Дунав мост 2 е поел целия трафик от видинския ферибот

Дунав мост 2

© Надежда Чипева, Капитал

Дунав мост 2



След откриването на Дунав мост-2 през ГКПП - Ферибот Видин не е преминало нито едно превозно средство. Трафикът естествено се пренасочва към моста, който ще носи името "Нова Европа", предаде БНР.


Досега през новото съоръжение са преминали около 2300 превозни средства, повече са излизащите от страната. Сред тях са три туристически автобуса и около 30 мотоциклета.


Стотици пешеходци и велосипедисти от двете страни преминават през моста от любопитство и за развлечение през почивните дни, преобладаващата част са от Видин към Калафат, съобщи изпълнителният директор на Смесеното дружество за стопанисване и управление на моста Владимир Андреев.




Вчера стана ясно, че заради множеството фотосесии на моста се е наложила дори намеса на гранична полиция, за да бъдат предотвратени инциденти от спрелите за снимки туристи.


До края на месеца важи гратисния период, в който преминаващите по моста водачи не заплащат такса, а след това тази привилегия остава само за велосипедисти и пешеходци.


Очакванията са през първата година от функционирането на моста през него да преминават 415 000 автомобила.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    Нормално. Просто очакваните новооткрити работни места ще са за сметка на закрити работни места..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Видинския ферибот просто трябва да бъде закрит

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  3. 3 Профил на xart
    xart
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Супер Наистина добра новина, на фона на случващото се в наш'та мила родина

  4. 4 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Защо името му е "Нова Европа", а не "Европа"? Не сме от вчера в Европа, нито ние, нито Румънците.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  5. 5 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2419 Весело

    -Разгеле !!! -Доживяхме да имаме цели два моста между две "държави" ! -Дано да му върви "по-вода"! (на мостът)

  6. 6 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 492 Весело

    Странно, противниците на Бойко казваха, че това бил мост в нищото и никой няма да го ползва. Мога да цитирам никове от тук, които ореваха орталъка, колко безмислен бил тоя мост.
    А истината е друга и фактите го доказват!

  7. 7 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#2:"mtmvb"]Видинския ферибот просто трябва да бъде закрит[/quote]

    по-скоро да бъде силно разреден - само през уикенда да работи най -вече с развлекателна цел.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  8. 8 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 631 Весело

    [quote#6:"4u4o"]Странно, противниците на Бойко казвах[/quote]

    знам, че за твоята гербаджийкса глава тази мисъл е просто непоносима - но света е съществувал и се е работило преди ЕРАТА НА ВОЖДА.
    Моста е започнат мнооооооооооооггггггоооооо пред шланга да дойде на власт, както и метроооооотттттооооооо, както и Зала Армееееееееццццццццц ....

    Мда.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  9. 9 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#8] от "lonely_ninja":

    И ти си поредния лумпен, който заради партийните интереси е готов да обрече България на мизерия и нищета. И ти си против изграждането на България.
    Ела довечера на протеста, да се разберем по мъжки! А?

  10. 10 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Кой е по-опасен за държавата

    - Бойко

    + Станишев, Местан, Вален и компания

    айде, костовистчета, давайте

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#6] от "4u4o":

    Моста е дело на 4 правителства, та едва ли хората с това мнение са били противници баш на Боце. Очевидно, мостът е по-удобен от ферибота и това е нормално. Не затова е построен обаче, а за да привлича нов трафик. След като е поел само трафика от ферибота, такова нещо не се е случило. Няма да се случи, докато няма път към страната от него. Докато не се направи такъв път, да, мостът е в нищото.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#9:"4u4o"]Ела довечера на протеста, да се разберем по мъжки! А?
    [/quote]

    не ме заплашвай ве селянче
    !!!
    лумпел е оня дето се е навил на майката и си излязал ти.,

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  13. 13 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#6] от "4u4o":

    Ха цитирай! Да те видим!

  14. 14 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#6] от "4u4o":

    Ех, ако не беше Бойко - този образ, който те докарва, ако не до оргазъм, то със сигурност - до полюции, навярно и България нямаше да я има!!!Сигурен съм обаче, че ти - заблудено човече, нямаше да съществуваш!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  15. 15 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#6] от "4u4o":
    1-во Нито Буда е започнал този мост, нито го е завършил. Няма как противниците му да казват, че е мост към нищото, защото Буда изобщо не е участвал в съгласуването на трасето.
    2-ро Задачата на Буда беше да проектира и изгради съпътстващата инфраструктура и да накара румънците да направят същото - нищо не направи.
    Знаеш ли едно време как са играли играта на карти "Бридж"? Господарите са правили анонсите, а са оставяли на слугите си да разцъкат картите. Намираш ли сходство? Проектираха моста, намериха финансиране, сключиха договорите с румънците и оставиха слугите да го довършат.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  16. 16 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#2] от "mtmvb":
    Защо да не остане като "през-водна атракция" за пешеходци, в условията на пазарната ни икономика, Колега.
    Не разсъждавай като олигополист...

  17. 17 Профил на kokobo
    kokobo
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Браво Бойко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  18. 18 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Районният съвет на БСП в район "Витоша" поиска оставките на председателя на НС на БСП и Изпълнителното бюро.......

    Айдееееееееееееееееееееееее

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#10] от "mtmvb":

    Ти правиш разлика между двете точки ли?

    Ето ти мнението на хората от площада:
    http://sdrv.ms/11htmvu

    http://sdrv.ms/13L09Je

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на barmalei
    barmalei
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Два моста на 500 км река си е все още средновековие

  21. 21 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 631 Любопитно

    [quote#15:"cnn"]-во Нито Буда е започнал този мост, нито го е завършил. Няма как противниците му да казват, че е мост към нищото, защото Буда изобщо не е участвал в съгласуването на трасето.
    2-ро Задачата на Буда беше да проектира и изгради съпътстващата инфраструктура и да накара румънците да направят същото - нищо не направи. [/quote]

    в селските картуни на поклонниците на Тиквоний Пожарникарски времето се измерва след Раждането на Буда. За тях преди него нищо не е същвествувало.

    Бай-дъ-уей... след изборите се напълни с Гербаджийска измет този форум. Очевидно Цвъ поправи грешката си.

    ЗАБЕЛЯЗВАТЕ ЛИ КАК ЕДНИ И СЪЩИ ЛИЦА НА МНОГО СТАТИИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ТАЗИ - СЕ ОПИТВАТ ДА МАНИПУЛИРАТ ЯКО, ЧЕ ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА НА БСП/ДПС СА ГЕРБ?!

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  22. 22 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#11:"Тони!"]Моста е дело на 4 правителства, та едва ли хората с това мнение са били противници баш на Боце.[/quote]
    Върни се 2009-та година и виж репортажите за състоянието строежа. После ще си поговорим пак!

  23. 23 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Много добре !

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    [quote#2:"mtmvb"]Видинския ферибот просто трябва да бъде закрит [/quote]
    Чакай първо да видим дали моста ще изкара няколко седмици без да падне !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#21] от "lonely_ninja":

    Проблема е, че вие не искате да признаете нито един успех на правитествата различни от БСП-ДПС. Вие оплювате и Бойко и Костов, и останалите правителства. Разрушавате всичко и винаги след вас започваме да строим държавата наново.

    Казах ти, ела на протеста довечера, да си изгладим противоречията фейс-ту-фейс! А?

  26. 26 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#21] от "lonely_ninja":
    Като си представиш само, че спорим с хора, които са взели европейски средства за прослава на ГРОБ. Казва го и Мирослав Найденов на записа от къщата на Буда в Банкя.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#22] от "4u4o":

    Основния плюс на този мост е неговото местоположение. За това Боце има толкова принос, колкото и Саддам Хюсеин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 860 Любопитно

    До коментар [#4] от "cnn":

    Най-естественото му название е Траянов мост ако се вгледаме в историята, а имаме проход, тунел с това име.

    След близо 18 века той отново си е на мястото около стотина километра по-надолу от предишното му разположение.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    [quote#27:"Тони!"]Основния плюс на този мост е неговото местоположение. За това Боце има толкова принос, колкото и Саддам Хюсеин. [/quote]
    За 40г. това най-значимото нещо за северозападалия край на България!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#29] от "comandante":

    Може да бъде, но в момента не е.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#28] от "Reveal":
    Названието на моста трябва да е съгласувано с Румъния. Ако на тях "Траянов мост" не им говори нищо, ще се получи мост с две имена - едно българско и едно румънско.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#31] от "cnn":

    Прав си. Но "Нова Европа" е тъпо. Вярно, че в Прага има "Стара Нова Синагога", но пък в точно това ли трябва да ги гоним? След 100 години пак ли ще се казва така?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  33. 33 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#31] от "cnn":

    Със сигурност им говори, но е добре инициативата да дойде от нашата страна.

    Особено на фона на спора между други две наши съседки за едно също историческо име.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  34. 34 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#33] от "Reveal":
    С това име се чувствам индианка, която "Добрите господари от Стара Европа" идват да облагородят в "Нова Европа". Това име е тъпо и неуместно! Коя Калинка го измисли?

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  35. 35 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Следващият месец когато преминаването през моста ще бъде платено всички коли ще преминават пак по него защото е по-евтино и не чакаш да се събират коли както е при ферибота...

  36. 36 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#27:"Тони!"]Основния плюс на този мост е неговото местоположение.[/quote]
    Идиот, точно разположението му е най-големия минус. Ще обслужва само Община Видин и нема потенциал да отнеме от трафика на Коридор 10 в дъгосрочен план.

  37. 37 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Нова Европа ми звучи много тъпо. Можеха да помислят поне минута преди да му сложат име, но знам че мисленето не е на мода в съвременна България.

  38. 38 Профил на p.i.p.
    p.i.p.
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#36] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    идиот си ти! местоположението му е единствено в интерес на България! 3 и 4 мост да си отнема каквото си иска, но ТОЗИ мост трябва да си стои там.

  39. 39 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "p.i.p.":

    Малоумнико видински, местоположението му е в интерес единствено и само на град Видин и селата около него. Каква полза имат другите населени места и страната като цяло от точно това местоположение на моста, което удължава пътя към Румъния и Европа?

  40. 40 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#36] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    И какво предлагаш умнико, да завладеем Сърбия ли?
    Защо трябва непременно да оплювате всичко?
    Дори Сърбите признават че с със скоростния път Видин-Димитровград коридор 4 е алтернатива на 10.
    Строителството трябваще да започне тази година, февруари търга бе проведен и февруари бяха отворени офертите.
    Сега никой дори не пита баш Ореха на републиката какво става, кога...? Както 4 години не го питаха къде е моста?
    Пътя може и трябва да бъде построен за 2 до 3 години, стига да има желание. Пък после може някое комуне да го открие.

  41. 41 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#40] от "olly":

    Каква Сърбия да завладяваме бе адекват. Мостът е построен на възможно най-неправилното место, това е истината. Защо да си затваряме очите пред фактите? И каква връзка има тука политиканстването - кой го бил започнал, кой го звършил, кой го открил и т.н.?
    Ще има некакъв трафик през него докато сърбите не свалят пътните такси или не влезнат в ЕС, после всеки ще минава през Сърбия заради по-късото разстояние. Кой луд ще обикаля през Видин и ще си удължава и оскъпява пътя? Ако мостът беше построен малко по-на изток, тогава щеше да е друго.

  42. 42 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#41] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    Има европейски транспортен коридор номер 4, кретен такъв, и не си ти този който ще решава от къде да минава той. Моста е на този коридор. Алтернатива е на 10 и дава потенциал за развитие на западналия северозападен регион.
    Всеки ще си решава сам от къде да минава, времето когато идиоти като теб решаваха отмина.
    Какво щели да направят Сърбите и подобни кретенизми ги слушаме 7о години.
    Европа е опасана от магистрали за да има пътнико -и товаропотока алтернативи, той седнал да ръси комунистически тъпотии от миналия век.

  43. 43 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Заради надъхани местни патриоти и лобисти - на ви сега един безполезен мост...

  44. 44 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Туристите да бъдат така добри да си купуват румънски винетки за да нямат неприятни изненади на КПП-то на връщане

    http://www.roviniete.ro/bu

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#36] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    Ох миличкия... продължаваш с истерията, а? Да го бяха построили при Дуранкулак направо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#39] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    Ами точно в удължението е ползата, безполезнико. Ако не можеш да вденеш връзката, по-добре слагай въжето на врата и скачай.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на LILIAN
    LILIAN
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#34] от "cnn":
    "Коя Калинка го измисли? "
    Румънската!!!


  48. 48 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#42] от "olly":

    Неадекватен лумпен прост, тия нелепи лозунги ще ги обясняваш на некой психясал като тебе. Никой в Европа не ти заповядва през кои села и паланки да мине един коридор и къде точно да има мост, къде тунел и къде надлез за мечки, това си го решават държавите.
    Алтернатива БЕШЕ на Коридор 10, тъпчо, но в друга епоха - когато Югославия беше в изолация и война. Тогава беше замислен тоя коридор, вече е неконкурентен на сръбския, главно заради малоумното местоположение на моста, кето увеличава излишно дължината на коридора.

  49. 49 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#15] от "cnn":

    Да - во можеше да се строи още много дълго време. Не съм фен на ББ и калинките му, но трябва да сме обективни.

  50. 50 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "Тони!":

    И я обясни каква точно е ползата от удължението в случая, Психо? Полза от удължение имаш ако нема алтернативен маршрут, когато има два конкурентни - каква е ползата да го удължиш? То бива да си лумпен, бива да си смахнат параноик и теоретик на конспирацията, ама ти си нечовешки тъп просто. Най-тъпио...

  51. 51 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Асфалтът не се яде!

    И мостът не се яде!

    Браво,Бойко!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  52. 52 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#48] от "Фанатизиран костовист-параноик":

    Ето какво мислят сърбите, не мекеретата като теб разбира се.

    BBC izracunao da kamion sa 20 Tona robe ce da ustedi 120 E po turi.

    From Piraeus to Hamburg

    Route 1: Greece-Macedonia-Serbia-Croatia-Slovenia-Austria-Germany: 2,641km; cost for a 20-tonne lorry: 580 euros
    Route 2: Greece-Bulgaria -(Ruse-Giurgiu bridge) Romania - Hungary - Slovakia - Czech Republic - Germany: 3,157km; cost for a 20-tonne lorry: 500 euros
    Route 3: Greece-Bulgaria- (new Vidin-Calafat bridge) Romania-Hungary-Slovakia-Czech Republic-Germany: 2,780km; cost for a 20-tonne lorry: 460 euros

    Calculations refer to a trip from the Greek port of Piraeus to the German port of Hamburg. Costs include road tolls and fuel, but not waiting. Source: Fanty-G Transport
    (Joca, 14. jun 2013 19:57)

    http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=723003
    Разсъжденията ти са като на типично комуне което дори и не си помисля да дава на хората алтернативи и възможности. Вие понеже сте овчари и мисленето ви е стадно.
    Дори и да остане с регионално значение, моста пак си заслужаваше да се строи, както и трети и четвърти ако трябва.

  53. Името "Нова Европа" е обида за интелекта и добрия вкус, на каквато са способни само безумни комунистически номенклатурци.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  54. 54 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Въпреки че Дунав мост 2 е официално открит , транспортната инфраструктура до него ще бъде ремонтирана в следващия програмен период с европейски пари – т.е. в периода 2014 – 2020 г

  55. 55 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#52] от "olly":

    Абе форумен плъх, какво ми цитираш сръбски коментари. Каза ти се кратко и ясно - ще има некакъв трафик докато сърбите не свалят пътните такси. После не. Това е истината глупако, тя не ме прави комунист. Виж че защитавам ГЕРБ под другите статии, но е против убежденията ми да казвам на черното бело. Ти като си безпринципен форумен лумпен си джафкай по лумпенски, но не ми губи времето.

  56. 56 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#15] от "cnn":

    Пишете крещящи несериозности. Да се върнем към смислеността:

    [quote#15:"cnn"]2-ро Задачата на Буда беше да проектира и изгради съпътстващата инфраструктура и да накара румънците да направят същото - нищо не направи.[/quote]

    "Съпътстващата инфраструктура", разбирана като магистрална или скоростна и жп връзка между София и моста ще има толкова висока стойност, че няма да може да бъде построена дори ако всички средства от ОП "Транспорт" за цял един финансов период се пренасочат само към нея. В такъв смисъл очевидно е, че Борисов не е могъл да има подобна задача, а Вие просто спекулирате недобронамерено. Пример: едничко модернизирането на жп линията за скорости до 160/200 км/ч ще е неколкократно по-скъпо от довършването на "Тракия"! Освен това не е вярно, че нищо не е било свършено. Процедурите по възлагането на проектирането на трасето Ботевград-Видин са в ход, строителството на обходите на Монтана и Враца е в още по-напреднала фаза, а строителството на отсечката Ботевград-Мездра ще може да започне веднага щом бъде осигурено финансиране.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  57. 57 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#54] от "rio":

    Инфраструктурата до моста беше ремонтирана през предишните години и в момента е в що-годе прилично състояние. Това, което тепърва ще се случи, е модернизирането и увеличаването на пропускателната способност на инфраструктурата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  58. 58 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#53] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    И тебе ли те блокират, доколкото знам се изказваш културно и не нарушаваш правилата? Такава цензура като в Икономедия нема и в Северна Корея. На мен смахнатия админ-костовак ми ровеше в старите мнения от месеци назад, за да събере достатъчен брой изтрити и да ми сложи по-дълъг бан около изборите. Стигна се до парадокси да маркира като обиден коментар в който наричам Батков и Тонев "арогантни" и т.н.

  59. 59 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ще има такъв трафик какъвто е интереса, а той ще нарастне в пъти с пътя Видин-Ботевград, ако ти изхождаш от някакви кретенски мераци, да вземаш целия трафик на Коридор 10, проблема си е твой.
    Това никога не е била целта на този мост, а да даде алтернатива и потенциал за региона.

  60. 60 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#28] от "Reveal":

    Би било нелепо българската държава да е построила този мост, давайки 2/3 от стойността му от собствения бюджет, а накрая да му даде име, което румънската национална митология възприема като "свое". Същото се отнася и за римското име Бонония. Впрочем според мен мостът изобщо не се нуждае от някакво особено, символично, гръмко име. Техническото "Мост Видин" е и просто, и практично.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  61. 61 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#58] от "Фанатизиран костовак-параноик":

    Да, преди изборите неколкократно за по една седмица. Без изключение за критики към информационната политика на "Икономедиа". Не за псувни.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  62. 62 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 860 Любопитно

    До 60. Добре, нека форума да гласува. Между другото форум също звучи добре.

    Кое название на втория мост над Дунав предпочитате?

    + Траянов мост

    - Мост Видин

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  63. 63 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#43] от "Фанатизиран костовак-параноик":

    Прекалявате с краен песимизъм и груб език.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  64. 64 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#59] от "olly":

    Какви кретенски мераци бе ollygofren, като ще се прави алтернатива защо да е неконкурентна на Коридор 10 и да се разчита само на по-ниски такси и временната политическата обстановка в Сърбия като некви крехки предимства? Защо да хвърлим неколко стотин милиона за нещо, което е слаба алтернатива и е спорно колко ще се ползва? И как мислиш че румънците ще направят магистрала от другата страна на моста, след като добре знаят че проектът е грешка и нема да доведе до силен трафик?
    Не олиго..., никой не иска да отнема целия трафик на Коридор 10. Пътуващите за Южна Европа ще продължат да минават през Сърбия. Но ако мостът беше по-на изток и се направи магистрала и тунел под Шипка, целия трафик за Северна и Централна Европа ще минава от там. Немаше да има конкурентна алтернатива през Сърбия и съответно пътните ни такси и таксите на моста щеха да са по-високи, а турските тираджии да си плащат като попове. Ако ще правим дъмпинг на сърбите, каква ни е ползата от кръстопътното положение и факта че през нас минават 20 еврокоридора? Нали требва да пълним бюджета и да си избиваме парите за инфраструктурните проекти?

    И каква алтернатива и потенциал дава на "региона"? Кой регион? Става въпрос за община Видин само, никакъв регион. За другите области е неизгодно да обикалят през Видин.

  65. 65 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    До коментар [#62] от "Reveal":

    Имената на подобни съоръжения не бива да се подлагат на гласуване. Изобщо не споделям вярата в рационалността на допитването но гражданите по всякакви теми. Голямата част от хората не могат да преценят нито символичната стойност, нито евентуалните международни измерения на различните варианти. Ето, например Вие явно не схващате какво в символичен аспект би означавало даването на име, което в Румъния се приема като повод за особена национална гордост, като елемент от собствената национална история, а това трудно може да се каже и за България. Това ще е откровено самоунижение, тъй като мостът съществува благодарене най-вече на усилията на България и въпреки волята на политическата класа на Румъния.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  66. 66 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#61] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Е ако е било за критики може да са те трили заради коментари несвързани с темата. Мен ме триеха за думи като "арогантен" и "некомпетентен" които си беха на 100% по темата на статиите.

  67. 67 Профил на Фанатизиран костовак-параноик
    Фанатизиран костовак-параноик
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#63] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Не е песимизъм а обективизъм и малко максимализъм.
    А грубия език си го просят некои - като обясниш едно и също 10 пъти и пак не схване или се прави на луд, какво да му пишеш културно. А и не страдам от излишна превзетост, нито градя форумен авторитет.

  68. 68 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 409 Неутрално

    А сега ще останат безработни десетина семейства на фериботаджии...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  69. 69 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Мостът е голямо събитие - най-големият строеж в Бг през последните 50 години - ще оживи Северозапада - стига само с негативизъм - нещата ще се оправят - Бойко ще си дострои магистралите и бг ще бъда друга!

  70. 70 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#68] от "geo_19":

    Да разбирам ли, че е по-добре мост да няма, заради 10-на семейства на фериботаджии? Знаеш ли що народ остана (временно) без работа с навлизането на това нещо, огкъдето си пишеш постинга?

  71. 71 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    [quote#69:"richardnixon"]Бойко ще си дострои магистралите[/quote]

    Магистралата до моста трябваше да бъде приоритет!.......

  72. 72 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3775 Неутрално

    До коментар [#14] от "salvador":


    До коментар [#15] от "cnn":

    Май не знаете, че в краят на управлението на тройната коалиция работата по моста беше спряна, две от секциите не бяха положени. Никаква инфраструктура и се говореше усилено от всички, че този мост води в нищото и няма смисъл от строежа му. Докато дойде ГЕРБ на власт, след като дойде ГЕРБ на власт се оказа, че лимита за построяването на моста бил надхвърлен, ЕС поради тази причина спрял финансирането на проекта защото нямало яснота за какво са били охарчени парите за моста, фактури никакви.Че наново ходене по мъките от ГЕРБ с обещанията моста да бъде завършен в срок и Евросъюза отпуска нови пари за да бъде довършен моста. Това е накратко довършването на моста от Борисов.

  73. 73 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Гневно

    [quote#69:"richardnixon"]Бойко ще си дострои магистралите[/quote]
    Магистралите бяха почнати от други. Магистрала Тракия, примерно, е стартирана преди.....40 години. Не си приписвайте всички заслуги на вас!..........

  74. 74 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Айде малко повече обективност, а!?
    Мостът е "тъпотия",
    Вероятно другия месец и магистрала "Тракия" ще е "тъпотия"!
    Ако всяко едно правителство след 1989 година беше оставило подобни "тъпотии" на следващите, а не само да се разграбва България, май друга щеше да е сега "картинката".

  75. 75 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Любопитно

    [quote#74:"ND"]Ако всяко едно правителство след 1989 година беше оставило подобни "тъпотии" на следващите[/quote]

    Дали пък всяко правителство след 1990 г. е имало същите възможности да ползва фондове на ЕС, каквито имаше правителството на Борисов?!

  76. 76 Профил на p.i.p.
    p.i.p.
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#39] от "Фанатизиран костовак-параноик":

    глупак и малоумник ще викаш на майка ти и баща ти!

    а си толкова неграмотен, че не разбираш, че моста е изгоден единствено на България и Видин е част от България ако не знаеш!
    и между другото не съм от Видин, но това не ми пречи да се искрено да се радвам за придобивката за града!...

  77. 77 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Едно време, като учех в училище за Средновековието, се чудех колко лакоми и лоши са били тогавашните владетели, че товарели хората с такса "мостнина". А то си било в реда на нещата.

    malart.blog.bg
  78. До коментар [#77] от "malart":

    Съвременната игра с идеята за средновековната менталност и... мостнината:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZnxvUuSzbMI

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  79. 79 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#21] от "lonely_ninja":

    Прави впечатление и активизирането на левите привърженици или по-точно - на тези, които искат да се запази това управление.А за гербаджиите си прав - плъзнаха!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    До коментар [#50] от "Фанатизиран костовак-параноик":

    Като излезеш извън границите на страната ни някой път, тогава ще видиш какви алтернативи има. Алтернативи вика... На картата ли ги видя, смешич?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Добрич,
    Дали пък предишните правителства управляваха в условия на световна икономическа криза?
    България е член на ЕС от 01.01.2007 г.
    Ирландия забогатя "на входа на ЕС".
    Не оправдавай алчността на предишните правителства!
    Силно се съмнявам, че лично ти "си се облажил".

  82. 82 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#81] от "ND":

    Не оправдавам никого! Просто се хвалите и си приписвате повече заслуги, отколкото заслужавате! Не разбирате ли, че си правите антиреклама сред мислещите?!

  83. 83 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 833 Неутрално

    ?!? Що за абсурдно заглавие. Ами очевидно няма луди, които само за "достъп до пристанището" да платят 6 евро, след това за колата, че и по няколко евро на пътник!!! Това фери да го закарат при Свищов например.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  84. 84 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Добрич, да се разбереме,
    Сред "дясно мислещиге" по дефиниция има много повече мислещи, отколкото между "ляво мислещите".
    Един ляв лидер беше казал "И зелени да си боядисаме косите, пак ще гласуват за нас."
    Жал ми е за възрастните жени в маршрутката по дефилето, които с треперещи крака стигнаха до изборните урни, само и само да подкрепят "Партията-майка".
    "Червената мафия" отново ги употреби!

  85. 85 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Браво на Иван Костов и германеца Бодо Хомбах който заставиха румънците да строят моста точно на това място .Новият мост може да се отрази и на магистралните такси в Сърбия ,по едно немско изчисление пътят Солун -Хамбург през Дунав мост 2 е по евтин с около 120 евро от маршрут през Белград, за отношението на сърбите към него може да съдите от коментар в техен форум в който се призовава Бата Живойнович да събира своите партизани и да тръгват да го взривяват .

    Натиск, постоянство и търпение.
  86. 86 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Когато сме сменили цървулите с обувки майсторите на цървули са "фалирали". Това се нарича прогрес.

    Too much цензура Баце.
  87. 87 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Че нали това е част от целта за построяването му!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  88. 88 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 544 Весело

    И тия, които имаха работа във Видин, и те я загубиха.

  89. 89 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#85] от "do":

    Дано мостът да бъде припознат не като алтернатива на Коридор 10, а като Алтернативата. В противен случай: при вложени 255 млн. евро от наша страна и очаквани около 415 000 преминали автомобила за година аритметиката показва много дълъг период на изплащане, граничещ с невъзможното.
    И друг път съм го казвал, че много закъсняхме със строежа на моста (моментът на войните в Югославия и нейната изолация отдавна са в миналото). Надявам се Мостът на Видин да не "краде" трафик от този в Русе, защото това ще бъде преливане от пусто в празно. Нежеланието на Румъния да влага средства в инфраструктура все още прави новия мост проблемен.

  90. 90 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Името на моста "Нова европа" не е адекватно, много по-адекватно щеше да бъде "Квазиевропа". Само един аргумент: по него могат да се движат влакове със 160 км/ч, а след него от Видин до Мездра - с ..... 50 км/ч.

    Въпреки всичко това, разбира се, мостът е и успех, и техническо постижение!

    Но този успех и това постижение са на ЕВРОПА, а не на супертъпите източноевропейски тикви от двете страни на водата!

  91. 91 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#70:"8th_ball"]Да разбирам ли, че е по-добре мост да няма, заради 10-на семейства на фериботаджии? [/quote]
    Я се постави на мястото на фериботаджиите... От утре те са на борсата.. ще изкарат една година максимум.. и после? Нали не очакваш те да ръкопляскат на откриването на моста?
    Същата работа и с АЕЦ Белене (ако беше се построило). Ще трябваше да се затворят Марици №1, 2 и 3 в пакет. И щяха да останат безработни 10-15 хил. миньори, а покрай тях и още 50 х., които са разчитали на техните заработки.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  92. 92 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Браво!
    Значи има интерес, който все повече ще се засилва...

  93. 93 Профил на malevv
    malevv
    Рейтинг: 259 Неутрално

    От София до Унгария сега през Видин е 640км, а през Белград е 600км. Пътни такси 9 евро (виетката в Румъния може да се ползва два пъти) срещу 12 евро.
    http://koli.bghot.com/kola-evropa.php
    Някой знае ли как е това в часове?

  94. 94 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Малко тъпо мостът да се казва "Нова Европа". Сами си го начукваме. Мостът трябва чисто и просто да си се казва "Видин-Калафат". Кво толкова, така и хората, които ще минават ще знаят за кой мост става въпрос. Иначе сега му е времето да се започне с инфраструктурните проекти от Видин до София и от София до Кулата.

  95. 95 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#90] от "Красимир Кабакчиев, дфн":

    Дреме и на Европа за твоя мост....Ако не бяха усилията на експерите в България да обяснят на Костов ефекта от този мост, едва ли той щеше да предприеме такава офанзива. Да не забравяме, че идеята за мостът дойде малко след бомбардировките над Сърбия...Това бе формалният повод Костов да започне сериозно да лобира в полза на новия мост. Останалото е само следствие.

  96. 96 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 720 Весело

    "Дунав мост 2 е поел целия трафик от видинския ферибот"
    Интересно заглавие,като че ли има друга алтернатива или може да се случи обратното.....

  97. 97 Профил на ivodor.atanassov@abv.bg
    ivodor.atanassov@abv.bg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#90] от "Красимир Кабакчиев, дфн":

    дрисльо

    Заговори, за да те видя!
  98. 98 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1111 Любопитно

    Вижте опашката от тирове, чакаща след моста пред контролния пункт на румънска територия, от 1:50 нататък:

    http://www.youtube.com/watch?v=I_PD-oZKNpo

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  99. 99 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 566 Неутрално

    007

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  100. 100 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 833 Неутрално

    И за к'во е тая опашка от тирове?! Не могат да им съберат таксата ли? Подозирам, че затова и колите са ги пуснали безплатно

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK