Кой е Драгомир Стойнев - предложен за министър на икономиката и енергетиката

Кой е Драгомир Стойнев - предложен за министър на икономиката и енергетиката

© Красимир Юскеселиев



Драгомир Стойнев е предложен за министър на икономиката, енергетиката и туризма. Първоначално се говореше, че той ще поеме министерството на труда и социалната политика, но в последствие беше насочен в ресор по специалността му. Той е икономист, завършил е Сорбоната и френското училище за висши кадри и политици ENA. 


На предсрочните избори на 12 май Стойнев оглавяваше листата на БСП за Хасково. Той беше част и от предишното Народно събрание като депутат на Коалиция за България. Там председателстваше парламентарната комисия по труда и социалната политика и членуваше в икономическата.


Кандидатирането му за народен представител обтегна отношенията му с лидера на партията Сергей Станишев. Допреди това - по време на правителството на тройната коалиция (2005-2009 г.) Стойнев беше съветник по икономическите въпроси на премиера Станишев. Работил е и в Дирекция "Стратегическо планиране и управление" на Министерски съвет и е съавтор на икономическите доклади за президента Георги Първанов през 2006 и 2007 г.  




Стойнев е и един от авторите на икономическата част в предизборната програма на БСП. Сред акцентите в нея са разкриването на 250 хил. нови работни места, ясен ангажимент на държавата в икономиката, за да има инвестиции във водещи сектори, спирането на държавния рекет към малкия и среден бизнес, повече предприемаческа свобода. Една от най-спорните мерки в програмата беше въвеждането на необлагаем минимум за доходи в размер до минималната работна заплата и облагане с по-висока ставка на доходите над 4500 лв. По този въпрос икономистът обясни, че необлагаемият минимум е изключително важен за нискодоходните групи в страната, а от друга страна ще стимулира потреблението.


Стойнев е на 37 години, женен с две деца. Владее френски, руски и английски език.  


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    комунисЪ от кариерата!
    Е, т'ва е експертния кабинет на Орешарский...

    I Want To Believe
  2. 2 Профил на Iva Belokapova
    Iva Belokapova
    Рейтинг: 410 Весело

    айде, Дневник, пишете бързо, че чакам какво ще напишете за арх. Тихолов...

  3. 3 Профил на Iva Belokapova
    Iva Belokapova
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Кой е Драгомир Стойнев - Никой, но наш човек...

  4. 4 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Тоя какви бели ще направи за кратко време-не е истина!!!

  5. 5 Профил на Боян Юруков
    Боян Юруков
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    А електронното правителство? Щеше да отговаря и за него.

    Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg
  6. 6 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    "ясен ангажимент на държавата в икономиката, за да има инвестиции във водещи сектори, спирането на държавния рекет към малкия и среден бизнес, повече предприемаческа свобода."-нямам търпение да ми се изясни как тези двете се връзват.Засега оставам в недоумение.

  7. 7 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Чий х*й ще търси държавата в икономиката?Това ми е въпросът към новият министър.

  8. 8 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    А външни пазари??? Не чувам нищо за пазарите......Без пазари няма производство, а без производство няма икономика......Оставаме си офисчии и чантаджии......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  9. 9 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 925 Весело

    Орешарски надмина и Беров в кадруването си. Както вече казах- дано Господ ни спаси от експертите на Орешарски!

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  10. 10 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Комунделите прекалиха, направо се оляха.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  11. 11 Профил на psgan
    psgan
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Интересна личност е ! Издигна се в БСП без връзки , а с умения . Не приднадлежи на комунистическо потекло

  12. 12 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 638 Неутрално

    На "Коалиция за България" й требват ВСИ МЛАДИЧКИ?
    Сергейчо, остарява и това е голям проблем?

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  13. 13 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 352 Неутрално

    "Една от най-спорните мерки в програмата беше въвеждането на необлагаем минимум за доходи в размер до минималната работна заплата и облагане с по-висока ставка на доходите над 4500 лв. По този въпрос икономистът обясни, че необлагаемият минимум е изключително важен за нискодоходните групи в страната, а от друга страна ще стимулира потреблението."

    Ами да, правилно. Явно не е фен на либерастията. Но едва ли, ще го оставят да прави негова политика.Тоя е май единственият който може да се каже, че е експерт.

    Честита ви новата "1984"-та
  14. 14 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#5:"Боян Юруков"]А електронното правителство? Щеше да отговаря и за него.[/quote]
    По - напред в електриката и ако оцелее след токовия удар тогава ще прави електронно правителство.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  15. 15 Профил на avail
    avail
    Рейтинг: 410 Неутрално

    За мен досегашният служебен кабинет като експерти стои с класи над кабинета, предложен от Станишев и Орешарски. Имайки пред вид, че Б.Борисов наследи оригиналната Калинка от Станишев, не се чудя и на калинките, които сега ни натрисат.

  16. 16 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Бой по главите докато не са направили белите.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  17. 17 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#1] от "2.5": По добре от милиционер А имайки предвид френската магистратура от 3 (три) пълни семестъра - не е зле

    и най-умният си е малко прост....
  18. 18 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Родения в Триполи Стоне , йнев е върха на експертната немощ на столетната партия. Ако ще и Кембридж и Оксфорд да ги пратите това ще е. "Брат Пит" ми беше по-симпатичен, не само като външност, но и като можене. Този е пълна скръб, ама може и да е бзкрайно удобен за енергийната червена мафия.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До тук единственото негативно което откривам е че е от Хасково. Но може пък да не е свързан с хасковската мафия на Делянчо Добрев.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Весело

    "" Кандидатирането му за народен представител обтегна отношенията му с лидера на партията Сергей Станишев. ""
    ===========================

    Егати обтягане на отношенията !
    Прави го министър !

    А ако не бяха обтегнати ? ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Френски възпитаник за най-важният сектор,успех

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#19] от "johnyossarian":

    "Отношенията му с лидера на БСП бяха подложени на изпитание по време на последния конгрес на партията, когато Стойнев се кандидатира за председателския пост в партията."

    Възловите постове в този кабинет се заемат от кадри на БКП - комунисти. Найденов, Стойнев, министърът на Вътрешните Работи.
    Т'ва му е комунистическото на т.нар. програмно правителство.
    Ама вие откога се обиждате на комунисти? И се успокой, че не можеш да вържеш цяло изречение.
    ...или толкова си можеш?!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Заекващият комсомолец. Ама не е проблемът, че заеква. Тоя е с черна дупка между ушите.

  25. 25 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 766 Весело

    [quote#7:"vjacho"]Чий х*й ще търси държавата в икономиката?[/quote]
    Ако прочетеш напосоки какво иска бизнеса от Държавата(навсякъде по света) и няма да задаваш въпрос!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Поредното недоразумение с фундаментално грешни представи за икономиката, което си мисли че икономическа политика се прави със "свйеже и пекянье идейки". На няколко пъти съм предлагал, хора за подобни постове да бъдат подлагани на тест върху Адам Смит - "Богатството на народите", нещо като листовките за шофьорска книжка, и при 2-3 отговора тип "Държавата създава ли работни места" - отметнато "да" направо да се връщат да си доучат.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  27. 27 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2016 Весело

    Тези са истински "професионалисти".
    Експерти като Боцко. Гоуеми експерти!
    Да?
    Разбира се, че се шегувам.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  28. 28 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 505 Неутрално

    мъката ни е огромна! човекът си е индоктриниран за колкото се може повече държава, повече регулации, вообщо всичко гадно, що може да се вземе от франция и от комунягите (във франция има доста нормални неща, но е и държавното регулиране на икономиката). айде дано дойдат по-скоро избори, че да ги разкараме тези!

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  29. 29 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "по време на правителството на тройната коалиция (2005-2009 г.) Стойнев беше съветник по икономическите въпроси на премиера Станишев. Работил е и в Дирекция "Стратегическо планиране и управление" на Министерски съвет и е съавтор на икономическите доклади за президента Георги Първанов през 2006 и 2007 г. "
    Експерт та дрънка! Експерт в израстването в номенклатурата на БКП! Да ви е честит тоз панаи... пардон експерт! Му-ха-ха-ха-а-а-а!

  30. 30 Профил на mrtosh
    mrtosh
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ауу на Явор Гечев френд-а.

  31. 31 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#6] от "vjacho":


    [quote#6:"vjacho"]нямам търпение да ми се изясни как тези двете се връзват.Засега оставам в недоумение. [/quote]Трябва да го разбираш като : държавни гаранции за заем за строенето(а не завършването) на "Белене" и нашите бизнесмени да бъдат оставени спокойно да си въртя далаверките,например с източване на ДДС,че Ганчев се оплака,че много го притискали.Нещо захарта трудно се продавала...

  32. 32 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Интересна кандидатура. Ако успее, печели цял народ.
    Пожелавам му успех !

    Stupid people make me sick
  33. 33 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 666 Неутрално

    ми номенклатурчик като батко му Серго. не видях да има и 1 ден стаж в реалната икономика

  34. 34 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#11] от "psgan":

    Абе мен ме изненадаха, че го хвърлят баш в това министерство. От една страна бива, при толкова голяма структура, заместниците са важни, но някак много повече очаквах да заеме мястото на Тотю Младенов. Все пак е един вид "протеже" на Масларова, поне доколкото му следя законопроектите, които ги пускаше в предишните парламенти.
    И.... все си мислех, че той е наследникът на Станишев за след евроизборите... Явно играта тук е доста на риск.

  35. 35 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Весело

    [quote#33:"Стан"]не видях да има и 1 ден стаж в реалната икономика[/quote]

    Какво разбираш под "реалната икономика"? Ако имаш предвид дали е бил председател на ТКЗС като Хрушчов, не е бил. Просто подготовката му е за професионален политик - или работа в Министерски съвет, или работа в Парламента, или партийна работа.
    Този тип кариера не е по-различна от кариерата в "гражданското общество" - или по друг начин казано - като член или защо не председател на Неправителствена организация или Институт... за пазарна икономика.

  36. 36 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#35] от "Федор Венедиктович Езерский": не нямам предвид да е бил в ТКЗС.
    имам предвид че е бил само на партийна работа и то в БКП което е много далеч от истинската икономика. А за енергетиката да не говорим.


  37. 37 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ОСНОВНИ ВЪПРОСИ:
    СВЪРЗАНОСТ С АБпФК: по каква линия (права или съребрена) и до коя степен?
    СВЪРЗАНОСТ С руските тайни служби: следвала или не в СССР/Русия, къде и кога?
    СВЪРЗАНОСТ С ком. тайни служби................

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  38. 38 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    "Той е икономист, завършил е Сорбоната и френското училище за висши кадри и политици ENA. "

    Той и Станишев е завърил London School of Economics, но и на двамата целия им трудов стаж е в Партията-майка.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  39. 39 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1043 Весело

    До коментар [#11] от "psgan":


    [quote#11:"psgan"] Не приднадлежи на комунистическо потекло[/quote]Затова ли е роден в посолството в Либия....

  40. 40 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#28] от "512":

    Във Франция има и достатъчно примери за напълно отворен пазар и ефективни социални, образователни структури и т.н., но родният политик има навика като обикаля по цял свят, да разпитва във всяка държава от какво не са доволни местните жители и внимателно да си го записва, с идеята да го приложи у нас. Причината е в широкото присъствие на социопати по горните етажи на властта. За тях удоволствието не е даже толкова в парите, колкото в това да си играят с човешкото нещастие. Ревът на умряло просто ги възбужда....

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  41. 41 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 946 Неутрално

    По този въпрос икономистът обясни, че необлагаемият минимум е изключително важен за нискодоходните групи в страната, а от друга страна ще стимулира потреблението.
    .............
    "Икономистът"? А сеща ли се "икономистът" какво става с числеността на "нискодоходните групи" при въвеждане на необлагаем минимум?

    И ще създава 250000 работни места... Явно започват веднага, щом Орешарски вече е хвърлил око на бюджета да го актуализира.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  42. 42 Профил на topado
    topado
    Рейтинг: 453 Разстроено

    До коментар [#10] от "Нефертити":
    Какво се очаква от комунетата?!? Не само да се оливат, но и да затрият тази иначе много красива държавица?!? Не зная вече дали и Господ може да ни помогне?!?

  43. 43 Профил на topado
    topado
    Рейтинг: 453 Неутрално

    [quote#18:"paolo51"]ама може и да е бзкрайно удобен за енергийната червена мафия.
    [/quote]
    Ама не "може да е...", а със сигурност Е...

  44. 44 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1797 Разстроено

    До коментар [#42] от "topado":

    Мисля, че и той не може да ни помогне.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  45. 45 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#7] от "vjacho":

    А отговор очакваш ли?...
    +++++++++++++

  46. 46 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Като чуя , че учил в чужбината , тръпки ме побиват, сещам се за Дянков и Милен Велчев....изглежда, че там най-добре се научават как да ни опустошат и окрадат и захвърлят....

  47. 47 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#26] от "cinik":

    Абе то последните 28 години страдаме от тия, дето четете Адам Смит. И закономерно страдаме, щото адам-смитовския капитализъм го няма вече има няма 100 години. Ама нали сте много "учени" нищо не може да ви се докаже. Вие като се изкажете, не Господ, ами и фактите трябва да замълчат. Абе патология ... дясна патология.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  48. 48 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#35] от "Федор Венедиктович Езерский":

    ми не си прав - и-та за пазарна и-ка си търси спомоществователи/клиенти, и ако не ги намери, се закрива. докато никой не е затворил държавата още (за добро или за зло).

    моят опит е, че сухата теория е ок, но човек тр да има опит за прилагането и. опита се получава в "реална" икономика, където, ако не си (тук си подбери описание), оставаш на улицата. в държавните структури за съжаление хич не е така.

    мъдростта е знания + опит - на човека му липсва опита.

    извинявам се за говоренето на "ти", но така ми тръгна и не ми се редактираше.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  49. 49 Профил на van_helsing
    van_helsing
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Драго Стойнев - Сорбоната щял да става министър.... Ха-ха-ха!

    Значи тов. олигарх Валентин Василевич Златев - Свинарски се е сдобил с министърче! И то в интересуващия го ресор...

    Я поразгледайте галерията тука (снимка 18 направо кърти мивки!): http://www.balkanec.bg/rumen-guninski-i-valentin-zlatev-prerqzaha-lentata-na-novata-detska-ploshtadka---%28snimki%29-9920.html

    Вальо Златев - Нафтата и Драго Стойнев - Сорбоната на мероприятие в частния град на олигарха - Правец. Така са се награбили двамцата, че още малко и в уста ще се целунат! То сигурно и това го правят по кьошетата в сараите на олигарха, ама трябва да имат сапикяс пред хората на публични места!

  50. 50 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Любопитно

    До коментар [#48] от "512":

    ))) Хем съм съгласен с теб, хем и не съм съгласен ))) Ама кажи честно, можеш ли да си представиш партия без... хмммм, как го каза - "спомоществователи/клиети"? Уважаваният почетен председател на ДПС - Меди Доганов го нарича културно - "Обръч" ))) И когато не се намерят обръчи или избягат, партията се закрива.
    Затова казвам, че разлика особена между "партийната кариера" и кариерата в "гражданското общество" няма. Бизнесът е един и същ, просто пазарът е по-различен Или ако случайно съвпада.... тогава регулациите са различни. А държавата? държавата е нещо вторично - един следващ етап на "партийната кариера". Пък след нея следва - "европартийната" или "посланническата".
    Или не е така?

  51. 51 Профил на angelats
    angelats
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Фактът, че е завършил ENA, най-доброто "училище" за държавна администрация на Франция и където с връзки не става, е абсолютно достатъчен, за да получи доверието ми на първо време.

  52. 52 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#50] от "Федор Венедиктович Езерский":

    съгласен съм, че няма разлика м/у партийна и гражданска кариера. ясно е, че партията е на пазара за избиратели.

    но не е приятно такъв човек да ме управлява.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  53. 53 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Весело

    До коментар [#52] от "512":

    Ех.... ми хората от "реалната икономика" си гледат реалната икономика, или бизнеса ))) Не се занимават с полИтика
    Или.... ако вземат да се занимават, то е да си подпомогнат своята "реална икономика". Все пак... хайде да не казвам "В България сме", ами по-политкоректно - "В Южна Европа сме"

  54. 54 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 736 Неутрално

    [quote#40:"cinik"]Във Франция има и достатъчно примери за напълно отворен пазар и ефективни социални, образователни структури и т.н.[/quote]

    [quote#28:"512"]във франция има доста нормални неща, но е и държавното регулиране на икономиката[/quote]

    Какво имате впредвид, че не съм запознат особено добре с Франция? Аз ги мислех за доста затлачени и неефективни, с огромен външен дълг.

  55. 55 Профил на А.Стоянова
    А.Стоянова
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Г-н Стойнев става шеф на МИЕ. Желая му успех! Добре е, че остават в едно м - во икономиката и енергетиката, които са тясно свързани. Г-н Орешарски е разделил програмата си по периоди и е очевидно, че най-срочните мерки са изпълними. Относно спорния въпрос, за необлагаемия минимум и компенсация на бюджета мисля, че при това състояние на Бг., като страна с най-ниски доходи и най-голяма разлика между бедни и богати, няма по-естествен подход от този. Проблем е липсата на мнозинство. Изненадана съм от становището на ДПС. Ясно е, че не е отказ от плоския данък за корпоративната ставка, а само необлагаем минимум на личния доход, което засяга над 80% от членовете на ДПС. И нека това е ясно за избирателите. По отношение на енергетиката, е извършена работа от МИЕТ на служ. кабинет. Предлагам на г-н Стойнев, да предложи на г-н Василев участие в МИЕ, с цел приемственост. Предложенията му за излизане от хаоса и свързани със законодателството, са полезни. Работил е и по важния въпрос, за създаване условия за продажба на ел.енергия, чрез конкурентна цена и контакти с потенциалните клиенти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK