Хиляди шофьори може да плащат по-висок данък върху колите от 2014 г.

Хиляди шофьори може да плащат по-висок данък върху колите от 2014 г.

© Надежда Чипева, Капитал



Хиляди шофьори вероятно ще плащат по-висок данък върху превозните средства от 2014 г. Това предвиждат промени в Закона за местните данъци и такси, предложени от Министерството на финансите, които отменят сегашния режим на изчисление. В момента за всяка кола до 100 к.с. с катализатор данъкът е 50% по-нисък независимо от годината на производство или други критерии. Сега се предлага облекчението да се дава в зависимост от екологичните стандарти по отношение емисионните норми на парникови газове.


Този въпрос беше поставен от зам.-кмета по финанси и бюджет на София Дончо Барбалов на днешния Ден на диалога между местната и централната власт, организиран от Националното сдружение на общините.


В предложението, публикувано на сайта на финансовото министерство, е уточнено, че намаления от годишния данък върху превозните средства в размер на 30 на сто или 50 на сто в зависимост от категориите превозни средства и екологични категории.




В София от промяната ще бъдат засегнати хиляди шофьори. Ако промяната се приеме, в столицата 145 хил. собственици на коли с катализатор вече няма да имат облекчение и данъкът за тях ще нараства с 50 на сто, т.е. пълният размер. Отстъпката за 38 хил. автомобили спада от 50 на 30 на сто, а за 88 хил. няма да има промяна, съобщи Барбалов. Според него това решение не е обсъдено с местните власти и има вероятност гражданите да обвинят общините за по-високия данък. Присъствалите депутати от БСП на Деня на диалога заявиха, че с тази промяна местната власт ще събира повече пари и не е в техен ущърб.


В предложението на финансовото министерство пише, че промяната е необходима, защото в момента няма как да се провери дали дадена кола има катализатор.


В момента Столичната община събира на година около 65 млн. лева от данък моторно превозно средство, но не е известно колко повече ще събира след промяната, ако тя влезе в сила.


Друга тема, която беше обсъдена на срещата на представители на местната власт в София и депутати, бяха предложенията за промени в Закона за обществените поръчки, които бяха изготвени под ръководството на вицепремиера Даниела Бобева. Според народния представител от ГЕРБ Ивайло Московски при изготвянето на промените не е попитана нито една община, въпреки че те са едни от най-големите възложители на поръчки в страната.


Депутатът от БСП Жельо Бойчев прие критиката и обеща, че ще изпрати на дирекция "Обществени поръчки" на общината законопроекта. Според народния представител от социалистическата партия Петър Курумбашев просто е трябвало някой в общината да влезе в сайта на Народното събрание, да разгледа проекта, кметът да изпрати позиция и след това, ако не се вземе предвид мнението, публично да се оплаче.


На срещата депутати и общински представители си обещаха да водят по-активен диалог, за да може проектите на София по европейски програми да бъдат изпълнявани и да не се губят средства.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Столична община е прегладняла и се чуди как да пълни продънените си джобове. Що ли не съм изненадана.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "В момента за всяка кола с катализатор данъкът е 50% по-нисък"

    Това не е вярно - преференцията важи само за автомобили с мощност до 100 к.с.

  3. 3 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Браво отдавна си говорим с колеги, че хората в БГ с по-дърти коли плащата много по-малко от тези с нови коли... ФАКТ който е точно с обратен знак навсякъде другаде...

    www.soundcloud.com/x2805
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#2] от "Н. Колев":

    Не можело да се провери коя кола имала и коя нямала катализатор.... ами всички центрове за ГТП са оборудвани с газ анализатори. Тези анализатори ако се ползват по предназначение, ще ви дадат отговора и без да лягате под колата. Ама отде толкоз акъл в "законотворец"???

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "x2805":

    Ами то това не е непременно правилно. Ще ме извиняваш, ама един дизелов АМГ с всичките си катализатори и евротапии, цапоти в пъти повече от една дърта жигулка на пропан - бутан.

  6. 6 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    По логиката на статията трябва каращите на метан да не плащат нито лев данък.

    А катализаторът май имаше живот около пет години. После все едно го няма.
    Не познавам човек, който да си е сложил нов катализатор. Едва ли и има такъв.
    Просто се търси начин да се дои още и още народа.

    Така беше и номера с номерата на колите. По-предната ми кола преживя две смени на номер. Предната също две смени. Тази засега има шанс да я продам с първия и номер.
    И що беше това при положение, че в Испания си карат с ПЕТ вида номера и всички важат.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  7. 7 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    [quote#4:"niakoi_si"]всички центрове за ГТП са оборудвани с газ анализатори[/quote]
    Да.
    Последният път за куриоза поисках проверка и за остатъка от бензин излизащ от ауспуха на метановата ми иначе кола. Оказа се, че е в нормите за мое учудване.
    А дизелак над 8 години изхвърля много повече вредни газове наистина.
    Та ако ще се гледа екологичният момент мор за дизелите. Мърсят най-много.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  8. 8 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 607 Неутрално

    [quote#6:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]в Испания си карат с ПЕТ вида номера и всички важат.[/quote]

    Освен това веднъж даден, номерът не се сменя при смяна на собствеността. А тук като продадеш в друга област или си дори си смениш постоянния адрес и хайде сменяй номера.

    @)----,--'--
  9. 9 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1303 Весело

    До коментар [#6] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    Росене въпросът е да събира пари. И да буташ колата пак ще искат!

  10. 10 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    с даньк сгради правят пьтища в градовете
    а не сьбират висок даньк за колите с него да си правят пьтищата

  11. 11 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1360 Любопитно

    Добре, де щом залагаме на "...екологичните стандарти по отношение емисионните норми на парникови газове..." защо не се помисли за намаляване на данъка и за колито които са на пропан-бутан и метан?

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  12. 12 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    То ако се гледа екологията, трябва да се гледа и кой колко кара.
    Защото и най-дъртата жигула, ако я изкарва дядото веднъж в месеца да иде на лозето, пак не цапа колкото някоя чисто нова кола с Евро 5, дето виси всеки ден по половин час на Орлов Мост.

    Затова за замърсяването си има акциз върху горивата (на метана е най-малък), а данъкът трябва да е според стойността на колата. По Европа го смятат според Швакето, например. Тук какво им пречи да е така?

  13. 13 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 607 Неутрално

    [quote#8:"MyTwoCents"]номерът не се сменя при смяна на собствеността[/quote]

    Да допълня и че премахнаха регионалните номера и минаха на единна схема за цялата страна. За да няма издевателства над автомобили с приходяща регистрация. Ако тук стане ще забравим за Гоуф с пеунишка уегистуация...

    @)----,--'--
  14. 14 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Както с всичко, така и с данъците всичко е невероятна цигания. Да се чуди човек как съществува тази държава.
    Вместо данъците да са ясни, точни и общодържавни, те са идиотски организирани и са МЕСТНИ. Изглежда колите се ползват само в малък район.
    1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
    2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
    3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
    4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
    5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
    В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:
    Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство Коефициент
    Над 14 години 1
    Над 5 до 14 години включително 1,5
    До 5 години включително 2,8

    Ако някой може да разгадае горното ще е герой. Всичко е от-до и отгоре на това според коефициента за умножение излиза че кола над 14 години ще плаща 2.8 пъти по-малко от тази до 5г.
    Как се оправяте и как съществуавате?

  15. 15 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 515 Весело

    [quote#14:"dissident"]Ако някой може да разгадае горното ще е герой. [/quote]

    Много просто -- който си купува нова кола очевидно може да плати повече, затова му трескат по-висок коефициент.

    Имал си бол пари, платил си.

    ден година храни.
  16. 16 Профил на baphomet
    baphomet
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    Глупости!

  17. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Весело

    До коментар [#3] от "x2805": Значи ли че са тарикати и нарочно карат стари коли заради данъка ? Бях останал с впечатление че или не могат да си позволят нови или са будали ине знаят че новото е по хубаво

  18. 18 Профил на baphomet
    baphomet
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#12] от "Камен":

    Защото ако има твърдо установени норми за начисляване на данъка (както е в Германия), няма как да се правят шмекерии и да се разтягат локуми.

  19. 19 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Весело

    До коментар [#11] от "Кирето": Кире трай , че може да се сетят като по тошово време да имат данък за АГУ Данъка беше 400 лв годишно

  20. 20 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1360 Весело

    До коментар [#19] от "shileto":

    Малииии, верно, как се изпущих без да искам...
    Тва беше баси и и простотията...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  21. 21 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Само тук има такова чудо - караш 20 годишен пушещ като комин на тец таралясник - 15 лева данък. Караш нова кола с катализатор и какво ли не още (да не говорим лизинг - може и шкода и дачия да са) - 300 кинта данък

  22. 22 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 570 Неутрално

    [quote#6:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]А катализаторът май имаше живот около пет години. После все едно го няма.
    Не познавам човек, който да си е сложил нов катализатор. Едва ли и има такъв.
    Просто се търси начин да се дои още и още народа.
    [/quote]
    Отсъпките в момента са само за нови до 5 г. автомобили и и до 101 кс.
    И да факт е, че коефициента за старост е наопаки. Сега плащам 60 лева, от догодина ще станат 90 - за 5 годишна кола на бензин с работещ катализатор. Какво означава не знаели дали работи ?! Те така и с осигуровките - не ги прибират на всички, затова дай да вземем колкото може повече данъци и осигуровки от тези дето дават.

  23. 23 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Стъпка в правилната посока, но може още да се направи.

    Не може данъкът на "бричка" на 15-20 години (каквато карам и аз) да е по-нисък от такъв на автомобил на под 10 години със стандарти Евро 3/4 и т.н. Аз самият ще бъде ощетен (ако до тогава не съм сменил колата), но напълно поддържам промяната.

  24. 24 Профил на sanvito
    sanvito
    Рейтинг: 463 Неутрално

    а добре де, а какво се случва с Х5, Q8 и всякакви тем подобни регистрирани като баничарки и плащащи по 20-30 лв данък вместо 400-500 лв.

  25. 25 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    сега ако махнат и нотариалната заверка на покупко продажба става много интересно кои колко коли ще почне да има

  26. 26 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Колата ми е на 1 година и е с ЕВРО 5. Плащам малко повече от 600лв. годишно данък. Еми чувствам се много гадно прееб@н когато пред мен на улицата не само миришат ами и пушат разни продънени бараки, с данък 15-20 лв. годишно! Ама тях ги карат лоботомираните избиратели на тройната, четворната и не знам още коя коалиция. Що да си преебават собствения електорат?

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  27. 27 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Крайно време е старите кошници, произведени напремер преди 2000-ната или която година решат, да почнат да плащат високи данъци, особено 10+ дизелите. Никой не им е длъжен да им диша саждите.

  28. 28 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Хиляди шофьори може да плащат по-висок данък върху колите от 2014 г...

    - И...срещу това , по високо заплащане
    какво ще получим, от Орешарски ?

    - ОСТАВКА !!!

    urkobozambo
  29. 29 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 683 Неутрално

    [quote#6:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"] А катализаторът май имаше живот около пет години. После все едно го няма. [/quote]
    Като ги свалим, аз ще си отпуша мощността , а какво ще спечели екологията на града?

  30. 30 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#12:"Камен"]Затова за замърсяването си има акциз върху горивата (на метана е най-малък), а данъкът трябва да е според стойността на колата.[/quote]


    Ами и това не е много яко, защото по този начин ще се стимулира карането на 20+ годишни бараки.

    Може да се направи някаква комбинация, например в града да се допускат за движение само автомобили, покриващи някаква норма (Евро4 например, както е в много градове в Европа), и данъка да се определя според стойността. Така пак ще се постигне и екологична полза, и ще се облекчи автомобилния трафик.

  31. 31 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1714 Весело

    [quote#30:"sadparrot"] в града да се допускат за движение само автомобили, покриващи някаква норма (Евро4 например, както е в много градове в Европа), [/quote]

    .... и ще минем на еко каручки и ръчни колички...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  32. 32 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Най -справедливо е на техническите прегледи да се замерват отработилите газове,те са оборудвани за това.Виждал съм 3 годишни служебни автомобили да пушат като Икарус.

  33. 33 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    а защо трябва да плащам данък кола ,аз давам над 1000 лв годишно за колите си ,а лятно време си запълвам дупките по улиците пред нас сам , а зимно си чистя пак сам улицята ,общо взето до 3тия ден никой не минава ,ами в блока ми има поне още 100 автомобила по 200 лв данък са 20000 само от нас ,за тези пари всяка година ще преасфалтирам поне 10 декара чисто нов асфалт ,което е 1 км ,а нашата улица е 300 м ,тоест само ние правим 3 улици ,а другите !

  34. 34 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#11] от "Кирето":

    Ами реално погледнато, ако новият закон влезе в сила, те и колите а метан ще плащат най-ниски данъци.
    Въпросът е къде ще се постави ударението в статията - дали каращите на дизел ще плащат по-високи данъци, или каращите на пропан-бутан, които по мое мнение са повече, ще плащат по-ниски.
    Лошото е че в момента една кола за да се признае за фирмена трябва да е на дизел by default. От където и иде стягането на чепика.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  35. 35 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Муцки! Веднага пращам шибаната ви наредба на съд.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  36. 36 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Гражданите плащат данъци и такси съобразно доходите и имуществото си - това не го казвам аз, а Конституцията. Иначе, ако следваме логиката на някои дядото с 30-годишния москал трябва да плаща по-голям данък от честния частник порше кайена. А за опазването на околната среда си има акциз.

  37. 37 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 571 Гневно

    когато си слаб ученик и не знаеш как да направиш нещо или решиш задача просто препиши от знаещия и можещия-Ама тъпите български комунета и това не могат да направят-Биологично увредени индивиди-Семката -семката е важна-

  38. 38 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#26] от "Скакауец":

    Пич, аз не съм лоботомиран, карам 15-годишна бричка с данък 16.50, просто щото:
    - няма свестни пътища за скъпа кола
    - няма свястно гориво
    - кражбите на всичко над 2-3000 лв. стойност са огромен брой
    - нямам кинти за по-скъпа кола.
    Факт, досега се "кефех" на тоя данък. От догодина ще стане 33 лв. Струва ми се справедливо. Само се надявам да отидат по предназначение. Понеже е местен данък - за местната пътна инфраструктура.
    Относно катализаторите - огромен брой коли имат по документи, но нямат реално или не работят. При цена 4-500 лв., не чакай да си купя, за да го сложа на кола за 1000 лв. А как се минава теста за газовете - елементарно - уредът за измерване не се бута докрай в ауспуха, а се слага едва-едва в началото. И ставаш еко.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  39. 39 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    [quote#32:"pilis"]Най -справедливо е на техническите прегледи да се замерват отработилите газове,те са оборудвани за това.[/quote]
    Може и да е справедливо, но преди това някой трябва да принуди пунктовете за преглед да работят, иначе крайният резултат ще е димящи трошки с документ за вредни емисии колкото на електромобил.

  40. 40 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Въртят ,сучат все гледат да ни набутат високи данъци срещу едно голямо нищо насреща....

  41. 41 Профил на postbot
    postbot
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Някой да знае къде мога да си направя технически преглед, без да предоставям бележка за платен данък?

    Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
  42. 42 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#41] от "postbot":

    Не знам за такъв начин. Не мисля, че е възможно.
    Имам приятел, който има пункт за прегледи и дори на мен ми иска бележката за данъка.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 43 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#26] от "Скакауец":

    И моята кола е почти 15 годишна вече, но я поддържам в перфектно техническо състояние. На метан е откак съм я купил и карах на бензин само през 2009-та, когато хутя первый ни спретна номера с газ няма.
    След мен има само чист въздух, а след теб не е така.
    Помисли.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#29] от "Мoni56":

    Ами в сервизите правят "операции" на катализатора.
    Порят го, вадят излишното и после пак го "зашиват" и звука на двигателя не се променя.
    Май и компютъра се лъже по този начин (не съм сигурен).

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 45 Профил на anonymous1
    anonymous1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "Росен (Проклет да си завинаги Костов)":

    А преди това и с боядисването на такситата жълти. Защо в другите страни може да са всякакви на цвят?

    А общината знае ли за новия бизнес с крадене на катализатори, тъй като само метала в тях струва няколко хилядарки? След като се открадне, колата остава без катализатор.

    Преди години нова кола Деу струваше 8000 марки, а данъците и застраховките бяха символични, както и цената на горивата. Днес какви са цените? Всичко това са кожодерски данъци, които ще ги има докато народът не се надигне. Ако това е начин да се ограничат колите, има и по-добър начин - да се намалят цените на обществения транспорт по-близо до познатите 6 ст. Ако една от целите на акциза на горивата е да се потребяват по-малко, то би следвало обществният транспорт да е освободен от данъци върху горивата или съответно да получава субсидия в размер поне на внесените от него акцизи.

  46. 46 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#27] от "angelboy8008":

    Колите от 2000-ната до 2005-та са жива жалба.
    Нищо не става от тях.
    Не погребвай не на време произведеното преди 2000-ната, че тогава са последните коли от желязо и части, които подлежат на смяна/ремонт. След тази година се сменят цели блокове вече и реално няма ремонт такава кола.
    Това по думите на моите майстори на колата.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 47 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":
    И ти ме извинявай, но нов дизелов автомобил отговаря на Евро 4 и Евро 5... тъй че недей така грубо да засичаш с жигулето

  48. 48 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#45] от "anonymous1":

    Да.
    Само едно.
    В Прага и Берлин на соца нямаше нужда да имаш кола.
    Не вярвам някога да имаме такъв обществен транспорт.

    Наскоро научих, че в Шумен билет за рейсчето струвал 70 стотинки. В двете посоки, до Била или до Кауфланд примерно ще струва 1,40. На метан тези няколко километра ми струват около 50 стотинки. Докато е така нямам нужда от обществен транспорт.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#12] от "Камен":

    Проблема не е в дъртата жигула на дядото, а в това че целият "нов" внос на Горубляне, Монтана, Враца, Дупница и сие се пише че е с катализатори.... още по трагично е и плачевно че и данъците да ги вдигнат, като никой не поверява за тия пусти катализатори.... резултата от всичко ще е никакъв... както винаги никой не смее да доведе докрая нещата.

  50. 50 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Весело

    До коментар [#47] от "xps":

    И колко време/км. дизелака ще е такъв?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  51. 51 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#15] от "патиуанчо":
    Няма проблем, плащам си по-високият данък, но защо не ми признават катализатора и това че колата е Евро 5... това питам аз?
    Прочети закона и тогава пиши.

  52. 52 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 970 Любопитно

    Някой "творец" на закони и наредби дали може да обясни разликата от 99 до 101 к.с.,освен че е равно на 2 ?

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  53. 53 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#33] от "tur671":

    Тъй, тъй, но на другите няма кой да преасфалтира и да чисти и те за това ще вземат от тебе и ще дадат на лентяите защото знаят, че ти хем пари ще дадеш хем ще си изчистиш, че и хоро ще играеш. Чисто и просто те вземат за балък когато си изряден.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  54. 54 Профил на anonymous1
    anonymous1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#48] от "Росен (Проклет да си завинаги Костов)":

    Това казвам и аз - да се намалят цените на обществения транспорт. Ама не може да купуват нови коли от най-скъпите и лускозните и да държат цените ниски. Чужди пари лесно се харчат, но и ти не си направил нищо за да има по-добро управление.

  55. 55 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Мярката е в правилната посока. Ниският местен данък МПС (да не говорим, че няма изградена връзка община-КАТ и шофьорите масово, безнаказано скатават....) е причина за това, огромен брой улично и междублоково пространство да е зает в трошки на трупчета, които се използват като улични мазета за малоценен багаж. Само пред моя блок има 5 такива екземпляра. За 20 лева на година един чудесен килер пред входа на стълбището - толкова евтино и мазе не можеш да си вземеш....

  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    каквото и да говорим, но дори и да удвоят данъка на трошляците, пичовете пак ще си ги карат, ще димят, и ще заемат място по улиците, отделно че пак ще реват, че с 300 лв месечно не се живее. Изходът е субсидиран градски транспорт (но не безплатен), и драконовски мерки срещу всички тарикати дето не си плащат данъка на колата, или са без ГО.

  57. 57 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Чудят се откъде и как да съдерат кожата на хората, че да си запълнят дупките от харчовете.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  58. 58 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 687 Неутрално

    [quote#4:"niakoi_si"]дназначение[/quote]

    До коментар [#7] от "Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)":

    За дизела не съм съгласен с теб. Дизеловият автомобил е много по-икономичен от там и вредните емисии за 100км са по-малко. Това което виждаш са сажди. Бензинът отделя много по-отровни газове и като количество и като качество.

  59. 59 Профил на anonymous1
    anonymous1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#55] от "cinik":

    Ти може и за въздуха да поискаш такса да се въведе.

  60. 60 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1416 Гневно

    В предложението на финансовото министерство пише, че промяната е необходима, защото в момента няма как да се провери дали дадена кола има катализатор.
    -----------------------------------------------------------

    Това не е верно, точно с проверката на изгорелите газове се доказва дали лека кола има катализатор!

    Национал-социалистите пуснаха временно 5% фандък за тока, сега ще го изкарат през носа на пенсионерите и бедните с мизерните колици на около 20 години!!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  61. 61 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ако управниците ни крадяха по-малко. И използваха парите ни за развитие на инфраструктурата вместо да поддържат огромен държавен апарат, сигурно щяхме да сме по-уредени и от германия. Върху всяка стока или услуга ни начисляват поне по три данъка или акциза и пак реват че няма пари. Трябва да се повторят събитията от 1944та само че този път "комунистите" да ги ядат прасетата!

    Too much цензура Баце.
  62. 62 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#61] от "townboy":стотици хиляди шофьори ще спрат изобщо за плащат всякакви данъци за Келешарски!

  63. 63 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Когато българските евреи закъсвали с финикийските знаци, отгръщали тефтера с вересиите.
    "Експертите" от правителството, до един май са некадърници с купени дипломи и с политически назначения.
    ... После Дянков бил виновния.
    ОСТАВКА.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  64. 64 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1407 Любопитно

    "Търговски представител за държавният сектор, IBM България"

    Това може да се прочете в CV-то на г-на.
    Ако смятат да ни дерат допълнително, ще трябва да ги метем с колегите им от парламента.
    Интересно, дали Фадъкова ще постъпи както в случая с Минко Герджиков, когато безуспешно се пробваха да вдигнат категорията на имотите в определени общини в София.

    I Want To Believe
  65. 65 Профил на пацо
    пацо
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нов начин да издоиш още пари от шофьорите.

  66. 66 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#38:"TrakerBG"]Пич, аз не съм лоботомиран, карам 15-годишна бричка с данък 16.50, просто щото: [/quote]
    .........
    Извинявай пич, че обидих теб и много други нормални хора покрай изметта която казва кой да ни управлява и на тази измет управляващите никак не искат да й развалят кефа, с таратайките си да смърди и цапа въздуха и трови нас и децата ни ... безплатно! А от нашите данъци, щото караме коли с евро 4 и 5, да плащат помощите на многодетните циганки и пенсиите на дъртите чугуни - все избран електорат, ръйш...

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  67. 67 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#43:"Росен (Проклет да си завинаги Сидеров)"]След мен има само чист въздух, а след теб не е така. [/quote]
    .........
    Не ти вярвам, Росене, ама никак. Просто си вадя хляба с автомобили вече 30 години. (не съм монтьор )

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  68. 68 Профил на petern
    petern
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Всеки народ си заслужава камшика когато си трае!!!

    Иначе тези милярди заем трябва да се връщат. Ето го начина.
    И това е супер ход за тях, не пипат електората от роми и пенсионери, а просто отновно работническата класа.
    А уж щяха хубави неща да правят, живота да става лесен ... абе песен.
    Да кажат и как очакват българина да кара кола на 2 години с заплата 500лв.






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK