Асоциация предлага по-трудно да се става шофьор на такси

Асоциация предлага по-трудно да се става шофьор на такси

© Анелия Николова



Промени в нормативната база, редовен контрол на полицията за употреба на алкохол и въвеждане на обучение и сертификати за шофьорите на таксита. Това предложи пред "Дневник" Сава Комитов - председател на таксиметровите синдикати в България.


В сряда такси се вряза в спирка на градския транспорт на "Цариградско шосе" в София. Една жена загина, а над десет души са ранени. Оказа се, че таксиметровият шофьор е употребил алкохол и се е движил с много над позволената скорост от 80 км/ч на булеварда.


Според Комитов първо трябва да се нанесат промени в нормативната база, защото в момента заложените мерки се спазват. Регистрираните превозвачи и шофьорите сключват договори за марчайзинг и техните взаимоотношения са търговски, а не на ръководител и подчинен.




"Един от най-големите проблеми е, че няма никаква форма на обучение, на сертифициране на водачите на таксиметрови автомобили", посочи Комитов и добави, че според сегашните правила шофьорите само внасят една такса в ДАИ. "Къде се подготвят, кой ги подготвя - няма никакви форми на квалификация и преквалификация", добави председателят на асоциацията.


По думите му регистрираните превозвачи единствено се интересуват шофьорите да си внасят всеки месец лизинговата вноска за колата. "Но кой е казал, че те не могат да изискват разрешителното, шофьорска книжка, талона. Ако няма талон, акта, и да погледнат дали не е с изтекъл срока на годност", посочи Комитов и добави, че това ще може да стане с даването на възможност в закона превозвачите да могат да изискват тези документи. В момента те няма тези права.


"Проблем има и в КАТ. Аз лично всеки ден съм на улицата, а за алкохол не съм проверяван поне 10 години", посочи още един проблем председателят на асоциацията. Според него трябва да има повече проверки за алкохол и превишена скорост, защото това са двете неща, които са фактори номер едно за здравето и сигурността на клиентите, на пешеходците и на самите водачи.


По думите му обаче често дрегерите на полицията не са преминали на преглед през Агенцията за метрология, а по закон това трябва да става всяка година. "Правят актове, но после падат в съда, защото се оказва, че уредът не е минали годишния си преглед, а той е стандартно измервателно средство", добави Комитов. Той предлага на половин година да се проверява с биохимия дали шофьорите употребяват алкохол, водачите със съмнения за злоупотреба да бъдат тествани ежемесечно.


Проблем е и превенцията на здравето на шофьорите. "В закона е казано, че те трябва всеки месец да минават на медицински преглед. Това отдавна не се спазва", посочи той и добави, че много шофьори над 40 години често са с високо кръвно. "Работи се по 11-12-13-14 часа".


Посочи, че много таксиметрови шофьори са с отнети точки от талона, но книжката била в тях и те шофират. "Пак проблем на нормативната база и питам защо документът остава в тях", добави той.


Според него трябва да се вменят и повече задължения на регистрираните превозвачи. "Няма нито един апарат в такситата, който да е фискализиран на името превозвач. Така той няма отговорността нито за плащане на данъци, нито за техническата поддръжка на автомобилите", аргументира се Сава Комитов.


Комитов предложи таксиметровите услуги да се извършват само от превозвачи, които да се регистрират в общините. "Да се включим към общинската транспортна схема и местната власт да изгради единен стандарт", каза още той.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Полза никаква. Ще помогне колкото по скъпите и сложни шофьорски курсове

  2. 2 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Пълни глупости. "Крупните" мерки няма да бъдат за по-голяма безопасност, а повече парични постъпления - така е винаги!

  3. 3 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Мисля, че мярката да се отнема правото да се кара такси за 10-20 години, при употреба на алкохол над определена норма, ще е много по-проста и ефективна. А е възможно в случая да имаме и психо-проблем - шофьорът е показал признаци, че не се е впечатлил от това, което е направил.

  4. 4 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не съм сигурен обаче, че и психотестовете могат да хванат склонност към подобна готовност да се извършват такива неща все едно, че са в рамките на нормалното.

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Трябва освен по чести прегледи при лекар след което специална комисия да сертифицира всеки и на 6 месеца отново мед преглед при алкохол или др провинения отнемане разрешително а то да важи от спец комисия в която да слизат шеф на местен кат организатор транспорт в общинатА психолог и инспектори по даи те да дават и отнемат разрешителните н вз един

  6. 6 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Направо защитена професия с курсове по ориентиране, един чужд език и изрядно минало на шофьор!

  7. 7 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.
    Не съм имал предвид да излезе, че смятам, че шофьорът трябва да се изкара невменяем и да се спаси от наказателна отговорност.

  8. 8 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

  9. 9 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

    Много често обичам да добавям разни неща към постовете.

  10. 10 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

    Често променям неща минута след като поста е излязъл.

  11. 11 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

    Много често прецизирам постовете си веднага след като съм пуснал поста.

  12. 12 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

    Нужно ли е ако забележа нужда от редакция на поста си, да го пускам повторно, защото няма опция за редакция или триене?

  13. 13 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Отказвам се от горните си коментари - частично. Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? Всеки нормален форум в днешно време предлага такава опция.

    Ако сбъркам в някой пост и не мога да го редактирам, значи ли това, че той ще стои за вечни времена в грешния вид, в който е пуснат?

  14. 14 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#13:"lessonsoftime"]Кога Дневник ще даде възможност за редакция на постове? [/quote]

    Редакция на постове имаше за кратко, но я отмениха. Защото тук се водят дискусии с позоваване на постове. Ако има редакция, всеки може да си промени поста след като е бил коментиран и така да опорочи дискусията.

    Мисля, че евентуална възможност за редактиране в рамките на 5-10 минути след публикуване би натоварила сайта, а това няма да е приятно. Все пак има опция "Преглед", можеш да се самоцитираш и коригираш в следващ пост, а през "Доклад за проблем" (футера на страницата) можеш да поискаш да ти изтрият конкретен пост.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    [quote#2:"dzmey"]Пълни глупости. "Крупните" мерки няма да бъдат за по-голяма безопасност, а повече парични постъпления - така е винаги![/quote]

    Инцидентът даже не е бил в работно време. Когато бяхме малки, като видехме някой пиян да върви по улицата и да пее, тръгвахме след него и го имитирахме. В следствие на което ядохме пердах от родителите, защото, казваха те, пиенето най-често е от мъка. Така се оказва и в случая - баща му на инвалиден стол, жена му духнала нанякъде с детето му.

    Стигайки до първопричината, аз пък предлагам при разводите детето да бъде 50:50 при двамата родители. И без това досега не съм срещал разведена жена, която да е напълно у ред в главата. Най-меко казано.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  16. 16 Профил на ivodor.atanassov@abv.bg
    ivodor.atanassov@abv.bg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Абе най-напред да забранят телевизорите в колите, защото не може простосмъртния шофьор да се глобява за разговор по GSM-a а таксиджията да си гледа сериала и си пуши цигарата а пътника да се моли да стигне читав до края на курса.

    Заговори, за да те видя!
  17. 17 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#14] от "Музар":

    Занимавам се с форуми от 10 години.
    Не е имало сериозни случаи на опорочаване на дискусия с промяна на постове. А и в крайна сметка това до нищо не води, защото има възможност да става ясно дали постът е редактиран. Също, и да не става ясно, отговорилият също може да си редактира поста. Ако дискусията е сериозна, то и участниците ще се стремят да поддържат сериозна репутация и не биха си позволявали да правят такива номера, които ги дискредитират. Практиката показва, че много малка част от участниците правят такива простотии.

    Не виждам какво значи "би натоварила сайта" редакцията от 10 минути. Опцията Преглед не върши работа, защото никой не чака 10 минути в позиция Преглед. Идеята на тази опция е да се види дали всичко излиза коректно ако е използван някакъв код в поста. Това с Доклад за проблем е доста сложна процедура.

  18. 18 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Всички "мерки" са безсмислени когато имаме "неподкупен" контролиращ орган.

  19. 19 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 466 Любопитно

    В Германия за да станеш шофьор на такси се учи по 1-2 месеца.
    Като те изпитат, че знаеш най-късия и най-бързия маршрут между две точки в даден град /наизуст/ и ти проверят някои поведенчески нагласи- получаваш сертификат за таксиджия за същия град.

    При нас една голяма част:
    - не си познават адресите;
    - правят тарикатлъци с обиколни или задръстени маршрути;
    - чакат те сам да си качиш чантите като пристигаш на летището или гарата с багаж;
    - при това багажниците са им пълни с опасни газови уредби;
    - нарочно набиват спирачки на зелено-оранжева сигнализация, за да съберат стотинки и за престой;
    - една част от колите въобще не са им в ред;
    - на много шофьори си им личи, че са с психически отклонения;
    - занимават клиентите с лични истории- фаворит какви са заплатите в БГ/..как пък един не заговори какви са таксиджийските услуги в БГ../
    - и въобще не са евтини ако съотнесем стандарта и какво получаваш като пакетна услуга в крайна сметка!
    - никой не те пита за къде си..тук им съм се молил и плащал двойно, за да ги кандардисам на близко разстояние;
    - на много места задръстват активни ленти за движение; /пример пред МОЛ Ситняково, до НДК на Фритьов Нансен.. т.е. браншовите им оганизации нямат никакъв диалог с местните власти за разумно решаване на казуса със стоянките им../;
    -.....

  20. 20 Профил на mrakogor
    mrakogor
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Ще помогне единствено промяна в НПК. Хванат ли те да караш пиян - задължителен затвор определен брой дни по бързата процедура. Така е и в доста околни и не само нам държави. Иначе днес е таксиметров шофер, утре ще е селският бек Мунчо с 20-годишното БМВ от Долно Нанагорнище. И двамата са еднакво опасни за обществото.

  21. 21 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    Нова вратичка за корупция и рушвети...

  22. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2285 Весело

    Феновете на футбола си спомнят за теста на"Купър"който трябваше да покриват българските рефери.За да седиш всеки ден по 10 -12 часа зад волана се иска и физическа подготовка.

  23. 23 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#17:"lessonsoftime"]Занимавам се с форуми от 10 години. [/quote]

    Участвам във форуми от не по-малко време - професионални, хоби, говорилни ... За кратко дори бях модератор на форум от тукашния тип.

    Тук е единственият политически форум, в който пиша.

    Има разлика между самоорганизиращите се форуми и възможността за коментари под политически статии. Тук често има тролски нашествия. И често участниците в дискусиите имат единствената цел да ги размият и унищожат. Доста интересни места в бг-нета бяха съсипани по този начин.

    Когато дневничари въвеждаха id.capital имаше доста (многодневни) дискусии докъде да има ограничения в името на хигиената. Тогава беше изпробвана и възможността за редакция на мнение и отпадна след няколко демонстрации за злоупотреба.

    В крайна сметка всеки трябва да носи някаква отговорност за приказките си, особено писмените . Пък и почти всеки е грешал и не си забелязваме кой знае колко .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  24. 24 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Хайде сега, както обикновено, да почне всяка т. нар. асоциация да вдига шум и да си го мести от единия крачол в другия, докато не се повтори пак някоя трагедия и всичко да почне отначало. Ето ви един лесен и евтин начин да предотвратим пияните таксиджии - дрегер, който се ползва в самото начало и в края на 8-часовата смяна на шофьора (очевидно и при двете измервания трябва да не показва наличие на алкохол в кръвта). Мисля, че с няколко елементарни нормативни регулации това ще помогне.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#1] от "kiril petrov":


    Полза никаква. Ще помогне колкото по скъпите и сложни шофьорски курсове"

    -Колкото по-скъпо,толкова по-хубаво!

    -Ще пошумим,не е за сефте,ще вдигнем цените-как идват дюшеш такива инциденти и пак по старому,очаквайки нов инцидент и ново поскъпване...


  26. 26 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1534 Весело

    [quote#22:"chicago514"]Феновете на футбола си спомнят за теста на"Купър"който трябваше да покриват българските рефери.[/quote]
    Спомнят си и рефера Ристосков, който невероятно, но явно го покриваше този тест - с тройка с гарнитура, може би , но го покриваше и беше главен съдия

    Няма на света изискване, което да не може да се заобиколи - НЯМА!
    Само нетърпимостта на обществото към злото върши работа.
    Ето това липсва.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Поредно безумие - проблемът не е в шофьорите, а във фирмите. Шофьорите са следствие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Защо е необходимо таксиметров шофьор, който е имал глоба за шофиране пиян, да му се дава право да продължава да е таксиметров шофьор?
    Това е професия и изисква поне някакви професионални стандарти.
    Да му забранят да е такси следващите 2-3-4-5 години и ще се оправи.

  29. 29 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Разстроено

    Кел файда , че ще се става по-трудно шофьор на такси , след като изпитите и тестовете се КУПУВАТ с РУШВЕТИ!!!!!????!!! Трябва всяка фирма , допуснала в редовете си пиян водач , задължително да бъде жестоко санкционирана финансово и в случай на траен рецидив, да 'и бъде отнеман лиценза!!! Да видите тогава , как самите фирми ще намерят начин да контролират водачите си , включително и по време на работа!!!! Какво пречи на всяка фирма , да задължи водачите си да минават тест за алкохол , не само в началото , но и в края на работния ден??? Какво пречи на фирмата , сама да провежда тестове на избрани на случаен принцип по няколко свои водачи през работно време??? Какво пречи на таксиметровите фирми , да си създадат единен регистър , позволяващ им да разпознават в кандидатите си за таксиметрови шофьори , вече ловените да карат пияни и да им отказват работа???

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    До коментар [#29] от "kimba3":

    Таксиметровите компании нямат нито един шофьор, нито едно такси. Точно там е проблема.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Kobra
    Kobra
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#29] от "kimba3":
    Фирмата дето е допуснала кьор кьотук пян шофьор да се окупира! Само като ги биеш по джеба, тогава ще се вземат в ръце!

    #OccupyOKTaxi !!!!

    Noone needs the truth.
  32. 32 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Най-сериозната мярка отново не е казана, а именно отнемане на правото да караш такси, ако са те хващали да караш пиян и отнемане на лиценза на таксиметровата компания, ако са хванали твой шофьор пиян зад волана.
    Този по-скоро ми се жалва за проблемите на таксиджиите, за който мен ме боли "анатомията".

  33. 33 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#16:"Босил"]Абе най-напред да забранят телевизорите в колите[/quote]
    Много често такситата чакат по 2 ч, докато им се появи курс.

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  34. 34 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#29] от "kimba3":
    "Какво пречи на фирмата...?"
    Пречи и това, че за нея шофьорите са работни добичетата, от които цицат пари в огромни размери, без да плащат адекватни данъци на държавата. А държавата тихомълком е приела шофьорите да плащат двойни данъци - и за фирмите-превозвачи! Така че реалният проблем е в нормативната уредба, касаеща фирмите-превозвачи. Те укриват огромни печалби! По-големият рекет спрямо шофьорите ще има трагични последствия, защото те и сега изнемогват под тежестта на това, което трябва да плащат. Случаите не предумишлени убийства от шофьори ще се увеличат, а също и на неволни инциденти, поради умора!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  35. 35 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":
    [quote#30:"Тони!"]Таксиметровите компании нямат нито един шофьор, нито едно такси. Точно там е проблема.[/quote]
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  36. 36 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тони!":
    "Поредно безумие - проблемът не е в шофьорите, а във фирмите. Шофьорите са следствие."
    Това не е просто безумие, а безмерна наглост и алчност от страна на фирмите-превозвачи. Малко им се вижда сегашният рекет, който упражняват, че и искат да се възползват от този нещастен случай да наложат и още!

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  37. 37 Профил на Qassem Suleimani
    Qassem Suleimani
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "договори за марчайзинг"

    Авторе, авторе! Не знаех, че са измислили договор на твое име Остава само да го включат и в Търговския закон

    "Каждому-каждому в лучшее верится, Может быть, выживет кто-нибудь из нас"
  38. 38 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#23] от "Музар":

    Да демонстрираш злоупотреба в момент, когато се решава при какви условия да се ползва сайта, също е злоупотреба с цел сайта да стане нефункционален и неудобен за дискусия. Не мога да си представя какви точно злоупотреби е имало толкова. И защо пак заради няколко гада го отнасят всички останали? Виж как е в Г+ и ФБ - и двете имат редакция - какви злоупотреби стават там? А иначе, дори и да няма редакция изобщо, нормално форумите дават 5-16 минути, до 6 часа време за редакция след пускане на пост. Не може да пуснеш пост за няколко секунди и след това да стои 10000 години ако си го сбъркал или недообмислил, а не може да си мислим постовете с часове, мислейки какво ще четат след години интересуващите се.

  39. 39 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#38] от "lessonsoftime":

    Човече, тук форумът е само коментари под статия (и по темата), а не обикновена говорилня. Нищо, че често го превърщаме на кръчма.

    Нямам никаква връзка с редакцията и техническия екип, но просто те преценяват какви функционалности да има за коментарите. И техен е ресурсът, с който да ги осъществят. Може да имат съвсем рационални причини. Сравнявай с ежедневници (онлайн списания), а не със социални платформи. И помисли с какъв екип и на какви заплати се работи в Гуглето и във Фейсбука.

    Ако пишеш в други бг-медии, дали там има такива екстри, за каквито претендираш? Или в чужбински? WSJ или NYT?

    Между другото - някъде из id.capital имаше обяснения, а също и имейл, на който да си пратиш предложенията.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  40. 40 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#39] от "Музар":

    Не виждам какво значение има за какво е форума - дали коментари под статиите или за всичко. Г+ и ФБ не хабят голям ресурс за модериране - страниците си се модерират от техните създатели, а и говорим за триене на коментари от самите им автори. Факт е, че Интернет еволюира - преди време не беше популярно да има такава функционалност, но времето наложи да я има - това и според мен е причината все още доста платформи да са на стария принцип без редакция и триене, а новите платформи като Г+ и фб да я имат. Не виждам защо трябва да пращам предложения на някого - достатъчно ясно ми се виждат те в постовете, които са публични. Ако някой иска да си подобрява сайта, ще го направи, а ако не иска - изпращането на предложения няма да промени нещата. Сайтът и достатъчно ясно показва, че е тенденциозен и не се съобразява с общественото мнение, а само със собствениците си - достатъчно ясно му е показвано какво мислим, вкл. и е включен в Черния списък на форумите, така че ако са искали нещо да приемат от предложенията ни, са можели.

  41. 41 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Може ли да ми отговорите на няколко въпроса?

    1. Казано по този начин, излиза че има глобален или регионален "Черен списък на форумите". Дайте линк.
    [quote#40:"lessonsoftime"]и е включен в Черния списък на форумите[/quote]

    2. Ако това е вашият личен черен списък, какво правите тук?

    3. От предишния ми пост: дайте примери на български и/или световни новинарски сайтове, които позволяват редакция на коментарите под статии.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK