Тъй тъй, велосипеди ще ми карат, за без пари ще се придвижват и само да пречат на шофьорите, които и акциз, и глоби и рушвети плащат! КАТ да не са шарани, че да не завземат и тая ниша!
Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!
Правилно. Колоездачите са участници в движението (и то най-рисковите) и трябва също да спазват правилата на движение. Ако не го спазват - глоба. Друг е проблема, че без велоалеи не винаги това е лесно. Но това не е извиниение за примерно каране в насрещното движение и там подобни.
Точно така!! Правилата са за всички. Моите печални наблюдения са, че велосипедистите във Варна масово нямат никакво уважение към Правилника за движение по пътищата. Постоянно ми се случва да карат в насрещното или още по-гадно - в ЛЯВАТА част на платното / лентата. Миналата седмица за малко да блъсна един, защото беше вече 9 вечерта, светлоотразителите му бяха кални, а той не носеше каска / жилетка, така че да го видя.
Преди години чичо ми блъсна колоездач, който като пич си бил преминал на червено на светофара, при това летейки с бясна скорост. Не беше по вина на чичо ми и не му повдигнаха обвинения, но му се взе здравето, че е блъснал момчето и го е потрошил.
А къде са описани задълженията на водачите на велосипеди и по какъв начин последните показват, че са запознати с тях ? Къде са описани изискванията за техническо на велосипедите и как велосипедистите показват, че са запознати с тях ? Поради това акцията на КАТ е незаконна. Всичко друго е наред велосипедите им пречат. Половината мотоциклети се движат без видими рег. номера, но това не е проблем, нали ? Както са я подкарали скоро ще въведат курсове за велосипедисти, за пешеходци, за дишащи въздух и т.н.
"Преди да поискаш, помисли какво си дал"
Силно съм против подобни акции. Разбирам да е заради нарушаване на правилата за движение - например преминаване на червено, като в описния случай. Но заради технически неизправности на велосипеда е абсурдно. Те още малко ще въведат годишни технически прегледи.
Велосипедситът носи отговорност за поведението си на пътя със здравето/живота си, защото е съвсем незащитен. Не е като да е обграден с желязна ламарина и да може да прегази 10 човека чакащи на спирка.
А КОЛКО КАРУЦАРИ СА ГЛОБЕНИ за преминаване по централни улици, тунели, дори в насрещното движение???ВЪОБЩЕ!
на братчедите не смеят да направят забележка , а се фукат ,че са глобили велосипедисти!Не е ли редно в началото да се вкарват в правия път на правилата за движение с остри забележки, да има шумна кампания и люти закани ,като за каруците и кучетата, а после да глобяват.
До коментар [#12] от "vladicar":
Глупости. Непознаването на закона не е извинение за нарушаването му. Още от римското право се знае това.
Пешеходците как си знаят, че не се пресича на червено, а изпит за книжка не са минавали. На всеки ученик в първи клас трябва да му е ясно, че колоездачи и мотори трябва да се движат в най-дясната лента, близо до тротоара. Дали се спазва? Масово - не, елате да видите околовръстното във Варна.
До коментар [#16] от "Калник":
Технически неизправности означава например да нямат светлоотразители. Знаете ли колко е опасно това вечерта? Ако не се лъжа, колоездачите трябва да носят каски и жилетки, а това също не се спазва.
Задълженията са описан в в правилника за движение по пътищата. Същото се отнася и за изискванията към велосипедите - http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345.
Няма начин да покажеш, че си запознат с тях, просто защото няма изпит.
P.S. Отново има коментари за жилетки, каски и т.н., но в закона просто няма такова изискване. Жилетката е задължителна само ако е извън населено място и е тъмно или има намалена видимост (между другото е написано много объркано). А после водачите на МПС се сърдят, че колоездачите на познавали закона ...
http://f1.f-e-n.net - Формула 1 каквато трябва да бъде
Не става въпрос за това. Говорим, че в София има около 1000 пъти повече автомобили, които правят също хиляди пъти повече нарушения, но пък не съм прочел полицията да е глобила 28,000 водачи в София за същия период. Това е проблемът! Пълно е с джигити, а полицията спи. Особено се правят на заспали пред мутри с лъскави коли.
До коментар [#12] от "vladicar":
Всички въпроси, за които говорите са описани в закона за движение по пътищата. Ето как той започва:
Чл. 1. (1) Този закон урежда правилата ...правата и задълженията на участниците в движението и на съответните служби и ...както и принудителните мерки, които се прилагат, и наказанията за нарушаване на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове.
Колоездачите са участници в движението (както и пешоходците).
Незнанието не оправдава. Аз например никъде не съм се подписвал, че няма да убивам и нямам документ, който да удостоверява, че знам, че убийсвтото е подсъдно. Ако (не дай си боже) убия човек трябва ли въз основа на горното да ме оправдаят. Ще ви кажа две типични нарушения на колоездачите, които са много опасни, най-вече за тях. Първо, карат в платното срещу движението и второ, когато пресичат пешоходна пътека не слизат от колелото.
Аз съм шофьор от 34 години, колоездач (активен) от 50 години и пешоходец от 54 г. Не ругая едни за сметка на други - просто всички трябва да се подчиняват на закона (и да го познават).
Колоездачи може да глобяваме, но лумпени като Сидеров който произволно си затваря цели улици - няма проблеми. Това не е демократична държава! Държава има когато има равенство пред закона, а не когато някой афишира че е депутат и си прави каквото иска, а хората които следят за спазването на закона ги е страх да направят нещо, защото няма никакви правила.
До коментар [#21] от "mail123456":
Да, погледнах, прав сте. Каските са задължителни за мотористите, не и за велосипедистите, обаче са длъжни да имат светлоотразители. Последните не вършат работа, ако са кални, счупени или изобщо липсват.
Децата трябва да учат правилника (още от първи клас - да кажем по 5 часа годишно) поне що се отнася за пешеходци, велосипедисти, ролкови кънки ... Щом да на уличното платно - трябва да спазват правила.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
[quote#5:"palpatin"]Правилно. Колоездачите са участници в движението (и то най-рисковите) и трябва също да спазват правилата на движение. [/quote]
Напълно съм съгласен! Въпросът е че са по-слаби (поради законите за разпределението на масата и импулса) от тенекиените таралясници при един удар!
[quote#5:"palpatin"]Но това не е извиниение за примерно каране в насрещното движение и там подобни. [/quote]
Пак съм съгласен! Ама какво да кажем за тези с лаченките джипове, които карат безнаказано в насре6ното?!?
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
[quote#13:"_franprix_"]Не знам защо колоездачите особено държат да ги смятаме за пичове само защото карат велосипед. [/quote]
Не държа никой да ме смята за пич! Мисля обаче че за приджижването на 70-80кг месо и кокали из града е много по-смислено да се използва мускулна сила и 15кг велосипед, вместо бензин и 1500кг джелезо.
Да не говорим за задръстванията, въздуха, паркирането и какво ли не - все теми, които вие явно отказвате да проумеете доколко актуални са.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
[quote#1:"Кон с капаци"]треба глоби матряла от добро не разбира[/quote]ГЕРБерите нали започнаха с глоби ... за фарчета и за коланчета ... Сега не са на власт и ходят по протести. Глобените са мотивирани да гласуват ...и знаят СРЕЩУ кого Подхода трябва да е комплексен ... и първо с добро С терор над шофьори и масови глоби при демокрация не можеп да се задържиш на власт.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Има безотговорни велосипедисти, дума няма! Майката на едни приятели един такъв я бутнал и после избягал, жената възрастна, слава Богу без счупвания, но с натъртвания и какво ли не...
Хората не е добре да се делят на велосипедисти и автомобилисти, алпинисти и други - а да се гледа дали са разумни, отговорни за действията и бездействията си, дали осъзнават че тяхната "свобода" е до там където започва тази на другите, че има правила и закони, които СЛЕДВА да се спазват!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Абе кви кинти ще вземеш от младежта, това е прах в очите...
Тези младите карат велосипедите където си поискат и с каквато скорост си поискат, и пияни и дрогирани
И ВЪОБЩЕ ПРЕЧАТ, ПОНЯКОГА И НАРОЧНО СЕ БУТАТ В ГЪСТОТО ОТ ПЕШЕХОДЦИ...
АРЕ СТИГА ГЛУПОСТИ, вие си карате по тротоарите повече отколкото по пътя за коли....
Колко хора, пешеходци пострадаха на тротоара заради вас...
Въобще тротоарите са място за паркиране, за велосипедиране, за кръчмиране, за плюене...
Само не са за пешеходци...
То и кметицата подпомага тези дейности..
Само в една непоправимо ненормална страна може да има отрицателно настроение към велосипедистите. В цивилизования свят колоезденето се поощрява и дори министри и заможни хора ходят на работа с колело. Ама откъде у наш сельо тая информация....
Тука разбрах, че колоездачите имат право да нарушават закона за движението, защото:
- има каруцари по улиците
- има джипове по улиците
- не изхвърлят изгорели газове
- и са пичове
- не глобяват мутрите
Правилно!
Колоездачите ислкат да се ползват едновременно от предимствата на пешеходци и водачи на МПС.
Освен това редовно карат без светлоотразители, както и без жилетки в сигнален цвят.
Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим!
Куките хванаха бандитите и лица като Пеевски, Маргини, Паши и така нататък, а сега се занимават с колелетата. Правителството пък се занимава с цигарите и дима. Смешно е, смешно.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Аз карам колело, но ще ви кажа, че подобно на шофьорите и пешеходците, културата на велосипедистите е НИКАКВА!
Елементарен пример: колело на пешеходна пътека се БУТА, а не КАРА, защото в един момент човекът с автомобила не може да прецени, дали внезапно няма да тръгнете по пътя!
Подобен проблем ми се случи (в ролята на шофьор): движещ се успоредно до мен велосипедист на пътя реши, че трябва да завие внезапно наляво през пешеходна пътека(превръщайки се мигновено в пешеходец?!), която приближавах(за щастие с малка скорост).
А за употребата на алкохол направо да ни се говорим!
Това е пълна простития, всичко оправиха в държавата, че почнаха с велосипедите да се занимават. А тия дето задръстват тротоара и не може човек да мине ? Или тия дето паркират на велоалеята или пешеходната пътека ? Живея в Наджеда и веднъж бях свидетел как патрулката си кара във велоалеята, за Бога! И тая "акция" е само прах в очите..- когато ти потрябва полиция ги няма никакви, но като не ти трябват четири патрулки ще те барикадират в центъра и ще те глобят с 50лв. щото нямаш звънез на велосипеда ...Щях да се смея, ако не беше жалката действителност, която е точмо такава..
Големият проблем е, когато се придава значимост на простотията.
До коментар [#12] от "vladicar":
Всичко е описано в закона за движението по пътищата. Непознаването на закона не оправдава неспазването му. Аз карам доста колело, карам и кола, ходя и пеша. Ако всеки си спазва правилата, за всички ще е много по-лесно, безопасно и удобно.
В крайна сметка от велосипедиста не се изискват чудеса:
- фар с бяла светлина отпред,
- фар с червена отзад,
- звънец,
- светлоотразители на гумите,
- жилетка през тъмните часове на денонощието,
- изправни спирчаки
- да се движи в дясно на най-дясната лента.
Общата инвестиция може да бъде под 20лв.
[quote#42:"2.5"]Освен това редовно карат без светлоотразители, както и без жилетки в сигнален цвят.
Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим![/quote]
Не е така, но явно е трудно да се "спори" с хора които имат готови отговори.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Прочети си ЗДП и ППЗДП ШАФЬОРЕ а и останалите плювковци, за да разбереш, че жилетките са задължителни само ИЗВЪН населено място,каските НЕ СА задтлжителни а се слагат не светлоотразители а светлини, червена отзад, позволено е да мига и бяла отпред (също е позволено да мига) в тъмната част на денонощието.
Комплексираните некадърни шофьори, дето самите те не знаят и не спазват закона, велосипедистите все са им криви
[quote#42:"2.5"]Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим! [/quote]
В кои европейски държави е така? С факти моля! каските са задължителни доколкото зная в Канада и можеби Австралия, от скоро и статистиката показва, че влиянието им върху безопасността в градски условия е спорно.
Пълна глупост е да се глобяват колоездачите. що за идиотия - вместо да поощряват ползването на велосипеди, те тръгнали да ги проверяват и глобяват, сакън да не пречат на безобразното движение в София...
До коментар [#42] от "2.5":
Каските не са задължителни в почти всички държави. Чел съм изследвания, че човек като кара с каска се чувства по-спокоен и рискува повече докато кара. Другите участници в трафика също внимават по-малко, когато колоездача е с каска. Не споря дали това е така или не . Отделно масовите колоездачните каски не предлагат истинска протекция - трябва да се кара с каска за планинско колоездене, за да има смисъл.
А на КАТ мога само да кажа, първо да идат в центъра за градска дебилност и да обяснят на дебилите там, че спирането на 5 метра преди пешеходна пътека скрива видимостта и създава пряка опасност за пешеходците и най-вече за по-ниските (разбирай деца) затова е и ЗАБРАНЕНО от закона, но не и за центъра-партийна касичка. Всеки може сам лично да се убеди в това на Стамболийски например а и не само, където местата са разчертани на по-малко от метър преди пътеките
Естествено, че акцията е пълна простотия.
КАТ-аджиите си имат норматив и трябва да си го изпълнят.
А ако трябва да говорим сериозно проблемите са и от двете страни.
Съгласен съм а глобяват колоездачите, които карат по тротоара или по платното при налична велоалея. Обаче какво правим когато тя отсъства както е в 99% от случаите?
Аз например освен колелото влача със себе си ей такова чудо с две чавета вътре. http://2bfree.bg/index.php?route=product/product&product_id=50
Знаете ли как се кара с това чудо по тротоарите без на децата да им изпадат зъбите. Ами никак. Повечето тротоари са като бомбардирани. Да не говорим за малоумния нашенски почин стълбововете да са по средата на тротоара. В Банкя например тротоара е толкова тесен, че въпросните стълбове е НЕВЪЗМОЖНО да бъдат заобиколени нито от ляво нито от дясно.
В същото време не може да се кара и плътно до бордюра, защото там са шахтите за отводняване, които или стърчат или са пропаднали, да не говорим, че често просто ги няма и зеят като вълчи капани.
В София едно от малкото места с велоалеи, те са просто малоумни, много често започват и свършват в нещото, а по самите тях е пълно с препятствия.
Иначе пак в моя частен случай американците стандартно са оборудвали рикшата с 3 светлоотразителя, а аз съм сложил още 3 мигащи такива, за нашите условия.
Карам с каска на която има мигаш отразител, децата в рикшата са винаги с 5-точковите колани и с каски. Жилетката я слагам според закона.
В интерес на истината за моя огромна изненада българските шофьори са доста учтиви и внимателни към велосипедистите. За 2 години веднъж или два пъти съм имал проблеми с простаци. В щатите доста по често ми се е случвало.
За да съм напълно обективен, действително МНОГО голяма част от колоездачите карат без каски и светлоотразители, което според мен е пълна глупост и тотална безотговорност.
За това, че не спазват правилата за движение, да, съгласна, макар, да липсва нужната велосипедна инфраструктура....
Но за техническа неизправност-малко са се поувлекли.
А какво става с ненормалните пешеходци, пресичащи на червено, или на места, където няма пешеходна пътека (а тя е 50 метра по-нататък), прескачащи ограждения и прочие издевателства?
А за неправилно паркиралите автомобили?
Хайде законът да е еднакъв за всички, а?
Както и правилата!
Да пич, чел си и аз съм го чел, виж по-горе, щото караме и затова се интересуваме, ама господиня не е, щото колело е виждал само на снимка, а ЗДП - само на корица и точно за това всеки друг на пътя му пречи
колоездачите забелязват едни нередности и поради неглижирането на съответние, както и поради физическа невъзможност да се спазва правилника, извършват други нередности на своя глава. а тези, дето имат поне малко акъл, карат съобразно условията и не създават опасни ситуации.
До коментар [#48] от "galio":
Вижте, не знам как си го представяте вие. Конкретен случай ще ви кажа, за който споменах по-горе. Миналата седмица, минаваше 9 вечерта, се прибирам с колата си. Вече е тъмно, карам по околовръстното във Варна. Пред мен от завоя изскача велосипедист облечен в черно. Няма жилетка, няма светлоотразители, няма нищо! Познайте, няма и улични лампи там. Видях го като бях само на метър от него. Не ми е ясно как успях да набия спирачки, та да не го сгазя!
Не става дума за умно/тъпо. Говорим за безопасност. Ако го бях сгазила, щях да бъда виновна аз, защото умникът не си беше направил труда да сложи нещо на колелото си, та да се вижда по тъмно.
До коментар [#52] от "kwadrat": В Канада всяка провинция има свои пътни регулации. В най голямата например, Онтарио, каските са задължителни само за децата.
++++++
После има ситуации където преминаването на червено е съвсем оправдано за велосипедистите, разбирасе не на скорост. Например при десен завой, или Т - образно кръстовище, стига да не си в конфликт с някой пешеходец. Въпреки това, не бива да се преминава на червено и е правилно да се глобява за това
До коментар [#48] от "galio":
Та мерките за безопасност не може да се гледа с пренебрежение. Ако блъсна велосипедист, защото не съм го видяла, моят преден капак най-много да се изкриви, ама човекът на колелото си отива. Това си е отговорност за собствения ти живот.
[quote#47:"glatzial"]В крайна сметка от велосипедиста не се изискват чудеса:
1) фар с бяла светлина отпред
2) фар с червена отзад,
3) звънец,
4) светлоотразители на гумите,
5) жилетка през тъмните часове на денонощието,
6) изправни спирчаки
7) да се движи в дясно на най-дясната лента.
8) Общата инвестиция може да бъде под 20лв. [/quote]
1) - да
2) - да
3) - не, щото никой не го чува и е приложим единствено по подлезите, за да се предупрежават насрещно идващи велосипедисти или майки с колички
4) - не, понеже се виждат само отстрани, а велосипедистът няма работа да застава напречно на движението
5) - не, защото не е съобразена с другите дрехи и изисква допълнително място за носене. аз лично КАТЕГОРИЧНО няма да обличам найлон.
6) - да
7) - не, щото има шахти, вълни асфалт, някои платна позволяват продължаване напред и завой надясно едновременно и автомобилите засичат колоездачите почти задължително
8) - може да е и безплатно, ако се крадне, но само хубава задна светлина минава 20 лв, за предните е излишно да се говори, че има и трицифрени суми.
карам велосипед целогодишно, също както и кола. лоши примери има много.
за този конкретно лош пример - ако са задължителни жилетките, конкретно този велосипедист дали ще ползва? с колата съм налитал да група bmx-ри без грам светлина, освен да свиря и да псувам, няма какво друго да направя, нали?
когато човек няма грам мисъл, няма законови изисквания, дето да го вкарат в час.
Та да сме точни
ЗДП
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.
Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
До коментар [#66] от "galio":
Добре си ги описал нещата, но за жилетките няма да се съглася с теб.
Аз все пак съм и водач и гледам нещата от двете страни. Мен лично много пъти са ме стряскали буквално тъмни субекти, по сумрак или през нощта.
И ако имах лошия късмет да ги сгазя, отивам за панделата, да не говорим че ще ми е грях на душата цял живот.
Иначе хубави мигалки и фарчета се намират до 20 лв. комплекта. А това че имало и по скъпи е въпрос на гъзария вече.
Хора, не се хващайте за глупости - техническа неизправност означава да нямаш звънец, стопове, светлини. Никой не гледа дали ви е ок вилката или ви е смазана веригата или дали колелото е на 2 месеца или 20 години.
Примерно БМХ без спирачки е колело, което не е технически изправно. И лично аз смятам, че е безотговорно начинът ти за спиране да е с крак в/у гумата, колкото и да си добър.
[quote#70:"ogo"]Аз все пак съм и водач и гледам нещата от двете страни.[/quote]
аз също.
[quote#70:"ogo"]Иначе хубави мигалки и фарчета се намират до 20 лв. комплекта. А това че имало и по скъпи е въпрос на гъзария вече. [/quote]
ако е гъзария дали ще те виждат от 2 или от 20 метра, съм съгласен.
пак да питам - тоя дебил, дето кара нощем без активна светлина, по средата на платното, дали ще си сложи жилетка, ако стане задължителна? дали изобщо ще разбере?
понеже аз съм с челник и червена светлина и по-видим няма да стана с жилетка. но идиотите това не ги касае и няма нужда по нашенски да накзаваме добрите водачи заради лошите, както предлагате.
[quote#51:"kwadrat"]Комплексираните некадърни шофьори, дето самите те не знаят и не спазват закона, велосипедистите все са им криви[/quote]
Със сигурност колоездачите знаят закона по-малко, отколкото водачите. Най-малко, защото няма изрично изискване към тях, нито изискване за придобиване на правоуправление, медицинска годност и т.н.!
Жълтите светоотразители отстрани според правилника също са задължителни. Досега не съм видял да санкционират успоредно движещи се колоездачи по Цариградско и не само, а трябва. Не съм видял и да санкционират колоездачи за липса на светлини и светоотразители, за разлика от водачи, които карат без светлини.
Носенето на каска, независимо дали прави по-рисково поведението на колоездачите и на водачите намалява шанса от тежки контузии. Нямам против колоездачите, нито пък колоезденето. Не споделям двойния аршин.
по тая логика да забраним пластмасовите V-Brake-ове на колелетата по хипермаркетите? дали няма да се счупят при рязко спиране?
едно от предимствата на колелетата е липсата на технически прегледи и изпити все пак. иначе и 5-годишните трябва да бъдат инспектирани и санкционирани.
[quote#75:"2.5"]Носенето на каска, независимо дали прави по-рисково поведението на колоездачите и на водачите намалява шанса от тежки контузии. [/quote]
както и носенето на каска в колата намалява риска от травма при удар в колонката или стъклото след страничен удар или търкаляне.
нека направим задължителни и каските в колите - логиката е 1:1
До коментар [#66] от "galio":
Тук не съм съгласен с теб
3) звънец си ползвам често - едно звънване (еднократно, а не да с епомпа - това повече паникьосва човека) обикновено кара пешеходеца да се махне от велоалеята. Предпочитам го пред алтернативата да му викнеш отзад нещо (Дори да е учитовото "пазете се, моля"
4) ако пресичаш на пешеходна пътека, бутайки колелото страничните светлоозарители помагат. Също рано или късно, все ти се налага да пресечеш кръстовище - правилника ти позволява да го направиш в движение по пътното платно
5) и аз не обичам жилетки и не нося... безпорно е обаче, че човек с жилетка се забелязва през нощта много по-лесно. Лично аз съм си накичил раницата с всякакви светлоотразители. алтернативно може да сложиш жилетката на раницата.
7) правилника казва възможно най в дясно - карането през шахти и дупки е невъзможно и никой не те кара да минаваш през тях. Това и служители на КАТ са го казвали в интервюта. Просто идеята е, че ако има препядствия в дясно на платното да не се излюпиш по средата му или в ляво а пак да седиш от онази страна. Просто ги заобиколи.
Странични светлоозарители са 1лв (или безплатно с колелото). Хубав червен заден фар (български), който мята на 20м. си купих за 5лв и още 2лв за батерии. Преден индикационен (по-слаб - не осветява добре, но се вижда пак от 20м.) е около 10лв - имаше и по-евтини, но исках да ми пасва на колелото - батерия в комплекта. Ако искаш да си и светиш с него се качва на 15-20. Ако искаш прожектор, това вече е друга работа. Звънеца е 2.50.
Всички неща общо са 20,5 лв.
[quote#54:"glatzial"]Отделно масовите колоездачните каски не предлагат истинска протекция[/quote]
Съгласен съм с вас, но е по-добре от нищо.
Аналогично с мотоциклетистите, специализираното облекло, също е по избор. Сигналните жилетки се виждат по-добре, както и късите светлини през деня.
До коментар [#75] от "2.5":
за карането успоредно - съгласен
за светлините - съгласен
на Цариградско изобщо не трябва да има колоездачи - забранено е със знак - съгласен
но за каските пак казвам - освен ако не е каска за над 150лв планинска затворена (от която през лятото може да получиш топлинен удар) или каска за над 300лв. отворена - няма никакъв смисъл от нея. Ако паднеш само ще ти я вадят и нея от черепа.
Също познаването на правилата за движение се учи в училище (в часове по физкултура). Знанията придобити там са абсолютно достатъчни за управление на колело - с колело не можеш да причиниш почти никакви физически или материални щети. Друг е въпроса освен да ги знаеш и да ги спазваш.
До коментар [#60] от "galio":
Какво не съм разбрал!
Не ме ли блъскат, не се ли пазя като ходя по ТРОТОАРА...
Младите прецакват старите, това е...
А като кажеш две думи, налитат на бой, без значеншие кой е прав, кой е млад или стар. Джунгла...
До коментар [#77] от "galio":
Според мен трябва там да има контрол, но по-скоро преди да се продаде. Един вид магазина подсигурява, че в момента на покупката спирачките са достатъчно добри за разумно каране. Но това си е утопия де
Иначе логиката не е съвсем същата - в единия случай поне си се опитал да бъдеш отоговорен - имаш спирачки. В другия - нарочно се правиш по-опасен на пътя.
[quote#84:"galio"]с каква скорост се движат мотициклетистите, ало?[/quote]
Отговорът е с разрешената от закона!
Аналогията с мотоциклетистите беше в контекста, че и там всеки избира екипировка с какво ниво на зашита да ползва. Каската е минимум. След като закона преценява, че каската е минимум за движение в градски условия с ограничение от 50km/h и по-малко, защо не и за колоездачи, за които на улицата важи същото ограничение.
До коментар [#83] от "galio":
Светлината е разпръскваща - за това не осветява добре - не е насочена към платното, а по-скоро еквивалент на задната, просто бяла и фарът е по-красив да ми пасва на кормилото
Но иначе и аз предпочитам да карам с челник вечерно
[quote#78:"galio"]нека направим задължителни и каските в колите - логиката е 1:1[/quote]
Има причина за едни каските да са задължителни, за разлика от други. Когато коментирате, опитайте първо да прочетете. В противен случай се получава малко като: "лайно каза Швейк, колкото да се включи в разговора".
Ходя с колело на работа всеки ден, и нямам нищо напротив полицията да проверява и колоездачите, при положение, че сме част от движението. Причината е, че виждам такова абсурдно каране на велосипед на моменти, че ми идва да се застрелям.
Двете най-често срещани нарушения (в София) са каране в насрещното платно и пресичане на червен светофар. Честно казано, не знам какви самоубийци са тези, но със сигурност трябва да бъдат глобявани докато им дойде ума в главата. Това си е чисто просене за катастрофа, и не виждам нищо, което може да го оправдае. Явно е голяма тарикатщина да профучаваш покрай всички на червено, но такива хора са напаст за всички.
За светлините - задна светлина или отразител - задължително, това е най-добрият начин да ви забележат нощем. Жилетката също помага много, а ако толкова не обичате да носите жилетки - сложете я на раницата. Моята раница има дъждобран в светлоотразяващ цвят - винаги го слагам, когато карам на тъмно. Светлините отстрани помагат, когато някой идва към вас отстрани - най-често при преминаване на кръстовище, така че също има смисъл.
За каските не съм сигурен; това, което се намира най-често в момента е стиропорена каска, която омекотява удара. Полезна е по-скоро при падане, отколкото при катастрофа. В последният случай ударната сила е толкова голяма, че само каска за спускане ще ви спаси. В интерес на истината, в малко европейски страни носенето на велосипедни каски е задължително, най-често изискването го има за каране извън града. Със сигурност в страни като Дания и Холандия, където колоезденето е изключително разпространено, носенето на каска не е задължително.
Разбира се, винаги го има усещането, че точно велосипедистите са онеправдани, защото много други нарушения не се санкционират. Последно е несъмнено вярно, но това че едно нарушение не се наказва, не означава че друго такова е приемливо. Освен това, една от причините, че полицията се е сетила за колоездачите, е че те станаха доста повече в последно време, което може само да ме радва.
Насилието е последното средство на некомпетентния.
До коментар [#8] от "Milva":
Миналата седмица за малко да блъсна един, защото беше вече 9 вечерта, светлоотразителите му бяха кални, а той не носеше каска / жилетка, така че да го видя."
-Че то слънцето залязва след 9,в осветен град искаш да е с каска и жилетка,че да го виждаш,а пък забеляза,че светлооразителите му били кални.
Признай,че не бива да шофираш,защото не знаеш къде да гледаш.
[quote#93:"galio"]е нали точно тоя принцип илюстрираш отначало още [/quote]
Ето какво съм казал:
[quote#42:"2.5"]Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях. [/quote]
Не четеш внимателно и коментираш едно към гьотере.
[quote#93:"galio"]а някой видял колело на картинка, бръкнал си в ... и решил да демонстрира загриженост. айде у лево ![/quote]
Само секунда преди да отида уУево!
Когато аз съм карал велосипед, сигурно още не си присъствал на баща си у потурите, ако разбира изобщо си се появил оттам. Разбираемо е някой произведен у плевнята да смята велоколелото за върха у битието, но за радост живота е по-голем от опинците.
А бе вие май сте забравили, че когато гласуваха здп, първоначално гласуваха велосипедите и ппс теглени от животинска тяга да носят задължително пожарогасител, авариен триъгълник и аптечка, и сте седнали тука да спорите за каски и жилетки . Тъпото в цялата история е, че не съм чувал и виждал мотоциклетист да бъде глобен за това, че се движи между превозните средства, че не съм чул и видял мотоциклетист, да бъде глобен за превишена скорост (те комай не се и опитват да ги спират). Въобще не говоря за нарушенията на автомобилистите и пешеходците. Вярно е обаче и това, че правилата са за всички. Нека видим статистика, какъв е процента на глобени автомобилисти / мотоциклетисти / велосипедисти / каруцари, спрямо броя на превозните средства от съответния вид и тогава има смисъл ад се обвиняват компетентните органи в подобни действия. За съжаление никой няма да си направи труда да спретне такава статистика.
Много коментари за нещо толкова еднозначно - има правила и те трябва да се спазват. Точка.
На мен лично ми направи впечатление друго - 1 седмица за 131 проверени, т.е. по 17 на ден. При 3 минути на колело това в общо по- малко от час на ден - за един единствен полицай. Това акция ли е наистина? И заслужава ли реално инвестирането медийно и обществено внимание?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
По инерция
Рейтинг: 388 Веселотреба глоби
Всеки си заслужава Съдбатаматряла от добро не разбира
442
Рейтинг: 1538 НеутралноА онези с кънките кога ???
cockmeat
Рейтинг: 497 НеутралноТъй тъй, велосипеди ще ми карат, за без пари ще се придвижват и само да пречат на шофьорите, които и акциз, и глоби и рушвети плащат! КАТ да не са шарани, че да не завземат и тая ниша!
Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!Pavel Hristov
Рейтинг: 505 НеутралноХа! Изненадан съм! Жалко, че това е една от многото показни действия на КАТ.
palpatin
Рейтинг: 227 НеутралноПравилно. Колоездачите са участници в движението (и то най-рисковите) и трябва също да спазват правилата на движение. Ако не го спазват - глоба. Друг е проблема, че без велоалеи не винаги това е лесно. Но това не е извиниение за примерно каране в насрещното движение и там подобни.
blockhead
Рейтинг: 395 Неутралноуау, нашата полиция ни пази.
Очаквам с нетърпение момента когато велосипедисти ще бутат бакшиши на въз пълнички куки.
Vili Jambov
Рейтинг: 1425 ВеселоКриза. Кинти трябва да се изкарват. Добре са се ориентирали. Още по-добре ще е да почват да глобяват наред пешеходците. Те са най-много.
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноТочно така!! Правилата са за всички. Моите печални наблюдения са, че велосипедистите във Варна масово нямат никакво уважение към Правилника за движение по пътищата. Постоянно ми се случва да карат в насрещното или още по-гадно - в ЛЯВАТА част на платното / лентата. Миналата седмица за малко да блъсна един, защото беше вече 9 вечерта, светлоотразителите му бяха кални, а той не носеше каска / жилетка, така че да го видя.
I don't want to believe. I want to know.ot_tuk_ot_tam
Рейтинг: 397 НеутралноА неправилно пресичащите пешеходци - кога? И защо трябва да има акция, а да не се прави постоянно?
dnk
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#3] от "cockmeat":
Моралът не е порок!Начинът на продвижване не оправдава неспазването на законите!
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#10] от "dnk":
I don't want to believe. I want to know.++++
Преди години чичо ми блъсна колоездач, който като пич си бил преминал на червено на светофара, при това летейки с бясна скорост. Не беше по вина на чичо ми и не му повдигнаха обвинения, но му се взе здравето, че е блъснал момчето и го е потрошил.
dokker
Рейтинг: 413 НеутралноА къде са описани задълженията на водачите на велосипеди и по какъв начин последните показват, че са запознати с тях ? Къде са описани изискванията за техническо на велосипедите и как велосипедистите показват, че са запознати с тях ? Поради това акцията на КАТ е незаконна. Всичко друго е наред велосипедите им пречат. Половината мотоциклети се движат без видими рег. номера, но това не е проблем, нали ? Както са я подкарали скоро ще въведат курсове за велосипедисти, за пешеходци, за дишащи въздух и т.н.
"Преди да поискаш, помисли какво си дал"
_franprix_
Рейтинг: 388 НеутралноНе знам защо колоездачите особено държат да ги смятаме за пичове само защото карат велосипед.
mustak_dete
Рейтинг: 516 НеутралноПълна простотия.
hinin37
Рейтинг: 551 НеутралноНие, българите, сме на принципа " закон ли, че защо да не се опитам да го наруша"....От тук идват и бедите ни.....
Калник
Рейтинг: 678 НеутралноСилно съм против подобни акции. Разбирам да е заради нарушаване на правилата за движение - например преминаване на червено, като в описния случай. Но заради технически неизправности на велосипеда е абсурдно. Те още малко ще въведат годишни технически прегледи.
Велосипедситът носи отговорност за поведението си на пътя със здравето/живота си, защото е съвсем незащитен. Не е като да е обграден с желязна ламарина и да може да прегази 10 човека чакащи на спирка.
ana_ni
Рейтинг: 492 НеутралноА КОЛКО КАРУЦАРИ СА ГЛОБЕНИ за преминаване по централни улици, тунели, дори в насрещното движение???ВЪОБЩЕ!
на братчедите не смеят да направят забележка , а се фукат ,че са глобили велосипедисти!Не е ли редно в началото да се вкарват в правия път на правилата за движение с остри забележки, да има шумна кампания и люти закани ,като за каруците и кучетата, а после да глобяват.
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#12] от "vladicar":
I don't want to believe. I want to know.Глупости. Непознаването на закона не е извинение за нарушаването му. Още от римското право се знае това.
Пешеходците как си знаят, че не се пресича на червено, а изпит за книжка не са минавали. На всеки ученик в първи клас трябва да му е ясно, че колоездачи и мотори трябва да се движат в най-дясната лента, близо до тротоара. Дали се спазва? Масово - не, елате да видите околовръстното във Варна.
Aliz
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#12] от "vladicar":
Задълженията на велосипедисти, пешеходци и шофьори са описани в "Закона за движение по пътищата" и важат за всички не само за шофьорите!
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#16] от "Калник":
I don't want to believe. I want to know.Технически неизправности означава например да нямат светлоотразители. Знаете ли колко е опасно това вечерта? Ако не се лъжа, колоездачите трябва да носят каски и жилетки, а това също не се спазва.
mail123456
Рейтинг: 326 НеутралноДо коментар [#12] от "vladicar":
http://f1.f-e-n.net - Формула 1 каквато трябва да бъдеЗадълженията са описан в в правилника за движение по пътищата. Същото се отнася и за изискванията към велосипедите - http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345.
Няма начин да покажеш, че си запознат с тях, просто защото няма изпит.
P.S. Отново има коментари за жилетки, каски и т.н., но в закона просто няма такова изискване. Жилетката е задължителна само ако е извън населено място и е тъмно или има намалена видимост (между другото е написано много объркано). А после водачите на МПС се сърдят, че колоездачите на познавали закона ...
alchemist
Рейтинг: 877 НеутралноБрех...
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.Интересно, ако всички с негативни коментари отидат на запад (Германия, Англия), дали така ще мрънкат и говорят?
Дразнител
Рейтинг: 626 ВеселоДо коментар [#4] от "xart":
Жизнь или Life - избор има.Е па нема да глобЕват мутрите с джиповете я!
Дразнител
Рейтинг: 626 НеутралноДо коментар [#22] от "alchemist":
Жизнь или Life - избор има.Не става въпрос за това. Говорим, че в София има около 1000 пъти повече автомобили, които правят също хиляди пъти повече нарушения, но пък не съм прочел полицията да е глобила 28,000 водачи в София за същия период. Това е проблемът! Пълно е с джигити, а полицията спи. Особено се правят на заспали пред мутри с лъскави коли.
grajdanin1
Рейтинг: 957 НеутралноДо коментар [#12] от "vladicar":
Всички въпроси, за които говорите са описани в закона за движение по пътищата. Ето как той започва:
Чл. 1. (1) Този закон урежда правилата ...правата и задълженията на участниците в движението и на съответните служби и ...както и принудителните мерки, които се прилагат, и наказанията за нарушаване на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове.
Колоездачите са участници в движението (както и пешоходците).
Незнанието не оправдава. Аз например никъде не съм се подписвал, че няма да убивам и нямам документ, който да удостоверява, че знам, че убийсвтото е подсъдно. Ако (не дай си боже) убия човек трябва ли въз основа на горното да ме оправдаят. Ще ви кажа две типични нарушения на колоездачите, които са много опасни, най-вече за тях. Първо, карат в платното срещу движението и второ, когато пресичат пешоходна пътека не слизат от колелото.
Аз съм шофьор от 34 години, колоездач (активен) от 50 години и пешоходец от 54 г. Не ругая едни за сметка на други - просто всички трябва да се подчиняват на закона (и да го познават).
Виктор Флоров
Рейтинг: 916 НеутралноДо коментар [#16] от "Калник":
Подкрепям думи те ви!
Euronymous
Рейтинг: 877 НеутралноА кога ще има акция каручка ? В цялата страна трябва да е
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Noname
Рейтинг: 560 НеутралноКолоездачи може да глобяваме, но лумпени като Сидеров който произволно си затваря цели улици - няма проблеми. Това не е демократична държава! Държава има когато има равенство пред закона, а не когато някой афишира че е депутат и си прави каквото иска, а хората които следят за спазването на закона ги е страх да направят нещо, защото няма никакви правила.
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#21] от "mail123456":
I don't want to believe. I want to know.Да, погледнах, прав сте. Каските са задължителни за мотористите, не и за велосипедистите, обаче са длъжни да имат светлоотразители. Последните не вършат работа, ако са кални, счупени или изобщо липсват.
xflood
Рейтинг: 1102 НеутралноТо хубаво, ама кога ще чуем за акция "Пешеходна пътека"??
Fail with honour then succeed by frauddark'star
Рейтинг: 4372 НеутралноДецата трябва да учат правилника (още от първи клас - да кажем по 5 часа годишно) поне що се отнася за пешеходци, велосипедисти, ролкови кънки ... Щом да на уличното платно - трябва да спазват правила.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОB52
Рейтинг: 1679 Любопитно[quote#5:"palpatin"]Правилно. Колоездачите са участници в движението (и то най-рисковите) и трябва също да спазват правилата на движение. [/quote]
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Напълно съм съгласен! Въпросът е че са по-слаби (поради законите за разпределението на масата и импулса) от тенекиените таралясници при един удар!
[quote#5:"palpatin"]Но това не е извиниение за примерно каране в насрещното движение и там подобни. [/quote]
Пак съм съгласен! Ама какво да кажем за тези с лаченките джипове, които карат безнаказано в насре6ното?!?
B52
Рейтинг: 1679 Любопитно[quote#13:"_franprix_"]Не знам защо колоездачите особено държат да ги смятаме за пичове само защото карат велосипед. [/quote]
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Не държа никой да ме смята за пич! Мисля обаче че за приджижването на 70-80кг месо и кокали из града е много по-смислено да се използва мускулна сила и 15кг велосипед, вместо бензин и 1500кг джелезо.
Да не говорим за задръстванията, въздуха, паркирането и какво ли не - все теми, които вие явно отказвате да проумеете доколко актуални са.
dark'star
Рейтинг: 4372 Неутрално[quote#1:"Кон с капаци"]треба глоби матряла от добро не разбира[/quote]ГЕРБерите нали започнаха с глоби ... за фарчета и за коланчета ... Сега не са на власт и ходят по протести. Глобените са мотивирани да гласуват ...и знаят СРЕЩУ кого
Подхода трябва да е комплексен ... и първо с добро
С терор над шофьори и масови глоби при демокрация не можеп да се задържиш на власт.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОivanasenov
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#3] от "cockmeat":
тея карат по тротоара...
трепят бабички...
B52
Рейтинг: 1679 НеутралноИма безотговорни велосипедисти, дума няма! Майката на едни приятели един такъв я бутнал и после избягал, жената възрастна, слава Богу без счупвания, но с натъртвания и какво ли не...
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Хората не е добре да се делят на велосипедисти и автомобилисти, алпинисти и други - а да се гледа дали са разумни, отговорни за действията и бездействията си, дали осъзнават че тяхната "свобода" е до там където започва тази на другите, че има правила и закони, които СЛЕДВА да се спазват!
ivanasenov
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#7] от "zg":
Абе кви кинти ще вземеш от младежта, това е прах в очите...
Тези младите карат велосипедите където си поискат и с каквато скорост си поискат, и пияни и дрогирани
И ВЪОБЩЕ ПРЕЧАТ, ПОНЯКОГА И НАРОЧНО СЕ БУТАТ В ГЪСТОТО ОТ ПЕШЕХОДЦИ...
Irena Hansen
Рейтинг: 388 НеутралноЗащото са пичове! Не изригват отровни газове придвижвайки се , за разлика от тия в 10 годишните таралясници!До коментар [#13] от "_franprix_":
ivanasenov
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#16] от "Калник":
АРЕ СТИГА ГЛУПОСТИ, вие си карате по тротоарите повече отколкото по пътя за коли....
Колко хора, пешеходци пострадаха на тротоара заради вас...
Въобще тротоарите са място за паркиране, за велосипедиране, за кръчмиране, за плюене...
Само не са за пешеходци...
То и кметицата подпомага тези дейности..
Irena Hansen
Рейтинг: 388 НеутралноСамо в една непоправимо ненормална страна може да има отрицателно настроение към велосипедистите. В цивилизования свят колоезденето се поощрява и дори министри и заможни хора ходят на работа с колело. Ама откъде у наш сельо тая информация....
ivanasenov
Рейтинг: 442 ВеселоТука разбрах, че колоездачите имат право да нарушават закона за движението, защото:
- има каруцари по улиците
- има джипове по улиците
- не изхвърлят изгорели газове
- и са пичове
- не глобяват мутрите
Ева си колко съм неук..
2.5
Рейтинг: 1084 НеутралноПравилно!
I Want To BelieveКолоездачите ислкат да се ползват едновременно от предимствата на пешеходци и водачи на МПС.
Освен това редовно карат без светлоотразители, както и без жилетки в сигнален цвят.
Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим!
Wizard
Рейтинг: 660 ВеселоКуките хванаха бандитите и лица като Пеевски, Маргини, Паши и така нататък, а сега се занимават с колелетата.
Правителството пък се занимава с цигарите и дима. Смешно е, смешно.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!elevation04
Рейтинг: 568 ВеселоПак имаме топ новина, че някой някъде в тая държава си е свършил работата...И защо трябва да има акция, задълженията трябва да се спазват непрекъснато
ali_ibn_isa
Рейтинг: 442 НеутралноАз карам колело, но ще ви кажа, че подобно на шофьорите и пешеходците, културата на велосипедистите е НИКАКВА!
Елементарен пример: колело на пешеходна пътека се БУТА, а не КАРА, защото в един момент човекът с автомобила не може да прецени, дали внезапно няма да тръгнете по пътя!
Подобен проблем ми се случи (в ролята на шофьор): движещ се успоредно до мен велосипедист на пътя реши, че трябва да завие внезапно наляво през пешеходна пътека(превръщайки се мигновено в пешеходец?!), която приближавах(за щастие с малка скорост).
А за употребата на алкохол направо да ни се говорим!
The Dragon Reborn
Рейтинг: 442 НеутралноТова е пълна простития, всичко оправиха в държавата, че почнаха с велосипедите да се занимават. А тия дето задръстват тротоара и не може човек да мине ? Или тия дето паркират на велоалеята или пешеходната пътека ? Живея в Наджеда и веднъж бях свидетел как патрулката си кара във велоалеята, за Бога! И тая "акция" е само прах в очите..- когато ти потрябва полиция ги няма никакви, но като не ти трябват четири патрулки ще те барикадират в центъра и ще те глобят с 50лв. щото нямаш звънез на велосипеда ...Щях да се смея, ако не беше жалката действителност, която е точмо такава..
Големият проблем е, когато се придава значимост на простотията.glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#12] от "vladicar":
Всичко е описано в закона за движението по пътищата. Непознаването на закона не оправдава неспазването му. Аз карам доста колело, карам и кола, ходя и пеша. Ако всеки си спазва правилата, за всички ще е много по-лесно, безопасно и удобно.
В крайна сметка от велосипедиста не се изискват чудеса:
- фар с бяла светлина отпред,
- фар с червена отзад,
- звънец,
- светлоотразители на гумите,
- жилетка през тъмните часове на денонощието,
- изправни спирчаки
- да се движи в дясно на най-дясната лента.
Общата инвестиция може да бъде под 20лв.
galio
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#20] от "Milva":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMняма и да се спазва, защото е дебилно.
активните светлини трябва да са задължителни, не пасивните. иде реч за фар/фенер/челник и стоп-светлина.
B52
Рейтинг: 1679 Неутрално[quote#42:"2.5"]Освен това редовно карат без светлоотразители, както и без жилетки в сигнален цвят.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим![/quote]
Не е така, но явно е трудно да се "спори" с хора които имат готови отговори.
galio
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#17] от "ana_ni":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM+++
точно! каруците дори се увеличават
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#42] от "2.5":
Прочети си ЗДП и ППЗДП ШАФЬОРЕ а и останалите плювковци, за да разбереш, че жилетките са задължителни само ИЗВЪН населено място,каските НЕ СА задтлжителни а се слагат не светлоотразители а светлини, червена отзад, позволено е да мига и бяла отпред (също е позволено да мига) в тъмната част на денонощието.
Комплексираните некадърни шофьори, дето самите те не знаят и не спазват закона, велосипедистите все са им криви
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#49] от "B52":
[quote#42:"2.5"]Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях.
Така е в Европ, към която се стремим! [/quote]
В кои европейски държави е така? С факти моля! каските са задължителни доколкото зная в Канада и можеби Австралия, от скоро и статистиката показва, че влиянието им върху безопасността в градски условия е спорно.
drun_drun
Рейтинг: 605 НеутралноПълна глупост е да се глобяват колоездачите. що за идиотия - вместо да поощряват ползването на велосипеди, те тръгнали да ги проверяват и глобяват, сакън да не пречат на безобразното движение в София...
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#42] от "2.5":
Каските не са задължителни в почти всички държави. Чел съм изследвания, че човек като кара с каска се чувства по-спокоен и рискува повече докато кара. Другите участници в трафика също внимават по-малко, когато колоездача е с каска. Не споря дали това е така или не . Отделно масовите колоездачните каски не предлагат истинска протекция - трябва да се кара с каска за планинско колоездене, за да има смисъл.
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноА на КАТ мога само да кажа, първо да идат в центъра за градска дебилност и да обяснят на дебилите там, че спирането на 5 метра преди пешеходна пътека скрива видимостта и създава пряка опасност за пешеходците и най-вече за по-ниските (разбирай деца) затова е и ЗАБРАНЕНО от закона, но не и за центъра-партийна касичка. Всеки може сам лично да се убеди в това на Стамболийски например а и не само, където местата са разчертани на по-малко от метър преди пътеките
The Dragon Reborn
Рейтинг: 442 Неутрално10 лева - официалния подкуп на велосипедист към кука, моля да се обнародва
Големият проблем е, когато се придава значимост на простотията.ogo
Рейтинг: 440 НеутралноЕстествено, че акцията е пълна простотия. mp;product_id=50
КАТ-аджиите си имат норматив и трябва да си го изпълнят.
А ако трябва да говорим сериозно проблемите са и от двете страни.
Съгласен съм а глобяват колоездачите, които карат по тротоара или по платното при налична велоалея. Обаче какво правим когато тя отсъства както е в 99% от случаите?
Аз например освен колелото влача със себе си ей такова чудо с две чавета вътре. http://2bfree.bg/index.php?route=product/product&a
Знаете ли как се кара с това чудо по тротоарите без на децата да им изпадат зъбите. Ами никак. Повечето тротоари са като бомбардирани. Да не говорим за малоумния нашенски почин стълбововете да са по средата на тротоара. В Банкя например тротоара е толкова тесен, че въпросните стълбове е НЕВЪЗМОЖНО да бъдат заобиколени нито от ляво нито от дясно.
В същото време не може да се кара и плътно до бордюра, защото там са шахтите за отводняване, които или стърчат или са пропаднали, да не говорим, че често просто ги няма и зеят като вълчи капани.
В София едно от малкото места с велоалеи, те са просто малоумни, много често започват и свършват в нещото, а по самите тях е пълно с препятствия.
Иначе пак в моя частен случай американците стандартно са оборудвали рикшата с 3 светлоотразителя, а аз съм сложил още 3 мигащи такива, за нашите условия.
Карам с каска на която има мигаш отразител, децата в рикшата са винаги с 5-точковите колани и с каски. Жилетката я слагам според закона.
В интерес на истината за моя огромна изненада българските шофьори са доста учтиви и внимателни към велосипедистите. За 2 години веднъж или два пъти съм имал проблеми с простаци. В щатите доста по често ми се е случвало.
За да съм напълно обективен, действително МНОГО голяма част от колоездачите карат без каски и светлоотразители, което според мен е пълна глупост и тотална безотговорност.
Orchid
Рейтинг: 877 ЛюбопитноЗа това, че не спазват правилата за движение, да, съгласна, макар, да липсва нужната велосипедна инфраструктура....
Но за техническа неизправност-малко са се поувлекли.
А какво става с ненормалните пешеходци, пресичащи на червено, или на места, където няма пешеходна пътека (а тя е 50 метра по-нататък), прескачащи ограждения и прочие издевателства?
А за неправилно паркиралите автомобили?
Хайде законът да е еднакъв за всички, а?
Както и правилата!
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#54] от "glatzial":
Да пич, чел си и аз съм го чел, виж по-горе, щото караме и затова се интересуваме, ама господиня не е, щото колело е виждал само на снимка, а ЗДП - само на корица и точно за това всеки друг на пътя му пречи
galio
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#41] от "ivanasenov":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMне си разбрал
колоездачите забелязват едни нередности и поради неглижирането на съответние, както и поради физическа невъзможност да се спазва правилника, извършват други нередности на своя глава. а тези, дето имат поне малко акъл, карат съобразно условията и не създават опасни ситуации.
Milva
Рейтинг: 605 РазстроеноДо коментар [#48] от "galio":
I don't want to believe. I want to know.Вижте, не знам как си го представяте вие. Конкретен случай ще ви кажа, за който споменах по-горе. Миналата седмица, минаваше 9 вечерта, се прибирам с колата си. Вече е тъмно, карам по околовръстното във Варна. Пред мен от завоя изскача велосипедист облечен в черно. Няма жилетка, няма светлоотразители, няма нищо! Познайте, няма и улични лампи там. Видях го като бях само на метър от него. Не ми е ясно как успях да набия спирачки, та да не го сгазя!
Не става дума за умно/тъпо. Говорим за безопасност. Ако го бях сгазила, щях да бъда виновна аз, защото умникът не си беше направил труда да сложи нещо на колелото си, та да се вижда по тъмно.
kolokot
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#52] от "kwadrat": В Канада всяка провинция има свои пътни регулации. В най голямата например, Онтарио, каските са задължителни само за децата.
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#60] от "galio":
++++++
После има ситуации където преминаването на червено е съвсем оправдано за велосипедистите, разбирасе не на скорост. Например при десен завой, или Т - образно кръстовище, стига да не си в конфликт с някой пешеходец. Въпреки това, не бива да се преминава на червено и е правилно да се глобява за това
Milva
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#48] от "galio":
I don't want to believe. I want to know.Та мерките за безопасност не може да се гледа с пренебрежение. Ако блъсна велосипедист, защото не съм го видяла, моят преден капак най-много да се изкриви, ама човекът на колелото си отива. Това си е отговорност за собствения ти живот.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#52] от "kwadrat":
В Англия.
Още примери искаш ли?
galio
Рейтинг: 660 Неутрално[quote#47:"glatzial"]В крайна сметка от велосипедиста не се изискват чудеса:
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM1) фар с бяла светлина отпред
2) фар с червена отзад,
3) звънец,
4) светлоотразители на гумите,
5) жилетка през тъмните часове на денонощието,
6) изправни спирчаки
7) да се движи в дясно на най-дясната лента.
8) Общата инвестиция може да бъде под 20лв. [/quote]
1) - да
2) - да
3) - не, щото никой не го чува и е приложим единствено по подлезите, за да се предупрежават насрещно идващи велосипедисти или майки с колички
4) - не, понеже се виждат само отстрани, а велосипедистът няма работа да застава напречно на движението
5) - не, защото не е съобразена с другите дрехи и изисква допълнително място за носене. аз лично КАТЕГОРИЧНО няма да обличам найлон.
6) - да
7) - не, щото има шахти, вълни асфалт, някои платна позволяват продължаване напред и завой надясно едновременно и автомобилите засичат колоездачите почти задължително
8) - може да е и безплатно, ако се крадне, но само хубава задна светлина минава 20 лв, за предните е излишно да се говори, че има и трицифрени суми.
galio
Рейтинг: 660 Весело[quote#57:"ogo"]За 2 години веднъж или два пъти съм имал проблеми с простаци. В щатите доста по често ми се е случвало. [/quote]
евала!
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMно не се отказваш
galio
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#61] от "Milva":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMне си го представям, правя го.
карам велосипед целогодишно, също както и кола. лоши примери има много.
за този конкретно лош пример - ако са задължителни жилетките, конкретно този велосипедист дали ще ползва? с колата съм налитал да група bmx-ри без грам светлина, освен да свиря и да псувам, няма какво друго да направя, нали?
когато човек няма грам мисъл, няма законови изисквания, дето да го вкарат в час.
kwadrat
Рейтинг: 388 НеутралноТа да сме точни
ЗДП
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.
Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345
ogo
Рейтинг: 440 НеутралноДо коментар [#66] от "galio":
Добре си ги описал нещата, но за жилетките няма да се съглася с теб.
Аз все пак съм и водач и гледам нещата от двете страни. Мен лично много пъти са ме стряскали буквално тъмни субекти, по сумрак или през нощта.
И ако имах лошия късмет да ги сгазя, отивам за панделата, да не говорим че ще ми е грях на душата цял живот.
Иначе хубави мигалки и фарчета се намират до 20 лв. комплекта. А това че имало и по скъпи е въпрос на гъзария вече.
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноХора, не се хващайте за глупости - техническа неизправност означава да нямаш звънец, стопове, светлини. Никой не гледа дали ви е ок вилката или ви е смазана веригата или дали колелото е на 2 месеца или 20 години.
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноПримерно БМХ без спирачки е колело, което не е технически изправно. И лично аз смятам, че е безотговорно начинът ти за спиране да е с крак в/у гумата, колкото и да си добър.
galio
Рейтинг: 660 ЛюбопитноДо коментар [#64] от "Milva":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMако блъснете пиян пешеходец на Цариградско в 02:00 часа, следва ли да се забрани пиенето на пешеходците и да се задължат всички да носят жилетки?
нека си мислим с главите, а?
galio
Рейтинг: 660 Неутрално[quote#70:"ogo"]Аз все пак съм и водач и гледам нещата от двете страни.[/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMаз също.
[quote#70:"ogo"]Иначе хубави мигалки и фарчета се намират до 20 лв. комплекта. А това че имало и по скъпи е въпрос на гъзария вече. [/quote]
ако е гъзария дали ще те виждат от 2 или от 20 метра, съм съгласен.
пак да питам - тоя дебил, дето кара нощем без активна светлина, по средата на платното, дали ще си сложи жилетка, ако стане задължителна? дали изобщо ще разбере?
понеже аз съм с челник и червена светлина и по-видим няма да стана с жилетка. но идиотите това не ги касае и няма нужда по нашенски да накзаваме добрите водачи заради лошите, както предлагате.
липсата на мисъл се наказва само от живота.
2.5
Рейтинг: 1084 Неутрално[quote#51:"kwadrat"]Комплексир аните некадърни шофьори, дето самите те не знаят и не спазват закона, велосипедистите все са им криви[/quote]
I Want To BelieveСъс сигурност колоездачите знаят закона по-малко, отколкото водачите. Най-малко, защото няма изрично изискване към тях, нито изискване за придобиване на правоуправление, медицинска годност и т.н.!
Жълтите светоотразители отстрани според правилника също са задължителни. Досега не съм видял да санкционират успоредно движещи се колоездачи по Цариградско и не само, а трябва. Не съм видял и да санкционират колоездачи за липса на светлини и светоотразители, за разлика от водачи, които карат без светлини.
Носенето на каска, независимо дали прави по-рисково поведението на колоездачите и на водачите намалява шанса от тежки контузии. Нямам против колоездачите, нито пък колоезденето. Не споделям двойния аршин.
kolokot
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#66] от "galio":направи си сметка в ebay и тези "трицифрени" цени за лампи ще се измерват в стотинки.
galio
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#72] от "glatzial":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMпо тая логика да забраним пластмасовите V-Brake-ове на колелетата по хипермаркетите? дали няма да се счупят при рязко спиране?
едно от предимствата на колелетата е липсата на технически прегледи и изпити все пак. иначе и 5-годишните трябва да бъдат инспектирани и санкционирани.
galio
Рейтинг: 660 Весело[quote#75:"2.5"]Носенето на каска, независимо дали прави по-рисково поведението на колоездачите и на водачите намалява шанса от тежки контузии. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMкакто и носенето на каска в колата намалява риска от травма при удар в колонката или стъклото след страничен удар или търкаляне.
нека направим задължителни и каските в колите - логиката е 1:1
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#66] от "galio":
Тук не съм съгласен с теб
3) звънец си ползвам често - едно звънване (еднократно, а не да с епомпа - това повече паникьосва човека) обикновено кара пешеходеца да се махне от велоалеята. Предпочитам го пред алтернативата да му викнеш отзад нещо (Дори да е учитовото "пазете се, моля"
4) ако пресичаш на пешеходна пътека, бутайки колелото страничните светлоозарители помагат. Също рано или късно, все ти се налага да пресечеш кръстовище - правилника ти позволява да го направиш в движение по пътното платно
5) и аз не обичам жилетки и не нося... безпорно е обаче, че човек с жилетка се забелязва през нощта много по-лесно. Лично аз съм си накичил раницата с всякакви светлоотразители. алтернативно може да сложиш жилетката на раницата.
7) правилника казва възможно най в дясно - карането през шахти и дупки е невъзможно и никой не те кара да минаваш през тях. Това и служители на КАТ са го казвали в интервюта. Просто идеята е, че ако има препядствия в дясно на платното да не се излюпиш по средата му или в ляво а пак да седиш от онази страна. Просто ги заобиколи.
Странични светлоозарители са 1лв (или безплатно с колелото). Хубав червен заден фар (български), който мята на 20м. си купих за 5лв и още 2лв за батерии. Преден индикационен (по-слаб - не осветява добре, но се вижда пак от 20м.) е около 10лв - имаше и по-евтини, но исках да ми пасва на колелото - батерия в комплекта. Ако искаш да си и светиш с него се качва на 15-20. Ако искаш прожектор, това вече е друга работа. Звънеца е 2.50.
Всички неща общо са 20,5 лв.
2.5
Рейтинг: 1084 Неутрално[quote#54:"glatzial"]Отделно масовите колоездачните каски не предлагат истинска протекция[/quote]
I Want To BelieveСъгласен съм с вас, но е по-добре от нищо.
Аналогично с мотоциклетистите, специализираното облекло, също е по избор. Сигналните жилетки се виждат по-добре, както и късите светлини през деня.
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#75] от "2.5":
за карането успоредно - съгласен
за светлините - съгласен
на Цариградско изобщо не трябва да има колоездачи - забранено е със знак - съгласен
но за каските пак казвам - освен ако не е каска за над 150лв планинска затворена (от която през лятото може да получиш топлинен удар) или каска за над 300лв. отворена - няма никакъв смисъл от нея. Ако паднеш само ще ти я вадят и нея от черепа.
Също познаването на правилата за движение се учи в училище (в часове по физкултура). Знанията придобити там са абсолютно достатъчни за управление на колело - с колело не можеш да причиниш почти никакви физически или материални щети. Друг е въпроса освен да ги знаеш и да ги спазваш.
ivanasenov
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#60] от "galio":
Какво не съм разбрал!
Не ме ли блъскат, не се ли пазя като ходя по ТРОТОАРА...
Младите прецакват старите, това е...
А като кажеш две думи, налитат на бой, без значеншие кой е прав, кой е млад или стар. Джунгла...
galio
Рейтинг: 660 Весело[quote#79:"glatzial"]по-слаб - не осветява добре, но се вижда пак от 20м[/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMтук те хванах на къс пас
предната светлина е особено важна, примерно челникът позволява да си погледнеш шоферите в очите, както и да оглеждаш за пешеходци.
за другото нямам против, но нека остане личен избор
galio
Рейтинг: 660 Гневно[quote#80:"2.5"]Аналогично с мотоциклетистите[/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMс каква скорост се движат мотициклетистите, ало? съвсем през нивата хукнахте! и те ли трябва да карат плътно вдясно?
galio
Рейтинг: 660 Весело[quote#81:"glatzial"]освен ако не е каска за над 150лв планинска затворена [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMа видимост от тая каска? или понеже е с каска, няма значение, че е като кон с капаци?
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#77] от "galio":
Според мен трябва там да има контрол, но по-скоро преди да се продаде. Един вид магазина подсигурява, че в момента на покупката спирачките са достатъчно добри за разумно каране. Но това си е утопия де
Иначе логиката не е съвсем същата - в единия случай поне си се опитал да бъдеш отоговорен - имаш спирачки. В другия - нарочно се правиш по-опасен на пътя.
2.5
Рейтинг: 1084 Неутрално[quote#84:"galio"]с каква скорост се движат мотициклетистите, ало?[/quote]
I Want To BelieveОтговорът е с разрешената от закона!
Аналогията с мотоциклетистите беше в контекста, че и там всеки избира екипировка с какво ниво на зашита да ползва. Каската е минимум. След като закона преценява, че каската е минимум за движение в градски условия с ограничение от 50km/h и по-малко, защо не и за колоездачи, за които на улицата важи същото ограничение.
glatzial
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#83] от "galio":
Светлината е разпръскваща - за това не осветява добре - не е насочена към платното, а по-скоро еквивалент на задната, просто бяла и фарът е по-красив да ми пасва на кормилото
Но иначе и аз предпочитам да карам с челник вечерно
galio
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#86] от "glatzial":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMте хиксовете са със спирачки, между другото, щото им трябват за номерата.
а пластмасовите като ги погледнах и ми стана лошо. престъпление срещу човечеството!
galio
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#87] от "2.5":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMколега, рестартирай рутера, изгубил си връзка с кораба-майка.
2.5
Рейтинг: 1084 Неутрално[quote#78:"galio"]нека направим задължителни и каските в колите - логиката е 1:1[/quote]
I Want To BelieveИма причина за едни каските да са задължителни, за разлика от други. Когато коментирате, опитайте първо да прочетете. В противен случай се получава малко като: "лайно каза Швейк, колкото да се включи в разговора".
2.5
Рейтинг: 1084 Неутрално[quote#86:"glatzial"]Според мен трябва там да има контрол, но по-скоро преди да се продаде.[/quote]
I Want To BelieveАми то и има! Затова когато внасяте/произвеждате нещо не може просто да го сложите в магазина. Получавате гаранция и т.н.
galio
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#91] от "2.5":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMе нали точно тоя принцип илюстрираш отначало още
каските за велосипедисти са задължителни само за спортни цели на обособени места. за другите случаи са пожелателни. (точка)
а някой видял колело на картинка, бръкнал си в ... и решил да демонстрира загриженост. айде у лево !
galio
Рейтинг: 660 ГневноДо коментар [#92] от "2.5":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMстава дума за ПЛАСТМАСОВИ спирачки тип V-Brake, т.е. с пластмасови рамена!
това, за разлика от каската, се ползва при ВСЯКО каране, постоянно и по много!
и понеже няма регламент точно там, където трябва да има, се пести от части, от които не трябва да се пести!
вместо да задължат производителите на псевдо-колелета да направя метални спирачки, се обсъждат затруднения за потребителите! у лево !
Живко Якимов
Рейтинг: 388 НеутралноХодя с колело на работа всеки ден, и нямам нищо напротив полицията да проверява и колоездачите, при положение, че сме част от движението. Причината е, че виждам такова абсурдно каране на велосипед на моменти, че ми идва да се застрелям.
Насилието е последното средство на некомпетентния.Двете най-често срещани нарушения (в София) са каране в насрещното платно и пресичане на червен светофар. Честно казано, не знам какви самоубийци са тези, но със сигурност трябва да бъдат глобявани докато им дойде ума в главата. Това си е чисто просене за катастрофа, и не виждам нищо, което може да го оправдае. Явно е голяма тарикатщина да профучаваш покрай всички на червено, но такива хора са напаст за всички.
За светлините - задна светлина или отразител - задължително, това е най-добрият начин да ви забележат нощем. Жилетката също помага много, а ако толкова не обичате да носите жилетки - сложете я на раницата. Моята раница има дъждобран в светлоотразяващ цвят - винаги го слагам, когато карам на тъмно. Светлините отстрани помагат, когато някой идва към вас отстрани - най-често при преминаване на кръстовище, така че също има смисъл.
За каските не съм сигурен; това, което се намира най-често в момента е стиропорена каска, която омекотява удара. Полезна е по-скоро при падане, отколкото при катастрофа. В последният случай ударната сила е толкова голяма, че само каска за спускане ще ви спаси. В интерес на истината, в малко европейски страни носенето на велосипедни каски е задължително, най-често изискването го има за каране извън града. Със сигурност в страни като Дания и Холандия, където колоезденето е изключително разпространено, носенето на каска не е задължително.
Разбира се, винаги го има усещането, че точно велосипедистите са онеправдани, защото много други нарушения не се санкционират. Последно е несъмнено вярно, но това че едно нарушение не се наказва, не означава че друго такова е приемливо. Освен това, една от причините, че полицията се е сетила за колоездачите, е че те станаха доста повече в последно време, което може само да ме радва.
dedo pepo
Рейтинг: 1209 РазстроеноДо коментар [#8] от "Milva":
Миналата седмица за малко да блъсна един, защото беше вече 9 вечерта, светлоотразителите му бяха кални, а той не носеше каска / жилетка, така че да го видя."
-Че то слънцето залязва след 9,в осветен град искаш да е с каска и жилетка,че да го виждаш,а пък забеляза,че светлооразителите му били кални.
Признай,че не бива да шофираш,защото не знаеш къде да гледаш.
2.5
Рейтинг: 1084 НеутралноДо коментар [#93] от "galio":
I Want To Believe[quote#93:"galio"]е нали точно тоя принцип илюстрираш отначало още [/quote]
Ето какво съм казал:
[quote#42:"2.5"]Не знам дали е прието, но е редно и каските да бъдат задължителни за тях. [/quote]
Не четеш внимателно и коментираш едно към гьотере.
[quote#93:"galio"]а някой видял колело на картинка, бръкнал си в ... и решил да демонстрира загриженост. айде у лево ![/quote]
Само секунда преди да отида уУево!
Когато аз съм карал велосипед, сигурно още не си присъствал на баща си у потурите, ако разбира изобщо си се появил оттам. Разбираемо е някой произведен у плевнята да смята велоколелото за върха у битието, но за радост живота е по-голем от опинците.
glatzial
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#95] от "Живко Якимов":
+++
Хубав коментар, който резюмира и моето мнение.
MEHTOP
Рейтинг: 388 НеутралноА бе вие май сте забравили, че когато гласуваха здп, първоначално гласуваха велосипедите и ппс теглени от животинска тяга да носят задължително пожарогасител, авариен триъгълник и аптечка, и сте седнали тука да спорите за каски и жилетки
. Тъпото в цялата история е, че не съм чувал и виждал мотоциклетист да бъде глобен за това, че се движи между превозните средства, че не съм чул и видял мотоциклетист, да бъде глобен за превишена скорост (те комай не се и опитват да ги спират). Въобще не говоря за нарушенията на автомобилистите и пешеходците. Вярно е обаче и това, че правилата са за всички. Нека видим статистика, какъв е процента на глобени автомобилисти / мотоциклетисти / велосипедисти / каруцари, спрямо броя на превозните средства от съответния вид и тогава има смисъл ад се обвиняват компетентните органи в подобни действия. За съжаление никой няма да си направи труда да спретне такава статистика.
Явор Трампов
Рейтинг: 442 НеутралноМного коментари за нещо толкова еднозначно - има правила и те трябва да се спазват. Точка.
На мен лично ми направи впечатление друго - 1 седмица за 131 проверени, т.е. по 17 на ден. При 3 минути на колело това в общо по- малко от час на ден - за един единствен полицай. Това акция ли е наистина? И заслужава ли реално инвестирането медийно и обществено внимание?
Публикувано през m.dnevnik.bg