От БСП отрекоха да готвят забрани за младите шофьори

От БСП отрекоха да готвят забрани за младите шофьори

© Дневник



Медиите избързаха. Предложенията, които се цитират, не са направени от депутати от БСП", това каза по БНТ депутатът от "Коалиция за България" и зам.-председател на комисията по транспорт Георги Свиленски. Според него единственото решено до момента е да се приеме изцяло нов закон за движение по пътищата, а не да се поправя старият, актуализиран близо 50 пъти.


Свиленски добави, че на 22 октомври комисията по транспорт ще представи своите идеи. "Ще направим поредица от кръгли маси. Цитираните предложения са дошли при нас и ще се обсъждат. Над 20% от загиналите са шофьори до 24 години. Няма как да ограничим младите да не ползват магистралите, но трябва да има по-рестриктивни мерки", категоричен е депутатът.


Народният представител от ГЕРБ Станислав Иванов също подкрепя да има ограничения за новите шофьори, защото това е и световна практика. "Има мерки, но не са това", обобщи той. Иванов изрази и мнение, че идеите се пускат в публичното пространство точно сега, за да се отклони вниманието от решението на КС по казуса "Пеевски".




Според председателя на СБА Георги Янакиев идеите трябва да кореспондират с реалността, но цитираните предложения са проява на дискриминация. "Има други форми, които гарантират по-добрата подготовка", казва той. Янакиев е привърженик на идеята за промяна в сегашния закон, а не за изработване на изцяло нов.


Осемкратният рали шампион Димитър Илиев смята, че проблемите не идват само от младите шофьори. Той е на мнение, че трябва да се наблегне върху квалификацията на водачите и да им се разяснява по-сериозно каква отговорност поемат, когато са зад волана. Пилотът е категоричен, че трябва да се работи и по обезопасяването на пътищата.


По Нова телевизия депутатът от левицата и член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Петър Мутафчиев уточни, че предложенията младите шофьори да не се качват на магистрала или да карат максимум с 90 км/ч са дошли от обществените организации и все още са на ниво дискусия. Според него не е добра идея да има изцяло забрана за движение на младите шофьори по магистралата, защото тези пътища са дори и по-безопасни, ако правилата се спазват.


Той предложи и да се намали скоростта за младите шофьори от 140 на 110 по магистрала. "Повечето от тези предложения ги има като практика в другите страни. Включително и глобата за преминаването с кола на червено да бъде 1000 лв. Това е превантивна мярка. Трябва да се постави като дискусия и да се реши дали това е изпълнимо, дали сумата е възможна за плащане от нарушителя. Една санкция не трябва да е много по-висока в сравнение с минималната и средна заплата", обясни депутатът.


Мутафчиев е категоричен, че трябва да се разгледа внимателно и точковата система за санкции, защото има дисбаланси в отделните нарушения. Той е на мнение, че е добре да се върне санкцията отнемане на книжката при сериозно превишаване на разрешената скорост.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Plamen Vl
    Plamen Vl
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Това е против конституцията - дискриминация по възраст...
    Естествено че не могат да приемат такъв закон. Само си губят времето с глупости..

  2. 2 Профил на kimche
    kimche
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Комунистите отновони отвличат вниманието с глупости

    В България властва беззаконието!
  3. 3 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Пак някой се е изказал неподготвен.... "Младите шофьори" няма как да ги сегрегирате като не им давате, например, да карат по магистралите или ги задължите да не возят повече от двама пътника, що двама не един?
    Рискове при усвояване на шофоьорския занаят винаги ще има, докато се научиш ще направиш поне две "бели", това и котките го знаят.... особено при урбулешкото движение у нас....
    Така че БСП-то не си смучете "теории" от пръстите а въведете по стриктно спазване на правилата и дърпане на уши за провинилите се!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  4. 4 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#1] от "Plamen Vl":
    Не бъди толкова сигурен, могат и то как.... ама дано не си измислят глупости...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  5. 5 Профил на патиуанчо
    патиуанчо
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#3:"boby1945"]Пак някой се е изказал неподготвен.... [/quote]

    Да, БСП-то. Вчера ги слушахме по телевизията гордо, редом с гордостта от връщането на НВО-то, а днеска леко са се поуплашили.

    Нищо чудно де, БСП е същият тип управленски кадър като Тиквата, школата на БКП (ч.б.) -- криволичим с правата линия на партията.

    ден година храни.
  6. 6 Профил на Plamen Vl
    Plamen Vl
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#4] от "boby1945":


    [quote#4:"boby1945"]Не бъди толкова сигурен, могат и то как....[/quote]

    Абе то е ясно че у всичко може, още повече у нас. Ама все пак... това ако стане поне за тези ще е ясно че са на много ниско ниво. В което силно се съмнявам.

  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Слаб трик за отклоняване на вниманието на хората.Утре ще пуснат поредната партенка за 10 000лв глоба който кара пиян.Поредна партенка.По добре да се удвоят часовете по кормуване,отколкото да се ограничават младите шофьори.Вярно е,че те са най-опасни защото нямат опит,а им се кара бързо.Така или иначе после се научават.Няма как да се прескочи този етап,в който нямат опит.Опита идва с карането.

  8. 8 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Няма значение млади или стари шофьори, има спазващи и неспазващи закона. Вместо да се приемат нови и нови ограничения до безкрай , ако някой иска реално да подобри положението, трябва любимите на всички ни фуражки от КАТ да разчистят собствената си кочинка от корупцията.

    Усмихвайте се... Утре ще бъде по-зле.
  9. 9 Профил на Boris
    Boris
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"Plamen Vl"]Това е против конституцията - дискриминация по възраст...
    Естествено че не могат да приемат такъв закон. [/quote]
    Това не е закон, а въвеждане на ново правило. Нещо като забраната за движение на ТИРове по уикендите и празниците.

  10. 10 Профил на gigow
    gigow
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Не само от БСП отрекоха да има такива предложения драги ми "Дневник". И депутата от ГЕРБ също отрече да има такива предложения. Ама друго си е да изманипулираш, че само от БСП отрекли. Така остава едно ясно съмнение... "а бе тези от БСПто дали не лъжат?"
    Манипулацията в този сайт си върви съвсем целенасочено.

  11. 11 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#8] от "Красимир":

    Аде сега корупцията пак виновна!!
    Че младите и неопитните шофьори имат по голяма аварийност това е доказано статистически и у нас и по Света...
    Че трябва определен "пробег" докато получиш необходимите умения и ловкости в това също никой не спори....
    Че няма шофьор стар или млад без произшествие и по негова вина, също е ясно като бял ден...
    Просто не трябва да се прави паника и да се търсят виновни под дърво и камък, такъв е живота...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  12. 12 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Въпроса, на който депутатът от бсп не отговори, беше - кой, кой , кой предложи тези мерки!!!!!!!

  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Ало БСП-то , днес ще се откажете и от връщане на пушеците по кръчмите - изобщо преливане от пусто в празно....Докато ни баламосват Орешко тропа по вратите на германските банки ( защо ли не на руските .. ).

  14. 14 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#8:"Красимир"]Няма значение млади или стари шофьори, има спазващи и неспазващи закона. Вместо да се приемат нови и нови ограничения до безкрай , ако някой иска реално да подобри положението, трябва любимите на всички ни фуражки от КАТ да разчистят собствената си кочинка от корупцията.[/quote]

    +++++++++++++++++ +++++++++

  15. 15 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 702 Неутрално

    [quote#1:"Plamen Vl"]Това е против конституцията - дискриминация по възраст...


    Ха сега де !? И кой ти я каза тази глупост , че реши да я напишеш ? Не е ли редно да бъде дискриминация по стаж ? Аз да съдя държавата че когато изкарах Б категория трябваше да направя 2 години стаж и тогава да изкарам за Ц ли ? Би било по-удачно според теб 18 годишни да карат тирове и от университета директно да стават директори и министри.Ми то по конституция и президента трябва да е минимум на 40 години.На следващите избори теб ще те направим за да не те дискриминират.
    До коментар [#1] от "Plamen Vl":

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  16. 16 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 479 Неутрално

    На мен ми е много любопитно как така решиха, че един двулентов път е по-безопасен за младите шофьори, отколкото автомагистрала?! Ако един студент учи в София и живее в Бургас, през селата ли ще се прибира?!

  17. 17 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 531 Неутрално

    БСП започва със смели стъпки да следва "политиката " на иде ми доди ми на ГЕРБ.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  18. 18 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 839 Неутрално

    От БСП то и от комисията дето взима пари за да направи нови закони /сега отричат/ са стигнали до следния труден въпрос-"Ако те удари селянин гражданската отговорност важи ли?"

  19. 19 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Идеята да се спасят младите на пътя не е лоша - и без това у нас стават все по-кът...
    Шофирането е въпрос на практика и подготовка, така че намерението да се наложат ограничения за водачите докато натрупат опит е нормално. Въпросът ограниченията е да бъдат внимателно преценени, за да не предизвикат "обратен ефект".
    Позицията на Димитър Илиев ми е най-близка.
    Защото от една страна стоят младите водачи без достатъчно опит, а от другата са хора с много опит но пък може би, с калпава подготовка затвърдена в годините?!

    I Want To Believe
  20. 20 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 576 Гневно

    ОСТАВКА БЕ !!!! ..... ТЪПИ КОМУНИСТИ !!!!!!!

  21. 21 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Сменили са тактиката. Додея им само пенсионерските клубове по интереси да толерират ,чрез законотворчеството си .Отварят партията си за младите.............................. шофьори.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  22. 22 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    болшевиките ни занимават с партенките си и отклоняват вниманието от пушенето, белеНЕ, пеевски и други знайни и незнайни кражби

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  23. 23 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И на мен ми звучи абсурдно да ограничат достъпа на младите шофьори до магистралите, а и как биха могли да ги хванат в нарушение, нали рутинните проверки вече не за позволени и какво ще ги спират да ги питат на колко са години и от кога шофират ли

  24. 24 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Живея в Англия от години. Англия, заедно с Холандия са държавите с най-малко загинали по пътищата спрямо населението си. Тук няма никакви невъзможни за изпълнение, а вероятно и противоконституциони правила като млади шофьори да не карат по магистрали или да не возят пътници. Има обаче сериозен и труден изпит за шофьор, даже листовките са им къде, къде по-сериозни от нашите. По време на листовките има и компютърни симулации на ситуации от пътя, проверяващи бързината на реакцията. Другата основна разлика с Бг е застраховката на колата. Тя е поименна и само ти може да си караш колата, а не жена ти, брат ти, комшията, сино и т.н.
    Взимаш си бмв например и застрахователната компания изчислява колко да ти е застраховката (ако си с 20г. стаж и нямаш инциденти ще е една, ако си на 18 ще ти се завие свят. А, и най-съществената разлика, в Англия има милиони камери по пътищата, няма полицай, няма и корупция.

  25. 25 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#22] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Ти па, те ббс и снн ни занимават с гейовете на путин и платените протести на грийнпийс, вместо да покажат как Япония се опитва да изтрови света при Фукошима, ти за Пеевски искаш да говорят.

  26. 26 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#11:"boby1945"] Аде сега корупцията пак виновна!! [/quote]
    Точно корупцията сред служителите на КАТ е най-голямата спънка за прилагане на закона. Как да се спре пътният джигит да кара със 100 в града, като знае, че ще му се размине най-много с 20 до 50 лв. ?
    Друго си е да знае, че ще му отнемат книжката + солиден акт, а ако пробва да дава почерпка - съд по бързата процедура. Ех, пак се размечтах...

    Усмихвайте се... Утре ще бъде по-зле.
  27. 27 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#1:"Plamen Vl"]Това е против конституцията - дискриминация по възраст...
    Естествено че не могат да приемат такъв закон. Само си губят времето с глупости..
    [/quote]
    Това, че лица под 18 годишна въраст нямат право да гласуват и т.н. не е ли също дискриминация по възраст? По твоята логика дай да дадем на 10 годишни деца шофьорски книжки за да не ги дискриминираме!
    Аман от глупаци!

  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    В България има голям проблем със десетки а може би и стотици хиляди продадени свидетелства за управление.

    Всичко което е нужно е курсовете да бъдат поне половин година и инструкторите да научат младите шофьори да карат а не просто да им взимат парите , толкова ли е трудно ?

    Аз лично никога не съм виждал циганин да управлява учебна кола а вие?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2865 Неутрално

    [quote#21:"Чърчил"]Сменили са тактиката.[/quote]
    Ами учат се от Боко още на медиен тормоз и разсейване . Боко и Дянков по няколко пъти на ден даваха противоречиви крайни решения за подобни казуси !
    Накрая хората просто вече не ги интересува какво ще решат ...

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Живко Якимов
    Живко Якимов
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Освен че са дискриминационни, предложенията са също така безсмислени. Какво точно ще попречи на някой, койо е взел книжка, да не кара кола през първите шест месеца (колкото е периода на ограниченията)? Как точно такъв човек ще е по-опитен? И как КАТ ще разберат кой колкоце карал?

    Както се каза по-горе, крайно време е "Гражданска отговорност" да бъде обвързана с конкретния шофьор и с нарушенията, които е направил/а. Тези с повече глоби да плащат по-висока застраховка - най-сигурният начин да влееш малко акъл е ако удариш някого по джоба.

    Разбира се, корупцията може да провали всяко смислено решение, така че цялата дискусия става леко безсмислена. След толкова години, напълно съм убеден, че никой в МВР не иска да направи нещо по въпроса. Не "не може", ами не иска.

    Насилието е последното средство на некомпетентния.
  31. 31 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Може би най-разумното решение е: младия водач известно време да управлява с "надзирател" - улегнал водач на съседната седалка.При произшедствие - вината да е солидарна...

  32. 32 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Цигарите , шофьорите , циганите ( в случая сирийците ) все теми които са политизирани.

  33. 33 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 979 Весело

    Ето малко информация за законовите изисквания спрямо младите шофьори в Австралия:

    * Кандидат-шофьорите трябва да са над 16-годишна възраст и трябва да направят 120 часа шофиране с инструктор, които са записани в личен дневник регистър , преди да могат да кандидатстват за временно свидетелство за управление.
    * Забранено е използването на мобилни телефони , включително свободни ръце , блутут аксесоари и функция високоговорител, за обучаващите се и притежатели на временено свидетелство за управление (P1) на възраст под 25 години.
    * В предварителния етап водачите са категоризирани в две различни секции: P1 и P2 временни свидетелства за управление.
    * Притежателите на временни свидетелства за управление P1 под 25-годишна възраст може да возят само един пътник на възраст под 21 години между 23:00 и 05:00ч. сутринта .
    * Превозните средства, задвижвани с мощни двигатели са ограничени за водачи под 25 -годишна възраст с временни свидетелства за управление.
    * Водачите трябва да преминат тест за преценка на опасностите за да напреднат от P1 към P2 или нормално свидетелство за управление (в зависимост от възрастта )

  34. 34 Профил на Grdimi
    Grdimi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Над 20% от загиналите са шофьори до 24 години. " ами нормално е те са 20% от всички шофьори. Аман от олигофрени.

    n/a
  35. 35 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#11] от "boby1945":

    Мога да ти кажа , че след 500 км градско в София станах много по-опитен шофьор отколкотот дедото с ладата на село. Какво е мерилото?

  36. 36 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#35] от "limbize":

    Градското в София е добра школа, но недостатъчна когато излезеш на магистралата и караш м/у коли които се движат с 160-180 км/час и понякога те задминават и от дясно.... ако и завали як дъжд, или "шофираш" с разрешената но не съобразена скорост нощем по тук там замръзналото "трасе" на, например, магистралка Тракия въобще ще си за мустака....
    Това е което "смущава" специалистите, не ладата на дядо на село.... той кара внимателно ......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  37. 37 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1264 Весело

    Да, във Великобритания младите шофьори имат редица ограничения, но всички те са въведени след дългогодишни анализи на практиката.
    А в България един велосипедист от комунистическата квота се опитва неподготвен да обяснява как се въртят педали...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  38. 38 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Любопитно

    Днес "младите шофьори", утре жените шофьори ... какво всъщност значи "млад" шофьор? Дали един 20-годишен шофьор с навъртени 50 000 км не е по-опитен от един 50 годишен, който току що е взел книжка?

    И въобще, проблемът не се ли корени в шофьорските курсове...?

  39. 39 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    "Това е превантивна мярка. Трябва да се постави като дискусия и да се реши дали това е изпълнимо, дали сумата е възможна за плащане от нарушителя. Една санкция не трябва да е много по-висока в сравнение с минималната и средна заплата", обясни депутатът."

    Чугунена логика в действие. Хем знае, че минималната заплата е в пъти по-малка, хем предлага "превантивна" мярка. Ами направете я 10000000000 лв глобата. Тогава ще е ултра превантивна !
    Аман !

  40. 40 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#36] от "boby1945":

    Т.е. голяма част от проблемите, които посочваш не са резултат от неопитността на един шофьор, а от неспазването на правилника от срана на другите водачи. И затова нека да забраним на този един шофьор да кара, за да можем спокойно да си джиткаме в нарушение...

    И "младия" шофьор, ако не покара в лоши условия, кога ще се научи аджеба...?

  41. 41 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#40] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Е да де, ама рискът неопитния водач да отнесе последствията, т.е. да се нахендри на шамарите е най голям.... затова е проблем магистралата.... за неопитните....
    Даже и в навалицата на София ПТП обикновено се разминават само с изкривени ламарини, понякога гарнирани с разквасени носове, някой счупен кокъл и маса обяснения че някой трети е виновен а пострадавшия, обикновено, не......
    На магистралката такава ситуация обикновено завършва с панихиди....
    За това се боят хората.... енергията на масата на колата нараства във втора степен от скоростта й...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  42. 42 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Весело
  43. 43 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    [quote#40:"ХЪ ХЪ ХЪ"]И "младия" шофьор, ако не покара в лоши условия, кога ще се научи аджеба...? [/quote]
    Ще се научи само като кара в "лоши условия".... но искат да кара така че статистиката на убитите по пътя младежи да тръгне надолу.... в това е проблема......
    "Младия" чукач може да се учи и на уличница, може да се учи и в къщи на слугинята.... наученото ще е горе долу едно и също, но рискът е къде по малък..... в къщи..... за това говорят специалистите по автомобилното движение и обучение.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  44. 44 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#43] от "boby1945":

    То пък едни специалисти... А също така и "то пък едни магистрали" ...

    Като стана дума за статистика, къде е статистиката, която казва, че младите шофьори причиняват повече инциденти по магистралите, което да послужи въобще за причина да се говори за някакви рестрикции?

    Аз се противопоставям на такива мерки, защото не работят. Вместо, ако има проблем (продължавам да не съм убеден, че такъв съществува), да намерим решение - например да подобрим подготовката на шофьорите - по мил стар навик, поставяме ограничения. Е, не става така...

    Получава се омагьосан кръг - не можеш да шофираш по магистрала, защото нямаш опит, но не можеш да натрупаш такъв, защото ти е забранено, защото нямаш опит... Малко като кандидатстването за първа работа

  45. 45 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    "Повечето от тези предложения ги има като практика в другите страни. Включително и глобата за преминаването с кола на червено да бъде 1000 лв.
    ----------------------------------

    Това може да го има в някоя държава с 4-6 хиляди лв. средна заплата, но не и в държава, където тази глоба се равнява на три минимални заплати. Глобите отдавна надхвърлиха всякакви разумни и законни граници и тази налудна практика трябва да спре за да не се появят и станат масови някой професии свързани с поемането на глоби.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  46. 46 Профил на pesho_
    pesho_
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ей... едно нещо да ме накефи в този закон и тези да го отрекат....
    Глобата от 1000 лв е ясна, че никаква работа няма да свърши, защото хората просто няма да я плащат, ама това на младите да не им се дава да карат в началото през нощта, беше добра идея... В поголямата си част младите шофьори са млади физически и нощно време им хрумва да правят щуротии, добре щеше да е ако тези щуротии знаят, че не могат да ги правят с кола.

    Прокуратурата: Цветанов е извършил престъпление
  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#44] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Статистиката е в КАТ и НСИ.
    А какво ти приемаш си е твоя работа!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на Sann
    Sann
    Рейтинг: 426 Неутрално

    разбира се, че отрекоха... като им скочиха всички млади шофьори, които вече не с 4, не с 16, ами не знам с колко очи чакат заветната книжка...

  49. 49 Профил на Plamen Vl
    Plamen Vl
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#15] от "kasko":

    [quote#15:"kasko"] И кой ти я каза тази глупост , че реши да я напишеш ? [/quote]
    Ми никой не ми я е казал...прочел съм я. Явно за разлика от теб..
    Не е зле преди да хвърляш смели квалификации поне малко от малко да прочетеш нещичко. И съвет от мен - наблегни на начина на изразяване, че трудно ти се разбира какво искаш да кажеш.
    За справка: чл. 6 Конституция на България.
    чл. 4, ал. Закон за защита срещу дискриминацията.

  50. 50 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Неутрално

    [quote#48:"Black Bee"]

    разбира се, че отрекоха... като [/quote]

    -Ами като не са искали/казали такова нещо-ще отричат! Лошото,че в много случаи от някои журналисти се поднася в СМИ непрецизирана информация или направо злонамерена. А после доста хора,обикновено политици, трябва да обясняват,че "нямат сестра".

  51. 51 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Неутрално

    [quote#12:"yokicha"]Въпроса, на който депутатът от бсп не отговори, беше - кой, кой , кой предложи тези мерки!!!!!!! [/quote]

    -Смисълът от задаването на този въпрос е същият като другия:"А кой,кой,кой предложи Пеевски?"
    Иначе в информацията на вестника горе е отговорено на такъв въпрос -"обществените организации". Цитат:"По Нова телевизия депутатът от левицата и член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Петър Мутафчиев уточни, че предложенията младите шофьори да не се качват на магистрала или да карат максимум с 90 км/ч са дошли от обществените организации и все още са на ниво дискусия. "

  52. 52 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Весело

    [quote#16:"alexan1234"]Ако един студент учи в София и живее в Бургас, през селата ли ще се прибира?! [/quote]
    -Ми да лети със самолета си. Що да шофира през селата. В селата най-много да научи,че "Всичко,което хвърчи-не се яде". А и в небето движението е по-малко и по-безопасно. Най-много да блъсне и утрепа някоя гарга. Инак,заради такъв случай може да се направи и специален "Правилник за движение по пътищата на бургаски студенти, учещи в София".

  53. 53 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#3] от "boby1945":

    Въх, Боби!
    Гледам и не вярвам на ушите си! За пръв път съм съгласен с теб и то напълно!
    Явно има място за съгласие, където няма политика!

    шуменско пиво
  54. 54 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Любопитно

    [quote#18:"dolna4erti4ka"]От БСП то и от комисията дето взима пари за да направи нови закони /сега отричат/ са стигнали до следния труден въпрос-"Ако те удари селянин гражданската отговорност важи ли?" [/quote]
    -Не,не важи.Затова трябва да се въведе и селска отговорност. А също и отговорност за долни и манипулативни внушения,правени от чертички.

  55. 55 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#53] от "шуменско пиво":

    Така е няма как иначе!
    Я ти по- добре светни как стоат нещата със смъртонстта па пътищата в Португалия!!
    За Австралия вече научихме.....
    А то тука се заядоха с младежта на четири колелета и те това е!!!
    Не им дават да работят, щото нямало пари за пенции, сега не им дават и кола да карат, щото смъртността голям, утре и секса ще им забранят щото извънбрачните много !!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  56. 56 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Много ми е интересно как ще определят кой шофьор е млад и кой не... нали няма да се спират вече автомобили без подаден сигнал или видими нарушения?!
    Камерите на магистралата как ще заснемат автомобил управляван от "млад" шофьор преминаващ с 130 км., разграничавайки го от "стар" шофьор?!
    Защо един "млад" шофьор управляващ всекидневно автомобил ще бъде дискриминиран спрямо "стар" шофьор със стаж зад волана 2-пъти годишно прибиране към къщи?
    Абсолютни глупости! Трябва да има правила и санкции за нарушителите, а не полицейщина и възможност за корупция!

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  57. 57 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    поредната безумна инициатива на престъпниците от Държавна Сигурност. то е и толкова сигурност, но за това друг път...

    пускат някаква димка за "законотворческа инициатива", обикновено контролът на тяхната инициатива е в ръцете на подкупни полицаи, митничари, инспектори или нещо от сорта, и тяхната инициатива във всички случаи води до увеличени "проверки", които от своя страна пълнят джобовете само на т.нар. контролни органи.

    и когато в днешни дни срещат съпротива от гражданите и обсъжданията винаги водят до отмяна на инициатива им, катундциите от БКП излизат и казват, че това не е инициатива на депутатите от ДС.

    е кажете ми, това не е ли некадърност и тъпанарщина?
    и докога ще търпим такива своеволия и непрофесионално и престъпно управление?

    тези хора трябва да извръщат глава, когато минат покрай кметство, областна управа и парламент! половината от тези хора трябва да плачат пред ТВ камерите, че условията за изтърпяване на наказания в затворите са лоши, а не да гостуват в сутрешни блокове!

    РЕФОРМИ !
  58. 58 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#54] от "Бенк-Бенк":

    Днес прочетох статия в столичен всекидневник, как застрахователна компания съди дете на виновен и починал при катастрофа! Детето е на 11-години, въпреки сключената ГО - застрахователната компания е завела регресен иск срещу наследниците на починалия за повреди по ударена цистерна и 40000 лв. кръвнина за спътника му. При навършване на пълнолетие детето трябва да плати 500000 лв, това е сумата заедно с лихвите! Това не е ли гавра?!

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  59. 59 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#57] от "Rage Against":

    Аз се чудя до кога ще търпим непрофесионално отношение във всяка сфера на живота?!
    Днес проявяват небрежност и недомислие тук... утре там... а ние си търпим и чакаме още малко да ни помачкат...
    Защо законите в България не действат? Защото има недомислени положения и няма контрол!
    Защо извън страната същите закони имат резултат? Защото има контрол и липсват предпоставките за корупция!

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  60. 60 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Неутрално

    [quote#58:"Silvi Milcheva"]застрахователната компания е завела регресен иск срещу наследниците на починалия за повреди по ударена цистерна и 40000 лв. кръвнина за спътника му. [/quote]
    -Наследството НЕ е само с положителен знак.В наследсвото се вклчва всичко,което наследодателят има,притежава и всичко,което дължи. Затова е предвидена и възможност за отказ от наследство. Но тогава няма нито да плащаш дълговете на наследодателя си, ама и няма и да получиш нищо от авоарите и собствеността му.

  61. 61 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Весело

    Към всички гласуващи негативно за публикуваните от мен коментари:
    МОЛЯ, ОБЯСНЕТЕ МИ КАК:
    1. Ще бъде разграничен "млад" от "стар" шофьор без да бъде спиран автомобила?
    2. Как пътните камери на магистралата ще снимат "млад" водач на МПС със скорост 130 км/час (което ще е нарушение) и ще пропуснат "стар" водач със скорост 140 км/час без снимка (все пак не е в нарушение)?
    3. Как "стар" водач управлявал МПС 30-40 пъти в живота си, но с книжка от 20 и повече години ще бъде с преференции пред "млад" водач управляващ 2,5 години всекидневно МПС?
    Моля, мислете!

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  62. 62 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#15:"kasko"]Не е ли редно да бъде дискриминация по стаж ? Аз да съдя държавата че когато изкарах Б категория трябваше да направя 2 години стаж и тогава да изкарам за Ц ли ? Би било по-удачно според теб 18 годишни да карат тирове и от университета директно да стават директори и министри.[/quote]
    Тия години "стаж" са друга абсолютна глупост! Очевидно останала също от соц.времената. Защото никой и нищо не задължава, нито осигурява възможност изкаралият една категория да я упражнява през това време, за да има някакъв смисъл това време.

    шуменско пиво
  63. 63 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако преди години е било нормално и напълно възможно като вземеш С-категорията да работиш 2 години на газка или на някой самосвал и тогава да се наредиш за С+Е т.е. да кандидатстваш за тираджия, днес е нон-сенс, че някой е длъжен да ти осигури такава работа.
    Истината е, че трябва много сериозно да се преразгледа цялата политика на подготовката. Задължително трябва да се увеличат часовете за кормуване, да се върнат полигоните и да се водят истински занятия и по теорията и по практиката! За контрола даже не е нужно да се говори!
    На всички е ясно, че сега масово се купуват книжки. А после се вайкаме при поредните изтрепани.

    шуменско пиво
  64. 64 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#60] от "Бенк-Бенк":
    В случая не става въпрос за наследство! Виновният починал баща не оставя наследство! И въпроса ми е: Защо застрахователните компании нарушават закона, завеждат искове/дела без правно основание, а в последствие дори "обективни" съдии в дадени райони уважават тяхната позиция? За всяко неправомерно заведено и отсъдено дело ли трябва да се сезират медиите и ВКС (които да дават конкретни указания за водене на делото)?

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  65. 65 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 923 Неутрално

    [quote#64:"Silvi Milcheva"]Защо застрахователните компании нарушават закона, завеждат искове/дела без правно основание, а в последствие дори "обективни" съдии в дадени райони уважават тяхната позиция? За всяко неправомерно заведено и отсъдено дело ли трябва да се сезират медиите и ВКС (които да дават конкретни указания за водене на делото)? [/quote]
    -Ако "застрахователните компании нарушават закона, завеждат искове/дела без правно основание",искът им НЯМА да бъде уважен. А дали е така решава Съда,ако не на първа-то на втора/трета инстанция. И точно за принципа на наследството става дума.Както и за равенството пред законите. Пострадалите хора от виновния шофьор също са хора и те също имат наследници.

  66. 66 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#63] от "шуменско пиво":
    Напълно съм съгласна!
    Истината е, че трябва да се прекъсне порочната практика с "купените" шофьорски книжки и да се удължи шофьорския курс. Например в някои страни от ЕС шофьорския курс е в продължение на половин година, всеки работен ден по 2-часа т.е. достатъчно време да придобиеш основни шофьорски умения.

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  67. 67 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#59] от "Silvi Milcheva":

    освен протест, активна гражданска позиция и завеждане на граждански искове, не виждам друг начин.

    такава промяна става бавно и постепенно, защото искаме промяна в манталитета на селяндурите... а техният манталитет е наслояван с години и с ДНК адаптации/модификации

    РЕФОРМИ !
  68. 68 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#65] от "Бенк-Бенк":
    Прав си за наследниците на пострадалите и техните права, но нали това е една от ролите на застрахователите?!
    Сключвайки застраховка ГО от застрахователната компания се задължават да покрият неимуществени щети при едно пострадало лице до 2 000 000 лв., при две и повече до 10 000 000 лв., и имуществените вреди са до 2 000 000 лв!
    Нали това е ролята на тази застраховка, ако някога се случи инцидент... нали именно затова е наречена "застраховка"... сключвайки я никой не иска да бъде използвана!

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  69. 69 Профил на Silvi Milcheva
    Silvi Milcheva
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#67] от "Rage Against":

    Промяната на манталитета на българина ще бъде трудна работа...
    Протестират хората, които имат позиция и мисъл... протестират тези, които мислят за бъдещето...
    От 14 юни 2013 година до днес имам между 65-70 присъствени дни на протеста против неадекватната политика на настоящите управляващи. Срещнах хора готови да застанат зад една цялостна промяна на нацията, хора против чалга-културата (не визирам стила, а начина на мислене и живот), българи научили се да мислят! НО "срещнах" и обратния вариант познати и непознати с подигравателни погледи и въпроса: "Е кво ти пука?!"...
    Истината е една... всички трябва да кажем на глас какво не ни харесва и какво трябва да се промени... всеки един от нас трябва да помисли не само за себе си и какви са личните плюсове! Не трябва да толерираме и да се възхищаваме на хора със съмнителна репутация, а да ги сочим с пръст и да искаме да знаем какви мерки предприемат органите на властта срещу тях. Трудно ще бъде... но дано скоро всички се "събудят" от дълбокия летаргичен сън...

    По страшен от СПИН-а , по-опасен от РАКА, сега за сега си остава ПРОСТАКА ! Радой Ралин
  70. 70 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#66] от "Silvi Milcheva":

    От години работя в траспортна фирма и съм абсолютно наясно с цялата мизерия на днешните "курсове" и с купените книжки. Имаме голяма група български шофьори и редовно ми се появява някой такъв дето е виждал ТИР когато е минавал край него.

    шуменско пиво
  71. 71 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Миналата година лично водих един племенник при един инструктор дето ми го похвалиха като много добър и стриктен. Говорих с него и десет пъти му обясних, че искам момчето да се научи да кара камион, а не да вземе книжка!
    Звъни ми после малкия и вика - ами ние въобще не се качихме на камион! Показаха ни някакви схеми и ни дадоха едни книжки да си ги четем в къщи за да се подготвим за изпита!
    Представяте ли си? И после се чудете защо стават такива безумни неща по пътищата!

    шуменско пиво
  72. 72 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Предполагам, че и турските тираджии дето редовно правят тежки катастрофи по нашите шосета са взели книжките по тоя начин. Както и румънеца дето изтрепа толкова народ на магистралата до гара Яна. Но това, че и другаде стават такива неща изобщо не е повод да приемем, че е нещо нормално.
    В "нормална" Европа в която уж искаме да сме, такива неща изобщо не са нормални!
    Специално за професионалния транспорт от няколко години се въведоха и едни нови карти - за професионална пригодност и компетентност. Задължителни, за да можете да практикувате. Знам как се вземаха тук, с колко четене и практически занятия. За съжаление, предполагам как ги вземат у нас. Затова се принудих да си направя мой собствен тест за проверка на новите мераклии да работят в нашата фирма.

    шуменско пиво
  73. 73 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Предполагам, че и турските тираджии дето редовно правят тежки катастрофи по нашите шосета са взели книжките по тоя начин. Както и румънеца дето изтрепа толкова народ на магистралата до гара Яна. Но това, че и другаде стават такива неща изобщо не е повод да приемем, че е нещо нормално.
    В "нормална" Европа в която уж искаме да сме, такива неща изобщо не са нормални!
    Специално за професионалния транспорт от няколко години се въведоха и едни нови карти - за професионална пригодност и компетентност. Задължителни, за да можете да практикувате. Знам как се вземаха тук, с колко четене и практически занятия. За съжаление, предполагам как ги вземат у нас. Затова се принудих да си направя мой собствен тест за проверка на новите мераклии да работят в нашата фирма.

    шуменско пиво
  74. 74 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Опс, пуснал съм финала втори път за което се извинявам!

    шуменско пиво
  75. 75 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#47] от "boby1945":

    Въпросът не е кой води статистиката а къде данните се структурират по комбинирани показатели "възраст" и "клас на пътя"... http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm

    НСИ също не ги комбинират. Да не говорим, че трябва да се съчетае още и с това колко от ПТП са по причини/вина на водача.

  76. 76 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#75] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
    Само в КАТ има база данни .
    А ти си ги комбинирай както искаш, ако те интересува нещо друго.

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  77. 77 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#55:"boby1945"]Я ти по- добре светни как стоат нещата със смъртонстта па пътищата в Португалия!!
    За Австралия вече научихме..... [/quote]
    Ами как стоят? И тука си има малоумници дето експериментират как се стига по-бърже при Св.Петър, но като цяло е далеч по-добре отколкото у нас. Като почнеш от обективните неща - състояние на пътищата, наситеност с аутобани, обезопасяване на кръстовищата (вероятно е страната с най-голям процент ротонди), минеш през значително по-добрата подготовка която дават тукашните автошколи (по обективни причини: да не си изгубят лиценза) и свършиш с многократно по-осезаемият контрол, са все неща които водят към далеч по-ниско ниво на произшествията и особено на тежките.

    шуменско пиво
  78. 78 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Миналата година когато идва Бат Бойко му бяха изнесли една лекция за тия нещица, дето го беше впечатлила доста, та се беше заканил да въведе доста от тукашния опит, ама ей на: няма го ББ и почнаха глупостите.

    шуменско пиво
  79. 79 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Покрай всички поводи за засилен трафик се организират специални акции и се обявяват предварително откога докога ще се провеждат и какво ще се следи преимуществено. Последната такава беше сега покрай началото на учебната година когато ловяха майки и баби пред самите училища заради липса на детски столчета или неотговарящи на възрастта и теглото на детето, заради телефони по време на движение или несложени колани. Има и още много. Пък за неспиране на пешеходна пътека или на червен светофар, направо не ми се мисли!

    шуменско пиво
  80. 80 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Въобще не са ми интересни БСП, или който и да е от мнозинството! В момента Пеевски е засенчил всичко! Трябва да се разпусне този Парламент незабавно! А, предателството спрямо конституцията на КС не знам кой може да разследва! Трябва ни нова такава, която да предвиди опция, за разследване на такива решения на висши магистрати!

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK