Около 305 хил. лв. се губят в сметките за предизборен пътен ремонт във Варна

Локвите по новоасфалтираното платно на бул. "Владислав Варненчик" във Варна показват ниско качество на изпълнения ремонт.

© Спас Спасов

Локвите по новоасфалтираното платно на бул. "Владислав Варненчик" във Варна показват ниско качество на изпълнения ремонт.



Около 305 хил. лв. се губят в ремонта на входния варненски бул. "Владислав Варненчик". Това показва сметка, направена по време на предизборна пресконференция днес, дадена от вторият в листата на ГЕРБ във Варна и неин областен координатор Иван Портних.


Според него общинските чиновници оценили ремонта на половината от трасето на ремонта за малко над 2.7 млн. лв., след това изпратили до изпълнителите възлагателно писмо, в което сумата била коригирана на около 2.6 млн.лв., а накрая за извършената работа, по данни на ГЕРБ, били похарчени около 2,3 млн. лв.


"Ако не ме лъже паметта, стойността на другата половина от бул. "Владислав Варненчик" бе за малко повече от 2.3 млн. лв., от което следва, че петте млн.лв., отпуснати от държавния бюджет за ремонт на булеварда, би трябвало да са напълно достатъчни и да не се налага дофинансиране с общински средства", обясни Портних.




Вчера по време на друга пресконференция Караденчев внезапно обяви, че петте млн.лв., не са стигнали и се е наложило дофинансиране от бюджета на Община Варна. Караденчев най-напред обяви, че за да бъде вместен проекта за ремонт в отпусната сума се е наложило да бъде скъсен участъка, който в момента се преасфалтира.


След това в ироничен контекст той обясни, че преди началото на ремонта състоянието на булеварда е било облследвано със специалната техника за, която преди две години правителството достави с финансиране от Световната банка. На базата на високотехнологичния анализ, направен от Пътната агенция, Министерството на регионалното развитие, оглавявано по това време все още от Лиляна Павлова, изготвило предписание за това, какво и как да се извърши по време на ремонта.


При последното си посещение във Варна (в качеството на министър) Павлова, която сега води листата на ГЕРБ в града, заяви, че "като цяло основата на булеварда е добра, но факт е, че асфалтът, който е бил полаган назад в годините е бил най-обикновен и най-прост и не е бил съобразен с климатичните условия, с високите температури и с това, което трябва да съдържа, като качество".


На базата на тези констатации на Община Варна беше дадено предписание "задължително да сменят формулата и асфалта, който ще бъде използван и да се ползва за последните два пласта полимермодифициран асфалт – такъв какъвто се използва при магистралите, за да сме уверени, че това ще удължи времето на използване и няма да има тези коловози, които виждаме и по другите улици на града", каза Павлова.


Въпреки сложната технология за анализ и прецизността на извършената проверка на състоянието на бул. "Владислав Варненчик" обаче се оказало, че от него не може да бъде отнета необходимата дълбочина на стария асфалт, обясни вчера Богдан Караденчев. Причина за това бил фактът ,че преди години новото покритие е положено върху вече съществуващ паваж, който сложната и скъпа техника на Пътната агенция явно не е отчела. Така, за да бъде нанесен новият слой от специален асфалт станало необходимо от бюджета на община Варна да бъдат отпуснати допълнителни средства, с които да се поставят нови, по-високи бордюри в някои участъци на булеварда.


Днес обаче лидерът на ГЕРБ във Варна хвърли предизборна бомба, като поиска оставката на Богдан Караденчев.


"Ние поехме ангажимент за цялостна промяна в стила на работа във Варна, каза Портних. Затова категорично искаме оставката на зам.-кмета Богдан Караденчев". След това той обясни, че никога не е коментирана възможността за ремонт на участък с по-голям от предварително обявения – по около 2.5 км. в двете посоки на пътните платна.


Богдан Караденчев е последният кмет на Варна до 1989г. и номенклатурен кадър на БКП. След преизбирането си за четвърти мандат през 2011г. Кирил Йорданов, който подаде оставка като кмет на Варна на 6 март т.г., назначи Караденчев за свой заместник. Този факт беше подминат от ГЕРБ без официален коментар или демонстрация на недоволство.


За нередности по изпълнението на проекта за реконструкция на бул. "Владислав Варненчик" Дневник.bg съобщи още преди повече от седмица. Огромните локви по новата пътна настилка направиха видими дефектите в качеството й още преди да бъде тържествено и предизборно открита.
Ремонтът на булеварда се извършва от две дружества, регистрирани по Закона за задълженията и договорите - "Варнастрой 2012" и "Обединение АБ Варна". Контролът по изпълнението на обществената поръчка са отговорност на две общински структури - предприятието "Инвестиционна политика" и дирекцията "Инженерна инфраструктура и благоустрояване".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK