Магистрала "Тракия" и Дунав мост-2 се наредиха сред постиженията и на служебния кабинет (допълнена)

Марин Райков и  Росен Плевнелиев

© Красимир Юскеселиев

Марин Райков и Росен Плевнелиев



Не е важно какво днес ще пишат журналистите, а утре какво ще пишат историците. Така Марин Райков се обърна в края на отчета си за управлението на служебното правителство към събралите се представители на медиите.


При президента Райков направи отчет за дейността на екипа си, който присъства на изявленията. Държавният глава Росен Плевнелиев също оцени работата на назначения от него служебен кабинет.


Магистрала "Тракия", саниране, електронно управление




"Ако е вярно, че животът на правителството се измерва със скоростта, с която създава врагове, ние наследихме противниците на своите наследници, но не наследихме подкрепящите ги", започна изявлението си Марин Райков, който управлява 78 дни. По думите му работата на екипа му не е била толкова лесна, въпреки липсата на парламентарен контрол, защото всяка седмица се подлагал на разпит от журналистите след редовните заседания на Министерския съвет.


След това започна да изрежда кое смята за постижения в работата на служебния кабинет. "Въпреки натиска, ние приехме правилата за парите на държавните дружества", изтъкна първото постижение той и добави, че не са били отбор "Б" на една или друга банкова групировка, а отбор "А" на България. "След всяка поредна медийна кампания, съответен журналист идваше при мен, за да попита дали съжалявам, че съм приел предложението на президента", продължи Райков. После пак следвала нова атака на друг журналист, който пак идвал с ехидна усмивка да му задава въпроси, но той все отговарял, че не съжалявал за избора си.


"Не ни стигна времето, предимно да приключим някои от инициативите, които обещахме", отчете все пак Райков и добави: "Не ни стигна времето да пожънем това, което посяхме пред очите на българските граждани".


Като основен успех подчерта, че правителството е успяло да организира прозрачни избори, но "друг е въпросът дали бяха честни". "Редица политически партии ни упрекваха, че не сме правили нарушенията, които те са правили, че не сме спазвали Изборния кодекс, който те приеха", отвърна на критиките към него за провелия се предсрочен вот на 12 май.


След това започна да изрежда още успехи. Сред тях се нареди поисканият от служебния кабинет анализ на сектор "Енергетика" от Световната банка на базата, на който ресорният министър изготвил предложения за промени в закона. "При срещата си с новия премиер Пламен Орешарски съм му ги предал".


Като успех Райков отчете увеличената безвъзмездна помощ от 50 на 75% за санирането на жилищните сгради, увеличението до 65 на сто бенефициентите малки и средни предприятия по Оперативна програма "Конкурентоспособност", както и увеличените средства по европейската програма "Джеръми".


"Инфраструктурните проекти запазиха темпа си на развитие", изтъкна още Райков. След това посочи, че съвсем скоро през юни ще бъде готов нов участък от магистрала "Тракия", а Дунав мост-2 също ще е готов, "въпреки че до преди седмица имаше опасност това да не е така".


Отново повтори, че се е подобрило финансовото състояние на държавата, а безработицата е спаднала с 1%. "Възстановихме тристранния диалог", добави още бившият премиер по повод срещите на правителството, синдикатите и работодателите. Изтъкна, че кабинетът е намерил резерви от 40 млн. лева, които е дал на най-уязвимите от кризата граждани, а 30 млн. лева са отпуснати по националните програми за заетост.


"Нямаше масови демонстрации, защото хората знаеха, че не сме част от проблема, а от решението", заяви още Райков. Като постижения посочи още, че се е увеличил броят на трансплантациите и е  осъществена гласова връзка между операторите на спешните телефони 112 и 150. Посочи като положително и продължилите преговори с Брюксел за средствата по европейските програми за следващия програмен период - 2014-2020 г.


Като министър на външните работи Райков отчете, че е успял да успокои международните партньори на страната, продължила активната подкрепа на разширяването на Европейския съюз. Успех било и постигнатото споразумение с Турция по проблема с превозвачите, застигнал кабинета в последните му дни на управление. Настоя и за общи празници с Македония.


"Ние наследихме оковите на един рестриктивен бюджет, но наследихме и обещания без опора в бюджета", обобщи Райков. Накрая благодари на екипа си, а на журналистите заръча да не се влияят толкова от парите и натиска на изпълнителната власт, а да пишат само и единствено истината. "Истината има значение", каза още той към репортерите.


Електронно управление, саниране, магистрала "Тракия"


"Служебното правителство се справи с двете най-важни задачи - успокои ситуацията в страната и организира провеждането на изборите", обобщи пък президентът работата на кабинета. Той се изказа първи и отчете същите постижения, каквито по-късно и Райков, но се спря повече на електронното управление, за което за първи път имаше министър, санирането и правосъдието.


По думите на Плевнелиев правителството е успяло да направи плавен преход към избора на нов парламент и кабинет, което било добър пример за приемственост. Похвали и работата на изборния борд към Министерския съвет и обществените съвети към министерствата, изрази надежда новият кабинет да продължи инициативата на президентството. Такава заявки вече бил дал новият икономически министър.


Според него екипът на Райков е променил сериозно тона между изпълнителната и съдебната власт. "То не командваше съдебната власт и създаде среда тя да може да функционира спокойно и да взима решения по съвест", смята Плевнелиев и добави, че така се е създал режим на диалог и сътрудничество, а не на диктат, режим на взаимодействие, а не на противопоставяне. "Проблемът на българската съдебна система винаги е бил, че политиците искат независима съдебна власт, но ако може със съдии, назначени от тях. Служебното правителство даде пример за обратното", заяви още държавният глава.


"Министерството на регионалното развитие и благоустройството отпусна допълнителни 100 млн. лева, с което стана възможно и хората, които не могат да осигурят и минималните 25% от ремонта за саниране на сграда, да могат да кандидатстват", посочи Плевнелиев по темата с изолацията на жилищата. Изтъкна и че процентът безвъзмездна помощ набъбна от 50 на 75 на сто.


"Електронното управление намери своето дългоочаквано решение", започна другата тема, по която често се изказва. По думите му само за 10 седмици екипът на Роман Василев е създал интегриран национален план за развитие на електронното управление. "Електронни обществени поръчки, здравеопазване, образование, правосъдие, единен орган на управление", изброи държавният глава и изрази надежда следващото правителство да спазва предвиденото в документа.


За реализацията на плана са договорени 120 млн. лева за следващия програмен период на европейското финансиране. "До 2015 г. България може да има сериозен пробив", смята още Плевнелиев.


Като успех на назначения от него кабинет посочи и нови обекти на нематериалното богатство, които са получили кандидатура за ЮНЕСКО.


"Всеки е в правото си да прави оценки на служебното правителство, но аз не мога да бъде безпристрастен", каза още президентът и добави, че един ден историята ще ни даде своята обективна и безпристрастна оценка, но той не претендирал за такива. "Служебното правителство успокои държавата, след като стартира работата си с безпрецедентни протести от 15 години, гарантира плавен преход към Народно събрание, не допусна сериозни грешки и даде пример за приемственост", обобщи Плевнелиев.


И всичко това без да им е била дадена и една минута спокойствие. "С малко пари постигна много", каза още той и добави, че това е било скромно и посветено правителство.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Магистрала "Тракия" се нареди сред постиженията и на служебния кабинет
    ===========
    Но според Орешарски не е важно кой е строил магистралата, а кой ще отреже лентата...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Трябва да я пробвам тази магистрала за която се пиши и приказва толкова много

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Нека президентът да отговори, какво става с магистрала Марица. Че за там няма да стигнат фланелките на Локо Пловдив. Цацаров спешно трябва да се обади на Марешки да поръча няколко комплекта нови екипи за Локото.

  4. 4 Профил на ihaveu
    ihaveu
    Рейтинг: 387 Весело

    Това е постижение, само и единствено на Боко Главата! Не му го отнемайте!

  5. 5 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тая магистрала се строи от 70-те години на миналия век така че бая народ може да претендират с принос към завършването и.

  6. 6 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 606 Неутрално

    [quote#2:"Count Grishnackh"]Трябва да я пробвам тази магистрала за която се пиши и приказва толкова много [/quote]

    Супер е! Като си връщах миналата година от Джулая пробвах последната открита отсечка, тази година май пак ще е така

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  7. 7 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1223 Весело

    Въх, отнеха му на Тиквата магистралата. Защо така, Райков?

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    Много баби, хилаво дете. Сега като почне да пропада и да се гъне, виновник няма да има.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Служебният кабинет си свърши работата добре. Толкова добре, колкото бе възможно в създадената ситуация.
    Да му благодарим като граждани за стореното и да му отдадем заслужените аплодисменти.

    Ecrasez l’infâme
  10. 10 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 428 Неутрално

    супер, хайде край с магистралите, че нали не можем да ги ядем

  11. 11 Профил на коколино
    коколино
    Рейтинг: 428 Весело

    До коментар [#1] от "Депутат 241":

    Ми така е . 92% от отрязаните лентички на Боко нямат нищо общо с него.
    Ама 1 милион идиота скачат и викат ура.

    Така че, който реже лентичка той е героят.
    Боко го въведе.

    кому е изгодно?
  12. 12 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1328 Весело

    До коментар [#2] от "Count Grishnackh":
    [quote#2:"Count Grishnackh"]Трябва да я пробвам тази магистрала[/quote]
    Давай, ама гледай да е преди да започнат да я затварят поетапно за ремонти.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  13. 13 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Добре че беше правителството на Герб и служебното, че да се случи тази магистрала, както и Дунав Мост 2. За съжаление, след година-две новоизлюпеното комуне Орешарски ще казва, че ги е построил по време на тройната и завършил сега....

  14. 14 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Заслугите според размера на крачката

  15. 15 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 639 Весело

    До коментар [#2] от "Count Grishnackh":

    Побързай докато още не е започнала да "сляга" тук там....

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  16. 16 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#12] от "ПАВЛА - Sorrylol":

    Хммммм, у вас никога нищо не изисква ремонт ли?????
    Аз доколкото съм чувал и виждал, едно нещо като се екплоатира, се износва и поврежда с времето. Или "магистралите" на Станишев са вечни, като плочките в твойта баня или боята по стените в стаите?!?

  17. 17 Профил на Kaloian Petrov
    Kaloian Petrov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#13] от "georgi_val":

    Орешарски може да си казва, каквото иска, но всички ние знаем и ще помним, че с всичките си кусури ГЕРБ промениха инфраструктурата и положиха основи за още по-големи промени. Не съм гласувал за тях!

  18. 18 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ама какви магистрали, мостове, метра и пречиствателни станции....Това са измишльотини на Борисов, нали ще го вкарваме в затвора.
    Трябва да се дава всичко това за социални помощи и пенсии - минимална пенсия 500 лв., минимална заплата 1000 лв. Нали така другарю Станишеф. И до април догодина 250 000 нови работни места. Цената на тока и парното замразени.
    Нали така.... да не се разсейваме от основните точки и да не си измисляме оправдания. Оправдания нещем искаме пари. Също така да се премахне плоския данък и още няколко такива точици имаше програмата. И пак не искам оправдания, сега сте на власт с пълно мнозинство.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  19. 19 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Ейййййй Боко ще се поболее сега!

  20. 20 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Снимки на напредъка по последния лот 4.2 на магистрала "Тракия" към 19 май 2013 г. благодарение на г-н Галин Градев, стр. 253-258 от форума:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1185569&page=253

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  21. 21 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    На подобни абсурдни изпълнения си спомням един бъзик от преди близо 20г на КуКу - "вие гледате това предаване благодарение на майка си и ба6та си".
    Да се смее ли човек, да плаче ли...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  22. 22 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    Споко, магистралата ще стане. БСПДПС ще платят още 200млн. на Божков че спря за 3-4 м строежа. Как виждате изборите ако ББ беше рязал лента на първата цяла магистрала?? всичко беше предвидено.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  23. 23 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Снимки на напредъка по последния лот 4.2 на магистрала "Тракия" към 24 май 2013 г. благодарение на г-н Галин Градев, стр. 258 и следващите от форума:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1185569&page=258

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  24. 24 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Това пък е голяма смешка. Бойко може да направи доста поразии, но магистралите са си негова заслуга.

  25. 25 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#16] от "georgi_val":

    Плочките у нас се сменят на 10 години поради "омръзване" и когато ги сложат са удобни за ползване, а не се спъвам в тях (като новата магистрала на вълни)) от там идват разликите, иначе няма нищо вечно.

  26. 26 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    [quote#24:"moti"]Бойко може да направи доста поразии, но магистралите са си негова заслуга.[/quote]

    Точно толкова, колкото са заслуга и онези километри магистрали изградени "от Живков".

    Ecrasez l’infâme
  27. 27 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Тя магистрала Тракия защото е постижение на всички правителства от 1989г насам, та затова е на това дередже при Пазарджик, при Пловдив, около тунелите. Представям си ако не беше постижение какво щеше да бъде - сигурно офроуд нива

  28. 28 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Тази магистрала ще бъде открита по времето на сегашния Парламент, така че нито ГЕРБ, нито служебният кабинет да не си правят устата, че е тяхна заслуга

  29. 29 Профил на Медунчо
    Медунчо
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Така написано заглавието е смешно и подигравателно.

  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 633 Весело

    Абе те да не се пъчат толкова много с магистрала Тракия, щото точно след 3 години ще се търси виновникът за качеството на построеното. И тогава няма да има толкова много кандидати за слава, бас ловя!

  31. 31 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1330 Любопитно

    До коментар [#27] от "chr81":
    Магистрала Тракия, както и всички останали магистрали са си моя заслуга! преди 2009 г нямаше даже и километър построена! Добре, че додах азе, за да започне животът, оти сичко беше умрело)))) Как ни вай срам, ве - един толкос тъп пожарникар кат мени да ва брои за Буда-ли толкос време? А уж сти учени ора...

  32. 32 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3857 Неутрално

    [quote#11:"коколино"]Ама 1 милион идиота скачат и викат ура[/quote] Ти явно си от останалите 6 милиона - онези, грамотните, които владеят бройната форма за мъжки род

    Доброто е заразно
  33. 33 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 532 Весело

    Магисралата "Тракия" пък и другите ше са успех на всеки кабинет както изглежда. Всички се изредиха да я броят за успех. Поне да си бяха разделили километрите : от тук до тук - кабинета на Боку ... от там до там - на служебния ... от туй място до онуй място - на Орешката ... и т.н. На всеки да се запази по некое парче асфалть та да се фали...

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#16] от "georgi_val":

    Само че, тоя ремонт ще го плащаме ние. Сещаш ли се разликата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тони!":
    [quote#34:"Тони!"]Само че, тоя ремонт ще го плащаме ние. Сещаш ли се разликата?[/quote]
    Не се сеща. Гербер е.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  36. 36 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    [quote#1:"Депутат 241"]Но според Орешарски не е важно кой е строил магистралата, а кой ще отреже лентата...[/quote]
    Това е по-скоро философията на Борисов.

  37. 37 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Август всички червени чучулиги дето пищяха, че асфалт не се яде да слизат от Магистрала Тракия и да фащат калдаръмите, да не припарват до метрото, да не припарват до пътни възли, мостове, да вървят на майка си у ------.

    Има ли живот след демокрацията ?
  38. 38 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Схема на напредъка по лот 4.2 към 30 май, автор oin:

    http://img507.imageshack.us/img507/1944/trakia423005.jpg

    Източник:

    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=103810675&postcount=5214

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  39. 39 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Много кусури имаше служебното правителство, но бе в пъти по-добро от предхождащото го и много пъти по-добро от наследилото го.

  40. 40 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Един читав път няма в цялата държава. Не знам какви ленти режат и какви участъци отварят и за какви заслуги става на въпрос. Такива осрани пътища няма никъде по света.

  41. 41 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Успехът има много бащи. Неуспехите са сирачета.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  42. 42 Профил на martosto
    martosto
    Рейтинг: 480 Весело

    Рязането на ленти трябва да стане работа на пълен работен ден! Високо платена и само за отговорни лица, истински миже!

    Не вярвай сляпо в идеали, защото лесно се трошат!
  43. 43 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    [quote#1:"Депутат 241"]кой е строил магистралата[/quote]

    Айде ти кажи кой ги е строил магистралите?! Само правителството на Боко ли?

  44. 44 Профил на p.i.p.
    p.i.p.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Магистрала "Тракия" и Дунав мост-2 се наредиха сред постиженията и на служебния кабинет


    боже господи!!!

  45. 45 Профил на volana
    volana
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Моите уважения,но и двете съоражения не са в експлоатация?!

  46. 46 Профил на volana
    volana
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Да поясня,че за "Тракия" визирам участъка Ямбол-Карнобат.

  47. 47 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    [quote#43:"dobrich"]Айде ти кажи кой ги е строил магистралите?! Само правителството на Боко ли?[/quote]
    Магистралите са строени от пенсионерите. Парите, с които трябваше да се актуализират пенсиите по швейцарското правило, както е по закон, им бяха отнети от правителството на Борисов и вложени в строителство. Така, че най-добре да се престане със спекулациите, чия заслуга са магистралите и да се признае, че са построени с пари, които е трябвало да отидат за пенсии, здравеопазване и образование, заедно с парите постъпили от европейските фондове.

  48. 48 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тони!":

    Ами че кой да го плаща ? Пакистан ли? Или Япония?
    Дай да не строим нищо, щото може да се наложи да се ремонтира. Да махнем асфалта и после с каруцуте ...

  49. 49 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 844 Весело

    До коментар [#40] от "mustak_dete":

    Е чак пък един читав път да няма, аде няма нужда!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#48] от "georgi_val":

    Ти като си купиш пералня, и тя се развали какво правиш, плащаш ли я, или отиваш с гаранционната карта в сервиза?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#50] от "Тони!":

    Магистралата не ти е пералня с гаранционен срок.
    На теб като ти измажат стената у вас с гаранционната карта ли отиваш при бояджията?

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#51] от "georgi_val":

    Мда. И при магистралата е същото. На теб като ти се прецака ремонта, отиваш и чинно си плащаш нов, така ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тони!":

    Кое е същото при магистралата? Има гаранционен срок или какво? Ако е така, значи че се плаща не от държавата, а от тези които поддържат гаранцията? Тогава за какво спорим? А ако няма гаранционнен срок, както няма гаранция при бояджията, си го плащаш ти ако след 2 години са ти за мазане пак стените. Или какво - ходиш да го биеш да ти го направи пак без пари?

  54. 54 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Ще отрежем лентата и на Дунав мост-2.
    Е, И КАКВО?
    Как се стига до Видин?
    И какво ще правиш в Румънско като минеш моста?
    Ъ-ъ-ъ!
    Въпрос за трима глупаци и тройни коалиции.

  55. 55 Профил на martosto
    martosto
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#51] от "georgi_val":

    До колкото знам при сключването на договорите за строеж на пътища и магистрали ИМА гаранционен срок. Фирмата изпълнител гарантира еди какво си качество например 5 г. Ако през това време настилката се изрони, даден участък потъне, ти (в случая държавата) сигнализира и проблемът трябва да бъде отстранен за сметка на фирмата изпълнител. Гаранционната карта е във вид на договор.

    Не вярвай сляпо в идеали, защото лесно се трошат!
  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#53] от "georgi_val":

    Я да видим какво твърди нормативната база в страната ни по тоя въпрос, че с гербави трудно се спори..:

    НАРЕДБА ЗА ВЪВЕЖДАНЕ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА СТРОЕЖИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ
    Чл. 19, (4) Минималните гаранционни срокове на изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти са:
    9. за съоръжения за автомагистрали, пътища и улици (мостове, тунели и др.) при ново строителство - 10 години; при основен ремонт и рехабилитация - 4 години;


    Магистрала Люлин, Боце я прие с 1 години гаранция. Това лекичко не те ли притеснява?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Голям смях! Всяко правителство се хвали! Ето каква е равносметката на изграждането на двете мегасъоръжения:
    1. АМ Тракия с дължина 360 км и начало -от 1964 до 2013 =49 години х365=17885 дни
    Сметката е :360 км :17885 дни=0.02013 км/ден , кажи речи една педя на ден !
    2.Дунав мост ІІ с дължина 1971 м и начало 13.05.2007 край 14.06.2013 г- или общо 2222 /бинго/ дни;
    Сметката е 1971 метра :2222 дни =0.887 м ,кажи речи един ярд на ден,нали е по британски стандард!
    А те нека си се хвалят политиците,ама то си е за срам!

  58. 58 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално



    Пъров ей това ме притеснява. До коментар [#34] от "Тони!": Че ми обясняваш, че аз ще плащам ремонта. Ако е в гаранция както някой обясни погоре в рамките на гаранцията, явно не плащам аз.
    Второ що се отнася до последният ти коментар - г-н Борисов (Боце не знам кой е) с колко приел Люлин - не знам и не съм прочел с колко я е приел. Но дори и да е 1 година както твърдиш (ако е вярно) е имало причина за бъде така.
    И трето ако аз съм "гербав", ти си комунист, ама не ти го навирам в лицето, нали ?

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3761 Весело

    До коментар [#58] от "georgi_val":

    Разликата е, че ти наистина си гербав, а аз доста трудно ще мина за комунист.
    Да обясня като за последно:
    Ако нещо е в гаранция, стойноста на ремотните се поема от изпълнителя. Ако не е - от собственика. Затова за собственика е изгодно да има максимално дълъг гаранционен срок. Точно затова, за защита на държавния интерес има и наредба по въпроса.
    Тази наредба, очевидно не е спазена, но ти излизаш с аргумента - " е имало причина за бъде така. "

    Ей богу, значи Боце (тоя, дето не знаеш кой е) първо не е защитил националния интерес, приемайки обект с много къс гаранционен срок, второ е нарушил и наредба, която е част от закон. Но ти не виждаш проблем. А ремонтите на Люлин са честичко.
    Същата работа ни очаква и при Тракия. Точно това казах и с първия си пост по темата, ма няма кой да чете.

    Стига съм те образовал за днес, важното е, че е имало причина да бъде така

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#59] от "Тони!":

    Да бе страшен си, добре че си ти че да се образовам. Айде дообразовай ме - колко е гаранцията на Тракия? Явно договорите са пред теб!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK