Въпреки вдигната блокада на границата с Турция, опашките от тирове остават (обновена в 12.30)

 

© Дневник

 



Българската и турската страна постигнаха споразумение и двудневната блокада на българо-турската граница на ГКПП Капитан Андреево и ГКПП Лесово беше вдигната късно снощи. Снощи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев се срещна със заместник-валията на област Тракия, като беше подписано споразумение между българската и турската страна, с което се удовлетворяват исканията на българските превозвачи и те ще бъдат освободени от рестриктивните мерки, които турската страна им е наложила.


Българските превозвачи обясниха, че на 22 май ще се проведе среща на всички министри на транспорта в Германия. Тогава ще бъде най-добрата възможност българският министър на транспорта Кристиян Кръстев да се договори окончателно с този на Турция, за да не се допуска такова напрежение между двете страни. Всички български превозвачи, които присъстваха на блокадата и на срещата, изразиха удовлетворение от договореното между България и Турция, обобщи агенция "Фокус".


Въпреки вдигната блокада, опашката от камиони на ГКПП-Капитан Андреево на изход от страната е пет километра, съобщи говорителят на "Гранична полиция" Лора Любенова, цитирана от "Фокус". На ГКПП-Лесово на изход камионите са около 3 километра.




Снощи към 21.40 часа е започнало пропускането на товарни автомобили през граничните пунктове Капитан Андреево и Лесово. Служителите на "Гранична полиция" поддържат връзка с Областните дирекции на МВР в Хасково и Ямбол, които периодично пропускат чакащите на паркинги във вътрешността на страната автомобили към границата, тъй като техният брой е много по-голям от тези, които в момента са на пунктовете. Леки коли и автобуси преминават без изчакване.


"Положението е овладяно, обработени са всички подадени от Турция камиони", каза днес по обяд по Би Ти Ви началникът на митницата в Свиленград Тодор Караиванов. Той добави, че при тези форсмажорни обстоятелства проверените 411 камиона за 11 часа е много добър резултат.



Караиванов е категоричен, че реконструкцията на пункта не затруднява работата и до 20 часа довечера чакащите 200 товарни автомобила ще бъдат обработени.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Добре де. А защо не минават през Лесово?

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Сега в суматохата ще преминат мнооого неща.

  3. 3 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Жалко, реципрочните мерки са най-добри - въвеждаме такси за турските тирове и възстановяваме парите на българските превозвачи и понеже са по-малко оставаме на печалба!!

    Златен шанс бе това.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  4. 4 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#3] от "bibian":


    [quote#3:"bibian"]Жалко, реципрочните мерки са най-добри - въвеждаме такси за турските тирове[/quote]
    Сега без такси ли минават?

  5. 5 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#4:"Achille"]Сега без такси ли минават? [/quote]

    Тънко минават, тънкоо ...

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  6. 6 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    такава опашка не се "изтича" за 5 мин...

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#2:"442"]Сега в суматохата ще преминат мнооого неща. [/quote]
    Те си преминават регулярно и не им трябва суматоха!
    Нарича се "канал"

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#3:"bibian"]Жалко, реципрочните мерки са най-добри - въвеждаме такси за турските тирове и възстановяваме парите на българските превозвачи и понеже са по-малко оставаме на печалба!!

    Златен шанс бе това.[/quote]
    Смешно изказване. Първо протестите ни са за това, че турците пречат на наши превозвачи да работят леко на ръба на закона и да подбиват цени, второ са организирани от има-няма 20ина фирми от поне 300, които работят с Турция(Вярно, едната от фирмите е с 1000 камиона близо и може да докара и 200 камиона на границата да висят.), трето само тия фирми реално имат проблеми с Турция. Викат за искани разрешителни за трети страни. Защо ли? Ами, често правят курсове с разрешително за превоз Турция-България и тук правят "реекспорт" за ЕС. Турците почнали да искат разрешително за целия курс до крайната точка, а не само до България, т.е. да се спазват международните правила, по които иначе хората с платено разрешително за пълната дестинация губят- платили са си лицензи. Нашите искат да влизат в Турция с пълни резервоари и да не зареждат гориво там, но турците къде зареждат, като тръгват с товар? Съответно при двойна цена на дизела в Турция нормално се вкарва ограничение да може да не буташ цена на тия, които плащат турски данъци и акцизи. Та такива неща са... В случая протестите са като Ковачки да строи 300 миньори и да обяви, че всички енергийни фирми(ВЕИ, ТЕЦ, АЕЦ и т.н.) искат друга държава да спре да му прави проверки на износа на въглища, а протестът му да се отрази като такъв на целия енергиен бранш.

  9. 9 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    [quote#0:"статия"]Снощи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев се срещна със заместник-валията на област Тракия, като беше подписано споразумение между българската и турската страна, с което се удовлетворяват исканията на българските превозвачи и те ще бъдат освободени от рестриктивните мерки, които турската страна им е наложила. [/quote]
    Това споразумение на струва пукната пара защото нито валията, а още по-малко заместникът му имат някакво отношение към работата на турските митничари.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  10. 10 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#7:"comandante"]Те си преминават регулярно и не им трябва суматоха!
    Нарича се "канал" [/quote]
    Напротив. Турците правят дребни номера, които вече няма кой да тръгне да ги обяви за лоши- напълно в закона са. В момента опашките чакат, всеки ТИР минава кантар и рентген, а така самото преминаване става много по-бавно. Реално нелегална стока много по-трудно би минавала- проверяват се ВСИЧКИ НАРЕД, а не някаква извадка.

  11. 11 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Ами нормално, докато минат всички...

    Impossible Is Nothing
  12. 12 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#8] от "атанас":


    До коментар [#9] от "Julian Mall":

    Именно! Затова и ония не бръснат! Нашите нали щяха да занимават Европейската комисия?! Ами хайде де!
    Зам-валия = на бълг. министър!
    Да видим за какво ще си приказват министрите на транспорта в Германия на 22-ри!

  13. 13 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#8:"атанас"]Нашите искат да влизат в Турция с пълни резервоари и да не зареждат гориво там, но турците къде зареждат, като тръгват с товар? Съответно при двойна цена на дизела в Турция нормално се вкарва ограничение да може да не буташ цена на тия, които плащат турски данъци и акцизи.[/quote]
    За другото може да си прав, за цитирания абзац-не си. Турците не ограничават своите шофьори да не пристигнат с почти празен резервоар до първата българска бензиностанция, и да продължат с по евтиния дизел, нали? Защо тогава да ограничават количеството на гориво в стандартните за тировете резервоари?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#12] от "Achille":

    Нашите превозвачи са много по-наясно с проблема от калинката-министър и вашите хора знаят предварително, че той е слабото ни звено и затова го пързалят по пързалката.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#12] от "Achille":

    Нашите превозвачи са много по-наясно с проблема от калинката-министър и вашите хора знаят предварително, че той е слабото ни звено и затова го пързалят по пързалката.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#13:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]За другото може да си прав, за цитирания абзац-не си. Турците не ограничават своите шофьори да не пристигнат с почти празен резервоар до първата българска бензиностанция, и да продължат с по евтиния дизел, нали? Защо тогава да ограничават количеството на гориво в стандартните за тировете резервоари?[/quote]
    Да, турчинът стига до границата с празен резервоар. ОК. Сега си представи примерно 1000км за натоварване от завода(Нека е някъде в Анадола.) и до граничния пункт с какво ли гориво ги минава и къде зарежда. Нали не си мислиш, че тръгват с товара от Капитан Андреево?

    Не знам, но това ограничение е за ВСИЧКИ превозвачи, които влизат в Турция. Държавата им си е наложила правила, които никога не са били само за българи. А и турските власти прибират невероятно много пари от превозвачите си. В Турция:

    - Лиценз за международен превоз имат към 1500 фирми. Това идва от ограничение за минимум 10 камиона на фирма. Лицензите са адски скъпи и малките превозвачи работят като подизпълнители на големите- често фирма има лиценз и към нея работят десетки дребни.

    - Горивата са с огромни акцизи и на двойна цена на тази в ЕС.

    - Корпоративният данък е към 50%.

    - Камиони и ремаркета турска фирма може да има само нови, закупени в Турция. Още една изненада- държавата прибира данък на колите и камионите, който прави цената им почти двойна на европейската, не се позволява регистрация на закупени отвън превозни средства(За колите плащаш данък допълнително, но за камиони просто не ти дават лиценз и толкова. Затова и на старо камиони и ремаркета са на много по-високи цени от тези в ЕС.).

    - За международен превоз има куп възможни сертификации, които струват десетки хиляди евро всяка. Тук общо взето е 5-6000лв за разрешително, камион на старо, такса за СЕМТ, тук-таме да бутнеш и да почнеш да работиш, а данъкът е 10% и е пожелателно да декларираш доход и да платиш после на държавата нещо.

    У нас правиш много по-ниски разходи, съответно без спирачка просто ще им залеем пазара и ще го сринем. Нормално в случая си имат квоти и ги контролират чрез разрешителни- знаеш, че 200 твои фирми имат пазар до Германия, даваш на 200 чужди лицензи, но не допускаш да карат 1000 фирми, което да срине пазара. Нашите искат да заобикалят тези правила, а после що на турската граница ги въртели.

    Та... Турция бая си е изцедила всеки желаещ да работи в транспорта. Явно и се грижи да си защитава местните фирми в рамките на международните правила. Досега да си чул италианец, немец да се е оплакал от ограничението за гориво в резервоара?

  17. 17 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#16] от "атанас":

    +++++ Ха да вървят да се оплакват пред Европейската комисия! От вчера това пиша ... Разни дребни играчи рекетираха нашите министри. От другата страна - някакъв заместник на ваалията! И какво се разбраха?! Разбраха, че може би двамата министри ще се срещнат на 22-ри в Германия. Може би!
    Сега остава да осъдят България за компенсации.

  18. 18 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#16:"атанас"]Не знам, но това ограничение е за ВСИЧКИ превозвачи, които влизат в Турция. Държавата им си е наложила правила, които никога не са били само за българи.[/quote]
    Виж, не съм от бранжа (а ти явно си) за да обсъждам всичко в поста ти. Достатъчно наясно съм с факта че Турция не е член на ЕС, и може да налага различни митнически ограничения.

    Става въпрос дали е логично да се ограничава количеството на горивото на влизащите тирове под това на стандартните резервоари.

    До тук съм, чакат ме в "синагогата"

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  19. 19 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#13:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]Защо тогава да ограничават количеството на гориво в стандартните за тировете резервоари?[/quote]
    Защото резервоарите са с гориво достатъчно да влезеш в Турция, да натовариш и да излезеш от държавата без никакво зареждане с турско гориво(Пълни са над 700л при 35 някъде на новите камиони разход, т.е. 2000км и нагоре.). А ти казах какво става, когато турчин трябва да натовари- той ще, не ще, зарежда турско гориво за същата операция. А 550 литра са към 1500км, т.е. достатъчно за транзитния транспорт. С тях може без турско зареждане да стигнеш от една граница до друга. Виж, врътка 500-600км до завод, въртене за друг товар да донатовариш и тогава обратно вече си е невъзможна.

  20. 20 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#18:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]Виж, не съм от бранжа (а ти явно си) за да обсъждам всичко в поста ти. Достатъчно наясно съм с факта че Турция не е член на ЕС, и може да налага различни митнически ограничения. [/quote]
    Хаха. Всъщност си далеч от истината. Членките на ЕС също са с ограничения. Разрешителните по дестинации ги има и вътре и не може всеки да кара всеки курс. При автобусните превози е най-силно изразено, както и въздушните, но реално пробвай да вкараш без специално разрешително с лимит на броя издавани камион в Италия, Франция, Германия. Може да минеш транзит, но нямаш право да товариш и разтоварваш. Всяка държава има свои квоти, които се раздават всяка година. Примерно тази словаците имаха проблем- смениха им транспортния министър с човек от лоби на големи фирми, той раздаде разрешителните за Италия на своите хора и 2-3 месеца бави останалите, които съответно не можеха да товарят италианска стока. Говорим за превози в две членки на ЕС. Транспортът е свръх реулиран бранш и в него се играе с огромни пари, като трудно човек може да почне с един камион на старо(У нас още може, но постепенно идват нови и нови правила.), а даже и общият пазар на ЕС не значи нищо- всяка държава има свои квоти, всеки знае кои дестинации може да обслужва българин, сърбин, немец, италианец и т.н..

    Не се занимавам точно с транспорт, но имам познати в бранша, а и част от работата ми се засича с транспорта.

  21. 21 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#17:"Achille"]Разни дребни играчи рекетираха нашите министри. [/quote]
    Всъщност 1-2 едри играчи с подкрепа на още няколко дребни рекетираха правителството ни, защото се вживяха за необорим фактор- за 1-2г докараха бизнеса си до огромни размери за страната и сега искат да налагат те правилата. Само едната фирма организатор може да нареди в момента и 200 камиона, а не 100 или 50 и да не усети нищо- моментът е крив и товари почти няма в цял ЕС, камионите и без това стоят по паркингите, защо да не ги наредиш под 10% от своите пред Капитан Андреево, поне да си наложиш интереса? Странното е какво би станало, ако турците направят своя блокада, защото там фирми с по над 500 камиона не са 1-2. В момента само се създадоха проблеми на българите, които работят с Турция. Останалите 90% наши фирми, които обслужват турски дестинации, но не са и мислели да протестират, чакат на границата, не могат да пътуват, а турските им клиенти почват реакция да не искат да работят с българи. При това в Турция трудно се налага някой- в много заводи други освен турски камиони не се допускат да товарят. Разказвали са ми случай само веднъж да влезе в завод камион от ЕС(даже не български) и след това да привикат местните големци собственика да му обяснят не да работи с техните фирми(У нас това бихме очаквали.), но да работи с турци, а не да им взима хляба. Тъкмо се поналожихме на онзи пазар, взехме дестинации към Кавказ с турски транзит(Грузия примерно е любима на българските превозвачи.), а сега се натрисаме с проблеми.

  22. 22 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Турците направо се гъбаркат с нас. Не може така. Трябва официалните власти да си говорят, за да не се стига до тези ексцесии. Като знам как тарашеха преди време и автобусите лошо ми става.

  23. 23 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#22] от "happymimi":


    [quote#22:"happymimi"] Трябва официалните власти да си говорят, за да не се стига до тези ексцесии. [/quote]
    За какво да говорят?! Че някои искат да минат тънко, пишат се за гяволи?! Нали щяха да се оплакват пред Европейската комисия, какво стана?! Защо свиха платната?

  24. 24 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#23] от "Achille":

    Ти знаеш ли какво значи да те тарашан и да ти разглобяват автобус, тир или автомобил... Ако ти се е случвало, няма да говориш.

  25. 25 Профил на helixs
    helixs
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Атанасе,
    Това че турското правителство дере кожата на техните превозвачи, няма никакво отношение към Българските превозвачи.

    Турските тирове карат през България, за Европа по нашите пътища, значи и българските могат да карат стоки от Турция. От къде ще си наливат горивото не е работа нито на турчулята нито на Европа - това се нарича свободен пазар - дясно нали така?

    Ако пък искаш ляво, то тогава турските тирове могат да плащат специален данък за преминаване по Българските, строени с европари пътища и готово.

    В края на краищата, основния превоз на товари е от Турция през България към Европа и ние, като икономика, за тоя товаропоток нямамаме никакъв зор.

    Не разбирам какъв ти е проблема .. освен че работиш за турска фирма?

  26. 26 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#24] от "happymimi":

    Тарашиха ме, но на българо-румънската граница! Цял ден!

  27. 27 Профил на helixs
    helixs
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Още нещо - ядем турски зеленчуци, носим турски дрехи - нашата икономика е отворена за техните стоки, поради което нашите производители фалират - да бъдат така добри да си отворят и те задния двор, за нашите гладни превозвачи с по един два камиона.

  28. 28 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#25:"helixs"]Не разбирам какъв ти е проблема .. освен че работиш за турска фирма?[/quote]
    Ами, не работя изобщо за турска фирма. Виж, с турски фирми се налага да работя. Просто давам другата страна на проблема. Не може винаги да изтъкваме своето, а трябва да гледаме и какво мисли отсрещната страна.

    А на теб какъв ти е проблемът да иска някой да спазваме правилата? Ни това с горивото е само за нас, ни разрешителните важат само за нас. Наши хора протестират срещу правила, по които всички останали работят, но никой не протестира. В същото време това с разрешителните за трети страни си е точно опит за избягване на регулациите и работа на ръба на закона, а после що някой искал да спазваме МЕЖДУНАРОДНИТЕ СПОГОДБИ. При това протестите са от под 10% от работещите с Турция. Как пък останалите фирми нямат проблеми?

    Иначе аз съм човек с наистина дясно мислене- да няма регулации и да се оправят сами играчите на пазара. Но пък не може един да е регулиран, друг да е освободен от задължения. Така се изкривява пак пазара- ти плащаш разходи примерно 1000 евро и печелиш 100 евро, друг при цена 500 евро ще печели и той 100 евро, но това няма да е до оптимизация на процеса, няма да е и до повече умения на другия да печели. Просто ти плащаш на държавата двойно и тройно, а иначе би работил и на 400 евро със същата печалба. Искаме или не, държавите са наложили разрешителни режими, акцизи, данъци, контролират къде и как работиш. Ако ще е свободен пазар, то трябва да се освободи изцяло- турчин работи без лицензи и ограничения, както и българин или немец. Докато има държавна намеса, няма как държави, които я налагат, да не ограничават външните играчи. Иначе ще си блокират икономиките с евтина външна конкуренция. Затова и се е стигнало транспортът в самия ЕС да не е свободен между членките.

    Същото е като с ДДС- работиш ли на светло, плащаш данъка и няма как да не продаваш стока за 100лв за 120лв. Когато някой работи на черно, той продава на 100лв(А може и на 70-80, защото твоите работници са осигурени, ти си плащаш осигуровки, плащаш данък, разходите са ти по-високи, защото имаш промишлен ток като цена за фирмата, искат ти еди какви си помещения, имаш по-висок наем, стоката ти може да е с мито или акциз, който другият не плаща... Може и на 50лв той да има твоята печалба!) и те убива. Съответно да плюем борбата с ДДС измамите или напротив искаме всички да плащат чинно данъка? Представи си протест срещу проверките на НАП за обороти на фирми и деклариран ДДС, на общини за лицензи на заведения, на ХЕИ за условия за труд и т.н.. Същото е в момента да ми говориш за дясно или ляво.

    Живеем в ляв ЕС и като цяло ляв свят- държавната намеса е все по-голяма. Свободен пазар няма, съответно плащаме високи данъци, работим с разрешителни режими, съобразяваме се с пазара. Искам свободен пазар без регулации, но това е политика, която едва ли ще се появи в близките векове. Просто държавите в ЕС биха умрели за дни, ако не се променят изцяло. Ако освободят от бреме бизнеса и освободят вноса, ще има богати, ще се работи, но 30-40% от населението трябва да се научи да работи, като досега е чакало да живее от държавата било на помощи, било на държавна работа. Затова и политик, който да е готов да жертва 5-10г до ръст, да мине през бунтове на търтеите няма, а и корпорациите ще изпищят- те на свободна конкуренция от дребните не могат да издържат. Никой политик не иска да жертва така кариерата си и да бъде мразен, съответно десните олевяха тотално.

    Последният десен политик беше Тачър. Мразеха я, плюеха я, държеше се, но доведе до разцвет британската икономика. Днес нов такъв политик няма, а вече 20г се върви към това пътят му да е такъв, че да го съсипе, защото всички големи компании са за лява държава- дава им държавни пари без никаква сметка в далавери, убива дребната конкуренция и гарантира корпоративните печалби, защото търтеите са вече 30-40% от населението, към 50% и нагоре от младите до 30г, т.е. новото поколение. Иди отнеми привилегии, ако можеш.

    Пропастта между леви и десни, бедни на държавна издръжка и работещи, ще се увеличава постоянно. Но в тази пропаст пак десният иска или 100% свободен пазар, или да останат регулациите и строго да се спазват от всички. Аз самият не искам да имам по 700-800лв месечно разходи за данъци и други плащания към държавата без начислено ДДС на услугите, които извършвам, а някой да работи на черно и да дава по-ниска цена с тия пари, защото не ги плаща. Неизрядният към държавата в случая ме убива, защото съм решил да не рискувам да мамя. Той ще дава по-ниска цена от мен, такива като теб ще му викат "Браво!", че е тарикат. Е, аз искам без тарикатлък просто да плащаме и двамата по примерно 400-500лв, а и да нямаме никакви спънки да се развиваме и да гоним успеха големите на пазара. Същото е при превозвачите и ги разбирам- те искат просто да работят нормално и да няма "тарикати", които да убиват бизнеса им.

    Турци са решили да сигнализират на държавата, че българи работят по схеми, в които мамят- карат без нужния лиценз полулегално, като са направили схема да декларират курс със своето разрешително- Турция-България, а после карат стоката до трета страна с друг лиценз за вътрешни превози в ЕС, но си пестят разхода за лиценз Турция-третата страна, който може и да не получат, защото броят лицензи е ограничен. Митниците почват проверки и търсят разрешително до третата страна от нашите, почват да ограничават влизанията- щом караш до Германия, то карай 5 дни стоката, както е нормално, а не да върнеш камиона след 2 дни, защото си пуснал друг да влачи ремаркето до третата страна и си прикачил в България на другия влекач. Тук решават, че могат да блокират границата и да направят международен въпрос, но да не им пречат митничарите да си работят по схемата. Ограничението за гориво е просто вметнато по-скоро в протеста. Сигурно може и за два дни да се стигне до Германия от двама шофьори, както говорят протестиращите, но в случая си страдат от тарикатлъка на тези, които въртят полу-легални схеми. Сигурно големите не работят така- имат си разрешителни, но и те са в протеста. Явно им пречат забавянията по границата, макар че по-скоро защо не натиснат да бъдат преборени нелегалните български фирми.

    А... Турските тирове плащат за минаването по български пътища. Има си винетки и т.н.. Такса за магистрали нямаме, но нямаме и платени магистрали. Нашите също си плащат чинно за минаването по европейски пътища. Турците плащат същите такси като нас да си се движат по своите си турски магистрали. Когато турчин кара по български път, платен с евросредства, той си е платил, а пътят не е български само. Стоката е на някоя фирма от ЕС, с чиито данъци е построен пътят, т.е. европейците не са ни подарили път, а са си осигурили път да им се карат стоките по него, даже и от турци. Как си представяш да налагаме наши такси за европейски фирми, че искат да изнесат стоката си или да внесат такава през България? Цял ЕС да наложи на нас такива допълнителни такси?

  29. 29 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#27:"helixs"]Още нещо - ядем турски зеленчуци, носим турски дрехи - нашата икономика е отворена за техните стоки, поради което нашите производители фалират - да бъдат така добри да си отворят и те задния двор, за нашите гладни превозвачи с по един два камиона.[/quote]
    Ами, Турция не е в ЕС, но е в ЕИО- НЯМА МИТА ЗА ВНОС И ИЗНОС С ЕС. ЕИО е по-старата организация и в нея са и други нечленки на ЕС като Швейцария. Няма как да искаме да налагаме мита на турците, защото и те на наша стока мито не взимат. Защо според теб цял ЕС работи в турски фабрики? Защо там сглобяват коли за Европа, шият дрехи със западни марки? Защото предлагат по-евтина работна ръка, по-близо са до основния внос на суровини, а готовата продукция вече е без мито. Същото можеше и у нас да се прави, но сами си се забиваме с лошото си име заради корупцията и многото примери как се спъват инвестиции до даване на подкупи, как се съсипват бизнеси от корумпирани политици, защото някой от техните лобита си харесал бизнеса ти. Съответно никой не ни е лош, че при 10% корпоративен данък плюс 5% данък дивидент, както и най-ниските заплати на континента нямаме инвеститори. То ние при нашата плодородна земя, която дава невероятно много видове продукция- не само жито и картофи като на север, а ВСИЧКО, сами си докарваме да стоят незасети нивите, защото ромите ще ометат всичко, което не е оградено в дворчето ти 2дка. Ние не си наказваме престъпниците, ние си страдаме, ние сами си докарваме да ядем вносна стока, защото местна няма. Разликата в субсидиите и тя убива производители, но началната причина е просто в това, че дребната престъпност убива селското стопанство- ни да гледаш кокошки в двора, ни да живееш на село, ни да садиш, особено на къра и за продажба, ни да разчиташ, че няма да се повявят мутри да изкупуват на безценица и да те наритат, ако искаш сам да излезеш да продаваш стоката си на пазара.

  30. 30 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#27:"helixs"]Още нещо - ядем турски зеленчуци, носим турски дрехи - нашата икономика е отворена за техните стоки, поради което нашите производители фалират - да бъдат така добри да си отворят и те задния двор, за нашите гладни превозвачи с по един два камиона.[/quote]
    Ами, Турция не е в ЕС, но е в ЕИО- НЯМА МИТА ЗА ВНОС И ИЗНОС С ЕС. ЕИО е по-старата организация и в нея са и други нечленки на ЕС като Швейцария. Няма как да искаме да налагаме мита на турците, защото и те на наша стока мито не взимат. Защо според теб цял ЕС работи в турски фабрики? Защо там сглобяват коли за Европа, шият дрехи със западни марки? Защото предлагат по-евтина работна ръка, по-близо са до основния внос на суровини, а готовата продукция вече е без мито. Същото можеше и у нас да се прави, но сами си се забиваме с лошото си име заради корупцията и многото примери как се спъват инвестиции до даване на подкупи, как се съсипват бизнеси от корумпирани политици, защото някой от техните лобита си харесал бизнеса ти. Съответно никой не ни е лош, че при 10% корпоративен данък плюс 5% данък дивидент, както и най-ниските заплати на континента нямаме инвеститори. То ние при нашата плодородна земя, която дава невероятно много видове продукция- не само жито и картофи като на север, а ВСИЧКО, сами си докарваме да стоят незасети нивите, защото ромите ще ометат всичко, което не е оградено в дворчето ти 2дка. Ние не си наказваме престъпниците, ние си страдаме, ние сами си докарваме да ядем вносна стока, защото местна няма. Разликата в субсидиите и тя убива производители, но началната причина е просто в това, че дребната престъпност убива селското стопанство- ни да гледаш кокошки в двора, ни да живееш на село, ни да садиш, особено на къра и за продажба, ни да разчиташ, че няма да се повявят мутри да изкупуват на безценица и да те наритат, ако искаш сам да излезеш да продаваш стоката си на пазара.

  31. 31 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#29] от "атанас":

    Написал си много дълъг пост , който няма как да го коментирам целия.Общо взето е така , но може би си нямаш на идея колко силна е протекцията на турската държава към техните си хора.За една и съща стока(знам конкретно) стандартите са коренно различни.Аз примерно ще я внеса без проблем тук,респ ЕС. Но ако трябва да я изнеса за Турция , вносителят там ще си заскубе косите.Заобиколено е законодателството , като искат сертификати от тяхна лаборатория,резултатите от които излизат след 7-8-9 дни.През това време камиона си стои някъде на паркинг , престоят си тече и в крайна сметка всичко се обезсмисля.Казвам ти че познавам износителя от тук , вносители от там , както и начина по който беше направена протекцията.Така че в дадения спор не мога да отрека написаното от теб , но знаейки и манталитета на турците бих застанал на страната на нашите превозвачи.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK