Как студентите на Токушев го чакаха напразно за лекция

Председателят на Конституционния съд - Димитър Токушев

© Цветелина Белутова, Капитал

Председателят на Конституционния съд - Димитър Токушев



Малко след 9.00 ч. в аудитория 272, най-голямата в Софийския университет "Св. Климент Охридски", се чуват освиркванията на протестиращи пред парламента.


Залата е пълна с първокурсници, които чакат професор Димитър Токушев, преподавател по история на българската държава и право. Токушев е и председател на Конституционния съд (КС) и един от съдиите, които са гласували за връщането на Делян Пеевски като депутат.


В аудиторията са и няколко души, организирани във "Фейсбук" след решението на Конституционния съд, дошли да попитат Токушев: "Защо върнахте Пеевски като депутат?" В единия край са и журналисти, които искат да отправят въпроси към председателя на КС (засега решението е коментирано публично единствено от докладчика по делото Румен Ненков).




За няколко минути в аудиторията е по-скоро тихо. Разменят се само погледи.  Малко преди 9:15 ч. се появява момиче и размахва пръст: "Няма да имаме лекция", казва тя. Не следва никаква реакция.


Оказва се, че Токушев днес няма да преподава. Журналистите не успяват да го открият в кабинета му, а според секретарките той едва ли щял да иска да говори с медиите.


Момиче първокурсничка се приближава към журналистите: "Аз съм си платила за висшето образование и не смятам, че е редно да идвате тук и да проваляте лекцията", казва тя с равен тон. Тя не знае, че Токушев е председател на КС, не знае за решението на Пеевски, но знае, че е трябвало да има лекция. Тя е искала да чуе професора.


Токушев е бивш декан на Юридическия факултет в Софийския университет "Св. Климент Охридски" (СУ). През 2006 г. той беше назначен за член на КС от президента Георги Първанов (2002 - 2012 г.), като през февруари беше избран за председател на институцията. Дотогава той беше член на Висшия съдебен съвет (ВСС), избран през 2003 г. от парламентарната квота. В началото на кариерата си Токушев е бил районен прокурор на Пирдоп (1972 - 1976 г.). Става професор през 2004 г. и в момента е преподавател по история на българската държава и право в СУ.


Преди време "Капитал" припомни, че Токушев е и автор на монографията "Народният съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал": "Създаден от първото отечественофронтовско правителство, Народният съд е орган на народнодемократичната държава. Той се провежда от името и в интерес на победилата революционна класа и е едно от най-значителните събития в нашата най-нова политическа и правна история", пише избраният днес председател на КС.

В нея пише още: "За да защити завоеванията на народнодемократичната революция чрез специфичните средства на наказателното право, отечественофронтовска България се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов ред и да удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните и военните престъпници и техните помагачи. Извършените от тях престъпни деяния не се включват в пределите на традиционното наказателно право."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Гузен не гонен бяга......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    Е, това е добре за самите студенти. Научили са повече от липсата му, отколкото от присъствието му. Трябва ли създания с провален морал и без всякакъв вид етика... да преподават?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на nea
    nea
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Токушев е и автор на монографията "Народния съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал"
    И този не е в затвора, а решава съдбините на България. Позор!

  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    На топло местенце по върха на държавицата, според заслугите ..

  5. 5 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Да си го кажем направо - срам го е да се покаже пред хората! И аз да бях и мен щеше да ме е срам. Мен и сега ме е срам, че имаме такъв председател на КС.

  6. 6 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Евалла на студентите!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  7. 7 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Велчев, приближен на Плевнелиев също е гласувал за връщането на Пеевски не само професорът.

  8. 8 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Поредният продажен боклук.

  9. 9 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Аз съм си платила за висшето образование - платила си е, не е отишла за да учи

    proudly built in Bulgaria
  10. 10 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    И мешерето ша мине през катарзис....усещам го тва.....

    Въпросът е как да се разтури тва мешере, и за напред конституционните мешеристи(съдии), да НЕ се избират от парламента....По този начин те не са като Темида със завързани очи и безпристрастни, а дълбоко зависими.....

    СПОРЕД МЕН, ТРЕБЕ НОВА КОНСТИТУЦИЯ......!!!!!

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  11. 11 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2856 Неутрално

    Страхотно отношение от български професор и председател на Конституционния съд!
    В историята на българската държава и право има по-достойни мъже, не се отчайвайте, първокурсници!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  12. 12 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 659 Неутрално

    И се чудим защо е толкова ниско нивото на висшето ни образования!!!!! Ето от какви професори получават знания нашите студенти.Радостно е че интелигентните предпочитат чужбина за това.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  13. 13 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "ARRI":

    [quote#1:"ARRI"]Гузен не гонен бяга......[/quote]

    И е гузен и е гонен, че и бяга мишката му с мишка, облечена във власт от... видите ли, критика на Станишев - Първанов.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  14. 14 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 796 Неутрално

    пак ще има катризиси, усещам

  15. 15 Профил на sikky_silly
    sikky_silly
    Рейтинг: 458 Неутрално

    нова конституция + пълна лустрация, за да се избавим от тези негодници!!!

    Количествените натрупвания водят до качествени изменения!!!
  16. 16 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Като бивш студент от ЮФ на СУ твърдя, че проф. Тукушев по време на сесии разправяше как през дългогодишната си практика е издал три смъртни присъди. Това изявление трябваше да ни вдъхне респект и да покаже, че е хем неподкупен, хем достатъчно смел, за да къса студенти за незнание.

    Питам аз: защо Ви е страх от Пеевски?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  17. 17 Профил на Viscount Ganyo
    Viscount Ganyo
    Рейтинг: 684 Весело

    Токушев ли е наред за очерняване и сатанизиране? После ще се оправдаваме, че другите не били медии, а "машини за унищожение на репутации"

    Крайно ми е неприятно, че се намирам между милиционерски натрапеници, и искрено се възмущавам и ме е срам да ви гледам.
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на tsetsin
    tsetsin
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Като си взел решение поне се изправи и се защити. Мишок!

  20. 20 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    И това нещо ще преподава история на българската държава и право на студентите - бъдещето на нацията!
    Този червен динозавър, възторжен почитател на Народния "съд", юридическа кръгла нула, еталон за издигане по партийна линия на некадърници дето и за портиери не стават - това чудо нечувано ще формира мирогледа на младите хора и ще взема решения по ключови за държавността ни казуси!
    Е, нЕам думи.
    Конституционен съд в България няма.
    Такава държава НЯМА.

  21. 21 Профил на system1
    system1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И как стана така, че човек който е бил защитник на предната конституция - с чл. 1 за ръководната роля на партията, т.е. отявлен защитник на комунизма и неговия режим, стана шеф на Конституционния Съд, висш орган на "Демократична" България??!?!?!?

    За какво право, за какво върховенство на закона може да става дума, след като такъв човек е на върха на органа защитаващ конституцията на/в България?!?!

    Оставка, незабавано, най-малкото от морална гледна точка. Не може да защитаваш тоталитарен режим и да го въздигаш в култ!!!

    "Преди време "Капитал" припомни, че Токушев е и автор на монографията "Народният съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал": "Създаден от първото отечественофронтовско правителство, Народният съд е орган на народнодемократичната държава. Той се провежда от името и в интерес на победилата революционна класа и е едно от най-значителните събития в нашата най-нова политическа и правна история", пише избраният днес председател на КС."

  22. 22 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 402 Весело

    Еййй, действително паве увира преди комунистическа глава!!! На маймуни ще се преклафицират, върхови спортни умения ще придобият - бягане с препядствия, гимнастика, ходене по въже и т.н., Нобелова награда по игра на криеница ще спечелят..но ще държат властта до край!!!? Престъпници-родоотстъпници са това! ОСТАВКА!!!

  23. 23 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Мустакатите лизачи като Борко и Неукия не могат да си замълчат и колкото и индиректно да подкрепят Пеевски и очернят Плевнелиев ,пак ми идват в повече.

  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2467 Любопитно

    Не мисля че е чистоплътно съдия в КС(че и отгоре) да работи като университетски преподавател.

    По тази логика, защо Президентът да не се занимава със строителните си проекти и пр.?!
    Има нещо изначално сбъркано в заемането на държавни постове успоредно с преподавателска кариера, както и запазване на работното място на г-да депутатите, докато "работят" в НС.

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    [quote#15:"sikky_silly"]нова конституция + пълна лустрация[/quote]

    И малко кютек.
    Инак съм кротък човек, но очевидно е, че тези си просят боя и докато не си го получат няма да се пръждосат.

  26. 26 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#3] от "nea":

    Ужас! Такива преподават на студентите, има ги във всички специалности в СУ, особено в онези, които през соца бяха пазени за "наши" деца. Пожелавам на този университет да не види читав студент и отливът от последните години да продължава.

  27. 27 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "Аз съм си платила за висшето образование и не смятам, че е редно да идвате тук и да проваляте лекцията"
    Момичето има право. Ако университета се издържаше 100% от държавата, всеки ще има право да посещава лекциите.
    А това, за вината на Токушев, е съвсем друг въпрос.

  28. 28 Профил на СВОБОДЕН
    СВОБОДЕН
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ТОВА ЧЕ СЪДЪТ ПОСТАНОВЯВА РЕШЕНИЯ В ПРОТИВОРЕЧИЕ СЪС ЗАКОНА С ФИЛОСОФСКИ ТЪЛКОВАНИЯ ГО ЗНАЕМ .
    НО ТОВА ЧЕ СЪДИЯ МОЖЕ ДА РАБОТИ И ДРУГО Е ИЗНЕНАДА.
    КОЯ Е ОСНОВНАТА И КОЯ ДОПЪЛНИТЕЛНА.????
    КАК ИСКАМЕ ДА СЪДЯТ.
    ОТВРАТ .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    СВОБОДЕН
  29. 29 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 999 Неутрално

    затова и всички му викат Догушев.Дошло им е до гуша от него.Не става а младши съдия в районен съд ,Партията го направи председател на Конституционния съд.И този "човек" ще учи студентите на право-като разказва за "народния" съд.Не е бил нито народен нито съд.Давали са смъртни присъди на вече убити невинни хора.

  30. 30 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#5] от "georgi_val":

    Не си прав, за да те е срам, трябва да имаш съвест... А не дълбок джоб.

  31. 31 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 909 Весело

    Тц тц тц тц, този явно ще е "пробитият" съдия от КС! Няма кой друг да е! Все пак Преди време "Капитал" припомни, че Токушев е и автор на монографията "Народния съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал"

  32. 32 Профил на Normalen
    Normalen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Студентката незнае, че преподавателя и е председател на КС, но със сигурност знае коя е Преслава, Анелия, Андреа, Малина, Калина, Капина, Драгина и т.н.. Затова сме разпадащо се общество, защото нямаме ценности, а всичко се измерва с парички. На госпожицата не и пука за утрешния ден, защото и тя ще стане юристка обслужваща мафията.

  33. 33 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 909 Весело

    До коментар [#18] от "ARRI":

    Щото толкова им е акъла
    Фърлили са се като кучета на мръвка

  34. 34 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Др.Токушев разкажете нещо повече за Народният съд. Сигурно темата ви е вдъхновила, когато сте произнасяли решението по случая Пеевски.

  35. 35 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1363 Разстроено

    Това само ни липсва...студентите да намразят преподавателите си

  36. 36 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Декомунизация и Лустрация така и не се състояха.
    Какво очаквате тогава? Какъвто народа, такива и управляващите.

  37. 37 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#35:"xalikarans"]Това само ни липсва...студентите да намразят преподавателите си[/quote]

    А до сегу студентите понеже не знаеха какви лекета са голямата част от преподавателите им?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  38. 38 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "Борко":

    Те са един дол дренки. А и Велчев вече е "професор" - то по закона на онзи нелеп "египтолог" при Тиквата всеки, додрапал до нЕкой ВУЗ, за три години може де стане професор по каквото си иска. Иска се само да влезеш в някоя местна преподавателска мафийка и готово.

  39. 39 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    "Момиче, първокурсничка се приближава към журналистите: "Аз съм си платила за висшето образование и не смятам, че е редно да идвате тук и да проваляте лекцията", казва тя с равен тон."

    аман от селяндури!?!

    тази малка селянка си мисли, че след като е платила 500 кинта за семестър по право, ще научи нещо от комунист професор...

    това е и една от причината днешните студенти да се интересуват само от пари и по селски обичай да не се прецакат като пропуснат лекцийка ("сакън! да не се минат", вместо да се интересуват от общочовешки ценности, морал и нравственост...

    свестните студенти учат в Западна Европа и Северна Америка. съвсем малка част от останалите в българските университети са хора с нужната нравственост и морал. и не са продажници.

    да не забравяме, че студентите от 1997 бяха част от двигателите на промяната след Виденовата катастрофа...

    РЕФОРМИ !
  40. 40 Профил на revol1uc1a
    revol1uc1a
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#18] от "ARRI":

    От къде е информацията? Току що Дневник писаха, че е станало обратното - ГЕРБ, БСП и ДПС срещу Атака. Кое е вярното?

  41. 41 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Този човек никога не е умеел да бъде преподавател, винаги е водил лекциите си формално и без видимо лично отношение към предмета.

  42. 42 Профил на niknero
    niknero
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Реакцията на първокурсничката - симптоматично за типичните юристи-кариеристи (да ме извинят свестните), за които конформизма, слагачеството и вписването в системата, каквато и да е тя, е много по-важно от това да имаш и да проявяваш гражданска съвест. Жалко.

  43. 43 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Комунистически....................................... и престъпник

  44. 44 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Такива заслужават единствено пълно отритване от обществото.. Никой да не комуникира с тях по никакъв повод и никъде.. Просто да полудеят потънали в омерзението си.. Имаше една статия за подобен случай с кмет на помашко село по време на възродителния процес. Г-н Токушев заслужава най - малкото такава съдба.

  45. 45 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Най-добре посетената лекция на ЮФ от години да вземе да пропадне поради неявяване на преподавателя. Язък!

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.
  46. 46 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#9:"Real Adventure Machinery"]Аз съм си платила за висшето образование[/quote]
    Толкова показателни думи. Това момиченце няма понятие от думата "морал", за нея всичко се изчерпва с думите "платила съм си". Дано не съм черноглед, но няколко примера ме карат да мисля, че между днешните студенти и онези от 1997г зее пропаст.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  47. 47 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#21:"system1"]И как стана така, че човек който е бил защитник на предната конституция - с чл. 1 за ръководната роля на партията, т.е. отявлен защитник на комунизма и неговия режим, стана шеф на Конституционния Съд[/quote]
    Стана като му разчистиха пътя с бойкота на Петър Стоянов от най-видните сини "антикомунисти". А, и с помощта на един Борис Велчев назначен пак от един уж наш.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  48. 48 Профил на studentka
    studentka
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    на госпожицата, която си е платила, да й върнат парите, няма какво да прави в университет

  49. 49 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 942 Гневно

    Идеолог на ОФ и народните съдилища - председател на Конституционният Съд на Република България, през 21-ви век! Член на ЕС и НАТО!!!
    А освен това и преподавател по право в най-престижният Български университет???
    КАКВО ОЧАКВАМЕ ТОГАВА???
    ОВЧИ НАРОДЕ, ЗАЩО ТЪРПИМ ТОВА БЕЗУМИЕ???
    КЪДЕ БЯХТЕ СНОЩИ? СТИГА СПАХТЕ БЕ!!!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  50. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#25:"fireball"]
    нова конституция + пълна лустрация- цитат на коментар #15 от “sikky_silly”

    И малко кютек. [/quote]
    Малко е "малко кютек", повечко трябва.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  51. 51 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2790 Неутрално

    [quote#10:"ARRI"]И мешерето ша мине през катарзис....усещам го тва.....
    [/quote]
    Чудя се дали съдебната ни система не е паднала до толкова, че да трябва взима пример от мешерето?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  52. 52 Профил на mitkoha
    mitkoha
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Лустрация. Единственото решение.

  53. 53 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#3:"nea"]Токушев е и автор на монографията "Народния съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал" [/quote]
    Сега даваме ли си сметка каква вреда нанасят на обществото /в случая на студентите/ вече 25 г. такива НЕЛУСТРИРАНИ дейци на БКП и ДС. Само си помислете колко хиляди студенти са били облъчени и дезинфорирано образовани от такива като Токушев през всичките тези години.

  54. 54 Профил на nikolaydkolev
    nikolaydkolev
    Рейтинг: 515 Неутрално
  55. 55 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    То и извършените от комунистите престъпни деяния не се включват в пределите на традиционното наказателно право, но Догушев не говори за това на студентите си, а величае "Народния съд".

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  56. 56 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Срам го е да се покаже пред хората. Липсата на морал и знание КЪДЕ е границата, която не трябва да прескача човек станаха видими.
    Позор. И този ще продължава да преподава в елитен университет. Каква кочина само....

    А пиклата от първи курс, възмутена,че не си е получила "доставката", за която е платила, да знае, че за знания трябват много повече неща, освен парите.

  57. 57 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#24] от "2.5":
    Без да защитавам никого, но основната причина според мен е унизителното заплащане на тези най-високи държавни постове.
    За да искаш от някой да работи безкористно, той трябва да е осигурен достойно и адекватно на позицията и отговорността, която носи. Държиш ли го беден - генерираш непрекъсната корупционна среда. Останалото е наивност и безотговорност.
    Не ме разбирайте погрешно - не очаквам ако утре им направим заплатите по 60 000лв (като на някои водещи хирурзи напр) и те вдруги ден да станат светци и достойни мъдреци - това иска своето инкубационно време, ама не го ли започнем - никога няма да го постигнем. Ще си стоим тук. Очевидно това не харесва на никого, обаче.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  58. 58 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#40] от "revol1uc1a":

    В началото герб са подкрепили атака, но после наместан ги е припляскал и им е напомнил, че са членове на енп и ги върнал в ''правия'' път.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  59. 59 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#18:"ARRI"]86 депутати от ГЕРБ гласуваха заедно с колегите си от Атака.[/quote]
    Силен ход! Така се изземва от Атака възможността да се прави на опозиция на БСП/ДПС защото всеки момент неочаквано ГЕРБ може да ги подкрепи. Така може да се наложи на БСП неизгодни за него решения които иначе нямаше да могат да минат. За Атака остава неизгодната позиция да се отказват от своите собствени предложения или напълно да се откажат от ролята на псевдо опозиция.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  60. 60 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#27:"dissident"]"Аз съм си платила за висшето образование и не смятам, че е редно да идвате тук и да проваляте лекцията"
    Момичето има право. [/quote]
    Смотьо, журналистите ли са причината Токушев да не смее да се весне в СУ или безпринципното му гласуване?

  61. 61 Профил на pontiac
    pontiac
    Рейтинг: 402 Весело

    Страхлив подлец, както и всички други подобни нему - за пореден път титлите не означават нищо ! Феодален старец! ОСТАВКА! Мръсник, и ще преподава - какво?!

  62. 62 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2467 Любопитно

    До коментар [#57] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Разбирам позицията Ви и я подкрепям, когато касае в общия случай "държавен служител".
    Позицията на съдия в КС е черешка на торатата. Според мен, никой кандидатирал се за нея не разсъждава за финансовия аспект. Убеден съм, че и заплатите не са толкова ниски, ако се съди по това, което получава чистачка във ВКС - около 1500лв.
    Все пак всеки избира в този живот - свободата или салама. В съдебната система получаваш и 2те!

    I Want To Believe
  63. 63 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#33:"Федор Венедиктович Езерский"]Фърлили са се като кучета на мръвка [/quote]
    Федя, не е само Догушев. Ами Борис Велчев от кои е? С дългото си комунистическо потекло по съвест и обективно ли е гласувал?
    ЛУСТРАЦИЯ!!!

  64. 64 Профил на Georgisim
    Georgisim
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Из монографията на въпросния професор - „Народния съд 1944-1945":


    "За да защити завоеванията на народнодемократичната революция чрез специфичните средства на наказателното право, отечественофронтовска България се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов ред и да удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните и военните престъпници и техните помагачи. Извършените от тях престъпни деяния не се включват в пределите на традиционното наказателно право"

    ---------------✂ ---------------------&013 ваучер за еднократен хейт&013
  65. 65 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 792 Неутрално

    затова никой не иска да учи в бг, всичко е фалшиво-държава, професори, образование, всичко

    BG e мини империя на злото.
  66. 66 Профил на Лято
    Лято
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#57] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    Ти на кого говориш бе? Вземи си хапче и не ставай от леглото. К.ви заплати, к.ва отговорност, адекватност...шоу.


  67. 67 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    Цитат от монографията "Народният съд 1944-1945" на Токушев:
    България се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов ред и да удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните и военните престъпници и техните помагачи. Извършените от тях престъпни деяния не се включват в пределите на традиционното наказателно право."

    Като се замисля, този юридически фундамент може да ни свърши прекрасна работа утре, като тръгнем на саморазправа с олигархията и политическата класа и започнем да ги бесим по клоните на уличните дървета - друго си е, когато имаш правна база да трепеш.

    /не се чете/
  68. 68 Профил на metzanviolinov
    metzanviolinov
    Рейтинг: 523 Гневно

    "професор Димитър Токушев, преподавател по история на българската държава и право"

    Самият токушев е не само преподавател, но и автор и "протагонист" в последната глава на историята - за унищожаването на държавата и правото през 2013г.

  69. 69 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Дотам ли стигна герберастията - да тормозите професорите и студентите. Чували ли сте в лекционна зала интервю да се иска? Безсрамието няма край.

    По-добре питайте Ненков що не си даде отвод? Зер е депутатски баща, а ако толкова му се е докладвало делото синът да напусне ГЕРБ и парламента.

    Двуличие, двойни стандарти, наглост, демагогия. Бибиткови ми ти работи.

  70. 70 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    [quote#57:"Чичи (Ice Man's fan)"]Без да защитавам никого, но основната причина според мен е унизителното заплащане на тези най-високи държавни постове. [/quote]
    Хайде глупости, аз след 35г стаж, изобретения, статии, златни медали и т.н. бях на 570 лв и не се продадох а този боклук професор и иска още. И 20,000 заплата да му бяха дали щеше да си е същият червен боклук защото това е вътре в душата му.

    Човек който хвали Народният съд е боклук и нищо не може да се направи с такъв. ЛУСТРАЦИЯ и да ходи в Белене да копае глина за тухлите за затвора където ще го държат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  71. 71 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#46:"Fred"]Толкова показателни думи. Това момиченце няма понятие от думата "морал", за нея всичко се изчерпва с думите "платила съм си". [/quote]
    А дали някой от журналистите се е сетил да ѝ отвърти един словесен "шамар", обяснявайки на студентката, че не журналистите са причина да се провали лекцията, а делата на преподавателя ѝ.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Хайде-хайде, той не е отказвал да се деполитизира и след десети като бай Бойко! Стига, стига петнихте един преподавател, който е с най-висок рейтинг сред студентската общност. Тоя рейтинг се гради с компетентност и човещина а не с Мира Радева.

    Нито аз нито вие почти всички тук сте дорасли да давате оценки на човека. Питайте си ваште членчета на съда, които са там само на базата на партийните постове като редовия провинциал прокурор Атанасов. Здравейте циркаджии!

  74. 74 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Поведението на председателя на най-висшата институция в България, КС , доказва още веднъж ,че сред българските магистрати професионалния (и не само) морал е на много ниско ниво.

  75. 75 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1269 Любопитно

    "Момиче първокурсничка се приближава към журналистите: "Аз съм си платила за висшето образование и не смятам, че е редно да идвате тук и да проваляте лекцията", казва тя с равен тон."
    --------------------------------------------
    Колегата нещо се е объркала. Лекциите в СУ са отворени за външни посетители. Другото е, че във всяко нормално ВУ, освен СУ лекциите при невъзможност преподавателят да присъства, се компенсират. Да си потърси правата при декана на ЮФ, който при липса на реакция от страна на професора е длъжен да го накаже.

    CONTADOR GRATUITO!
  76. 76 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Народния съд го хвалят Англия и САЩ и до ден днешен. Указът за създаването му е подписан от Никола Петков. В една Германия на смърт са осъдени 120000 нацистки престъпници, при това повечето в окупационните зони на Англия и САЩ, във Франция 90000. Пропорционално на населението у нас са осъдени по-малко на брой население няколко пъти. Факт. Също е и факт че България е единствения хитлеристки сателит, бивш, в който се правят опити да се реабилитират институциите и политиката на профашисткия режим, както и да се отрича неговата тоталитарна същност. С което отвращаваме нашите съседи на Балканите и еврейската общност, която е била тормозена и ограбвана по-зле от при комунизма индустриалците. Много сте зле с тия фашистки реминисценции и няма и да се оправите. Което показва че Народният съд е бил твърде мек, защото в Германия ако някой проповядва че Хитлер е бил велик демократ а Мусолини негов брат ще го съдят. Недопустимо е в София да има булевард цар Борис ІІІ. Недопустимо е да има легионерски шествия с факли ерго като в кристалната нощ. Срам! Срам! Срам!

  77. 77 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 949 Неутрално

    е на какво ще учи студентите този?
    СУ би трябвало да го уволни ако има претенции за каквото и да е било.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  78. 78 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Кой? Кой? Кой страхува Токушев?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 81 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Токушев е и автор на монографията "Народният съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал

    Без коментар!

  82. 82 Профил на rumyanatsoneva
    rumyanatsoneva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сряда, 9:15, 272 аудитория. Няма какво повече да се обяснява

  83. 83 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Е как искаме да сме правова вържава, след като такива като тоя са председатели на КС и преподават на студентите?!?!?!?
    Прави са младежите да бягат да учат в чужбина.
    Иначе ще ги "учат" на такива правни скудоумия като:
    "За да защити завоеванията на народнодемократичната революция чрез специфичните средства на наказателното право, отечественофронтовска България се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов ред и да удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните и военните престъпници и техните помагачи. Извършените от тях престъпни деяния не се включват в пределите на традиционното наказателно право."

  84. 84 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4190 Разстроено

    И това доживяхме , съдия комунист, в КС на републиката.

    klimentm
  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4190 Гневно

    До коментар [#76] от "ivanivanovv":

    Беляне и Ловеч и те ли ти харесват?!
    Кажи си направо . Харесват ти нали?!

    klimentm
  86. 86 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#47:"Fred"]Стана като му разчистиха пътя с бойкота на Петър Стоянов от най-видните сини "антикомунисти". А, и с помощта на един Борис Велчев назначен пак от един уж наш.
    [/quote]
    Фреди, като повдигаш въпроса за несъстоялия се конституционен съдия Петър Стоянов по вина на сините "антикомунисти", би ли отговорил как гласува влезлия на неговото място Гроздан Илиев?
    Или аз да те светна.
    http://www.mediapool.bg/noviyat-chlen-na-konstitutsionniya-sad-grozdan-iliev-izbran-samo-s-glasovete-na-gerb-news203210.html
    "В петък бе сложен край на сагата с избор на конституционните съдии, след като заместник-председателят на Върховния касационния съд Гроздан Илиев бе избран за член на институцията. Символно обаче ГЕРБ бяха оставени в изолация и само те подкрепиха на неговата кандидатура. Управляващата партията издигна Илиев след серията от скандали с Венета Марковска и Галя Гугушева, които доведоха до блокиране на КС и конституционна криза."
    Е, тоя конституционен съдия си е баш и само ваш - гербаджийски /без уж наш/
    http://www.dnevnik.bg/analizi/2013/10/08/2156789_koi_i_zashto_ostavi_delian_peevski_deputat_reshenieto/
    "І. Според съдиите Димитър Токушев, Пламен Киров, Красен Стойчев, Стефка Стоева, Борис Велчев и Гроздан Илиев искането е неоснователно по следните съображения:..."
    Та не ми се ще да предполагам как би гласувал Пешо коня, Фреди.

  87. 87 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#57:"Чичи (Ice Man's fan)"]Без да защитавам никого, но основната причина според мен е унизителното заплащане на тези най-високи държавни постове.
    За да искаш от някой да работи безкористно, той трябва да е осигурен достойно и адекватно [/quote]
    чичи, не съм убеден, че ако съберем възнагражденията на професора като преподавател в СУ и съдия от КС, ще се получи "унизително заплащане" - на фона на стандарта ни в БГ.
    И с второто ти твърдение не мога да се съглася - безкористността е свързана с морала, а не с парите.

  88. 88 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#76:"ivanivanovv"]Народния съд го хвалят Англия и САЩ и до ден днешен. Указът за създаването му е подписан от Никола Петков. В една Германия на смърт са осъдени 120000 нацистки престъпници, при това повечето в окупационните зони на Англия и САЩ, във Франция 90000. Пропорционално на населението у нас са осъдени по-малко на брой население няколко пъти....[/quote]
    Иванов, това от лекциите по история на държавата на проф. Токушев в СУ ли го научи?

  89. 89 Профил на Ilo
    Ilo
    Рейтинг: 402 Неутрално

    "Народният съд е орган на народнодемократичната държава. Той се провежда от името и в интерес на победилата революционна класа и е едно от най-значителните събития в нашата най-нова политическа и правна история."
    И това го е писал конституционен съдия!? И е преподавател ДНЕС в най-големия български университет?! Да се акам на подобни висши заведения, с подобни професори.
    И още от бисерите на този високоуважаван професор: "...отечественофронтовска България се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов ред и да удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните и военните престъпници и техните помагачи."
    Ами професоре, хайде да ви спретнем един народен съд, защото днешна България благодарение на вас се нуждае от правораздавателен орган, който да утвърди нов правов реда и удовлетвори масовото спонтанно и справедливо искане на народа за наказването на държавните престъпници и техните помагачи. Според тези ваши думи, професоре, и според действията ви от вчера ще трябва да се изправите пред народния съд. Знаете ли каква ще е присъдата ви? Сетете се какви са били през 1944-45г.

  90. 90 Профил на faith13
    faith13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    То... една лекция... диктовка от учебника. Голям пропуск за колежката.

  91. 91 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#5:"georgi_val"]срам го е да се покаже пред хората![/quote]
    страх го е. за да изпитва срам трябва да има някакви морални ценостти. докато страхът си е първично чувство.

  92. 92 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#16:"majorman"]Като бивш студент от ЮФ на СУ твърдя, че проф. Тукушев по време на сесии разправяше как през дългогодишната си практика е издал три смъртни присъди. Това изявление трябваше да ни вдъхне респект и да покаже, че е хем неподкупен, хем достатъчно смел, за да къса студенти за незнание.

    Питам аз: защо Ви е страх от Пеевски?[/quote]
    ........
    И аз питам "професоре" ЗАЩО?
    ОТ ПЕЕВСКИ ЛИ ВИ Е СТРАХ ИЛИ ОТ НЕГОВИЯ МЕНТОР И ГЛАВЕН КУКЛОВОД В ДЪРЖАВАТА - АХМЕД ДОГАН?

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  93. 93 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#20:"fireball"]това чудо нечувано ще формира мирогледа на младите хора и ще взема решения по ключови за държавността ни казуси!
    Е, нЕам думи. [/quote]
    ............
    И аз останах без думи и без дъх дори... немея пред съвременната ни държавност и държавни мъже.

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  94. 94 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Абсолютно ретрограден преподавател, символ на застоя в образованието ни. Студентите не са загубили много, лошото е, че няма нищо по-добро от такива пост-комунистически нафталинови кукли.

  95. 95 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 909 Разстроено

    И в ръцете на този изтормозен дядка, пропит с прогнилите комунистически идеи лежи огромната отговорност на Конституционния Съд!
    Боже, опази България, ние сами очевидно не можем!

  96. 96 Профил на L_BIG
    L_BIG
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А някой замислял ли се е какво е преживял горкия професор, за да гласува така?!?!? някой пък нещата са как да кажа...неизбежни

  97. 97 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#57] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    "...По закон заплатата на председателя на КС се изчислява на базата на възнагражденията на президента и председателя на парламента. Затова в момента тя е около 3900 лв. Редовите съдии в КС получават 90% от заплатата на председателя, т.е. около 3400 лв.......
    http://m.trud.bg/Article.aspx?Id=1919131
    Ако това е ниска заплата, при положение, че не включваме допълнителните доплащания за клас и т.н, без да вземаме предвид ДМС/допълнително материално стимулиране/ и т.н....?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  98. 98 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#96] от "L_BIG":

    Добре дошли в държавата на Ахмед Доган и неговите колеги офицери от ДС.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  99. 99 Профил на svejarov
    svejarov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Човека е в заслужена пенсия.Ще живее на Малдивите....

  100. 100 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "че Токушев е и автор на монографията "Народният съд 1944-1945", където защитава правната легитимност на създадения от ОФ трибунал"
    Кой е изненадан, че такъв човек е гласувал за оставането на Пеевски в прламента.
    Докога ще ги търпим?

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK