Шефовете на БДЖ се местят на гарата в София, засега не се предвиждат смени и съкращения

Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

© Цветелина Белутова, Капитал

Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията



Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов потвърди, че засега приватизацията на "БДЖ Товарни превози" е спряна, тъй като моментът не е подходящ за това. Освен това той допълни, че има много идеи за развитието на българската железница, като една от тях е преместването на централата й в сградата на Централна гара.


Това стана преди събитие в Бургас за подписването на договор за проектиране, строителство и обзавеждане на два нови центъра за управление и информационно обслужване на корабоплаването в Бургас и Варна.


Министърът обяви, че има идеи централата да се премести, а сегашната и сграда на ул. "Иван Вазов", в която в момента тече голям ремонт, да бъде дадена на друга институция или да се продаде.




Папазов обяви, че ще работи за това "БДЖ действително да бъда оздравено". Той каза: "Аз лично съм за приватизацията на всички държавни дружества, които се занимават с някаква операторска дейност. Но сега да се приватизира БДЖ в това състояние, в което се на намира.... Ще получим едни 114 - 115 милиона, които веднага ще отидат за покриване на някои от задълженията към кредиторите и всички останали пари държавата ще ги дължи. Какво постигаме? Продаваме едно дружество, което има много голям потенциал, но например няма маркетингов отдел. Няма хора, които да ви направят цена, няма себестойности - основополагащи работи."


По думите му засега няма планове за съкращения на персонал. "Ние мислим първо предприятието да започне да работи така структурирано, че да може да се самоиздържа. Това е идеята. Трябва да се намалят и всички тия напрежения вътре. Във фирмата един от най-хубавите компютри е "Правец 8".


Папазов посочи, че досега не е сменил никого от поста му в БДЖ, но е поставил няколко срока. "В края на месеца е пожелателно да ми дадат нова структура за новите взаимоотношения, които ще бъдат във фирмата. Колко човека ще работят... Задължителният срок е 15 юли. Ако тяхната програма за действие ми хареса, заедно с колегите от министерството на транспорта ще продължим да работим по нея, ако не ни хареса - ще търсим нови хора."


Преди четири дни бе оповестено, че Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) прекратява публично оповестения конкурс на един етап за продажбата на 2 325 087 дяла, представляващи 100 процента от капитала на "БДЖ-Товарни превози" EOOД, гр. София, собственост на "Холдинг БДЖ" ЕАД, гр. София.


Няколко дни преди се появи и информацията, че "БДЖ холдинг" е разработило три основни варианта за справяне с дълговете му като и трите варианта предвиждат това да стане с пари на данъкоплатците.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов потвърди, че засега приватизацията на "БДЖ Товарни превози" е спряна, тъй като в момента не е подходящ момент за това. Освен това той допълни, че има много идеи за развитието на българската железница, като една от тях е преместването на централата й в сградата на Централна гара.
    ------------
    А кога моментът ще е подходящ, когато фалира?
    Преместване на централата на БДЖ на Централна гара - невиждани реформи в сектора...

    Защо имам усещането, че тези министри и бутка за вестници не могат да управляват.

    Fortuna favet fortibus.
  2. 2 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Няма такъв нонсенс да бъде оздравено БДЖ Товарни превози,но няма да се правят никакви съкращения и няма да се сменя никой от сегашния мениджмънт.Нищо няма да оздравят,само ще влошат допълнително състоянието му,защото частните му конкуренти с всеки изминал ден му взимат от пазарния дял.

  3. 3 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Във фирмата един от най-хубавите компютри е "Правец 8".
    ---------------

    Уби всичко детско в мене чорбаджи. И касиерките по гарите работят на 16 битови, добре е да можеш да правиш разлика.

    Също така, при приватизирането купувача не придобива ли и задълженията на предприятието?

  4. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 656 Весело

    `Във фирмата един от най-хубавите компютри е "Правец 8"`

    Ако има и флопи съм готов да го купя! Такива не се намират под път и над път.

  5. 5 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Весело

    БСП ме изумяват с банката си от кадри.
    или ще са орките по улиците, или ще са хора, на които повече им отиват ямурлуци, отколкото костюми в министерски кресла...

    тъпанарщината дразни. адски много дразни интелигентните хора. или нека да се изкажа по-разбираемо, тъпанарщината на БКП адски много дразни останалите нормални хора в тази държава.

    РЕФОРМИ !
  6. 6 Профил на bkbelchev
    bkbelchev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Къде са експертите с новите идеи? Ако нямате такива продайте релсите и влаковете за скрап и да приключваме с темата БДЖ за винаги

  7. 7 Профил на bystander
    bystander
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#3:"herbaltea"]Уби всичко детско в мене чорбаджи. И касиерките по гарите работят на 16 битови, добре е да можеш да правиш разлика. [/quote]
    Не прави разлика и не обича компютри. На предната му работа служителите в една сградите работят на над десет годишни компютри с пазарна цена на всички колкото монитора ми. Нямат флопита, оптични устройства, а УСБ-тата са софтуерно забранени. Интернет имат само някои богопомазани, а тези които имат скоростта е ограничена до 1 Мб(мегабит). Отделно интернета е филтриран яко и е чудо да заредиш страницата която искаш. Абе да ти е кеф да бачкаш!

  8. 8 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#7] от "bystander":

    Коя е предната му работа?

  9. 9 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хем БДЖ-то няма пари, хем си ремонтира сградата, хем накрая няма да я ползва.......

  10. 10 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1599 Гневно

    Точно така, не бързайте, има още толкова държавни (наши) пари да се излеят в тая бездънна яма, наречена БДЖ.
    Оставка!!!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  11. 11 Профил на bystander
    bystander
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#8:"herbaltea"]Коя е предната му работа?[/quote]
    Пристанище Варна - изпълнителен директор

  12. 12 Профил на bystander
    bystander
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#8:"herbaltea"]Коя е предната му работа?[/quote]
    Пристанище Варна - изпълнителен директор

  13. 13 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако БДЖ не се приватизира в кратък срок не го чака бъдеще, няма как да го оздравят, това е само протакане и губене на време.

  14. 14 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Весело

    Ако корабите вървяха по релси , тоя чичко щеше да е най малко капитан-машинист ІІІ ранг !

  15. 15 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Весело

    "Освен това той допълни, че има много идеи за развитието на българската железница, като една от тях е преместването на централата й в сградата на Централна гара."-ххааххаа...Глей ти,къде бил заровен ключа за мазето.Смятам,че след като се премести централата и,всички проблеми ще бъдат решени..))

  16. 16 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    "Няколко дни преди се появи и информацията, че "БДЖ холдинг" е разработило три основни варианта за справяне с дълговете му като и трите варианта предвиждат това да стане с пари на данъкоплатците."-а тъй.Ясно е пак кой ще лапа хурката..

  17. 17 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Реформа" а ла ДПС/ БСП !

  18. 18 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Тоя дърт пръч е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а мрази компютрите? ОСТАВКА!!!!!!!!!!

  19. 19 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#1:"Ламбо"]Защо имам усещането, че тези министри и бутка за вестници не могат да управляват.[/quote]
    Важното е да са преминали катарзис

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  20. 20 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    човек да му даде шанс, но да излезе със ясни данни и цели със крайни срокове, и тогава да видим. За сега сме на празни приказки - местели централата на гарата...малиииии страх...тия са на власт

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  21. 21 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Явно министъра няма никакво виждане за жп сектора...

  22. 22 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#4:"Калник"]`Във фирмата един от най-хубавите компютри е "Правец 8"`

    Ако има и флопи съм готов да го купя! Такива не се намират под път и над път.[/quote]
    Правец 8 са с оригинални чипове на Апъл. Ако го разглобиш и продадеш на части ще направиш пари

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  23. 23 Профил на zh Vulchev
    zh Vulchev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#3] от "herbaltea":

    задълженията са на холдинга, а се продажа дъщерното дружество, което е почти чисто. Идеално подготвена сделка за предварително подготвен купувач, но май първоначалната цена му се стори голяма и затова на първия опит никой не го взе, а сега новото правителство си търси своя дял от сделката

    zhv
  24. 24 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 479 Любопитно

    [quote#15:"eurogi"]има много идеи за развитието на българската железница, като една от тях е преместването на централата й в сградата на Централна гара."-ххааххаа...Глей ти,къде бил заровен ключа за мазето[/quote]
    не е там ключът от мазето,
    мазето е в сегашната сграда на БДЖ на ул. Иван Вазов, на пъпа на София.
    Сигурно някой в БСП/ДПС иска да си построи на нейно място нов, суперлуксозен хотел, мол, мезонет или космодрум за летящи чинии.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  25. 25 Профил на deepblue2
    deepblue2
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Правят си "секуро".Местят си го от единоя крачол в другия.

  26. 26 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#23] от "zh Vulchev":

    Благодаря за уточнението.

  27. 27 Профил на zh Vulchev
    zh Vulchev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "bystander":

    не мисля, че в порта са имали нужда от скъпи компютри за ексел и лърд. А като гледам в моя офис, когато спрът интернета се върши повече работа, защото няма ФБ и прочие по-интересни неща от бачкането

    zhv
  28. 28 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Тази сграда е с историческа ценност и строена и винаги е била Дирекция на железниците...по тази логика можем да прехвърлим Народния театър в Банята......а бе червени боклуци

  29. 29 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1205 Весело

    "Освен това той допълни, че има много идеи за развитието на българската железница, като една от тях е преместването на централата й в сградата на Централна гара."

    Логично! Най - добре да е в билетния салон в сутерена....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  30. 30 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 572 Весело

    [quote#1:"Ламбо"]Защо имам усещането, че тези министри и бутка за вестници не могат да управляват. [/quote]

    но могат и нея да преместят на централна гара

    Моралът не е порок!
  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1177 Любопитно

    Във фирмата един от най-хубавите компютри е "Правец 8"

    Не е истина просто.

  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    [quote#1:"Ламбо"]че има много идеи за развитието на българската железница[/quote]

    Точно от това най-много съм се страхувал. Че ще дойдат някои, които да търсят да реализират серията "свяже и пякинйе идяйке" от собствената си глава.

    Има фундаментални инстини, изведени в книгите на Фредерик Бастиа и Адам Смит, които пък са обобщение на ред други по-дебели книги, Библията включително. Отклони ли се човек от тях, нищо добро не може да се очаква.

    Основната постулата е, че пазарната информация е разпръсната между всички стопански субекти. Министърът не може да знае, далина еди коя си гара перонът може да отвоюва еди какви си товари от автомобилния превоз, но един местен предприемач сигурно ще го знае. Ако се даде свобода на всичките стотици хиляди стопански субекти да работят без спънки, съвкупният резутлат ще е най-добър за всички.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    [quote#28:"elevation04"]Тази сграда е с историческа ценност и строена и винаги е била Дирекция на железниците..[/quote]

    Централна гара ще бъде 4-5 години в ремонт. Търгът мина, скоро ще приключат делата за обжалване. Доколкото знам, е предвидено голяма част от сегашния неотопляем хамбар да стане точно офис площи и хич няма да е зле, ако БДЖ се премести там.

    А моята идея е, ако Гергов не продаде ЦУМ, там да се премести Националният исторически музей.

    Но самият факт, че правителството и изобщо цялото общество умуват къде да се премести офисът на едно търговско дружество е много лош атестат и пореден пример за неблагоприятната роля на държавната собственост.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  34. 34 Профил на bystander
    bystander
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#27:"zh Vulchev"]не мисля, че в порта са имали нужда от скъпи компютри за ексел и лърд.[/quote]
    Ха-ха?! Няма такива програми! Има само една безплатна текстообработваща. Но тя изисква съвременен компютър и е изнервящо да се работи. Отделно че е на светлинни години от ексел и лърд. И е тъпо като ти каже някой контрагент да видиш това което те интересува в сайта му, да му кажеш, че не ти се полага интернет на компютъра!

  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Това е добра идея. Като знам какъв кенеф е Централна гара. Да видят в какви условия работят тези дето носят макар и малко приходи.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  36. 36 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3194 Любопитно

    ако наистина БДЖ няма функция маркетинг и продажби, то това е пълно малоумие. настрана всякакви меринджърски хватки, но обслужването там е катастрофа. по-лесно е да си купиш вагон отколкото билет за влак... друг е въпросът дали повишаването на ефективността там ще усмири кредиторите

  37. 37 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#32] от "cinik":

    На мен друго ми е чудно. Вместо да приватизират на парче, нямаше ли да е по-добре да се пуснат за приватизация 80% от акциите на Товарни Превози и Пътнически Превози едновременно? Така че да могат да се вземат от една фирма, която да може да компенсира загубите на едната структура с печалбите на другата и т.н.?!

    Само "пътнически превози" не виждам какво ще ги прави правителството, а и частник да ги вземе, ми се струва че пак ще му е много трудно.

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#37] от "Finland":

    Частникът няма да взема нищо. Той ще съкрати скоропостижно недоходоносното и ще развива печалившото.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2087 Весело

    До коментар [#7] от "bystander":

    Прав е човека. Първо, за далаверата не му трябва върхова техника (дето я подслушват всички), и второ що да рискува да цъфне в уикилийкс? А може би не са се разбрали за процента от обновяването на техниката...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2087 Любопитно

    [quote#37:"Finland"]Само "пътнически превози" не виждам какво ще ги прави правителството, а и частник да ги вземе, ми се струва че пак ще му е много трудно.[/quote]
    Не ги мисли частниците, ако са от истинските инвеститори ще му намерят цаката. Гледах едно филмче за последиците от цунамито в Япони. Та имаше много изпразнени градове, защото местните ЖП-фирмички не са възстановили линиите до тях. Значи цената на земята зависи от наличието на гара и редовни влакове до големите индустриални зони, както сочи японският опит... Та частника (истинският) ще се сети много бързо да изкупи евтино недвижимите имоти, а после да пусне редовни пътнически влакове до големите градове, да вдигне цените и да прибере разликата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK