Ресторантьори: Лобистки организации с чуждо финансиране искат да ни съсипят

Ресторантьори: Лобистки организации с чуждо финансиране искат да ни съсипят

© Юлия Лазарова



Представители на лобистки организации с чуждо финансиране продължават да отказват диалог и вслушване в аргументите за отмяна на забраната за пушене на собствениците на заведения. "Вместо това, упорито насаждат в обществото неверни и неподкрепени с аргументи твърдения, целящи две неща" - първо, "да бъде съсипан бизнесът" на малките и средните фирми в бранша и второ, "въпросните организации да оправдаят хилядите долари, които получават за лобистката си дейност".


С тези обвинения в отворено писмо до медиите Сдружението на заведенията в България (СЗБ) се включи в полемиката за това дали да се отмени пълната забрана за пушене на закрито. Организацията се представя като "сдружение на семейни, малки и средни фирми – хора, които се трудят, за да изхранват семействата си и да създават работни места, така че други български семейства да не чакат подаяния от държавата", а писмото е подписано от председателя й Емил Коларов. 


"Ние сме обезпокоени и дори уплашени от омразата, лъжите и инсинуациите срещу нас по повод на настояването ни за либерализация на Закона за здравето в частта, която касае употребата на легално продавана и произвеждана стока, при това в наша, а не в публична собственост. Собственост, в която сме инвестирали лични, а не обществени средства, за която носим лична отговорност и за чиято издръжка сме поели икономически риск – риск за нашите семейства и за семействата на нашите работници", започва оплакването на СЗБ. И продължава: "Обръщаме се към цялото общество с надежда това унизително отношение спрямо нас да бъде прекратено."




Организацията опитва да обори пет от популярните аргументи в подкрепа на забраната, които според ресторантьорите се твърдят "напълно необосновано" от "лобистките организации с чуждо финансиране", както и от "българското общество", което също "иска да унищожи малките и средни независими заведения". 


Така например според СЗБ забраната за тютюнопушене не може да е в името на здравето на нацията, защото "употребата на цигари нараства, успоредно с броя на респираторните заболявания сред натирените на студа пушачи" и вторичният цигарен дим не е "опасен", защото това е "напълно непотвърдено от науката твърдение, вярно точно колкото верен се оказа митът за глобалното затопляне, например". 


Освен това не е вярно, че България е лидер по заболяванията, причинени от тютюнопушене, показват диаграми, публикувани във "Фейсбук" страницата на организацията, като се твърди че са от Евростат и ЕК. Истинските "лидери са именно страните, които са въвели най-рано и най-драстичните забрани на тютюнопушенето", макар че според друг от контрааргументите на ресторантьорите "навсякъде в Европа (с изключение на 4 държави, сред които и България) има зали и заведения за пушачи". 


Накрая се посочва и, че пушачите не тежат на здравната система: "Истината е, че пушачите чрез акцизите върху цигарите косвено издържат системата на здравеопазване, защото това са най-сигурните постъпления в бюджета".


Сдружението на заведенията в България изтъква и своите аргументи за отпадането на забраната. Публикуваме ги отдолу едно към едно, без редакция от страна на "Дневник": 


"Либерализацията на режима за тютюнопушене НЕ МОЖЕ да навреди на никой! В същото време, запазването на режима в сегашния му вид НЯМА И ДА ПОМОГНЕ на никой, защото:


децата продължават да пушат необезпокоявани пред училищата, 
пушачите намират заведения, в които законът се нарушава, 
празниците се празнуват в съседни на нас държави, които са достатъчно мъдри да не спазват подобни глупави разпоредби, 
нелегалните цигари се продават необезпокоявано по пазарите на България и правят едни хора много, много богати, 
производителите на цигари бележат ръст в продажбите, 
тютюнопроизводителите получават субсидии за производство на тютюн,
броят на пушачите нараства ежегодно, а държавата увеличава бюджетните си приходи от акцизи.


Ако българското общество действително е обезпокоено от вторичния цигарен дим в заведенията, нека първо си отговори на въпроса: Възможно ли е за 15 минути на ден (толкова прекарва един пълнолетен гражданин средно дневно в заведение), при модерна вентилация, каквато 90% от заведенията вече са изградили и платили, да има каквато и да било последица за здравето?


Другият съществен въпрос е: Какво дишаме, с какво се храним и на какъв стрес сме изложени? Дали точно тези 15 минути ни разболяват? При това, забележете, тези 15 минути са въпрос на личен избор на съответния човек – не принуда, не наказание, не някакъв вид изтезание, а личен избор!


От всичко казано дотук, от всички обвинения, които нашият бранш получи, ние достигаме до един единствен ИЗВОД: Тютюнопушенето не е проблем на българското общество. Българското общество иска да унищожи малките и средни независими заведения за хранене и развлечения, кварталните кафенета, селските кръчми. Българското общество не признава правото ни на труд, правото ни на собственост, правото ни на достойнство и защита на нашата инвестиция. 


Затова ние, членовете на Сдружение на заведенията в България, смятаме, че сме обект на безпрецедентен опит да бъде унищожен нашият бранш. Настояваме за спешно либерализиране на закона, защото нашите клиенти1 искат това!"


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (223)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zapadnqka
    zapadnqka
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Нови оксиморони от последните дни - лобистите се борят срещу лобизма, а олигарсите срещу олигархията.

    Какво ли не прави народа за някой друг лев...

    And Freedom for all
  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Моите уважения, но категорично не приемам. Кварталният ни ресторант, на метри от дома ми, има огромна външна площ, може би три пъти по-голяма от закритата, а цяло лято беше празен. Първо, всичките му читави сервитьори заминаха за морето. И второ - и може би по-важно, смениха готвача и сега кухнята им е отвратителна. Няма нищо общо с пушенето. Убедена съм, че това важи в огромен процент от случаите.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Няма да се пуши.Толкова ли е трудно да го разберете.

  4. 4 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2826 Неутрално

    Подкрепям.За непушачите да има отделни заведения,та който желае да се забавлява........в аквариум !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  5. 5 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Гневно

    Никой не иска да съсипва бизнеса ви!
    Вие просто спазвайте правилата,а клиентите ви,ако ви харесват,ще спазват тези правила!
    Здраве или Цигари - изберете сами!

    Tony
  6. 6 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 672 Гневно

    Абе, когато не се пуши - губите милиони. Когато се пуши - декларирате някакви мижави хилядарки приход.
    Я да се разкарате с вашия капитализъм и лакомия за пари!!!

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  7. 7 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Новите ресторантьори са прости хора, не схванаха, че няма смисъл да харчат пари за зали за пушачи, когато е забранено за всички. Мсеки лев похарчен за доброто на клиента е хвърлен на вятъра! Тея не знаят как да направят уиски от долнопробен коняк, слагат алкохол в коктейлите, хабер си нямат колко пъти може да се сервира пържола, а тръгнали да искат нещо.
    Какви времена доживяхме истинските ресторантьори!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  8. 8 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 616 Неутрално

    никой не ми насажда нищо бе. просто не искам да отида на ресторант, кръчма, заведение, дискотека, клуб, бар и да ме одимяват, а като се прибера в къщи по ранните часове да ми смърдят дрехите на триста умрели лисици, не благодаря

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  9. 9 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 616 Неутрално

    на снимката - между другото за пръв път виждам, че ако е забранено пушенето, е забранено и копаенето. ех, човек се учи докато е жив.

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2563 Весело

    До коментар [#7] от "др. Иванов": Другарю Иванов, моля да декларирате официално дали написаното е шега, за да му сложа плюс, или съвсем сериозно, за да му сложа три минуса

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тия заблудени "ресторантьори" вместо да си оправят ИНТЕРИОРА на ресторанта, да наемат и обучат УЧТИВ персонал, да предлагат ВКУСНА храна на НОРМАЛНИ цени, тръгнали да плачат че непушенето съсипвало бизнеса им.

    Смях!

  12. 12 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#11:"alighieri"]Тия заблудени "ресторантьори" вместо да си оправят ИНТЕРИОРА на ресторанта, да наемат и обучат УЧТИВ персонал, да предлагат ВКУСНА храна на НОРМАЛНИ цени, тръгнали да плачат че непушенето съсипвало бизнеса им. [/quote]
    Очевидно нямаш богат избор, май
    рядко стъпваш...

  13. 13 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Общо взето, и на тези неандерталци им се привижда Сорос :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  14. 14 Профил на alicekapital
    alicekapital
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Отворените писма в повечето случаи постигат обратен на желания ефект. Тука, например, отворковците, са се оплели в калчища от шаблони, псевдо-факти и смехотворни конспиративни теории. Превеждам:
    „Ние се пушим, ама они западните ни завиждат“.
    „Дават космически суми- хиляда долара - да ни затворят кръчмите“.
    „Сигурно ни завиждат“.
    „Дали някой ще забележи лъжата ни, че навсякъде по Европата имало зали за пушачи? А проворечието между настояването, че хем са нелегални цигарите, хем от акцизите им се крепяла здравната каса?“
    „Аре и да пишем, че от 15 минути вреда не моеш умря.“

  15. 15 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1913 Весело

    Сорос, разкрит си ко*еле мръсно!
    Ах, как подло се опитваш да съсипеш KLETA MAJKA BALGARIQ!
    Плащаш на соросоиди и протестъри да унищожат единствения, повтарям ЕДИНСТВЕНИЯ процъфтяващ сектор в нашата мила BALGARIQ - тутунеца!
    Няма да си дадем цигарите подъл колонизатор, такъв!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  16. 16 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    НИКАКВО ПУШЕНЕ ! Който иска да пуши НА ВЪН !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  17. 17 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#7] от "др. Иванов":
    Един единствен път ти слагам зелен плюс! Значи може да си приличен! Да си жив и здрав!

  18. 18 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#10] от "dogwoman":

    Кое да е шега? Колко трябва да ти е акъла за да правиш екстри за клиенти? някой от тях ако получи наследство да не ти дава и на тебе? В коктейлите се слагат само безалкохолни и то гаражни и малко люто да му пари на гърлото. В първия може да има до 30 гр. безакцизен алкохол (в комплекса го предлагат в пластмасови опаковки по 3 литра на добри цени), защото иначе се напиват и им вреди на здравето. Пържолата може да се сервира до 5 пъти. Първо пържола, остатъците като кавърма или кебап, след това се мели на кюфтета, което остане на мусака. петото го забравих, защото не съм бил готвач. Важното е да се спазва технологията и да се работи с високи температури за дезинфекция, защото най-важното е здравето на клиента, все пак колкото и кусури да има той ни храни. Клиентът е много важен, без него сме за никъде, ако не от него трябва да усвояваме от държавата, а тя изпосталя напоследък.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  19. 19 Профил на ddm2010
    ddm2010
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Свършиха проблемите в страната, та с тия глупости да се занимаваме...

  20. 20 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#12:"Мони56"]Очевидно нямаш богат избор, май
    рядко стъпваш... [/quote]

    Аз там където стъпвам винаги има хора, независимо дали има забрана за пушене или не. Т.е. проблемът не е в забраната.

  21. 21 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не коментирам дали съм за или против,просто се чудя кой има интерес да го начуква на мощните тютюневи компании ,има силата за това и го прави.Приказките за здравето и тн ги оставям настрани,ако това ги интересуваше трябва да се почне от храната която се консумира.Ако някой има и бегла представа да я сподели.Говоря в световен мащаб!

  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2563 Весело

    [quote#18:"др. Иванов"]Кое да е шега? Колко трябва да ти е акъла за да правиш екстри за клиенти?[/quote] Другарю Иванов, вие не сте ресторантьор, вие сте литературен герой направо

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Тия да не са ресторантьорите от младежкото БСП, че използват "комунистическа полемика" от 80-те? Врагове с партиен билет и зли чужди капиталистически сили искат да ни съсипят чудесното социалистическо съществуване? Тия врагове финансират писания по медиите, които твърдят че пушенето е вредно, и бавно но славно, почвайки една по една, всички чужди държави, те се приближават до истинската си цел - до нас, защото оригинално искат да ни съсипят, но се прикриват като съсипват първо чужденците? И защо нас - ами защото ние сме най-хубавите, най-отрудените малки ресторантьори комунисти и пушачи!

  24. 24 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#18] от "др. Иванов":

    Работил си в "Балкантурист" ?

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#22] от "dogwoman":

    Не бе, моето момче, аз съм рестораньор. Имал съм множество ресторанти тук и в Бразилия, и от двете места ме търят още за неплатени данъци, да са живи и здрави да ме хванат някога. Даже утре-други ден съм на разпит във Второ, ама съм от старата школа дето и Този на небето ще види зор с нас.
    Мога месеци да говоря за бизнеса, но първото правило е, че клиентът е винаги крив и при никакви обстоятелства не трябва да се съобразяваш с него. И съм го научил от горчив опит! Не защото клиентът е лош, а защото не разбира и не знае какво иска, а ти като домакин трябва да дадеш което му е нужно, макар той да не го знае.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2062 Весело

    "упорито насаждат в обществото неверни и неподкрепени с аргументи твърдения" - все НЯКОЙ друг е виновен, но КАКВО правят ТЕ за да привличат клиенти!? Да е по-добро обслужването, да е по-разнообразно менюто, да е по-качествена храната, да е по-интересна обстановката...?!? Правете така, че да има комфорт в заведенията, а РЕКЛАМАТА ще я правят клиентите. Цигарите са си цигари...

    Коментиране на анализираното, вече...
  27. 27 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 859 Разстроено

    Тези пред децата си пушат ли!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  28. 28 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#21:"pilis"],просто се чудя кой има интерес да го начуква на мощните тютюневи компании ,има силата за това и го прави.Приказките за здравето и тн ги оставям настрани,ако това ги интересуваше трябва да се почне от храната която се консумира.[/quote]

    Някой го начуква и на азбестовите и ГМО компаниите в световен мащаб, ама кой и защо??

  29. 29 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#24] от "Кирето":

    Това беше чест за всеки от бранша, но аз не съм работил. Няколко години след закриването на Балкантурист осъзнах грешките си и наех хора от бранша, окито ме научиха на занаят!
    Между другото тогава се запознах и с Бат Слави, по късно известен като Банкра Славчо на ОДС. Той не беше от Бълкантурист, а от Обществено хранене, но и тяхната школа беше върховна! Харвард, Симеоново, Итън и Нов български пасти да ядат!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  30. 30 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 450 Весело

    Тия па. Кви чужденци, кви лобисти, бре. Не стига, че никой не спазва забраната (а пак декларирате мижави обороти), ами ревете, сякаш не цигарите, а наркотиците в дискотеките искат да забранят

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  31. 31 Профил на pbd
    pbd
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "и вторичният цигарен дим не е "опасен", защото това е "напълно непотвърдено от науката твърдение "

    Що за безумно лицемерие е необходимо да носи нечия празна кратуна за да изрече това ? Това е като да кажеш , че слънцето изгрява от запад. Е да , ама не ! Като не обичате чистия въздух пушете си по домовете и не се къпете и не се перете , за да е по-трайна миризмата ви и около вас , че и на самите вас , за да усетите защо е неприятно да си в задимено помещение. На мен, като ми се допуши си излизам навън дори при -15 градуса , но като си вляза на топло, хем ми е топло, защото не проветрявам през 20 минути, хем не ми смърди .

  32. 32 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Не мисля, че успехът на едно заведение зависи от забраната за пушене. Във всички западни страни приели тази забрана, в заведения, които са добри, не можеш място да намериш.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  33. 33 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 937 Неутрално

    В този бранш 90% са случайни хора.
    Назначават се сервитьорки също случайно по симпатии.
    Не харесам нашите ресторанти. Не е ми харесва това,че отиваме 4 човека на вечеря а раликата от първото сервирано ястие до последното е повече от 45 мин и първото вече е изстинало.
    Така,че не могат да ме разтревожат мрънканията им.
    Да се научат да работят.
    Какво се размрънка ли за цигарите.Като,че ли това са салони за пушене не за ядене.
    Някой от тези мрънкалиници ходил ли е в Гърция или Харватско и да седне в някой ресторант.Сърбия също има какво да им покаже.Първите две страни как се обслужват клиенти а Сърбия качество и количество на храната

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  34. 34 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 970 Весело

    Лобистки организации с чуждо финансиране искат да ни съсипят

    Едни мармоти загъват тутун в хартия...

  35. 35 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 782 Неутрално

    вие се научете да готвите вкусно и си направете заведенията привлекателни

    клиенти ще дойдат

    сегашните коптори с нелюбезни морлоци-келнери не стават

  36. 36 Профил на Friedrich Nietzsche
    Friedrich Nietzsche
    Рейтинг: 450 Неутрално

    На кривата ракета Космоса и пречи.
    Пустит му СОРОС.

  37. 37 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#7] от "др. Иванов":

    Рядко Ви натискам + Сега го направих с голямо желание.Мнението ми съвпада напълно.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  38. 38 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 506 Неутрално
  39. 39 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1582 Весело

    Дългата ръка на Сорос, Кръга Капитал, масоните, рептилите и Асоциацията на ресторантьорите от Бетелгейзе... И Злият Костов, разбира се!!!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  40. 40 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    С пределно познати лозунги макар и афиширайки се като СЗБ се определиха от коя страна на барикадата стоят.Тази на измамата на задкулисието и непочтенноста.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  41. 41 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    [quote#12:"Мони56"]Очевидно нямаш богат избор, май
    рядко стъпваш... [/quote]

    Да, имам пребогат избор на заведения, които сервират долнопробна храна; в много градове. Затова избягвам да се храня в ресторант;най-много да изпия един чай или кафе в някое кафене, за което съм сигурна от опит, че ги приготвят добре.
    Преди известно време бях в Несебър и в три от посетените четири ресторанта, храната беше отвратителна, като излязоха и с някои от 'хватките', обяснени от Др. Иванов, но вместо с пържола беше с миди и риба. Имаше и зеленчуци на 'сач', които миришеха на бензин и.т.н. А в четвъртия ресторант храната беше добра, но буквално ни изнудиха да поръчаме и платим, колкото за два пъти повече хора - така че може да се каже, че всички ресторанти НЕ преложиха качествена храна и обслужване. А бяха полупразни и би се очаквало да се постараят повече. Та пушенето едва ли би им помогнало.
    Но като се замисля - МОЖЕ БИ 'РЕСТОРАНТЬОРИТЕ' СЕ НАТИСКАТ И ПЛАЧАТ ТОЛКОВА МНОГО ЗА ОТМЕНЯНЕ НА ЗАБРАНАТА, ЗАЩОТО СЕ НАДЯВАТ ОСМЪРДЯВАНЕТО С ЦИГАРИ ДА ЗАМАСКИРА ГАДНИЯ ВКУС НА ДОЛНОПРОБНАТА ИМ ХРАНА И НАПИТКИ!
    Един пушач, който отгоре на всичко и пие, едва ли се отличава с изтънченост на вкуса си.

  42. 42 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Аз като пушач съм против пушенето в заведения за хранене,но на кафе не бих седнал,ако не мога да изпуша 1 цигара.За мен това да изляза на вън,за да изпуша 1 цигара е унизително.

    shut up retard
  43. 43 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Лобистки организации с чуждо финансиране..." - само това като прочетох от целия тюрлю-гювеч в "отвореното" писмо на т.нар. Сдружение на заведенията, веднага блесва синхронизацията с кретенското намерение на комунистите да премахнат забраната за пушене в заведенията и да върнат държавата в миналия век.
    Очевидно това "сдружение" става за отечественофронтовска патерица на БКП /нарекла се БСП/, но е доста далеч от философията, стандартите и професионализма в обслужването на европейската и световната класа на заведенията за хранене и увеселения, нито едно от които понятия не зависи изобщо от тютюнопушенето, още по-малко - да се търси връзка между един порок от миналото и просперитета, успеха или социалната значимост на тази индустрия

  44. 44 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    ''вторичният цигарен дим не е "опасен", защото това е "напълно непотвърдено от науката твърдение, вярно точно колкото верен се оказа митът за глобалното затопляне, например..."

    Ех, простотия! Ами дайте вие научни изследвания, които показват, че вторичният дим е безвреден и че няма глобално затопляне!
    Жалка история и защо изобщо им се обръща внимание на тези глупаци? Храната по ресторантите от ден на ден става все по-неприемлива, а те тръгнали да си търсят извинение с отмяната на пушенето. Не искат да се конкурират с повишено качество и добри цени, а ще ми привличат клиенти с пушене като примамка. Да не говорим, че почти нищо вече не се готви В РЕСТОРАНТА, а се използват полуготови продукти.
    Алчността и постепенно унищожава страната. . .

  45. 45 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Клетите ресторантьори ...

  46. 46 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    [quote#42:"КС са червени свинчета"]За мен това да изляза на вън,за да изпуша 1 цигара е унизително. [/quote]

    По-унизително е, че робуваш на цигарата.

  47. 47 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аргументите на Сдружението на заведенията в България са абсурдни.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  48. 48 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#46] от "princess_x":

    Ами нали има зали за пушачи и непушачи,какъв е проблема?Ти да не мислиш,че някой се съобразява с тази лобистка забрана?Ей сега на,ще ида вън да пуша,изгонен като урунгел,понеже тровя горките непушачи.

    shut up retard
  49. 49 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    [quote#47:"Lady Zeppelin"]Аргументите на Сдружението на заведенията в България са абсурдни. [/quote]
    Лейди Цепеняк защо да са абсурдни твърденията?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  50. 50 Профил на Martin Boyadzhiev
    Martin Boyadzhiev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "Ресторантьори: Лобистки организации с чуждо финансиране искат да ни съсипят"
    Мдаа, Жоржи Сорос цели декапитализиране на Булгартабак за да го купи на безценица и след като го купи да разхлаби забраната и да направи големите пари. Но някакси имам смътното усещане, че вече това сме го гледали.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  51. 51 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 636 Гневно
  52. 52 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Тъпи селяндури, кой ви каза, че ще ви се разсипе бизнеса?
    Явно и толкова сте бизнесмени, след като се натискате да ви смърди на кочина в дупките, наречени заведения.
    Ами е**** си м*****. На закрито не трябва да се пуши и точка.
    Пушачите като мен, ще ходим навън да пушим.
    Не е трагедия.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  53. 53 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2320 Любопитно

    [quote#48:"КС са червени свинчета"]Ами нали има зали за пушачи и непушачи,какъв е проблема?[/quote]

    Верно ли си малоумен?

    Ами да направим в басейните зона за пикане и зона свободна от пикане. Какъв ти е проблема, ако си в "чистата" зона? Би трябвало да няма проблем.
    Същото е и с зоните за пушене. Резултатът е освинено заведение.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  54. 54 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1414 Весело

    До коментар [#47] от "Lady Zeppelin": Ти къде видя "аргументи"?! Аз прочетох някакви безподобни простотии, но сериозни аргументи не забелязах... Май съм ги пропуснал.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  55. 55 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Като гледам има доста големи групи и пушачи и непушачи.
    Тогава какъв е проблема всяка група да си направи заведения по свой вкус?

    В Русия съм! В Русия съм!
  56. 56 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    [quote#49:"comandante"]Лейди Цепеняк защо да са абсурдни твърденията? [/quote]

    Вярно е, не са абсурдни, а просто дебилни.

  57. 57 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    "въпросните организации да оправдаят хилядите долари, които получават за лобистката си дейност"."въпросните организации да оправдаят хилядите долари, които получават за лобистката си дейност".
    С това не съм съгласен -милиони са и не само да ги оправдаят,а да получат още от 1% от акциз,-и 40 милиона допълнително предвидени в бюджета за финансиране на НПО.И приходи за дейностите им като -извадка от сайта им-
    "Тогава, когато дадено вещество /алкохол, наркотици, храна, лекарства/ или действие /хазарт, секс, интернет/ и желанието да се набавят, управляват хората. Тялото, мислите и чувствата на зависимите се нуждаят от тях и на трите нива – психическо, физическо и емоционално. Tези хора са станали зависими от съответното вещество или действие, понякога липсата им ги довежда до абстинентен синдром."
    "Други се определят като пристрастеност: зависимост от секса и любовта, тютюнопушене. Съществуват и нов тип зависимости: орторексията или зависимостта от итнернет и виртуалното пространство."
    Това им е мократа мечта-Хора ,които не са пристрастени към любов и секс,интернет и от нищо друго,освен каузи.
    1984 г. Джордж Оруел
    " — Казах ти, Уинстън — заяви той, — че не си силен в метафизиката. Думата, за която не можеш да се сетиш, е солипсизъм. Ако желаеш, колективен солипсизъм. Но то е нещо друго: всъщност точно обратното. Всичко това е встрани от темата — добави той с различен тон. — Истинската власт, властта, за която трябва да се борим денонощно, не е властта над предметите, а над хората — той замълча и за миг отново придоби изражението на учител, който изпитва способен ученик: — Уинстън, как един човек упражнява властта си над друг?

    Уинстън се замисли.

    — Като го кара да страда — каза той.

    — Точно така. Като го кара да страда. Подчинението не е достатъчно. Как можеш да си сигурен, че той се подчинява на твоята воля, а не на собствената си, ако не страда! Властта се състои в причиняването на болка и унижение. Властта се състои в разчленяването на човешкото съзнание и слепването му отново във форма по твой избор. Започваш ли сега да разбираш какъв свят строим? Той е пълната противоположност на глупавите хедонистични утопии на реформаторите от миналото. Свят на страх, предателство и мъчение, свят, в който ти тъпчеш другите и те теб тъпчат, свят, който с усъвършенстването си ще става не по-малко, а повече безмилостен. Напредъкът в нашия свят ще е напредък към повече страдание. Цивилизациите от миналото твърдяха, че са основани на любов и справедливост. Нашата е основана на омраза. В нашия свят няма да има други чувства освен страх, ярост, тържество и самоунижение. Ще унищожим всичко останало — всичко. Вече рушим начина на мислене, останал ни отпреди революцията. Разкъсахме връзката между деца и родители, между човек и човек, между мъж и жена. Вече никой не се осмелява да се довери на съпруга, на дете или на приятел. В бъдещето няма да има съпруги и приятели. Децата ще биват отнемани от майките им от раждането си, така както се отнема яйцето от кокошката. Половият нагон ще бъде заличен. Създаването на потомство ще стане ежегодна формалност, като подновяването на купон за дажбата. Ще унищожим оргазма. Върху това сега работят нашите невролози. Няма да има никаква преданост, освен предаността към партията. Няма да има никаква любов, освен любовта към Големия брат. Няма да има никакъв смях освен тържествуващото ликуване над победения враг. Няма да има никакво изкуство, никаква литература, никаква наука. Когато станем всемогъщи, вече няма да имаме нужда от науката. Няма да има никаква разлика между красотата и грозотата. Няма да има никакво любопитство, никаква радост от живота. Ще бъдат унищожени всички съперничещи удоволствия. Но винаги — не забравяй това, Уинстън, — винаги ще съществува опиянението от властта, което постепенно ще нараства и ще се развива. Винаги, във всеки момент, ще господства възбудата от победата, усещането, че тъпчеш безпомощния враг. Ако искаш да си представиш бъдещето, представи си ботуш, смазващ човешко лице — завинаги.

    "

  58. 58 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    [quote#53:"dgd"]Ами да направим в басейните зона за пикане и зона свободна от пикане. Какъв ти е проблема, ако си в "чистата" зона?[/quote]

    Кристално ясно показа несъстоятелността на предложението за 'зони' в заведенията.

  59. 59 Профил на postbot
    postbot
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Ех, тоя Сорос, лош човек.

    Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
  60. 60 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 690 Неутрално

    уу бе глупчовци .. не разбрахте ли че с ЕС не се пуши и ще става още по стегнато ...

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на vraca_bace
    vraca_bace
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#4] от "EREBUS":
    НЕ! Ще излизате навън да пушите, или в нарко-комуната. Толкова години ви търпя смрадта, но няма повече.

  63. 63 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 851 Неутрално

    [quote#21:"pilis"]просто се чудя кой има интерес да го начуква на мощните тютюневи компании ,има силата за това и го прави.Приказките за здравето и тн ги оставям настрани,[/quote]
    Ами западните правителства започнаха. Подозирам, че застрахователните компании имат някакъв пръст. При пушенето, за разлика от лошата храна, пушачите тровят не само себе си, но и околните и това повишава много разходите за здравеопазване.

  64. 64 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#53] от "dgd":

    ами според моите наблюдения забраната не се спазва масово.например аз пуша по заведения,защото са ми сервирали пепелник,аре ела да ми кажеш да не пуша,а?

    shut up retard
  65. 65 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#55] от "Веселин Дечев":

    Всъщност защо нещата трябва да се случват със забрани? Не може ли просто да се въведат данъчни облекчения за заведения без цигарен дим и така да се стимулира непушенето?
    А и след като държавата е толкова загрижена за здравето на гражданите си, защо не въведе еконорми за автомобилите? Защото ако можеш да избереш дали да влезеш или не в заведение, то пушекът от автомобилите те преследва и у дома, защото всеки живее до улица...
    Също така е доказано, че едни от най-вредните вещества се отделят при отопление на дърва, а така се отоплява 2/3 от страната.....ами да го забранят!

  66. 66 Профил на Offshore Banking
    Offshore Banking
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    ВСЯКА ИЗПУШЕНА ЦИГАРА - ПЛАТЕН ДАНЪК
    ОЛИГАРХИЯ: Когато някой заклет пушач, го попитат: "Защо пушиш,
    пушенето е вредно", често се
    получават отговорите: "АКО НЕ СЪМ
    АЗ КОЙ ЩЕ СПОНСОРИРА ЦИГАРЕНАТА
    ФАБРИКА", "АКО НЕ СЪМ АЗ КОЙ ЩЕ
    ПЛАЩА АКЦИЗ" (заради данъците които се съдържат в бандерола на
    цигарите) ...
    Истината, обаче не е точно такава. В напредналото време на технологии, бандеролите които са нискозащитени са лесно фалшифицируеми. Когато, обаче видиш момче от ромски произход да
    лепи бандероли на цигари без
    бандероли в градския транспорт,
    това вече прелива чашата.
    Естествено това момче, го прави от
    недоимък, както и търговците по пазарите. Но дали те (момчето и
    хората по пазарите) не са
    изкувствено създадени за да
    отклоняват вниманието. В тичането
    на дълги разтояния има един термин
    - "заек" (това е човек, който тича прекалено бързо за да подлъже
    останалите бегачи, и да измори
    подвелите се, и след известно време
    се отказва). Всеки един пушач, трябва да се замисли, не само за своето здраве, когато пуши, но и за здравето на държавата си. Дали, щом момчето от ромски произход, може да си позволи да лепи бандероли в градския транспорт, огромната цигарена индустрия да не може?! Дали, когато някой забранява
    цигарите с мотива: "за да има здрава
    нация", е имал впредвид вредата за
    здравето, или "нация, разумна и
    плащаща по малко към някой" -
    няма значение, важно е да има забрана. Всеки сам да направи своя
    избор, избор освен за здравето, и
    граждански. В доклада си за престъпността в България,
    американската посланничка, каза че
    в България пари се перат през
    заложни къщи, казина и др. и нищо
    не каза за огромната цигарена
    индустрия, плащаща мижави приходи на държавата?! Всеки един
    пушач, сам избира от къде да купи
    своите цигари, но ако тази статия го
    накара поне един път да се замисли,
    когато отлепва бандерола (дали
    наистина за този бандерол са платени данъци), то тази статия е
    успяла в своята кауза и е засегнала дебелото момче и далаверите му!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ___
  67. 67 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#54] от "Станислав":
    [quote#54:"Станислав"]Ти къде видя "аргументи"?! Аз прочетох някакви безподобни простотии,[/quote]

    Така пише в статията.
    "Организацията опитва да обори пет от популярните аргументи в подкрепа на забраната"

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  68. 68 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1414 Весело

    До коментар [#67] от "Lady Zeppelin": Е, те хората се опитват да борят аргументи, но това с тъпи лозунги или само с "гел и татуировки" (по Ицо Стоичков) не става - трябват контра-аргументи!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  69. 69 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#68] от "Станислав":
    Опитали са се хората:
    "употребата на цигари нараства, успоредно с броя на респираторните заболявания сред натирените на студа пушачи"
    Липсва само цитираната научна статия.
    Имам чувството, че това писмо е сътворено от същия "литературен кръг", родил писмото на пеевски.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  70. 70 Профил на Cymbaline
    Cymbaline
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дори докато пушех, бях "за" всякаква дискриминация към тютюневия дим. Няма по-гнусна воня на опушено заведение и дрехи. Кажете ми, щом по заведенията няма клиенти, да не би хората да са започнали масово да се напиват по домовете си? Или ако им се дояде пица, само ще въздъхнат и ще си останат в къщи, защото там не се пуши? Как е възможно през вечер, лято и зима, едвам да си намираме място в любимото ни заведение в квартала, при забрана за пушене вътре? Строг контрол и равнопоставеност - хората ще продължат да посещават заведенията според качеството на храната и обслужването вътре.

    "Before you play two notes, learn how to play one note... and don't play one note unless you've got a reason to play it.
  71. 71 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#50:"boiata"]Ресторантьори: Лобистки организации с чуждо финансиране искат да ни съсипят"
    Мдаа, Жоржи Сорос цели декапитализиране на Булгартабак за да го купи на безценица и след като го купи да разхлаби забраната и да направи големите пари.[/quote]
    В случая Сорос няма общо според мен,с акции без деривати върху тях и възможност за игра на късо не се занимава.Чуждо финансиране лобистката кампания за ТОТАЛИТАРНАТА ТОТАЛНА забрана е от фондация на други двама видни 'благотворители" Майкъл Блумбърг и Бил Гейтс.И двамата са вманиачени на тема социално инженерство и налагане на определен от тях начин на мислене. Агенцията на Майкъл Блумбърг е разследвана за манипулиране на информация ,която ПРОДАВА на свои клиенти,не бих му повярвал за нищо,щом платената му информация е манипулирана,какво остава за тази,за която той плаща за да се разпостранява и не застава явно зад нея.

  72. 72 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#71] от "slonsco":

    Ето един интересен материал в подкрепа на твоето твърдение(не се препоръчва да се чете от "бивши": http://svobodenizbor.org/bg/%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE

  73. 73 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#64:"КС са червени свинчета"]например аз пуша по заведения,защото са ми сервирали пепелник,аре ела да ми кажеш да не пуша,а? [/quote]

    те ще дойдат от РЗИ един ден. не се притеснявай, само си приготви там глобата колко е, 70лв ли беше за 1вия път ...

  74. 74 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    ДОКОГА се разпраяме с това пушене бе,ша почна с шамарите вече!

    Колко пъти казвам, че трябва да се организират специални места само за пушачи, т. нар. САЛОНИ ЗА ПУШЕНЕ и толкова!

    Навсякъде другаде пушенето трябва да бъде ЗАБРАНЕНО!!!

  75. 75 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#73:"alighieri"]

    например аз пуша по заведения,защото са ми сервирали пепелник,аре ела да ми кажеш да не пуша,а? - цитат на коментар #64 от “КС са червени свинчета”


    те ще дойдат от РЗИ един ден. не се притеснявай, само си приготви там глобата колко е, 70лв ли беше за 1вия път ... [/quote]
    Първо трябва да дойдат,докато пуша,после трябва да извикат полицай,за да им дам личната си карта и това -само за да съставят един АУАН,после следват възражения,съставяне на НП,връчване на НП,обжалване на две инстанции и събиране на глобата,ако бъде потвърдена.

  76. 76 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    [quote#64:"КС са червени свинчета"]аре ела да ми кажеш да не пуша,а[/quote]


    Едва ли. Ти очевидно си решил да не спазваш закона, контролните органи да се занимават с такива като теб.

    В този ред на мисли, няма да имаш нищо против до вас да направят кръчма и музиката да дъни до 5-6. Нищо, че си на работа на другия ден, а и според закона е забранено. Но собственика верояно мисли така - "например аз надувам музиката,защото имам клиенти,аре ела да ми кажеш да я спра,а?"

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  77. 77 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#75:"slonsco"]Първо трябва да дойдат,докато пуша,после трябва да извикат полицай,за да им дам личната си карта и това -само за да съставят един АУАН,после следват възражения,съставяне на НП,връчване на НП,обжалване на две инстанции и събиране на глобата,ако бъде потвърдена. [/quote]

    Ами добре, успех с обжалването.

  78. 78 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#21:"pilis"]Не коментирам дали съм за или против,просто се чудя кой има интерес да го начуква на мощните тютюневи компании ,има силата за това и го прави[/quote]
    1.Рекламните компании и медийни компании-антипушене кампаниите са чист приход за тях.
    2.НПО бизнеса-по същата причина.
    3.Тютюневите компании,които вече са единствено бранд мениджъри.При затрудненото навлизане на нови компании,стойността и дохододността на основният им актив-марката нараства.Оставям на страна,че заради антипушене истерията не са длъжни да уведомяват потребителите,какво освен(вместо тютюн) има в цигарите.
    4.Всякакви "активни борци" дай им да се борят срещу нещо и някого,ако са вождове най-добре за тях.
    5.Организации и сдружения гравитиращи около бизнеса със здравеопазването -шумната подкпепа за антипушена кампаниите прикрива безполезността им и оправдава финансирането на основната им,далеч от грижата за здравето дейност-да пренасочат ограничения по дифиниция песурс към лекарства и дейности предоставяни от спонсорите им.Пример "Асоциация "Дибет""Пушенето връзка с диабета няма.ако ги беше грижа за диабетиците в кръчмите,щяха поне да поискат там да има хляб ,подходящ за диабетици ,да не говорим за сладкиши и шоколад например.И да обърнат внимание например,защо продуктите за диабетици са два пъти по-скъпи от другите,докато захарта,която не съдържат е по евтина от заместителите,които те съдъргат.Нищо не са направили за мен,но вземат от парите ми,които не бих им дал,ако аз решавах,защото няма за какво.

  79. 79 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    [quote#3:"chicago514"]Няма да се пуши.Толкова ли е трудно да го разберете.[/quote]

    Точно така, след като държавата е инвестирала в тези заведения, откъде накъде собствениците искат те да решават какво може и какво не може да се прави в тях! Видяхме докъде ни доката т.нар. частна собственост!

  80. 80 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#77:"alighieri"]Ами добре, успех с обжалването. [/quote]
    Вече имам няколко успеха.За клиенти ,на мен не са ми съставяли.При това се намесих на етапа обжалване на НП.Ако на мен тръгнат да ми го съставят,ще има проблеми още с АУАН.Например клиентите ми си бяха дали доброволно личните карти на инспекторите,можели са да не го правят ,а и не са длъжни да чакат полицай,спокойно могат да си тръгнат и никой не може да ги задържи.

  81. 81 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#40:"Чърчил"]С пределно познати лозунги макар и афиширайки се като СЗБ се определиха от коя страна на барикадата стоят.Тази на измамата на задкулисието и непочтенноста. [/quote]
    В този спор почтенност няма никъде и никаква.Има един агресивен проект за насилствено социално инженерство и хора,които защитават свободата си и правото на личен избор,не само по въпроса за пушенето. Поне имай малко уважение към паметта на великия политик и държавник сър Уинстън Чърчил,който има основна заслуга за унищожаването на режима,пръв започнал борба с пушенето.
    Бих подкрепил всеки,дори самия дявол,даже и Пеевски ,ако това ще помогне да се спре който и да било агресивен проект за насилствено социално инженерство.

  82. 82 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    [quote#65:"Владимиров"]Всъщност защо нещата трябва да се случват със забрани?[/quote]Аз възприемам забраната за пушене като ЗАБРАНА за ВЛИЗАНЕ ! Нека си фалират на чист въздух ! Влизането в заведение НЕ е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ... Докато не разрешат пушенето НЯМА ДА ВЛЯЗА !!! Да видим .!.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  83. 83 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#63:"heliana"]Ами западните правителства започнаха.[/quote]
    Започнаха тези http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B1%D0%B0_%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83_%D1%82%D1%8E%D1%82%D1%8E%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE_%D0%B2_%D0%9D%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0_%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F
    Начело на кампанията е фюрера, който публично демонстрира личното си отвращение към тютюна, .Основни активисти на кампанията са Юлиус Щрайхер и Магда Гьобелс.Първият е осъден на смърт и обесен ,втората се е самоубила,като преди това е убила четирите си деца.Каква грижа за децата само,направила е необходимото никога да не бъдат изложени на риск от пасивно пушене или да пропушат.

  84. 84 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Тези са пълни идиоти на какъв адрес да им изпратя научни статии по въпроса, както и статистика за рак на белите дробове на келнерки и бармани непушачи, те имат по-голям % дори от пушачи които пушат по половин кутия на ден. За голямото затопляне да не говорим, вярно е че се затопля по-бавно от очакването, но то е защото Океан поема СО2 и става кисилинен, вече има ларви на ойстери които умират защото защитната им обвивка се разтваря от повишената кисилиност, а за коларнитр рифове да не говорим. В същото време ресторантите печелят повече от забраната за пушене, и за това има статистика.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  85. 85 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#82] от "EVOLYUCIONER":

    Като гледам от инат, би влязал по скоро в гроба от колкото там където не се пуши!

  86. 86 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#78] от "slonsco":

    ПУШАЧИТЕ ПРЕЧАТ НА НЕПУШАЧИТЕ, ЯСНО ЛИ Е ИЛИ НЕ НА ТВЪРДОГЛАВИЕТО, ЗАЩОТО ЯВНО НЕ Е ЛЕСНО ЗА ВЪЗПРИЕМАНЕ?

    ПУШАЧИТЕ ОТНЕМАТ ПРАВА И АКО ИСКАТ ДА ПУШАТ НЕКА ГО ПРАВЯТ НО НЯКЪДЕ КЪДЕТО НЯМА ДА ПРЕЧАТ НА НИКОГО.

  87. 87 Профил на whiterabbit
    whiterabbit
    Рейтинг: 561 Неутрално

    От доста време живея в среда, в която димът е напълно изключен и въпреки че пушех до неотдавна, винаги съм одобрявал. С хубавото лесно се свиква и човек даже престава да го забелязва. Това лято с изненада установих, че в някои щати в САЩ (напр. Сев. Каролина), все още съществуват хотели със стаи за пушачи. Освен че стаята смърди, както "Покойника" едно време, смърди и целия хотел. Така че теорията за разделяне на пространствата просто не работи. А собствениците на заведения не би трябвало да се притесняват от забраната, ако тя е пълна и най-вече еднаква за всички. Съотношението търсене/предлагане няма де се промени. Никой няма да си остане сам в къщи, за да си пуши на воля, вместо да отиде на кръчма с приятели, само за да направи на пук на ресторантьорите.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на ddm2010
    ddm2010
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#62] от "vraca_bace":

    Враца, баце......

  90. 90 Профил на greengoblin
    greengoblin
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Представители на лобистки организации с чуждо финансиране продължават да отказват диалог и вслушване в аргументите за отмяна на забраната за пушене на собствениците на заведения.

    на крив хЕй , космите му пречат. докато заведения отварят хора, които си мислят , че разбират много от ресторантьорство щото са ходили много по кръчми така ще е.......

  91. 91 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#86] от "convince":
    Абсолютно точно казано. И защо никой не се сеща за персонала в заведенията. Той е подложен непрекъснато на цигарения дим. Това обикновено са млади хора, които може би не си дават още сметка как ги тровят, но когато го осъзнаят, може да е късно.

  92. 92 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Хайде стига ни занимавахте с пушенето в заведенията.
    НЕ на цигарите и толкоз. Точка!
    Заведенията и без туй са десетки пъти повече от необходимото.
    Мрънкалници някви....

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  93. 93 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#69] от "Lady Zeppelin": Да бе, опитали са се! Аз по-дебилни "аргументи" не бях чел - за пасивните пушачи рискът не бил доказан, а пък клиентите прекарвали по 15 минути в заведение... Аз, като отида на ресторант, което ми се случва (засега, при "унизителния" режим) сравнително често, прекарвам между 1 и 2.5 часа, консумирам храна и вино, които са несъвместими с цигарения дим и плащам немалки сметки за това удоволствие. Такова е положението и с повечето мои познати, пушачите сред които нямат никакъв проблем да излязат за по цигара навън. Върне ли се старият режим, заведенията отново ще заприличат на лисичарници, където не за 15, а за 5 минути дрехите се вмирисват непоносимо, а такива като мен, просто няма да стъпват там. Да ги видя тогава тези, дето се жалват, как ще им излизат сметките от клиенти, които стоят по 15 минути за по 2-3 цигари с кафе.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  94. 94 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#80:"slonsco"],а и не са длъжни да чакат полицай,спокойно могат да си тръгнат и никой не може да ги задържи. [/quote]

    Явно е много вълнуващо да си пушач, който нарушава законите.

  95. 95 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#83:"slonsco"]Начело на кампанията е фюрера, който публично демонстрира личното си отвращение към тютюна, [/quote]

    Браво на фюрера. Явно е можел да прави и смислени неща. Неслучайно той първи въвежда забрана за пушене. И това е защото учените в Германия първи в света доказват научно връзката между цигарите и рака.

  96. 96 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#86:"convince"]ПУШАЧИТЕ ОТНЕМАТ ПРАВА И АКО ИСКАТ ДА ПУШАТ НЕКА ГО ПРАВЯТ НО НЯКЪДЕ КЪДЕТО НЯМА ДА ПРЕЧАТ НА НИКОГО.[/quote]
    В помещенията за пушачи например.Не съм искал да пуша в заведение или салон за непушачи.

  97. 97 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#95:"alighieri"]И това е защото учените в Германия първи в света доказват научно връзката между цигарите и рака. [/quote]
    По това време не се е знаело нищо за причините за рака,патрийна поръчка.А заслугите на нациските лекари и медицина са толкова значителени,че за оценката им по достойнство се прави отделен процес, Нюрнбергските процеси.
    И седем от тях са обесени,десет осъдени на затвор.За сравнение в главния процес са обесени 12 и осъдени на затвор 7.
    Приноса на нацистките "лекари" към постиженията на националсоциализма са неоспорими и оценени по-достойнство.

  98. 98 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#72] от "kpenkov":

    Много 'интересен' материал, няма що: ''Има доста доказателства, че нормално здрав човек може да пуши до десетина цигари на ден с нелошо въздействие, дори с някои ползи, например – намаляване на стреса, контрол на теглото и подобряване на концентрацията и паметта.''

    Контрол на стреса и теглото с цигари?! Това е нищо друго освен един фалшив мит - абсурдното е, че авторът отрича, подкрепени с научни изследвания данни, а тук приема за абсолютна истина някакви смехотворни твърдения. Нямам време за четене на цялата статия, но и от това, което прочетох, става ясно, че отново вниманието е съсредоточено само върху отделни страни на проблема, като се атакуват с изтъркани и невалидни доводи доказаните вредни последствия от пушенето, вместо да се представят някакви убедителни аргументи в подкрепа на 'ползата' от него. Пушенето има отрицателно влияние не само върху здравето, но и в много други области от живота, които въобще не са засегнати от автора. (Само малък пример - дори и да приемем, че пушенето 'подобрявало' концентрацията, 'намалявало' стреса и 'поддържало' теглото - какъв е неговият ефект върху средата, в която живее пушачът? Колко вмирисан е той/тя, дрехите, стаята; колко развалени са зъбите му/и'; колко отблъскващ е за околните със зловонния си дъх, с пожълтелите си зъби и пръсти; с досадното си покашляне?)
    Дори и да не се достигне до фатални заболявания, пушенето неминуемо води до доста неприятни оплаквания като повишена киселинност в стомаха и повишена податливост към дихателни инфекции, например. Но основното е антисоциалният му характер.

  99. 99 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#83] от "slonsco":

    Това, че баш хитлеристите са били против пушенето не знаех и го приемам като любопитна подробност. Надявам се само ресторантьорското лоби да не го възприеме като аргумент, че видите ли само най-големите човекомразци са били против пушенето. Че като се има предвид, че тези големи човекомразци също са се хранели, пиели вода а дори и дишали въздух, някой утре може да се опита да забрани всички тези неща, за да не следваме лошия пример

  100. 100 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Весело

    "Българското общество иска да унищожи малките и средни независими заведения за хранене и развлечения, кварталните кафенета, селските кръчми. "

    Лошо общество, лошо!

    Хахахаха, все едно е писано от 8-мокласници това пасквилче.

    Като гледам как ни поляризира и мотивира спорът за цигарите, при все кочината, в която живеем, се чудя да се смея ли, да плача ли ...

    Децата били пушили пред училище ... а кой им дава цигари в ръцете и им ги налага като лайфстайл-артикул, а?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK