А за изпреварване през аварийната лента и нарушаване на ограничението на скоростта с над 80 километра в час, предлагам да се конфискува автомобила и книжката за винаги, както и да се налага глоба от 20 000 лв.!!!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Третират се симптомите, а не болестта - да го направят невъзможно да се купи изпит, да се контролира качеството на шофьорските курсове, да се увеличат още нужните часове и да се забрани на млад шофьор да кара кола над 100-120 коня.
Всичко останало са глупости.
Какви са тези идиотщини?! Само разпалват корупцията. Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт. А кой катаджия ще откаже 100 лева?
Същата глоба 1000 лв за недаване предимство на пешеходец на пътека.
И още нещо, 500 лв за пешеходец пресичащ извън пътеката. Говоря сериозно.Само така ще се оправим...
А да... и за пресичане на двойна непрекъсната линия, поне 200 лв. глоба, че ми писна да стоя в задръствания а разни "тарикати" да не се съобразяват с никакви правила!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
''Вносителите предлагат шофьорите със стаж до шест месеца да нямат право да карат по магистралите, както и между 22 часа и 6 часа сутринта. Докато не направят една година зад волана пък не трябва да возят повече от двама души.''
Абсолютни безумици.Вместо да напрвят подготовката на младите колеги по-добра измислят къп тъпотии.Младите да не карат по хубавите и по-безопасни нови пътища/магистрали ! Е браво бе !
[quote#8:"realguru"]карайте по-обиколните пътища, които са с пъти по-опасни. [/quote]
Всъщност, това НЕ са пътища! За там трябват марсоходи и значително по-сериозна подготовка (отколкото шофьорски курс).
Пълна тъпотия цари из НС и "законотворците".
Апропо - ЗДП е пренаписан изцяло през 2000. Всяка следваща година има един куп промени в него, грубо по 1 на СЕДМИЦА! Проследих до 2010. Първата работа на всяко следващо правителство е да направи някаква промяна в ЗДП още в първия месец на съответното НС.
Някой замисля ли се, че няма шофьор, който да чете Държавен вестник всеки пък, преди да седне зад волана?
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
нЕма се пУашите, полицайте и те са ора, при заплащане на глобата на място, без отчетни документи, не начисляват ДДС и правят промоции.
1000 000 000 пари назаем тъпкано се връщат, къде с премахване на "облекчения" при плащане на данъци, къде с повишаване на глоби, къде с нещо друго сътворено от чиновническото въображение.
1000 лева да стигне глобата за минаване на червено при определени условия, предвижда законът.
----------------
Кой ще определя "определените условия"...???
Малко е, или пък е много? Просто трябва размерът на глобата да зависи от имущественото състояние на нарушителя. Твърд процент. Разбира се и данъчен контрол. Някак не изглежда да е възможно някой да е без доходи ако търкаля ламарини за десетки или стотици хиляди. Така че, двоен контрол. Ако и данъци е укрил - още наказание.
И без това груби нарушения се правят масово от надменни парвенюта с големи финансови възможности. Може да се каже и мутри. Убедени че са някоя банкнота са над закона...
!
"Драконови" наказания за мижави нарушения? Преминаването на червено е адски опасно нещо. 1/4 от катастрофите у нас пък са причинени от недостатъчно опитни шофьори. Според мен инициативата е добра, още повече, че се предлага за публично обсъждане, не е окончателно предложение.
Бас държа, че се възмущаваш само защото това се предлага от група депутати от БСП.
Всички глоби трябва да са процент от пазарната стойност на лекия автомобил с минимум. Например, за пресичане на червено глобата е 5% от стойността на колата с минимум 250лв.(т.е. за всички коли на стойност под 5000лв, глобата е 250лв). За пътнически и товарни автомобили схемата може да е различна. Целта е проста - всички да бъдат еднакво "ударени". Ако подобна схема се изпълнява коректно, гарантирам в пъти спад на жертви, ранени, птп-та, пилот-изпитатели в лявата лента и т.н.
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
Преминаване на червено понякога е наложително! На мен ми се е налагало, когато следваща ме кола ще ме смачка, ако аз се съобразя със светофара. При никакво напречно движение. Тъй че не се изхвърляй!
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Едно от малкото предложения от новите управляващи промени в законите, в които виждам рационално зрънце. Проблема е обаче в контрола. Когато свикнем както в белите държави че за закононарушенията се плаща скъпо и прескъпо и това стане ежедневие и без значение на това кой си, само тогава ще повярвам че сме минали рубикона балканска или европейска държава сме. Това че сме географски в Европа за съжаление не ни прави истински част от тази общност.
С "големите наказания" се прави пиар, а не политика. Важното е наказанията да са за всички нарушители и неотменни (при доказано нарушение). Когато Законът е еднакъв за всички, и малките наказания ще имат ефект.
Когато всеки може да заобиколи закона, все едно колко "страшно" е наказанието - то просто няма да се "случи".
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Уви корупционния елемент няма как да отпадне с тези мерки. Говорим си за нарушения "хванати"с камери. Стъпка в тази посока е, камера снимаща 24/7 какво се случва пред/в патрулката, както е в някой наши "партньорски" държави
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
Да се намали корупцията в КАТ. Ако това не се стори, прогнозирам, че всякакви увеличения на наказанията въобще няма да имат желания ефект, а напротив - дори ще е негативен и ще доведе до повече корупция (защо ще плащаш 1000 лева на властите, като можеш да мушнеш 100 лв на техните представители?).
НБ: от известно време съм доста рядко в родината и не знам каква е ситуацията с корупцията в КАТ, но се съмнявам, че се е подобрило осезаемо.
[quote#6:"lordcris"]Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт. А кой катаджия ще откаже 100 лева? [/quote]
Само дето фотоклетката не приема рушвети...Като ти изпратят съобщение с клип, на който ясно се вижда не само номерът на колата ти, но и собствената ти физиономия, ще ти мине меракът да дадеш 100 лв.
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
Не мога да повярвам, че това им е решението на проблемите за поведението на шофьорите на пътя.
Нали магистралите са с ограничения 140км/ч, защото са по безопасни!?
Нали до онзи ден показваха по новините как цяло семейство било убито, защото шофьор се опитал да избегне дупка и е загубил контрол на ППС-то.
Каква разлика прави това през деня и вечерта, да шофираш. През нощта е спокойно, няма голям трафик. Стига да се научиш веднъж да позиционираш ППС-то на платното.
Забравете тази работа, добавете на шофьорите офроад подготовка. Как да спасим ППС-то от унасяне, разпределения на тежестта (при прилагане на спирачки и подаване на газ).
Драгите управляващи се опитват да накажат хората за това за което те не са се погрижили да ги научат.
Абе тези са не нормални каква е тази глоба 1000лв баси комундерите!???
И ако младия шофьор е на 18г. как ще му вземат парите от джобните ли ?
Има далеч по дразнещи или опсани нарушения които ще са от полза за обществото ако започне да се следи спазването им и да прибират големи глоби!
Примерно неправилно изпреварване при двойна непрекъсната линия в града, изхвърляне на пепелника и, обратен завой пред молове или неправилно спиране на таксита и маршрутки !
Който минава на червено е преценил ,че не може да спре като минава на жълто или се е изтарикатил да направи десен завой когато няма коли не повече от 5 на 100 са идиоти които карат като джигити !
Какво общо има това което ти се е налагало или не с предложенията? Означава ли това, че всички могат да минават на червено? Доводът ти е абсурден. Няма значение кой предлага мерките, а те да са дисциплиниращи, защото у нас мрат прекалено много хора на пътя.
" Докато не направят една година зад волана пък не трябва да возят повече от двама души."Смятам,че зад волана трябва да има само едно лице и задължително това трябва да е водача!Друг няма там място,дори и да има 100 години стаж!
Аз съм млад шофьор имам книжка от 3 месеца.
Стажът ми е около 3000км.
От това което видях на пътя и преживях.
Най-трудното беше когато карах, познайте къде навсякъде, но не и на магистралата. Всъщност да съм честен най-спокойно се чувствах на магистралата. Докато на обикновените пътища, там беше постоянен стрес! Нека да започна да изброявам:
дупки, липса на маркировка, неправилно изпреварващи автомобили от насрещният трафик, ППС-та включващи се в движението от разклони, каруци, диви животни, липса на мантинели... и т.н.
Крайно време беше!
В Австралия глобите са още по-големи. И по пътищата има ред.
Миналата седмица бях поразен по пътя от Варна до София от поне двадесет камикадзета, които караха като кретени и рискуваха живота на нормалните шофьори и спътниците им.
В Австралия, ако някой кара като идиот, другите шофьори се обаждат в тяхната пътна полиция, бързо пристига НЕМАРКИРАНА полицейска кола да провери дали сигналът е истина, и глобите започват от 1000 долара нагоре...
[quote#36:"mib58316647"]Означава ли това, че всички могат да минават на червено? [/quote]
Не, не означава. Просто глобата (? хиляда лева не могат да се вземат с фиш, а само с акт) е прекалено висока за "провинението".
В нормалните законодателства високите глоби/адм. наказания са обосновани с обективни условия, а не просто ей така. Два примера: а) при пътно произшествие може да е многократно по-висока от обикновено и б) определена от съд финансова отговорност (получаван доход). Давам примерите на прима виста, само по спомен, без да мога да цитирам източници, сори. Тук предложението е "при определени обстоятелства", но дали те са изчерпателно описани в законопредложението? Или са просто една "летяща фраза", от която само корупционни ПРАКТИКИ ще произлезнат?
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Какви глоби,бе! Когато за убити двама на тротоар, пътека или спирка дават "условна с две години изпитатерин срок"..."Младите водачи да се контролират от редовни водачи на съседната седалка" -айди де, бащи ли да ходят при любовниците на "децата"...
Прав си! И аз си спомням първите няколко хиляди километра с книжка, макар да беше мнооого отдавна.
Като цяло законите се правят УЖ да спрат престъпниците, а всъщност създават тормоз и терор върху нормалните хора. Защото "държавата" не може и НЕ ИСКА да се справи с престъпниците/нарушителите. И това е умишлено. Ежедневният тормоз от "изключенията" намалява желанието за гражданска позиция по възлови въпроси.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Абе защо някои хора във форума свързват големите глоби с повече ред на пътя. Опомнете се, това е България - тук по-големите глоби значат повече рушвети за катаджиите и същия ред по пътищата.
Товa е добра идея, но нека все пак отговорните оргaни на които всеки месец плащаме заплати, коли, дрехи, месечни,тримесечни, годишни и т. Н. Бонуси първо да свършaт своята работа и едва тогава да въвеждат крути мерки за нaрушителите на пътя. Имам предвид следното:
1.Подмянa на aбсолютно всички стари, невaлидни и взaимно изключвaщите се пътни знаци, включително тези които сa поставени само и единствено за да повишaвaт доходите на милиционерите.
2.Пътна полиция да не се крие в храстите след ограничителен знак или след завой, а да е ясно видимa преди опaсният учaстък(шумкaрите сa отдавна остaнaли в историята).
3.Въвеждaне на глоби за полицaите които нарушават служебните си задължения, като нaй ниското наказание е 500 лв.
4.Всички, нaистинa всички участници в движението по пътищата, а не длъжностни лица да нарушават правилата нaй безцеремонно -в случаят имам предвид главният прокурор на РБ, чиято служебнa кола влиза нaй безцеремонно в зaбрaненa улица. Все пак главният прокурор е стожер на законносттa, мали.
Високите глоби над един определен таван (който отдавна е достигнат) само ще допринесат за по-висока корупция сред нереформираните КАТ.
Българите не спазваме Закона за движение по пътищата не защото имаме уникален ген на световни рецидивисти.
Едната причина е че държавата има слабо развита транспортна инфраструктура - пътищата са тесни, няма място за всеки да паркира, няма интелигентни системи за контрол на трафика, също така има безброй градоустройствени недомислици, основно в градовете, които са причина за нарушения.
Другата основна причина е общото ниско ниво на законност в държавата, благодарение на което е по лесно да се нарушава закона, а после ако те хванат, "да се измисли нещо", за да се измъкнеш леко.
Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.
Глобите във всяка държава трябва да са съразмерни с възможностите на хората да ги плащат. Всяка несъразмерност води до едно - корупция. Когато направите глобите непосилни, насила тикате обикновения човек към даване на рушвети. Във всяка нова мярка трябва внимателно да се преценява финансовата поносимост. По този начин беше рязко увеличен акциза на цигарите и натикаха целия този бизнес в сивия сектор. Сега по-голямата част от цигарите са контрабандни. Направиш ли едни цени непосилни, човек започва да се снабдява контрабандно. Направиш ли едни глоби непосилни, човек ще започне да търси всички възможности да се договори с катаджията, а българския катаджия едва ли много ще се дърпа.
[quote#49:"teridan"] Когато направите глобите непосилни, насила тикате обикновения човек към даване на рушвети.[/quote]
Извинявай за въпроса, ама ти ходиш ли с 500-600 лв., че да подкупиш меверето ако те изловят, че си минал на червено? Или си представяш, че ще те пуснат да отидеш до вас да вземеш от касичката? Или пък може би си мислиш, че ще им дадеш там по 20 лева на човек, тъй да се почерпят?
[quote#50:"borko_to"]Извинявай за въпроса, ама ти ходиш ли с 500-600 лв., че да подкупиш меверето ако те изловят, че си минал на червено?[/quote]
Ами тогава да направят глобите по сто хиляди, а... Съвсем невъзможно ще стане подкупването.
"Вносителите предлагат шофьорите със стаж до шест месеца да нямат право да карат по магистралите"
>>> Подобно предложение трябва да бъде сериозно подкрепено от статистически данни: примерно, че еди-колко-си % от ПТП-тата на магистрала са дело точно на такива шофьори, както и да се обоснове, защо след 6 месеца шофиране между селата или у маалата се очаква да станат по-добри на магистрала...
Няколко неща ме съмняват:
1) дали някой води такава статистика
2) дали и да я води, точно тези депутатини са си направили труда да я анализират
3) от чисто житейски опит: обикновено книжката се взема на 18, за да остане после дълго време в чекмеджето...По тази причина очаквам броят ПТП по магистралите с причинител водачи с под 6 м. стаж да клони към нулата
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
[quote#54:"teridan"]Ами тогава да направят глобите по сто хиляди, а... Съвсем невъзможно ще стане подкупването.
[/quote]
Ами що да е невъзможно бе пич, щом си мислиш че ще минеш с 20 лв., при глоба от 1 000 лв., какво да спорим повече....Очеизвадно е, че през живота си никога не си давал пари на катаджия...
Азбучна истина е, че за да има възпитателна роля наказанието не е важен толкова размерът му, колкото неговата неизбежност. Не непрекъснатото увеличаване на глобите ще има резултат, а да започне полицията да си върши работата, както и да направят състоянието на пътищата нормално - с без дупки, с маркировка, с адекватни знаци, за включването в движението да има ленти за ускорение, сфетофарите да работят, да поставят осветление по улиците.
Като нямат статистика, да не се залавят за нещо, което може да бъде обосновано само с цифри. Такива изстрели в тъмното са живо скудоумие, подобно на затварянето на магазини в неделя и 90 часа военно за студентите (нихната мамичка соросоидна....)
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
[quote#55:"Музар"]Точно това правят - прибират ти книжката и ти казват - до YY минути сме тук - ела с парите. [/quote]
Ае още един дето са го гледали в саксия...Спрат ли те с алкохол миличък, единственият ти шанс е да дойде твой приятел с пари. Тебе ако те пуснат някъде сам ще е единствено с направление за Кръвния център за кръвна проба щурчо. Даже като правят хайки по нощите, като съберат трима, четирима и сами им осигуряват транспорт за кръвна проба
[quote#6:"lordcris"]Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт.[/quote]
Масларовица направи в навечерието на изборите глобата за работник без договор 15 хиляди лева, точно за да пълни касата на БСП. Изгорелите бяха осново разни големи фирми, които назначават и освобождават по 3-4 души на ден. Отиват с 1 ден закъснение и им казват "работникът ви е бил 1 ден в нарушение, дай 15 000 лева, но може и по-леко, според материалния интерес - за нагоре по веригата!"
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Честити ни нови глоби, братя и сестри!
Всичко друго цъфнало та вързало, сал глобите не бяха увеличавали!?! Да, ама не!
МАЛОУМНИ НАГЛЕЦИ!
При българското ни неадекватно транспортно планиране /предимно сигнализацията- светофари, знаци, маркировка.../ и при тъпите милиционеро-полицаи с нагло-подкупно поведение, на които и без това им плащаме заплатите към рекетьорските им пинизи -
СИ Е ЧИСТО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ДА УВЕЛИЧАВА ТАКА БРУТАЛНО ГЛОБИТЕ!
[quote#52:"Geoimg*"]Глобата трябва да бъде платима и НЕзаобиколима![/quote]
Ние сме царе на високите данъци и глоби, които накрая не знаят на кой адрес да ги връчат даже. И сега като въведоха единната сметка, от някъде изплуват 280 милиона стари задължения, които народецът се е надявал да паднат по давност, а чиновникът не е правил и той нищо...
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
[quote#60:"teridan"]Азбучна истина е, че за да има възпитателна роля наказанието не е важен толкова размерът му, колкото неговата неизбежност.[/quote]
Точно затова глобите трябва да са малки по размер (в случаите когато няма предизвикано ПТП), с големи лихви при забавяне на плащането. Т.е. при глоба от 50 лв. нема никъв смисъл да даваш пари на милиционера. И за да не се разпасва народа при следващо нарушение, без значение какво, в следващите три дни глобата да е първото + второто х 10.
Тъй мисля аз е и справедливо и възпитателно.
Имам познат, който пише закони в суров вид. И изтръпва, като види какво става в пленарна зала (и още преди това - в комисиите).
Поне от законите, които пряко ми влияят, и проследяването на цялата процедура - от законопроект до ДВ, през гласуване и протоколи от обсъждания - никъде не видях ОБОСНОВАНИ аргументи за каквото и да е било. Единствено и само "бля-бля". За съжаление - включително и от политотбора, на който съм запалянко.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Зависи от хората и от компанията. Имам обиколки на кръчми в две околии (нарочно тази старинна дума използвам) с младок зад волана. Всички останали бяхме пияни на дръвце, но въпреки това строго следяхме младокът да е трезв и да не се развилнява покрай нас. Просто - мил ни е животецът.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
[quote#68:"borko_to"]Точно затова глобите трябва да са малки по размер (в случаите когато няма предизвикано ПТП), с големи лихви при забавяне на плащането. Т.е. при глоба от 50 лв. нема никъв смисъл да даваш пари на милиционера.[/quote]
Тук може и да стигнем до съгласие, глобите трябва да са малки и неибзежни. Трябва да се поработи върху практиките в КАТ, а не да се вдига размера на глобите, защото това е хвърляне на прах в очите - ще ги направят по хиляда лева, няма да има резултат. После по две хиляди - пак без резултат и така до безкрайност, колкото да демонстрират загриженост, а машината за рушвети ще си работи безотказно.
Нито една глоба няма никакво значение преди да стане обективен факт и да влезе в сила наистина.... Нито една глоба няма значение и ако не си изпълни целта - да предотвратява определени събития да се случат... А пречката за това я знаем.. В тоя ред на мисли глоба може да има за катаджиите основно..
За шофьорите по-скоро стимули могат да доведат до нещо положително - например по-ниски данъци за изрядните шофьори и постепенното им увеличаване според нарушенията.
Значи в чужбина са му намерили цаката, а именно малки глоби и наказания, но редовно (без пропуски).
В България все се говори за таканаречените "криминално проявени", които видители нямали книжка, ловени двайсет пъти мъртвопияни зад волана, крали коли, телесни повреди, изнудвания.... а наказания йок!
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Аз искам да попитам каква е разликата между млад шофьор карал интензивно 5 месеца и стар шофоьор с книжка на 7 години, но със стаж 0 км.
Предлага малдите водачи на МПС даже задължително само през проходите да минават, като почнат Бургас или София и наред, никави магистрали, подбалкански и тем подобни пътища
А дедовците и бабките над 65г., дето нито виждат, нито чуват, тях да ги оставим на пътя а? А мутрите, които изобщо не се замислят, що е това правилник за движение по пътищата? Ами каките "звезди" (всички ги виждаме, те обаче никого не виждат), тях ще ги глобяват ли?
Вместо да увеличат часовете по теория и практика на желаещите да вземат книжка, да им напраят симулатори за често срещани ежедневни проблеми, например - те глоби ще вдигат...
Тиииит, тииит, тииит...
Проблемът не е в размера на глобата, а в събирането й! Вдигнете глобата десеторно - само ще повишите корупцията сред катаджиите! И 200 лв ако е, но да се събира при абсолютно всяко нарушение ще има много по-голям ефект!
Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
[quote#72:"teridan"] а не да се вдига размера на глобите, защото това е хвърляне на прах в очите - ще ги направят по хиляда лева, няма да има резултат. [/quote]
така е, като се почне и от техническите прегледи..Знаеш ли колко е минималния грайфер на гума по закон - 2 мм, демек малко преди да излязат теловете...как се спира с тази гробница...
Освен това съотносими със средната работна заплата, напълно съм убеден, че глобите в България са дори и по-тежки от тези в Западна Европа...
Сииигурно ще е положителен ефектът - няма друг вариант просто. Измислилите такава простотия са олигофрени. Също като измислилите издигнатите пешеходни пътеки. Гнусна история...
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Тотално малоумни предложения. Трябва първо да се установи, че събирането на глоби от по 100 лв НЯМА ефект, и после да се вдигат. При положение, че глобите не се събират и се вихри дивна корупция, подобно предложение гали единствено душицата на бугаристанеца, жаден за реванш с/у системата и всеки различен. Когато 2ма с минимални заплати платят подобни глоби и виснат на съдия изпълнител по ТВ, пак ще има драми.
Канадската застрахователна компания Insurance Hotline е направила проучване за връзката между зодиите и шофьорските умения.
Най-често забъркани в катастрофа се оказват зодиите Рак, Близнаци, Везни, Овен и Козирог. Зодиите Лъв и Дева влизат в графата „Нерешителни шофьори”. Отличниците в проучването са Водолей, Риби, Телец, Скорпион и Стрелец. Най-често глоби отнасят Рак и Близнаци. По-рядко хващат в нарушение Риби, Овен, Телец, Лъв, Дева, Везни и Козирог. Между капките минават Водолей, Скорпион и Стрелец.
Според друго проучване най-много шофьори има сред представителите на зодия Дева. Те заедно със зодия Телец катастрофират по-често от другите зодии, се твърди в книгата „Досиетата астрология” на Гюнтер Сакс. Авторът се позовава на представителна извадка на 13 хил. германци. По неговите думи Козирогът си пада по по-мощни коли, а сред шофьорите на камиони най-често се срещат представители на зодия Лъв.
И двете изследвания обаче са единодушни относно безопасното шофиране на Скорпиона.
Друг критерий за групиране в проучването на Insurance Hotline е социалният статус. Сключилите брак е по-вероятно да се разминат с фиш, отколкото необвързаните или разведените. За сметка на това хората, живеещи на семейни начала, получават най-много глоби според проучването на InsuranceHotline.
Въпреки това дори да живеете в Канада, не може да се възползвате от отстъпка при сключването на застраховка, настоявайки, че сте зодия Скорпион. Компанията подчертава, че данните ще се ползват само с развлекателна цел.
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
То за такива случаи (за повече от 50км/ч над ограничението) в културните държави направо те арестуват и размера на глобата се определя от съдия според имотното ти състояние. Може да е десетки, а и стотици хиляди.
Не съм съгласен. Не тежестта на наказанието е важна, а неговата неизбежност. Иначе 1000лв. са много, да дигнат заплатите тогава. На червено в София може да минеш, като нищо в тези задръствания.
Най-важната задача на цивилизацията е да научи човека да мисли.
[quote#78:"Terry bear (Интернет Лумпен в Катарзис)"]Вместо да увеличат часовете по теория и практика на желаещите да вземат книжка, да им напраят симулатори за често срещани ежедневни проблеми, например [/quote]
Налегнала те носталгия по времето, когато носехме клещи, тел, чук, ламаринки, пълен набор винтове и гайки и одеало, за да легнеш под колата и т.н. в багажниците ли? Ти на кола след 2000-2002 година какво точно ще и ремонтираш на пътя, ммм, то даже и с бутане вече не палят
Извинете,
за превишаване с 50 км/ч какво предлагате ? Може би от 1 до 5 години и 100000 лв. глоба ?! Целта е да намаляваме ПТП-тата, не да съдим и да носим възмездие !
Явно не си ме разбрал. Когато ограничението е примерно 80 км./ч. и някой се движи с над 160 км./ч. да му конфискуват автомобила! Редовно по южната дъга на околовръстното ме изпреварват, като спрял! При такива драстични нарушения, трябва да има драстични наказания!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
[quote#75:"Ф.Нинов"]Значи в чужбина са му намерили цаката, а именно малки глоби и наказания, но редовно (без пропуски). [/quote]
Мисля, че 60-те години някой беше взел нобелова награда по икономика за изследването на този феномен. Излседвал 2 случая - в единия системата е направена да хваща лесно нарушителите (мисля, че за чистота ставаше въпрос) и да ги глобява на момента дребна сума. В другия случай - занижен текущ контрол, ама ако случайно те хванат, лошо ти се пише. Вторият случай се оказва пълен провал спрямо първия. Човешкият мозък е устроен да решава хазартно, така че повечето цапали на поразия с вярата, че ще минат и този път между капките...
Второто е българският случай. Примерно глобите за паркиране на тротоар не могат да бъдат връчени, защото община и КАТ не си обменяли данни. Така фишът с глобата завършва хвърлен с троснато движение на земята, а глобеният ще разказва после, че явно вятърът го е духнал или някое дете го е откраднало....
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Истински смислено предложение щеше да бъде, книжката да влиза в сила от 16 или 17 г., ако караш с придружител на предната седалка.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Огромна част от катастрофите са с леки автомобили. Това означава ли, че трябва да се забрани движението на леки автомобили изобщо?
Чудят се с какви глупости да отвличат общественото внимание.
А пък аз се чудя тези законотворци дали изобщо са шофьори, или се возят само със служебни автомобили като пътници?
Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
[quote#96:"Индиана"]Абсолютно точно. Иначе е казино.
[/quote]
Ама нали знаеш, че комунистите са по желязната ръка и малкото мозък. За тях принципът е ти го одрусай едно хубаво, както ние си знаем, пък да го видим после....
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Нека има тежки наказания особена за поведение, което застрашава другите. Но ако караш по-бързо на чиста магистрала не застрашаваш други хора. В Германия има светещи знаци за ограничение на скоростта по магистралите. Включват ги, когато има нужда. През останалото време на някой магистрали няма ограничения.
[quote#77:"4i4oti"]А защо не концлагер в Белене?[/quote]
Николапетковистите най-накрая. Първо правителството, парламента и регентите....
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Соколов
Рейтинг: 524 НеутралноЗвучат добре. Ама трябва да се прекрати "кво ше праим сега", щото иначе само се вдига подкупа...
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.Viva la Evolution
Рейтинг: 960 ГневноА за изпреварване през аварийната лента и нарушаване на ограничението на скоростта с над 80 километра в час, предлагам да се конфискува автомобила и книжката за винаги, както и да се налага глоба от 20 000 лв.!!!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "sashobal
Рейтинг: 708 НеутралноПодкрепям
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!miami3
Рейтинг: 466 ЛюбопитноИнтересно предложение ! А с шофьори- ветерани със постоянни нарушение какво правиме ?
glatzial
Рейтинг: 524 НеутралноТретират се симптомите, а не болестта - да го направят невъзможно да се купи изпит, да се контролира качеството на шофьорските курсове, да се увеличат още нужните часове и да се забрани на млад шофьор да кара кола над 100-120 коня.
Всичко останало са глупости.
lordcris
Рейтинг: 701 НеутралноКакви са тези идиотщини?! Само разпалват корупцията. Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт. А кой катаджия ще откаже 100 лева?
Петър Иванов
Рейтинг: 753 ЛюбопитноСъщата глоба 1000 лв за недаване предимство на пешеходец на пътека.
И още нещо, 500 лв за пешеходец пресичащ извън пътеката. Говоря сериозно.Само така ще се оправим...
realguru
Рейтинг: 2370 НеутралноСамо дето целта на магистралите е да се улеснят водачите.
Пък те тъпаците ги свалят от магистралите и им казват карайте по-обиколните пътища, които са с пъти по-опасни.
sashobal
Рейтинг: 708 НеутралноНякой маршруткаджия нацъка минуси
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!Freedom of Speech
Рейтинг: 696 РазстроеноИ какво ще правят сега младите, след като не могат да въртят гумите на бащините си коли пред дискотеките нощем?
Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.Въй, въй, въй...
k_iliev
Рейтинг: 452 НеутралноА защо не 10 000, а? Не, или по добре 50 000?
Не това са проблемите на хората, господа управляващи.
Viva la Evolution
Рейтинг: 960 НеутралноА да... и за пресичане на двойна непрекъсната линия, поне 200 лв. глоба, че ми писна да стоя в задръствания а разни "тарикати" да не се съобразяват с никакви правила!
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноВоенно обучение, драконови наказания за мижави нарушения... Никакви за убийство на човек на пътя...
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдЗаемам го от съфорумец под статията за военното:
"Дневник, сменете датата. В 1986 сме!"
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3173 Неутрално''Вносителите предлагат шофьорите със стаж до шест месеца да нямат право да карат по магистралите, както и между 22 часа и 6 часа сутринта. Докато не направят една година зад волана пък не трябва да возят повече от двама души.''
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Абсолютни безумици.Вместо да напрвят подготовката на младите колеги по-добра измислят къп тъпотии.Младите да не карат по хубавите и по-безопасни нови пътища/магистрали ! Е браво бе !
До коментар [#13] от "Музар":
Прав си !
Музар
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#8:"realguru"]карайте по-обиколните пътища, които са с пъти по-опасни. [/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдВсъщност, това НЕ са пътища! За там трябват марсоходи и значително по-сериозна подготовка (отколкото шофьорски курс).
Пълна тъпотия цари из НС и "законотворците".
Апропо - ЗДП е пренаписан изцяло през 2000. Всяка следваща година има един куп промени в него, грубо по 1 на СЕДМИЦА! Проследих до 2010. Първата работа на всяко следващо правителство е да направи някаква промяна в ЗДП още в първия месец на съответното НС.
Някой замисля ли се, че няма шофьор, който да чете Държавен вестник всеки пък, преди да седне зад волана?
442
Рейтинг: 1545 НеутралнонЕма се пУашите, полицайте и те са ора, при заплащане на глобата на място, без отчетни документи, не начисляват ДДС и правят промоции.
1000 000 000 пари назаем тъпкано се връщат, къде с премахване на "облекчения" при плащане на данъци, къде с повишаване на глоби, къде с нещо друго сътворено от чиновническото въображение.
Tod
Рейтинг: 1441 Любопитно1000 лева да стигне глобата за минаване на червено при определени условия, предвижда законът.
Истината няма пресечна точка с популизма на БСП----------------
Кой ще определя "определените условия"...???
AzDebil
Рейтинг: 1424 ЛюбопитноМалко е, или пък е много? Просто трябва размерът на глобата да зависи от имущественото състояние на нарушителя. Твърд процент. Разбира се и данъчен контрол. Някак не изглежда да е възможно някой да е без доходи ако търкаля ламарини за десетки или стотици хиляди. Така че, двоен контрол. Ако и данъци е укрил - още наказание.
И без това груби нарушения се правят масово от надменни парвенюта с големи финансови възможности. Може да се каже и мутри. Убедени че са някоя банкнота са над закона...
!
mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#13] от "Музар":
"Драконови" наказания за мижави нарушения? Преминаването на червено е адски опасно нещо. 1/4 от катастрофите у нас пък са причинени от недостатъчно опитни шофьори. Според мен инициативата е добра, още повече, че се предлага за публично обсъждане, не е окончателно предложение.
Бас държа, че се възмущаваш само защото това се предлага от група депутати от БСП.
Кирето
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#17] от "Tod":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....[quote#17:"Tod"]Кой ще определя "определените условия"...???[/quote]
Е, как кой?
Полицаите ще се погрижат.
С високите глоби, освен масова корупция, нищо друго няма да стане.
Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 524 НеутралноВсички глоби трябва да са процент от пазарната стойност на лекия автомобил с минимум. Например, за пресичане на червено глобата е 5% от стойността на колата с минимум 250лв.(т.е. за всички коли на стойност под 5000лв, глобата е 250лв). За пътнически и товарни автомобили схемата може да е различна. Целта е проста - всички да бъдат еднакво "ударени". Ако подобна схема се изпълнява коректно, гарантирам в пъти спад на жертви, ранени, птп-та, пилот-изпитатели в лявата лента и т.н.
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#19] от "mib58316647":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдПреминаване на червено понякога е наложително! На мен ми се е налагало, когато следваща ме кола ще ме смачка, ако аз се съобразя със светофара. При никакво напречно движение. Тъй че не се изхвърляй!
paolo51
Рейтинг: 524 НеутралноЕдно от малкото предложения от новите управляващи промени в законите, в които виждам рационално зрънце. Проблема е обаче в контрола. Когато свикнем както в белите държави че за закононарушенията се плаща скъпо и прескъпо и това стане ежедневие и без значение на това кой си, само тогава ще повярвам че сме минали рубикона балканска или европейска държава сме. Това че сме географски в Европа за съжаление не ни прави истински част от тази общност.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#21] от "mnmak":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд[quote#21:"mnmak"] глоби трябва да са процент от пазарната стойност на лекия автомобил[/quote]
В момента всички "глоби" (по-точно рекет) са процент от отговора на въпроса: "Какво работиш?", дето е първият на катаджийте.
За майтап - приятел беше открил верният отговор: "Научен работник в БАН". Катаджията се почесва и (си) казва - от този няма какво да вземем.
paolo51
Рейтинг: 524 НеутралноИ още нещо: преминаването на (в) "червено винаги е повече от опасно.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#23] от "paolo51":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдС "големите наказания" се прави пиар, а не политика. Важното е наказанията да са за всички нарушители и неотменни (при доказано нарушение). Когато Законът е еднакъв за всички, и малките наказания ще имат ефект.
Когато всеки може да заобиколи закона, все едно колко "страшно" е наказанието - то просто няма да се "случи".
Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#24] от "Музар":
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)Уви корупционния елемент няма как да отпадне с тези мерки. Говорим си за нарушения "хванати"с камери. Стъпка в тази посока е, камера снимаща 24/7 какво се случва пред/в патрулката, както е в някой наши "партньорски" държави
Nikoi
Рейтинг: 1110 НеутралноДо коментар [#2] от "Георги":
много логично предложение ,конфискация на автомобила или стойността му
metzanviolinov
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#5] от "glatzial":
Съгласен, с важно уточнение.
Да се намали корупцията в КАТ. Ако това не се стори, прогнозирам, че всякакви увеличения на наказанията въобще няма да имат желания ефект, а напротив - дори ще е негативен и ще доведе до повече корупция (защо ще плащаш 1000 лева на властите, като можеш да мушнеш 100 лв на техните представители?).
НБ: от известно време съм доста рядко в родината и не знам каква е ситуацията с корупцията в КАТ, но се съмнявам, че се е подобрило осезаемо.
rotos
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#6:"lordcris"]Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт. А кой катаджия ще откаже 100 лева? [/quote]
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.Само дето фотоклетката не приема рушвети...Като ти изпратят съобщение с клип, на който ясно се вижда не само номерът на колата ти, но и собствената ти физиономия, ще ти мине меракът да дадеш 100 лв.
Daniel Ivanov
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#5] от "glatzial":
Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.До коментар [#6] от "lordcris":
++++
Radoslav Miroslavov
Рейтинг: 237 ГневноНе мога да повярвам, че това им е решението на проблемите за поведението на шофьорите на пътя.
Нали магистралите са с ограничения 140км/ч, защото са по безопасни!?
Нали до онзи ден показваха по новините как цяло семейство било убито, защото шофьор се опитал да избегне дупка и е загубил контрол на ППС-то.
Каква разлика прави това през деня и вечерта, да шофираш. През нощта е спокойно, няма голям трафик. Стига да се научиш веднъж да позиционираш ППС-то на платното.
Забравете тази работа, добавете на шофьорите офроад подготовка. Как да спасим ППС-то от унасяне, разпределения на тежестта (при прилагане на спирачки и подаване на газ).
Драгите управляващи се опитват да накажат хората за това за което те не са се погрижили да ги научат.
МАЙНАТА ВИ!
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 688 Неутралное добре де, как ще разберат ако някой земе книжка и не кара примерно две г. после като започне пак ще е млад шьофьор но не по документи
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общовалчан
Рейтинг: 466 НеутралноВ Гърция е 500 евро, но заплатите и песиите колко са?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2796 НеутралноАбе тези са не нормални каква е тази глоба 1000лв баси комундерите!???
Libertarianism is just anarchy for rich peopleИ ако младия шофьор е на 18г. как ще му вземат парите от джобните ли ?
Има далеч по дразнещи или опсани нарушения които ще са от полза за обществото ако започне да се следи спазването им и да прибират големи глоби!
Примерно неправилно изпреварване при двойна непрекъсната линия в града, изхвърляне на пепелника и, обратен завой пред молове или неправилно спиране на таксита и маршрутки !
Който минава на червено е преценил ,че не може да спре като минава на жълто или се е изтарикатил да направи десен завой когато няма коли не повече от 5 на 100 са идиоти които карат като джигити !
mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#22] от "Музар":
Какво общо има това което ти се е налагало или не с предложенията? Означава ли това, че всички могат да минават на червено? Доводът ти е абсурден. Няма значение кой предлага мерките, а те да са дисциплиниращи, защото у нас мрат прекалено много хора на пътя.
Sabbath
Рейтинг: 1218 Гневно" Докато не направят една година зад волана пък не трябва да возят повече от двама души."Смятам,че зад волана трябва да има само едно лице и задължително това трябва да е водача!Друг няма там място,дори и да има 100 години стаж!
daam
Рейтинг: 1319 Неутралносъс закона добре, ама дали ще се спазва или ще бъде пореден повод за обогатяване на "гражданите" от ДА"Й" /то и името не е случайно/
Radoslav Miroslavov
Рейтинг: 237 РазстроеноАз съм млад шофьор имам книжка от 3 месеца.
Стажът ми е около 3000км.
От това което видях на пътя и преживях.
Най-трудното беше когато карах, познайте къде навсякъде, но не и на магистралата. Всъщност да съм честен най-спокойно се чувствах на магистралата. Докато на обикновените пътища, там беше постоянен стрес! Нека да започна да изброявам:
дупки, липса на маркировка, неправилно изпреварващи автомобили от насрещният трафик, ППС-та включващи се в движението от разклони, каруци, диви животни, липса на мантинели... и т.н.
Зевс
Рейтинг: 466 ВеселоКрайно време беше!
"Всеки човек е една вселена" Хайнрих ХайнеВ Австралия глобите са още по-големи. И по пътищата има ред.
Миналата седмица бях поразен по пътя от Варна до София от поне двадесет камикадзета, които караха като кретени и рискуваха живота на нормалните шофьори и спътниците им.
В Австралия, ако някой кара като идиот, другите шофьори се обаждат в тяхната пътна полиция, бързо пристига НЕМАРКИРАНА полицейска кола да провери дали сигналът е истина, и глобите започват от 1000 долара нагоре...
Музар
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#36:"mib58316647"]Означава ли това, че всички могат да минават на червено? [/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдНе, не означава. Просто глобата (? хиляда лева не могат да се вземат с фиш, а само с акт) е прекалено висока за "провинението".
В нормалните законодателства високите глоби/адм. наказания са обосновани с обективни условия, а не просто ей така. Два примера: а) при пътно произшествие може да е многократно по-висока от обикновено и б) определена от съд финансова отговорност (получаван доход). Давам примерите на прима виста, само по спомен, без да мога да цитирам източници, сори. Тук предложението е "при определени обстоятелства", но дали те са изчерпателно описани в законопредложението? Или са просто една "летяща фраза", от която само корупционни ПРАКТИКИ ще произлезнат?
teridan
Рейтинг: 906 НеутралноТакива размери на глобите и в повечето страни от Западна Европа няма. Ама нали българите сме с високи доходи...
hinin37
Рейтинг: 581 НеутралноКакви глоби,бе! Когато за убити двама на тротоар, пътека или спирка дават "условна с две години изпитатерин срок"..."Младите водачи да се контролират от редовни водачи на съседната седалка" -айди де, бащи ли да ходят при любовниците на "децата"...
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#39] от "rmiroslavov":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдПрав си! И аз си спомням първите няколко хиляди километра с книжка, макар да беше мнооого отдавна.
Като цяло законите се правят УЖ да спрат престъпниците, а всъщност създават тормоз и терор върху нормалните хора. Защото "държавата" не може и НЕ ИСКА да се справи с престъпниците/нарушителите. И това е умишлено. Ежедневният тормоз от "изключенията" намалява желанието за гражданска позиция по възлови въпроси.
teridan
Рейтинг: 906 НеутралноАбе защо някои хора във форума свързват големите глоби с повече ред на пътя. Опомнете се, това е България - тук по-големите глоби значат повече рушвети за катаджиите и същия ред по пътищата.
borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#7:"Петър Иванов"]Същата глоба 1000 лв за недаване предимство на пешеходец на пътека. [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!а 1 000 лв. глоба за пешеходец, който не пресича на пътеката как ти се види?
Александър
Рейтинг: 8 НеутралноТовa е добра идея, но нека все пак отговорните оргaни на които всеки месец плащаме заплати, коли, дрехи, месечни,тримесечни, годишни и т. Н. Бонуси първо да свършaт своята работа и едва тогава да въвеждат крути мерки за нaрушителите на пътя. Имам предвид следното:
1.Подмянa на aбсолютно всички стари, невaлидни и взaимно изключвaщите се пътни знаци, включително тези които сa поставени само и единствено за да повишaвaт доходите на милиционерите.
2.Пътна полиция да не се крие в храстите след ограничителен знак или след завой, а да е ясно видимa преди опaсният учaстък(шумкaрите сa отдавна остaнaли в историята).
3.Въвеждaне на глоби за полицaите които нарушават служебните си задължения, като нaй ниското наказание е 500 лв.
4.Всички, нaистинa всички участници в движението по пътищата, а не длъжностни лица да нарушават правилата нaй безцеремонно -в случаят имам предвид главният прокурор на РБ, чиято служебнa кола влиза нaй безцеремонно в зaбрaненa улица. Все пак главният прокурор е стожер на законносттa, мали.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Daniel Ivanov
Рейтинг: 524 НеутралноВисоките глоби над един определен таван (който отдавна е достигнат) само ще допринесат за по-висока корупция сред нереформираните КАТ.
Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.Българите не спазваме Закона за движение по пътищата не защото имаме уникален ген на световни рецидивисти.
Едната причина е че държавата има слабо развита транспортна инфраструктура - пътищата са тесни, няма място за всеки да паркира, няма интелигентни системи за контрол на трафика, също така има безброй градоустройствени недомислици, основно в градовете, които са причина за нарушения.
Другата основна причина е общото ниско ниво на законност в държавата, благодарение на което е по лесно да се нарушава закона, а после ако те хванат, "да се измисли нещо", за да се измъкнеш леко.
teridan
Рейтинг: 906 НеутралноГлобите във всяка държава трябва да са съразмерни с възможностите на хората да ги плащат. Всяка несъразмерност води до едно - корупция. Когато направите глобите непосилни, насила тикате обикновения човек към даване на рушвети. Във всяка нова мярка трябва внимателно да се преценява финансовата поносимост. По този начин беше рязко увеличен акциза на цигарите и натикаха целия този бизнес в сивия сектор. Сега по-голямата част от цигарите са контрабандни. Направиш ли едни цени непосилни, човек започва да се снабдява контрабандно. Направиш ли едни глоби непосилни, човек ще започне да търси всички възможности да се договори с катаджията, а българския катаджия едва ли много ще се дърпа.
borko_to
Рейтинг: 535 Любопитно[quote#49:"teridan"] Когато направите глобите непосилни, насила тикате обикновения човек към даване на рушвети.[/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!Извинявай за въпроса, ама ти ходиш ли с 500-600 лв., че да подкупиш меверето ако те изловят, че си минал на червено? Или си представяш, че ще те пуснат да отидеш до вас да вземеш от касичката? Или пък може би си мислиш, че ще им дадеш там по 20 лева на човек, тъй да се почерпят?
apollo
Рейтинг: 524 НеутралноА за неспиране на пешеходна пътека -2000 лева глоба.
Geoimg
Рейтинг: 761 НеутралноГлобата трябва да бъде платима и НЕзаобиколима!
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!teridan
Рейтинг: 906 Неутрално[quote#50:"borko_to"]Или пък може би си мислиш, че ще им дадеш там по 20 лева на човек, тъй да се почерпят?[/quote]
Така си мисля.
teridan
Рейтинг: 906 Неутрално[quote#50:"borko_to"]Извинявай за въпроса, ама ти ходиш ли с 500-600 лв., че да подкупиш меверето ако те изловят, че си минал на червено?[/quote]
Ами тогава да направят глобите по сто хиляди, а... Съвсем невъзможно ще стане подкупването.
Музар
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#50:"borko_to"] Или си представяш, че ще те пуснат да отидеш до вас да вземеш от касичката?[/quote]
.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдТочно това правят - прибират ти книжката и ти казват - до YY минути сме тук - ела с парите.
Ти къде живееш? Днес за втори път се срещам с марсианец в Дневник
cinik
Рейтинг: 2343 Неутрално"Вносителите предлагат шофьорите със стаж до шест месеца да нямат право да карат по магистралите"
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция>>> Подобно предложение трябва да бъде сериозно подкрепено от статистически данни: примерно, че еди-колко-си % от ПТП-тата на магистрала са дело точно на такива шофьори, както и да се обоснове, защо след 6 месеца шофиране между селата или у маалата се очаква да станат по-добри на магистрала...
Няколко неща ме съмняват:
1) дали някой води такава статистика
2) дали и да я води, точно тези депутатини са си направили труда да я анализират
3) от чисто житейски опит: обикновено книжката се взема на 18, за да остане после дълго време в чекмеджето...По тази причина очаквам броят ПТП по магистралите с причинител водачи с под 6 м. стаж да клони към нулата
Ogiigo
Рейтинг: 1165 НеутралноДо коментар [#7] от "Петър Иванов":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Хубави предложения! Само че кой ще осъществява контрола по спазването им!
borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#54:"teridan"]Ами тогава да направят глобите по сто хиляди, а... Съвсем невъзможно ще стане подкупването.
Правите дървета в гората, първи се отсичат![/quote]
Ами що да е невъзможно бе пич, щом си мислиш че ще минеш с 20 лв., при глоба от 1 000 лв., какво да спорим повече....Очеизвадно е, че през живота си никога не си давал пари на катаджия...
Музар
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#56:"cinik"]Няколко неща ме съмняват:
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд1) дали някой води такава статистика [/quote]
И застрахователите нямат такава статистика. Или не я обявяват официално.
teridan
Рейтинг: 906 НеутралноДо коментар [#58] от "borko_to":
Азбучна истина е, че за да има възпитателна роля наказанието не е важен толкова размерът му, колкото неговата неизбежност. Не непрекъснатото увеличаване на глобите ще има резултат, а да започне полицията да си върши работата, както и да направят състоянието на пътищата нормално - с без дупки, с маркировка, с адекватни знаци, за включването в движението да има ленти за ускорение, сфетофарите да работят, да поставят осветление по улиците.
ОСТАВКА КАСКЕТ STOP NAZI RUSSIA
Рейтинг: 1405 Неутралноебати простотията е тоя проекто-закон
ПУТИН ХУЙЛО, СЛАВА УКРАИНА, пълна ИЗОЛАЦИЯ на НАЦИСКА РУСИЯ от цивилизования свят !!! БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕcinik
Рейтинг: 2343 НеутралноДо коментар [#59] от "Музар":
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияКато нямат статистика, да не се залавят за нещо, което може да бъде обосновано само с цифри. Такива изстрели в тъмното са живо скудоумие, подобно на затварянето на магазини в неделя и 90 часа военно за студентите (нихната мамичка соросоидна....)
borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#55:"Музар"]Точно това правят - прибират ти книжката и ти казват - до YY минути сме тук - ела с парите. [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!Ае още един дето са го гледали в саксия...Спрат ли те с алкохол миличък, единственият ти шанс е да дойде твой приятел с пари. Тебе ако те пуснат някъде сам ще е единствено с направление за Кръвния център за кръвна проба щурчо. Даже като правят хайки по нощите, като съберат трима, четирима и сами им осигуряват транспорт за кръвна проба
cinik
Рейтинг: 2343 Неутрално[quote#6:"lordcris"]Всеки ще предпочете да бутне 100 лева за да се размине със 1000 акт.[/quote]
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияМасларовица направи в навечерието на изборите глобата за работник без договор 15 хиляди лева, точно за да пълни касата на БСП. Изгорелите бяха осново разни големи фирми, които назначават и освобождават по 3-4 души на ден. Отиват с 1 ден закъснение и им казват "работникът ви е бил 1 ден в нарушение, дай 15 000 лева, но може и по-леко, според материалния интерес - за нагоре по веригата!"
Ritter 1
Рейтинг: 466 ГневноЧестити ни нови глоби, братя и сестри!
Всичко друго цъфнало та вързало, сал глобите не бяха увеличавали!?! Да, ама не!
МАЛОУМНИ НАГЛЕЦИ!
При българското ни неадекватно транспортно планиране /предимно сигнализацията- светофари, знаци, маркировка.../ и при тъпите милиционеро-полицаи с нагло-подкупно поведение, на които и без това им плащаме заплатите към рекетьорските им пинизи -
СИ Е ЧИСТО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ДА УВЕЛИЧАВА ТАКА БРУТАЛНО ГЛОБИТЕ!
НЕКАДЪРНИЦИ!
cinik
Рейтинг: 2343 Неутрално[quote#52:"Geoimg*"]Глобата трябва да бъде платима и НЕзаобиколима![/quote]
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияНие сме царе на високите данъци и глоби, които накрая не знаят на кой адрес да ги връчат даже. И сега като въведоха единната сметка, от някъде изплуват 280 милиона стари задължения, които народецът се е надявал да паднат по давност, а чиновникът не е правил и той нищо...
pesho_
Рейтинг: 753 НеутралноТова за младите шофьори да не карат между 22 и 6 сутринта, го подкрепям с 2 ръце!
Прокуратурата: Цветанов е извършил престъплениеНе, че нещо не виждат или не знаят как да карат, но да не им и хрумва даже да ходят на дискотека с колата...
borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#60:"teridan"]Азбучна истина е, че за да има възпитателна роля наказанието не е важен толкова размерът му, колкото неговата неизбежност.[/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!Точно затова глобите трябва да са малки по размер (в случаите когато няма предизвикано ПТП), с големи лихви при забавяне на плащането. Т.е. при глоба от 50 лв. нема никъв смисъл да даваш пари на милиционера. И за да не се разпасва народа при следващо нарушение, без значение какво, в следващите три дни глобата да е първото + второто х 10.
Тъй мисля аз е и справедливо и възпитателно.
borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#68:"borko_to"] в следващите три дни [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!тридесет дни, моя грешка
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#62] от "cinik":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдЦялото ни законодателство (с извинение) е такова.
Имам познат, който пише закони в суров вид. И изтръпва, като види какво става в пленарна зала (и още преди това - в комисиите).
Поне от законите, които пряко ми влияят, и проследяването на цялата процедура - от законопроект до ДВ, през гласуване и протоколи от обсъждания - никъде не видях ОБОСНОВАНИ аргументи за каквото и да е било. Единствено и само "бля-бля". За съжаление - включително и от политотбора, на който съм запалянко.
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#67] от "pesho_":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдЗависи от хората и от компанията. Имам обиколки на кръчми в две околии (нарочно тази старинна дума използвам) с младок зад волана. Всички останали бяхме пияни на дръвце, но въпреки това строго следяхме младокът да е трезв и да не се развилнява покрай нас. Просто - мил ни е животецът.
teridan
Рейтинг: 906 Неутрално[quote#68:"borko_to"]Точно затова глобите трябва да са малки по размер (в случаите когато няма предизвикано ПТП), с големи лихви при забавяне на плащането. Т.е. при глоба от 50 лв. нема никъв смисъл да даваш пари на милиционера.[/quote]
Тук може и да стигнем до съгласие, глобите трябва да са малки и неибзежни. Трябва да се поработи върху практиките в КАТ, а не да се вдига размера на глобите, защото това е хвърляне на прах в очите - ще ги направят по хиляда лева, няма да има резултат. После по две хиляди - пак без резултат и така до безкрайност, колкото да демонстрират загриженост, а машината за рушвети ще си работи безотказно.
jiffylube
Рейтинг: 466 НеутралноНито една глоба няма никакво значение преди да стане обективен факт и да влезе в сила наистина.... Нито една глоба няма значение и ако не си изпълни целта - да предотвратява определени събития да се случат... А пречката за това я знаем.. В тоя ред на мисли глоба може да има за катаджиите основно..
За шофьорите по-скоро стимули могат да доведат до нещо положително - например по-ниски данъци за изрядните шофьори и постепенното им увеличаване според нарушенията.
МM
Рейтинг: 466 НеутралноСега остава да увеличите и заплатите със същия процент !
Нинов
Рейтинг: 1868 НеутралноЗначи в чужбина са му намерили цаката, а именно малки глоби и наказания, но редовно (без пропуски).
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В България все се говори за таканаречените "криминално проявени", които видители нямали книжка, ловени двайсет пъти мъртвопияни зад волана, крали коли, телесни повреди, изнудвания.... а наказания йок!
nehaen
Рейтинг: 334 НеутралноАз искам да попитам каква е разликата между млад шофьор карал интензивно 5 месеца и стар шофоьор с книжка на 7 години, но със стаж 0 км.
Предлага малдите водачи на МПС даже задължително само през проходите да минават, като почнат Бургас или София и наред, никави магистрали, подбалкански и тем подобни пътища
4i4oti
Рейтинг: 753 ЛюбопитноА защо не концлагер в Белене?
Terry bear
Рейтинг: 524 ГневноДо коментар [#19] от "mib58316647":
http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/А дедовците и бабките над 65г., дето нито виждат, нито чуват, тях да ги оставим на пътя а? А мутрите, които изобщо не се замислят, що е това правилник за движение по пътищата? Ами каките "звезди" (всички ги виждаме, те обаче никого не виждат), тях ще ги глобяват ли?
Вместо да увеличат часовете по теория и практика на желаещите да вземат книжка, да им напраят симулатори за често срещани ежедневни проблеми, например - те глоби ще вдигат...
Тиииит, тииит, тииит...
mto
Рейтинг: 1035 НеутралноПроблемът не е в размера на глобата, а в събирането й! Вдигнете глобата десеторно - само ще повишите корупцията сред катаджиите! И 200 лв ако е, но да се събира при абсолютно всяко нарушение ще има много по-голям ефект!
Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#72:"teridan"] а не да се вдига размера на глобите, защото това е хвърляне на прах в очите - ще ги направят по хиляда лева, няма да има резултат. [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!така е, като се почне и от техническите прегледи..Знаеш ли колко е минималния грайфер на гума по закон - 2 мм, демек малко преди да излязат теловете...как се спира с тази гробница...
Освен това съотносими със средната работна заплата, напълно съм убеден, че глобите в България са дори и по-тежки от тези в Западна Европа...
Dreadlord
Рейтинг: 753 ГневноСииигурно ще е положителен ефектът - няма друг вариант просто. Измислилите такава простотия са олигофрени. Също като измислилите издигнатите пешеходни пътеки. Гнусна история...
Who is General Failure and why is he reading my disk?Индиана
Рейтинг: 538 НеутралноТотално малоумни предложения. Трябва първо да се установи, че събирането на глоби от по 100 лв НЯМА ефект, и после да се вдигат. При положение, че глобите не се събират и се вихри дивна корупция, подобно предложение гали единствено душицата на бугаристанеца, жаден за реванш с/у системата и всеки различен. Когато 2ма с минимални заплати платят подобни глоби и виснат на съдия изпълнител по ТВ, пак ще има драми.
Чардо
Рейтинг: 1441 ВеселоКОИ ЗОДИИ СА НАЙ-КАЛПАВИТЕ ШОФЬОРИ
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Канадската застрахователна компания Insurance Hotline е направила проучване за връзката между зодиите и шофьорските умения.
Най-често забъркани в катастрофа се оказват зодиите Рак, Близнаци, Везни, Овен и Козирог. Зодиите Лъв и Дева влизат в графата „Нерешителни шофьори”. Отличниците в проучването са Водолей, Риби, Телец, Скорпион и Стрелец. Най-често глоби отнасят Рак и Близнаци. По-рядко хващат в нарушение Риби, Овен, Телец, Лъв, Дева, Везни и Козирог. Между капките минават Водолей, Скорпион и Стрелец.
Според друго проучване най-много шофьори има сред представителите на зодия Дева. Те заедно със зодия Телец катастрофират по-често от другите зодии, се твърди в книгата „Досиетата астрология” на Гюнтер Сакс. Авторът се позовава на представителна извадка на 13 хил. германци. По неговите думи Козирогът си пада по по-мощни коли, а сред шофьорите на камиони най-често се срещат представители на зодия Лъв.
И двете изследвания обаче са единодушни относно безопасното шофиране на Скорпиона.
Друг критерий за групиране в проучването на Insurance Hotline е социалният статус. Сключилите брак е по-вероятно да се разминат с фиш, отколкото необвързаните или разведените. За сметка на това хората, живеещи на семейни начала, получават най-много глоби според проучването на InsuranceHotline.
Въпреки това дори да живеете в Канада, не може да се възползвате от отстъпка при сключването на застраховка, настоявайки, че сте зодия Скорпион. Компанията подчертава, че данните ще се ползват само с развлекателна цел.
pipilonia
Рейтинг: 466 НеутралноОк, хубаво, но как ще се случат нещата? Онзи ден мазен бакшиш-ром мина на червено пред мен. И как доказваме, че се е случило, ако няма камера?
Дразнител
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар [#2] от "Георги":
Жизнь или Life - избор има.То за такива случаи (за повече от 50км/ч над ограничението) в културните държави направо те арестуват и размера на глобата се определя от съдия според имотното ти състояние. Може да е десетки, а и стотици хиляди.
teridan
Рейтинг: 906 Весело[quote#77:"4i4oti"]А защо не концлагер в Белене?[/quote]
Смъртно наказание за преминаване на червено.
basilicum
Рейтинг: 795 Неутралноа за тези дето не спират на пешеходна пътека? примерно едни 500лв ми се струват прилично-възпитателни
zogorsone
Рейтинг: 638 НеутралноНе съм съгласен. Не тежестта на наказанието е важна, а неговата неизбежност. Иначе 1000лв. са много, да дигнат заплатите тогава. На червено в София може да минеш, като нищо в тези задръствания.
Най-важната задача на цивилизацията е да научи човека да мисли.borko_to
Рейтинг: 535 Неутрално[quote#78:"Terry bear (Интернет Лумпен в Катарзис)"]Вместо да увеличат часовете по теория и практика на желаещите да вземат книжка, да им напраят симулатори за често срещани ежедневни проблеми, например [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!Налегнала те носталгия по времето, когато носехме клещи, тел, чук, ламаринки, пълен набор винтове и гайки и одеало, за да легнеш под колата и т.н. в багажниците ли? Ти на кола след 2000-2002 година какво точно ще и ремонтираш на пътя, ммм, то даже и с бутане вече не палят
Музар
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#76] от "nehaen":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдАбе, направо да карат по звездните пътища, с хавлия, не с кола (МПС), докато не се докарат до 2-годишни книжки
Тия надминаха с цял стадиум калинките на Боко тиквата!
Индиана
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#2] от "Георги":
Извинете,
за превишаване с 50 км/ч какво предлагате ? Може би от 1 до 5 години и 100000 лв. глоба ?! Целта е да намаляваме ПТП-тата, не да съдим и да носим възмездие !
Viva la Evolution
Рейтинг: 960 НеутралноДо коментар [#91] от "Индиана":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Явно не си ме разбрал. Когато ограничението е примерно 80 км./ч. и някой се движи с над 160 км./ч. да му конфискуват автомобила! Редовно по южната дъга на околовръстното ме изпреварват, като спрял! При такива драстични нарушения, трябва да има драстични наказания!
cinik
Рейтинг: 2343 Неутрално[quote#75:"Ф.Нинов"]Значи в чужбина са му намерили цаката, а именно малки глоби и наказания, но редовно (без пропуски). [/quote]
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияМисля, че 60-те години някой беше взел нобелова награда по икономика за изследването на този феномен. Излседвал 2 случая - в единия системата е направена да хваща лесно нарушителите (мисля, че за чистота ставаше въпрос) и да ги глобява на момента дребна сума. В другия случай - занижен текущ контрол, ама ако случайно те хванат, лошо ти се пише. Вторият случай се оказва пълен провал спрямо първия. Човешкият мозък е устроен да решава хазартно, така че повечето цапали на поразия с вярата, че ще минат и този път между капките...
Второто е българският случай. Примерно глобите за паркиране на тротоар не могат да бъдат връчени, защото община и КАТ не си обменяли данни. Така фишът с глобата завършва хвърлен с троснато движение на земята, а глобеният ще разказва после, че явно вятърът го е духнал или някое дете го е откраднало....
Viva la Evolution
Рейтинг: 960 НеутралноДо коментар [#85] от "Дразнител":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Така е. В Гърция при превишаване на скоростта с над 100 км./ч. конфискуват автомобила и пляскат 20К евро глоба.
cinik
Рейтинг: 2343 НеутралноДо коментар [#83] от "Чардо":
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияИстински смислено предложение щеше да бъде, книжката да влиза в сила от 16 или 17 г., ако караш с придружител на предната седалка.
Индиана
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#93] от "cinik":
Абсолютно точно. Иначе е казино.
До коментар [#92] от "Георги":
Виж мнението на колегата по-горе.
yane_
Рейтинг: 230 НеутралноОгромна част от катастрофите са с леки автомобили. Това означава ли, че трябва да се забрани движението на леки автомобили изобщо?
Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!Чудят се с какви глупости да отвличат общественото внимание.
А пък аз се чудя тези законотворци дали изобщо са шофьори, или се возят само със служебни автомобили като пътници?
cinik
Рейтинг: 2343 Неутрално[quote#96:"Индиана"]Абсолютно точно. Иначе е казино.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция[/quote]
Ама нали знаеш, че комунистите са по желязната ръка и малкото мозък. За тях принципът е ти го одрусай едно хубаво, както ние си знаем, пък да го видим после....
Иван K
Рейтинг: 2929 НеутралноНека има тежки наказания особена за поведение, което застрашава другите. Но ако караш по-бързо на чиста магистрала не застрашаваш други хора. В Германия има светещи знаци за ограничение на скоростта по магистралите. Включват ги, когато има нужда. През останалото време на някой магистрали няма ограничения.
подписcinik
Рейтинг: 2343 Неутрално[quote#77:"4i4oti"]А защо не концлагер в Белене?[/quote]
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияНиколапетковистите най-накрая. Първо правителството, парламента и регентите....