Българската редакция на "Дойче веле" обвинена за отразяването на новините от страната

Българската редакция на "Дойче веле" обвинена за отразяването на новините от страната

© Shutterstock



В новия си брой седмичникът "Капитал" пише, че според неофициална информация от последните дни журналистите Иван Бедров и Еми Барух вече няма да са коментатори за сайта на българската секция на германското радио "Дойче веле" (Deutsche Welle), а ръководителят на секцията Александър Андреев е понижен. Потърсени за коментар, и тримата са отказали да говорят по темата.


По неофициална информация проблемът е възникнал заради изпратено в "Дойче веле" писмо от Корпоративна търговска банка (КТБ) с мажоритарен собственик Цветан Василев, в което се твърди, че някои текстове, публикувани в сайта на българската секция, са в нарушение на професионалните стандарти на медиата и в тях има неверни твърдения и тенденциозни коментари, уронващи доброто име на КТБ.


От централата на "Дойче веле" са потвърдили пред "Капитал", че действително има писмо, но не са уточнили от чие име е и какъв е характерът му. Говорителят на радиото Йоханес Хофман  е коментирал: "Дойче веле"  получи от България подробно писмо по повод отразяването на новините на български език. В момента проверяваме повдигнатите в писмото въпроси. По този повод ще бъде изслушан и отговорният ръководител на редакцията Александър Андреев".


Хофман е уточнил, че Андреев в момента е в отпуск и се връща следващата седмица, но е допълнил, че "и дума не може да става за понижаване". Той допълнил, че повече информация ще може да даде следващата седмица. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK