ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Собственикът на автобуса получи присъда от 10 години за катастрофата на "Тракия"

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Малко са им, а водачът нямало да може да управлява 5 години, тъкмо като излезе от затворническата общежитие след 5 години вече ще е готов отново да убива.

  2. 2 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Боже,боже............слез и си прибери съдиите!
    След цяла вечност,се решава ТАКЪВ очвеиден случай???
    Ненапразно Европа ни реже постоянно заради съдебната ни система и вътрешен ред(МВР).
    Само в България Бог-високо,Цар-далеко,а Правдата-никъде!

  3. 3 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Еййй, затворническо общежитие! Че то почти като една по- дълга почивка. Осъществено от ДПС/ БСП, финансирано от ТЕБ, данъкоплатецо! Честито!

  4. 4 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Не можем да върнем хората за съжаление,но 10 години не е никак лоша присъда за собственика на фирмата.Сега другите превозвачи ще имат едно наум,когато си помислят,че могат да правят превози без всичко около техническото състояние на автобуса да е според всички изисквания.

  5. 5 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Само като си помисля колко от гробниците на Енис ченгел са ме задминавали по пътищата с над 100 км/ч и ми настръхва косата.
    И само 10 години ! Жалко за хората и техните близки.

  6. 6 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Със сигурност никой собственик на фирма не желае да лежи по затворите, нито иска да загиват хора. Интересно е обаче, защо се случват такива инциденти. Убеден съм, че не е, защото някой гледа да си спести неотложните ремонти или защото не му харесват нови автобуси. Тук ми идва на ум, какво прави държавата за да се избегнат такива покъртителни развития? Освен че съди и налага хиляди глоби, как държавата помага на този сектор? Ако в един момент автобусният транспорт стагнира, дали БДЖ ще е в състояние да поеме нуждите на населението? Как държавата помагаше до този момент и какво прави в момента за БДЖ. По подобие на земеделските производители, туристическия бранш, енергетиката и други, каква помощ бе оказана на транспорта? Този сектор е определящ за развитието на страната и всички си затварят очите и се опитват да замажат очите на хората с изкупителни жертви като тези тримата....

  7. 7 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    По-добре от нищо.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  8. 8 Профил на br Tuck
    br Tuck
    Рейтинг: 426 Гневно

    Смях през сълзи. Господи защо позволяваш такава гавра с правосъдието. Как е възможно самозвани собственици на фирми да колят и бесят сред подчинените си и откровено да ги карат да не спазват закона за да си вземат кървавите сребърници след това и на края наказанието да е само 10 години. Тези не трябва да ги съдят за "допусната престъпна небрежност" а за "Заговор" срещу пътниците на фирмата а защо не и срещу всички участници в движението. Защото подобни морги на пътя са опасни и за останалите коли на пътя които могат да станат тяхна жертва

    jolly monck
  9. 9 Профил на vlpe
    vlpe
    Рейтинг: 217 Неутрално

    5 годишната забрана за управление е независима от присъдата и започва да тече след нейното излежаване. Ако излезе предсрочно след 2.5-3 години няма да може да управлява поне 7.5-8. Присъдите са адекватни - и тримата са проявили безотговорност довела до голям брой жертви, но в престъпленията им няма умисъл. По закон присъдите са неумишлени престъпления се излежават в открит тип затворнически общежития.

  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#8] от "br Tuck":

    Само твоята реакция (пост) е нормална.

  11. 11 Профил на vlpe
    vlpe
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Реакцията на #8 не е правилна - в случая няма умишлено действие с цел убийство на хора. Собственикът на фирмата и техническия отговорник са проявили безотговорност като са пуснали неизправен автобус, ако собственикът е упражнявал натиск може да бъде повдигнато допълнително обвинение в подбудителство към престъпление.

  12. 12 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#6] от "hinhril":

    Да помага на автобусните фирми ли? Досега го правеше и още го прави, има куп гробници на по 30-40 години - да няма грешка, на четиредесет и повече години, които се движат по пътищата.Допускайки ги да са в движение,че и хора да пренасят, това ако не е помощ, здраве му кажи.И то на гърба ни, щото Уважаеми държавата сме ние, сами подпомагаме тези частници да ни трепят.И защо изобщо да помагаме на автобусните фирми? На частника пред нас с частното гаражче дето продава мухлясало сиреене също трябва да помагаме, по тая логика, на бакшиша с опушеното и вмирисано от цигарен дим такси, което днес ще наруши правилата за движение 100-наа пъти, отделно като техническо състояние и документации е на ръба на закона - също....бе на който се сетиш.Защото Уважаеми автобусните фирми не са повече от другите фирми действащи на територията на страната ни.
    Впрочем возил ли се на автобус в чужбина.Да ти разкажа ли какви са автобусите в Испания, които обслужват междуселските линии?Да ти кажа ли за обслужването им?

  13. 13 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#6] от "hinhril":

    [quote#6:"hinhril"]Тук ми идва на ум, какво прави държавата за да се избегнат такива покъртителни развития? Освен че съди и налага хиляди глоби, как държавата помага на този сектор? [/quote]

    Ами държавата е създала ясни и точни правила - има си годишни технически прегледи, изисквания, документи. Разбира се Бай Ганьо транспортния предприемач отива при другите Бай Ганьовци от ДАИ, при пункта за ГТП , бута рушвети и автобусите му минават преглед .....какво е виновна държавата тук? Държавата това сме ние - нашата съвест, честност и отговорност. Ако всички по веригата си бяха свършили работата сега държавата нямаше да раздава правосъдие и да вкарва хора в затвора.

    Ентуртранс е ярък пример и типичен представител на турския бизнес у нас - рушвети, заобикалки, шикалкавене, работа на ръба на закона. Ей такива фирми са изградени в обръчите на Доган.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  14. 14 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#12] от "Димитър":

    Да, уважаеми, да - не е редно да има счупени автобуси по пътя. Само ще вметна нещо преди всичко - подпомага се бизнес, който е със стратегическо значение за държавата, т.е. малкото магазинче има кой да го замести, т.е. няма да има проблем с това да намериш от къде да си купиш храна. Малкото магазинче не съставлява някаква особена значимост за целия сектор на икономиката, т.е. не рефлектира пряко и върху останалия бизнес. Хубаво е да го има, но както виждаш и без тях можем. За разлика от магазинчето или таксиджията, ако няма ток в страната всичко спира, туризмът съставлява голяма част от БВП, както и селското стопанство, тъй като има идеални предпоставки за развитие, конкурентност и фактът, че има много голяма заетост на ниско квалифициран персонал, който е преобладаващ. В тая връзка, ако няма транспортни фирми, замират цели сектори в икономиката - извозване на работници, туристи, граждани, градски транспорт, производители и търговци на резервни части и транспортни средства, сервизи, рекламни компании и още много други. Надали има смисъл да обяснявам на дълго и широко, колко е важен този сектор. Друго - не е важно, колко е стар един автобус, стига да е запазен и качествено ремонтиран. КАто ме питаш за Испания - незнам на какво ниво е транспорта, но ще ти кажа за Германия, която съм убеден, че е на най-високо ниво. Там също има стари автобуси и то много - от къде мислиш,че ги купуваме. Разликата е, че там дават изключително много пари за поддръжката им, както и това, че държавата им ги подкрепя изключително много в дейността им...на всички нива. Друго, нещо за което следва да се замислиш относно автобусите в Испания и България е цената. Кажи ми колко ти е билетчето в Испания за 200км. дистанция и после ще ти кажа, колко е в България. След това виж, колко е в БДЖ и после си помисли дали е нормално. Помисли и дали е нормално в тази среда да се изисква до дупка, без да се направи нищо в посока улеснение или помощ. Оставили сме най-важните сегменти на икономиката на самотек - енергетика, транспорт, туризъм, селско стопанство. Имайте и малко уважение към хората занимаващи се с транспорт, защото освен, че са постоянно под опасността на 10г. в затвора и че работят под невъзможни условия, дават и работа на хиляди хора в страната.

  15. 15 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#4] от "purple_rain":

    Не можем да върнем хората за съжаление,но 10 години не е никак лоша присъда за собственика на фирмата.Сега другите превозвачи ще имат едно наум"

    -Точен коментар.

  16. 16 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Разбира се, че ще ти кажа за Испания.
    Маршрут: Мадрид - Валенсия 355 км - 30 евро
    Автобуси:
    с Евро 4 и Евро 5
    33 седалки с максимално разстояние между тях за максимален конфорт.Максимална и съвременна сигурност.
    WiFi работещо, WC - работещо, няколко телевизира - работещи, индивидуален климатик, индивидуално радио - дават ти слушалки, които след това си задържаш за теб и си слушаш музика или някоя радиостанция по избор...това за всяка седалка.
    Автогари:
    Автобусите плащат сериозни такси на автогарите и последните са нови, поддържани и уютни с възможност дори за престой през нощта, по-хубави от летище София, а не като нашите - паркинг с един знак до него и там спира автобуса, а ако има надвес направо си е лукс.На тоалетна можеш да отидеш само ако ти е запушен носа.Ама те са в това състояние не заради държавата, а защото толкова плащат ползвателите им.Не е лесно с 2-3 селски автобуса да подкараш мерцедес последен модел, някой ще трябва да плати сметката и българите постоянно я плащаме....или с пари, или с цената на живот...а с цялата си наглост и искат "помощ от държавата".
    Себестойност:
    Цена на гориво: 10 евроцента на литър по-скъп в Испания.
    Заплати: щом си от бранша ще кажеш колко заплати са нужни да се сметнат, но определено не е само на шофьора: разлика поне 2-3 пъти

  17. 17 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#14] от "hinhril":

    Дай пример сега със София - Бургас и опиши по-горните условия, но не с някое изключение, а със средния автобус и средната автобусна компания.
    Дай цена на билет и обясни как едните возят с автобус за колко....500 000 другите за 30 000 и пак реват, че малко печелят.

  18. 18 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 656 Разстроено

    Според мен присъдите са несъизмеримо ниски , в сравнение с деянието!
    А жертвите не можеш да ги върнеш!

    Tony
  19. 19 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#16] от "Димитър":
    До коментар [#17] от "Димитър":

    Така София-Буургас 385 км., т.е. с 30км. бакшиш - 29лв. или 14.83 евро. До тук имаме двойно по-висока цена и 0.10 евро по-скъпо гориво в Испания, нали? При среден разход между 25-30л. на 100км. се получава по-висока себестойност на Испанското МПС между 8.875евро и 10.65 евро за курс, нали? За един курс (33човека), тамошния оператор прибира по 990евро, а нашенския по 490 евро или криво ляво с 500 евро отгоре и 30км. по-малко. Така, 30 дни по 500 евро = 15 000, 12 месеца по 15 000 евро = 180 000 евро. Значи, от тук насетне си обясни сам, защо гарите са им по-хубави, защо автобусите са им по-нови, защо заплатите са им по-високи. Да не говорим, че когато имаш стара машина, разходите са ти по-високи поради постоянни ремонти, гори повече дизел, гори повече масло, може да влезнеш в затвора и все пренебрежителни работи...

  20. 20 Профил на sersem
    sersem
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Трудно ми е да разбера критиките за размера на наказанията. Какво или колко искате? Трагедията е голяма. Факт. Не подлежи на обсъждане. Но все пак става дума за престъпление по непредпазливост. Да ги разчекнем с коне? Да ги набием на кол? Пак няма да върнем мъртвите, нито ще оздравеят наранените. Размерите на наказанията са ок. Проблемът е, че мина толкова много време. Случаят е прост като бял боб и трябваше още в края на миналата година да има присъди.

  21. 21 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#17] от "Димитър":

    И щях да забравя....в България, в масовия случай хората гледат да си купят най-евтиното, не защото по им харесва, а защото сме бедни! В Испания съм убеден, че автобусния транспорт е по-евтин или поне на същатата цена като железопътния, тъй че се създава нормална среда за работа - с влак е по-комфортно, по-безопасно, по-бързо. Но в България цената за същото пътуване до Бургас е с над 10лв. по-евтино, ако използваш БДЖ. Хайде конкурирай се с тези цени. БДЖ е с държавни дотации, а частниците - не. Нали сме пазарна икономика? Щом има за едните, следва да има и за другите. БДЖ в този случай не злоупотребявали с монополно положение? Не го ли фалират нарочно с тези цени? Как да обновят железопътната инфраструктура и да закупят нови влакове? Как да излезне на печалба? От простотия ти казвам страдат всички! Страдат работниците, които ще бъдат съкратени в БДЖ, страдат автобусните компании, защото са на ръба и застрашават пътниците си, страдат всички пътници, защото получават половин услуга, страдаме всички!

  22. 22 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 377 Неутрално

    33 местни ли са българските автобуси?

  23. 23 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#21] от "hinhril":
    Впрочем, оказваш се за някои неща прав.Понеже знам, че ДДС в Испания е 21 % проверих за автобусния транспорт и се оказа, че там е с редуцирани ставки и е 10%.Та и от там идва известна разлика.Нужно е обаче да добавим, че там се плащат и тол такси на магистралите и т.н.
    Въпреки това ми остава първоначалното мнение, че много, ужасно много предпиремачи в България залагат прекалено голяма печалба за прекалено малък бизнес: примерно 2 автобуса по 30-40 000 лв, които да носят много сериозни приходи, до голяма степен цялата мизерия се дължи и на това.

  24. 24 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 779 Неутрално

    "само 10 години" вие за нищо ги нямате тези години, това е огромно наказание само по себе си, все пак престъплението е от немарливост, не е умишлено убийство

    twitter.com/voxybg
  25. 25 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#21] от "hinhril":

    Кой нормален човек ще се хване да пътува с БДЖ?? Особенно по маршрута София - Бургас абсурд.

    Автобусния бизнес е рентабилен - самия факт че има толкова компании е ясна идикация за това.

    Абсолютно нормално е собствениците на тези компании да се опитват да оптимиризат печалбата си и поради липсата на адекватен контрол да пестят от техническата поддръжка. Това явление се наблюдава по целия свят - ВР например редовно не следва правилата за безопастност в САЩ.

    Просто трябва да се затегне контрола. МВР да направи няколко проверки под прикритие и да залови корумпираните инспектори - това се иска.

  26. 26 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#25] от "ventsy":

    Потърси някой твой познат или човек, който се занимава с транспорт, но да си убеден, че няма да те излъже и го попитай с молба да бъде обективен, слаб ли е контрола. Транспортния сектор е поставен под смазващи рестрикции. Няма как да твърдя, че всички са съвестни и няма нито един превозвач, който не подценява сериозността на това, което прави, но със сигурност не сме напред в тази класация.

  27. 27 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#23] от "Димитър":
    До коментар [#25] от "ventsy":

    Конкуренцията в бранша е голяма, защото търсенето до скоро беше с възходящ темп като развитие, което е нормално предвид факта, че всички големи държавни предприятия занимаващи се с транспорт просто престанаха да функционират, както и нормалното развитие на икономиката и обществото, търсещи все повече тази услуга.
    Нещата, на които ви моля да обърнете внимание е броя на фалиращите фирми и да се запитате защо? И друга интересна зависимост - нормалната паразна икономика предполага, че при висока конкуренция и нормални други условия, участниците следва да се борят за всеки клиент, чрез предлагане на уникален продукт или усъвършенстване на наличния, т.е. повишаване на качеството или в нашия случай по-удобни разписания, лесен достъп и.... по-хубави и нови превозни средства.
    Поправете ме, ако греша...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK