Конференция обсъжда перспективите пред автоиндустрията в България

Конференция обсъжда перспективите пред автоиндустрията в България

© Георги Пауновски



Тридневна международна конференция, която ще обсъди възможностите за нови инвестиции в областта на изграждането на мощности за производство на автомобилни части и аксесоари, се открива днес в София. Форумът, който е под патронажа на президента Росен Плевнелиев, събира повече от 300 висши мениджъри от Европа и Азия, експерти от автомобилната индустрия, доставчици, представители на изпълнителната и на местните власти.


Потвърдили участие са членове от висшето ръководство на Mercedes, BMW, Litex Motors/Great Wall, Johnson Controls, Grammer, Festo, Würth Elektronik, IMI Electronics, BOSCH. Volkswagen Group. Участниците в конференцията, която се провежда за пръв път у нас, ще търсят възможности за разширяване на бизнеса си на бързоразвиващия се източноевропейски пазар.


Една от най-интересните дискусии, насрочени за днес, е на тема "Бъдещето на автомобилната индустрия в България: Проектът "Автопарк България" - уроците, научени от автопарковете в Европа". Целта на проекта е изграждане на голям индустриален парк край Видин по подобие на индустриалните паркове в Крайова и Дьор. За участие в дискусията са поканени вицепремиерът Даниела Бобева и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.


Откриването на конференцията е в 9 часа от президента Росен Плевнелиев.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1335 Весело

    Автоиндустрията не ще конференция - иска по-малко администрация. То и всичко останало, де.

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Перспективата пред автоиндустрията в България се нарича "нов внос".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1376 Весело

    -Поредната "партенка" за заблуда на "матряла" ! -Още от краят на 80-те години на миналият век, се пускат слухове за изграждане на автомобилна индустрия в Б-г ! -Обаче все нещо не достига ! -Да не забравяме, че през мандатът на Б.Б. имаше намерения за строителство на писта за "Формула -1" ! -Който иска да им "верва" ! -Аз вече тази комедия съм е гледал !

  4. 4 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#3:"vagabond66"]Да не забравяме, че през мандатът на Б.Б. имаше намерения за строителство на писта за "Формула -1" ! [/quote]
    Помним, помним, ама тази идея беше май още на "тройната" коалиция, нали? И май е на Румен Петков, а не на ББ!

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    За секс най-много се приказва в затвора и в казармата...

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  6. 6 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Купихте ли си Грейт Уол вече, подкрепихте ли БЪЛГАРСКОТО?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  7. 7 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 805 Весело

    Абе нека се пробват, откакто се помня това ще е шестия рестарт на темата българско автомобилостроене.....
    Явно не ни идва отръки да правим автомобили.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  8. 8 Профил на email
    email
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#6] от "Thermobee":

    Мисля, че цената му не е особено конкурентноспособна за да се купува в повече от останалите марки. Иначе имат не лоши модели... разбира се за не особено претенциозни потребители.

  9. 9 Профил на email
    email
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "ju.li":

    Като, че не особено уместно се изхвърли?! Само със седене и чакане със или без администрация никой няма да ти обърне внимание! А от друга, искате или не без администрация не може...

  10. 10 Профил на nogica
    nogica
    Рейтинг: 430 Неутрално

    ние имахме подобна индустрия,цял отрасъл -каро строене.След закриване на СИВ всички родни "МЕРИНДЖЕЙ" се разреваха и съсипаха(източиха)всички предприятия.Индустрията е много подобна на автомобилната.За "Мадара"Шумен не се говори въобще(автобуси)
    Сега няма държавна авто индустрия и това е супер,но поне да не иска много такси,дарения,спонсорство и откровени рушвети.Просто да помага.
    Сглобяват се коли в БГ,произвеждат се части за авто индустрията,защо да не стане.
    Успех

  11. 11 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Доста сме позакъснели, някъде около 40 години.

    Когато започнахме с FIAT и RENAULT братята ни от северна Азия ни удариха през ръцете, та още не са ни минали синините...

  12. 12 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#7] от "boby1945":

    Не, че не можем. Преди съветският "брат" ни риташе по кокалчетата да НЕ развиваме нито самолетостроене (били сме най-напреднали на балканите и едни от добрите в европа), нито автомобилостроене. Таже и мотоциклетното производство ни забраниха. После торба-акъллиите от дружество "Георги Кирков" съчиниха легенди, разпространявани с благословията на Политбюро на БКП от сорта на това как сме започнали да конкурираме французите с тяхното "Рено". Възможно ли е здравомислещ човек да вярва в подобни дивотии? После - в по-нови времена се оказа, че пазарната ниша е вече заета и добре разпределена и за да "влезем в бизнеса" са необходими гигантски усилия. Или шанс.
    Впрочем птичката кацна на рамото ни през 90-те. Английския гигант "Роувър" сам ни се натресе. Изградиха отличен завод във Варна, който дори успя да произведе 2000 автомобила. После др. Румен Гечев (тогава икономически министър от правителството на Жан Виденов), който през цялото време нарочно бавеше окончателното подписване на договора, през 1996-та поиска рушвет в непоносими за "Роувър" размери заради благоволението да подпише. Англичаните така се възмутиха, че си обраха крушите и завинаги зачеркнаха България като евентуален партньор. Макар да бяха инвестирали вече десетки милиони за завода и инфраструктурата около него. Инвестициите им "изгоряха" и за пореден път България остана без автомобилостроене.

  13. 13 Профил на nikolay_mihaylov
    nikolay_mihaylov
    Рейтинг: 457 Весело

    "ще търсят възможности за разширяване на бизнеса си на бързоразвиващия се източноевропейски пазар". Това лаф от 1990-те ли е? Между другото, emerging markets е новият термин за "трети свят". Включва ниски цени на "работната ръка", слаби защити на хората и природата и парвенюта-богаташи. Идеално за инвеститори.

  14. 14 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#12] от "petyo9":

    Ти малец тези ги разправяй на стария ми къскет!! Аз съм съвременник на тези времена и прекрасно знам какво и защо проивеждахме ищо спряхме да произвеждаме.... и Русия тука не емешана...
    Как никой не забрани на Чехия, Унгария, Румъния да произвеждат автомобили, а на нас "забраниха"?
    Просто толкова можем!!!
    А самолетите, самолетите на ДАФ във времето на реактивната авиация просто нямаха място.... тук никой не е виновен....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  15. 15 Профил на bedniaka
    bedniaka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Абе ,каква автоиндустрия ви гони! Знаете ли колко НОВИ коли се купуват в България на ден? Та и автоиндустрия да развиваме!

    Светът е достатъчно голям за да удовлетвори нуждите на всеки човек,но твърде малък за да удовлетвори човешката алчност! - Махатма Ганди
  16. 16 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Бъдещето на бг "автомобилна" индустрия (а и настоящето) е в сголобяването на вече направени другаде части и избягването на данъци.

  17. 17 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Бла-бла.Ще хапнат,ще пийнат,тия три работи.Никой няма да дойде в България заради безобразното рушветчийство и крадене.Какво стана с Ровър?Ще караме на нов внос.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  18. 18 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хайде да не сгъстяваме краските с уклон само към чернотол Не сме цъфналир но и да не мръкаме с повод и без повод. Ясно е, че живота е несправедлив към всеки от нас, защото всички ще умрем, но малко факти.
    Сензор - найт индъстриъл - работници за 2012 г. - 1260 човека.
    Монтюпе - работници за 2012 - 671 човека при 498 за 2011 г.
    АЛС България - работници за 2012 г. - 398 човека при 47 за 2011 г.
    Мадара АД - работници за 2012 г. - 333 човека при 311 за 2011 г.
    Мадара Автомост - работници за 2012 г. 122 човека при 144 за 2011 г.
    Дружба АД - работници за 2012 г. - 230 при 271 за 2011 г.
    Динамо Сливен - работници за 2012 г. 351 човека при 349 за 2011 г.
    и тъй нататък
    */ - данните за броя осигурени работници са средногодишни на база месечни сведения.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  19. 19 Профил на пират на свободна практика
    пират на свободна практика
    Рейтинг: 213 Весело

    Карайте колело там поне сме добри производители.А пък и е здравословно!!!!!!

  20. 20 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#14:"boby1945"]Ти малец тези ги разправяй на стария ми къскет!! Аз съм съвременник на тези времена и прекрасно знам какво и защо проивеждахме ищо спряхме да произвеждаме.... [/quote]

    Ти първо не знаеш моята възраст. Възможно е и да съм ти батко.
    Второ - като знаеш, защо лъжеш? Или не знаеш нищо и лъжеш, че знаеш? А пък розовата памет и циментираната в главата ти петолъчка ти пречат да приемеш за истина фактите.
    Трето - ДАФ са марка камиони. Не са самолети. И не са български а холандски.
    Четвърто - българските самолети са известни под марките ДАР, ЛАЗ (ЗАК) и КБ. Имали сме самолетостроителни заводи в Казанлък, Ловеч, Монтана и в Божурище. Има книги (макар и малко), има туй-онуй в музея на Авиацията в Пловдив.
    Пето - лекомоторната авиация продължава да съществува и до ден днешен. Към момента на закриването на българското самолетостроене (1956-та), нито чехите, нито поляците имаха толкова добър самолет като нашия ЛАЗ-7М (ЗАК-1). Та вместо да купуваме от тях, те можеше да купуват от нас.
    Шесто - проектите на първите реактивни български самолети по това време се довършваха, когато дойде депешата от Москва - от др. Никита Хрушчов. Не само за закриване, но и за унищожаване на спомена за това, че в България е имало някога самолетостроене. Стотици ЛАЗ-7М, КБ "чучулига" и др. бяха нарязани и изгорени. Повече от 14 000 авиационни работници и авиоинженери отидоха в ТКЗС-тата да копаят на полето. Така заповяда др. Хрушчов.

  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Любопитно

    Платежоспособното търсене, прави пазара, а пазара прави индустрията. Де го евтиното бръмбърче, с две места и 600 кубика двигател, дето става за големите градове? Сума народ ще задели пари за такава икономична кола, че да ходи на работа и да обикаля из града по задачи... ама то, като целта е "българско автомобилостроене" и тупане в гърдите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Мисля, че има добро бъдеще за Бъдещето на автоиндустрията у нас





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK