Локви за милиони по булеварда на протеста

Ремонтираният само преди дни бул. "Владислав Варненчик" във Варна.

© Спас Спасов

Ремонтираният само преди дни бул. "Владислав Варненчик" във Варна.



На 7 февруари т.г., във Варна пристигна вече бившия министър на регионалното развитие Лиляна Павлова. Важна спирка по време на посещението й беше бул. "Владислав Варненчик". Там Павлова, която сега оглавява местната листат на ГЕРБ за предстоящите предсрочни парламентарни избори, най-напред смъмри кмета на града заради състоянието на градската магистрала, а след това обяви, че тя ще бъде спешно преасфалтирана с 5 млн. лв от националния бюджет.


"Този булевард прилича на коловоз, затова общината трябва да си подреди приоритетите и да заложи разходите за ремонтите в капиталовата си програма, каза Павлова и обясни, че въпреки твърденията на вече бившия кмет на града Кирил Йорданов, градът разполага с достатъчно пари в бюджета".


Речено – сторено! На 15 март ремонтът наистина започна, а гражданите на Варна, които само година по-рано бяха излезли на протест срещу драматичното състояние на уличната инфраструктура в града, не вярваха на очите си. Но повярваха на друга гледка, защото им е до болка позната.




Дефектът


Месец след началото на ремонта Варна вече има нов, макар и временно изпълняващ длъжността си кмет. Части от бул. "Владислав Варненчик " са преасфалтирани, а по тях е положена прясна, блестящо бяла пътна маркировка. Но надеждите, че чудесата са възможни, изтляха още с първия априлски дъжд. Огромните локви по новата пътна настилка направиха видими дефектите в качеството й още преди да бъде тържествено и предизборно открита.


Ремонтът на булеварда се извършва от две дружества, регистрирани по Закона за задълженията и договорите - "Варнастрой 2012" и "Обединение АБ Варна". Контролът по изпълнението на обществената поръчка са отговорност на две общински структури - предприятието "Инвестиционна политика" и дирекцията "Инженерна инфраструктура и благоустрояване".


"Качеството на ремонта по бул. "Владислав" не може да бъде коментирано, тъй като за нас обектът все още не е завършен, каза директорът на дирекцията Стоян Димитров. Когато това се случи ще бъде съставена комисия, тя ще направи забележки и всичко ще бъде извършено така, както му е редът, обясни Димитров. В момента просто не трябва да се говори за такива неща. А освен това има инвеститорски контрол – Общинско предприятие "Инвестиционна политика". Те следят нещата".


От днес общинското предприятие "Инвестиционна политика" във Варна има нов директор. Това е Звездин Стоилков, който до момента оглавяваше друго предприятие на общината - "Строителство и ремонт". Според пресцентъра на Община Варна обаче Стоилков още не е напълно запознат с обстановката в структурата, която предстои да управлява, и по тази причина не може да коментира оперативна информация, касаеща работата й.


Временно изпълнявалият до момента длъжността дирeктор на предприятието "Инвестиционна политика" във Варна Галин Иванов също не можа да коментира качеството на ремонта по бул. "Владислав Варненчик". Той беше "в съвещание", което продължи до края на работния му ден.


"Нямам информация за дефекти по настилката на булеварда", каза вчера Десислава Тодорова, управител на дружеството "Варнастрой 2012". След въпроса, каква система за контрол на качеството прилага компанията при изпълнението на проектите си Тодорова прекъсна телефонната връзка.


До 17 часа вчера за отговор на същите въпроси на телефоните си не беше открит и управляващият "Обединение АБ Варна" Стефан Талев.


Сдружения с обща цел


Дългият около 3.7 км. бул. "Владислав Варненчик" започва от западната промишлена зона във Варна и стига до централния градски площад "Митрополит Симеон. Първият му основен ремонт от поне 20 години насам обхваща около 2.5 км., преминаващи през територията на два района - "Младост" и "Одесос". По тази причина компаниите, които преасфалтират градската магистрала, са също две.


Справка в системата за фирмени проверки "Дакси" показва, че участници в сдружението "Варнастрой 2012", регистрирано на 3 август 2012г., са "Трансстой – Варна" и силистренското "Пътстроймонтаж".


В "Обединение АБ Варна", регистрирано в Хасково и основано на 3 септември м.г., участват компаниите "АБ" и "Агро инвест ПП". И двете сдружения имат напълно идентичен, кратък и ясен предмет на дейност - "строителство на пътища, самолетни писти и спортни терени".


В началото на септември м.г., на базата на спечелен конкурс за възлагане на обществена поръчка, те сключват договор с бившия варненски кмет Кирил Йорданов за ремонтни работи на пътната настилка и други строителни дейности на територията на кметствата "Младост" и "Одесос". Така по силата на договорите си сега те ремонтират бул. "Владислав Варненчик".


Въпреки привидно ясните отношения между възложител и изпълнител на обекта един детайл в тях поражда въпроси. Както техниката, така и работниците на булеварда са брандирани със знака на компанията "Хидрострой".


Във Варна името на дружеството от години е свързвано с ремонтите на улици, с многобройните дупки по тях и с нескончаемите кърпежи и ниското им качество. По силата на договор, сключен в началото на тази година, "Хидрострой" ще продължи да строи и ремонтира пътища в града до до 2016г. Този път в най-големия му район "Приморски". Но има и още нещо.


Практиката "връщане на услуги"


Допреди десет дни управителят на "Хидрострой" Николай Пашов беше общински съветник във Варна. Два пъти - през 2007 и 2011г. той беше избиран с листата на ГЕРБ.


Попитан дали това не е конфликт на интереси пред "Дневник" Пашов казва следното: "Аз не смесвам политиката с бизнеса. Не е проблем, че печелим общински поръчки, проблем е, когато един общински съветник не работи". Сега, след появата на строителна техника със знака на "Хидрострой" по бул. "Владислав Варненчик", и само дни преди началото на предизборната кампания на Пашов неочаквано напусна Общинския съвет.


Според разпространеното на 4 април съобщение на пресцентъра на ГЕРБ във Варна той е взел решението си за това "след разговор с областното партийно ръководство в града". В какво точно се е състоял разговорът така и не стана ясно, но дни преди да подаде оставката си, Пашов продължаваше да настоява, че няма нищо общо с ремонта на входната варненска артерия.


"Фирмата, в която работя аз, извършва дейности в друг район, а не в този, в който се намира бул. "Владислав Варненчик". "Хидрострой" няма никакво отношение по този въпрос", каза той на 7 април т.г. в предаването "Пътят на парите" на bTV. На въпроса защо все пак машини на управляваното от него дружество работят на обекта той обяснява: "Просто връщам услуга". Документите обаче сочат друго.


Според информация на пресцентъра на Община Варна, цитирана в същото предаване на bTV, "Обединение АБ Варна" е сключило договор с "Хидрострой", по силата на който управляваното от Пашов дружество му предоставя техниката и механизацията, необходими за ремонта. Случайно или не, по силата на предишната обществена поръчка, чийто срок е изтекъл през миналата година, пътните ремонти на територията на район "Одесос" във Варна, където сега ще работи "Обединение АБ Варна", са били извършвани не от друг, а от ... "Хидрострой".


Справка в архива на Агенцията по обществените поръчки показва че тази възможност е прeдоставена още с условията за участие в конкурсите за възлагане на пътни ремонти във Варна. Така самите процедури за възлагане на дейности от страна на общината утвърждават "връщането на услуги" като нормална бизнеспрактика.


Фотогалерия: Локви за 5 млн. лв. във Варна >


Булевард на протеста


Според юридическия портал "Law.bg" между търговските дружества, основани по Търговския закон и гражданските, регистрирани по Закона за задълженията и договорите, има съществена разлика. Търговските дружества са подложени на режим, който позволява третите лица да получат информация за тяхната дейност. При гражданските дружества такава публичност няма.


Администрацията на Община Варна вече повече от месец мълчаливо отклонява всяко искане за достъп до документацията и технологичния проект за ремонтните дейности, извършвани на бул. "Владислав Варненчик" за 5 млн. от националния бюджет. Тайна са и количествено-стойностните сметки за ремонта. Поискаха ги хората, които дни наред през февруари изпълваха улиците на Варна с многохилядните си шествия, скандираха, настояваха за публичност и прозрачност.


Редовният маршрут на протестиращите преминаваше неизменно по бул. "Владислав Варненчик". Затова го нарекоха "булевард на протеста".



Сред галениците


През мандата на ГЕРБ варненската "Хидрострой" бързо влезе в компанията от немного фирми, поделящи си парите от държавните поръчки за пътищата, като според финансовите й отчети приходите й са нараснали с около 50% само за две години. (В последните години на двете първи места традиционно са "Главболгарстрой" и старозагорската "Трейс", които си разменят лидерските позиции).
"Хидрострой", която обикновено печели внушителната част от поръчките във Варна и в района, се радва на успехи и на други места в България, включително и в София, където изгради надлез "Надежда".
Неотдавна получи и най-скъпата си досега поръчка - за 80 млн. лв., като водещ партньор в консорциума ПСВТ за строителството на обходния път на Габрово. Изпълнението на проекта беше възложено дни преди правителството на ГЕРБ да подаде оставка.
Заедно с "Главболгарстрой" и "Трейс" компанията подписа и рамковото споразумение за строителните поръчки на "Летище София" за 116 млн. лв. през следващите четири години. Тяхното възлагане все още не е започнало.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 367 Любопитно

    Интересно ми е дали Хидрострой има спечелена поръчка на повече от 100км от Варна или извън България, в условия на реална пазарна конкуренция?

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Мила родна картинка. И такива резултати ще има докато не започне да действа ефективно съдебната ни система.

  3. 3 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 829 Неутрално

    И пак новия асвалт е на вълни ! Дали е от варненските фирми или от самите улици на Варна...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  4. 4 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Явно проектите за ремонт на пътища са съобразени с релефа - в София Цариградско шосе е проектирано с планинки, защото е близо до Витоша, а във Варна са заложили малки морета да им се радват хората. Предполагам, че около Пловдив или Плевен няма да има подобни приумици - все пак са в равнината.

  5. 5 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 538 Гневно

    Е това е

    Б Е З О Б Р А З И Е!

  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3931 Неутрално

    Този булевард е жива АНТИРЕКЛАМА за тези фирми! На тяхната "инженерна" мисъл и нейното приложение. На технологичната дисциплина и отговорност.
    В същото време, това е жива АТНИРЕКЛАМА и на Общината във Варна, която би трябвало да е избирала фирмите за изпълнение на задачата по изпълнението на други подобни техни проекти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Прави са, официално не може да се коментира продукт, преди той да е завършен. Само че факта е, че той е почти завършен, а дефекта е повече от очевиден. Има два начина да се реши проблема - да започнат отново или просто да замажат от горе (докато минат изборите).
    Вие кой начин мислите, че ще изберат?..

    Fail with honour then succeed by fraud
  8. 8 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3931 Весело

    [quote#4:"Maslara"]Явно проектите за ремонт на пътища са съобразени с релефа - в София Цариградско шосе е проектирано с планинки, защото е близо до Витоша, а във Варна са заложили малки морета да им се радват хората. Предполагам, че около Пловдив или Плевен няма да има подобни приумици - все пак са в равнината.[/quote]
    Пловдив не беше ли "градът на седемте тепета"?...
    Кво..!? Опитвам се да помогна на проектантите и строителите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2748 Неутрално

    Услуга, а?
    Хитро, много хитро...

  10. 10 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#3] от "Trollfest":

    От морето ще да са вълните по улиците..

    Fail with honour then succeed by fraud
  11. 11 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 624 Неутрално

    дА АМА НЯКОИ СА СИ КУПИЛИ ПО ЕДНО НОВО ИМОТЧЕ...

  12. 12 Профил на nsu16354744
    nsu16354744
    Рейтинг: 411 Весело

    [quote#2:"442"]Мила родна картинка. И такива резултати ще има докато не започне да действа ефективно съдебната ни система.[/quote]


    каква " ефективна съдебната ни система" чакаш

    чел ли си приказката за НЕВОЛЯТА ???

  13. 13 Профил на karla80
    karla80
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Аз доколкото разбрах ще бъде изравнен асфалта, но колко е истина, ще видим всички.

  14. 14 Профил на asdfghj
    asdfghj
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Във Варна надали има по-големи нагляри от фирмите за поддръжка на асфалта..
    Само не знам защо не се протестира срещу тези "монополи" ...

  15. 15 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Такива фирми галеници на местната власт има във всеки обла стен град. те са касичките на управляващите, усвояват здраво парите ни, но не за това, за което са предназа това, а за престъпно финансиране на партиите.

  16. 16 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    Когато турците строяха първокласния си път от Лозенград до ГКПП Малко Търново ми разказваха, че приемането на дадена отсечка от комисията става през НОЩТА!
    ЗАЩО?
    Пускат по новия път цистерни-водоноски, които го поливат асфалта обилно с вода. Ако някъде по асфалта се получи локва, тя блести на фаровете като огледало. Комисията НЕ ПРИЕМА отсечката, докато не се отстранят тези недостатъци. Същата фирма участва и при изграждането на нашата автомагистрала Люлин, но ние имахме сериозни проблеми с тях. ЗАЩО?
    Защото те са разбрали, че контролът при нас е ЗАНИЖЕН, и че ако има някои пропуски и недоработки, те не се отстраняват както в Турция, а чрез плащане под масата на когото трябва, и колкото трябва!!!!!

  17. 17 Профил на Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#13] от "karla80":

    "Аз доколкото разбрах ще бъде изравнен асфалта, но колко е истина, ще видим всички.“

    К как се изравнява асфалт-сипваш му една кофа гореща вода, и му теглиш един мастар под нивелир-така ли?!?

    Щото, аз доколкото знам, има технилогия на „изравняване на асфалта„ и тя свързана с махане на стария, полагане на нов, изравняване на нивото с тротоарите, и накрая-полагане на нова маркировка. И всичко това струва пари, който няма да извади отджоба си уйна ми Гюрга, ще се бърка в бюджета, който се събира от всички нас!!

  18. 18 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Куче влачи - диря няма!
    Наглостта на община Варна е безкрайна, защитена от корумпираната съдебна система и политическия чадър.
    Затова трябва да се изринат всички до един от оная сграда -общински съветници, администрация - всичкия гнилоч!
    А Стоян Димитров просто е изплещил заучените фразички за контрола.... Знаем много добре, как никой няма да понесе последствия от нискокачествения ремонт, докато не усети тоягата на гражданите на собствената си глава!
    Уж протестирахме срещу монополите, пък те продължават с игричките си и кой знае как ни се смеят ...

  19. 19 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Значи тея измекяри от ''Хидрострой'' са правили надлеза на Надежда в София...не стига, че първо 2-3 месеца го правиха, пуснаха го, после още 2-3 месеца...абеее..скапани мафиоти...

    Гласувайте!
  20. 20 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 477 Разстроено

    Когато в тази държава медиите започнат да посочват имената на проектантите и технически отговорните надзорници, заедно с техните застрахователни полици, без да се притесняват че им правят реклама - тогава ще започнат да се случват нещата.
    А дотогава всички ние, начело със журналистите сме обречени да се къпем в основната тема на турбо чалгата - интригата - битова, локална, национална, етническа, политическа.

  21. 21 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1064 Весело

    Хахах ходила до Варна ,та видяла коловозите.
    Но г-жа Павлова не виджда коловозите на
    нейния патрон Б.Б. направени преди три-четири години на "Орлов мост".Но явно нещо и подскава да не рови там .Какво ли???

  22. 22 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1386 Любопитно

    В държави в които постоянно вали не може да се види кьорав гьол по шосетата. Явно знаят някаква скрита и тайна технология за полагане на пътна настилка и проектиране на отводнителни съоръжения, такива каквито в България са никому известни.

    Нека МРРБ да организира курсове и да покани външни специалисти да научат местните фирми, че се излагаме като кифладжии с тия ремонти дето правим за милиони, а дето и 3 пробити пари не струват.

    Жената е покана за щастие
  23. 23 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Това е български патент.Водата винаги се събира там където няма отичащи шахти.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  24. 24 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    Крайно време е да се сложи край на безпрецедентните злоупотреби с власт, на пълната недосегаемост и безочието на управляващите робовладелци в България! Необходима е спешна реформа на съдебната система и тя трябва да започне с боен вик и радикални действия на момента, иначе нищо няма за стане. А не стане ли нещо сега, държавата ни след 20 години няма да я има.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  25. 25 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#13] от "karla80":
    Те наистина ще се направят, че го оправят. Но после ще е пак същото, че сигурно и по-лошо.
    Янко Станев така ги е инструктирал да го "оправят".

    Няма лоша реклама!
  26. 26 Профил на karla80
    karla80
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#17] от "ikechukwu":

    Може би бъркам, такова нещо го бях чула някъде. Сега като казваш и наистина звучи нелогично да се изравнява асфалта, след като вече е положен. Абе и да е възможно, все едно не знаем след няколко месеца как пак ще се разпадне и ще отворят дупки.

  27. 27 Профил на Пуканка
    Пуканка
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Да, не струват транспортните фирми в града, това е истината

  28. 28 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 675 Неутрално

    явно толкова си могат просто. асфалт да има, пък нивелирането му - божа работа.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  29. 29 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Наистина в България явно се работи по някаква местна методология, напук на всички физични закони и най-вече common sense. Освен асфалтаджиите, според мен обучение трябва да пуснат и на плочкаджиите ( никъде другаде по света в дъжд не ми се е налагало да играя на СуперМарио и да избирам къде стъпвам )

    За Хидрострой направо не ми се говори. Шефът им Велико Желев беше зам. министър при тройната, още тогава купи на синът си Виктор ламборджини за 18-я рожден ден. Във Варна просто НЯМА свестен път. Боко тиквата беше открил една отсечка между Св. константин и Виница - още първата вечер не работеше осветлението по нея, след седмица майка ми си разби колата в отворена шахта, а след месец имаше дупки по половин метър. Естествено, оказа се, че гаранцията не покрива нищо ( както гаранция на боко вчера за цвънокио ) и трябваше да се закърват некадърно и скъпо с пари от общинския бюджет. Кръпките станаха на още по-големи дупки след зимата и пак източиха бюджета по същата схема. За един път който правиха към Ж.П. гара - един приятел беше минал през локва, която се оказа трап дълбок 42 ( четиридесет и два ) сантиметра, има го снимано и показанието на рулетката. Ако беше тука Сингапур или Китай, щяхме да си имаме цял футболен отбор от общински съветници - щеха да ритат с крака (във въздуха). Ех, понякога си мечтая да обявим война на някоя свястна държава, че да имаме окупационна армия да ни управлява малко.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  30. 30 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    Абе колко пъти ще пускате статия за тая локва? Не че не сте прави, но в крайна сметка проблема не е чак толкова голям. Освен това ремонта не е завършил, така че изпълнителите имат време да поправят дефекта. Особено след като гръмнаха медиите. Няма нужда от излишни драми.

  31. 31 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    ПРЕКРАСНИ СТРОИТЕЛИ !
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ !

  32. 32 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 881 Неутрално

    [quote#20:"kepler"]Когато в тази държава медиите започнат да посочват имената на проектантите и технически отговорните надзорници, заедно с техните застрахователни полици, без да се притесняват че им правят реклама - тогава ще започнат да се случват нещата.[/quote]
    Е те до договорите не могат да се докопат, дори и с искане по ЗДОИ! Смятай за какво беззаконие става дума


    [quote#30:"Варненски"]Абе колко пъти ще пускате статия за тая локва? Не че не сте прави, но в крайна сметка проблема не е чак толкова голям.[/quote]
    Проблема е в същност огромен, а този булевард е само част от него.

  33. 33 Профил на k@lcho
    k@lcho
    Рейтинг: 418 Неутрално

    ... . просто няма какво да допълня, коментарите по горе изчерпват всичко, за което сетих - но понякога по CNN върви картина с видое и отдолу надпис - no comment!!!

    няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!
  34. 34 Профил на Sann
    Sann
    Рейтинг: 418 Гневно

    Лошо ми стана като видях "дебелината" на новоположения слой! Какво значи "Качеството на ремонта по бул. "Владислав" не може да бъде коментирано, тъй като за нас обектът все още не е завършен" - то се вижда накъде върви! Просто вече ги виждам новите коловози, като тези, които бяха пред Кулите....

  35. 35 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 892 Любопитно

    СТРОИТЕЛИ НА НОВА БЪЛГАРИЯ!!! УРААААААААААААААА!!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  36. 36 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#29] от "Scaramouche":
    Там, във Варна де, почти няма и свесни улици. Преди 2 години бях по работа с един колега с Тойота РАВ 4, автомобил с повишена проходимост все пак, но така и не посмя да го кара по малките улички около общината. Страхуваше се да не го разбие из дупките. Миналия месец пак бях там. Нищо не е пипнато, а е само на 100-тина метра около общината. За по крайните квартали изобщо не говорим, там нещата са трагични, даже по-зле от София. Та на кратко, там се краде в особенно големи размери и със сигурност може да се каже, че г-н Кирил Йорданов яко е бъркал в кацата с медеца не с лъжица, а с черпак...

  37. 37 Профил на Miloslava
    Miloslava
    Рейтинг: 367 Любопитно

    Колко ли и е гаранцията на тая нова настилка, дето я полагат по "Вл. Варненчик"?? Година дали има? И ако има дали ще изкара и толкоз? Някакъв малък ужас е там - не стига, че киснем в задръствания заради ремонта, ами поне да си струваше... Поредната гавра на "Хидрострой"!

  38. 38 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#37] от "Miloslava":

    гаранцията за текущи ремонти съгласно Наредба 3 на МРРБ е ..... една година

    bboneff
  39. 39 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#30] от "Варненски":

    Е, те положили маркировката, ама ремонта не е завършил! За да се коригира тази локва трябва да се положи нов пласт, ама за да е равен, е нужно да се подравни стария. За канализацията. т.е. за липсата на такава, да не коментираме. Абе веднъж едно нещо като се направи некачествено ...
    Нали знаеш какво казал зидаря за кривата стена: като дойде бояджията ще я оправи.

  40. 40 Профил на Miloslava
    Miloslava
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#38] от "Boncho Bonev":

    Чудя се дали и толкова ще изкара... Иначе благодаря за инфото

  41. 41 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#40] от "Miloslava":

    в София изкарват 3 до 6 месеца тоя тип настилки. едва ли във Варна крадат по-малко

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  42. 42 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 434 Гневно


    Елате да видите бул. "Бъкстон" в София; няма и година от ремонта и асфалта има вече сериозни дефекти. Да не говорим за вело алеите, които са вече изтрити.

    Супер качество от „ПСТ холдинг” и Черепчето !

    Сега гледайте и какво качество ще спретне на Марица и Тракия!

  43. 43 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Има една поговорка: Ако искаш да не решиш един проблем, създай комисия за него.

  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    Нищо ново под слънцето! Ей го "Майстор Танко" от Чудомир, точно 1:1 само датата различна — един век по-късно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Miloslava
    Miloslava
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#41] от "galio":

    Ами толкоз. Тамън толкоз! Фирмичките на Янко Станев, "Хидрострой" и прочее, така работят. После нали трябва пак да го ремонтират и да гушнат едни нови парички...

  46. 46 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#39] от "sbk":
    За да се изравни асфалта трябва първо да се фрезова последния пласт асфалт, защото е износоустойчив и върху него да бъде положен асфалт спрямо проектните нивелети.

    bboneff
  47. 47 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#42] от "babameca":
    Нормално е това за асфалта на бул. Бъкстон, там фирмата изпълнител беше предложила цена за тон положен асфалт 59 лв., а в асфалтовата база се произвежда на 68 лв./тон. И за да не е на загуба се направиха два пласта асфалт по 3 см. вместо два пласта по 4 см. Нали сами разбирате на тази площ 1 см. разлика колко тона е?!

    bboneff
  48. 48 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Нека варненци да изчакат малко да си изберем Борисов пак, той в асфалтирането няма грешка (по данни на партията).

  49. 49 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#3] от "Trollfest":

    От морето е

  50. 50 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 470 Весело

    Бюрократите работят само с документи или по-точно се крият зад тях .Ако няма документ значи няма път .Ако има документ, може да е допусната техническа грешка .
    Въобще за корупцията и безхаберието оправдания винаги ще се намерят .

  51. 51 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#46] от "Boncho Bonev":

    Не съм задълбал в подробности, за да не утежнявам темата. Като цяло - няма да мине с "шпаталовка".

  52. 52 Профил на doni.edreva
    doni.edreva
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хубаво казват, че се ремонтират 2.5 км и за това фирмите са две, ама защо не казват в коя част са локвите? Защото те далеч не са по цялото протежение на булеварда. Обърнете внимание, че некачествена е частта, ремонтирана от фирмата, близка до "Пътстрой", а не на работещото с машини на "Хидрострой" "Обединение АБ Варна". Това всеки може да го види, дори и господин журналиста. Пожелавам му да си задълбочи разследването и да пише по-коректно

    http://donkaedreva.com/
  53. 53 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "Orchid":
    Тук вече не сте прави: договорите ги има на сайта на общината. Вече 2-3 седмици - след като Групата на дакелите от протестиращите ги изиска.

  54. 54 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    След първата публикация по темата онзи ден вчера в дъжда ходих да проверя, че е до нас. Първо, локвите наистина са само в едната част - между Мол Варна и Варна Тауърс. Надолу ги няма. На практика : дефектът" не е в частта на "Хидрострой", а на другите, които май са хора на "Инжстрой" и приятелите на кмета, дто напоследък скриха ламоргинитата.
    Второ, много ясно се вижда, че още не са сложени решетките на шахтите - им някакви временни капаци поставени.

  55. 55 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#37] от "Miloslava":

    Милослава, що така наиузст като папагал повтаряте. На участъка, с машините на Хидрострой асфалтът не е на вълни и няма локви. Проблемите са нагоре - при другата фирма.

  56. 56 Профил на sisovarna
    sisovarna
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Този булевард не беше пипан от 1989 година. Трябваше да дойде служебният премиер, че да ги затапи тия нашите общински умници. И какво сега? Имало локви. Ами ще има, защото не се отводнява. Виж шахтите, виж капаците, Спасе. Ама да си драскаш пред компа е по-лесно, от колкото да се разходиш. Естествено е, че никой няма да ти коментира ремонт, който не е приключил. Не се тревожи толкова, всичко ще бъде проверено. Спи спокойно

  57. 57 Профил на clior3
    clior3
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Днес минах по булеварда и си е супер. За някакви мижави локвички, цяло разследване. А се вижда и колко е тенденциозен авторът, след като не си е направил труда в коя част са и кой ги прави. И интересно, че ги пуска през седмица - първо снимките, после статията.

  58. 58 Профил на sisovarna
    sisovarna
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нека почакаме,да видим и после да се изказваме. Факт е, че Варна е страдала доста от ниски оферти-ниско качество, и то не само за асфалта, но "Владислав" е още нероден Петко. Аз пък се кефя как работят. Днес там, скоро и на други булеварди дай Боже. Много може да се излее за тези прословути обществени поръчки. Тука обаче общинския съвет не играе. А администрацията, която за добро или лошо някой беше нарекъл "тъпани". Осветляването на договори и поръчки започна, да видим как ще продължи.

  59. 59 Профил на Miloslava
    Miloslava
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#55] от "karminaburana":

    Айде първо да се уточним къде е "нагоре" и къде е "надолу"?! Казвам само, че при предишното асфалтиране много се бяха осрали пред Кулите. Няма как да се коментира, че "на участъка, с машините на Хидрострой асфалтът не е на вълни и няма локви", тъй като все пак, все още е твърде рано, ВЕЧЕ да е окепазен. Казвам само, че варненци са видели достатъчно от мизериите на Хидрострой, и изказах предположение, че и още ще видят!

  60. 60 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#59] от "Miloslava":
    Всеки варненец знае, че надолу е към морето. Обратното - съответно нагоре. Е как сега стана твърде рано, досега плщехте Хидрострой с грешна локация, а сега е рано да ги плюете с вярната. Умната с пространствено-времевия континиум, моля.

  61. 61 Профил на Иван Стаматов
    Иван Стаматов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Нека бъдем малко по- обективни. Въпросните локви изобщо не са по протежението на целия булевард. Става въпрос за малка отсечка, която се ремонтира от Инжстрай. И си мисля, че там проблема е от самите шахти, които все още не са пуснати в експлоатация и водата не може да се отича.
    Относно поръчките, те са дадени много преди ГЕРБ да се намесят.
    Бъдете малко по- информирани, когато пускате подобни статии, моля!

    Кайзен
  62. 62 Профил на t_o_m_o_v
    t_o_m_o_v
    Рейтинг: 411 Неутрално
  63. 63 Профил на GiGi
    GiGi
    Рейтинг: 372 Неутрално

    По-скоро made by някое си "строй"

  64. 64 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иван Бедров":

    [quote#61:"Иван Бедров"]Бъдете малко по- информирани, когато пускате подобни статии, моля! [/quote]

    Бъдете малко по- информирани, когато пускате подобни коментари, моля!

    1."Инжстрой" не ремонтират нищо, ама абсолютно нищо по бул. "Владислав Варненчик".

    2. Разгледайте внимателно фотогалерията, прикрепена към статията, плс. Никъде около локвите на шестте снимки не се виждат отводнителни шахти, нали? Освен ако не съществува технология за поставяне на шахта във всяка локва

    3. Поръчките са раздадени в края на лятото 2012г. когато ГЕРБ отдавна се беше намесил (още през март 2010г.)

  65. 65 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Колкото и да асфалтират Варна се движи,винаги ще има долчинки и падинки за да се задържа дъждовна вода

  66. 66 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2748 Неутрално

    До коментар [#65] от "xalikarans":


    [quote#65:"xalikarans"]Варна се движи[/quote]
    Те това е. Лицето и то като мърда- прави трапчинки.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    Е айде малко сбъркали канализацията, случва се, сега ще поставят още наколко дренажни шахти и всичко ще си дойде на мястото...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  69. 69 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Весело

    Бившият регионален министър Лиляна Павлова никога не е била във властта. Тя води листата във Варна и разкритикува ред проблеми, забъркани в последните 4 г., но все едно ГЕРБ нямат отношение към тях.
    Павлова се обяви за реформа във Фонда за научни изследвания. "Имаме опита и знаем как да го направим", заяви гръмко тя, макар че именно във фонда избухна огромен корупционен скандал по времето на ГЕРБ. Павлова обяви още, че Варна трябва да се превърне в черноморски медицински център и да се създаде високотехнологичен бизнес парк. Дали ще се сбъдне първото обещание може да се разбере от съдбата на второто - бизнес паркът фигурираше в офертите на ГЕРБ към избирателите и преди 4 г.

    Ръководството на община Варна не работило добре по усвояването на европейски средства, а кандидатите за депутати на ГЕРБ знаели как да подобрят положението. Вторият в листата Иван Портних хвърли вината в администрацията на подалия оставка кмет Кирил Йорданов. Така ГЕРБ се опита да се разграничи от градоначалника, когото издигна преди 2 г. и бранеше до последно при февруарските протести. Дистанцирането на партията от проблемите в местната власт е още по-абсурдно предвид факта, че тя управлява и общинския съвет.

  70. 70 Профил на desen
    desen
    Рейтинг: 522 Неутрално


    Ех, Варна, Варна - пристанище на Шумен, както пееше Големият Тодор Колев. Надали се е надявал, че ще има 'пристанища' и по улиците на Черноморският град.
    В същият този ден, на суха настилка,преди обяд преминах по този 'новоасфалтиран' участък по посока на София. Колата ми вибрираше и усещането, че едни пари предизборно или за последно се 'усвояват' се затвърди.
    След обяд в обратна посока локвите по 'новоположеният' асфалт лъснаха и винаги се налагаше да намалявам скоростта до пет, за да опазя пешеходците по тротоара, или чакащите автобус до разделената лента и най-потърпевши - без подслон и възможност за реакция.Радиото ми бе включено и слушах изявленията на строителната компания, обещаващ приключване на ремонта до 9-ти май.Там бе и министър-председателят МРайков, обнадежден и внушаващ вяра и на варненци, че поне този път няма да бъдат прекарани.
    Много дъжд се изля, много пъти тези локви се запълваха с вода, но министър-председателят е далеч, а Бог високо.
    Най-близо са онези, които дадоха стартът на ПРОТЕСТИТЕ и директно потърпевши от тези 'строителни' безобразия, макар и да са обяздени, капката на търпението им ще прелее, но няма да се трансформира в пътни 'локви', а в бушуващо море. Само тези, които са изпитвали вълните на Черното море, знаят каква е силата им. Те изхвърлят 'слабите и фалшивите моряци' на брега, измиват брега от мръсотията и ни напомнят, че законите на Природата и на Живота ТРЯБВА да се спазват - включително и от политиците ни.

  71. 71 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Варнянци трябва да се отцепят от държавата и да се обосноват в отделен анклав и да се оставят сами да си решават проблемите . Идват ми нещо в повече .

  72. 72 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Хидрострой участваше и в изпълнение на пътния надлез тип"Детелина" на изхода от Бургас по пътя за Созопол.... поръчка отново обявена от ГЕРБ.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  73. 73 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 829 Гневно

    Разберете веднъж завинаги - ТОВА, чЕ БЪЛГАРИТЕ СА СЛАВНИ СТРОИТЕЛИ Е МИТ, ОТКАКТО ИМА МОДЕРНИ СТР. МАТЕРИАЛИ! Майсторите са мили по време на дялания камък и дървения гредоред! Оттам насам е едно пълнене на кофража с "нек'во желязо и нек'ф бетон", а относно пътищата - НИКОГА не сме можели да строим пътища - единственото, което умеем по въпроса е да разстиламе асфалт по зададено направление, а не да асфалтираме!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  74. 74 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иван Бедров":

    "Колега", айде малко по-скромно с изказванията във форуми (пред по-широка аудитория) - рискувате да се изложите пред хора, които разбират това-онова. Вода в средата на никое пътно платно не може а бъде извинена! Това да не е канавка!? Водоотвеждащи шахти посред платното не се слагат!
    Айде, да не се баламосваме!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  75. 75 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Само като види човек кои фирми са правили пътя и вече става напълно ясно защо е такъв.

    bezsmyrten
  76. 76 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не се опаквайте, а хващайте сърфовете !

    I'm my worst enemy!
  77. 77 Профил на Paprika
    Paprika
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#18] от "Orchid":
    "Уж протестирахме срещу монополите, пък те продължават с игричките си и кой знае как ни се смеят "
    Борбата с мафиотския монопол в Бг ще продължи с години.Нещо,което се е сраствало с държавата 24 години нямам как да се скъса за един месец.Протестите бяха една битка от цяла война,която тепърва ще се състои.

    На 12 май с 27 номер
  78. 78 Профил на zh Vulchev
    zh Vulchev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#1] от "Убитака":

    реална пазарна конкуренция в България??? Ха ха ха ха!!!
    И една справка, която е избегнала на Дневник- Хидрострой изгради и няколко големи пътни обекта в Бургас, сега техни машини ремонтират улиците... След 5 години улиците на Бургас ще са като тези на Варна, защо ли?

    zhv




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK