралноПаважът е грозен и шумен, когато е направен нескопосано. В нормалните страни има технологии за бързо е евтино машинно полагане на качествени плочи и павета!
http://twistedsifter.com/2012/07/tiger-stone-brick
pentuer
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#8] от "Realistka":
Хубавото е, че дори и да не е поставена добре настилката, винаги
може да се поправи грешката, и паветата да се пренаредят отново
без да се купуват нови...
rali1977
Рейтинг: 460 ЛюбопитноСамо да отбележа, че има паваж и паваж - на тази снимка се вижда паважното покритие на площад "Конкорд" в Париж - между паветата няма пръст и пясък както е тук /въпросната соф.улица, което води до прах и мръсотия/, а .... асфалт!
ikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Place-de-la-co ncorde.jpg&imgrefurl=http://it.wikipedia.org/w iki/File:Place-de-la-concorde.jpg&h=2336&w =3504&sz=2752&tbnid=rsl_MMSQzzjbUM:&tb nh=90&tbnw=135&zoom=1&usg=__rC4FLuuEQX QCp9OATGTWyLv9wRk=&docid=86g2gg_2TlKFjM&sa =X&ei=hi5pUYv1N4ntswax34HoAw&ved=0CEkQ9QEw Ag&dur=423
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://upload.w
Ивайло Кръстев
Рейтинг: 229 ВеселоПо голяма тъпотия от това няма.Наел съм магазин на улицата и праха е невъобразим от тези павета.Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...И не им пука за праха...
Не всичко с две бузи е лице.Сава Мутафов
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#4] от "xalikarans":
Знам със сигурност, че преди много години ги изнасяха за Европа на безценица. Няма да съм изненадан, ако и сега е така.
DonAngel
Рейтинг: 1114 НеутралноТова НЕ Е гражданско общество. Гражданското общество щеше да отрази малоумната идея на 3500 да се запази паважа, като щеше да събере 13500 подписа все пак улицата да се ремонтира и асфалтира.
-- Дончо https://doncho.netКакто и протестите на 10 хиляди не са общонационални.
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#18:"DonAngel"]Както и протестите на 10 хиляди не са общонационални.[/quote]
Страхотна логика! Значи ако по-малко от половината население + 1 човек протестират ПРОТИВ, значи всъщност населението като цяло е ЗА?!
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#16:"Ивайло Кръстев"]Най големият майтап,че дават съвет за улицата хора, на които, фасадите на кооперациите са като на гето...[/quote]
Това не е мутренски квартал, а един от най-хубавите, запазили истинския облик на София. Предполагам, че на кореняците софиянци не им се ще улицата да заприлича на магистрала или пък на пазар.
DoPe
Рейтинг: 570 НеутралноКато кореняк пловдивчанин смело мога да кажа, че тази улица е едно от най-аристократичните бижута на София!
matanza
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#16] от "Ивайло Кръстев":
Не, че ви се меся...В нашия прекрасен и чист град Варна няма павета, имаме си други неща...
Но ако си мислиш, че като сложат асфалт, ще е по-малко прашно...във вашия прекрасен и чист град София...
s1lv3r
Рейтинг: 554 НеутралноИ това доживях да видя... Вярно, асфалтът е некачествен в България, но какъв шум и прах се вдигат от тези павета...да не говорим за ефекта върху автомобилите, все пак това е пътна артерия... Но народа има право да избира как да изглежда улицата му още 30 години, защото след тоя ремонт друг скоро няма да има...
varog
Рейтинг: 455 НеутралноМисля си, като чета статията и коментарите, че най-ефективният начин да се ограничи скоростта в София е, вместо камери и лежащи полицаи да поставят красиви настилки с естествена неравна текстура (като едрите стари павета).
По старите европейски градове има даже калдъръм.
Руританец
Рейтинг: 395 НеутралноПаважът си има предимства: по-стилен, по-траен, не е необходимо да се кърпи всяка година, ерго, не изхранва крадци.
Има и ясни недостатъци: шум, колите се тресат. А с колело е изобщо невъзможно да се придвижваш по едрите павета, каквито са по Иван-Асен и някои от околните улички.
aleko
Рейтинг: 672 НеутралноПаважа по Иван Аден е отвратителен - с огромни фуги, разместен, хлътнал и изобщо отврат. Като си го искат, поне да бяха настояли да го пренаредят по-качествено. Изобщо населението по тая улица е много особено. Преди години поискаха да им махнат/вместо да обезшумят/ трамвая, за да не им пречи на следобедния сън. Сега драпат пеша по 1 км.
Храбър
Рейтинг: 1568 Неутрално[quote#3:"stedim"]изключителн о красиво е да гледаш разбит паваж или да караш кола.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Това че няма да слагат асфалт, не значи че не трябва да поправят и изравнят паважа!
Дѣдо Ваньо
Рейтинг: 450 РазстроеноЕдна хубава улица остана в София и нея щяха да опропастят! За жалост нито Шишман, нито някоя от другите култове е останала с павета. По цял свят хората го запазват и възстановяват ние наопаки.
Само силни хора познават любовта, само любовта се докосва до красотата, само красотата създава изкуство.А от тези пишман Софиянци (да отбележа, че и аз не съм) дето искат да си карат колите до МОЛ-а им предлагам да си се прибират в гетото в Люлин и по родните им места около Враца (или там откъдето са). Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. Само човек, който не е ходил неделя на разходка по улицата и не е отсядал да пие боза в "Пчела" може да изрече такава глупост!
Сашо
Рейтинг: 727 НеутралноВсичко хубаво, ама нека да е с мярка.
Да не стане скоро искането "Иван Асен 2" да е пешеходна. После изобщо да се забранят колите в квартала...щото било автентично
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillСашо
Рейтинг: 727 Неутрално[quote#26:"aleko"]Изобщо населението по тая улица е много особено[/quote]
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillТихо, че веднага ще бъдеш обвинен в селячество и неразбиране на загадъчната централнософийска душа.
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#28:"Дѣдо Ваньо"]А от тези пишман Софиянци
...
Когато не може да оцените какво богатство е тази улица няма какво да коментирате. [/quote]
Познавам такива сноби. Отраснали в къща, което смятат за черно клеймо в биографията си. Затова стремящи се да ходят навсякъде с кола, да живеят на всяка цена в апартамент, да пазаруват в мол, и да ядат в заведение от верига.
Пази боже сляпо да прогледа!
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#30:"Сашо"]Тихо, че веднага ще бъдеш обвинен в селячество и неразбиране на загадъчната централнософийска душа.[/quote]
Лесно е да изкараш човек от село, трудно е да изкараш селото от човека.
Crux
Рейтинг: 450 НеутралноИ кое и е хубавото на Иван Асен II с паветата? Че колата се тресе и скърца, изкъртените павета са на всеки метър, а дуктите са като кратери?
Never underestimate the predictability of stupidityИ аз съм кореняк софиянец от квартала, но ми писна от "старата софийска аристокрация", дето си мисли, че е центърът на Вселената, по цял ден пие кафета и пафка, обикаля пеша из квартала и пет пари не дава хората, дето работят и живеят активно, как се оправят! Павета - ОК, няма проблем, но ако направят цялата улица пешеходна, от Орлов мост до Николай Ракитин! Така бива, да си разхождат "аристократите" кучетата и да си лафят из кафетата. Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост.
Schliwobeatz
Рейтинг: 450 НеутралноПо- добре да се махнат паветата по "Прага" и "Цар Борис 3"
До коментар [#33] от "Crux":
Кой те кара насила да караш кола?! Имаш метро на 6 метра от вас.
pariah
Рейтинг: 1050 ВеселоЖивея на Иван Асен и БЛАГОДАРЯ най-искрено на съседите си!
- A witty saying proves nothing. VoltaireКолкото и да чупи предници, паважът има безброй предимства, заради които да остане.
А и нашите павета са от големите и хубави.
Дано не ги подменят или да ги гепи някой алчен общинар!
Браво, съседи!
pariah
Рейтинг: 1050 НеутралноДо коментар [#33] от "Crux":
- A witty saying proves nothing. VoltaireДГД братле
pariah
Рейтинг: 1050 Неутрално... Между другото, Иван Асен е вероятно най-яката улица в цяла София!
- A witty saying proves nothing. VoltaireХи-хи
Рейтинг: 1819 НеутралноЛек удар по асфалтовата мафия...
johnniewalker
Рейтинг: 753 НеутралноДали бих могъл да помоля г-жа Фандъкова да насочи самосвалите с асфалт към кварталните улици в Люлин, Младост, Надежда, Драгалевци, Симеоново, Обеля, Бенковски, Левски, Сухата Река и т.н.? Сигурен съм, че тези самосвали ще бъдат посрещнати с хляб и сол от благодарното население. Да оставим хората от Цар Иван Асен спокойно да си пият бозата в "Пчела" докато дишат на воля автентичен софийски орлов-мостки въздух.
grayeagle
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#7] от "drakar65":
Не. Не е това гражданското общество. Щом ще се допитваш до граждани следва да питаш всички, а не само тия 30 души. Всички, които живеят по протежението на тая улица, защото на тия от вътрешните улици им е тихо, но гледащите към улицата падат от леглата от шума и вибрациите. Това е победа на по- шумното и бързо организирано малцинство. Единствено ако питаш всички заинтересувани имаш верен резултат. Защо не им върнат и трамвая да им трещи постоянно. Нали с трамвая е автентично.
roooster
Рейтинг: 395 НеутралноНякой умник ги излъгал, че така ще намалят трафика? Ми що не се борят да върнат трамваите и да стане автентично като преди 50 години. Или да махнат паветата и да стане като преди 100 години. По голяма автентичност - здраве му кажи! Минаваме на волски каруци.
carmello
Рейтинг: 1036 НеутралноДо коментар [#37] от "Dr. G.":
след Шишман
Crux
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#40] от "grayeagle":
Never underestimate the predictability of stupidityТочно това казвам и аз. Събрали се 40 пенсионера от квартала, ревнали "Искаме си паважа!" и общината кляка. А за какво им е тоя паваж, да ги питаш? "Ми щото е хубаво и щото така сме си свикнали!" При комунизма още беше, като спряха трамвая по Иван Асен II и имаше нечовешки рев, даже до "Всяка неделя" бяха стигнали да оплакват безценния си трамвай.
Решението за мен е едно - цялата улица пешеходна, равна, без бордюри. Тогава наистина би било прекрасно.
brancusi
Рейтинг: 464 НеутралноТолкова глупости на едно място рядко се срещат:
1. Иван Асен е тясна улица, двупосочна и се паркира от двете страни - зелена зона. Всъщност има едно платно за движение на коли и те се изчакват , за да се разминат. Как точно ще стане намерението "Проекта предвиждаше паветата да останат само в зоната за паркиране на улицата, а платното за движение да бъде асфалтирано."
2. Паважът не е равен и когато го кърпят слагат само пясък, което налага кърпенето да се прави често или дупките си ги има..
3. Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...
петро
Рейтинг: 537 Неутрално"Нямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г."
===========
А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб.
Музар
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#21] от "DoPe":
, само четири поколения "софианци"
. От отсрещната страна (към Центъра) са с едно - едно и половина поколение по-отдавна в Софето.
, та ми бяха много смешни... Отскачах до там с моето снобско Бианчи
.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдХохо! Тази част от София, която е на юг от "канала" е населена сравнително от скоро
По случайност (приятелски семейства на родителите ми + мои детски приятели от ученически лагери) върлувах доста из тези квартали още от 10-годишна възраст. Дори по мое време тази разлика между "старата аристокрация" (на запад от Канала) и "новопришълците" на изток от Канала беше част от хлапашките заяждания. Имах приятели и от двете страни, пък и моя милост живее в Младост - ептен пролетарски район
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#44:"brancusi"]Ако погледнете целия изглед улицата ще видите много сгради в окаяано състояние отвън, представям си какви са отвътре, което не прави собствениците и живеещите там някакви специални хора. Претенциите не са основание за култура и изтънченост.
4.Редно улицата да стане еднопосочна, да се освободят тротоарите от многобройните кръчми. Дали е паваж и историческа стойност или обикновен асфалт не е толкова важн0...
[/quote]
Хайде, оставете живеещите там да решават дали да правят впечатление или да не правят. Нека улицата си остане двупосочна и без паркинги, а който бърза или няма къде да паркира, да се насочи на друго място!
Ивайло Кръстев
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#20] от "varog":
Не всичко с две бузи е лице.Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...
Музар
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#46:"Музар"]Тази част от София, която е на юг от "канала" [/quote]
, т.е. Стара планина е Север, Витоша е Юг.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдИмам предвид, че Цариградско шосе води към Южна България. Иначе посоките в поста ми са само ориентировъчни
Музар
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#48] от "Ивайло Кръстев":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдСградите са строени някъде началото на миналия век от предприемчиви българи, дошли по различен повод в Столицата и успели да се замогнат.
Много от техните собствени сгради дълго време бяха "собственост" на общината и тя ги даваше на "заслужили" дейци на комунизма и социализма (каквото и да значи това). На тези хора имотите са национализирани, за много от тях образованието е било забранено след 1944. Дори тези, които успяха да си върнат имотите след 1990, не всички имат финансовата възможност да поддържат фасадите. Все още в кооперациите живеят (имаха някаква възможност да си "купят" общинските жилища) хора, дето и да имат пари, не ги дават за общите (на кооперацията като сграда) нужди. Проблемът е в омешването между истинските и първоначални собственици и всевъзможни пришълци. Както и не особено справедливата реституция.
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#48:"Ивайло Кръстев"]Да,не е мутренски квартал.Но защо никой желае да си оправи фасадата...Щото им харесва да живеят в бордеи.Срамота е такива хубави сгради да не се подържат.Но каквито са хората, такива са и сградите...[/quote]
Ремонтите са скъпи, затова. Аз не живея там, но и при нас събирането на пари за общи ремонти е проблем. Когато на някой му прокапе от покрива, другите казват - не е при нас, оправяй си го. Какво остава за декоративни разходи, че на някой му била не харесвала фасадата?
Crux
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#46] от "Музар":
Никое уважаващо себе си парвеню не би си помислило да погледне отвъд реката, камо ли да съжителства с хора, които са "само" четвърто поколение софиянци!!!
Never underestimate the predictability of stupidityВярно, вярно! И до днес е така! Северният бряг на канала, където се разполага супер-мега-хипер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"!
Шегата настрана, една позната от провинцията си купи апартамент в квартала, на "Оборище" и "Асен Златаров", като я питах защо и не е ли твърде скъпо (100 000 Евро за 70 кв. двустаен апартамент, за тотален ремонт, на 1-и етаж в сграда от 30-те години), тя ми отговори само едно: "Е, Докторски паметник, знаеш как е"...
varog
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#52:"Crux"]супер-мега-х пер аристократичният квартал "Докторски паметник" е много по-елитен от южния бряг, където са жалките плебеи от "Яворов"![/quote]
В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. Но в наши дни това са дребни неща. Златка от Сусурлево иска да фърчи по Йоан-Асен II с Q7 без да повишава глас, като чурулика по телефона.
А плебеите ДГД, както беше изтъкнато по-горе.
Танас
Рейтинг: 1391 ВеселоБраво спечелена е една от битките но войната с администрацията продължава.
/
Цацарoff - Оставка ! >:-)Спомням си когато трябваше да подменят водопровода по ул Страхил войвода мисля, че беше и тогава пак се прави подписка която съм носил лично в Столична Община в деловодството/ шефа ми спусна тази задача не живея там но офиса ни беше там някъде.
Помня как един гражданин ни нахока за дето сложихме паднал знак но пръстта не изхвърлихме
Пазят си хората квартала и цялата инфраструктура и това си е похвално.
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноБаси глопостите. Тъп народ.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райРеконструктор
Рейтинг: 727 Неутрално*глупостите
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райpariah
Рейтинг: 1050 НеутралноДо коментар [#40] от "grayeagle":
- A witty saying proves nothing. VoltaireНещо си се обърал, брат ми.
Нищо не ми пада а съм баш над паветата, Иван Асен петдесет-и-нещо.
Екстра си е.
Е, ако дограмата ти е от 32-ра година и не си си мръднал пръста по въпроса - може...
Но не.
stedim
Рейтинг: 1671 Неутрално№10 vaieria "С едно изречение изрази цялостното отношение на "новите столичани" към София - не е важно да е хубава, важното е на нас да ни е удобно, като си караме колите (към мола). После се сърдите, че не ви приемаме с ентусиазъм."
Госпожо, аз съм се родил и израснал в София и съм на години може би 2 пъти повече от Вашите. Много добре си спомням времето, когато работници редяха паветата по улиците. Както паважът, така и асфалта искат подръжка. Сега за паважа това е трудно. И не избивайте провинциалните си комплекси с приказките за "новите софиянци".
Музар
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#53:"varog"]В интерес на истината, аристократичността на този квартал се гради върху заслугите на мускетарите, т.е. партизаните (или АБПФК, който знае), които са далеч по-големи пейзани от тези 4-то поколение южняци. [/quote]
, при това очите ти (ми) определено гледат нагоре, а не по улицата и колите
. Приключение с удоволствие
.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдИ това е вярно. Както и заслугите на същите "мускетари" за смачкания вид на фасадите + останалото в коментара ти. (Демек - плащаш маса пари за квадратура, но не щеш да дадеш и процент за външен вид.) И това не е само в тази част на Софето същата работа е по Витошка и съседните улици.
Същата работа е и във Варна, за мен най-красивият град в България. С много по-красиви и естетически квартали... Направо е удоволствие да се загубиш там (да забравиш къде си паркирал във времената без аларма) и да обикаляш за да си намериш колата
Crux
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#57] от "Dr. G.":
Роман мога да напиша за дивотиите в квартала
Never underestimate the predictability of stupidityБатка, една птичка пролет не прави.
Масово сградите в квартала са под всякаква критика, фасадите са олющени, липсват цели парчета мазилка, дограмата не е сменяна от построяването на кооперацията преди войната, има огромно количество възрастни хора с ниски доходи, които наистина нямат пари за поддръжка, входовете са тъмни и мръсни, ВиК и елинсталациите са под вскаква критика.
В кооперацията, където живеят родителите ми (и двамата са пенсионери), от 12 апартамента необитаеми са 3, а само техният е със сменена дограма и то защото двамата с брат ми платихме всичко. По фасадата още се виждат следите от шрапнелите от бомбардировките. Ма иначе - стара софийска аристокрация
krell
Рейтинг: 450 НеутралноВърховен дебилизъм! Не минавам по Иван Асен именно заради паветата...какво е това удоволствие да си търбушите колите?
toshko1
Рейтинг: 5 ГневноСтатията отново доказва, че шопът си остава ШОП, дори да живее на шопската улица "Цар Иван Асен II". Общината се чудим как да я накараме да асфалтира цялостно една улица и точно когато е решила, простите шопи я спират. Че и подписка правят, защото това им помага да се чувствуват малко по-интелигентно, забравяйки, че в душата си си остават ШОПИ. Паветата им харесвали, уж защото по тях се карало бавно... Като че ли не може да се намали скоростта чрез легнали полицаи или видео камери. И не правят сметка, че шумът от шофиране по паветата е с около 317 % повече, отколкото по асфалта. Ама и улицата изглеждала "по-старинно", като е с павета... слушай тъпотии, моля ти се! Явно затова в квартала няма обновени фасади на сградите, за да им напомня всичко на "старинната" 1947 г., когато са строени... Честито, ШОПИ! Честито и на всички нас, заради тях!
Мастър Йода
Рейтинг: 1170 НеутралноХората си искат кочината. Павета, та павета! Да ги питаш кое им е по-хубавото. От Помпей та чак до Неапол почти целият път е постлан с едни огромни черни каменни плочи. Отвратителна работа. Можете да получите сътресение на мозъка. По тоя павиран път ми се развали часовникът. Ако щете вярвайте. Не се учудвайте, че италианците в Зона Наполи са ненормални. Навремето по баровете в Северна Италия са висели надписи: "За кучета и неаполитанци вход забранен!".
Аз не остря моливи, аз руша империи!taralezko
Рейтинг: 229 НеутралноЕ очертава се да си дишаме прахоляка още години наред и да подскачаме нощем, когато някой кретен пили гуми по паважа. Честито! Част от граджаните, които упражниха натиска нямат нищо общо с тази улица, приятели са на живущи там. Седяха вчера и онзи ден на бара на Лъчовците и събираха подписи. И ето ти "натиск на гражданите". За пореден път се прави нещо без да се мисли, под натиска на еуфорията на група ентусиасти. Един милион няма да стигнат за качествен ремонт по протежение на цялата улица. Ще се направи поредният кърпеж и след следващата зима ще се наслаждаваме на "културния пейзаж". Общината можеше да направи допитване към представители на етажните собствености и на фирмите и тогава да реши. За да има основание да си отстоява проекта. Сега много лесно се предаде.
Дано съвестните граждани наблюдават и как ще се редят паветата и опражнят същия натиск ако нещо не е направено както трябва. И никой не се сети да постави въпроса за ограничаване на движението.
БОНГО
Рейтинг: 2515 Неутрално[quote#33:"Crux"] Но да сложиш паваж на силно натоварена улица е пълна лудост. [/quote]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemЦелта е улицата да не е силно натоварена с трафик. Безспорно паважът по "Иван Асен" трябва да се пренареди - нещо, което не е правено десетилетия, откак махнаха трамвая. Ни и тогава не пренаредиха паветата изцяло. Отсечката между "Орлов Мост" и "Ракитин" е по-тясна, от двете страни с паркирали автомобили. С един хубав паваж тази улица ще запази традиционната си физиономия.
Нощен злодей
Рейтинг: 395 НеутралноНапълно не разбирам еуфорията... ама глас народен...
deaf
Рейтинг: 2996 НеутралноДо коментар [#2] от "ПАВЛА":
До коментар [#3] от "stedim":
Като стана на въпрос,паваж разбирам като този при Халите в Париж,например на улица "Леополд Белан". Малки мраморни късчета,подредени равно.
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 782 НеутралноПаважът е екологичен. И не смърди на битум! Това е добре за хората живеещи на тази улица.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/ppopov_67
Рейтинг: 616 НеутралноНека оставим хората да определят в каква обстановка искат да живеят.
А не това да решават АЛЧНИТЕ, КОРУМПИРАНИ И НЕКАДЪРНИ селяни, които "управляват" нещастната ни Столица в последно време.
И които в момента наистина са разкопали абсолютно всичко възможно. Само и само да напълнят гушките на приятелчетата си и донякъде джобовете на стотици бачкатори, тъй като се задават избори.
Без изобщо да ни питат искаме ли или не.
Мондиана
Рейтинг: 1476 ВеселоДо коментар [#26] от "aleko":
Трамваят беше махнат още по бай Тошово време по незнайно какви причини. И нали не си мислите, че е защото гражданското комунистическо общество го е поискало.
Мондиана
Рейтинг: 1476 Неутрално[quote#45:"péro"]А ония по подножието на Витоша как имат "майсторски капацитет" да си правят подходи за джиповете към гаражите на замъците си?!
Това си е било чиста далаверка, щото павето върви като топъл хляб. [/quote]
Май сте прав, защото част от двора на една къща в Бояна видях, че е покрит с жълти павета, явно взети от центъра.
Мондиана
Рейтинг: 1476 НеутралноДо коментар [#50] от "Музар":
Абсолютно точно описание на положението. Така е и с красивите стари къщи по бул. Хр. Ботев и на други места. Бандитите след 9 септември взеха имототе на хората, после върнаха от немай къде някои имоти, но собствениците бяха или вече емигрирали, или съсипани материално и психически. От къде да вземат пари да реставрират и поддържат сградите, които бяха амортизирани до дупка и неподдържани по комунистическо.
Иван K
Рейтинг: 2949 НеутралноНямаме майсторски капацитет за пренареждане на паветата така, както са се правели преди 50-60 г.", обясни преди няколко дни Христов.
подписС други думи нямаме хора готови да работят такава непривлекателна работа. Но нали имаме толкова безработни и необразовани хора. Те стават за социални помощи а не могат да редят павета.
Във всички подредени европейски държави има хора готови да нареждат павета а при нас няма. Нашите безработни са по-специални - аристократи.
boby1945
Рейтинг: 883 ВеселоДо коментар [#73] от "Иван К":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Реденето на павета иска умения и опит, и то голям, виж как са "подредени" жълтите павета ....
А такива работници вече няма .....
А и "столичани" от Иван Асен 2 пак се проявяват глуповато..... рак ще имат разбрицана, мръсна и шумна улица, ама като им се харесва.... глупостта по хората ходи ни по гората....
Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години....
boby1945
Рейтинг: 883 ВеселоДо коментар [#26] от "aleko":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Трамваят го махнаха защото пречеше на движението по трасето паметнкика на Левски СДУ.....особено пред СДУ затова го и махнаха....
epoc
Рейтинг: 1391 НеутралноХм, някой скоро да е виждал как се реди паваж? След като "бригадата" си свърши работата остава половин камион павета. Като почнат да минават 5-тонните камиони (на Титан например) точно след 6 месеца паветата стават на вълни (а ако вали редовно - и по-бързо).
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Така че може и да е красиво, но не съм сигурен кое е по-добре - некачествен паваж или некачествен асфалт.....
nage
Рейтинг: 565 НеутралноТози вой срещу асфлатирането прилича на протеста на индианците срещу железницата - основната цел на местните жители е не да се запазва някаква си там измислена автентичност, а именно автомобилният трафик да заобикаля тази част от града и да си минава по цариградско.
Ако бяха напредничави вместо павета, жителите на Иван Асен (който и на мен ми е любим квартал, но не заради хлътналите им павета) щяха да поискат да се направят велоалеи. Те обаче живеят в 30-те години на миналия век и това въобще не им идва на пилешкия акъл..
Мартин Теохарски
Рейтинг: 453 Неутралнонейдж *77* ме е изпреварил. Това е толкова ретроградно - да бяха жълтите павета или нещо, което наистина е уникално за улицата и пр. - разбирам. Ама обикновени павета, които увеличават значително шума, зле са за преминаващите отгоре автомобили и изобщо - са настилка от една друга епоха.
А Софийска община потрива ръцете, че ще спести едни милиончета, които после ще изтекат по някой друг съмнителен проект, така че - спи спокойно, гражданско общество.
БОНГО
Рейтинг: 2515 Неутрално[quote#74:"boby1945"]Преди 22 години така се запъваха и за трамвая..... не че нещо направиха, но линията стоя по Царя без нужда таман 20 години.... [/quote]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemМладежо, трамвая го спряха още 1981-1982 г. На негово място пуснаха автобус
dun
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#3] от "stedim":
така или иначе колите въобще нямат място по Иван Асен - отдавна тази улица трябваше да е станала пешеходна !!!
ходи си карай колата по околовръстното - изсипахме там вече стотици милиони и от МОИТЕ пари !
dun
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#62] от "toshko1":
чудесно описваш аргументите тази приятна улица да бъде забранена за коли и превърната в пешеходна зона където майките с деца, възрастните хора и всички останали в квартала да си прекарват приятно времето
виж за шопите не си прав - ако познаваше лично повече хора тук щеше да знаеш че генетичния състав е много по-различен
и още нещо опражнявам се пише с У....
Crux
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#79] от "kephy":
Never underestimate the predictability of stupidityНе е вярно. Трамвая го спряха през 1988-а, защото от 1987-а учех в Немската гимназия на пл. "Възраждане" и първата година ходех дотам с трамвай 4 или 10, който взимах от спирката на кръстовището и Иван Асен II с Мизия и Светослав Тертер. Втората година в гимназията вече трябваше да ходя до Театър София, за да се кача на трамвая.